eitaa logo
درس اخلاق در محضر بزرگان
855 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
109 فایل
الهی به امید تو.... #یک کانال به جای چندین کانال داشته باش اخبار و مطالب متنوع و رویدادهای بروز, احادیث و فضایل ائمه علیهم السلام، سیرو سلوک،سخن بزرگان،ترفندهای خانه داری و...........💕💕💕
مشاهده در ایتا
دانلود
عبدالحسینی در گفتگو با یکی از نشریات درباره این تصویر گفته است: «وقتی عکس را ظاهر می کردم، تنم لرزید! عجیب بود! مثل تابلوی نقاشی حضرت مسیح شده بود. زمانی که او را از صلیب پایین می آوردند. سر و صورت و گردن و پاها تماماً شبیه به تصویر مسیح شده بود!» او می گوید خیلی از مسیحیان خارجی که این عکس را دیده بودند، از شباهت فوق العاده جنازه مطهر امام (ره) به جنازه نقاشی شده حضرت مسیح (ع) حیرت زده شده بودند. (لازم به توضیح نیست که از نظر ما مسلمانان و مطابق آیات قرآن، حضرت عیسی (ع) به صلیب کشیده نشده اند؛ ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبه لهم) پس از این اتفاق شکفت انگیز که حکایت از عشق و اردات عجیب مردم به امام دل ها داشت، جنازه مطهر حضرت امام مجدداً توسط فرزندشان، مرحوم سید احمد آقا به جماران منتقل و بدن مطهر ایشان با کفن دیگری آماده دفن شد. مرحوم آقای میریان، از جمله اعضای دفتر حضرت امام (ره) که آن روز در بطن این واقعه قرار داشت، بعد از تغییر کفن پاره شده حضرت امام، آن را نزد خود نگه می‌دارد و‌ بعدها قسمتی هایی از آن کفن مطهر را به برخی دوستان نزدیک و اطرافیانش اهدا می‌کند. از باب توفیق الهی، شب گذشته تکه ای از این کفن مطهر به دست من رسید تا ان شالله از باب تبرک آن را در کفنم قرار دهم. از دوست عزیز و‌ برادری که این هدیه ارزشمند را به من تقدیم کرد، سپاسگزارم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شخصیت جذاب امام.mp3
1.99M
◾️ شخصیّت جذّاب امام ◽️ چند ویژگی بارز در بیان رهبر معظّم انقلاب 📆 به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درس اخلاق در محضر بزرگان
📃 یادداشت: ✅ نامش روح الله موسوی خمینی بود. رضوان الله علیه. امام یک امت... 🔸 نمی دانم تو چه کردی که بزرگترین اتفاق عالم در این قرن های اخیر به نام تو ثبت شد؟ تو چه کردی که شدی در ورود به قرن ١۵ هجری؟ تو چه کردی که راهت یک مکتب شد ... تو رابرایمان نهادینه کردی... تو به ما راه مقاومت را آموختی و خود شدی... 💢 راستی چگونه رشد کردی؟ چه فهم کردی؟ در چه مکتبی حیات کردی؟ مهمترین محور وجودیت چه بود؟ از چه زمانی شروع به حرکت کردی؟ روشت چه بود برای شکل دادن این حرکت عظیم و این انقلاب عظیم اسلامی؟ گفته اند که در نامه ها و خط مشی ها و راهنمایی ها، تاکتیک مبارزه را نه مسلحانه که دانستی؟ 💯 به معنای واقعی نمی دانم ابعاد وجودی ژرف تو را... اما خوب می دانم که راهت همان راه انبیاء و اولیاء بود و چونان ایشان حرکت عظیم خود را با مبارزه فرهنگی برگرفته از اصول اصلی اسلام و بنا نهادی... 👈 آری معارفی که در آن هم رشد فردی بود هم رشد دادن توده ها و گروه‌هاي اجتماع؛ هم عمل فردی بود و هم عمل اجتماعی و کمک به عمل کردن مردم به تکالیفشان در اجتماع. و این چنین با همین مبانی و اصول سعی در تربیت ما و خیل مشتاقان به اسلام حقیقی و ناب کردی.
♦️🔹 آیا فرزندتان می تواند جهشی بخواند؟ 1⃣ پدران و مادران گرامی باید توجه داشته باشند ڪه میان ڪسی ڪه نمره های خوب می گیرد و همیشه لزوماً دانش آموزی ڪه در مدرسه ممتاز است، با ڪسی ڪه استعدادهای علمیِ ویژه دارد، تفاوت است. البتّه شاگرد ممتازها، پس از عبور از مراحلِ چندگانه تشخیص می توانند از یڪ سال تا سه سال را جهشی تحصیل نمایند. دانش آموزان برگزیده برای این طرح، ڪسانی هستند ڪه علاوه بر هوش و استعداد تحصیلی، تلاش، اراده و پشتڪار را ضمیمه استعدادها یشان نمایند. در این بین بسیاری از دانش آموزان ترجیح می دهند ڪه پایه های درسی را یڪی در میان طی ڪرده و به ڪلاس های بالاتر جهش ڪنند ڪه اغلب به اُفت تحصیلی هم دچار می شوند. به هر حال در مورد این گونه بچّه ها نظرات زیادی مطرح است؛ عده ای این جهش ها را به نفع آنها و عده ای دیگر، آن را به ضررشان می دانند. 2⃣ برای جهش تحصیلی، فقط داشتن ڪارنامه ای پُر از نمرات خوب ڪافی نیست، هر چند آموزش و پرورش نخستین شرط برای جهش ڪردن را ڪسبِ نمرات ممتاز می داند، و با اینڪه این شرط لازم است، امّا هرگز ڪافی نیست؛ چرا ڪه همیشه ڪسب نمراتِ خوب ، نشانگر استعداد خیلی برتر دانش آموز نیست و نمی توان تنها نمرات را معیار پذیرش حضور دانش آموزان برای شرڪت در طرح "جهش تحصیلی" باشد. اداره آموزش و پرورش در هر شهرستان مطابق با اسناد و قوانین بالادستی، پس از برگزاری آزمون های هوش و استعدادیابی، سطح و وضعیت دانش آموزان را می سنجد تا دانش آموزان منتخب پس از ڪسب نمره قبولی در آزمون ها بتوانند در سه ماه تابستان، درس های یڪ سال تحصیلی آتی را خوانده و در آزمونهای شهریور ماه هرسال شرڪت نمایند، و در صورت قبولی، از ابتدای مهرماه همان سال در یڪ پایه بالاتر به تحصیل اش ادامه دهند. 3⃣ دوره های جهشی، دانش آموزان مستعد را طلب می ڪند. در جهش تحصیلی، استعداد مهمترین عامل در نظر گرفته می شود؛ امّا استعداد لزوماً به معنای ڪسب نمره ممتاز نیست. برخی والدین این دو موضوع را با هم اشتباه می گیرند و در حالی ڪه استعدادهای ویژه فرزند برایشان تایید شده نیست، بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف برای جهش تحصیلیِ او اصرار می ڪنند. استعداد با اصرار و شرڪت در ڪلاس های پی در پی و اقدامات دیگر به وجود نمی آید، بلڪه استعداد توانایی است ڪه با آدم ها آفریده می شود و فقط تمرین و پشتڪار آن را پرورش می دهد. 4⃣ ڪودڪانِ خیلی باهوش بهترین گزینه برای جهش تحصیلی هستند، چرا ڪه ویژگی های بارزشان آنها را برای این گروه انتخاب می ڪند. از ویژگی های بارز آنها: ⬅️ این بچه ها نسبت به یادگیری حریصند و مطالب را با سرعت بالا می آموزند. ⬅️ اعتماد به نفس شان بالاست. ⬅️ ڪتاب خواندن را دوست دارند و بیشتر مواقع مشغول مطالعه اند. ⬅️ دایره لغاتِ وسیعی دارند. ⬅️ تمرڪزشان به اندازه ای است ڪه نه هنگام حرف زدن و نه هنگام یادگرفتن، رشته افڪارشان پاره نمی شود. ⬅️ آنها روابط میان امور به ظاهر نامربوط را درڪ می ڪنند و هر آنچه آموخته اند با یافتن شباهت و تفاوت ها به آموخته های جدید ربط می دهند. ⬅️ اینها ڪودڪانی ڪنجڪاو و جستجوگرند و پرسش های ڪاوشگرانه دارند. ⬅️ این افراد می توانند با سرعت و بدون تمرین زیاد، مسائل را به حافظه بسپارند، در حالی ڪه علایق و سرگرمی های آنها همیشه این حس را به اطرافیان می دهد ڪه آنها فراتر از سن شان رفتار می ڪنند. 5⃣ بدون تردید ڪودڪ یا نوجوانی با توان ذهنیِ عادی اشتباه ترین گزینه برای جهش تحصیلی به شمار می آید؛ اگر این چنین شود هم تلاش های والدین به هدر می رود و هم تحمیل فشارهای خارج از  آستانه تحمّل دانش آموز، او را از درس زده می ڪند. مخالفت با جهشی خوان ها گاهی منطقی است، و البته گاهی هم غیر منطقی. برخی جهشی درس خواندن را فقط برای یڪ پایه تحصیلی توصیه می ڪنند، چرا ڪه دانش‌آموزی ڪه عادت ڪرده در پایه‌ تحصیلی خود سرآمد و نسبت به همڪلاسان دیگرش از نظر هوش بالاتر باشد، وقتی ڪه با جهش در ڪنار دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی بالاتر قرار می‌گیرد، در سطح پایین‌تر یا حداقل هم سطح آنها قرار خواهد گرفت و احیاناً با مشڪلات روحی و سرخوردگی مواجه می‌شوند ڪه ڪاهش اعتماد به نفس، اضطراب و بی میلی به تحصیل از جمله آنها است. 6⃣ لازم است ڪه والدین محترم هیچ وقت فرزندشان را با سایر دانش آموزان مقایسه نڪنند، زیرا هر فردی استعداد و توانایی های ویژه خود را دارد. دانش آموزانی ڪه تجربه تحصیلات جهشی را داشته اند معمولا روحیات متفاوتی دارند و اغلب خود را برتر از سایر هم پایه های خود می دانند و خود را در ڪانون توجه قرار می دهند. همچنین در خصوص نگرش و رفتار هایشان نسبت به دیگران احساس تڪبّر و ممتاز بودن می ڪنند، ڪه این رفتار برای کودک آسیب زننده است.