eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
616 ویدیو
187 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 "شهادت افتخار ماست... بکشید ما را بیدارتر می شویم." 🔹محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بوده است. 🔹او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود. 🔹رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است. 🌑مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت ع ضمن محکوم‌کردن اقدام ترس مآبانه ی تروریستان، شهادت این دانشمند و مجاهد وراسته را به رهبر انقلاب و ملت شهید پرور کشورمان تسلیت میگوید.
16.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 *مستند باغبان* - بخش مسائل دینی - قسمت هفتم 📚 *تربیت دینی در هفت سال اول، دوم و سوم رشد انسان* 🎙 کارشناس: *هانی چیت چیان* 🔻 مشاهده با کیفیت "Full HD" در صفحه آپارات https://www.aparat.com/v/dFUXe @TareQMedia @QuranEtratSchool www.QuranEtratSchool.ir
﷽ 🔰 یکی از راههای ای انتقال مفهوم تعبد با توجه به کارکرد اعضای بدن به فرزند دوره دوم رشد، این است که به آنها یاد دهیم نسبت به دیگران ابرازات مثبت داشته باشند یعنی: 🌷 دیگران حقوقی دارند و ما باید حقوق دیگران را رعایت کنیم. 🌷 باید اهل نیکی کردن به دیگران باشیم. 🌷 نباید بدجنسی کنیم و خودخواه باشیم و نباید همه چیز را برای خودمان بخواهیم. 🌷 باید حقوق دیگران را رعایت کنیم همان‌طور که دوست داریم دیگران حقوقمان را رعایت کنند. 🔰 پس در طی مراحلی فرزندان را: 🌸 با کارهای خوبی که سبب شادی دیگران می‌شود، آشنا کنیم. 🌸 با انواع کارهای خوبی که با شاد کردن دیگران موجب شادی خود فرد می‌شود، آشنا کنیم. 🌸 کمک کنیم تا ثمرات انجام کارهای خوب خود نسبت به دیگران را ببینند. 🌸 توجه دهیم که گاهی اثر خوبی کردن نسبت به دیگران در طی زمان معلوم می‌گردد. 🌸 با قرآن به عنوان کتاب قوانین انجام کارهای خوب آشنا کنیم. 🌸 با افرادی که به واسطه عمل به قوانین قرآن، به موفقیت‌های بارز رسیده‌اند، روبرو کنیم. @davat_namaz
❓هر قدر هم که ما در انتخاب مدرسه دقت کنیم، ممکن است فرزندمان از دوستی چیزی بشنود که نباید بشنود و اطلاعاتی بگیرد که مناسب او نیست.وظیفه ی ما بعنوان والدین چیست؟ پاسخ استاد غفرانی: 🌱 از مهمترین تکالیف والدین (و تمام مؤمنین) نسبت به کودکان و نوجوانان و جوانان و سایرین اینست که « به بهانه هر چیزی » آنها را به « تعقل و تشخیص منطقی » دعوت کنند تا زمینه « خروج آنها از طفولیت » (وابستگی، دلبستگی، طفیلی بودن) و رسیدن آنها به « بلوغ » فراهم شود و آنها بتوانند « تکالیف » خودشان را « خودشان » به دور از احساسات و شهوات نفسانی و به درستی تشخیص دهند. لذا در « مواجهه » کودکان (از طریق شنیدن یا دیدن) با « مطالب » یا « صحنه های » غیر مجاز و زشت و بد، اولا: نباید « حساسیت » نشان داد و نباید « سراسیمه » شد و کودکان نباید نگرانی والدین را ببینند و آن « صحنه یا ناسزا » هرگز نباید « مرور » شود، زیرا این حساسیت و مرور ، « آن صحنه یا آن خاطره » را در ذهن کودک « پر رنگ و نهادینه و تأثیرگذار » می کند. ثانیا: بهتر است آن را به صورت یک « قانون و توصیه کلی » درآورند. (به نحوی که کودک با توجه به بخشی از خودشناسی و توانایی های خود به مسئولیت خود پی ببرد و آن مسئله از کانون توجه او خارج شود) مثلا: فرزندم؛ در طبیعت خوردنیهای زیاد و متنوعی هست اما هر پرنده ای هر چیزی را نمی خورد و فقط غذای خاص خودش را می خورد و هر انسان عاقلی هم « انتخابگر » است و هر چیزی را نمی خورد و غذای دست خورده و آلوده را حتما نمی خورد. هیچ انسان عاقلی به خورشید و نور جوشکاری نگاه نمی کند و به هر عکس و هر صحنه‌ و داخل هر خانه ای هم نگاه نمی کند و هر صدایی و هر موسیقی را هم گوش نمی دهد. ثالثا: لازم است برای آن ذهنیت غلط « جایگزین » پیدا کنید. یعنی بکوشید چیزی مشابه آن چیزی که فرزند دیده یا شنیده اما « مجاز و زیبا و جذاب » در اختیار او بگذارید و به او پیشنهاد کنید که اگر مایل است به آن دوستش هم نشان دهد. (یک نماهنگ زیبا و پیامدار یا یک قطعه فیلم زیبا و جذاب یا یک شعر و سرود زیبا)، (اخیرا و احتمالا در کانال یک، فیلمی پخش شده از چند دختر « روزه اولی » که به آنها پیتزا و چیپس و نوشانه تعارف می شود اما آنها می گویند « روزه » هستیم و بعد درباره ثمرات روزه و مشکل روزه خواران نکات شیرینی را بیان می کنند.)(حدودا دو سال قبل هم در کانال 7 آموزش، در جلسه مشاعره دختر خانم کم سن و سالی شعر بسیار زیبایی درباره حجاب و بی حجابی و ارتباط با نامحرمان خواند که بسیار دلچسب بود.) رابعا: باید توجه داشت که « خیلی خیلی بیشتر » از « والدین »،« خالق » کودکان توسط « ملائکه » دائما مراقب هر یک از آنها هست. و این « مراقبت الهی » آنقدر زیاد است که در اسلام از هیچ پدر و مادری خواسته نشده فرزندانشان را در « زرورق و قرنطینه » پرورش دهند بلکه اگر والدین فقط مراقب عاقل و با اراده و مؤمن و منطقی و صالح و شاد بودن گفتار و رفتار و اخلاق و مواضع خودشان باشند، قطعا کودکان آنها از « محافظت ویژه الهی » برخوردار خواهند بود. (مثل آن والدین مؤمنی که حضرت خضر به أمر الهی پسرشان را آنها گرفت تا خداوند فرزند مناسبتری را به آنها بدهد.)(و مثل آن پدر صالحی که حضرت خضر و حضرت موسی علیهما السلام با تعمیر آن دیوار از ارث او محافظت کردند تا به دو فرزندش برسد.) @davat_namaz
احـــოــڪام با طعم خوشـــمزه😋 اوستا مراد از مسجد که بیرون میاد، تصمیم میگیره بره گوسفندهاش رو بفروشه. ❓ به نظر شما برای چی؟ 💐 تا ساعت ۲۲ امشب منتظر ارسال جوابهای قشنگ شما دبستانی های عزیز هستیم. @maedeh_mahsolat @davat_namaz
-2114969856_-219852.pdf
728.5K
جهت آموزش موارد ذکر شده به فرزندانمان خوب است از کلام وحی بهره برده و تحت لوای سوره مبارکه مطففین آنها را آموزش دهیم. جهت آموزش مفصل تر در این باره فایل ضمیمه را مطالعه بفرمایید. @davat_namaz
سخنی از پدر پایبند امر نماز باشید و برآن محافظت نمایید، و آن را زیاد بخوانید، و به وسیله نماز به خداتقرّب جویید، زیرا بر مومنین امریواجب در اوقاتی معین است . آیا پاسخ اهل عذاب رانشنیدید زمانی که از آنان پرسیده می شود : " چه چیز شمارا به جهنم آورد؟ میگویند : از نماز گزاران نبودیم "؟! نماز همچون ریخته شدن برگ درخت، گناهان را میریزد و همچون بندی که باز گردد بند گناهان را می گشاید . رسول خدا صلی الله علیه و آله نماز را به آب گرمی که بر در خانه انسان باشد و شبانه روزی پنج نوبت خودرادرآن بشوید تشبیه کرده است که آیا چرک و آلودگی در بدن چنین کسی باقی خواهد ماند؟ از مردم مومن حق نماز را آنانی شناختند که زیبایی متاع دنیا، وفرزندان و اموال آنان رابه خود مشغول نکرده. خداوند سبحان می فرماید: " مردانی که آنان را تجارت و دادو ستد از ذکر خدا و به پا داشتن نماز و ادای زکات باز نمی دارد." 📚 کتاب خاص تر شدن برای خدا/ انتشارات مدرسه قرآن و عترت
درد داشت ، سختی می کشید ، خسته بود، دیگر تحمل نداشت، با خود فکر میکرد چرا باید زندگی کند؟ گوش هایش از پندو اندرز پر بود ، نیاز به طراوت و نشاط داشت و از آن مهم تر نیازمند به چیزی بود که آرزوهایی که درسر می پروراند رابه سرعت برایش محقق کند . رویاهای شیرین ی که هرگاه به آن فکر می کرد آه حسرت بود که از او بلند می شد. می دانست دنیا به این خوردن و خوابیدن نیست به همین دلیل هم بود که درد می کشید و.... می دانست زندگی دارای لذت های دیگری است که خود را از آنها محروم می دید.... به این دلایل و به دلایل دیگر از خدا گلایه و گاهی هم اعتراض داشت. چون همه این مشکلات را از ناحیه او می دانست و به همین دلیل گاهی با او قهر می کرد. 🔸چرا خداوند باید به انسانها سختی را بچشاند و آنها رابه درد و رنج قرار دهد؟ 🔹چرا برای همه وسعت ایجاد نمی کند که هر کدام به هرچه بخواهند همان موقع برسند ؟ 🔸چرا....؟! ادامه دارد ....... 📚 کتاب خاص تر شدن برای خدا/ انتشارات مدرسه قرآن