eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
618 ویدیو
188 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
❓❓ دوم درباره ی چه تفکر کنیم؟ جواب سوال دوم: قران دستور می دهد در آیات آفاقی و انفسی تفکر کنیم. سنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ ۗ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ (سوره ی مبارکه ی عنکبوت / آیه ی 53) ما آیاتی در در آفاق و انفس به شما نشان می دهیم تا آن وقت برایتان حق ظهور پیدا کند. مطالعه در آیات آفاقی یعنی : آیاتی که با آنها سر و کار داریم: کارکرد جسم خودمان خورشید و ماه و درخت و زمین و... لازمه ی آیات آفاقی مطالعه ی درباره ی آنها است. هرکسی در رشته و تخصص خودش. مطالعه در آیات انفسی چند مرحله دارند: ١) شخص باید در حالات و صفات خودش تفکر کند. فضایل و رذایل اخلاقی که وجود دارد، تفکر در این حالات که این فضایل و رذایل در خودش هست یا نه. و این کمک می کند به تفکر در آفاق انفسی. ٢) کم کم واردمی شود در حقیقت خود ( روح ) اصلا روح چیست و چه می کند و چه قدرتی دارد؟ ٣) درباره ی عالم ملائکه و صفات جمال و جلال وارد می شود. که با مطالعه ی در آنها باب هایی روزی او خواهد شد و سیر می کند. اجمالا برای اینکه خود را مشغول کنیم تا دچار وسوسه ها نشویم در اولین مرحله ی تفکر آفاق انفسی در فضایل و رذایل اخلاقی خود تفکر کند. 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
✍ در این روایت سه باب تفکر گفته می شود. حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله و سلم فرمودند: جبرئیل برایم پیام آورد و فرمود: عِشْ مَا شِئْتَ فَإنَّكَ مَيِّتُ! وَ أَحْبِبْ مَنْ شِئْتِ فَإنَّكَ مُفَارِقُهُ! وَاعْمَلْ مَا شِئْتَ فَإنَّكَ مَجْزِيُّ بِهِ! هرچه را می خواهی دوست داشته باشی دوست داشته باش، فقط بدان که از تو جدا می شود. هر جور دوست داری زندگی کن فقط توجه کن که عاقبت باید بمیری و حالا هر جور دوست داری زندگی کن. هر کاری می خواهی انجام دهی انجام بده فقط توجه کن که تو با این عملت پاداش داده می شوی. 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
📌 اگر خون شهدا نبود مساجد باقی نمی‌ماندند! آیت الله مهدوی کنی: این حدیث را شنیده‌ام ولی ندیده‌ام، اما می‌گوید: هر مسجدی که در هر جا ساخته می‌شود قطره خون شهیدی در آن‌جا ریخته شده است که می‌توان آن را به دو گونه معنا کرد. معنای اولش این است که قطره خون شهید منشأ ساختن مسجدهاست و معنای دیگرش نیز این است که در همان‌جا خون شهید ریخته شده است. هر دوی این تعبیرها صحیح است، چرا که اگر خون شهدا نبود مساجد باقی نمی‌ماندند. اگر مردان در راه خدا نباشند هیچ‌چیز باقی نخواهد ماند و این مجاهدان و مبارزان در راه خداوند هستند که دین را حفظ می‌کنند. @davat_namaz
﷽ 💠 تشویق کردن برای نماز: 🔰 هر تشویقی که فرزند را خودجوش کند و او را با محرک درونی به تحول آورد، مناسب می باشد ولی اگر تشویق، فرزند را وابسته به محیط کند و یا سیر او را به سمت خودجوش بودن و انگیزه درونی نبرد، تأثیرات مخربی بر او دارد. 🔰 تشویق و مراقبت اگر بچه ها را به انفعال بکشاند خوب نیست آدم ها در هر سنی باشند با جایزه خوشحال می شوند ولی این که قرار است خوشحال شود، را باید سر جایش استفاده کرد. جایزه باید بگونه ای باشد که فرد احساس جایزه بودن بکند. 🔰 اینکه سطح توقع افراد را برای جایزه تغییر می دهند، باید احتیاط کرد. جایزه مادی حالت اشباع ناپذیر دارد و در اقشار مرفه، نمی‏تواند چندان موثر باشد. جایزه های خارج از معمول هم خاصیتشان را بعد از مدتی از دست می دهند. @davat_namaz
ارتباط با فرزندان و اعضای خانواده
﷽ 💠 اتصال به چیزهایی که به آنها یقیین داریم جهت ارتقاء سطح ارتباط 🔰 اگر الان این مباحث را دنبال می کنیم ممنون پدرومادرمان هستیم. 🔰 پس من می توانم کاری کنم که هزاران هزار از این تاثیرات بر نسل ام بگذارم. 🔰 هرچقدر که می شود یقینیات ام را برای خودم ملموس کنم. 🌀 در کاغذ بنویسم، به یخچال خانه بزنم، جایی بگذارم که هر روز چند تا را ببینم. بر اساس آنها باید و نبایدی تعریف کنم. من یقیین دارم .... پس باید این کار ها را بکنم 1-... 2- ... 3-... . آن را تبدیل به کار عملی کنم. 🔰 شما یک یقیین را می نویسی و برایش 50 تا کارعملی تعریف می کنی. بعد هر روز عمل می کنی. امروز برای عمل به یقیین، این کار را انجام می دهم. فردا کار دیگر و .... یک دفعه دامنه فعالیت گسترش پیدا می کند. 🌀 مثلا خدا می بیند. پس من وقتی ناراحت می شوم، در جا ابراز نمی کنم! من شاهد عمل زیادی دارم که گر درجا نارحتی ام را ابراز کنم اتفاقات خوبی در پی ندارد، وقتی عصبانی بودم و حرف زدم، 👇 در بهترین حالت اش، لحن ام خوب نبوده و حالا بماند که قضاوت های نادرست کردم حرف های ناشایستی ممکن است گفته باشم، ممکن است رازهایی که نباید را برملا کرده باشم، حتی اگر خواستم حرف حقی را هم بزنم، با بد گفتنم آن حق را ضایع کردم. پس من به یقیین رسیدم که در وقت ناراحتی سکوت کنم. بر مبنای این 1000 کار می توانم کنم. 👌 مثلا روایت داریم وقتی عصبانی هستی زمین بنشین چون زمین مادر است. وقتی آدم روی زمین می نشیند احساس رامش به او دست می دهد و این کار خداست. انگار که آدم در بغل مادرش نشسته. خدا رحمتی نازل می کند که عصبانیت فروکش می کند. روایت از امیرالمومنین است. 📚 کتاب بلوغ با هم بودن (استاد اخوت) @davat_namaz
حکایتی جالب از عمل به وظایف و پایبندی به یقینیات 💭 سلمان گوید: روزی به در خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) رفتم و اذن ورود گرفتم و چون داخل شدم دیدم که حضرت زهرا (سلام الله علیها) مشغول آسیاب کردن است و دستاس را می چرخاند در حالیکه دستان مبارکش مجروح شده است. عرض کردم: «ای سیده ی زنان و ای مخدّره دوران! چرا به فضّه دستور نمی دهید تا دستاس نماید.». فرمودند: پدر بزرگوارم امر فرموده که کارهای خانه یک روز بر عهده من و یک روز بر عهده فضّه باشد و اینک نوبت من است. در این سخن بودیم که ناگاه امام حسین (علیه السلام) در گهواره به گریه درآمد. پس عرض کردم: «ای سیده عالمیان! مرا نیز در کارتان شریک نمایید.» حضرت فرمود: تو دستاس کن تا من حسین را آرام نمایم. سلمان گوید: من مشغول دستاس کردن شدم. مدتی بعد بانگ اذان برخاست و من جهت اقامه نماز عازم مسجد شدم. پس از نماز به امیر مؤمنان علی (علیه السلام) عرض کردم: «ای امیر مؤمنان! شما اینجا نشسته اید و فاطمه زهرا دستان مبارکش از دستاس کردن مجروح شده است.» پس امیر مؤمنان (علیه السلام) گریان شد و فوراً به خانه رفت. هنوز مدّت کوتاهی نگذشته بود که آن حضرت شادمان و خوشحال بازگشتند. حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «یا علی! گریان رفتی و خندان آمدی؟!» علی (علیه السلام) عرض کردند: یا رسول الله! چون وارد خانه شدم، فاطمه را دیدم که از خستگی خوابیده است و دستاس بی آنکه کسی آن را حرکت دهد می گردد و گهواره حسین بی آنکه کسی آن را بجنباند در حال جنبش است و ندایی می آمد که برای حسین لالایی می گفت و چنین می خواند: اِنَ فِی الجَنَّةِ نَهراً مِن لَبَن لِعَلِیّ وَ لِزَهرا وَ حُسَینٍ وَ حَسَن کُلُّ مَن کانَ مُحِبًّا لَهُم یَدخُلُ الجَنَّة مِن غَیرِ حَزَن پس حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: یا علی! بشارت باد تو را به بهشت جاویدان و جوی شیر که طعم آن هرگز متغیّر نمی شود و بشارت باد دوستان تو را. آنگاه بیان داشتند: یا علی! آیا دانستی که چه کسی دستاس را می چرخانید و چه کسی گهواره را می جنباند. عرض کردند: خدا و رسولش بهتر می دانند. حضرت فرمودند: آنکه گهواره را می جنباند، جبرئیل و آنکه دستاس را می چرخانید میکائیل بود. @davat_namaz