eitaa logo
کانال علی یوسفی
123 دنبال‌کننده
227 عکس
183 ویدیو
6 فایل
برای تربیت خود و دیگران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فتنه | شب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پاسخ جالب رهبر انقلاب به یک شبهۀ مشهور شما که میگید فرزند زیاد، خب اگر زیاد شدند، نمی‌تونیم تربیتشون بکنیم! را جدی بگیرید! 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
هدایت شده از فتنه | شب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️سخنان قابل تأمل آیت الله جوادی آملی درباره تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ مسأله امر به معروف، غیر از مسأله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم. تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه‌اش کنیم . اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می‌کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم. هر کدام از اینها باشد، دیگر داخل در مسأله امر به معروف و نهی از منکر نیست. امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می‌کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده‌ایم؛ امر می‌کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می‌کنیم. اگر ما به کسی گفتیم را رعایت بکن، رعایت نکرد، دو تا گناه کرد؛ یکی "قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ" را عمل نکرد. یکی فرمان ما را اطاعت نکرد. 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞پشت پرده عجیب بی حجابی‌های اخیر هشداری که ۲۰ سال قبل داده شده ولی کسی توجه نکرد!!! نقشه‌ای برای حمله به ایران 📌به کانال بپیوندید : https://eitaa.com/joinchat/2787246158C523e1f1adb
هدایت شده از  طنز سیاسی و اجتماعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلمی بدون کلام و مفهومی، در معرفی کارکرد مهمترین ابزار دشمن. @Tanzsiyase
هدایت شده از  طنز سیاسی و اجتماعی
▪️وقتی دشمنت از یه چیزی نگرانه یعنی اون کار رو داری به درستی انجام میدی ... 🤣 @Tanzsiyase
1 عشق نگاری دیدار حضرت آقا با فعالان تعلیم و تربیت رَواقِ منظرِ چشمِ من آشیانهٔ توست کَرَم نما و فرود آ که خانه خانهٔ توست به لطفِ خال و خط از عارفان ربودی دل لطیفه‌های عجب زیرِ دام و دانهٔ توست دلت به وصلِ گل ای بلبل صبا خوش باد که در چمن همه گلبانگ عاشقانهٔ توست وقتی دل به زیارت عشق گره زدی، دیگر همه وجودت لحظه شماری وصال می کند. تقصیر ماست که به دلمان صبر نیاموختیم و تقصیر دلمان است که کرونا را نمی فهمد و در این چند سال وعده ی دیدار عقب مانده ، خون ها خورد. . ته دل بی قرار مان نگران تأخیر در وعده دیدار بودیم اما این بار خبر ها از زیارت آقای عشق حکایت می کرد. ساعت ده و نیم بود که دور هم در محدوده دفتر رهبری جمع شدیم. کمی حرف زدیم و هماهنگی کردیم و برای نماز به سمت اتاق محل قرار حرکت کردیم. درب ها را یکی یکی سپری کردیم. در هر بازرسی رفقای تعلیم و تربیتی داشتند از هم خبر می گرفتند و حال و احوال می کردند. گاهی رفیقی را جلو می انداختم تا عزیز دیگری را هم ببینم و از فرصت بهره ببرم. . وارد حیاط آخر بیت شدیم. همان حیاطی که با عکس حاج قاسم برای ما ماندگار شد. همان حیاطی که من با دستان آقایم ملبس به لباس پیامبر شدم. . صف های نماز شکل گرفته است. صدای اذان بلند می شود. کمی بعد حضرت آقا وارد می‌شوند و یکی یکی با همه سلام می کنند. جمعیت هنوز در شوک دیدار است. حضرت آقا از میان همه عبور می کنند و در صف اول می ایستند و صف ها کامل میشود.
۲ نماز که تمام می‌شود همه جای خود را در اتاق پیدا می کنند. من کنار آقای آزین سمت راست آقا مینشینم. حضرت آقا شروع می‌کنند و دوباره با مهربانی با همه سلام و علیک می کنند. بعد خطاب به جمع می گویند وقت برای شماست بفرمایید. آقای حسین محمدی می فرمایند آقای آزین مجری جلسه هستند. آقا می فرمایند چقدر وقت جلسه است؟ آقای محمدی می گویند یک ساعت. آقا می فرمایند زیاد است لکن وقت برای شماست بفرمایید. آقای آزین جمع را معرفی می کنند و چند نکته پیشنهاد می دهند از جمله برپایی یک نمایشگاه از فعالیت های فعالان تعلیم و تربیت که حضرت آقا بازدید کنند. آقا می فرمایند بسیار کار خوبی است. هم من شرکت می کنم و هم مسئولین و مردم هم شرکت کنند که از تلاش ها مطلع شوند. . آقای آزین توضیح می دهند که پنج نفر بر اساس آرا دوستان صحبت می کنند. آقای اردوان مجیدی، خانم صدر ، آقای اسدی، آقای قربانی و حجت الاسلام محسن خاکی صحبت هاشون رو بیان می کنند. آقا بعد از هر صحبت نکته ای را می فرمایند. مثلا بعد از صحبت آقای مجیدی می فرمایند: «نکات خوبی است اما بررسی کنید ببینید چطور می توانید با نظام تعلیم و تربیت در طراحی معماری ارتباط پیدا کنید. » در پاسخ خانم صدر فرمودند : « فلسفه برای کودکان را آن موقع که صحبت کردم ، یادم هست. همان موقع گفتم آمریکایی ها هم کار کردند. ما نباید آن سمت برویم. ما باید فلسفه خودمان را دنبال کنیم. تربیت هم فقط تربیت فکری نیست. تربیت اخلاقی، سیاسی و.. هم دیگر ابعاد تربیت است باید به همه آنها پرداخت» پس از صحبت دوستان آقا می فرمایند وقت خیلی گذشت. لکن من هم چون تعلیم و تربیت مهم است چند دقیقه نکاتی را عرض میکنم. . حضرت در صحبت هایشان فرمودند: « شما اغلب حرف های ما را زدید. حرف هایی که می زنید دلسوزانه و اندیشیده است. در صحبت ها در مورد ایجاد یک مرکز مدیریت عالی و به تعبیر ایشان(یکی دوستانی که صحبت کردند) فراقوه ای برای تعلیم و تربیت ، معلوم نیست به صلاح کشور باشد چون نظام موجود قانون اساسی را به هم می زند. ما جایی به نام وزارت آموزش و پرورش داریم که باید آن را اصلاح کنیم. این (ایجاد مرکز فراقوه ای تعلیم و تربیت) چیزی نیست که بشه از نظر قانونی و حقوقی از آن دفاع کرد و عمل کرد. اینکه فرمودید نمایشگاهی تشکیل بشود را ما هم گفتیم که حرفی نداریم و در نگاه مردم و مسئولین اثر می گذارد. اما در مورد عدالت آموزشی، از عدالت کوتاه نیایید. مسئله ی عدالت آموزشی مسئله ی مهمی است که خیلی در این موضوع نقص داریم. آدم نگاه می کند بین مراکز شهرهای بزرگ و دور دست و بین مدارس دولتی و غیر دولتی تفاوت واضح است. راهش چیست ؟ من از اینکه این دغدغه ها بین شما وجود دارد و این طور حرف دارید ، خرسندم. ما به این چیزها نیاز داریم. ممکن است فکر ها و دغدغه های شما در کوتاه مدت محقق نشود اما شما ناامید نشوید و این مسیر را دنبال کنید. یک نکته که در صحبت یکی از عزیزان بود باید عرض کنم در این مسئله خیلی آتش به اختیار نمی شود عمل کرد. حساس است. اگر باب مدارس موازی آموزش و پرورش باز شود فقط شما وارد نمی شوید. ما باید تشکیلات رسمی را کمک کنیم تا اصلاح شود. اگر در محتوا ،در اجرا ، در نیروی انسانی نیاز به کمک هست باید به آموزش و پرورش کمک کرد. سعی کنیم ساختار قانونی را اصلاح کنیم نه اینکه ساختار جدید قانونی درست کنیم. حالا ما اگر بخواهیم پیش برویم باید چه کنیم؟ مطالب تحولی تان را تبدیل به متن واحد کنید. شما یک متن تحولی ارائه بدهید که این شرایط را داشته باشد : ۱. قابل عمل باشد. با وضع اقتصادی کشور، با تنوع جمعیتی کشور و.. مطابق باشد. ۲.پر هزینه نباشد. منظورم فقط هزینه مالی نیست. بلکه طرحی نباشد که جنجال درست کند. ۳. بر اساس بررسی های خودتان، مفید باشد ‌. اگر چنین طرحی با نظر اکثریت شما آماده شد من حاضرم دنبال کنم. من نسبت به آموزش و پرورش حساسم. ما خیلی عقبیم. البته واقعا آموزش و پرورش با شرایط قبل از انقلاب خیلی فرق کرده اما آن چیزی نیست که دلمان می خواسته است. . یک مسئله ، مسئله تبعیض است ، یک مسئله ی دیگر عقب ماندگی علمی است. گزارشاتی رسیده است که ما سواد مدرسه ای مان کم شده است. قدرت تفکر ، سواد، خط و ... بچه هایمان ضعیف شده است. این را باید تقویت کرد. ۴. نکته بعدی که در هر طرحی باید مورد توجه قرار گیرد این است که : باید با نوجوانان و بچه هایمان تفهیم شود که حضور او در مدرسه بخشی از پیشرفت کشور است. او وارد مدرسه می‌شود که کشور را به نقطه ای برساند. این مسئله، هم جهت گیری ها را اصلاح می کند و هم خود آن نوجوان عامل اصلاح آموزش و پرورش می شود.
۳. درباره مدارس غیر انتفاعی عرض میکنم که شما بدانید. آن موقع که این بحث مطرح شد من رییس جمهور بودم. ایجاد این مدارس را در اوایل انقلاب چپ های آن روز دنبال می کردند. ما این تناقض ها را در جریان های سیاسی داشتیم و می بینیم. نظر آقایان را هم جلب کردند و رأی آورد. البته این را به شما بگویم مدارس غیر انتفاعی در شروع برای دغدغه دین بچه ها شکل گرفت. چون می خواستند بچه ها را مواظبت کنند. اگر ما این دغدغه را درست کنیم خیلی چیز ها حل میشود. در مورد سند تحول هم عرض می کنم هر کاری بی انضباطی در آن خوب نیست. اینکه سند تحول را به روز کنیم، کامل کنیم کار خوب و لازمی است. اما اینکه یک جریان دیگر درست کنیم بی انضباطی است و مناسب نیست.» . بعد از صحبت های حضرت آقا چند نفری تلاش کردند حرف هایشان را بزنند. عمدتا آقا فرمودند حرف های خوبی است اما چطور اینها را محقق کنیم ؟ چه کسی این کارها را بکند ؟ و گاهی پاسخ هایی فرمودند. . جلسه که تمام شد دیدم یک ساعت و نیم خدمت حضرت آقا بودیم. یکی گفت آقا عکس یادگاری بگیریم. آقا فرمودند بگیرید. آقا هادی زینعلی با یک مشت انگشتر آمد و گفت آقا برای بچه های پایه دوازدهمی مان است متبرک کنید. آقا به انگشتر ها دعا خواندند. محافظ ها مانده بودند آن هم انگشتر چطور وارد شده، بنده های خدا خبر نداشتند این آقا هادی دست هر کدام مان چند تا انگشتر کرده بود که بتواند آنها را متبرک کند. . جلسه تمام شد. اما همه مان پر از شور شدیم. پر از دغدغه شدیم. حالا ماییم و این همه فرمان. حالا می دانیم باید همه توان مان را برای رشد و تعالی صرف کنیم. خدا قوت به همه رفقای تعلیم و تربیت و سلام آقا به عزیزانی که در جلسه نبودند و آقا فرمودند سلام من را به آنها برسانید. @hamedtaghdiri 🖊 حامد تقدیری
روایت دیدار خصوصی اخیر برخی فعالان تربیتی با حضرت آقا 👆
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پوشش من به شما چه ارتباطی دارد؟ بدن خودم است، من دوست دارم اصلا بروم به جهنم! به شما چه ارتباطی دارد؟ پاسخ رحیم پور ازغدی به این شبهه درباره حجاب و عفاف در جامعه |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🏴  @VOINEWS|@VOINEWS
🔺واقعیت‌های حجاب در جامعه امروز ایران ▪️گزارش تحلیلی - آماری انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران‌ ▪️ درحالی که تنها۶.۴ درصد زنان حجاب را رعایت نمی کنند، به دلیل خودنمایی بی حجاب ها، جامعه احساس می‌کند ۳۰ درصد زنان بی حجاب هستند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اربعین یک مراسم ساده مذهبی نیست! 👤 تلنگریِ " هشداری برای اربعین " با سخنرانی استاد تقدیم نگاهتان 📥 دانلود با کیفیت بالا ▪️ ویژه
هدایت شده از طنز سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وضعیت عربی حرف زدن اکثر ایرانیا در عراق 😂👌 🆔@Tanzsiysii
هدایت شده از فتنه | شب
⭕️ چرایی تمجید رهبری از دولت سیزدهم 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
هدایت شده از اخبار ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هشدارهایی که انگار قرار نبوده و نیست که شنیده شود! ⬅️ آقای وزیر آموزش و پرورش! شما وزیر جمهوری اسلامی هستید! 🔹«اگر در مدیریت آموزش پرورش، به مساله توجه کنیم، نتیجه این خواهد شد که در آینده‌ی کشور عدالت نسبی بین قشرها و مناطق کشور برقرار خواهد شد. اگر در آموزش و پرورش نگاه نداشته باشیم، نتیجه این خواهد شد که در آینده در کشور روز به روز بیشتر خواهد شد. 🔹نگاه غیر عدالت محور این است که ما در کشور مدارس پیشرفته مجهز به بهترین تجهیزات در یکجاهایی، و مدارس محرومِ کپری یا شبیه کپری در مناطق دیگر داشته باشیم. برجسته برای تعدادی از مدارس و معلمان خسته یا کم سواد برای تعداد دیگری از مدارس داشته باشیم. این درست ضد نگاه عدالت محوری است. 🔸نتیجه چه خواهد شد؟ نتیجه اینکه جمعی از کودکان امروز ما بدون هیچ دلیلی جز اینکه یا دارند یا در یک زندگی می‌کنند، از عالی ترین تسهیلات برخوردار خواهند شد. یک عده دیگر در سطوح بسیار پایینی خواهند ماند، پیش نخواهند رفت، استعدادهایشان رشد نخواهد کرد. ملاک، باید باشد و لاغیر. عدالت این است.» ✍علی ریاحی @Akhbarevijeh1
خرید تربیت یا خرید اتومبیل دکتر محمد حسنی دکتر صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش در یک‌ گفتگو در پاسخ به شهریه زیاد مدرسه غیر دولتی خاصی با تمثیل قیمت اتومبیل‌های مدل بالا پاسخ پرسش اعتراضی پرسشگر را داده است که شهریه مدارس شبیه قیمت اتومبیل در بازار است هر چه مدل و کیفیت اتومبیل بالاتر باشد قیمتش نیز بیشتر خواهد بود. به نظر من پاسخ ایشان با منطق خصوصی سازی تربیت مدرسه‌ای کاملا سازگار است و ایرادی بر این پاسخ نیست. منطق خصوصی سازی یا بازاری سازی تربیت مدرسه‌ای به این معناست که تربیت مدرسه‌ای چون یک کالا در بازار عرضه شود و قانون بازار یعنی عرضه و تقاضا قیمت آن را تعیین کند. ایده بازاری سازی تربیت مدرسه‌ای در نیمه دوم قرن بیستم توسط اقتصاددانان نولیبرال ذیل ایده دولت حداقلی طرح شده است. این متفکران قواره دولت‌های رفاه در جهان را بی‌اندازه بزرگ و تهدید کننده آزادی شهروندان دانستند . از نظر آنها دولت‌ها باید بیشتر امور را به بخش خصوصی بسپارند و خود بیشتر نقش رگولاتوری در تمشیت امور اجتماعی را بر عهده بگیرند. از جمله این امور عرضه خیر اجتماعی تربیت مدرسه‌ای است. آنها به دولت‌ها پیشنهاد کردند که تربیت مدرسه‌ای را چون یک‌ کالای معمولی مانند سایر کالاهای عرضه شده در بازار تلقی کنند و جریان عرضه آن را به بخش خصوصی بسپارند. یعنی همانطور که کارخانجات اتومبیل سازی اتومبیل‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کنند وافراد با توان مالی مختلف و علایق گوناگون هر نوعی را که بخواهند می خرند؛ تربیت مدرسه‌ای هم توسط افراد و نهادهای مختلف با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف عرضه شود و والدین بر اساس توان مالی و علایق تربیتی هر نوعی را که بخواهند انتخاب و خریداری کنند. از نظر این متفکران با این کار هم بهره‌وری در ارائه کالای تربیت مدرسه‌ای افزایش می‌یابد هم آزادی و حق انتخاب والدین برای نوع تربیت رعایت شده است. امروزه با وجود نقدهای فراوان این سیاست در حوزه حکمرانی تربیت مدرسه‌ای در دنیا رایج‌ شده است. در کشور ما هم بعد از انقلاب در سال ۱۳۶۷ قانون مدارس غیر دولتی به تصویب مجلس رسید و بعد از آن به سرعت گسترش یافت. حال با این توضیحات می‌بینیم که پاسخ دکتر صحرایی با منطق خصوصی سازی منطبق است و پاسخ پرسش کننده همین است. به نظر من پرسش نادرست بوده است. پرسشگر به حاق مسئله نپرداخته است. در حالی که پرسش مهم این است که آیا تربیت مدرسه‌ای را می توان یا باید خصوصی یعنی بازاری نمود.؟ ایا در کشور ما خصوصی سازی سیاست مناسبی برای عرضه تربیت مدرسه ای است؟ ایا تربیت مدرسه ای ماهیتا کالای خصوصی یا شبه خصوصی است؟ آیا تربیت مدرسه‌ای که در قوانین موجود حاکمیتی بودن آن تصریح شده است را می توان به بازار سپرد؟ چه توجیهی برای اتخاذ این سیاست در کشور بوده و هست ؟ تا چه میزان این سیاست با اصول سوم، سی‌ام و چهل و سوم قانون اساسی تناسب دارد؟ آیا این سیاست عادلانه است؟ این پرسش هایی است که بعد از بیش از سی سال تجربه خصوصی سازی در کشور هنوز ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است و پاسخی روشن و مقبول عام به آن داده نشده است.
هدایت شده از پویش فرهنگیان
🔹لینک مشاهده نتایج آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و استثنایی https://result2.sanjesh.org/RSEmp/KrnFinalApElementry140207 ـــــــــــــــــــــــــ 🌹بــا مـا بــروز بــاشـیـد👇 @newsfarhangian
هدایت شده از فتنه | شب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حواشی جالب دیدار امروز مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر معظم انقلاب آکام صالحی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی‌اش ویدئویی از یکی از علمای اهل سنت کردستان عراق منتشر کرده که از مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی بوده است. گفته می شود این عالم اهل سنت کُرد، شیخ عیسی برزنجی بیش از ۳۵ سال بود که آرزوی دیدار با رهبر انقلاب را داشت که امروز به آرزوی دیرینه اش رسیده است. 📌گفته می‌شود این عالم اهل سنت کُرد عراق توانسته است در دیدار امروز مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب قبل شروع سخنرانی به ایراد سخنانی در محضر رهبر انقلاب پرداخته است. ➕اردات قلبی این عالم اهل سنت اقلیم کردستان عراق به رهبر انقلاب واکنش های زیادی در بین کاربران فضای مجازی داشته است. 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از دکتر فریدون جنیدی برای تدریس در دانشگاه ناپل ایتالیا دعوت شده بود. او در پاسخ گفت : باید مراقب مادر پيرم باشم اما مادر او چه کسی است؟ دگرگون خواهید شد! تا آخر گوش دهید... مرگا به من که با پر طاووس عالمی یک موی گربه‌ی وطنم را عوض کنم
هدایت شده از فتنه | شب
⭕️ توییت صفحه ایران به عبری ؛ زمان رو به اتمام است..‌ ما قرار نیست تماشاچی جنایت های رژیم صهیونیستی باشیم!! 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
محمود درویش می گفت: اگر از از تو پرسیدند بگو: در آن شهیدی است که شهیدی تیمارش می‌کند و شهیدی به تصویرش می‌کشد و شهیدی تشییعش می‌کند و شهیدی بر آن نماز می‌گذارد