هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
به بهانه اعلام برنده جایزه چهره ماندگار انقلاب اسلامی؛
🔻خطای راهبردی در تحلیل ماجرای تجلیل رهبری معظم از برخی آثار هدایت الله بهبودی
▫️از گذشته وقتی آثار مخدوش و مغلوط بهبودی را نقد می کردیم در جمع دوستان مؤمن و انقلابی کسانی بودند که به تجلیلهای آقا از او و آقای سرهنگی تمسک می کردند و بدین وسیله انتظار داشتند هیچ نقدی به آثار وی وارد نشود!
چرا که با به زعم ایشان به واسطه نقد، آن تجلیلها زیر سؤال خواهد رفت!!
حالا که بحث بدینجا رسیده فرصت خوبی است برای تبیین این موضوع:
1️⃣ این تعابیر در تأیید سوابق بهبودی در موضوع ادبیات مقاومت و دفاع مقدس است. چه ربطی دارد به آثار تاریخی او؟!
2️⃣ اگر بهبودی تایید مطلق دارد، چرا و چه کسی #فرهنگ_ناموران حوزه هنری را که زیر نظر بهبودی منتشر میشد، #جمعآوری نمود؟!
چرا بعدش بهبودی استعفا داد و آنهمه حاشیه درست شد و تا همین حالا هم آن اثر مخدوش اجازه نشر ندارد؟!
3️⃣ اگر بهبودی #عصمت_تاریخنگارانه دارد، چرا این عصمت باعث نشد کتاب #شرحاسم او (که بدون مجوز نشر انتشار یافته بود) از نمایشگاه کتاب تهران جمع آوری شود؟!
4️⃣ آیا اطلاعیههای دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در مغلوط بودن این اثر، برای #تردید در آثارش کفایت نمیکند؟
یا نکند دوستان مدافع بهبودی بر این باورند که اقدام دفتر نشر آثار آقا هم مثل اقدام منتقدان فعلی بهبودی، غلط بوده است و اساسا کسی در این کشور نباید به محدوده قرمز نقد اغلاط ایشان وارد شود!
5️⃣ در نقد کتابهای بهبودی، مستنداتی ارائه شده که هر انسان منصف و مطلعی میتواند آن نقدها را با متن وی مقایسه کند و نتیجه را با تحقیق بدست آورد و قضاوت نماید.
در چنین شرایطی چرا با عصمتتراشی بدون وجه، برخی میخواهد امضای آقا را (به غلط) پای آثار مخدوش او بگذارند؟
آیا نسبت تایید دادن آثار مغلوط بهبودی به مقام معظم رهبری، تضعیف ایشان نیست؟
6️⃣ گزارههای مغلوط ادعایی و القایی بهبودی را با #تصریحات_تاریخی_رهبری مقایسه کنید. تفاوتها مثل آفتاب است. ۲۴۰ غلطی که از شرح اسم گرفتند تنها گوشهای از این تفاوتها بود.
حالا چطور میخواهید این تناقض را توجیه کنید؟
یعنی از نظر مدافعان بهبودی، آقا یکبار در مقام بیان، روایت تاریخی خود را مطرح کرده اند و بار دیگر روایتهای معارض با آن را تایید کردهاند؟!
برای نمونه کافیست سخنان آقا در مورد امام (نیمه خرداد هر سال) را مقایسه کنید با القائات مخدوش بهبودی در کتاب #الفلامخمینی
7️⃣ در این کشور افراد امینی در عرصه تاریخنگاری حضور دارند که مورد تایید امام و آقا در بحث تخصصی تاریخ انقلاب اسلامی هستند؛ در این جهت تأییدات مکتوب و شفاهی مکرر دارند. استاد سید حمید روحانی در این جهت منفرد است و مانند ندارد.
حالا ایشان میگوید بهبودی امام و تاریخ انقلاب را تحریف کرده است.
اگر بنا به تایید داشتن باشد و قرار باشد بدون درنگ در محتوای تاریخی، تأییدها را ملاک قرار دهیم، با این دوگانگی چه میکنید؟ یکجا قبول دارید و یکجا بیاعتنا درمیگذرید؟!
8️⃣ بهبودی در کتاب رضاخان؛ قرارداد ننگین ۱۹۱۹ را توجیه و عامل انگلیسی اش وثوقالدوله را تطهیر کرده است!
کجای سخنان امام و آقا چنین مواضعی تایید شده است؟ مثلا شما قرار است تاریخ و فرهنگ این کشور را راهبری کنید؟!
9️⃣ آیا تایید یک فرد یا یک مجموعه بخاطر سوابق، عصمت ابدی میآورد؟ تا روز قیامت اگر آنها غلطی مرتکب شدند، کسی نباید حرفی بزند و همه باید چشم بربندند؟
با این ملاک شما برخی از این منحرفین که روزگاری در جبهه حق و مورد تایید بودهاند، باید عصمت سیاسی داشته باشند!
آیا فراز تاریخی وصیتنامه امام را نخواندهاید که میزان حال فعلی افراد است؟
🔟 اگر کسانی مرجع فکری و تاریخی شان امثال بهبودی ست، شجاعانه بگویند و عالمانه از آن دفاع کنند. نیاز نیست با نسبتهای ناروا به امام یا رهبری حکیم انقلاب، علایق و تعصبات خود به افراد را تئوریزه کنند و دهان منتقدان را ببندند! / روزنه
🌐 v-o-h.ir/?p=43830
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
مدرسه انقلاب ۱
📌تقویت جریان تحریف امام در روز روشن؛❓ آیا در قم قحطی امام شناس است❓❗️ 🔹 موسسه عالی فقه و علوم اسلام
📌 ماجرای بهبودی و تحریفاتش❗️
۱. در سال ۱۳۸۱ انتشارات سورهی مهر اولین جلد از «فرهنگ ناموران معاصر ایران» را که زیر نظر بهبودی تدوین شده بود، منتشر کرد. در این کتاب مطالب عجیبی به چشم میخورد؛ از به کار بردن تعبیر «اعلی الله مقامه» برای محمدعلی فروغی تا جیرهخوار انگلیس دانستن آخوند خراسانی. (برای اطلاع از نقدهای موجود به این اثر، به کتاب
«کنکاشی در تاريخ نگاري معاصر» مقالهی «تاملی در فرهنگ ناموران ایران» اثر دکتر یعقوب توکلی مراجعه کنید.)
در پی عیان شدن این عجایب، انتشار #فرهنگ_ناموران متوقف شد⛔️
۲. در نمایشگاه کتاب سال ۱۳۹۱ نیز کتاب «شرح اسم» به قلم هدایتالله بهبودی منتشر شد اما با حضور آیتالله خامنهای در این نمایشگاه، این کتاب جمعآوری گردید و دفتر حفظ و نشر آثار آیتاللهالعظمی خامنهای، در اطلاعیه علت این امر را «وجود اغلاط مختلف تاریخی و غیر تاریخی» «بر اساس بررسیهای کارشناسانهی متعدد» در کتاب مذکور دانست و ناشر را ملزم به رفع اشکالات جهت دریافت مجوز از این مؤسسه نمود❗️
چندی بعد و در پیرو اطلاعیهی پیشین، «صرفاً اغلاط و نکات تاریخی» را ۲۴۰ نکته برشمرد که به اطلاع ناشر رسیده است و «از ابلاغ نسبت به اصلاح #اغلاط_و_نقایص_محتوایی از قبیل #تحلیلها، #برداشتها و #روش_استنباط از اسناد، خودداری» شده و «نقد و تحلیل و بررسی این نوع اشکالات، به #جامعهی_علمی_و_تحقیقی کشور واگذار» شده است. و اینچنین، و مشروط به رفع آن ۲۴۰ مورد، مجوز انتشار کتاب از سوی مؤسسهی حفظ و نشر آثار صادر گردید.
۳. در سال ۱۳۹۷، کتابی دیگر از بهبودی و اینبار دربارهی امام خمینی با عنوان «الف لام خمینی؛ زندگینامهی امام روحالله موسوی خمینی» منتشر و در همان سال، برگزیدهی جایزهی ادبی جلال آلاحمد نیز گردید اما از سوی برخی تاریخنگاران شدیداً مورد انتقاد واقع شد.
حجةالاسلام #سید_حمید_روحانی، تاریخنگار امام، که از شاگردان و یاران امام خمینی بوده و جلد اول کتاب «نهضت امام خمینی» را پیش از پیروزی انقلاب و با عنایت امام تألیف نموده و دربارهی ادامهی این رسالت نیز از سوی امام، توصیهنامهای دریافت داشته است، با نگارش سلسلهیادداشتهایی با عنوان «الف لام خدمت یا خیانت» دست زد و این کتاب را نمونهی بارز تحریف شخصیت و مکتب امام خمینی دانست. روحانی در این یادداشتها، به ذکر مصادیق متعدد اغلاط تاریخی این کتاب پرداخته است.
https://eitaa.com/bonyadtarikh/5862
۴. بهبودی در سال ۱۳۹۹، اثر تاریخی دیگری با عنوان «رضانام تا رضا خان؛ زندگینامهی رضا شاه پهلوی از ۱۲۵۶ تا ۱۲۹۹» به چاپ رساند. این اثر نیز همچون دو اثر پیشین مورد توجه زیادی قرار گرفت، و از سوی انتقاداتی تاریخی را هم متوجه خود ساخت.
💥 از آنچه گفته شد، میتوان به چند نکته اشاره کرد:
1⃣ تلاش جناب بهبودی، در عرصهی ادبیات مقاومت و پیشرانی جریان نگارش آثار فاخر در موضوعات دفاع مقدس را نمیتوان و نباید نادیده انگاشت و از تقدیر از آن زحمات، دریغ ورزید. بیتردید آن اقدامات در آن زمانه که رهبر معظم انقلاب بیشترین دغدغهی خود را صَرف هوشیار نمودن نیروهای انقلاب نسبت به #تهاجم_فرهنگی میکردند و میکوشیدند تا جریانی خودی را در مقابله با این تهاجمِ خاموش به وجود آورده و حمایت کنند، خدماتی فراموشناشدنی است. و تمجیدهای صادقانهی امام خامنهای نسبت به این نیروها از جمله آقایان #سرهنگی و #بهبودی و #مخدومی و ... نیز باید در همین چهارچوب دیده و تحلیل شوند و نباید از آنها، سوء استفاده گردد.
2⃣ ورود جناب بهبودی در عرصهی نگارش تاریخ معاصر، جنبهای دیگر از شخصیت و کوشش او را شکل داده است و نباید در تحلیل و بزرگداشت یا انتقاد از #هدایتالله_بهبودی این دو جنبه را مخلوط نمود و یکی را نادیده گرفت. متأسفانه دستاندرکاران، یا توجهی به این تفکیک ندارند، یا این مهم را به مخاطب گوشزد نمیکنند و با اعطای عنوانی مطلق، او را- و به تبع، آثار او را- مطلقاً تأیید و تقدیس میکنند. و این خطا و خطری جدی در عرصهی تاریخنگاری است.
3⃣ پیشنهاد ما برای جبران این خطای بزرگ، برگزاری نشستهایی تفصیلی در نقد و بررسی کتب یادشده #توسط_نهادهای_اعطاکنندهی_جایزه و با حضور #منتقدین مختلف است.
این همه البته باید دارای چنان بازتاب رسانهای باشد که این تقدیر داشته است تا اثر مخرب آن را خنثی کند.
4⃣ با توجه به مطالب گفته شده، هر نوع برجسته سازی از آثار بهبودی خیانت به امام و انقلاب بوده و علاقمندان به امام هرگز در برابر آن سکوت نخواهند کرد.
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
📌تقویت جریان تحریف امام در روز روشن؛❓ آیا در قم قحطی امام شناس است❓❗️ 🔹 موسسه عالی فقه و علوم اسلام
رفقا
لطفا در انتشار این یادداشت کمک کنید. کار برای امام خیلی برکت داره برای زندگی و علم تون. کم نزارید و مانع از تحریف امام بشید
مدرسه انقلاب ۱
📌تقویت جریان تحریف امام در روز روشن؛❓ آیا در قم قحطی امام شناس است❓❗️ 🔹 موسسه عالی فقه و علوم اسلام
📌از گفتگوی علمی نترسید ❗️
🔹واکنش برخی از آقایان نسبت به یادداشت مدرسه انقلاب بطور خلاصه این است که آآآآآآآآقا چه خبرتان است؟ مگر تنها مشکل کشور بهبودی است؟ چرا دعوای شخصی دارید با ایشون؟! بزارید حرفش رو بزنه!😳
💥 این سنخ استدلالها آشنا نیست؟ شبیه ماجرای حجاب که میگویند مگر تنها مشکل کشور حجاب است؟!
🔅 در پاسخ متذکر می شویم که
1️⃣ بله! یکی از معضلات مهم در حوزه تاریخنگاری، تحریف امام است که رهبر انقلاب نسبت به آن هشدارهای جدی داده و عموم مردم را به مقابله آن فراخواندند.
2️⃣ تاکنون چهار اثر تاریخیِ پر تحریف از آقای بهبودی منتشر شده که اولی کلا متوقف، دومی با نامه رسمی دفتر رهبری از بازار جمع آوری، سومی توسط تاریخنگار امام نقادی شده و چهارمی هم نقدهای جدی دارد.
3️⃣ از یک مرکز حوزوی وزین هرگز انتظار نمیرود که شخصی با چنین سابقه قطعا سیاه را آنهم برای معرفی مرحوم امام دعوت کند! چنین اقدامی حقیقتا مشکوک و دارای عوارض خطرناکی در اعتباربخشی به جریان تحریف امام است
4️⃣ اتهام دعوای شخصی با آقای بهبودی، بهتانی است که دوستان باید در روز جزا، پاسخگوی آن باشند. اگر عزیزان بجای لاطائلات و چنگ زدن به گمان حرام تلاش کنند تا گفتگوی علمی ای میان آقای بهبودی و منتقدان شکل بگیرد، شاید راحت تر بتوانند منتقدان را از میدان به در کنند! این گوی و این میدان.
5️⃣ اتفاقا تاکنون عمده تریبون ها و جوایز کشور در اختیار آقای بهبودی بوده و کسی نتوانسته مانع تریبون های یکطرفه و تبلیغات های سنگین ایشان شود. مطالبه ما پرهیز از اعتباربخشی به ایشان و تلاش برای گفتگوی عالمانه است.
🖋 امیدواریم که مدعیان حوزه فرهنگ و اندیشه، به دور از پیش فرض های نادرست و پُزهای روشنفکرانه، از بستن دهان منتقدان خودداری کنند و با غیرت ورزی نسبت به امام خمینی(ره)، از تحریف ایشان جلوگیری کنند والا به تعبیر رهبر انقلاب، ملت ایران سیلی خواهد خورد.
#تحریف_امام #امام_خمینی #بهبودی
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از تهذیب و تربیت
باسمه تعالی
🔴به اطلاع میرساند از آنجا که لازم است ایرادات مطرح شده در مورد کتاب الف ، لام، خمینی با حضور نویسنده محترم کتاب و مشارکت طلاب اندیشمند موسسه مورد نقد و بررسی عالمانه قرار گیرد، برگزاری جلسه سه شنبه مورخ 23 خرداد به فرصت مناسب دیگری موکول می گردد.
مدرسه انقلاب ۱
باسمه تعالی 🔴به اطلاع میرساند از آنجا که لازم است ایرادات مطرح شده در مورد کتاب الف ، لام، خمینی با
طبق انتظاری که از موسسه وزین فقه و علوم انسانی میرفت، سخنرانی جناب آقای بهبودی لغو گردید و مقرر گردید که جلسه ای عالمانه با حضور ایشان و طلاب فاضل برگزار گردد.
ما از مدیریت محترم این موسسه کمال تشکر را داریم. مناسب است که این مجموعه نسبت به غفلت یا خط نفوذی که چنین دعوتی را رقم زده بودند، با حساسیت بیشتری مواجه گردد . 🌻
1_4470072415.docx
21.1K
📌 گزارشی اجمالی از اغلاط و تحریفات آثار هدایتالله بهبودی در حوزه تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی
1. مخدوشسازی چهره امام خمینی
2. استفاده از روایتهای تخیلیِ غیرواقعی
3. ادعای سازشکاری امام با اهداف و سیاستهای رژیم پهلوی
4. ارائه چهره محافظهکار و لیبرال از امام خمینی
5. تطهیر برخی عناصر خائن قجری و تطهیر رژیم پهلوی
6. تحریف سیره بزرگان دینی و تضعیف آنان
#تحریف_امام
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پیشنهادی که در دولت روحانی و توسط نئولیبرال ها طراحی شده، در دولت رئیسی و توسط انقلابی ها دنبال می شود.
این که آب را در یک بازار باصطلاح متشکل و شاید در قالب بورس کالا و ... عرضه کنیم!
همان بلایی که سر مواد اولیه آوردند، بر سر اساسی ترین کالای هم خواهند آورد. آب را در این بازارها بیاندازند، قیمت آب هم جهانی خواهد شد.
این همان مشکلی است که دست و پای دولت را دو سال است بسته است. دولت انقلابی باید با تفکر استقلالی انقلابی اداره شود.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
📌 شاه: حافظ با ما سر ناسازگاری دارد!
🔹امیر اصلان افشار، آخرین رئیس کل تشریفات دربار شاه با اشاره به آخرین روزهای حضور شاه در تهران نوشت: "اعلیحضرت هر روز دل افسرده و پریشان بر روی صندلی مشرف به کاخ نیاوران مینشستند و حافظ میخواندند. روزی از من خواستند تفالی بزنم این شعر آمد:
🔹 زهد رندان نوآموخته راهی بد است
من که بدنام جهانم چه صلاح اندیشم
شاہ شوریده سران خوان، من بی سامان را
زانکه در کم خردی از همه عالم پیشم
🔻 شاه وقتی شعر را دیدند کتاب حافظ را بستم، شاه با حالت افسرده به بیرون باغ خیره شدند و گفتند از بخت ما حافظ هم با ما سر ناسازگاری دارد😂
🖋 پ.ن: اگر حافظ زنده بود، می بردنش کمیته مشترک و مثل میرزاده عشقی، لبانش را می دوختند و نهایتا مثل کریم پور شیرازی آتشش میزدند تا بفهمه که چطور برای «شاه» شعر بگه😐
📚کتاب سروها در باد
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
حاج آقای صدر.mp3
4.75M
#ویژه
🎙بخشی از بیانات حجت الاسلام والمسلمین صدر (زید عزه) مدیریت محترم موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در دفاع از کتاب الف لام خمینی و توضیحاتی پیرامون ماجرا دعوت از آقای بهبودی
🗓23 خرداد 1402
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
#ویژه 🎙بخشی از بیانات حجت الاسلام والمسلمین صدر (زید عزه) مدیریت محترم موسسه عالی فقه و علوم اسلامی
حاشیهای بر توضیحات حجتالاسلام صدر(مدیر موسسه عالی فقه و علوم اسلامی) در مورد ماجرای دعوت از بهبودی
🎙 مهمترین نکاتی که حجت الاسلام والمسلمین صدر مطرح میکنند، عبارتند از:
1️⃣ کتاب «الف لام خمینی» را من همان اوایل انتشار مطالعه کردم. تصویری که ایشان از امام تصویر کرده بود خیلی بی نظیر بود؛ همه اش چیزهای برجسته که تاکنون کسی اینطور درباره امام ننوشته بود و حتی یک نقطه منفی و تنقیص در آن نبود. بنظرم دوستان تا این کتاب را نخوانند نمی توانند با شخصیت امام آشنا شوند...
2️⃣ بعد شنیدم که آقایان ایراد گرفته اند و در قم نقدهایی هست که امام را تحریف کرده اند البته من آن نقدها و اعتراضات را نخوانده ام. دوستان گفتند بهتر است جلسه بصورت گفتگو برگزار شود و با توجه به نقدها ما هم نشست را لغو کردیم تا در فرصت دیگری بصورت گفتگو برگزار شود.
3️⃣ خوب است که برخی از دوستان جمع شوند و نقدها را مطالعه کنند معلوم شود که آیا نقدها در حد تحریف است یا در حد خطاهای موردی. اینها نیاز به بررسی دارد.
4️⃣ این نویسنده محترم مورد تمجید از سوی رهبری بوده و ایشان از آقای بهبودی تفقد کرده اند.
5️⃣ من به بهبودی زنگ زدم که جلسه را لغو کنم و به ایشان گفتم دوستان تمایل دارند گفتگو داشته باشند با شما. قبول کردند اما شرط کردند که قبلش منتقدان را ببیند!
6️⃣ نکته مهم اینه که کار علمی را باید علمی جواب داد و نباید روحانیت متهم بشود به اینکه میخواد با تکفیر کار خودش را پیش ببرد. طبیعتا راه گفتگو بهتر است و از کارهایی که به حوزه ضربه میزند باید پرهیز کرد.
🖋 نفس پاسخگویی جناب حجت الاسلام صدر و مواجهه عالمانه ایشان با انتقادات مطرح شده، قابل تقدیر و الگوگیری برای سایر مراکز حوزوی است زیرا مباحثه طلبگی و گفتگوی انتقادی از سنتهای اصیل حوزههای علمیه و یکی از عوامل موثر در تکامل علوم بوده است. در عین حال نکاتی چند درباره بیانات ایشان قابل طرح است:
1️⃣ جناب آقای صدر(زیدعزه)، چگونه و با چه حجتی آقای بهبودی را واجد صلاحیت امام شناسی دریافتند؟ آیا مطالعه اولیه یکی از آثار ایشان بدون مطالعه نقدها و بدون توجه به ردیه های رسمی دفتر رهبری بر آثار قبلی ایشان حجت علمی بر دعوت از آقای بهبودی است؟ جنابتان با چه حجت شرعی می فرمایید«بنظرم دوستان تا این کتاب را نخوانند نمی توانند با شخصیت امام آشنا شوند»؟ کافی چند ساعتی زمان بگذارید و نقدها را ببینید تا حجت برای همگان تمام شود.
2️⃣ به فرموده جناب آقای صدر، آقای بهبودی گفتگو با منتقدان را #مشروط به دیدار قبلی ایشان با منتقدان کرده اند! استاد گرامی؛ آیا شرط گذاشتن برای یک گفتگوی علمی، با سیره علمی امامین انقلاب و جناب تان سازگار است؟ چرا آقای بهبودی تلاش دارد تا در جلسه ای غیر رسمی، منتقدان را ببیند؟ چرا ایشان از دیالوگ علمی فراری است؟ آیا بجا نبود که بر تشکیل جلسه علمی اصرار می ورزیدید و از پذیرش شرط گذاری های غیر علمی ابا می کردید؟
3️⃣ درباره تفقدهای رهبر انقلاب از آقای بهبودی نیز حقیقتا از شخصیت دانشمندی مانند حجت الاسلام صدر، انتظار چنین سخنی نبود. وقتی دفتر رهبری رسما دهها اشکال بر کتاب شرح اسم وارد دانسته و دستور جمع آوری آنرا صادر میکنند، چگونه تفقد رهبری به معنی صحت آثار ایشان تلقی می شود؟ قطعا تفقدهای رهبر عظیم الشان انقلاب از آقایان مهاجرانی، خاتمی، روحانی و حتی جواد ظریف را بخاطر دارید. آیا تفقد از دکتر ظریف به معنی همسویی رهبر انقلاب با عبور از خطوط قرمز خودشان در برجام است؟!
4️⃣ بخشی از نقدها به دعوت از آقای بهبودی، توسط طلاب محقق موسسه مبارکهای مطرح شده که جناب تان مدیر آن هستید. آیا شما طلاب پرسشگر و حقیقتطلب مرکزتان را به برخورد غیرعلمی و روحیه تکفیری متهم میسازید؟ با چنین فضاسازیای آیا آن فضلای دغدغهمند اگر در جلسه ای انتقادی شرکتت کنند، با چه پیرایههایی مواجه خواهند شد؟
🔹 علی رغم نکات فوق، تلاش جناب آقای صدر برای برگزاری نشست علمی پیرامون کتاب آقای بهبودی، اقدامی قابل تقدیر و تحسین است و طلاب جوان قم آمادگی خود را برای این گفتگوی علمی اعلام میکنند. انتظار آنست که بجای تلاش برای الصاق برچسبهای تندرو و تکفیری و... که حقیقتا مشمئز کننده شده اند، برگزاری این نشست در اولویت برنامه های آن مرکز باشد ان شاء الله.
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
تصویر شجره نامه امام خمینی(ره)
🔴 شایعه 45: اصلیت امام خمینی، هندی است، نه ایرانی!!
✅ پاسخ: از کتاب شایعات رایج فضای مجازی 👆 به همراه مستندات
🔺این شبهه قدیمی در واقع ادعاهای مقاله معروف روزنامه اطلاعات عصر پهلوی است که جرقه شروع انقلاب شد
🔺همه سادات دارای شجره نامه هستند. و نسب حضرت امام به امام موسی کاظم و پیامبر(ص) میرسد.
🔺 اجداد امام خمینی ساکن نیشابور بودند که سه قرن پیش یکی از اجدادشان برای تبلیغ تشیع به کشمیر هند میروند. و در آنجا به شهادت رسید. حاصل تبلیغ ایشان و دیگر علمای شیعه باعث گسترش تشیع به کشمیر شد و آنجا به "قم کوچک" معروف شد.
🔺جد سوم امام خمینی به دعوت اهالی خمین از نجف به خمین میروند. و این جهانگردی های تبلیغی سبب شد که ساواک نسب امام خمینی را هندی بخواند تا ایشان را غیرایرانی و بیگانه ترسیم کند. بی آنکه بگویند هم مادر شاه هم مادر رضاشاه هر دو قفقازی و غیرایرانی بودند و حتی فارسی نمیدانستند.
🔺نژادپرستی و تفاخر به نسب و نژاد مذموم است، جز انتساب به خاندان عترت.
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
🔶 کتاب را میتوانید مستقیم از نشر معارف تهیه بفرمایید👇
https://nashremaaref.ir/product/441389/
🔶 کتاب صوتی رایگان در این کانال 👇
📘 @ketab_shayeat 📘
صوت جلسه استاد نامدار.mp3
28.04M
#محفل ا#صوت ا#امام_خمینی
🔘هفتمین محفل با موضوع بازخوانی تحریف ظالمانه «بازکاوی پدیده تحریف امام خمینی (ره) در رسانه»
با حضور:
👤«دکتر مظفر نامدار»، سردبیر فصلنامه تخصصی ۱۵ خرداد و عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی
@Fekrat_Net
@darseenghelab
💥 جلبک یا جریان غربگرا؛ کدامیک بهتر است❓
🧪 دانشمندان هستهای با استفاده از آب سنگین، در درون دستگاهی که میبینید جلبک پرورش میدهند. این جلبک گرمی ۳۹۰ دلار است😳 یعنی کیلویی میشه 18 میلیارد تومان
🔹 متاسفانه طی سالهای گذشته، جریان غربگرا و دولت محبوبشان مانع رشد صنعت هستهای و صدها محصول آن شدند. حالا انصافاً این جلبک مفیدتر است یا جریان غربگرا❓
#برجام #لیبرالیسم #غربزدگی
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🎶🎵 وقتتو با آهنگ هدر نده..☺️
🚕 تو تاکسی و ماشین بیکار نشین 🤩
🔈 یه کانال هست که سخنرانی های مذهبی و سیاسی بدرد بخور میزاره
📺 تاریخ معاصر ایران
⏰ تحلیل سیاسی
👑 شبهات پهلوی
📡سواد رسانه
👈بهترین کانال برای استفاده مفید از زمان👇
https://eitaa.com/joinchat/2757624060C49aa661611
🎙 سخنرانی های استراتژیک را اینجا بشنوید☝️☝️
مخصوص امروز نیست
رهبر انقلاب در مراسم سیوچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره):
🔸بعضی برای اینکه امید را در دلها بکشند، اشاره میکنند به اینکه در لایههای اجتماعی، کسانی هستند که دغدغهی دین و ایمان و انقلاب ندارند؛ خب بله، [امّا] مخصوص امروز نیست؛ دههی ۶۰ هم که جبههها آنجور مملو و سرشار از جوانهای مؤمن بود، یک عدّهای در شهرهای بزرگ، در تهران، بیخیال و بیاعتنا راه میرفتند، نه فقط احساس مسئولیّت نمیکردند، مسئولین را مسخره هم میکردند!
🔸شما نگاه کنید شرححال شهدا و رزمندهها را؛ اینها وقتی که میآمدند در شهرهای بزرگ ــ بخصوص شهرهای بزرگ ــ احساس دلتنگی میکردند که [این] به خاطر همین پدیده بود. دههی ۶۰، دههی اوّل انقلاب، از این حوادث وجود داشت.
🔺عکس بالا؛ تیپ دختران بالاشهری تهران در سال ۱۳۶۹
@serat
@darseenghelab
📌 جنگ ما جنگ فقر و غناست
شکم سیرهای طلبکار و مستضعفین حزب الهی..
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ما چهارتا لباس بیشتر از شما درآوردیم!!
🔻صحبت های بازیگر آمریکایی خطاب به مردم ایران: آرزوهای شما خاطرات ماست؛ روسری تازه اول ماجراست!
#خودتحقیری #غربزدگی
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
🎶🎵 وقتتو با آهنگ هدر نده..☺️ 🚕 تو تاکسی و ماشین بیکار نشین 🤩 🔈 یه کانال هست که سخنرانی های مذهبی
رفقا، این کانال خودمونه و توش صوت های خوبی بارگذاری میکنم که در فرصت هایی که پیش میاد، گوش بدید و اطلاعات تاریخی و سیاسی تون رشد کنه.
📙واردات پیاز گلهای لاکچری از هلند با نیروی هوایی شاهنشاهی برای کاخ سلطنتی
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
📙 ترانزیت تریاک شغل دوم رییس مجلس ملی پهلوی!
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
52.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تیزر تبلیغاتی پروژه «تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر» و رونمایی از همکاران حوزوی دهباشی
در این کوتاهنما همکاران پروژه تاریخ شفاهی معرفی شده اند.
در بین همکاران دهباشی در پروژه پر تحریف «تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر» ، نام #احمد_نجمی مدیر سایت #مباحثات نیز به چشم میخورد که ارتباطات گستردهای در برخی مراکز حوزوی دارد. دهباشی نام نجمی را به عنوان مدیر تحقیقات تکمیلی این مجموعه معرفی نموده است.
این بدان معناست که مطالب تحریفآمیز آثار دهباشی با تایید نجمی و زیرنظر او انتشار یافته و مسئولیت محتوای مخدوش این آثار متوجه اوست.
بایسته است #بزرگان و #نخبگان_حوزوی نسبت به محتوای تحریفآمیز آثار دهباشی و همچنین کنشگری #همکاران_حوزوی_دهباشی حساسیت داشته باشند.
لازم به ذکر است که:
۱. محتوای مخدوش آثار منتشر شده دهباشی همچنان بدون نقد و بررسی باقیمانده است!
۲. فعالیتهای رسانهای و غیر رسانهای همکاران حوزوی دهباشی همچنان برقرار است و مشخص نیست نتیجه بلندمدت آن، به تولید چه آثاری می انجامد.
۳.پیش از نامه رهبری، این آثار بطور گسترده توزیع شده است!
۴.هنوز اقدام خاصی برای تبیین تحریفات مندرج در آثار مخدوش دهباشی صورت نگرفته است.
از آنجا بخشی از این آثار مصداق #تطهیر_پهلوی و #تحریف_امام و نیز #تحریف_تخریب_بزرگان_حوزه (خصوصا چهرههایی همچون #شهید_مطهری) است، لذا امید است بزرگان و نخبگان حوزه مقدسه قم نسبت به #نقد آن اقدام فرمایند.
📎متن نامه منسوب به دفتر رهبری:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/12939
#تحریف_ظالمانه
نقل از کانال بهانه:
@bahaneee
@rozaneebefarda
مدرسه انقلاب ۱
📌غلط بزرگ را جبران کردند❓
🔹حسین دهباشی فارغ التحصیل دانشگاه امنیتی سواز است که مانند بسیاری دیگر از فرنگ رفته ها، مسئولیت های مختلفی در جمهوری اسلامی گرفت و اساسا اغلب کارهای مستندسازی اش مدیون همکاری با صداوسیمای جمهوری اسلامی بوده است. وی که افتخار کارگردانی فیلم تبلیغاتی حسن روحانی را نیز در کارنامه دارد، مدتی عضو هیئت مدیره و مدیر جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش و مدتی نیز مالکیت و مدیریت خبرگزاری تاریخآنلاین را به عهده داشت.
🔻دهباشی در قالب تاریخ شفاهی دوران پهلوی، تلاش جدی ای برای تطهیر پهلوی داشته و بخشی از خروجیِ مصاحبه های ایشان در قالب مجموعه «مجموعه تاریخ شفاهی و تصویری ایران معاصر» منتشر گردید. مجموعهای که از انتخاب افراد مصاحبه شونده تا نوع پرسشها و انبوه اطلاعات غلطی که وابستگان به رژیم پهلوی بیان داشته اند، همگی جای تامل دارد.
💎 بر اساس نامه ای که در کانال دهباشی بارگذاری شده است، رهبر معظم انقلاب، کتابهای تولید شده توسط دهباشی را «غلط بزرگ» و مسولین وقت را مستحق مواخذه دانسته اند و نهایتا درخواست جبران این غلط بزرگ را داشته اند.
💥 بخش جالب ماجرا مدیریت مطالعات تکمیلی پروژه مذکور، توسط آقای احمد نجمی است! طبیعتا بخشی از مسئولیت محتوایی این «غلط بزرگ»، متوجه آقای نجمی مدیر سایت مباحثات است. حال سوال اینست که پس از انتشار محتوا و روشن شدن اغلاط متعدد آن، آیا آقای نجمی نسبت به اصلاح محتوا اقدامی کردند؟ آیا نسبت به اغلاط مختلف، روشنگری داشتند؟ آیا غلط بزرگ را جبران کردند❓
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای افتادن تصویر امام خمینی در ماه
🔹 حسن ثنا، مشاور امنیتی رییس ساواک، راز این شایعه را برملا می کند:
در سال 1357، 20 میلیون برای این طرح هزینه شد❗️
💥مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab