eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
619 ویدیو
188 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 *سوال مخاطبین* ⁉️ سلام و احترام دخترم ده ماه هست که به سن تکلیف رسیده. گاهی نماز می خواند و گاهی نمی خواند. به طور کلی نماز خواندن برایش بسیییییار سخت است. می دانم که خودش هم ناراحت است که نمی خواند ولی باز هم نمی خواند. به طور کلی کارهایی که برایش انگیزه و هیجانی ندارد برایش خیلی سخت است که انجام بدهد، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. 🌱 *پاسخ استاد اخوت* 👈 *سلام بر شما با جایزه و تشویق این کار را برایش آسان کنید و نگران نباشید که وابسته به تشویق می‌شود زیرا وقتی در نمازخواندن منظم شود لذتش را می‌چشد.* @davat_namaz
نهج البلاغه حکمت 439 - حقیقت زهد وَ قَالَ عليه‌السلام اَلزُّهْدُ كُلُّهُ بَيْنَ كَلِمَتَيْنِ مِنَ اَلْقُرْآنِ قَالَ اَللَّهُ سُبْحَانَهُ لِكَيْلاٰ تَأْسَوْا عَلىٰ مٰا فٰاتَكُمْ وَ لاٰ تَفْرَحُوا بِمٰا آتٰاكُمْ وَ مَنْ لَمْ يَأْسَ عَلَى اَلْمَاضِي وَ لَمْ يَفْرَحْ بِالْآتِي فَقَدْ أَخَذَ اَلزُّهْدَ بِطَرَفَيْهِ و درود خدا بر او، فرمود: زهد بين دو كلمه از قرآن است، كه خداى سبحان فرمود: «تا بر آنچه از دست شما رفته حسرت نخوريد، و به آنچه به شما رسيده شادمان مباشيد» كسى كه بر گذشته افسوس نخورد، و به آينده شادمان نباشد، همۀ جوانب زهد را رعايت كرده است .البلاغه
*سرِّ اولین الله اکبر اذان* تکبیرِ اذان، با تکبیر اقامه و تکبیرات افتتاحیه متفاوت است و گفتن هر یک از آن ها، یک نوع از حجاب را برطرف میکند. اگر با اسرار عبادات آشنا شویم می توانیم با آن ها یکی شویم. برای اسرار اذان باید سرّ هر کدام از فصل های اذان را بدانیم. با توجه به اینکه ما در عالم دنیا هستیم خدای سبحان در سوره مزمل می فرماید: ان لک فی النهار سبحا طویلا پیامبر برای تو در روز سبح طویل است، روز را خدای سبحان برای تحصیل معاش، تحصیل علم، و امثال این قرار داده است، هر کدام از ما اشتغالاتی داریم. با اولین تکبیر می خواهد فرد به عظمت حق توجه کند و با توجه به این عظمت حق دست از عالم محسوسات و عالم ماده بردارد. رها کردن کاری یعنی همین.. از تکبیر اول، عظمت حق در مقابل عالم محسوسات است. *الله اکبر...... کار برای من اکبر نباشد.* 🎤استاد سعادت فر @hobbenamaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* از امروز می دونم که....* اگر کارم را رها نکنم وقتی منادی اعلان اذان را می دهد او را اکبر ندانستم، کارم اکبر بوده...منمِ من اکبر بوده. اذان را باید یک بار دیگر و از نو وارد زندگیم کنم... با خاطری آرام و متمرکز الله اکبر اول را بگویم و بدانم در مقابل چه کسی ایستاده ام...اویی که مالک همه چیز است و منی که هیچِ هیچ ندارم...که من اهل فقرم و او اهل کبریا و عظمت... یه نگاه به خودم بندازم...هر چی که اسمش داراییه که خودش داده...هر چی حُسنه هدیه ی اوست... که خودش آخر همه ی حُسن هاست... من از خودم هیچ ندارم... تکبیر اول رو دوباره مرور کنم...اذان رو باید به این شیرینی آغاز کرد...بدونم او کیه و من کیم!...اوی صاحب عظمت و من فقیرِ دست خالی با هم ملاقات داریم... بدونم این قرار ها مهم ترین افتخار زندگی منه... @hobbenamaz
*شب زیارتی اباعبدالله (ع)* *با تمام جانم زمزمه می کنم...* 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸 🌸 * اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّه (اَبَداً)مابَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَه اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لزیارتکم ،اَلسَّلامُ عَلی الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْن وَ عَلى اَوْلادِالْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحاب الْحُسَیْنِ * 🌸 🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @hobbenamaz
💖 *رسول الله (ص):* *صله رحم، خوش اخلاقى و خوش همسایگى، شهر‌ها را آباد و عمر‌ها را زیاد مى کند.* 💖 *امام صادق (ع):* *مؤمن جز به سه خصلت نیک نشود: فهم عمیق در دین، اندازه‌دارى نیکو در زندگانى و بردبارى بر ناگوارى.‏* 🌈امشب زندگی همه ی محبان آل الله به نگاه مهربون رسول(ص) پر از خیر و برکت و رحمت بشه انشالله🤲 @hobbenamaz
* از ته دلم امروز صلوات میفرستم که من اگر مسلمانم به خاطر رنج ها و مرارت های بسیاری است که رسول و آل رسول(ص) کشیدند...که فقط عبد خدایم باشم و مشتاق خشنودی او زندگی کنم...* رَبِّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَاةً تُرْضِیهِ وَ تَزِیدُ عَلَى رِضَاهُ، وَ صَلِّ عَلَیهِ صَلَاةً تُرْضِیكَ و تَزِیدُ عَلَى رِضَاكَ لَهُ وَ صَلِّ عَلَیهِ صَلَاةً لَا تَرْضَى لَهُ إِلَّا بِهَا، وَ لَا تَرَى غَیرَهُ لَهَا أَهْلًا.  💝 *پروردگارا بر محمّد و آل او درود فرست درودى كه او را خشنود گرداند و بر خشنودى او بیافزاید، 💝 و بر او درود فرست درودى كه تو را خشنود نماید و بر خشنودی تو براى آن حضرت بیافزاید، 💝و بر او درود فرست درودى كه جز آن را براى آن بزرگوار نپسندى و جز او را سزاوار آن درود نبینى (ندانى).* @hobbenamaz
*چه تصویری از مسجد در ذهن بچه ها ساختیم؟* یادمه پارسال سر کلاس تاریخ_ادبیات-کودکان بودم و موضوع جلسه ادبیات_دینی بود. استاد حدوداً پنجاه ساله کلاس، تصویری رو از بچگی خودش ترسیم کرد که اون تصویر توی ذهنش در مورد دین حک شده بود. بخشی از اون تصویر این بود: «بابابزرگم وقتی صدای اذان میومد عباشو می‌انداخت روی دوشش، دست منو می‌گرفت و می‌گفت بریم مسجد. دستای بزرگش یه جور گرمای خاصی داشت که تو تمام مسیر حِسِش میکردم. از دور مناره‌ها معلوم بودن و منو می‌کشیدن سمت خودشون. تو حیاط مسجدم یه حوض بزرگ بود که همه دورش وضو می‌گرفتن و صحنه‌ی خیلی دیدنی‌ای بود، ما هم دستامونو می‌کردیم توی آب و کِیف می‌کردیم. اون زمانا خونه‌ها اینقدر چراغ و لامپ نداشتن ولی در عوض مساجد خیلی پر نور بودن. یعنی همین که وارد مسجد می‌شدیم کلی نور میزد توی صورت‌مون و هیچ جای دیگه اینجوری نبود. شیشه‌های مسجدم رنگی بود. وقتی نور میزد توی شیشه‌ها؛ رنگ‌های قرمز، آبی، زرد و سبز رو روی دیوارا می‌دیدیم که واقعاً دیدنی بود.» استادمون آخرش گفت: «من از بچگی این تصویر رو از نماز، مسجد و دین دارم. همیشه یاد اون شیشه‌های رنگی هستم» صحبت استاد که تموم شد دیدم جو کلاس خیلی سنگین شده و واقعیتش چهره تعداد زیادی از بچه‌ها دَر همه! همونجا بود که یکی، دو نفر که جسورتر بودن گفتن: «اما ما اصلاً یه همچین تصویری از کودکی به همراه نداریم. ما باید نماز می‌خوندیم، ساکت می‌شدیم و ... وگرنه فحش و کتک و این چیزا رو داشتیم برای اینکه خدا ناراحت نشه!! » دو تا موضوع که حتماً بهش فکر کنیم؛ 1️⃣ مگه این روزا همه جا نمیگن کودکی خیلی مهمه و هر چیزی که در کودکی ثبت بشه تا آخر عمر همراه آدم می‌مونه. با این وضعیت ما چقدر به تصویری که از دین داریم توی ذهن بچه‌هامون حک می‌کنیم توجه داریم؟ 2️⃣ خود ما چه تصویری از دین توی ذهن‌مون حک شده؟ تصویر بیشتر خشن هست یا دلنشین‌تر از هر تصویر دیگه و یا خنثی است؟ برگرفته از کانال حمید کثیری @davat_namaz
🔰قهرمانِ بچه ها 📜اگر مانند مكتب ‏هاى تربيتى معاصر كه معتقدند بايد بچه‏ ها را از كودكى پر كرد و آموزش داد و قهرمان‏ هايش را به گوشش خواند، ما هم بخواهيم كه قهرمان ‏هايى همچون حسين و يا همچون على اكبر و قاسم را به عنوان درس ‏هاى تربيتى بچه ‏ها در همين دوره ‏ها به آنها معرفى كنيم و پافشارى كنيم، فردا بايد منتظر ظهور نفرتشان باشيم 📜 چون اين درس‏ هاى بزرگ آن قدر كوچك نيستند كه ذهن بزرگان ما تحمل تمامى ابعاد آن را داشته باشد 📜 مثلا مصيبت حسين را چگونه براى بچه ‏ها بازگو مى‏ كنيم كه راستى مصيبت حسين باشد. مصيبتى كه بر تمامى آسمان و زمين اثر گذاشته و حتى از احساس بزرگ ‏ها سبقت گرفته چگونه براى بچه‏ ها بازگو مى ‏شود؟ 📜مصيبت حسين مصيبت باغبانى است كه مجبور است به خاطر هجوم دشمنان، نخل ‏ها و درختانى را كه با خون دل پروريده و به آنها علاقه دارد، قطع كند و از ريشه درآورد، تا اگر آن ها كمك او نشدند، عصاى دست دشمن نشوند. 📜رنج حسين از اين است، كسانى را بايد از دم شمشير بگذراند كه پدران و برادر و خودش طى سال‏ هاى سال آنها را از خاك بيرون كشيده و نيرو داده ولى اكنون آلت دست دشمن شده ‏اند. 📜ما چگونه مى‏ توانيم اين يك بعد از مصيبت حسين را براى بچه ‏ها بازگو كنيم و چگونه مى ‏توانيم اين احساس را در روح عظيم حسين به بچه‏ ها نشان بدهیم؟ 📜...آنچه در روايات ما مطرح شده، در محيطى است كه جامعه به امن و حركت رسيده باشد و مدينة الرسول باشد. در اين چنين جامعه ‏اى به خاطر تسلط در تجربه و موفقيت در عمل شبهه ‏اى سبز نمى ‏شود.كه مكتب در عمل موفق بوده و برخوردها سنيگنى نمى كند؛ كه ابعاد وسيع آن پذيرفته شده است. 📜 ولى در هنگام شروع كار، رسول با سلام كردن به بچه‏ ها، به آنها شخصيت مى‏ دهد و با محبت و انس با آنها، در دل‏هاشان راه مى‏ يابد و با به كار گرفتن آنها، به تربيتشان مى ‏پردازد تا بتوانند در برابر هجوم وحشى فكرهاى گوناگون و در برابر زنجيرهاى عادت و تقليد سربردارند و ايستادگى كنند. 📚 انسان در دو فصل | ص ۴۳ ╭✤ @Einsad ✤╮
يکی از مبانی فهم قرآن برای کودکان اين است که فهم قرآن عامل مؤثری در رشد کودک است و بايد بتواند *اقتضائات جسمی و جنسيتی* ايجاد بنمايد؛ پسرها پسرانه و دخترها دخترانه. يعنی کودک با موضوعات مسائل و رخدادهايی روبه‌رو شود که در اقتضايش است. پس شما الآن بايد یک فهرستی داشته باشيد از *حقایق* و يک فهرست داشته باشيد از *مهارت‌های زندگی* برای ایجاد سبک زندگی توحیدی. ماهيت مهارت‌های زندگی *رخداد آفرينی* است و ماهيت حقايق لازم *کلام و گزاره* است. پس کاری که شما بايد انجام بدهيد اين است؛ از يک سمت *پيام سوره* را به شکل *گزاره* و *متناسب با فهم کودک* استخراج کنيد؛ یعنی حقيقتی که بايد در ذهن کودک جا بگيرد. و سمت ديگر فهرستی از رخدادهايی را که به‌طور طبيعی کودک انجام می‌دهد يا لازم است انجام دهد يا لازم است انجام ندهد، در می‌آوريم. حتی می‌توانید این‌ها را هم از سوره‌ها استخراج کنید. 📚استاد اخوت ✅ برای دسترسی به محتوای جلسات تبیین مبانی فهم قرآن به لینک زیر مراجعه فرمایید: http://dabestan.fahmeghoran.ir/?page_id=18936 @davat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸🍃🌸🍃 🍃🌸🍃 🍃 🌱 *بازی چرخونک* یک چرخونک می سازیم که رکعات نماز با اعداد روش نوشته شده باشد و یک فلش متحرک روی آن قرار می دهیم، دانش آموزان را گروه بندی می کنیم و یا به هر دانش آموز تعدادی کارت نمازهای مختلف می دهیم ، داور یا هر کدام از دانش آموزان یا معلم چرخونک را حرکت می دهند و رها می کند😁 چرخونک روی هر عددی که ایستاد گروه ها باید کارت مربوط به عدد را پیدا کنند و نشون بدهند. 😍 👈 مثلا وقتی روی عدد " ۲ " ایستاد، باید کارت هایی که نماز دو رکعتی هست (مثل نماز صبح، آیات و ....) را نشان بدهند. 😉 در این بازی می توانیم به توضیح و چگونگی خواندن نمازها هم اشاره کنیم و یا از دانش آموزان بخواهیم برای دیگر دانش آموزان توضیح دهند. @davat_namaz