📲 پیج سید حسن مصطفوی.
🔹 مدیونید اگر فکر کنید حتی 10درصد از پیامهای این پیج مربوط به امامه!
🔻 اینجا همه چی از اعلامیه ترحیم، دیدار با رفقا، عکسای خانوادگی، تمجید از خود و.. پیدا میشه اما کمتر خبری از امام هست. ضمنا حق سوال از بودجه جماران، پژوهشکده امام خمینی(ره) و عروج رو هم ندارید.⛓
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
♦️برخی بستگان امام رفوزه شدند.
🎤گفتوگوی اختصاصی «#عصر_انديشه» با علامه #مصباح_يزدی درباره تحريف خط امام
🔹با یک نگرش اسلامی، دینی و الهی، مساله فرهنگ مسالهای است که هم اصالتاً اهمیت فوقالعاده دارد و هم بهعنوان یک ابزار برای اهداف دیگر است.
🔹اصولاً انسانیت انسان به فرهنگش است. فرهنگ از دو رکن «باورها» و «ارزشها» تشکیل شده است.
🔹بقیه در مقابل این دو عنصر اصلی، طفیلی است. «انسانیتِ انسان» بستگی به بینش، نگرش و باورهای صحیحی دارد که شخص نسبت به هستی پیدا میکند.
🔹از بُعد عملی، ارزشهایی باید اهمیت داشته باشد که در عمل و رفتار انسان موثر باشد. مجموعه این دو عنصر اصلی و مقدمات و موخراتش و تبعات آنها، فرهنگ را تشکیل میدهد.
🔹بنابراین، اگر ما فرهنگ را از زندگی انسان حذف کنیم، یعنی انسانیت را حذف کردهایم. از جمله مباحث اصلی فرهنگ که هنوز هم در محافل علمی و آکادمیک دنیا تازگی خودش را حفظ کرده و از اهمیت نیفتاده، این است که آیا ما در زمینه باورها و ارزشها، میتوانیم بگوییم حق و باطلی، یا راست و کجی وجود دارد یا خیر؟ آیا اختلاف فرهنگها مثل اختلاف در سلیقههای انتخاب رنگ و غذا و نوع پوشش، سلیقهای است؟ یعنی، نمیشود گفت یکی خوب یا بد است؟
🔹یکی رنگ سبز میپسندد و دیگری آبی. در اینجا خوب یا بد معنا ندارد؛ این یک سلیقه است، آن هم یک سلیقه. یا در غذاها یکی از گوجهفرنگی خوشش میآید، یکی خوشش نمیآید. نمیشود گفت این بد است که خوشش نمیآید و آن خوب است که خوشش میآید. این با مزاجش بهتر سازگار است یا عادت کرده این را میپسندد و تنها اختلاف سلیقه است.
🔹آیا مساله اختلاف فرهنگها هم از این قبیل است؟ اگر اینطور باشد، پس ما نباید دنبال این باشیم که کدام فرهنگ صحیح است و خوب یا کدام فرهنگ بد است. البته هم نسبت به باورها این مساله مطرح است و هم نسبت به ارزشها.
🔹هنوز پرونده این بحث در محافل آکادمیک دنیا بسته نشده است. هر روز گرایشهای جدیدی تا پست مدرنیسم و شاخههایش مطرح میشود و امروز یک نوع کثرتگرایی مورد قبول است که عمدهاش هم به «کثرتهای فرهنگی» برمیگردد.
🔹موضعگیری ما با پاسخی که به این سوال میدهیم، میتواند در همه فعالیتهای فرهنگیمان اثر بگذارد. اگر ما در این زمینه یک «پلورالیست» شدیم، حق نداریم بگوییم فلان فرهنگ بد یا غلط است، چون آن یک سلیقه است و اگر شما نمیپسندی میتوانی چیز دیگری را انتخاب کنی.
🔹ولی برعکس، اگر بگوییم هم باورها و هم ارزشها، درست، نادرست، خوب، بد، زشت و زیبا دارد، آنوقت نوبت میرسد به اینکه بپرسیم کدام یک خوب و صحیح است و کدام یک بد و غلط است؟ طبعاً از کسی مثل من توقع این نیست که این مساله را حل کنم و جواب قاطع بدهم، ولی برای ما این مساله مطرح است که اسلام در اینباره چه میگوید؟
🔹چون بالاخره ما «فرهنگ اسلام» را بهعنوان یک فرهنگ پذیرفتهایم و باورهایمان باورهای اسلامی است، یا لااقل میخواهیم اینطور باشد. ارزشهایمان ارزشهایی است که اسلام تعیین کرده و این معنایش این است که خوب و بد، درست و نادرست داریم.
🔻متن کامل مصاحبه در pdf زیر دانلود کنید:
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1183
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🆔 @darseenghelab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جادوگرهای آمریکایی علیه ایران!
رهبر معظم انقلاب در بیانات سوم فروردین امسال صحبت از دشمنان انس و جن به میان آوردند، اما دلیل این سخنان چه بود؟
حقیقت آن است که سازمانهای جاسوسی آمریکا، اسرائیل و انگلیس، سالهاست دست به دامن ماوراء الطبیعه شدهاند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند، از استخدام جادوگر برای پیدا کردن گروگانهای آمریکایی در جریان تسخیر لانه جاسوسی تا همکاری با صدها رمال برای عملیات رمالی علیه ایران
گزارشی کوتاه اما عجیب از اقدامات لشکر جن و انس دشمنان انقلاب
🆔 @ofogh_tv
🆔 @darseenghelab
🔹 آقای جلالی در مجلس پیشنهاد دادهاند که نمایندگان یک صفحه قرآن هم بخوانند💯
🔻 هجمه شدید رسانههای ضددین و ضدانقلاب طبیعی است اما جوگیری رسانههای انقلابی عجیب است.
🔹آیا ترویج یک صفحه قرآن که جمعا 5دقیقه هم وقت نمیگیرد، مانع حل مسائل اساسی است؟
💢 چرا اینقدر از واکنش رسانه های میترسیم؟
🔹 آنقدر اقتصاد را برجسته کردیم که حالا هرچه رهبری میگوید مشکل فرهنگی هم داریم، کسی نمی شنود!
🖋 بنده تاکنون هیچ برخوردی با آقای جلالی نداشتهام و مواضع گذشته و آینده ایشان را هم نمیدانم منتها این حجم از هجمه تنها بخاطر پیشنهاد قرائت قرآن، قابل پذیرش نیست.
🆔 @darseenghelab
🔹 بنده خدا داشت عبرتهای خوبی ازتاریخ می گرفت که نظرش عوض شد و خودش شد مایه عبرت..
🆔 @darseenghelab
💠 جریانشناسی خط تحریف امام خمینی(ره)
در #تحریف_امام گروهها و طیف های زیادی فعالند که شناخت آنها برای مقابله با خط تحریف ضروری است.
1⃣ بخشی از تحریفکنندگان امام، پرچمداران مبارزه با نظام جمهوری اسلامی هستند و همیشه ساز مخالفت با نظام را میزنند. شبکههای معاندی مانند منوتو، بیبیسی و اینترنشنال از این قبیل اند
2⃣ بخش دیگری از جریان تحریف خط امام، مربوط به مراکز تاریخنگاری خاص و معلوم الحالی است که در خارج از کشور سالیانی است در خصوص انقلاب اسلامی فعالیت میکنند؛ همانند مرکز دایره المعارف ایرانیکا در دانشگاه ییل، انجمنهای تاریخنگاری در دانشگاههای مطرح غرب مانند هاروارد، آکسفورد و.. که چهره مسخ شدهای از امام ارائه میدهند.
3⃣ بخشی دیگر، مربوط به داخل کشور و طیف «آکادمیک و دانشگاهی» است. در رشتههای تخصصی تاریخ و در تاریخنگاری آکادمیک، هنوز هم از پذیرش امام به عنوان یک واقعیت و یک رهبر بزرگ پرهیز میشود و به بهانههای ظاهرا علمی مانند تاریخی نبودن مساله، از پرداختن جدی به امام پرهیز می شود.
4⃣ بخش دیگری از جریان تحریف، بدست #سرطان_اصلاحات است که غالبا فاقد سواد تاریخیاند و صرفا بصورت تقلیدی از رسانههای ملکه انگلیس، بر روی محورهای مشخصی، امام را مورد تحریف و هجمه قرار میدهند. افرادی مانند آقایان تاجزاده و عمادالدین باقی در سخنرانیها و در آثار شبه علمی خود، چهرهای کاملا مسخ شده از امام ارائه میدهند.
⏺ به عنوان نمونه عمادالدین باقی در مدخل امام خمینی دردانشنامه تشیع، یک امام شبه لیبرال که با معیارهای جان لاکی قابل مطالعه است، به تصویر میکشد.
5⃣ جریان دیگر؛ طیفی اند که اتفاقا برای صیانت از اندیشههای امام بودجه های هنگفتی دریافت میکنند اما یا همتی بر معرفی امام ندارند و یا امام را گزینشی معرفی میکنند. اینها در دام طیف اصلاحات افتاده و امام را در نظر و عمل مدافع اشرافیت نشان میدهند.
6⃣ بخش نهایی و بسیار مهم و موثر در تحریف امام، سکوت مرگبار اساتید انقلابی و مدعیان تخصص اندیشه امام است که بعضا پروژههای مهمی از مراکز دولتی دریافت میکنند و دردرون جریانات حوزوی و انقلابی نیز حضوردائمی دارند. ایشان هیچ اهتمامی نسبت به تبیین مساله تحریف امام و مقابله با این خطر بسیار بزرگ ندارند و با سکوت خود موجبات پیشتازی بیشتر دشمن و تحریف بیشتر امام میشوند.
🔅 بدون اغراق، سکوت مدعیان امام شناسی، آن هم پنج سال پس از هشدارهای صریح رهبرانقلاب، مهم ترین رکن تحریف امام است.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 آیا شخصیّتها را میشود تحریف کرد❓
🔰 #تحریف_امام خمینی(ره) چگونه ممکن است❓
🎙 مقام معظم رهبری:
تحریف شخصیّتها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا بهصورت انحرافی و سطحی معنا شود.💯
🌹 شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است...اگر تحریف شود زیان بزرگی بهوجود خواهد آمد..
🔰 بعضی اینجور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد؛ احترامش کنیم..این غلط است
۹۴/۰۳/۱۴
#تحریف_امام
🆔 @darseenghelab
🔰 احمدی نژاد هسته ای رو گسترش داد جنگ نشد
حزب الله لبنان، پایگاه اسرائیلی رو با خاک یکسان کرد، جنگ نشد
نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توقیف شد؛ جنگ نشد.
گلوبال هاوک آمریکایی رو پودر کردیم جنگ نشد
💠 پایگاههای آمریکایی عینالاسد و اربیل در عراق موشکباران شد؛ جنگ نشد.
نفتکشهای ایران وارد آبهای ونزوئلا شد؛ جنگ نشد.
.
.
⛔️ با این حال مردم فریب «اگر روحانی انتخاب نشود، جنگ میشود» را خوردند و این مصیبت عظمی را بر خود و کشور وارد آوردند. «ترس» عامل بدبختی ماست. از ماست که برماست.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
💠 ایران چه سودی از حضور در سوریه برد؛ بعد از آنهمه جنگ حالا دست خالی باید برود..
💠 در پاسخ به چهار نکته باید توجه کرد:
1⃣ اگر ایران در سوریه هزینه نمیکرد و وارد جنگ نیابتی نمی شد، بعدا باید در داخل ایران وارد جنگ می شد که هزینه جنگ در داخل کشور قابل قیاس با هزینه های تسلیحاتی در سوریه نبود.
2⃣ ایران نه تنها برنده جنگ در سوریه بود، بلکه سود اقتصادی در دوران پساداعش کسب کرد. ایران در بسیاری از بخش های نفتی، معادن و بنادر سوریه سود زیادی کسب کرد و در مواردی مانند تانک های کرار که سوریه در پرداخت آن تاخیرکرد، ایران هم در تحویل تانک ها تاخیر کرد تا تمام هزینه ها را دریافت نماید.
3⃣ اگر در کسب سود اقتصادی در سوریه کم کاری شده است، بدلیل کم کاری دولت آمریکاپرستمان است که طی 7سال گذشته هیچ ورودی به سوریه نداشت. به عنوان نمونه ساخت میلیونها مسکن در سوریه به ایران پیشنهاد شد که دولت ورود نکرد
4⃣ ایران بر اساس اصل «ضرورت مردمی کردن مبارزه»، درسوریه دفاع الوطنی را براه انداخته که فعالیت چشمگیری دارد و زمینه نفوذ ایران در بدنه مردمی سوریه را تقویت میکند.
5⃣ ترس ایران از اسرائیل، بیشتر از خبر دروغ، شبیه یک طنز است. ایران دربندر لاذقیه و در بوکمال پایگاه دارد که کاملا فعالند. پس ازحمله اخیر اسرائیل به بوکمال با اینکه از ایران کسی شهید نشد اما ایران در بلندی های جولان پاسخ آنرا داد.
6⃣ نکته مهم آنکه، هدف اصلی ایران از ورود به سوریه اساسا دفاع از مسلمانان و محور مقاومت بود حتی اگر سود مادی نداشته باشد. این از اصول اساسی موجود در قانون اساسی است بااینحال سودهای اقتصادی ایران در خور توجه است.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متوحشانِ گذر کرده از انسانیت...
آیت اللّه العظمی بهجت: آمریکا و انگلیس از اخبث خبائث روی زمیناند و از متوحشترین کسانیاند که اسم انسانیت را گذاشتهاند روی خودشان.
#مرگ_بر_آمریکا
@Bisimchimedia
@darseenghelab
📜 اعلامیهای طنزآمیز علیه شاه در دوره پهلوی
🔹 اعلیحضرتا، ملت ناسپاس ایران! اخیراً به نحوه دیکتاتوری اعلیحضرت ایراد و اعتراض مینماید. در صورتی که لطف فرماندهی! مصلحتاندیشی!؟ شما را در امور اقتصادی! نادیده گرفتهاند.
🔻 ملت متوجه نیست که اعلیحضرت چه خدمات صادقانه و بیشائبهای!؟!؟ برای حفظ منافع ملت ما تاکنون انجام دادهاند شما مایع کثیفی به نام نفت را که ملی بود میلی کردید!! و با ضرب و زور به سلطهگران جهان هدیه نمودید...
🔅 اعلیحضرتا دانشجو و دانشگاهیان، گروههای سیاسی، جامعه روحانیت، نویسندگان، وکلا و قضات، بازاریان و اصناف و به طور عموم ملت که بیش از سه هزار نفر!؟ نمیباشند اخیراً با طرح مساله آزادی و استقلال ایران تحت نفوذ بیگانه!؟!؟ و استعمار! درآمدهاند و نمیدانند که شخص اعلیحضرت به منظور تأمین اهداف اربابان خارجی و مزدوران داخلی!! زیر سلطه امپریالیزم امریکا و انگلیس و روس هستند.
💠 اعلیحضرتا، بعضی از افراد ملت، آشوبگران و اخلالگران!؟!؟ به این فکر افتادهاند که به ملک و ملت خیانت کنند و با اعمال و رفتار ضد ملی!؟ و ضد شاهی!؟ و ضد دولتی!؟ خود کشور را تجزیه کنند!
🌐 به منظور رفاه و آسایش ملت بوده است که بحرین استان چهاردهم را زبالهدانی تلقی و با سرفرازی استعمار و جلب عنایت امپریالیزم از تن کشور جدا ساختید!؟
🔻 اعلیحضرتا، تحت عنایات عالیه!؟ کشور ایران از نظر واردات در درجه اول قرار گرفته است.
🔰 تحت منویات!؟ کشاورزی این تولید سنتی به دار فانی شتافت.
🔻تحت امریه!؟ هزینه زندگی به سرعت و سنگینی آواکس در حال پیشروی است.
🖋 انجمن عشرتطلبان عشرتکده شاهنشاهی در جزیره کیش
مصاحبه با استاد طاهری(1).mp3
17.7M
🔆 مصاحبه اختصاصی مدرسه انقلاب با دکتر #مهدی_طاهری(مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری)
🔹 موضوع: مقدمه ای بر ارتباط فلسفه سیاسی با سخت افزار تمدن اسلامی
🆔 @darseenghelab
💢 آیا می توان بین فلسفه سیاسی اسلامی و سخت افزار تمدن اسلامی ارتباط برقرار کرد❓
💠 استاد طاهری: بنده معتقدم اگر انسان اشرف مخلوقات است، علوم انسانی هم اشرف علوم است و سایر دانش ها ابزارهایی هستند برای به خدمت گرفته شدن توسط انسان.
🔰 فیلسوفان سیاسی ما علاوه بر طراحی نظام کلان، نظام های کاربردی هم ترسیم می کردند و سعی می کردند تفکر خود را به حوزه عمل و اجتماع بکشانند و پی آمدهای آنرا در نظر داشته باشند تا بشر دچار حرص و هوس نشود.
🔰 تمدن بدون تفکر اتفاق نمی افتد و نمی توان تمدن را به نمادها کاهش داد. همچنین اراده انسانی در آن موجب تحول و کمال می شود والا حیواناتی مانند زنبورها و مورچه ها هم نمادهای جالبی در زندگانی منظم خود دارند اما متمدن شمرده نمی شوند چون تفکر ندارند.
🔻فیلسوفان ما حتی در صنعت ورود دارند. اخوان الصفا تصریح دارد که با هرصنعتی یک تفکری هست
و بشر باید از صنعت به عنوان ابزار استفاده کند نه هدف و غایت.
#فایل_صوتی
🆔 @darseenghelab
🎙 شهید مرتضی آوینی:
من در فروپاشی تمدّن غرب بیشتر به تحوّل درونی غربیها امیدوارم تا جنگی رو در رو که میان شرق و غرب و یا اسلام و غرب روی دهد...
🔻 غرب از درون خواهد پوسید و در خود فرو خواهد ریخت و چون عقربی در محاصرهی آتش، خود را نیش خواهد زد و خواهد کشت.
💠 آری اینچنین بود آقای زیباکلام؛ شیطان بزرگ پوسیده است از افکار پوسیده ات دست بردار
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
🔹 در شرایطی که #زیباکلام با دقت و زحمت زیاد، کتاب رضاشاه را بصورت صوتی ضبط میکنه و در دسترس عموم مرد
🔹 در پی اعتراض مدرسه انقلاب به تلقی #ارث_پدری نسبت به تولیدات علمی در جبهه انقلاب، برخی از عزیزان انتقاداتی وارد کردند. عزیزان میفرمودند آیا ما موسسات را مالک تولیدات خودشان نمیدانیم؟ آیا با خودگردانی و استقلال موسسات مخالفیم؟ موسسات با بحران مالی چه کنند؟ هزینه تولیدات از کجا تهیه شود؟ و..
💠 اولا بنده از زحمات همه موسساتی که با تلاش های شبانه روزی، تولیدات فاخری را درجبهه انقلاب عرضه میکنند، تشکر میکنم. مساله ما اساسا مساله حقوقی نیست وادعایی مبنی برعدم مالکیت موسسات بر تولیدات شان نداریم.
🔻ثانیا کانونِ نقد حقیر، موسسات کوچکی که بودجه چندانی ندارند نبود بلکه همچنانکه در متن فوق مشخص است، کانون نقدما کلیت «جبهه انقلاب» بوده است. حامیان جبهه انقلاب در تخصیص بودجه ها جدا بد سلیقگی میکنند..
🌐 شلختگی و بی برنامگی شدیدی بر جبهه انقلاب حاکم است. از سویی بودجه های میلیاردی در مصارف نامشخص و در دست افراد و نهادهای غیرمتخصص صرف میشود و از سوی دیگر، موسسات کوچک بانیروهای پرانگیزه، مجبورند برای تامین بودجه، فایلهای مورد نیاز عموم مردم را در پیچ و خم فروش وارد کنند و «عموم» را محروم کنند
💠 تلقی ارث پدری نسبت به تولیدات، در اغلب مراکز انقلابی حتی از نوع ثروتمند آن هم رایج است. شاید جبهه انقلاب هنوز باور نکرده است که دشمنان بسیار قَدَری دارد که در داخل و خارج از کشور بشدت فعالند..
📌 خبرگزاری #نارسا..
🔹 اینکه خبرگزاری رسا چرا در ایام رحلت امام خمینی(ره) به سراغ مخالفان و بعضا دشمنان امام رفته است بماند و اینکه چرا از تعابیر مقدس حوزوی برای کسانی مانند شریعتمداری و منتظری استفاده کرده هم بماند.
💠 اما سهم قائل شدن برای این آقایان در نهضت امام خمینی(ره) خطای بزرگی است. شریعتمداری، حامی سلطنت و مرتبط با ساواک بود. سید محمدشیرازی نیز نقش چندانی در انقلاب نداشت که نیازی به ذکر آن باشد.
⛔️ متاسفانه، تطهیرمنتظری و تخفیف نسبت به جرایم ایشان، به رویه ثابتی در رسا ثابت شده است واین خبرگزاری نسبت به واقعیات تاریخ انقلاب، #نارسا است. سابقا نیز این خبرگزاری(در دوران سردبیر قبلی) از انتشار گزارش کتاب «روزگارقائم مقامی» ممانعت کرد و نشان داد که نفوذ یا ترس، تا مغز استخوان رسا نفوذ کرده است.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
📌گلایه آقای شریعتمداری از اصرار امام بر رفتن شاه از کشور❗️
سند #سری
🔹 روز 13 / 10 / 57، آیتاله سیدکاظم شریعتمدارى ضمن یک گفتگوى خصوصى درباره مسافرت آیتاله بهاءالدین محلاتى به قم و چگونگى روحیات و نظریات نامبرده در قبال مسائل مملکتى اظهار نموده:
🔰 آیتالله محلاتى انتظار دارد من هم اعلامیه در تایید نظرات خمینى در مورد #کنارهگیرى شاهنشاه انتشار دهم، البته اگر شاهنشاه شخصاً استعفا بدهد امکان دارد کشور به این وضع دچار نشود.
آیتاله شریعتمدارى در دنباله اظهارات خود گفته: شاهنشاه اگر شبانه کشور را ترک نمایند دو حالت را شامل میشود، اول این که هر وقت بلکه خیلى هم مهم است اینست که وقتى کشور را ترک نمودند فردایش دیگران به کشور مسلط میشوند و به دنبال آن مسئله شمال و جنوب یا مسئله دخالت ارتش یا جنگ خانگى مطرح میشود و همان طوری که حالا بعضى از منازل را به آتش میکشند آن وقت زن و بچههاى ما را میسوزانند و احتمال از بین رفتن سه میلیون نفر از مردم در آن چنان وضعى وجود دارد.
وانگهى، مگر با نوشتن اعلامیه، شاهنشاه کنارهگیرى خواهند کرد و اگر در این مورد اعلامیه مؤثر است پس چرا اعلامیههاى خمینى موثر واقع نشده است؟.
ارزیابى خبر:
اظهارات خصوصى فوق از جانب آیتاله شریعتمدارى صحت داشته و مطالب بالا عنوان شده است.
🖋پ.ن: این سخنان در آستانه خروج شاه از کشور مطرح میشوند. در حالیکه تمام کشور در آتش دیکتاتوری شاه میسوخت، این مجتهد نما، دغدغه اش بقای سلطنت بود❗️
🆔 @darseenghelab
معرفی کتاب - 2 - سیری در ساحل.pdf
1.31M
📚 #معرفی_کتاب
«سیری در ساحل»
🖋نویسنده: آیت الله مصباح یزدی
💠 این کتاب مجموعه گفتارهای استاد مصباح یزدی درباره سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) است. ابعاد علمی، عرفانی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، مدیریتی و استراتژیها و راهبردهای امام (ره) در دفاع از ارزش ها و.. در این کتاب آمده است.
🔹برشی از متن: امام (ره) ، افزون بر آنکه در تمام علوم اسلامى تبحر داشت، در چهار رشته فقه، اصول، فلسفه و عرفان در عین پایبندى به مبانى و اصول اصیل اسلامى، داراى نوآورى بود و تألیفات فراوانى در زمینههاى علوم اسلامى نگاشت. عصاره قرآن و سنّت را در قالب وصیتنامه الاهى ـ سیاسى خود نوشت که هر ورقش، دفترى است از معرفت امام خمینى (ره) و خمینىآفرین. آفرین آفریدگار، بر او باد!
لینک فروش اینترنتی:
http://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/2894
🆔 @darseenghelab
گرچه بخشی از رسانه های #سرطان_اصلاحات به دنبال ماله کشیِ قتل سیاه پوستان در آمریکاهستند اما همه میدانند که غرب وحشی، اساسا بر پایه تبعیض و خودبرتربینی تاسیس شده است.
اینها از قدیم الایام، رنگین پوستان را به عنوان حیوان خانگی در قفس می انداختند..
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
ayam48.pdf
1.35M
🔺 اختصاصی
💥 ویژه نامه تاریخی «ایام»؛ به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد
✔️ دریچه ای به تاریخ انقلاب و پاره ای از تحولات عصر پهلوی
✍تدوین شده توسط شاگردان استاد ابوالحسنی منذر (ره)
(یادگاری از سال ۱۳۸۸)
در موضوعات:
🔹 ۱۵ خرداد؛ رویارویی ساواک با جنبش اسلامی
🔹 بریده هایی از سیاست ساواک و پهلوی
🔹 موضع مراجع در برابر اصلاحات ارضی
🔹 آشنایی با آیت الله شیخ حسین لنکرانی ره
🔹 کتابشناسی و معرفی آثار مربوط به امام خمینی ره
🔹 اسناد مخفی ساواک درباره مبارزین انقلابی
🔹 نگارخانه و عکسهای تاریخی
🔹 نگاهی به مهمترین مناسبتهای خرداد ماه در تاریخ معاصر ایران
🔹 گلچینی از طنزهای سیاسی در مطبوعات عصر پهلوی و خاطرات شیرین از امام خمینی ره
▪️اندیشکده استاد منذر (ره):
✨ @monzer_ir ✨
♨️ امام خمینی (ره):
غرب در نظر یک قشری از این ملت، چنان جلوه کرده است که گمان می کنیم غیر از غرب،دیگر هیچ چیز نیست. این وابستگی فکری، عقلی و مغزی غربی، منشاء اکثر بدبختی های ملتها و ملت ما نیز هست.
صحیفه نور؛ج11؛ص186
🔴#ثبت_نام دوره طرح ولایت طلاب
🔻فرآیند ثبت نام:
🔸ورود به سامانه پیشخوان حوزههاي علمیه، انتخاب "ثبت نام دوره طرح ولایت"
لینک ثبت نام:
http://login.ismc.ir
🔻جهت اطلاع رسانی و پاسخگویی به سوالات:
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_V_T1399
🏎مسافرت درون شهری در #دوران_طلایی پهلوی
🌐 در حالیکه این روزها بیشتر مردم تهران سوار اسب و قاطر و گاری میشوند، در دوران پهلوی اتوبوس های دوطبقه ای داشتیم که علاوه بر طبقات آن، جوانان از اتاقک بیرون آن هم آویزان میشدند. فقط کمی خطر پرت شدن و مردن داشت که فدای سراعلیحضرت ..
(خط شوش، شهر ری - اوائل دهه ۴۰)
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🔊 ساعاتی خوش در کنار استاد موسی نجفی
📌 دشمن در #تاریخ چه میکند❓
🔹 دیشب، نشست مفصلی با حضور دکتر موسی نجفی و جمعی از بهترین اساتید مانند دکتر نعیمیان و دکتر ابوطالبی داشتیم. بنده گرچه استاد نجفی را از نوجوانی می شناختم و ایشان هم یکی دو سالی بود که به ما لطف داشتند اما هرگز ایشان را ندیده بودم❗️
💠 تصورم از استاد نجفی، با سابقه تمدن پژوهی، شخصیتی دانشمند اما نسبتا خشک، مغلق گو با ایده های کلی بود اما در همان مواجهه اول، استادی متواضع، نکته سنج، دانشمند و دارای دغدغه انقلابی را دیدم که سوالات بنیادینی مطرح فرمودند.
🔵 دکتر نجفی ابتدا از اهمیت مطالعه اسناد لانه جاسوسی سخن گفتند و سپس خواستند که گزارشی از این اسناد ارائه شود که متاسفانه گزارشی آماده نشده بود...
🔆 دکتر نجفی باتوجه به تجارب پژوهشی اساتید حاضر، از روش های پژوهش اساتید پرسید که نکات درخورتوجهی حاصل شد اما من دیگر داشتم کلافه میشدم☹️
🔻 دکتر نجفی سوال دوم خود را اینطور پرسیدند که استراتژی شما برای آینده علمی تان چیست؟ بازهم نظرات متفاوت بود و حتی برخی گفتند که به کارمند محقق، هر پروژه ای بدهی به خوبی تحویل میدهد.
🎙 دکتر نجفی در پاسخ به سوال خود (نقل به مضمون) فرمودند: من پس از نوشتن 45جلد کتاب به این نکته رسیده ام که مردم و نخبگان ما استعمار را نمی شناسند.
🔅 بنده پرسیدم، استاد؛ بنده یک استفهام انکاری دارم، آیا ما در حوزه #تاریخ دشمنان مان را میشناسیم❓
استاد نجفی با صداقت فرمودند در تاریخ هم دشمن را نمیشناسیم...
🖋پینوشت: گرچه استاد نجفی تاحدودی شکسته نفسی کردند و الا لااقل کتاب «بصیرت تاریخی» ایشان در شناخت دشمن در حوزه تاریخ رهگشاست با اینحال، بنظرمیرسد که نشاختن دشمن و استراتژی های کنونی آن در حوزه تاریخ، عواقب بسیاری برای جبهه انقلاب دارد که تقویت نفوذ دشمن، نداشتن استراتژی آگاهانه برای مواجهه با دشمن، تضعف انگیزه نیروهای جبهه خودی، احتمال آسیب پذیری ما و.. بخشی از آن هستند.
🖊 اگر ما دشمن شناس بودیم، نه تحریف امام به حد خطر میرسید و نه تطهیر پهلوی شکل میگرفت و نه باستان گرایی توفیق مییافت. امیدوارم تا پروژه های جدیای برای شناخت دشمن و مقابله با آن در حوزه تاریخ اسلام و ایران، در فضای حقیقی و مجازی انجام گیرد.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
یادشهیدان-حاج محمود ارضی__.mp3
1.28M
🔹 یاد #شهید یاد ولایت می آرود
بیهوده نیست که یاد شهیدان نمیکنند
🔅 دشمن میخواهد یاد شهیدان فراموش شود. دشمن میخواهد خاطره این مجاهدتها و بزرگمردی ها در حافظه این ملت نماند. درست نقطه مقابل این، همه باید حرکت کنند. یاد #شهیدان را #برجسته کنید، زنده کنید، خاطره آنها را حفظ کنید.
#تاریخ_از_منظر_رهبری
رهبر معظم انقلاب: ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
🆔 @darseenghelab
دو هفته است که بخاطر نژادپرستی حاکم بر آمریکا، داره تظاهرات میشه اما توی ایران هر کسی ادعای نژادپرستی کنه بهش میگن روشنفکر❗️
#ما_آریایی_هستیم