eitaa logo
مدرسه انقلاب ۱
6.6هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
332 فایل
💡 بصیرت تاریخی و مبارزه با تطهیر پهلوی 🆔 @darseenghelab 📣 کانال‌ دیگرمون:👇 🎙صوت های تاریخی سیاسی 🆔 @historysvoic کپی مطالب صلواتی است! ادمین: @hmohammadii
مشاهده در ایتا
دانلود
🏛نماد قحطی در ایرلند 🔹 این مجسمه‌ها در دوبلین، یادبودِ قحطی قرن ۱۹ ایرلند است که حدود ۱ میلیون قربانی داشت و عاملِ آن هم انگلیس بود! 🖋 آقای عزیز، شما وظایف زیادی از اصلاح راویان موزه ها، تخت جمشید و کاخ سعدآباد تا نمادسازی در موضوعات ، نهضت امام، امت ولایی و تمدن اسلامی دارید. بسم الله 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هشدار! حاوی صحنه‌های بسیار دلخراش شاه از کشور رفت (فرار کرد) که خون مردمش ریخته نشه! 🆔 @darseenghelab
حیوانی مانند خروس هم نسبت به دفاع از خانه و فرزندان خودش حساس است؛ چطور برخی هیچ غیرتی روی کشورشان ندارند❓ 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
🔹6 پیشنهاد عملیاتی برای 🆔 @darseenghelab 1️⃣ از کسانی که خاطراتی از انقلاب و مبارزات انقلابی دارند دعوت کنید تا خاطراتی را در مراسمات «شب خاطره» در مساجد یا مدارس بیان کنند. این همان تاریخ محلی و بسیار مهم است. 2️⃣ نمایش مستندهایی مانند در برابر طوفان، مستند روح الله و مجموعه مستند شاخص و (مستندهای پیشنهادی شما) در مراسمات مختلف و رده های سنی مختلف. 3️⃣ دعوت از سخنرانان برای صحبت های مستند و دقیق درباره دوران پهلوی و امکانات آن دوره و همچنین افشای پروژه تطهیر پهلوی، مبارزات امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و همچنین دستاوردهای انقلاب اسلامی 4️⃣ مسابقه کتابخوانی بگذارید. به عنوان مثال از این کتاب ها: ولایت فقیه ؛ حکومت علوی یا مهدوی؟، نجمی، معارف کتاب گذری بر ولایت فقیه، آیت الله مصباح یزدی کتاب «ایران؛ دیروز امروز و فردا»، اثر محسن نصری، معارف 5️⃣ طراحی عکس نوشته هایی ویژه فضای مجازی در محور پیروزی انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی. 6️⃣ در خانه یک پرچم نصب کنید. برجسته سازی از «پرچم» کشورمان بطور ویژه اهمیت دارد. 🆔 @darseenghelab
📌چگونه نسل جدید را با انقلاب آشنا کنیم❓ ۱۰ توصیه برای اینکه یک تربیت کنید 🆔 @darseenghelab 🔹دهه شصتی‌های دیروز که دهه فجر را با بستن کاغذ کشی به دیوار کلاس و درست کردن روزنامه دیواری جشن می‌گرفتند، حالا مادر و پدر شده‌اند و باید بچه‌هایشان را برای جشن انقلاب آماده کنند. اما وظیفه تربیت نسل انقلابی چطور محقق می‌شود❓ 🔹 برای بچه‌ها خاطره بسازیم ما نمی‌توانیم بعضی موضوعات را با ریشه‌هایش برای بچه‌ها بیان کنیم. شاید بهتر باشد که در این سال‌ها با رقم زدن خاطراتی خوش برای بچه‌هایمان، زمینه‌های تربیت انقلابی را در آنها شکل دهیم. همین که بچه‌های کوچک در مناسبت‌هایی مثل دهه فجر ببینند که حال و هوای خانه عوض شده است، مادر برایشان پرچم ایران درست کرده است یا با پرچم ایران عکس یادگاری بگیرند؛ اینها بهانه‌های جالبی است که باعث می‌شود؛ دهه فجر در خاطر بچه‌ها، ذهنیت‌های خوشی داشته باشد. بچه‌ها را با شعرها و سرودهای خوب انقلابی آشنا کنیم. موسیقی و شعر به بچه‌ها حس‌های ماندگاری می‌بخشند. 🔹توجه ویژه به کودکان در مناسبت‌های انقلابی در جریان اتفاقات و مناسبت‌های انقلابی برای بچه‌ها شخصیت ویژه‌ای قائل بشویم و با ابتکاراتی ساده به این روزها رنگ و بوی خاصی بزنیم. ساختن سربندی با طرح پرچم ایران، پوشاندن لباسی با عکس شهیدان، سربندی با عنوان «من انقلابی‌ام» و... 🔹در راهپیمایی عکس بگیرید قدیم‌ترها در آلبوم‌های خانوادگی خانواده‌های انقلابی از راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن عکس‌های بامزه‌ای پیدا می‌شد. یادتان باشد که از حضور بچه‌هایتان در راهپیمایی‌ها عکس یادگاری بگیرید و بگذارید که خاطره خوش این روزها برای بچه‌ها ثبت شود تا اگر با وجود ذوق و شوق شما، رسانه‌ای از فرزندتان عکس نگرفت، خودتان از فرزندتان عکس و فیلم داشته باشید و برایش ثبت کرده باشید. 🔹داستان را چاشنی کار کنید کم‌کم که بچه‌ها بزرگتر می‌شوند؛ لازم می‌شود که از اصل انقلاب و چیستی و چرایی‌اش بدانند. داستان هایی شامل بر فلسفه انقلاب، ظلم ستیزی و عدالت خواهی و اسلامی شدن، چهره امامین انقلاب، شهدا و امیدبه آینده را به زبان کودکانه برای بچه‌هایمان بگوییم. بچه‌های دهه شصت شعر معروفی داشتند «انار دونه دونه، خمینی (ره) مهربونه/ می‌خوام برم به پیشش/ دست بزنم به ریشش/ بگم خمینی (ره) جونم/ درد و بلات به جونم» شعرهایی مثل این به بچه‌ها کمک می‌کند که بچه‌ها پیوندهایی از این دست با انقلاب و شخصیت‌هایش پیدا کنند. 🆔 @darseenghelab 🔹خودمان را با تاریخ تحلیلی مجهز کنیم رهبر انقلاب فرمودند که در بیان خیانت‌های رژیم پهلوی کم کاری کرده‌ایم. خودمان مطالعه کنیم و مجهز باشیم تا بتوانیم مجهز کنیم 🔹میهن دوستی، جزئ مهمی از انقلابی‌گری برای انقلابی بودن فرزندان مان باید علاقه به کشورمان را در دلشان بنشانیم. بگذاریم بچه‌هایمان به وطن شان احترام بگذارند، آن را دوست بدارند و خودشان را موظف به رشد آن بدانند. مگر جز اینست که ایران ام‌القرای جهان تشیع و بقول سردار دلها قرارگاه حسین بن علی(ع) است. 🔹پرچم بالا بماند/ نمادها را جدی بگیریم «در دهه فجر بر سر در هر خانه‌ای پرچم جمهوری اسلامی بزنید» این توصیه رهبر به خانواده‌های ایرانی است. برای بچه‌هایمان بهانه‌های مختلفی جور کنیم که پرچم ایران را درست کنند و آن را در جاهایی که دوست دارند، نصب کنند. بگذارید محبتشان به نماد کشور و جمهوری اسلامی زیاد بشود. 🔹زندگی و مرگ غریبانه؛ عاقبت وطن فروشی چهره سیاه خائنان به کشور را برای بچه‌هایمان تبیین کنیم. داستان خیانت شاهان پهلوی و میرزا آقاخان نوری‌ها، سلطنه و میرزاها را در میان قصه‌های بچه دبستانی‌ها جا بدهیم و بگذاریم «بدمن» قصه‌هایشان، خائنان به ایران و اسلام باشند. 🔹اصول سیاسی را کم کم بیاموزیم از وقتی بچه‌ها کم کم یاد می‌گیرند که وارد بحث های سیاسی بشوند؛ به آنها شخصیت بدهیم تا کم‌کم اصول بحث‌های سیاسی را یاد بگیرند؛ مثلا حتما بدانند که هر چه شنیدند، معتبر نیست و اگر کسی به آنها چیزی گفت چرایی آن را هم بپرسند. این چرا گفتن به بچه‌ها کمک می‌کند که فلسفی و محکم بار بیایند. از طرف دیگر مواظب باشید که بحث سیاسی منجر به نفی اصل انقلاب نشود. همین می‌شود که وقتی سال ۸۸ جوان‌هایی دیدند که کاندیدای محبوب‌شان که اتفاقا بعضی چهره‌های انقلابی هم کنار او بودند، رای نیاوردند؛ به قانون احترام نگذاشتند و دچار اشتباه شدند. 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جشنواره فیلم فجر! یا آتلیه عکاسی❓ 🔻 این عاقبت جشنواره ای است که سال 61 با سلام و صلوات، در دهه فجر انقلاب اسلامی و توسط طیف حزب اللهی و ذیل وزارت ارشاد جمهوری اسلامی به راه افتاد. اما چرا به اینجا رسید؟ 🔹چون بجای تمرکز بر فکری و انقلابی انبوهی از جوانان علاقمند به حوزه سینما بر انبوه سینماگرانی که نسبتی با انقلاب اسلامی نداشتند تمرکز کردیم. ما این اشتباه را مکررا انجام دادیم و مکررا به پُل پیروزی جریانات معاند تبدیل شدیم. 🔻 ما به برکت جنگ تحمیلی، تنها در حوزه نظامی به ضرورت انبوه نیروهای انقلابی رسیده و سپاه را تاسیس کردیم. در نتیجه نه تنها در جنگ پیروز شدیم بلکه امام فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور نبود» 🆔 @darseenghelab
📌 در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی؛ دغدغه سایت موسسه تنظیم و نشر آثارِ رهبر این انقلاب دیدنی است. 🔹 بر بیت امام حاکم است. نه تنها حرم امام را شبیه کاخ سلاطین ساختند بلکه فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای شان همگی غرق در خبط و خطاست. کسی هست که امام را از دست بیت امام نجات دهد❓ 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 شاخصه توسعه انسانی چیه❓ 🔹 طبق آمارهای بین‌المللی این آمار در ۴۰ سال گذشته چه تغییری کرده؟ جالبه که صحبت‌های انقلابی‌ها طبق آمارهای بین‌المللیه، براندازا هم چپ میرن راست میرن میگن داشتیم ژاپن میشدیم که یهو انقلاب شد 😁 🆔 @darseenghelab
پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی.pdf
6.03M
"پاسخ به شبهات پرتکرار انقلاب اسلامی" 🖋 نقدهای بسیاری به این کتاب وارده اما هر کسی نقد کرد بهش بگید بهترش رو بنویسه❗️ 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹پاسخ شایعه وابسته بودن شاه به آمریکا را ببینید مجری اصرار داره که شاه وابسته به آمریکاست اما ببینید خود شاه چی میگه , , 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
20 کتاب بصیرت افزا.pdf
139.6K
📗20 کتاب بصیرت افزا فهرستی شامل بر بیست کتاب تاریخی و سیاسی که در افزایش بصیرت‌ سیاسی تاثیرگذارند. 🖋قابل توجه کسانی که دنبال کتاب خوب میگردن که بخرن #کتاب 🆔 @darseenghelab
🔹 یادم میاد وقتی بچه بودیم، مدرسه ها دهه فجر رو جشن میگرفتن؛ الان مدرسه بچه ما هچچ خبری نیست. راستی تو تلویزیونِ شما هم دهه فجر نشده یا آنتن ما خرابه؟ آقای جبلی خدا قوت پهلوان🌾 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 آیا میدانید شخصیت ایده‌آلِ سلطنت‌طلب ها چرا مُرد❓ 1. در جنگ و دفاع از کشور 2. بدلیل سختکوشی برای رفاه مردم 3. بدلیل کهولت سن 4. بدلیل افراط در شهوت رانی 🖋گزینه صحیح را به شاه پرست نادانی که میشناسی بگو! 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
📌دستور حمله #تبلیغاتی به دشمن 🎙فرمانده کل قوا؛ امام خامنه ای: 💢باید میلیون ها نفر آماده باشیم برای
💥 هفت گام اساسی برای حمله رسانه ای به دشمن 📣 رهبر معظم انقلاب در دیدار با افسران نیروی هوایی ضمن اشاره به اینکه امروز یک فریضه قطعی و فوری است، دستور حمله ترکیبی به دشمن را صادر کردند. 🔹 ایشان در اسفند 98 هم فرموده بودند: باید میلیون ها نفر آماده باشیم برای اینکه هم دفاع کنیم هم بزنیم چه تبلیغاتی و چه انواع کارهای انقلابی✊ 🔥متاسفانه علی رغم وجود دهها نهاد، سازمان ومرکز که متولی امور رسانه ای و تبلیغاتی هستند، فرمان رهبری مبنی بر هجمه میلیونی علیه دشمن چندان جدی گرفته نشد. پناه بر خدا از تمرد مدعیان تبعیت از ولی امر که کرسی تدریس و رزمه درست کردن را بر اوامر ولی امر ترجیح داده اند... 💠 درباره جهاد تبیین و هجمه به دشمن بنظر میرسد که مراحل زیر می تواند الگوی عملیاتی جبهه انقلاب باشد: 1️⃣ شناسایی دقیق ابعاد ماموریت محوله مشخص است که حمله تبلیغاتی یعنی چه، اما ابعاد آن باید موشکافی شده و بررسی شود که در فضای واقعی، علمی، مجازی، سایت، پیامرسان ها و .. چه ظرفیت هایی برای حمله به دشمن وجود دارد. 2️⃣ تدوین سیاستها و استراتژی های کلان برای حمله تبلیغاتی به دشمن؛ باید مشخص شود که راهبردهای اصلی جبهه انقلاب درحمله به دشمن چیست. آیا با تاکید بر عناصر فطری و انسانی باید پیش ر فت یا با افشای جنایات دشمن. آیا دعوت به اسلام محور است یا بیداری و حمایت از مستضعفین.. 3️⃣ پژوهش برای شناخت استراتژیک و راهبردی گسل ها و ضعف های دشمنان. باید بدانیم که آمریکا و انگلیس و اسرائیل وعربستان چه ضعف هایی دارند تابتوان بر روی آنها سرمایه گذاری تبلیغاتی کرد یا چطور می توان نقاط قوت شان را به چالش کشید. 4️⃣ تجمیع نیرو برای عملیات های مختلف؛ باید قرارگاه ها و ستادهای مورد نیاز، آنهم بصورت مردمی اما با نظارت دقیق عزیزان دانشمندی چون ، ابراهیم متقی و حسن عباسی و .. ایجاد شوند. 5️⃣آموزش ارتش تبلیغاتی به سلاح علم و بصیرت؛ حمله تبلیغاتی محقق نخواهد شد مگر با تربیت و آموزش نیروهای جوان و انقلابی و قطعا اکتفا به تعدادی آشنا به رسانه، فایده ای نخواهد داشت. 6️⃣آغاز عملیات های ویرانگر تبلیغاتی علیه غرب؛ این هجوم تبلیغاتی دقیقا منطبق بر اصل در اسلام هست و وظیفه هرمسلمانی، تبلیغ اسلام هست. اینجا ما وارد میدان تبلیغ و دعوت به اسلام و نفی آلهه کفار می شویم💯 7️⃣ بازخورد گرفتن و عملیات مجدد؛ در نهایت باید بتونیم میزان تاثیر عملیات های خودمان را بفهمیم و بر اساس آن، عملیات های بعدی را برنامه ریزی کنیم. 🌐 اینجا هم امید ما به جوانان انقلابی است؛ ضمن استمرار گفتمان ، بایستی همه توان خود را برای حمله رسانه ای به دشمن، وارد میدان کنیم 🖋 لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.🌹 📞ارتباط با ادمین: @hmohammadii 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
💥 هفت گام اساسی برای حمله رسانه ای به دشمن #اختصاصی 📣 رهبر معظم انقلاب در دیدار با افسران نیروی هوا
💥 باید از خانه خارج شویم و به دشمن حمله رسانه ای کنیم👌 📣 رهبر معظم انقلاب در دیدار با افسران نیروی هوایی ضمن اشاره به اینکه امروز یک فریضه قطعی و فوری است، دستور حمله ترکیبی به دشمن را صادر کردند. 🌐 فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمله ترکیبی به دشمن، به یک خلا بزرگ در جبهه انقلابی اشاره دارد و آن اینکه ما بجای دشمن، به جان همدیگر افتاده ایم و انرژی بسیاری از ماها صرف کوبیدن این و آن در داخل کشور می شود غافل از اینکه در هر صورت، جنگ در داخل کشور است نه خارج. 💢 باید -تبلیغاتی را به خارج ازکشور کشاند. به داخل آمریکا، به داخل اسرائیل و انگلیس و به داخل فرانسه و عربستان. ما باید روی گسل سیاه پوستها، بومی ها، مسلمانها، بی خانمانها، فقرا و دهها گسل دیگر در آمریکا دست بگذاریم. ما باید گسل های موجود در اسرائیل را که رسما شهروندان خود را سه طبقه کرده اند، فعال کنیم. 🔅 دست برداریم از نقد کسانی مانند علی مطهری و زیباکلام و محمودصادقی که سرمایه ای جز نقدهای ما ندارند وبه آن پز می دهند! باید اربابان و کدخدای اینها را نشانه گرفت. دستور عملیات از سوی امامِ جامعه ابلاغ شده و همه باید به فکر برنامه ریزی و عمل به این دستور باشیم 🔮 اگر ما ظرفیت های گسترده مان در حمله تبلیغاتی به دشمن را فعال می کردیم، دشمن را عقب میزدیم و حتی ممکن بود بجای مذاکرات هسته ای، مذاکره بر این اساس می بود که به فلان پایگاه بسیج تان بگویید سیاه پوستهای آریزونا را رها کند؛ پدرمان درآمد❗️ 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📌 راز یک بیعت عجیب و تاریخی 🌐 یکی از صدها عجایب تاریخ انقلاب اسلامی، بیعت همافران با امام خمینی(ره) بود. این بیعت عجیب بود چون ارتش رژیم پهلوی بویژه نیروی هوایی این رژیم از آمریکایی‌ترین نیروهای رژیم بودند و غالبا در آمریکا آموزش دیده و سبک زندگی غربی داشتند. بیعت همافران در شرایطی بود که هنوز رژیم پهلوی پابرجا بود و خطر جانی برای همه این نیروها متصور بود همچنان که بسرعت مورد حمله گارد جاویدان واقع شدند. واقعا دلیل بیعت همافران چه بود؟ 🔻 شاداب عسکری پژوهشگر تاریخ ارتش و نویسنده چیره دستی است که کتاب‌های قابل توجهی نگاشته است. وی در کتاب مستشاران نظامی آمریکا در ایران به تحقیر نیروهای ارتش توسط مستشاران آمریکایی اشاره کرده و موارد متعددی از این تحقیر را برمی‌شمارد.(بویژه صفحه 162 کتاب) 🔹 تدبیر حکیمانه و الهی امام خمینی(ره) در جدب بدنه ارتش و تفکیک سران جنایتکار ارتش با بدنه مردمی آن و تلاش ارتش برای «رهایی از » عامل اصلی بیعت همافران بود. امام به ارتش و مردم بخشید؛ اگر انقلاب اسلامی دستاوردی جز همین و رهایی از تحقیرشدگی تاریخی نداشت، باز هم موفق بود. 🔅 تحقیر عزت نفس ملی توسط آمریکا و مزدوران داخلی‌اش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز توسط خط سازش ادامه یافت و در دولت اعتدال به اوج خود رسید. امید است که در انتخابات ۱۴۰۰ و با شکست و حذف خط سازش و عاشقان آمریکای جنایتکار از صحنه اجرایی کشور، زمینه برای بازگشت حداکثری به آرمانها و شعارهای انقلاب اسلامی فراهم گردد. 🆔 @darseenghelab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 توضیحاتی درباره حضور در فضای مجازی 🖋دشمن با تمام قوا در کشور ما حضور رسانه ای دارد. امیر مؤمنان فرمود هر که در خانه خود جنگید، ذلیل شد. باید به دشمن حمله کرد. 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرط ورود موثر به شبکه های اجتماعی خارجی 🎥سید علیرضا آل داود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جلسه ای فرمودند افرادی وارد شبکه های اجتماعی خارجی شوند که تاثیر گذار باشند و تاثیر ناپذیر 🖋شرایط تاثیرگذاری صرفا با خلوص یا آگاهی نسبت به یک موضوع خاص بدست نمی‌آید بلکه مبانی فکری محکم، مهمترین شرط نفوذناپذیری است و در مرحله بعد، آموزش و تربیت تخصصی، تعیین کننده است. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
📌 از تعیین جایزه برای دو جوان ایرانی که متهم به دخالت مجازی در انتخابات آمریکا هستند، دهها درس می‌توان گرفت: 1️⃣ هیچ کشوری فضای مجازی اش را رها نکرده و با مداخله خارجی بشدت برخورد میکند. 2️⃣ در حالیکه، دشمنان ما با دهها هزار اکانت در فضای مجازی مان جولان می دهند. تاکنون اقدام قضایی و سیاسی لازم انجام نشده است. 3️⃣ دشمن بشدت از حضور ایرانیان در فضای مجازی شان وحشت دارد. 4️⃣ نشستن در خانه و توهم جنگ با دشمن، نتیجه ای جز ذلت ندارد و باید به دشمن حمله کرده و فضا را برایش نا امن ساخت. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 به اندازه این عنصر فاسد و ضدانقلاب، غیرت انقلابی داریم❓ 🆔 @darseenghelab
☄️ رهبر انقلاب، دیروز: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 🔹 واجب فوری میدانید یعنی چه؟ واجب فوری به مساله‌ای گفته می‌شود که در اولین زمان ممکن باید انجام بگیرد و تأخیر آن‌ جایز نیست مانند جواب سلام، ادای قرض، امربه معروف و نهی ازمنکر و حالا 🔹 برخی از علما در فقه می‌گویند واجب فوری مانند وجوب فوری رفع نجاست از مسجد در هنگام نماز است. اگر بخشی از مسجد نجس شده بود و مکلف بی توجه به آن نماز بخواند👈نمازش باطل است ⛔️نکند روزی چشم باز کنیم و ببینیم تلاش‌مان برای گرفتن مدرک، تصاحب کرسی تدریس، رزمه علمی درست کردن، اسم و رسم پیدا کردن و فقه و اصول خواندن‌مان بوده است. 🔅 جهاد تبیین را به صِرف تولید محتوا در فضای مجازی خلاصه نکنیم. مطالعه نیاز دارد؛ کار میدانی نیاز دارد؛ محراب و منبر نیاز دارد؛ گفتگوی چهره به چهره و اقدامات متعددی می‌طلبد. 🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
☄️ رهبر انقلاب، دیروز: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و #فوری است. ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ 🔹 واجب فوری میدانید یعنی چه
دوستان مختلفی، نظرات متعددی نسبت به پست‌های اخیر کانال داشتند. 🔻 یکی از دوستان پرسیدند پیشنهاد شما برای جهاد تبیین چیست؟! در چه فضایی؟! و چه موضوعاتی؟! 🔹 عرض کردم انصراف ذهن از جهاد تبیین به صرفا در رسانه، خطای فاحش ماست. بایستی جهاد تبیین را جامع درک کرد. 🔻 فرمودند: ظهور از فوریت،در فرمایشات حضرت آقا کار رسانه‌ای هست 🔹 عرض کردم: بله رهبر انقلاب صریحا کار رسانه ای را نام می‌برند. اتفاقا سوال همین جاست که کار رسانه ای یعنی چه؟ رسانه نیاز به مطالعه نداره؟ برنامه ریزی نمیخواد؟ تشکیلات نمیخواد؟ آموزش های لازم نمیخواد؟ تصور ما از کار رسانه ای غلطه. در بهترین حالت، هر یک از اساتید دغدغه مندمان نفری یه کانال 100نفره 500 نفره زدن و دوستان شون رو عضو کردن و خیال میکنن که دارن جهادتبیین میکنند نه ماهیت رسانه را میشناسند، نه تشکیلات سازی در رسانه میکنند، نه بر اساس راهبرد روشنی حرکت میکنند و نه حتی علاقه ای به مطالعه گزارشات راهبردی درباره وضعیت کنونی و آینده رسانه نشان می دهند. دلیل همه اینها آنست که اساسا رسانه را مساله ای حاشیه ای می‌دانند و عمق فاجعه را درک کنند و این مساله را درک کنند در نتیجه، در حد همین کانال و گروه و.. باقی می‌مانند. 🔹بی توجهی به دشمن شناسی و همچنین سخت افزار قضیه نیز درد دیگری است که نتیجه اش می شود امضای تفاهم نامه میان موسسه امام با فیروزآبادی که عامل اصلی قتلگاه شدن فضای مجازی است. درد، اینهاست برادر. متوجه میشید که وقتی میگم ما اصلا کار رسانه ای را درست نمی فهمیم منظورم چی هست؟ 🔹رسانه یعنی رساندن یک پیام. پیام چه چیزی باید باشه؟ ابزارش چه چیزی باید باشه؟ تکنیک ارسال پیام و مخاطبش چه کسی هستند؟ بازیگران دیگر چه کسانی هستند؟ مدیریت رسانه دست چه کسانی است؟(سخت افزار و نرم افزار)، چگونه میخواید بازخورد بگیرید؟ چگونه میخوایم ببینیم تاثیر مثبت گذاشتیم یا منفی؟! آیا نقشه های دشمن و انگاره های مدنظرش را دررسانه می شناسیم؟ نکند در زمین دشمن بازی کنیم؟ .... 🔅پاسخ این سوالات نیاز به صدها و بلکه هزاران پژوهش راهبردی داره اما حیف که ماها فهم یک سانتی متری خودمان از رسانه را زمین نمیگذاریم و حاضر نیستیم مسیر علمی و زندگی مان را وقف جهاد تبیین کنیم. ما میخوایم درس ها و کارهامون همه سرجاش باشه و یکی دوساعتی هم توی ایتا چرخی بزنیم بگیم جهادتبیین کردیم! میترسم این حجم از بی عملی و تبعیت نکردن از ولی امر، عذاب الهی را در پی داشته باشه. 🖋 حالا لحظه ای فکر کنید که رهبر انقلاب به عنوان ولی امرِ واجب الاطاعه ما، دو سال پیش دستور حمله میلیونی به دشمن را صادر کردند. حالا هم مجددا با قید فوریت تاکید کردند. اما چه کسانی دشمن را میشناسند؟ اساتید روابط بین الملل مان که غرق در نظریه های انتقادیِ چپ‌های آمریکایی هستند یا من و شما که حتی زبانِ دشمن را بلد نیستیم! اگر بر تبعیت از رهبری وجود داشت، تاکنون نه 1 میلیون، بلکه لااقل 50 هزار نفر (پنج درصد امر رهبری) باید مشغول حمله به دشمن می شدند اما تاسف و تاسف که همیشه به خودمان درگیر بوده ایم و جهادتبیین را هم مانند سایر اوامر رهبری (اصلاح الگوی مصرف و خرید کالای ایرانی و ...) نوعی شوخی گرفتیم و شانه خالی کردیم. @darseenghelab
این متن را کامل بخوانید👇 ♨️این روزها که همه دنبال تبیین هستند، خوب است تا برای شکل دهی به یک حرکت عمومی در این زمینه، به خود رهبر انقلاب مراجعه کنیم. این نکات را مطالعه و ذخیره کنید👇👇 🎙 رهبر معظم انقلاب: 🔹 یک معقول و منضبط و صحیح و منتظم و عقلائی اگر بخواهد انجام بگیرد، به چند چیز نیاز دارد: 1️⃣ اوّلاً نیاز دارد به اینکه از صحنه یک شناختی وجود داشته باشد؛ یعنی این کسانی که این حرکت را انجام میدهند یا محور این حرکتند یا لااقل تحریک‌کننده‌ی این حرکتند، بایستی صحنه را درست بشناسند، عناصر درگیر در این صحنه را بشناسند. 2️⃣ یک عنصر دیگری که لازم است برای این حرکت، این است که این حرکت باید یک جهت‌گیری مشخّصی داشته باشد؛ یک جهت‌گیری منطقی و قابل قبول، که در حرکت عمومی ملّت ایران که ما داریم پیشنهاد میکنیم و مطرح میکنیم، این جهت‌گیری، جهت‌گیری به سمت جامعه‌ی اسلامی یا تمدّن اسلامی است؛ یعنی میخواهیم برویم به سمت تشکیل یک جامعه‌ی اسلامی؛ و حرکت عمومی، ما را باید به اینجا و در نهایت به یک تمدّن پیشرفته‌ی اسلامی برساند. 3️⃣ عنصر سوّمی که [این حرکت] نیاز دارد، این است که یک عامل امیدبخشی باید وجود داشته باشد، یک نقطه‌ی روشنی باید وجود داشته باشد. در هر حرکتی اگر چنانچه این نقطه‌ی روشن، این نقطه‌ی امیدبخش وجود نداشته باشد، حرکت پیش نمیرود. این خوشبختانه در کشور ما، برای جامعه‌ی ما، برای مردم ما، کاملاً در دسترس است؛ نقطه‌ی روشن عبارت است از ظرفیّتهای ملّی‌ای که ما اینها را شناخته‌ایم؛ یعنی امروز حتّی شما جوانها ظرفیّتهای ملّت خودتان را شناخته‌اید. ملّت ایران نشان داده که میتواند کارهای بزرگ را بخوبی انجام بدهد، از عهده بربیاید؛ ملّت ایران انقلاب را راه انداخت، تشکیل جمهوری اسلامی را راه انداخت؛ اینها مثل معجزه است. 4️⃣ عنصر چهارم این است که بالاخره در هر برهه‌ای راهکارهای عملی لازم است. در هر برهه‌ای از زمان راهکارهای عملی مورد نیاز است. 📣 خب این چهار عنصری که گفتیم -همه‌ی اینها- که برای یک حرکت عمومی این چهار عنصر نیاز است، تبیین اینها نیاز دارد به و ؛ منتها این [مورد] آخری که مسئله‌ی راهکارهای عملی باشد، احتیاج دارد به هدایت، تمرکز، پیگیری، فعّالیّت پی‌درپی و لحظه‌به‌لحظه برای اینکه بتواند این کاروان عظیم جامعه را و مهم‌تر از همه جوانهای جامعه را به پیش ببرد. 🔹 این کارِ چه کسی است؟ این تمرکز، این ایجاد برنامه‌ی کار، پیدا کردن راهکار، ارائه‌ی راهکار، برنامه‌ریزی، به عهده‌ی چه کسی است؟ این به عهده‌ی جریانهای حلقه‌های میانی است. این، نه به عهده‌ی است، نه به عهده‌ی است، نه به عهده‌ی دستگاه‌های دیگر است؛ [بلکه] به عهده‌ی مجموعه‌هایی از است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم. ما نخبه‌های فکری در زمینه‌های گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. اینها میتوانند بنشینند برنامه‌ریزی کنند و هدایت کنند. از این قبیلند 🔻 مجموعه‌های باتجربه و فعّال در زمینه‌های و و مانند اینها از این قبیلند و هر که هم در این زمینه‌ها فعّال‌تر باشد، مؤثّرتر است؛ یعنی زمام کار دست کسانی است که فعّالیّت کنند؛ ☄️تنبلی و بی‌حالی و کسالت و مانند اینها به درد نمیخورد👉 🎙 بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان - 1398/03/01 🖋 لطفا در انتشار این پست مشارکت کنید🌺
🔵به‌نام حوزه، به کام سکولاریسم ✅نقد دکتر علیرضا جوادزاده عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره به سخنان دکتر محقق داماد در نشست صدسالگی حوزه قم 🖋به عقیده استاد موسسه امام خمینی سخنان دکتر محقق داماد دارای ۵ ایراد اساسی است: «ابهام و تضاد»، «تصویرسازی نادرست از تاریخ»، «اجتهاد در مقابل نص»، «خلط قدر مطلوب با قدر مقدور» و «تالی فاسد» است. 💠ادامه مطالب در: https://www.mehrnews.com/news/5419363
خردورزی - شماره 11 - کم حجم.pdf
27.65M
🔰مجله «خردورزی» در این شماره شامل سه پرونده با عناوین و گفتگوهای زیر است: 📌سینما و فلسفه • گفت‌وگو با بهروز افخمی؛ سینما، عامل سرگرمی یا ساحل اندیشه؟ • گفت‌وگو با حسن عباسی؛ امتناع در حوزه، ابتذال در دانشگاه • گفت‌وگو با دکتر تورستن بوتز بورنشتاین؛ سینما، اندیشه‌هایی با صدای بلند • گفت‌وگو با دکتر مسعود معینی‌پور؛ سینما و مدیریت شناختی انسان 📌سینما و اجتماع • گفت‌وگو با مسعود ده‌نمکی؛ مهندسی فرهنگی، درمان سینمای ایران • گفت‌وگو با دکترسیدمحمد حسینی؛ تحقیر پدر در سینمای ایران • گفت‌وگو با دکتر رفیع الدین اسماعیلی؛ دفاع مقدس، ناب‌ترین ژانر سینمای انقلاب اسلامی • گفت‌وگو با سجاد نوروزی؛ تنبلی و تقدم پول بر هنر در سینمای ایران 📌دین و سینما • گفت‌وگو با نادرطالب‌زاده؛ فقدان مدیریت در سینمای ایران • گفت‌وگو با عباس محسن عبد علی المسفر؛ هری پاتر، میراثی عربی با روایت فانتزی • گفت‌وگو با سعید مستغاثی: سینمای آخرالزمانی؛ مسئله‌ی غرب، رسالت شرق •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🆔 @fekrat_net