📌 تاریخ ، قصه نیست اگر #دغدغه باشد..
💥 در #تاریخ چیزی هست که اگر بخواهیم از آن عبرت بگیریم، باید #دغدغه داشته باشیم. این دغدغه، مربوط به آینده است...
🔹 تاریخ را با قصّه اشتباه نکنیم. تاریخ یعنی شرح حال ما، در صحنهای دیگر... تاریخ یعنی من و شما؛ یعنی همینهایی که امروز اینجا هستیم. پس، اگر ما شرحِ تاریخ را میگوییم، هر کداممان باید نگاه کنیم و ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفتهایم.
👈 بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آنطور عمل نکنیم.
🎙رهبر معظم انقلاب: ۱۳۷۵/۳/۲۰
🖋 به نظر شما، تاریخ در محافل علمی ما بیشتر شبیه قصه است یا #عبرت ❓ ❗️
🆔 @darseenghelab
💥 واکنشهای رهبر انقلاب به تعابیر مبالغه آمیز نسبت به ایشان چیست❓
🆔 @darseenghelab
👈 نسبت به تعبیر: ناخدای کشتی ولایت و نوح ما
🎙 «به همه این را میگویم و گفتهام و تکرار میکنم: مبادا آن صفاتی، خصالی، مناقبی که متناسب با وجود ولی عصر ارواحنافداه هست، اینها را تنزل بدهیم در سطح انسانهای کوچک و ناقصی مثل این حقیر و امثال این حقیر... این نوح، امام زمان است... وجود مقدس خاتمالانبیاء نوحِ کشتیبان این امت است.»۸ شهریور ۹۱:
👈نسبت به تعبیر: جانم فدای رهبر
🎙 «نه خدا راضی است، نه احکام اسلام اجازه میدهد که ما بگوییم ارتش ما، یا نیروهای مسلح ما، یا عناصر ما، برای خاطر فلان آدم بمیرند؛ نه. بله، برای خاطر اسلام همه بمیرند؛ فلان آدم هم برای خاطر اسلام بمیرد.» پس از این بیانات و در دیگر مراسم رسمی نظامی بعدی، این شعار حذف شد. ۷اردیبهشت ۹۱
👈نسبت به: علی زمان
🎙 «وقتی کسانی اسم مبارک امیرالمؤمنین علیهالسلام یا اسم مبارک ولی عصر روحیفداه را میآورند، بعد اسم ما را هم دنبالش میآورند، بنده تنم می لرزد... ما گیاه همین فضای آلوده دنیای امروزیم؛ ما کجا، کمترین و کوچک ترین شاگردان آنها کجا؟ ما کجا و قنبرِ آنها کجا؟ ما کجا و آن غلام حبشیِ فداشده در کربلای امام حسین علیهالسلام کجا؟ ما خاک پای آن غلام هم محسوب نمی شویم...» ۲ آبان ۸۰.
👈 جشن تولد برای رهبری
🎙«این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان مسئول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع میشود. من از کسی که برای تولد من جشن میگیرد به هیچ وجه متشکر نمیشوم و او را مسئول زیانهای این کار هم میشناسم.»4 تیر ۸۶.
👈نسبت به: ذوب در ولایت
🎙واکنش نسبت به تعبیر ذوب در رهبری: «بنده این حرف را از آدمهای حسابی کمتر شنیدهام. ذوب در ولایت یعنی چه؟ باید ذوب در اسلام شد. خود ولایت هم ذوب در اسلام است... ذوب در رهبری، ذوب در شخص است؛ این اصلاً معنا ندارد. رهبری مگر کیست؟ رهبری هم باید ذوب در اسلام باشد تا احترام داشته باشد.»3 خرداد ۸۳.
👈نسبت به: نصب بنر در سفر کرمانشاه
🎙 «چند روز است منتظر فرصتی بودم که این گلایه را هم عرض بکنم. من وقتی توی خیابانهای کرمانشاه رفتم، دیدم به شکل غیر متعارفی عکسهای بزرگی از چهره این حقیر در مسیر نصب شده... این کار چند تا اشکال دارد: یکی اینکه کاری است کاملاً غیر لازم، با هزینه سنگین؛ این توجیهی ندارد. ثانیاً این تبلیغهای اینجوری، مناسب وضع ما و شأن نظام جمهوری اسلامی و شأن طلبگی ما نیست؛ کار ما بایستی با بساطت و سادگی پیش برود.»۶مهر ۹۰:
👈نسبت به: سرور ما #خامنهای
🎙«من خواهش می کنم که الفاظ این اشعار و سرودها را از کلمات مبالغهآمیز خالی کنید. بنده افتخارم به این است که بتوانم خدمت گزار شما و مردم باشم. «سَروَر» فقط خدای متعال است... ما بندگانی ناقص، نارسا و ضعیف هستیم.»1شهریور ۷۷.
#رهبرانقلاب
#ولایت_فقیه
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
حتی چیپس و پفک، علامت استاندارد دارند اما روایتِ #تاریخ، استاندارد ندارد! جای تعجب است که حتی در اروپا نیز قوانین و خطوط قرمزی مانند هولوکاست دارند اما در ایران، رسانههای دارای مجوز دولتی، رسما به اسلام، روحانیت و نظام اسلامی اهانت میکنند.
#رسانه
#جنگ_شناختی
🆔 @darseenghelab
🔹 برای شفای یک بیمار، در انتظار #معجزهایم. کجاست نفسی که معجزه کند...
عزیزان، لطفا دعا بفرمایید. الهم اشف کل مریض🌹
🔴برگی از تاریخ
۷۲ سال پیش هری ترومن رئیسجمهور دموکرات آمریکا در میتینگ انتخاباتی خود رسما اعتراف کرد در سیاست خارجه آمریکا تفاوتی بین دموکرات و جمهوریخواه نیست.
اونوقت یه عده اینجا برای روی کارآمدن احتمالی #بایدن دست به دعا برداشتند.
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥منطق یک #شاه_پرست داعشی☝️
🎙 محمدرضا علی رضایی از اعضای انجمن پادشاهی ایران می گوید: کودک خردسالی که درحسینیه قرار گرفته، بانویی که ازمسائل سیاسی سردر نمی آورد، به صورت حضور فیزیکی حکومت را حمایت می کند و باید #کشته بشه😳
🖋 رضاقلدر بی سواد، شاه آرمانی این سگهای بیرحم است. آنوقت از اعدام سران ارتش شاهنشاهی توسط آیت الله #خلخالی یا اعدام منافقین جلاد در سال 67 انتقاد میکنند. یاد #بختیار افتادم که میگفت درکودتا ممکن است 2میلیون نفر هم بمیرند اشکالی ندارد...
#جنایات_پهلوی
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🔹 #آمریکا 75 سال پیش در چنین روزی، 220 هزار ژاپنی را قتل عام کرد اما با مدیریت #حافظه_تاریخی ژاپنیها توانست خود را منجی آنها جا بزند❗️
اینست #تاریخ...
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
13000_287.pptx
9.45M
#پاوریوینت
🔹 مقایسه #دستاوردهای انقلاب اسلامی با شاخصههای دروه پهلوی
🖋 به قلم: ایرج فرامرزی
#درسی
🔅 رفقا اگر فایلهایی دارید که فکر میکنید به درد سایر اساتید، طلاب و دانشجویان میخوره، ما حاضر به بارگذاری آنها هستیم💯
💥ادمین👇
@hmohammadii
⛔️ یه جاهایی هم هست که میلیاردی پول میگیرند تا امام خمینی(ره) را به فرزندان من و شما معرفی کنند اما گل پسرای خاندان مصطفوی و مخالفان عزاداری رو معرفی میکنن!
🆔 @darseenghelab
🔰 عزاداری مردم لبنان در سوگ حجاج ایرانی
🔻بعد از فاجعه حج سال 1366 و قتلعام حجاج ایرانی، مردم لبنان در تجمعاتی پرشور، با ملت ایران اعلام همدردی کردند. روزنامه جمهوری اسلامی گزارش داد: «دیروز [10 مرداد] در سراسر لبنان اعتصاب عمومی در اعتراض به این جنایت هولناک [کشتار حجاج] بود و به همین مناسبت، مراسم عزاداری در بسیاری از مساجد بیروت و جنوب لبنان با قرائت قرآن از بلندگوها برگزار شد و کلیه مناطق مسلماننشین لبنان غرق در عزا بودند.» از صفوف راهپیمایی لبنانیها این شعار به گوش میرسید: «یا یهود آل سعود، حزبالله سوف یعود».
🔻علاوه بر این، به روایت شاهدان عینی، در جریان حمله به حجاج نیز، حاجیان لبنانی به ایرانیها کمک میکردند تا از منطقه خطر خارج شوند. حجتالاسلام محمد افشاری که در واقعه جمعه خونین مکه حضور داشت میگوید: «نیروهای حزبالله لبنان در کوچهای ایستاده بودند و مردم را راهنمایی میکردند. با راهنمایی همین افراد به محوطهای رسیدیم که دیگر وضعیت عادی بود...»
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
📰 این روزنامه را به کسانی که از دوران طلایی پهلوی می گویند نشان دهید.
📈 ۸۰ درصد مردم گرسنه ایران در سال ۴۱!
🏀 و فرح پهلوی در حال تماشای بازی دختران ایرانی!
✅ #روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔹به نظر شما آرزوی براندازها چیه؟ رونق اقتصادی؟ رفع بیکاری؟ خودکفایی؟ حل گرانی؟ خیر! 👈رقص مستانه در میدان آزادی❗️
🖋پ.ن:
1. تا براندازها و شاه پرستها از طبقه این عیاشها هستند، هیچ خطری جمهوری اسلامی رو تهدید نمیکنه اما مراقب باشیم از روزی که #مستضعفین و #دینداران از نظام ناامید شوند. وظیفه اساسی جبهه انقلاب، امیدوار کردن مردم و دینداران است.
2.براندازها مدعی هستند که جمهوری اسلامی دنبال تحمیق مردم است. نادانها، اگر نظام دنبال تحمیق مردم بود، براندازها رو با یه شیشه مشروب سالها سرگرم میکرد!
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
🔹 سه شهیدی که قرار شفاعت را امضا کرده بودند..
🖋 جنگ را با نوجوانان و جوانان مخلص و انقلابی بردیم اما اقتصاد را با پیرمردان پر از نخوت و غربزده باختیم.
#شهدا
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مبارزه شیرهایها!!
از اپوزیسیون هم شانس نیاوردیم!
@mozdoor
@darseenghelab
📌 هویدا: بشینید تو خونههاتون😐
🔹 هنگامی که هویدا توانایی کنترل تورم را نداشت، از مردم خواست در جنبش ضدگرانفروشی شرکت کنند از خرید اجناس خودداری کنند. ظاهرا تنها راه درمان ویروس گرانی از نظر رژیم پهلوی این بود که مردم خودشون رو قرنطینه کنن و بشینن توی خونههاشون❗️
💠 دقت کنید که این گرانیها در دورانی بود که با جمعیت 35میلیونی، روزانه شش میلیون بشکه نفت میفروختیم، تحریم نبودیم و تهدید نظامی هم متوجه کشور نبود!
📗روزنامه آیندگان - ۲۴ تیر ۱۳۵۴
💥تخیلات منوتو را با اسناد تاریخی مقایسه کنید👇
🆔 @darseenghelab
🔸 در پیامرسان ایتا، 59 کانال #تاریخی فعالیت دارند که 56 مورد از آنها در درون #جبهه_انقلاب قرار دارند. فعالیت کانالهای انقلابی از جهت حوزه فعالیت در تصویر بالا قابل مشاهده است.
🔹 سوال آنست که: به نظر شما فعالیت #رسانهای، بیشتر در کدام مقطع #تاریخی مورد نیاز است❓
1. تاریخ ایران باستان
2. تاریخ اسلام
3. تاریخ معاصر
4. تاریخ پهلوی
5. تاریخ انقلاب
6. دفاع مقدس
لطفا با ورود به صفحه نظرسنجی، نظر خود را اعلام بفرمایید.👇👇👇
EitaaBot.ir/poll/2k40q
متشکرم🌹
ادامه از بالا☝️☝️
🔹 ضمن تشکر از همه عزیزانی که دراین نظرسنجی شرکت کردند، بر اساس نظرات مخاطبان فرهیخته مدرسه انقلاب، محورهای دارای اولویت برای فعالیت رسانهای به ترتیب عبارتند از:
1. تاریخ انقلاب 43%
2.تاریخ پهلوی 35%
3. تاریخ اسلام 32%
4.تاریخ معاصر20%
5.دفاع مقدس 9%
6.ایران باستان8%
🖋 در #تلگرام، محورهای تطهیر پهلوی، تخریب نظام و ترویج #باستانگرایی سه محور اصلی کانالهای تاریخی هستند اما در ایتا تاریخ اسلام، نقد پهلوی و بررسی تاریخ معاصر، سه مساله هستند. از نظر مخاطبان مدرسه انقلاب نیز تاریخ انقلاب، تاریخ پهلوی و تاریخ اسلام، مورد علاقه بودهاند.
🔻 در مقایسه مشخص میشود که:
1. کانالهای انقلابی از ورود به حوزه موضوعی باستانگرایی پرهیز میکنند.
2. عموم مخاطبان نیز در ایتا، علاقه چندانی به حوزه ایران باستان ندارند.
3. بررسی و نقد رژیم پهلوی، هم مورد علاقه مخاطبان و هم مورد توجه بسیاری از کانالها بوده است.
4. تاریخ انقلاب مهمترین نیاز از نظر مخاطبان ما بود که برای شخص بنده غیرقابل پیش بینی بود.
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 تفاوت یک وطنپرست ضد انقلاب با رسانه های ضد ایرانی ملکه انگلیس
🎙داریوش همایون (عضو حزب پان ایرانیست در دوره پهلوی و نویسنده مقاله روزنامه اطلاعات علیه امام خمینی(ره)):
اولویت ماندگاری ایران است. حتی اگر لازمه اش ماندن جمهوری اسلامی باشد...
💥ندیدهها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهاییها برای به انحراف کشیدن مرجعیت پس از ایت الله بروجردی چه نقشهای داشتند؟
+ بهائیت یک فرقه انگلیسی ساز در شیعه، به موازات وهابیت در اهل سنت بود تا به وسیله این دو، انگلیس اسلام را چندپاره کند! یکی از راه حلهای انگلیس ایجاد انحراف و ساخت مذاهب ساختگی است
@Bisimchimedia
@darseenghelab
📌کانال تاریخ اسلام و سیره اهل بيت(ع) پیوندی برای آشنایی با:
◀️#تاریخ اسلام و #تشیع،
◀️سیره و #سبک_زندگی اهل بیت(ع).
◀️پاسخگویی به #شبهات
◀️بصیرت و عبرت
📌زیرنظر کارشناسان برجسته تاریخ اسلام
👇👇
🌻 @ahlebait110
متن مصاحبه محمدرضا پهلوی با اوریانا فالاچی خبرنگار معروف فرانسوی را بخوانید و نگاه و تفکرش را جوری هضم کنید که حالت تهوع نگیرید🙃
@miras_zkh
@darseenghelab
روش عبرت دهی در قرآن.pdf
299.5K
#معرفی_مقاله
🔹 عبرت چیست و قرآن چگونه از #تاریخ برای #عبرت گرفتن استفاده کرده است؟
شرایط تاثیرگذاری عبرت کدام است❓
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از اکسسوری رزین آنا
♨️ مانور رسانه های دشمن بر «اولین وزیر #زن در ایران»
🔰 فرخ رو پارسا اولین زنی بود که در ایران به مقام وزارت رسید. او در خانواده ای #بهایی متولد شد. پدر و مادر فرخ رو، در موضوع زنان، با هدف از بین بردن هنجارهای اسلامی و سنتی زنان، فعال بودند.
🌀 فرخ رو مدیر مدرسه بود و در زمینه زنان نیز فعالیت می کرد. او ابتدا نماینده مجلس شد و دو سال بعد معاون وزیر شد و چند سال بعد در دولت بهایی هویدا به وزارت رسید.
‼️ فرخ رو مسیر رسیدن تا وزارت را در مدت زمان کوتاهی طی کرد و در تمام این سال ها از زمانی که مدیر مدرسه بود تا زمانی که وزیر شد، پرونده سنگینی از فساد مالی و امتیاز دهی به اطرافیانش داشت. او در سازمان زنان هم عضوی فعال بود.
⛔️ فرخ رو پارسا همچون پدر و مادرش مهره بهاییت برای تبدیل زن ایرانی به زن غربی بود، وی پس از انقلاب به جرایم مختلفی مانند فسادمالی، محاکمه و به اعدام محکوم شد.
📗 زنان دربار به روایت اسناد ساواک، ج ۲، فرخ روی پارسا.
💥 زنان نخبه ایران را اینجا ببینید👇👇
@ztamaddonsaz