با استفاده از پایگاههای:
مجلات تخصصی نور (نورمگز) و
کتابخانه دیجیتال نور (نورلایب) و
پیشخوان برخط نرمافزارهای نور (#ابرنور)
به مجموعهای از انبوه #مقاله ها، #کتاب ها دسترسی خواهید داشت!
در موضوعات متنوع از #علوم_اسلامی و #علوم_انسانی
مورد نیاز دانشجویان، طلاب، اساتید و محققان محترم.
کافی است عضو سایت شوید و حساب خود را شارژ نمایید.
با محصولات نور، پژوهش آسان میشود!
www.noorsoft.org/fa/News/View/111088
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در ارائه محصولات نرم افزاری علوم اسلامی و انسانی
www.noorsoft.org
▫️▫️▫️
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
هدایت شده از گنج فارسی
#من_فارسی_را_دوست_دارم
6⃣
معطوفکردن ترکیبهای اضافی
در زبان محاوره، گاه پارهای ترکیبهای اضافی و وصفی بهصورت معطوف تلفظ میشوند و این غلط فاحش گاه وارد زبان مکتوب نیز شده است و باید از آن پرهیز کرد:
ترکیب غلط معطوف: باقیاتوصالحات
ترکیب اضافی صحیح: باقیات صالحات
غلط: خواروبار
صحیح: خواربار
غلط: قوسوقُزَح
صحیح: قوس قزح
غلط: سهلوممتنع
صحیح: سهل ممتنع
غلط: جرّوبحث
صحیح: جرّبحث
غلط: حیصوبیص
صحیح: حیصِبیص (گیرودار)
غلط: زادوبوم
صحیح: زادبوم
غلط: سازوکار
صحیح: سازکار (ساماندادن بهکار)
غلط: یدوبیضا
صحیح: ید بیضا
غلط: اضغاثواحلام
صحیح: اضغاث احلام (خوابهای آشفته)
غلط: غیروذلک
صحیح: غیر ذلک (غیر آن)
غلط: دوروزمانه
صحیح: دور زمانه (گردش روزگار)
غلط: دردودل
صحیح: درد دل
بهعلاوه، در فارسی امروز پارهای از افعال معطوف را بدون واو عطف تلفظ میکنند که به زبان معیار شفاهی نزدیکتر است:
ترکیب غلط معطوف: خواهوناخواه
ترکیب صحیح معطوف: خواهناخواه
غلط: بدهوبستان
صحیح: بدهبستان
غلط: بزنوبکوب
صحیح: بزنبکوب
غلط: بگیروببند
صحیح: بگیرببند
منبع:
ناصر نیکوبخت، مبانی درستنویسی زبان معیار، چ۴، تهران: چشمه، ۱۳۹۳، ص۶۳.
@ganjefarsi
🔻🔻مژده مژده🔺🔻
#کتاب_مرجع_پژوهش
🔵مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با همکاری اعضای هیأت علمی برخی دانشگاه ها اقدام به تهیه کتاب الکترونیکی در حوزه پژوهش با عنوان «مرجع پژوهش» نموده که این کتابِ مرجع، در حال حاضر به ویراست هجدهم رسیده و در اختیار عموم جامعه علمی قرار گرفته است.
✍️ "مرجع پژوهش" کتابی راهنما برای انجام مراحل پژوهش از ابتدا تا انتها است. به همین منظور تلاش شده تا گام طراحی پژوهش و نوشتن پروپوزال به طور کامل و کاربردی توضیح داده شود.
👈 همچنین فرایند اجرای پژوهش از جمع آوری داده ها تا تحلیل یافته ها و در ادامه بحث و نتیجهگیری معرفی شده است.
🔹 در گام دیگر، انواع روش های انتشار نتایج پژوهش، مانند نوشتن مقاله آموزش داده می شود.
👈مرجع پژوهش، منبعی جامع برای راهنمایی کاربردی و جامع انجام پژوهشهای استادان، پژوهشگران و به ویژه دانشجویان و طلاب کارشناسی ارشد و دکتری برای انجام فرایند پژوهش است.
🔴 انتشار رایگان این کتاب کاری عام المنفعه و گروهی برای معرفی «کاملترین و کاربردی ترین» کتاب روش پژوهش به زبان فارسی در سطح ایران است.
🔷 ویراست جدید این کتاب هر 6 ماه به صورت رایگان منتشر و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.👇
🆔 http://andisheara.ir/product/%D9
#طلبه_پژوهشگر
#طلبه_مولف
#منبع_شناسی
#پیشنهاد_مطالعه
برای دریافت آخرین اخبار پژوهشی با ما باشید👇👇👇
┏━━━━━🌺🍃━┓
@pajoohesh_esfahan
┗━━🌺🍃━━━━┛
هدایت شده از گنج فارسی
421640682377400267.mp3
229.7K
تفاوت فطرت و فترت
فِطرت به معنای سرشت و طبیعت
فَترت دوره رکود و بی حاصلی
@ganjefarsi
#منویّات_رهبری(حفظهالله)
#اهمیت_کتابخوانی
یک دورهی کتاب هشت جلدی را در اتوبوس خواندم
افرادی که کار #روزانه دارند
مثلاً #کارمند اداری،
#کارگر،
#کاسب
و یا #کشاورز
هستند، وقتی به خانه میآیند، بخشی از زمان را #ولو_نیم_ساعت برای کتاب خواندن بگذارند.
چقدر کتابها را در همین نیم ساعتها میشود خواند!
بنده #دورههای بیست جلدی و بیست و چند جلدی کتاب را در همین فاصلههای ده دقیقه، بیست دقیقه و یک ربع ساعته خواندهام.
پشت این کتابها را هم یادداشت میکنم که معلوم باشد.
شاید صدها جلد کتاب را همینطور در این فاصلههای کوتاه ده دقیقهای خواندهام. بسیاری از افراد را هم میشناسم که این گونهاند.
من یک دورهی کتاب هشت جلدی را که یک نویسندهی عرب نوشته است و از کتابهای معروف هم هست، نمیخواهم اسم بیاورم در سالهای دور، وقتی به تهران میآمدم و در اتوبوس زیاد معطل میشدم، خواندم.
همهی این دورهی هشت جلدی را که راجع به تاریخ ادبیات و علوم و معارف اسلامی است، تقریباً در اتوبوس خواندم.
کتابخوانی باید یک #سیره و #سنّت رایج بین مردم ما بشود. کتاب بخوانند و به فرزندانشان هم یاد بدهند.
📚۱۳۷۲/۰۲/۲۱
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
1_1103994657.mp3
37.72M
صوت نشست تخصصی #حجاب از منظر ادیان به همت #واحد_خواهران مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) با حضور سرکار خانم #زهرا_گنزالس بانوی مبلغ آمریکایی و خانم میرزاییان مسول واحد خواهران مجمع و همچنین فعالان و پژوهشگران عرصه فرق و ادیان
https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از گنج فارسی
قسمت 7.mp3
321.1K
#من_فارسی_را_دوست_دارم
9⃣
رسوخ به معنای استوار بودن و محکم بودن است و راسخ به معنای استوار و محکم
در حالی که ان را به معنای نفوذ کردن و رخنه کردن به کار میبرند که درست نیست
@ganjefarsi
۱۴ ذی الحجه
روز بخشش فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها
کتاب *فدک ، از غصب تا تخریب*
غلامحسین مجلسی کوپایی
لینک :
https://new.ghbook.ir/books/3239
*عناوين اصلي كتاب شامل:*
فصل اوّل: جنگ خَيْبَر (از حوادث سال هفتم هجرت؛
فصل دوّم: نحله (سؤالات نحله)؛
فصل سوّم: ادّعاي ارث ؛
فصل چهارم: باغهاي هفتگانه (عوالي)؛
فصل پنجم: خطبه فَدَكيّه ؛
فصل ششم: أشعار فَدَكيّه ؛
فصل هفتم: امروزِ فَدَك
زندگینامه علامه امینی مسابقه.mp3
16.48M
زندگینامه علامه امینی
صوتی
@dastyarpazhoohesh
20161031142504-9731-75.pdf
245.4K
✅#مقاله
💡عنوان: {سیر تاریخی بنای مسجد #غدیر تا تخریب}
📝واقعه بزرگ غدیر، همواره دلایل و نشانه هایی برای اثبات خود داشته است. یکی از مستندات آن ساخت بنای یادبود مسجد غدیر است. این مقاله به بررسی سیمای مسجد غدیر از طریق مستندات روایی، کَتبی و تصویری می پردازد؛ ابتدا به مباحثی پیرامون موقعیت جغرافیایی غدیرخم، علت انتخاب این منطقه برای اعلان موضوع جانشینی پیامبر (ص)، نام های آن و آبادی هایی که در کنار این آبگیر موجود است، پرداخته و سپس تاریخچه و مشخصات مسجد غدیر در طول تاریخ و توجهی که ائمه و فقها نسبت به فضیلت این مسجد و نماز خواندن در آن داشتند، اشاره خواهد کرد.
🔰میزمعارف
@dastyarpazhoohesh
لیست مجلات علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی حوزه های علمیه( خرداد ۱۴۰۰) جهت بهره برداری تقدیم میگردد👇👇👇
@dastyarpazhoohesh