🔆 نکاتی ضروری درباره مدرسه انقلاب
1. این کانال هیچ ارتباطی با مجموعه مدرسه انقلاب و نمایشگاههایی با همین عنوان ندارد.
2. آقای محمدی ادمین این کانال بر اساس دغدغه شخصی و تشویق دوستان و اساتید، کانال را تاسیس و پیش می برد بنابراین مدرسه انقلاب، شخصی و بدون هیچ وابستگی به موسسه امام یا نهادهای دیگر است.
3.مشی کانال، تمرکز بر جنگ رسانه ای در حوزه تاریخ بوده و ما بطور خاص بر مقابله با تطهیرپهلوی و پاسخ به شبهات انقلاب فعالیت میکنیم بنابراین در غالب اوقات وارد تحلیل مسائل سیاسی نمی شویم.
4. انتقادات ما از نهادهای #خودی و #دوست مانند مراکز انقلابی تاریخنگاری، سپاه، بسیج، هیات فاطمیون و خبرگزاری رسا قطعا جهت اصلاح رویه ها و قوی تر شدن این مراکز بوده است.
🔻 نکته پایانی اینکه، بنده هیچ وابستگی به احزاب و گروهها اعم از جبهه پایداری و جریانات عدالتخواه ندارم اما وقتی می بینم که #دولتی ها و برخی #دوستان غافل متمرکز بر تخریب جریانات انقلابی در قم و حوزه هستند، سکوت را جایز نمی بینم؛ همه موظفیم با جریان #نفوذ مقابله و دوستان را آگاه کنیم
🆔 @darseenghelab
💠 چرا آیت الله مصباح #خشونت در اسلام را مطرح کرد❓
#مصاحبه با علامه
🔆 کیهان: انگیزه حضرتعالی از اینکه بحث خشونت را در سخنان پیش از خطبههای نماز جمعه طرح کردید، چه بوده؟ آیا موضوع خاصی در جامعه مطرح بوده که شما را واداشته این بحث را مطرح کنید؟ و آیا نظر شما و بحث شما ناظر است به اعمال هر نوع خشونت یا نه؟
🎙 علامه مصباح: اینکه چرا بنده چنین مباحثی را مطرح کردم، به خاطر همین احساس و تشخیصی است که دارم؛ البته تشخیص هر کس برای خودش حجت است. اصراری ندارم که تشخیص دیگران با تشخیص بنده منطبق باشد. بنده تشخیصم این است که یکی از سیاستهای راهبردی استعمار در دوران بعد از انقلاب، عوض کردن فرهنگ ارزشی ماست
🚨 اینها بخصوص در مسائل اجتماعی بر روی #دو مفهوم کار میکنند؛ از یک طرف «آزادی» را به طور مطلق به عنوان ارزش مطرح میکنند که هر نوع جلوگیری که بخواهد دولت اسلامی و مسلمانها از فساد بکنند، بگویند این خلاف آزادی و محکوم است تا راه باز بشود برای نفوذ دیگران؛ و در مقابل آن، جنبه سلبیاش «خشونت» که جلوگیری میکند از نفوذ دیگران و اجرای برنامههای سلطهجویانه آنها.
🔻 برای اینکه این مانع را از سر راهشان بردارند، خشونت را به عنوان ضد ارزش معرفی میکنند. این دو تا دو روی یک سکه هستند؛ مطرح کردن آزادی به عنوان ارزش مطلق و مطرح کردن خشونت به عنوان ضد ارزش مطلق. هر دوی اینها در جهت تحقق هدفهای مستکبرین و سلطهجویان است.
🔵 تصور بنده این است و میبینم که آنها در اجرای این برنامه شیطانی خود متاسفانه توفیقاتی به دست آوردهاند و کسانی در داخل کشور ما به یکی از این دو دلیلی که گفتم (یا به خاطر اینکه باور کردهاند تبلیغات آنها را، یا عامل و مزدور آنها هستند) همان مشی را دارند. بنده به عنوان یک کسی که آشنایی با دین دارم وظیفه خودم میدانم که اگر اینها را نگویم مشمول لعن الهی خواهم بود. این بزرگترین گناهش است که یک عالم ممکن است مرتکب شود. حالا دیگران این تشخیص را دارند یا ندارند، هر کسی مسئول تشخیص خودش است.
🔻 انگیزه بنده این بود و به همین دلیل هم روی کلمه «آزادی» و روی کلمه «خشونت» تکیه میکنم. خیلی دوستان گفتهاند که تو چه اصراری داری که لفظ خشونت را به کار ببری، به جای آن از واژه «قاطعیت» استفاده کن، چیزهای دیگری بگو. در پاسخ گفتم من تاکید به خاطر همان دو مفهومی است که دشمنان رویش کار میکنند.
🔵 اینطور مطرح میکنند که شما دارید خشونت را در جامعه تئوریزه میکنید و این مساله به نوعی در جامعه مطرح میشود که دیگران از آن استفاده کنند❓
🎙 علامه مصباح: بله اگر تئوریزه کردن خشونت به معنای آن است که موارد مجاز خشونت در اسلام بیان شود ما به این کار افتخار میکنیم. تئوریسین آن هم خداست و پیغمبر و ائمه معصومین هستند و ما مبین آن تئوری هستیم. اگر میگویند نه ما خشونتی را تئوریزه میکنیم که در اسلام مجاز نیست، این کذب محض است و نبرأ إلی الله از اینکه به خدا و پیغمبر چیزی را نیست بدهیم که آنها نگفته باشند.
📜کیهان، ۱۴ شهریور ۱۳۷۸
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال این روزهای مردم❗️
🆔 @darseenghelab
🎖 گوشوارههای #طلا با اندکی سیاهی
#ویژه
🔹 قمرالملوک وزیری خواننده مشهور دوران رضاشاه است. وی روزی در خانه امیراحمدی مشهور به #قصاب_لر که جنایات وحشتناکی علیه عشایر لر انجام داده بود، آواز خواند و امیراحمدی به او یک گوشواره طلا داد. داستان را از زبان خود قمرالملوک بخوانید:
💠« امیراحمدی آقا خان امیرلشگر غرب که از افسران رضاخان بود موقعی که لرستان را فتح کرد، من و مرتضی خان را به خانه اش دعوت کرد و تمام درباریان و بزرگان وقت را. پس از آن که خواندم و گل به سرم ریختند امیرلشگر[امیراحمدی] مرا خواند، دستم را بوسید و پیش خود نشاند و روکرد به پیشخدمت ها و گفت بروید خورجینی را که از لرستان آورده ام بیاورید.
🔻 خورجین را که آوردند دست کرد و یک جفت #گوشواره از آن در آورد و اولی را گوش من کرد و دومی را نتوانست و آن را در دست من گذاشت. موقعی که آمدم نشستم دیدم تکه ای #سیاه و نرم به انتهای گوشواره آویزان است و فهمیدم آن را از غارت آورده اند و قسمتی از نرمه گوش به آن آویزان است.
💠 فوراً آن یکی را هم درآوردم و همان شبانه آن را بردم پیش حاج ابوالحسن لاله جواهرفروش، چهارراه استانبول، و قیمت آن را بخشیدم
📗 آوای مهر، یادواره قمرالملوک وزیری ۱۳۷۳ص۲۳۸.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحانی: رفسنجانی از مظلومین تاریخ بود!
واکنش مغروق:
*حاج حیدر*
@OfficialTwitTelegram
🎙 آیتالله بهجت (قدسسره):
◾️ کفار و #استعمارگران در دروغ گفتن و فریبدادن ماهرند و ما در فریبخوردن!
📚 در محضر بهجت، ج١، ص ١١٧
🔻استیضاح ترامپ
🔹 مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح ترامپ را با ۲۳۱ رأی موافق تصویب کرد. طرح استیضاح ترامپ اکنون به مجلس سنای آمریکا فرستاده میشود تا در جلسهای دوباره به رأی گذاشته شود.
🖋پ.ن: ترامپشون یه کوچولو فتنه کرد، چنان نقره داغش میکنند که دیگه کسی هوس شوخی با نظام سیاسی کشور به سرش نزنه!
ترامپهای ما در ایران هم نزدیک دو سال فتنه کردن و کلی آدم رو به کشتن دادن. آخرش بدون محاکمه، نشستن توی خونه شون و تخمه میشکنن. طرفداراشونم هر روز طلبکارن که چرا اینها رو مجبور به تفریح خانگی کردید!
🆔 @darseenghelab
مدرسه انقلاب ۱
🎖 گوشوارههای #طلا با اندکی سیاهی #ویژه 🔹 قمرالملوک وزیری خواننده مشهور دوران رضاشاه است. وی روزی
حاشیه:
🔻 تاریخ پهلوی مملو از چنین گزارشاتی است که ظلم و جنایت علیه زنان را فریاد میزنند. تاسفبار آنکه، بدلیل ضعف مفرط ما در #رسانه، رژیم پهلوی به عنوان حامی #حقوق_زنان تبلیغ شده و در اذهان بخش زیادی از مردم پذیرفته شده است.
🔹 تا وقتی که در مراکز علمی ما، علم برای علم! تولید می شود و کسی به علم برای تولیدات رسانهای عنایت نمیکند، اوضاع همین است؛ ما هزاران کتاب در نقد پهلوی مینویسیم اما حافظه تاریخی بخش زیادی از مردم طورِ دیگری تحلیل میکند...
#جنگ_رسانهای
🆔 @darseenghelab
⚖️ سامانه ثبت شکایت از «توهین توام با تهمت» #سخنگوی ستاد ملی کرونا به مردم قم راه اندازی شد
🔻 جهت ثبت شکایت اینجا کلیک کنید👇
🌐 https://1pooyesh.ir/Qom
❇️ مساله شهرقم نیست؛ تخریب شهرِ حرم اهلبیت در راس برنامههای غربپرستانی است که کاخ سفید را حرم اهلبیت خود میدانند.
💥غیبت عالمان دین در عصر استعمار مجازی
🔹وضعیت فضای مجازی ایران، وضعیت #استعمار-مجازی است. علمای سلف به محض احساس خطر سلطه بیگانه، وارد میدان شده و با استفاده از ظرفیتهای مردمی خود نسبت به رفع ید استعمار تلاش میکردند اما..
🔻طی سالهای اخیر، شاخصهای ملی و دینی ما در فضای مجازی موجود تضعیف شده و کلاندادههای جامعه ایران در اختیار دیگران و دشمنان قرار میگیرد و نامحرمان از آن برای دستکاری اذهان و رفتار ایرانیها استفاده میکنند. کجاست میرزای شیرازی و کجاست شیخ فضل الله؛ که از چوبه دار هم نهراسند و یک تنه در برابر استعمار بایستند...
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از نقد باستان پرستی
شاه یهود در بابل چه ربطی به سرزمین فارس دارد؟
وقتی ما می گوئیم کوروش در منابع ایرانی اعم زرتشتی و اسلامی وجود ندارد باستانپرستان متقلب چند کناب منتسب به یونانیان مثل هرودت کتزیاس و گزنون و یکی دو کتاب اسلامی را ذکر می کنند که کوروش در اینها هست، در حالی که منابع یونانی جعل جدید فراماسونهای یهودی است و محققین غربی نیز به جعلی بودن آنها اعتراف دارند، اگر در ورژنهای اولیه منابع یونانی دقت شود حیطه حکومت کوروش بیشتر از بابل نیست و در بابل و در بین یهودیان تاجگذاری میکند و خود را شاه بابل سومر و آکد می خواند که اسامی تصلی و قدیمی همان منطقه بابل هستند، اما نام #کوروش در منابع اسلامی نیز شاه یهود در بابل را از تورات (اسرائیلیات) ذکر می کنند و هیچ ربطی به سرزمین فارس (ایران)ندارد نهایت این است که بگویند افسر حکومت بهمن کیانی خیانت کرد و یهودیان شورشی را آزاد کرد و به کمک آنها در بابل جنوب عراق فعلی حکومت یهودیه را تشکیل داد. پس در هیچ سندی کوروش به عنوان شاه فارس و سرزمین فارس وجود ندارد
@bohranepiri
@aliazizi_ir
📌پیشرفت به شرط حفظ #هویت_ملی
🔹اساس تحول باید بر «ملاحظه ی عناصر اصلی هویت ملی» قرار داده شود، که آرمانهای اساسی و اصولی مهمترین آنهاست. من این را عرض می کنم که صنعتی شدن، فرا صنعتی شدن، پیشرفت علمی، پیشرفت خدماتی و پیشرفتهای بهداشتی و درمانی، باشد؛ اما اساس اینها باید #حفظ_هویت_ملی باشد.
🔻اگر یک کشوری همه ی اینها را داشت، اما از لحاظ ملی، یک کشور بی هویتی بود، فرهنگش وابسته ی به دیگران بود، از گذشته و #تاریخ خود هیچ بهره ای نداشت و نبرده بود، یا اگر گذشته ای داشت، آن گذشته را از چشمش دور نگه داشتند یا آن را در نظرش تحقیر کردند، این کشور مطلقاً پیشرفت نخواهد کرد؛ زیرا هویت ملی، اساس هر پیشرفتی است.
🎙بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۳۸۵/۰۸/۱۸
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥شلیک 400موشک در 20 ثانیه
🔹کلیپهای رزمایشهای اخیرنیروهای مسلح رو بارها و بارها به بچه هاتون نشون بدید تا مثل برخی بزدلها فکر نکنن آمریکا میتونه با دو تا موشک کل تاسیسات ما رو بزنه❗️
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 حمید رسایی: آیت الله مصباح فرمودند من نه کسی هستم نه خودم را کسی میدانم...
🖋ما عاشق همین اخلاق علامه مصباح بودیم او خودش را کسی نمیدانست و همیشه با #غیرت_دینی تنها به فکر دفاع از دین و ولایت بود؛ غیرت دینی، درّی است که در بازار مدعیان #علم و #تخصص، کمیاب است.
🆔 @darseenghelab
🔹تاریخ کشور رابخوانید چرا که از راههای فریب جوانان #تحریف_تاریخ است و متاسفانه این کار به وفور انجام میگیرد.
🎙رهبرمعظم انقلاب: ۸۰/۸/۲۰
🆔 @darseenghelab
📌مقابله با تطهیرپهلوی از ضروریترین نیازهای رسانهای
🔹 یکماه دیگر تا #سوم_اسفند و صدمین سال #کودتای_رضاخانی باقی مانده است. اهل اطلاع از روند تطهیر خاندان منحوس پهلوی در فضای مجازی آگاه هستند. بیش از یک سوم فعالیتهای مربوط به حوزه تاریخ در فضای مجازی ذیل پروژه #تطهیرپهلوی است؛ پروژهای که از سال 88 با تجمیع نیروهای برانداز و تعریف پروژههای جدی برای سلطنتطلبان آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
🔻 متاسفانه بدلیل ذهنیت نه چندان مثبت و نگاه درجه چندمی جریان انقلاب به #رسانه، هنوز اقدام خاصی در برابر پروژه تطهیرپهلوی صورت نگرفته است؛ پروژه دامنهداری که ضدیت با دین، تخریب نظام، ناامیدسازی مردم و چهرهسازی از عناصر بی لیاقتی همچون رضاپهلوی را در دستورکار قرارداده است.
💠 تا سوم اسفندماه، فرصت یکماههای در دست جریان انقلاب است تا فعالیتهای خود را بر این مساله متمرکز کند تا شاید بتواند بخشی از آثار عملیات 11 ساله دشمن را بزداید.
@darseenghelab
📌پیج رهبرانقلاب الگوی موفق فعالیت رسانهای تاریخی
🔹پیج khamenei_history در اینستاگرام ازفعالترین پیجهای #تاریخی جبهه انقلاب است. جالب آنست که در میان 10 پیج برتر تاریخی در اینستاگرام، تنها این پیج با 377هزار فالور، #انقلابی است و سایر پیجها متعلق به جریانات تجاری، تحریف، سلطنت طلب و روشنفکری هستند.
🔻 موضوع محوری فعالیتهای این پیج، مساله #مقاومت است. مقاومت در دو عرصه اقتصادی و سیاست خارجی مدنظر این پیج بوده که با استفاده از تاریخ مقاومت اقتصادی علمای عصر مشروطه و بهره گرفتن از تاریخ جهان، دنبال میشود.
💠 در این پیج، روند تاریخی پیشرفت سایر کشورها (آلمان، امریکا، انگلیس، ژاپن ، چین) بر مبنای تقویت ایده «اقتصاد مقاومتی» و «تولید ملی» مورد توجه قرار گرفته و تجربه مذاکرات با غرب و سابقه بدعهدی به اروپا و امریکا برجسته میشود.
🖋 پیج مذکور از سایر صفحات انقلابی متفاوت است زیرا اولا تاریخ را ناظر به اولویتها و #نیازهای_واقعی جامعه روایت می کند ثانیا از #تکنیکهایی مانند قرینهسازی با استفاده ازتاریخ جهان به خوبی استفاده میکند.
🆔 @darseenghelab
📌موسسه علامه مصباح باید #سکولار باشد❗️
#اختصاصی
#خیلی_مهم
🆔 @darseenghelab
«نقدی بر امتداد خط #اعتدال در ژورنالیسم حوزوی توسط فرید مدرسیهای معمم»
🔹 سایت #مباحثات طی یادداشتی تحت عنوان «چه کسی رئیس موسسه امام خمینی(ره) خواهد شد؟» روایتی تحریفآمیز از روند تحولات موسسه امام خمینی(ره) بیان کرده و نهایتا اتخاذ رویه سکولار را به این موسسه توصیه کرده است.
💠 مباحثات، ضمن تقسیم اساتید موسسه به دو گروه «علمی» و «سیاسی»، ورود موسسه به مسائل سیاسی را آفت اصلی این موسسه و عامل سقوط این مرکز علمی تفسیر میکند و مینویسد: «به نظر می رسد آنچه که در سالهای گذشته بیش از هرچیز منجر به تضعیف این مؤسسه گردیده تبدیل شدن جریان سیاسی این مرکز به ویترین مؤسسه و غفلت از معرفی و تقویت بخشها و شخصیتهای علمی این مرکز شده است.»
🔻 پیشفرض سایت #اعتدالی مباحثات آنست که ورود طلاب و اساتید به عرصه سیاسی، مخالف شان علمی ایشان است؛ چنین مفروضی دقیقا همان جمله پاکروان، رئیس #ساواک است که به امام خمینی(ره) گفت سیاست یعنی پدرسوختگی و بهتر است شما در آن دخالت نکنید❗️
🔹مباحثات پس از روایت تحریفآمیز و سکولار از گذشته موسسه، توصیهای #دستوری برای آینده این موسسه ارائه کرده و مینویسد: «باید دید ریاست بعدی این موسسه چه اولویتهایی برای خود تعریف خواهد کرد. قطعا بازگشت به اهداف اصلی موسسه یعنی تربیت طلاب متخصص در علوم انسانی باهدف پاسخگوئی به شبهات و عقائد انحرافی اولویت نخست این موسسه #باید باشد. هدفی که در ۱۵ سال اخیر بخاطر ورود برخی از اعضای آن به تشکیل جناحهای سیاسی کمتر مورد توجه قرار گرفتهاست»
🔻مباحثات در بخش پایانی این یادداشت بدون اشاره به منبع خاصی و صرفا بر اساس خیال و گمانه از آیتﷲ عباس کعبی و سیداحمد رهنمائی به عنوان گزینههای ریاست موسسه سخن گفته است هرچند وزن آیت الله رجبی را بالاتر از این دو بزرگوار تحلیل کرده است.
🆔 @darseenghelab
🖋 در بررسی این یادداشت سه نکته قابل طرح است.
1️⃣ آیا علامه مصباح تنها از سال 88 وارد مسائل سیاسی شد؟ مبارزات سال 42استاد با رژیم پهلوی، مقابله با جریان التقاط و چپگرا، نقد رویکرد دولت خاتمی و..، هیچکدام مساله سیاسی نیستند؟ چرا مباحثات، #تحریف_علامه_مصباح را در دستور کار قرارداده است؟
2️⃣ دوگانه علمی-سیاسی، حکایت از نگرش سکولار این سایت به عرصه #علم و #سیاست دارد. در این نگرش اگر شخص دانشمندی مانند دکتر نبویان یا آقاتهرانی وارد مسائل سیاسی شود، مرتکب امر اشتباهی شدهاند! بنابراین اساتید موسسه باید درکنج عزلت نشسته و تحصیل علم کنند و سیاست #پدرسوخته را به ما #آشنایان به سیاست بسپارند!
3️⃣ سایت مباحثات فاقد شانیت ورود به فضاسازی رسانهای جهت تعیین ریاست موسسه است و ضروری است تا از تلاش برای تفرقه_افکنی میان بزرگان موسسه دست بردارد. تلاشهای این سایت #اعتدالی در تضعیف جایگاه آیت الله رجبی که سالها قائم مقام آیت الله مصباح بوده است، ره به جایی نخواهد برد.
🔍 سوال جدی اینست که طرح مطالب #خیالی که منشا واقعی ندارد، چه سنخیتی با ماموریت حرفهای یک رسانه دارد؟ منبع این گمانه سازی ها کجاست؟ چه کسی از آقایان کعبی و رهنمایی به عنوان گزینههای ریاست بر موسسه نام برده است؟
🔹 مباحثات اگر بنای ورود به پروندههای مهم و جنجالی دارد، میتواند به افشای خط فتنه گران ۸۸ بپردازد که برخی از اعضای تحریریه این سایت در جرگه آن قماش بودهاند و هنوز هم سایت شخصی شان فیلتر است! بررسی پرونده باند مخوف مهدی هاشمی قاتل نیز برای مصون ماندن از انحراف فکری و برای فاصلهگذاری با کانون های فتنهگری مانند بیت منتظری مفید است.
#تفرقه_بیانداز_و_حکومت_کن
#سکولاریسم_حوزوی
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از محمد حسین رجبی دوانی
📜 #متن
#پاسخ_به_سوالات
استاد دکتر محمدحسین #رجبی_دوانی
🚦بررسی ماجرای هجوم به خانه وحی
۲. سبقت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها برای دفاع از امیرالمومنین علیهالسلام
ویژه ایام #فاطمیه سلام الله علیها (۳)
📍طبق نقل ابن قتیبه عمربن خطاب با گروهی از افراد که طبق نقلها رجاله بودند (رجاله در لغت به معنای پیاده است اما در آن بار منفی نهفته است و منظور افراد بی سرپا و اوباش) به سوی خانه حضرت زهرا سلاماللهعلیها حرکت کردند، در حالی که شعله آتشی در دست عمربن خطاب بود.
📍به او گفتند چه کار میخواهی انجام دهی. گفت میخواهم این خانه را با کسانی که در آن حضور دارند به آتش بکشم. به او گفته شد که در این خانه فاطمه و یادگار رسول خدا حضور دارند. عمر جواب داد اگرچه او باشد (به تعبیر عربی گفت "وَ إن" یعنی اگر چه چنین باشد).
📍طبق نقل، عمر خانه را محاصره کرد و با صدای بلند فریاد زد ای کسانی که در این خانه پناه گرفتهاید باید بیرون بیایید، در غیر این صورت خانه را به آتش میکشم.
📍در خانه همانگونه که ذکر شد علاوه بر امیرمومنان و حضرت زهرا سلاماللهعلیهما، ۱۲ نفر از اصحاب برگزیده پیامبر اکرم نیز حضور داشتند. در اینجا وظیفه همه افراد حاضر، دفاع از صاحب ولایت است که در خطر قرار دارد.
📍لذا اینکه سوال میشود چرا با وجود امیرالمومنین علیهالسلام در خانه، حضرت زهرا سلاماللهعلیها به مقابله با مهاجمان می شتابد، باید پاسخ داد امیرالمومنین هدف و منظور غاصبان است و در خطر ۱۰۰ درصد قرار دارد، هرکس که به ولایت باور و اعتقاد دارد باید در دفاع از ولایت در قبال مهاجمان و معترضان به ولایت بایستد. قطعاً همه آن ۱۲ تن چنین قصدی داشته اند. اما فضل تقدم در این ارتباط به حضرت زهرا سلاماللهعلیها اختصاص می یابد. یعنی آن وجود مقدس، از همگان در دفاع از ولایت سبقت میجوید، در حالی که آن مردان حاضر نیز قصد دفاع از حضرت را داشتند، حضرت زهرا سلاماللهعلیها به مقابله با غاصبان مهاجم میشتابد و چون یادگار عزیز و ارجمند رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بود تصور نمیرفت که مهاجمان غاصب حرمت یادگار رسول خدا را نگه ندارند.
📍طبق نقل ابن قتیبه، حضرت زهرا سلاماللهعلیها که از صدای عمربنخطاب او را شناخته بود، پشت در آمد و در پاسخ او فرمود ای پسر خطاب! این بود عمل به سفارشهای پدرم رسول اکرم درباره ی اهل بیت او؟! در حالیکه هنوز کفن پدرم خشک نشده است با خاندان او چنین رفتار می کنید؟!
📍عمر هم که متوجه صدای حضرت زهرا سلاماللهعلیها شد در پاسخ گفت ای دختر پیغمبر، میدانم نزد پدرت چقدر محبوب بودی اما اگر در را نگشایی و اینها و علی بیرون نیایند و بیعت نکنند خانه را به آتش میکشم، چون این کار دین پدرت را محکم تر می کند.
📍حضرت زهرا سلاماللهعلیها وقتی چنین گستاخی را شنید با صدای بلند خطاب به رسول اکرم شروع به استغاثه و آه و ناله فرمود که ای پدر! بعد از رحلت تو ما از پسر ابی قحافه (یعنی ابوبکر) و پسر خطاب (یعنی عمر) چه ها که ندیدیم!
🔸این بیان به قدری سوزناک بود که به نقل ابن قتیبه بسیاری از همان افراد و رجاله هایی که با عمر بن خطاب بودند منقلب شدند، به گونهای که دلهای آنها شکافته و جگرهای آنها پاره پاره گردید و در حالی که منقلب شده بودند گفتند که ما را با فاطمه و خانه فاطمه کاری نیست و صحنه را ترک کردند. اما گروهی از این رجاله ها و اوباش با عمر بن خطاب باقی ماندند.
در اینجا ابنقتیبه عنوان میکند که درب باز شد...
#ادامه_دارد
📲 @rajabidavani
رفاه زمان پهلوی اینقدر زیاد بود که مردم از اعضای زائد بدنشون مثل کلیه هم درآمدزایی میکردند 😏
@Bisimchimedia
@darseenghelab
🔹 خشونت؛ از حرف تاعمل
💠 ما با بعضی از اشخاص که در جامعه هستند، تقسیم کار کردهایم. ما در زمینههایی حرف #خشونت را میزنیم و آن را تائید میکنیم و آنها عملش را انجام میدهند و متقابلاً، آنها تحمل و مدارا را در زبان ترویج میکنند و عمل آن را ما انجام میٔهیم. یک همچون تقسیم کاری بین ما و بعضی از افراد انجام گرفته که انشالله مبارک است
🎙آیت الله مصباح در مصاحبه با روزنامه کیهان، ۱۴ شهریور ۱۳۷۸
♨️ ویژهها در مدرسه انقلاب
@darseenghelab
رمان تاریخی
📚 #کتاب «شانزده سال» اثر منیژه آرمین
🔻 وقایع تاریخی جزو آن حوادثی است که اگر با زبان هنری بیان شوند جذابیت بیشتری را برای خواندن بدست میآورند.
رمان «شانزده سال» از زمره مستندهای داستانی در حوزه تاریخ معاصر ایران است که در سال 1395 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
منیژه آرمین یک داستاننویس و روانشناس بنام کشور است وی با مطالعه منابع تاریخی و واکاوی آنها، مستندهای داستانی ارزندهای را خلق کرده است اما کتاب شانزده سال دارای شاخصههای ممتازی است که اهم آن عبارتند از:
1. در نگارش اثر مراعات جانب بیطرفی در شرح وقایع رعایت شده.
2. ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دوران تاریخی مورد نظرمنعکس گردیده.
3. عزل دو شاه - احمدشاه و رضا شاه- با نگاهی به دو مقوله دین و سیاست در جامعه ایرانی پیوند خورده و بواقع لازم و ملزوم همدیگر دانسته شده.
4. مطابقت رویدادها و حوادث با اصل زمان.
5. به صراحت مشخص شده اقدامات اصلاحی فکر و اندیشه فروغی بوده اما به اسم رضا شاه منظور گردیده.
#معرفی_کتاب
(این پست درصدد تایید یا رد کامل کتاب نیست)
🆔 @darseenghelab
🔻امام خمینی: اصلاحات ارضی به اینجا منتهی شد که بکلی زراعت ما از بین رفت
«شما ملاحظه کنید به اسم اینکه ما میخواهیم زراعت را، دهقانها را دهقان کنیم، تا حالا رعیت بودند و ما میخواهیم حالا دهقانشان کنیم! «اصلاحات ارضی» درست کردند. اصلاحات ارضیشان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت، بکلی زراعت ما از بین رفت، و الآن شما در همه چیز محتاجید به خارج. یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای امریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم، برنج از او بیاوریم، همه چیز را. تخم مرغ از او بیاوریم، یا از اسرائیل که دست نشانده امریکاست بیاوریم»
📌بخشی از سخنرانی ایشان در بهشت زهرا؛ 12 بهمن 1357
#انقلاب_سفید #اقتصاد_پهلوی
🆔 @darseenghelab
#معرفی_سایت
🔻 سایت فرهیختگان تمدن شیعی، یکی از بهترین منابع اینترنتی در زمینه علمای شیعه زیر نظر پژوهشکده باقرالعلوم میباشد. در این سایت می توان بر اساس حروف الفبا، قرن حیات، جغرافیا، تألیفات به جستوجوی علما پرداخت که در پزوهشهای مرتبط با تاریخ تشیع، جریانشناسی حوزه و روحانیت بسیار مفید خواهد بود گرچه برخی از بخشهای آن ناقص است و به مرور زمان در حال تکمیل شدن است.
🔹 در این سایت امکان جستجوی علما بر اساس منطقه جغرافیایی ، تخصص علمی، تالیفات، فعالیتهای علمی و ... موجود است که در نوع خود #منحصر_به_فرد است.
#روحانیت #سایت
http://nbo.ir/Default.aspx
👈مخاطب، جرات نمیکند...
🔹 شما قرن چهارم هجری را نگاه کنید. کتاب «تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری»، نوشتهی «آدام متز»، (۵۲۵) نشان میدهد که تمام محیط اسلامی، اصلًا بازار علم دنیاست، و آن نقطهی اصلیش هم ایران است؛ یعنی همین اصفهان و ری و فارس و خراسان و هرات و مرو و .... این شهرها مرکز و قلهی علم دنیا بوده است؛
💠 اما متأسفانه نسل امروز اینها را نمیداند. این ندانستن، نه به معنای این است که همین مطالبی را که من گفتم، نمیداند؛ چرا، این مطالب را #صد بار شنیده است؛ همه در کتابها هم گفتهاند؛ همه جا هم گفتهاند؛ اما #باورش نیست! بیآنکه به زبان انکار کند، یک حالت ناباوری در همهی نسل امروز و نسل قبل، نسبت به گذشتهی ایران وجود دارد؛ علتش هم این است که تمدن غرب و این تکنولوژی #پُرسر_و_صدا، آنچنان آمده فضا را پُر کرده، که حتّی کسی #جرأت نمیکند به #شجرهنامهی خودش نگاه کند.
🎙 رهبرمعظم انقلاب 15/11/1370.
🖋 بهنظر میرسد که جرات دادن به این نسل، یکی از مهمترین وظایف اصحاب رسانه است. دوستان اگر از #جذب_خاکستری و سیابازیهای رسانهای فارغ شدند، کمی به سخنان رهبرانقلاب فکر کنند و به جوانان انقلابی #جرات تزریق کنند.
#رسانه
🆔 @darseenghelab