eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
619 ویدیو
188 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
📌نکته ی ششم: حیوان درنده ای که گرسنه است. اگر غذایی را ببیند هر چه سعی کنید دورش کنید دوباره می آید. شیطان هم اگر غذایش را کنار ما ببیند هر چه قدر هم ذکر بگوییم باز می آید ولی اگر ببیند که غذایی پیش ما ندارد زمینه ای ندارد مایوس می شود. اگر زمینه ی وسوسه را فراهم کنیم، اگر ذکر دور کردن شیطان را هم بگوییم فایده ندارد. اگر ذکر به تنهایی فایده داشت در حین نماز باید تمام توجه ها به خداوند می بود چون نماز بهترین ذکر است. خداوند می فرماید:" اقم الصلوه لذکری" اگر ذکر لفظی کار ساز بود می بایست هیچ کس در بین نماز وسوسه ای نشود. در حالی که برعکس است در حین نماز دهها وسوسه را پیدا می کند. علت اینکه در نماز وسوسه می شویم این است که شیطان غذایش را نزد ما می یابد. من قبل از نمازم برایش غذایی آماده کرده ام و اول نمازم می گویم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ولی این کارساز نیست و می آید مگر اینکه من غذا را بردارم. 📚استاد سعادتفر @davat_namaz
*▪️شهادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد.* 💠 با کودکان خود می توانید یک حسینیه خانگی درست کنید و داستانهایی از جلوه های رحمت پیامبر و بخشندگی امام حسن مجتبی علیه السلام تعریف کنید و به آنها بیشتر محبت و بخشندگی کنید و بگویید ایشان از ما خواسته اند که با بچه ها اینگونه رفتار کنیم. 🦋 روزی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله برای نماز به مسجد می‌رفت. در راه، گروهی از کودکان انصار بازی می‌کردند که تا آن حضرت را دیدند، دور او جمع شدند و به دامن او آویختند به گمان اینکه، چون آن حضرت همواره حسن و حسین علیهماالسلام را بر دوش خود می‌گرفت، این بار آن‌ها را نیز به دوش بگیرد. پیامبر از یک سو نمی‌خواست آن‌ها را برنجاند و از سویی دیگر مردم در مسجد منتظرش بودند و می‌خواست خود را به مسجد برساند. در این حال، بلال حبشی از مسجد بیرون آمد و به جست وجوی پیامبر پرداخت. پس از مدتی، آن حضرت را کنار گروهی از کودکان یافت و جریان را فهمید. خواست کودکان را تنبیه کند، ولی پیامبر او را از این کار نهی کرد و فرمود: «تنگ شدن وقت نماز، برای من بهتر از رنجاندن کودکان است.» آن گاه به بلال فرمود: «به خانه برو و آنچه از گردو یا خرما یافتی، بیاور تا خود را از این کودکان بازخرید کنم.» بلال رفت و پس از جست وجو، هشت دانه گردو یافت و آن را به حضور پیامبر آورد. پیامبر آن‌ها را میان کودکان تقسیم کرد و بدین گونه کودکان راضی شدند آن حضرت را آزاد کنند. @davat_namaz
📌 پویایی در جذب جوانان به مسجد همسرشهید بلباسی: شهید بلباسی در راه جذب جوانان به مسجد بسیار پویا بودند؛ در مسجد ولیعصر قائمشهر جوانان به هیجان حضور ایشان صف‌های طولانی‌تری برای نماز در این مسجد می‌بستند. 🌷بمناسبت تفحص پیکر مطهر شهید محمد بلباسی و ۷شهید دیگر مدافع حرم در خان‌طومان کانال | @masjid_sangar
💎 مساجد، مراکز علمی: 🗞 پیامبر که مأموربه تلاوت قرآن و تعلیم کتاب و حکمت به مؤمنان بودند (و یعلمهم الکتاب و الحکمة)[۱] مسجد را محل آموزش قرآن، تلاوت و حفظ آن قرارداده و خطابه ها و موعظه هاى خویش را، که تماماً درس زندگى بود, در آن جا ایراد نمودند. بدین سان «مسجد» از نخستین روزهاى تشکیل خود, رابطهء تنگاتنگى با تعلیم و تربیت و آموزش پیدا کرد. 🕌 *درحکومت نبوى، مسجد اصلى ترین و رسمى ترین مرکز علمى وآموزشى مسلمانان به حساب مى آمد* و اساساً نگاهى به تاریخ اسلام نشان مى دهد که ریشهء اصلى آنچه که بعداً به نام دارالعلم ها، مدارس ومراکز علمى معروف گردیدند را باید در مساجد جست وجو کرد. معارف اسلامى و آموزه هاى دینى در مسجد به مردم عرضه مى شد. 🌿 پیامبر خدا روزى وارد مسجد شد و دو گروه از افراد را مشاهده کرد؛ گروهى که به ذکر و عبادت مى پرداختند و گروهى که سرگرم تعلیم و تعلم بودند. در این هنگام فرمود: هر دو گروه نیک کردارند اما من براى تعلیم فرستاده شده ام و خود در میان جمعى که مشغول تعلیم و تعلم بودند، قرار گرفت. 🌱 بنابراین احیای مساجد با کلاس های پربار علمی با الگو گیری از مدیریت رسول خدا (ص) میتواند در پویایی مساجد و تربیت نیروهای علمی متعهد راهگشا باشد. ‏[۱] بقرة: ۱۲۹ و ۱۵۱؛ آل عمران: ۱۶۴ و جمعه: ۲ @davat_namaz
*﷽* الحمدلله رب العالمین 🔰 ثبت نام ** *مدرسه دانش آموزی قرآن و عترت* (علیه السلام) 📍 ویژه ** ~ ۱۳ الی ۱۸ سال 👨‍🏫 *کارگاه های آموزشی پرورش تفکر :* [❓محتواهای کارگاه های پرورش تفکر چیست؟!] 🔺 پرورش تفکر و فعال سازی آن از مواردی است که باید در دوران ** به آن توجه کنیم و از آن غافل نشویم. 🔻 کارگاه های تفکر در رده سنی های مختلف قصد فعال سازی تفکر در یک حوزه خاص را مدنظر دارد. از این رو به تفکیک پایه های زیر کارگاه ها متفاوت میشود : 🔹 *_* پایه هفتم *|* کارگاه های پرورش *تفکر شنیداری* 🔸 *_* پایه هشتم *|* کارگاه های پرورش *تفکر مشاهده ای* 🔹 *_* پایه نهم *|* کارگاه های پرورش *تفکر بنیادی* 🔸 *_* پایه دهم *|* کارگاه های پرورش *تفکر قرآنی* 🔹 *_* پایه یازدهم *|* کارگاه های پرورش *تفکر قرآنی* 🔺 *_* پایه دوازدهم *|* آموزش مقدمات *تدبر در قرآن* 🆘 کلاس ها به صورت *یک جلسه در هفته* و به صورت آنلاین برگزار می گردد و حضور مستمر در کلاس ها از نکات مهم در این دوره است. 😎 *یادتون نرفته که یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عباد برتر است!؟* ✌️🏼 برنامه کلاس های دیگر رو وقتی در گروه کلاس ها عضو شدید ، به اطلاعتون خواهد رسید 🚀 یاعلی علیه السلام 📆 ثبت نام از *۲۴ مهرماه* به مدت یک هفته [🌐جهت ثبت نام 👇🏼 را مطالعه کنید] برای ثبت نام در کلاس ها و شرکت در آنها به مربیان مربوطه نام و نام خانوادگی و شماره موبایل و آدرس محدوده محل سکونت را پیام دهید: مربی پایه هفتم _محمدحسین ضیایی فر شناسه در پیامرسان بله: https://ble.ir/zi_hejr مربی پایه هشتم _سیدمحمدجواد حیدری شناسه در پیامرسان بله: https://ble.ir/heidari_14 مربی پایه نهم _متین شاه منصوری شناسه در پیامرسان بله: https://ble.ir/zolhekmat313 مربی پایه دهم و یازدهم _سعید کسایی شناسه در پیامرسان بله: https://ble.ir/hanif313 مدرس پایه دوازدهم(همراه با برنامه های کنکور) _محمدحسین ضیایی فر شناسه در پیامرسان بله: https://ble.ir/zi_hejr اگر هم در گروه کلاس ها عضو هستید و در کلاس ها شرکت می کنید ، نیازی به ثبت نام مجدد نیست ⏰ شروع کلاس ها از *یکم آبان ماه* ساعت کلاس ها در گروه های مربوط به هر پایه اعلام میگردد. 🕋 *مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران* 🔻 ما را می توانید در بله، سروش، ایتا، آپارات و اینستاگرام دنبال کنید: 🆔 @QuranEtratSchool 🌐 www.QuranEtratSchool.ir
*یا غافر* * کارگروه مسجد و کارگروه جوان برگزار میکنند:* *دوره شهید آوینی* (ویژه خواهران) *🌸دوره تربیت مربی (به منظور آمادگی برای مجاهدت در عرصه مساجد)🌸* این دوره به شرح زیر است: ۱🔹️ روش تدریس کتاب بلوغ با هم بودن، ۴ جلسه (ویژه اصلاح روابط در خانواده)/ (مجازی/حضوری) یکشنبه ها، ساعت ۶ تا ۸ صبح. ۲🔹️روش تدریس کتاب حسن گزینی، ۴ جلسه (ویژه کار با نوجوان) یکشنبه ها، ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰. ۳🔹️ روش تدریس کتاب گزیده روشهای تدبر در قرآن، ۸ جلسه (ویژه انس با کلام الله) سه شنبه ها، ساعت ۶ تا ۸ صبح. 🔹️کارگاه شیوه معلمی و تربیت مربی: 🌷کارگاه آموزش مخاطب شناسی و شیوه ارتباط با مخاطب 🌷 کارگاه آموزش فن بیان و زبان بدن *دوره به صورت مجازی و آنلاین خواهد بود.* کسانی که در ساعت مقرر امکان حضور ندارند، می توانند آفلاین از کلاس های این دوره استفاده کنند. برای ثبت نام: نام و نام خانوادگی شماره همراه نام پیام رسان به شناسه زیر لطفا ارسال شود: https://ble.ir/zt_noor مهلت ثبت نام: ۴ آبان ماه 🕋 *مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران* 🔻 ما را می توانید در بله، سروش، ایتا، آپارات و اینستاگرام دنبال کنید: 🆔 @QuranEtratSchool 🌐 www.QuranEtratSchool.ir
* ▪️شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت باد▪️* به دستور مأمون، علمای برجسته از فرقه های گوناگون در مجالس مناظره حاضر می شدند و امام رضا(ع) با آن ها مناظره و بحث می کرد. در یکی از مجالس «عمران صابی» که از دانشمندان بزرگ بود، در مجلس حاضر شد و درباره توحید با امام رضا(ع) وارد گفتگو گردید در آن جلسه امام سؤالهای او را با حوصله، متانت، استدلالهای قطعی و روشن پاسخ داده و او را به سوی توحید متمایل کرده بود هنگامی که بحث و مناظره به اوج خود رسید و چیزی به تحول درونی آن دانشمند زبردست صابئین نمانده بود حضرت رضا(ع) احساس کرد وقت اذان ظهر و هنگام نماز است. امام(ع) به مأمون فرمود: «الصّلاة قد حضرت؛ وقت نماز فرا رسید.» عمران صابی که به حقایقی دست یافته و از دریای دانش سرشار امام هشتم(ع) بهره هائی برده بود با التماس گفت: «یا سیّدی! لاتقطع علیّ مسألتی فقد رقّ قلبی؛ آقای من! گفتگو و پاسخهای خویش را قطع نکن دل من آماده پذیرش سخنان شما است. امّا حضرت رضا(ع) تحت تأثیر سخنان عاطفی و احساس برانگیز او قرار نگرفت و فرمود: عیبی ندارد نماز را می خوانیم و دوباره به گفتگو ادامه خواهیم داد. در این حال امام و همراهان به اقامه نماز مشغول شدند حضرت بعد از اقامه نماز دوباره به گفتگو ادامه داده و پاسخ های روشنگرانه خویش را ارائه نمود. 🤲 انشاء الله خدا بحق امام رضا علیه السلام توفیق نماز اول وقت به همه ما عنایت کند. @davat_namaz
💠 در نظر گرفتن تفاوت های فردی 🔰 دعوت به نماز باید از روی علم و آگاهی به روحیات فرزند باشد. هر بچه ای نسبت به بچه ی دیگر متفاوت است و در امر به نماز، تفاوت بچه ها حتما باید لحاظ شود. 🔰 بعضی بچه ها از همان ابتدای بچگی بدون این که به آنها گفته شود، نماز می خوانند؛ اما بعضی ها هم از همان اول از نماز می گریزند! همه را نمی شود با یک روش واحد نمازخوان کرد. 🔰 متاسفانه علوم جدید مثل روانشناسی ، تصمیم دارند دستورالعمل های ثابت راجع به مهارت های زندگی وضع کنند. 🔰 این خلاف ساختار شریعت است. در شریعت اینگونه است که امر کلی از جانب خداوند ابلاغ می شود، تفصیل دادنش و عملی کردنش ، خانه به خانه فرق می کند. 🔰 افراد باید روش ها را یاد بگیرند تا بتوانند متناسب با شرایط خود، امر را تفصیل دهند. 📚 استاد اخوت @davat_namaz
💠 اهمیت در نظر گرفتن تفاوت های فردی 🌀 می توان جمع هایی تشکیل داد تا خانواده ها و مربیان مهارت هایی که به کار می برند را به دیگران بگویند و بقیه متناسب با بچه هایشان، آن را اجرا کنند. 🔰 نه این که عینا همان کار را انجام دهند. شما اگر عین دیگران عمل کردید، یعنی دارید روی تفکر و تعقل خودتان مُهر می گذارید و آن را می بندید . 📚 استاد اخوت @davat_namaz