💢 آیا #شرف_الشمس ساخت #بهائیت است⁉️
⚪ بررسی کتب #حدیثی و #روایات نشان میدهد حرز شرف الشمس (طراحی نقوشی بر روی سنگ #عقیق زرد #یمنی یا پارچه و کاغذی زرد رنگ رسم میشود) به اثبات نرسیده و ابهامات بسیاری دارد.
⚪ از منظر #روایی و #تاریخ حدیث، حداقل تا 7 قرن، از روایت منسوب به #امیرالمومنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی موجود #شیعه ، مطلبی وجود ندارد. و ابهام اصلی همین است که تا قرنها، این روایت کجا بوده و ناگهان پیدا شده است؟!
🔵 اخیراً برخی کانالهای مجازی مدعی شدند که حرز شرف الشمس نشان متعلق به #بابیت و #بهاییت است. لذا در پاسخ به ایشان و کسانی که با این شبهه مواجه شدند میگوییم:
⚪ هرچند در انتساب حرز شرف الشمس به حضرت علی (علیه السلام) تردید هست، اما پیشینهی این حرز به قرن هفتم هجری برمیگردد و فرقهی بابیت و بهائیت در قرن سیزده هجری به وجود آمدهاند، لذا انتساب حرزی که پیش از پیدایش بابیت و بهائیت وجود داشته، به آنها، معقول نیست.
⚪ از طرفی دلایلی که برای انتساب این حرز به بابیت و بهائیت ارائه شده، سُست و بیپایه هست.
به طور مثال میگویند چون روز #نوزدهم_فروردین باید نوشته شود و عدد نوزده در بابیت و بهائیت مقدس است، پس این حرز ساخت بهائیت میباشد، حال آنکه از دیرباز نوزدهمین روز از ماه فروردین برای منجمان مسلمان اهمیت ویژهای داشته است. روزی که خورشید 19 درجه در برج حَمَل (فروردین) باشد و البته در ساعتهای خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است. لذا در روایات نیز، شرفِ خورشید، در برج حَمَل دانسته شده است.[1]
⚪ یا میگویند ستارهی این حرز شباهت به ستارهی پنج پَر بابیت دارد؛ حال آنکه اگر شباهت ستارهی شرف الشمس را به ستارهی بابیت، دلیل بابی ساخت بودن این نقوش در نظر بگیریم، باید بپذیریم که نقوش ستارههای به کار برده شده در حرم معصومین (علیهم السلام) نیز ساخت و یا نشان #یهود و... است؛ ادعایی که هر عاقلی از پذیرش آن اِبا دارد!
⚪ از نگاه مراجع عظام شیعه نیز حرز شرفالشمس، بیاعتبار [2] محسوب گردیده و تنها از نگاه برخی و با حسن نظر،عمل به آن بیاشکال دانستهاند[3]
⚪ لذا به نظر میرسد که حتی اگر منبع و ریشهی #اسلامی شرف الشمس را رد کنیم، نهایتاً میتوان آن را طلسمی #غیراسلامی دانست. اما انتساب این حرز به بابیت و بهائیت یا حاصل بیدقتیها و یا توطئهی خود بهائیت میباشد.
🔵 در هر صورت، فرقهای که به هر بهانه قصد علنی کردن نام خود دارد، تا توجه همگان را نسبت به خود برانگیزد، از علنی کردن این ادعا در هر صورت سود خواهد برد.
🆔 @baharoom
📚پینوشت:
[1]. ر.ک: سجادی، فرهنگ معارف اسلامی، ج 2، ص 1053؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 54، ص 227.
[2]. استفتائات آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سید علی سیستانی. [3]. آیت الله میرزا جواد تبریزی، صراط النجاة، ج 10، ص 426؛ استفتائات آیت الله صافی گلپایگانی و... .
https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از قاصدک
نکاتی درباره جلسات تفسیری استاد رفیعی:
1. جلسات تفسیری ایشان در سال 94و95 در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شده است.
2. فایلهای مذکور بعد از پیگیری ها از مدیریت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دریافت و برای اولین بار برای مبلغان محترم منتشر میشود. (برخی جلسات به صورت ناقص در فضای مجازی موجود است.)
@ghasedaknoor
👇👇👇👇👇
هدایت شده از قاصدک
متن کامل همراه با عنوان.pdf
353.2K
مهم: متن کامل سوره همراه با عنوان آیات
@ghasedaknoor
هدایت شده از قاصدک
94-03-28 rafiee tafsir sureh nur 01RA.mp3
48.99M
پیشنهاد ویژه: تفسیر منبری سوره نور-استاد رفیعی (جلسه1: محتوای کلی سوره)
@ghasedaknoor
هدایت شده از قاصدک
94-03-30 rafiee tafsir sureh nur 03RA.mp3
24.6M
پیشنهاد ویژه: تفسیر منبری سوره نور-استاد رفیعی (جلسه2: آیه 1 و 2)
@ghasedaknoor
هدایت شده از قاصدک
94-03-31 rafiee tafsir sureh nur 04RA.mp3
23.74M
پیشنهاد ویژه: تفسیر منبری سوره نور-استاد رفیعی (جلسه3: آیه 3)
@ghasedaknoor
هدایت شده از قاصدک
94-04-02 rafiee tafsir sureh nur 06RA.mp3
22.2M
پیشنهاد ویژه: تفسیر منبری سوره نور-استاد رفیعی (جلسه5: آیه 6 تا 10)
@ghasedaknoor
هدایت شده از قاصدک
94-04-01 rafiee tafsir sureh nur 05RA.mp3
30.21M
پیشنهاد ویژه: تفسیر منبری سوره نور-استاد رفیعی (جلسه4: آیه 4 و 5)
@ghasedaknoor
هدایت شده از قاصدک
94-04-04 rafiee tafsir sureh nur 08RA.mp3
25.22M
پیشنهاد ویژه: تفسیر استاد رفیعی، آیه 11
@ghasedaknoor
هدایت شده از قاصدک
94-04-07 rafiee tafsir sureh nur 11RA.mp3
22.71M
پیشنهاد ویژه: تفسیر استاد رفیعی، آیات 12 تا 20
@ghasedaknoor