🌿 مقالهام را به کجا بفرستم؟
🌿 بهتر است مقاله را (حداکثر در ۱۰ صفحه نه بیشتر)، ابتدا به یک #همایش علمی معتبر (یعنی نمایه شده در ISC) بفرستیم
🌿 ارزیابی همایشها راحتتر است و اگر مقاله استاندارد نوشته شود، احتمال زیادی وجود دارد که مقاله شما پذیرفته شود
🌿 بعد از اعلام نتیجه، مقاله را در حدود ۲۰ صفحه (۴ تا ۷ هزار کلمه)، کامل و به یک #مجله علمی معتبر (دارای رتبه از وزارت علوم یا حوزه) ارسال کنید
🌿 در این صورت شما هم امتیاز همایش را دارید و هم امتیاز مجله را!
🔺دقت کنیم که شرط چاپ مقاله در مجله، بعد از چاپ مقاله در کتاب همایش، این است که مقاله همایشی، اجمالی و مختصر و مقاله مجله، تفصیلی و کاملشده باشد
#اختصاصی_رویش
#آموزش
▫️برشی از دوره مقالهنویسی رویش
🌱 مدرسه مجازی رویش، مرجع پژوهش
🍃mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
هدایت شده از مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
لیست تمام جلسات #گارگاه_مقاله_نویسی
با سلام و احترام
لینک فایل صوتی و تصویری شانزده جلسه کارگاه مقاله نویسی به شرح زیر است. ارسال لینک ها برای دیگران بلامانع است.
1️⃣جلسه اول:
1- آشنایی با ساختار کلی مقاله
2- آشنایی با مفهوم پژوهش
3- شیوه های انتخاب موضوع(روش اقتباسی؛ روش نقادانه)
فایل صوتی
فایل تصویری
2️⃣جلسه دوم: آشنایی با نحوه صحیح انتخاب عنوان، نحوه سرچ در نور مگز، ایران داک، لایب دات آی آر و روش ارسال مقاله به مجله
قسمت اول: خلاصه جلسه قبل
قسمت دوم: بررسی برخی از موضوعات ارسالی مقطع دکتری
قسمت سوم: آشنایی با روش سرچ در نور مگز
قسمت چهارم: آشنایی با روش سرچ در ایران داک
قسمت پنجم: آشنایی با روش سرچ در lib.ir
قسمت ششم: آشنایی روش ارسال مقاله به یک مجله
3️⃣جلسه سوم: آشنایی با یافتن منابع؛ تهیه نقشه راه(فهرست اولیه مطالب)؛
فایل صوتی
فایل تصویری: قسمت اول، قسمت دوم،
4️⃣جلسه چهارم: آشنایی با فیش برداری1
فایل صوتی
فایل تصویری قسمت اول: مباحث نظری فیش برداری
فایل تصویری قسمت دوم: آموزش وان نوت
5️⃣جلسه پنجم: آشنایی با فیش برداری2: آشنایی با کاربرد نرم افزار ورد در پژوهش
فایل صوتی
فایل تصویری
6️⃣جلسه ششم: فیش نویس3
1- آشنایی با سکشن بندی در ورد
2- آشنایی با نرم افزار ویراستیار جهت ویراستاری متن
3- آشنایی با اجزاء یک فیش تحقیق
فایل صوتی
فایل تصویری: قسمت اول: سکشن بندی در ورد و نحوه کار با ویراستیار
فایل تصویری: قسمت دوم: آشنایی با اجزاء فیش تحقیق
7️⃣جلسه هفتم: آشنایی با فیش نویسی آیات و روایات
فایل صوتی
فایل تصویری
8️⃣جلسه هشتم: آشنایی با کار با نرم افزار جامع التفاسیر
فایل صوتی
فایل تصویری
9️⃣جلسه نهم: آشنایی با کار با نرم افزار جامع الاحادیث، مکتبة الشاملة و مشکات الانوار
فایل صوتی
فایل تصویری
0️⃣1️⃣جلسه دهم: آشنایی با کار با نرم افزار پژوهیار(جهت ارجاع دهی)
فایل صوتی
فایل تصوری
1️⃣1️⃣جلسه یازدهم: آشنایی با کار با نرم افزار درایة النور برای بررسی های رجالی و آشنایی با سایت مکتبة اهل البیت
فایل صوتی
فایل تصویری
2️⃣1️⃣جلسه دوازدهم: آشنایی با شیوه تدوین مقدمه و بیان مسأله
فایل صوتی
فایل تصویری
3️⃣1️⃣جلسه سیزدهم: آشنایی با شیوه تدوین اهمیت و ضرورت؛ پیشینه تحقیق؛ سؤالات تحقیق؛ فرضیات تحقیق؛ روش تحقیق
فایل صوتی
فایل تصویری
4️⃣1️⃣جلسه چهاردهم: آشنایی با شیوه تدوین بدنه اصلی تحقیق 1
فایل صوتی
فایل تصویری
5️⃣1️⃣جلسه پانزدهم: آشنایی با شیوه تدوین بدنه اصلی تحقیق 2
فایل صوتی
فایل تصویری
6️⃣1️⃣جلسه شانزدهم: فشرده از کل مباحث دوره مقاله نویسی از انتخاب عنوان تا تدوین نهایی
فایل صوتی
فایل تصویری
🌺🥀 🌹🌹🌹🌹🌹
#پژوهش #مقاله #رساله #پایان_نامه #دکتری #ارشد #حوزه #پروپزال #ترجمه
کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. کانال ایتا: @mehad1
هدایت شده از مهاد(مهارت افزایی دانشجویان)
🎓✨ کارگاه مقالهنویسی ویژه دانشجویان ارشد و دکتری ✨📚
در این سلسله جلسات، مهارتهای ضروری برای پژوهش و نگارش حرفهای مقاله به شما آموزش داده میشود:
📝 آنچه یاد میگیرید:
✅ روشهای فیشبرداری و تدوین فیشها
✅ تبدیل نقلقول مستقیم به غیرمستقیم
✅ خلاصه کردن مطالب طولانی
✅ شرح و بسط دادن مطالب مختصر
✅ اصول پاراگرافنویسی و قواعد آن
📌 همراه شوید تا مقالهنویسی را به شیوهای ساده و کاربردی بیاموزید! ✍️
✔فایلهای تصویری و صوتی جلسات #کارگاه_مقاله_نویسی 1403 به شرح زیر تقدیم میشود:
1️⃣ فایل اولین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ مهارتهای لازم جهت پژوهش
✅ روشهای انتخاب موضوع
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/wni1w4p
🔗 لینک فایل صوتی:
https://eitaa.com/mehad1/658
2️⃣ فایل دومین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ شیوه انتخاب کلیدواژه مناسب جهت سرچ پیشینه
✅ شیوه انتخاب منابع
✅ تهیه نقشه
✅ اهمیت نقشه راه
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/nkre67i
🔗 لینک فایل صوتی:
https://eitaa.com/mehad1/657
3️⃣ فایل سومین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ اقسام فیشبرداری
✅ نحوه فیشبرداری از منابع
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/zccwv0f
🔗 لینک فایل صوتی:
https://eitaa.com/mehad1/677
4️⃣ فایل چهارمین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ نحوه فیشبرداری از آیات
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/qwsj84f
5️⃣ فایل پنجمین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ روش فیشبرداری از منابع لغوی
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/ltc48w5
6️⃣ فایل ششمین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ روش فیشبرداری از کتابهای روایی
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/jruzvt7
7️⃣ فایل هفتمین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ نحوه گسترش فیشها
✅ خلاصه کردن صفحات طولانی
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/bkzwm54
8️⃣ فایل هشتمین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ نحوه گسترش فیشها
✅ خلاصه کردن صفحات طولانی
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/utdhzxn
9️⃣ فایل نهمین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ نحوه تدوین اجزای مقاله
✅ نگارش چکیده، کلیدواژه و طرح مسئله
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/eag0kfp
🔟 فایل دهمین جلسه
#کارگاه_مقاله_نویسی #مقاله_1403
🔹 مباحث مطرح شده:
✅ شیوه تدوین بدنه اصلی مقاله
✅ نکات پاراگرافبندی
🔗 لینک تصویری (آپارات):
https://www.aparat.com/v/kkqd4d6
✨🌹🌹کانال و گروه را به دوستان خود معرفی کنید.🌹🌹✨
کانال ایتا:
https://eitaa.com/mehad1
گروه تبادل ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/2547581363C254b2ee261
غلبه انسانشناسی مدرن بر الهیات عملی.pdf
497.7K
#معرفی_مقاله
مقاله غلبه انسانشناسی مدرن بر الهیات عملی
🔊💯#علوماسلامی#هوش_مصنوعی
◀️♨️کامل ترین مجموعه صوتی نشست های تخصصی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی»🔻
🎙چیستی و تاریخچه #هوش_مصنوعی
https://eitaa.com/ROEnsani/1998
🎙مبانی پیشرفت فناوری #هوش_مصنوعی در اندیشه مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
https://eitaa.com/ROEnsani/1987
🎙حیث التفاتی و #هوش_مصنوعی قوی
https://eitaa.com/ROEnsani/1988
🎙کارگاه علمی #هوش_مصنوعی (مفاهیم، ابزارها، کابردها و چالشها با رویکرد پژوهشی)
https://eitaa.com/ROEnsani/1989
🎙مدرسه #هوش_مصنوعی در علوم اسلامی
https://eitaa.com/ROEnsani/1990
🎙#هوش_مصنوعی و علوم اجتماعی محاسباتی
https://eitaa.com/ROEnsani/1993
🎙تبیین حکمرانی هوش حکمی
https://eitaa.com/ROEnsani/1994
🎙#هوش_مصنوعی و تأثیر آن در آینده فلسفه دین
https://eitaa.com/ROEnsani/1995
🎙#هوش_مصنوعی از منظر معرفتشناسی
https://eitaa.com/ROEnsani/1996
🎙غایت #هوش_مصنوعی از منظر حکمت متعالیه
https://eitaa.com/ROEnsani/1997
🎙نظریه اعتباریات و #هوش_مصنوعی قوی
https://eitaa.com/ROEnsani/1999
🎙تبیین ضرورت مطالعات بنیادین #هوش_مصنوعی
https://eitaa.com/ROEnsani/2000
🎙الهیات #هوش_مصنوعی
https://eitaa.com/ROEnsani/2001
🎙#هوش_مصنوعی و شناخت 4E
https://eitaa.com/ROEnsani/2002
🎙امکان سنجی به کارگیری #هوش_مصنوعی در اجتهاد
https://eitaa.com/ROEnsani/2004
🎙کاربرد #هوش_مصنوعی در پژوهش
https://eitaa.com/ROEnsani/2006
🎙آشنایی با ابزارهای برخط پژوهش و کاربرد #هوش_مصنوعی در پژوهشهای قرآنی
https://eitaa.com/ROEnsani/2007
🎙فرایند تسلط بر #هوش_مصنوعی و مدیریت آن
https://eitaa.com/ROEnsani/2082
🎙درباره یادگیری ماشین
https://eitaa.com/ROEnsani/2056
🎙نظریههای آگاهی در #هوش_مصنوعی
https://eitaa.com/ROEnsani/2038
🎙نشست «تحلیل هستی شناختی #هوش_مصنوعی»
https://eitaa.com/ROEnsani/2102
🎙مبانی فلسفی در توسعه #هوش_مصنوعی
https://eitaa.com/ROEnsani/2104
🎙 تحقق ادراک و احساس در هوش عمومی مصنوعی از منظر حمکت متعالیه
https://eitaa.com/ROEnsani/2105
🎙"چیستی #هوش_مصنوعی و کاربردهای آن در علوم اسلامی"
https://eitaa.com/ROEnsani/1717
🎙#هوش_مصنوعی و تجربه های نزدیک به مرگ
https://eitaa.com/ROEnsani/2168
🎙استدلال اتاق چینی و #هوش_مصنوعی
https://eitaa.com/ROEnsani/2169
✅ بروزرسانی شد ...
#ابزار
سامانه پرسلاین
اگر برای انجام یک پژوهش باید پرسشنامهای را در اختیار جامعه هدف قرار دهید، و یا باید از مشتریان خود نظرسنجی کنید، میتوانید به جای استفاده از پرسشنامه کاغذی، به وبگاهی به نام پرسلاین (porsline.ir) مراجعه نموده و یک پرسشنامه برخط (آنلاین) بسازید.
سپس نشانی آن را برای جامعه مخاطب خود بفرستید تا از طریق گوشی و یا رایانه آن را تکمیل کنند!
پس از آن میتوانید نتایج پژوهش خود را به صورت یک فایل اکسل دریافت نموده و حتی از طریق همین ابزار به تحلیل دادهها و رسم انواع نمودارها بپردازید.
ویژگیهای دیگر این سامانه ایرانی:
🔸 وجود انواع پرسشنامه آماده
🔹وجود مستندات و فیلمهای راهنما
🔸زیبایی پرسشنامهها
🔹امکان طراحی انواع فرم (نظیر فرم ثبت نام در یک رویداد خاص) و حتی دریافت هزینه از مخاطبان
🔸امکان برگزاری و تصحیح انواع آزمون
🔹امکان نمایش هوشمند سوالات در پرسشنامه بر اساس شرطهای تعریف شده
🔸امکان تعبیه پرسشنامه یا فرم طراحی شده در وبگاه شخصی
🔹امکان استفاده از API در زمان برنامهنویسی برای تعامل با این سامانه
🔸وجود انواع تنظیمات در نحوه نمایش پرسشنامه و فرم
هدایت شده از روشنای نور ( من و دانشجوهام )
hoghughzan-3-3.mp3
15.5M
🔻جلسه هشتم[استقلال اجتماعی زن]🔺
دکتر علی غلامی
#جلسات_دکتر_علی_غلامی
#نظام_حقوق_زن_در_اسلام
@Manodaneshjooham
هدایت شده از روشنای نور ( من و دانشجوهام )
نامه #جوانا_فرانسیس، از بنیانگذاران Feminenza (فمینیسم) به زنان مسلمان لبنانی
متن انگلیسی و ترجمه فارسی نامه
👇
https://B2n.ir/n67397
#مکمل_درسی متناسب با درس نقش دین در حل بحرانهای روحی و روانی
#جایگاه_زن_در_اسلام
#اسلام_گرایی
@Manodaneshjooham
هدایت شده از روشنای نور ( من و دانشجوهام )
گزیده ای از نامه #جوانا_فرانسیس
...عجيب است اما به ذهن من خطور مي کند که تو هر چند تحت بمباران اما از ما ، خوشحال تري.
ما با مهمات واقعي بمباران نشديم ، بلکه با فساد اخلاقي و نيرنگ آلود و زيرکانه از طريق وسوسه بمباران شديم. آنها به جاي استفاده از بمب افکن ها و جنگنده هاي آمريکايي ، ما را از هاليوود بمباران کردند.
...آنها روابط نا مشروع را تحت عنوان سرگرمي بي ضرر جلوه مي دهند ، براي اينکه هدف آنها انهدام اساس اخلاق جوامعي است که تشعشعات و امواج برنامه هاي سمّي شان را به آنان مخابره مي کنند . ملتمسانه از تو مي خواهم سم آنها را نخوري . وقتي که از آن خوردي، هيچ پاد زهري براي آن نيست !
... اکثر ما شاد نيستيم، به من اعتماد کن ! ميليون ها نفر از ما داروهاي ضد افسردگي مصرف مي کنيم ، از شغل هايمان متنفريم و شب ها به خاطر مرداني که مي گفتند دوستمان دارند، ولي حريصانه از ما سوءاستفاده مي کنند و مي روند ، گريه مي کنيم.
...مُدهايي که از زير دست خياطان غربي بيرون مي آيند براي اين طراحي مي شوند که به تو بقبولاند که ارزشمندترين سرمايه تو ، جذابيت جسمي توست . اما لباسهاي عفيف تو و حجاب تو در واقع پرجاذبه تر از هر مُد غربي است، براي اينکه آنها تو را به صورت اسرارآميزي پوشانده اند و عزت نفس و اعتماد به نفس تو را جلوه مي دهند .
مردان ما ديگر حتي پاکدامني نمي خواهند، آنها دُرّ گرانبها را درک نمي کنند ؛ آنها سنگ مصنوعي پر زرق و برق را انتخاب مي کنند تا آن را نيز (پس از سوءاستفاده) رها کنند! گوهربارترين سرمايه هاي تو زيبايي دروني ات ، نجابتت ، و آن چيزيست که تو را تو کرده است
...ما زنان غربي شستشوي مغزي داده شده ايم که باور کنيم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شديد. اما در حقيقت اين ماييم که مورد ظلم واقع شده ايم ، برده ي مدهايي هستيم که پستمان مي کند ، نسبت به وزن و انداممان عُقده اي شده ايم، و گداي محبت مرداني هستيم که نمي خواهند رشد فکري يابند (مسئوليت پذير باشند)… در اعماق وجودمان مي دانيم که سرمان کلاه رفته است
...ما مخفيانه تو را تحسين مي کنيم و به تو رشک مي ورزيم ، با وجود اينکه برخي از ما آن را اقرار نمي کنيم.
...خواهران من، گول نخوريد. نگذاريد شما را هم بگيرند. پاک و با نجابت بمانيد. ما زنان مسيحي، حقيقتاً نياز داريم ببينيم زندگي زنان چگونه بايد باشد. به تو نياز داريم تا براي ما الگويي باشي، براي اينکه ما گمشده ايم. پاکي ات را نگه دار. به خاطر داشته باش، آب ريخته شده را نمي توان جمع کرد. پس با دقت محافظت کن!
@Manodaneshjooham
🔰 آیا اختلاف قرائت، مستلزم #تحریف قرآن است؟
💠 کانال رسمی مرکز طبع و نشر قرآن کریم
👇👇👇👇👇
🔹@moshaf_org🔹
🔰 آیا اختلاف قرائت، مستلزم #تحریف قرآن است؟
✅ در قرائت برخی از آیات و کلمات قرآن کریم، اختلافاتی بین #قاریان_هفتگانه به چشم میخورد بهعنوان نمونه در آیه 15 سوره مبارکه شمس، در قرائت ابن کثیر، عاصم و...، «ولایخاف»، و در قرائت نافع و ابن عامر، «فـلایخاف» آمده است. یا در آیه 64 سوره مبارکه یوسف در قرائت حمزه، کسایی و حفص «حـٰفِظًا» آمده اما در قرائت نافع و... «حِفظًا» است.
✅ حال ممکن است این اشکال به ذهن خطور کند که آیا اختلاف قرائت، همان تحریف در قرآن نیست؟
برای پاسخ به اشکال فوق، مطالب زیر خواندنی است:
1- منشأ اختلاف قرائت، رسمالخط یا همان رسمالمصحف است، چرا که در قرن اول و دوم با توجه به اینکه کلمات و حروف قرآن، بدون حرکت و نقطه نوشته میشده، مسلمانان در خوانش کلمات، دچار اختلاف میشدند. بهعنوان نمونه در آیه 6 سوره مبارکه حجرات، در قرائت نافع، ابن کثیر و... «فَتَبَـيَّنـوا» است اما در قرائت حمزه و کسایی «فَتَثَـبَّتـوا» آمده است. بنابراین نوشته نخستین قرآن، بدون در نظر گرفتن نقطه و علامت، هیچ تغییری نداشته است. چیزی از قرآن کم و چیزی به آن اضافه نشده است و تمام مصاحف کهن، این موضوع را اثبات میکنند.
2- تحریف، زمانی مطرح است که اصل در میان نباشد این درحالی است که در قرآن، اصل کلمه موجود است و چیزی از آن کم، یا به آن اضافه نشده بلکه این ما هستیم که امروز در خواندن برخی از کلمات با هم اختلاف داریم.
3- به اعتقاد کارشناسان، علم قرائات نهتنها باعث تحریف قرآن نیست، بلکه بهعکس، قرآن را از تحریف حفظ کرده است، چرا که هیچ خوانشی وجود ندارد مگر اینکه خوانش اصلی در میان آنهاست.
🔸 منبع: #پژوهشی_در_رسم_المصحف ص 76
💠 کانال رسمی مرکز طبع و نشر قرآن کریم
👇👇👇👇👇
🔹@moshaf_org🔹
#معرفی_مقاله
تأثیر عقیدۀ «مذکر انگاری قرآن» بر قرائات هفتگانه
نوع مقاله : علمی - پژوهشی
نویسندگان
الهه شاه پسند 1 آلاء وحیدنیا 2
1 استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
2 استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
10.30497/quran.2018.2255
چکیده
ابنمسعود، قرآن را مذکر خوانده و از قاریان دعوت کرده است که متناسب با یک امر مذکر با آن برخورد کنند. او از آنها میخواهد در هنگام تردید بین تاء و یاء، اصل را بر یاء قرار دهند. تلاش برای فهم معنای این سخن، به انگارۀ عرب در مذکر شمردن آنچه در نظر او گرانمایه است، رهنمون میشود. با همین دیدگاه، عالمان حدیث و ادب نیز خود را ذکور و علمشان را مذکر خواندهاند. گذشته از چنین دیدگاهی، با توجه به جایگاه تأثیرگذار ابنمسعود در قرائات قاریان صدر اسلام، و نیز صورت خبر او که به یک اصل قرائی شبیه است، بررسی تأثیرپذیری یا عدم تأثیرپذیری قاریان از سخن او، مسألۀ این پژوهش را تشکیل داده است. این مقاله به منظور بررسی نقش این اصل قرائی بر قرائات هفتگانه، به تحلیل متنی و سندی این اخبار پرداخته و از این رهگذر به زمان تقریبی و مکان رواج آنها دست یافته است. از سوی دیگر، قرائاتی که بین تذکیر و تأنیث افعالِ با فاعل مؤنث مردد هستند، گردآوری و میزان تذکیر در هریک را استخراج کرده و دریافته است که قرائت حمزه، کسائی و عاصم، به ترتیب از بیشترین میزان تذکیر برخوردار هستند. این مسأله، مؤیدی بر تأثیر زیاد ابنمسعود بر قرائات کوفی است؛ چنانکه بیشتر این اخبار نیز در کوفه رواج داشتهاند.
کلیدواژهها
قرائات هفتگانه ابنمسعود حمزه کسائی کوفه مذکر و مؤنث تذکیر قرآن
dor 20.1001.1.20083211.1397.11.2.5.8
موضوعات
تفسیر قرآن کریم علوم قرآنی https://qhs.isu.ac.ir/article_2255.html?lang=fa