فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 افشاگری دکتر جلیلی درباره کرسنت
🔷 حجهالاسلام رئیسی در سخنرانی 1396 انتخابات ریاستجمهوری: بحث #کنسرت را مطرح میکنند تا #کرسنت فراموش شود.
🔶روحانی باوجود اینکه خود شخصاً بعنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی کتباً به انعقاد قرارداد کرسنت با اصرار زنگنه و عدم پاسخگویی وی اعتراض کرده است و قطعاً از تشکیل پرونده رشوه علیه مجموعه تحت تصدی نامبرده مطلع است، وی را بعنوان وزیرنفت معرفی میکند و چشم بر خسارتهای میلیاردی که او و تیمش به کشور وارد کردهاند میبندند.
🔷وقتی به این فسادهای گسترده ورودی نمیشود، هر روز فرد برای رویارویی در مقابل نظام و ارزشهای انقلاب جریتر میشود و کار به هشدار مقام معظم رهبری میرسد که حمایت خود را از دولت مشروط میکند.
🔶فعالان رسانهای و دوستان انقلابی حاضر و موثر در فضای مجازی، تاکنون چند مورد از این رسواییها را توانستید به گوش ملت ایران برسانید که الان آقایان ژست حمایت از مردم را نگیرند و برای مذاکره و بیحرمتی بیشتر به امام جامعه دندان تیز نکنند؟
🔷آنقدر گرم بازیهای ترند و هشتک شدهاید و صداوسیما آنقدر رام این جریان سرکش شدهاست، که باید خیلی کار کنید تا جای جلاد و شهید را عوض نکنند.
🔶 پس تا دیر نشده و آرزوی #دولت_جوان_انقلابی بر باد نرفته که هیچ، بیش از این شاهد کمرنگ شدن ارزشهای اصیل انقلاب و حمله به حریم ولایت نشدهایم، به فکر از بین بردن #هیمنه_نرمافزاری_آمریکا و #آمریکاپرستان_داخلی باشید.
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
.
رفتار گلهای: ویروس انگلیسی
♦️سروکله کرونا که پیدا شد، BBC انگلیس، هرزگی همیشگیاش را از سر گرفت و مدعی شد همه دنیا از ترس شیوع ویروس، راهها را به روی ایران میبندند.
🔹ده ماه بعد، همه دنیا درها را به روی انگلیسیها بستهاند و کشورها، کلیه پروازها از مبدا انگلیس را لغو کردهاند تا #کرونای_انگلیسی نگیرند!
♦️آمار شیوع کرونا در انگلیس همچنان رکورد میزند و دومین رکورد بالا در اروپاست. تاکنون ۲ میلیون ۴هزار و ۲۱۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و۶۷ هزار و ۷۵ نفر جان باختهاند.
🔹«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس با اشاره به تصمیم اضطراری برای تشدید محدودیتهای کرونایی، اعلام کرد: شیوع گونه جهش یافته و جدید ویروس، "از کنترل خارج شدهاست".
♦️به گزارش سیانان، بدنبال بسته شدن مرز کشورها به روی انگلیس، احتمال بحران کمبود موادغذایی و مواد اولیه در این کشور شدت گرفتهاست فرانسه، بمدت ۴۸ساعت هرگونه تردد از طریق کانال مانش با انگلیس را ممنوع کرد.
🔹وقتی کرونا در حال اوجگیری بود، نخستوزیر انگلیس مدعی #ایمنی_گلهای و ایده مصونیت از طریق مبتلا شدن عمومی را پیش کشید.
♦️در این میان، باید خوشحال و شاکر بود که وقتی آن دولتمرد ما، به تقلید از بوریس جانسون، مدعی #ایمنی_گلهای شد، اهل فن زیربار نرفتند و کشور از شر الگوی انگلیسی مصون ماند.
🔸بعدالتحریر: فکرش را بکنید! اگر سال 82 و 94 هم به انگلیس (و تروئیکای اروپایی) اعتماد نمیکردیم، دچار خسارتهای هنگفت توافق سعدآباد، بروکسل، پاریس و وین(برجام) میشدیم؟!
@IMANI_mohammad
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
🔴حسن روحانی: "قانون اساسی میتواند بازنگری شود؛ ۳۱ سال است که قانون اساسی تغییری نکرده/ موضوع رفراندوم در قانون پیچیده شده و اکنون بعد از ۴۰ سال میتواند اجرایی شود!"
پ ن: بنطر میرسد برآورد روحانی و تیمش این است که قبل از بررسی مجدد FATF در مجمع، فضا را مجدد رادیکال کند.
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
🔺روند ادامه دار حاشیه سازی در ماههای آخر؛
🔹روحانی: مجلس نمیتواند بر کار دولت نظارت کند
🔸«رفراندوم» میتواند بعد از ۴۰ سال اجرا شود
🔹اگر این دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود
🔸با «هو» و جنجال هدایت مردم برای انتخاب سخت میشود
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
دفاع همچنان باقیست
🔺روند ادامه دار حاشیه سازی در ماههای آخر؛ 🔹روحانی: مجلس نمیتواند بر کار دولت نظارت کند 🔸«رفراندو
🔴 روحانی: مجلس نمیتواند بر کار دولت نظارت کند/ «رفراندوم» میتواند بعد از ۴۰ سال اجرا شود/ اگر این دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود/ با «هو» و جنجال هدایت مردم برای انتخاب سخت میشود.
رئیسجمهور با بیان اینکه دولت و مجلس فهم مشترکی از قانون اساسی ندارند، گفت: مثلاً برخی نمایندگان مجلس میگویند ما باید به کار وزرا نظارت کنیم درحالیکه طبق قانون این چنین نیست.
حسن روحانی، صبح امروز (دوشنبه ۱ دی) در نشست حقوق اساسی و شهروندی گفت: یکی از مسائل مهمی که قبل از پیروزی انقلاب به آن فکر میشد، این بود که اگر انقلاب پیروز شد شکل حکومت چطور خواهد بود؟ سال ۵۶ در جلسهای در محضر شهیدبهشتی و بعد هم در جلسهای در محضر شهیدمطهری این موضوع مطرح میشد. این دغدغه بعد از آن بود که مباحث امام در نجف راجع به ولایتفقیه در درس بیع مطرح شده بود و به شکل جزوهای هم چاپ شده بود.
وی ادامه داد: آن زمان سوال این بود که نقش مردم و رأی آنها در نظام آینده چیست؟ و آیا نظام پارلمانی خواهدبود یا به شکلی دیگر؟ امام هم در نوفل لوشاتو بود و برخی از این عزیزان مثل شهید مطهری و شهیدبهشتی و دیگران به دیدار امام آمدند که نظام حکومتی ما چه خواهد بود. اگر یادتان باشد مردم میگفتند آزادی استقلال یا استقلال آزادی، حکومت اسلامی. این شعار، از زمانی تغییر کرد و به «استقلال، آزادی، جمهوریاسلامی» تبدیل شد که امام در پاریس مطرح کرد که نظام آینده ما جمهوری است.
روحانی گفت: این هم مبتنی بود بر مباحثی که در تهران بود و مباحثی که در پاریس در محضر امام مطرح شد. برخی از آن جلسات که مهم بود را به یاد دارم و برخی را هم من نبودم و متأسفانه عزیزانی که آن موقع بحث میکردند اکثرشان شهید شدهاند یا فوت کردهاند. حالا ممکن است نوشته باشند و در آثارشان موجود باشد.
وی خاطرنشان کرد: جمهوریت و انتخابات و آراء مردم بهعنوان بنیان و اساسی است که این نظام را بخوبی حفظ کرده است. یعنی مردم اگر اشکالی هم در جمعی و یا در حکومت میبینند میگویند خب دوسال دیگر انتخابات است و فردی را انتخاب میکنیم که صالحتر و بهتر است و یا اگر در مجلسشورایاسلامی یا خبرگان اشکالی میبینند، میگویند میرویم نمایندگان بهتری انتخاب میکنیم. اینها نسبت به نهادها و افرادی است که با آراء مستقیم مردم انتخاب میشوند.
روحانی ادامه داد: این مسئله بسیار مهم است که مبنای حکومت ما آراء مردم است. حالا مشروعیت و حکومت سر جای خودش هست. اسلامیت نظام بعنوان یک رکن همواره مدنظر بوده و هست، امّا در رکن جمهوریت آن میخواهم تأکید کنم که آراء مردم نقش اساسی دارد. منتها ما در کشورمان متأسفانه نظام حزبی نداریم.
در فقدان سیستم حزبی، با «هو» و جنجال و شعارهای مختلف، هدایت مردم برای انتخاب سخت میشود
وی ادامه داد: وقتی در حکومتی تکیه میکنید به آراء مردم، اگر سیستم حزبی نداشته باشید کار مقداری سخت میشود؛ با هو و جنجال و نزدیک انتخابات و شعارهای مختلف، ممکن است کار هدایت مردم نسبت به اینکه چه کسانی را انتخاب کنند مقداری سخت بشود.
روحانی با بیان اینکه اگر نظام حزبی بشود یک مقدار کار انتخابات راحتتر است، گفت: قانون اساسی ما هم حزبی نیست و بر مبنای حزب بنا نشدهاست. در انتخابات، ما به فرد، فرد رأی میدهیم نه حزب؛ میخواهد مجلس باشد یا ریاستجمهوری یا خبرگان. اینطور نیست که ما بگوییم این ۳حزب و ۲حزب افرادشان چه کسانی هستند. فیلتر حزبی هم نداریم. در هر کشوری فیلتر هست، ولی ما نداریم. این فیلتر از طریق شورای نگهبان یا هرجای دیگری هست، ولی حزبی نیست. باید به اینها فکر کنیم.
روحانی با اشاره به موضوع بازنگری در قانوناساسی گفت: البته معمولاً قانون اساسی دیر به دیر اصلاح میشود ضمن اینکه الان ۳۰سال است که قانوناساسی تغییر نکردهاست. قبلاً ۱۰ساله بود این اصلاح و در پایان عمر امام اصلاحاتی انجام شد، ممکن است یک زمانی این تغییر نیاز باشد. یکی از جاهایی که خوب است این اصلاحات انجام شود این است که آیا نظام حزبی باید به قانون اساسی ما وارد شود یا خیر.
وی خاطرنشان کرد: یک زمانی در مجمع تشخیصمصلحت نظام درباره نظام حزبی بحث شد و چارچوبی هم مشخص شد، اما بدلایلی متوقف شد. چند بند آن هم در صحن مجمع تصویب شد، امّا متوقف ماند. ما در آن زمان، نظام حزبی را پیشبینی کرده بودیم. یعنی مردم میتوانستند به حزب رأی بدهند به جای فرد میتوانیم به قانون اساسی خود ببالیم.
روحانی ادامه داد: در عین همه این حرفها، قانون اساسی ما یکی از قانونهای اساسی قابلتوجه و ذکر در سطح جهان است و میتوانیم به آن ببالیم.
ادامه دارد...
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
دفاع همچنان باقیست
🔴 روحانی: مجلس نمیتواند بر کار دولت نظارت کند/ «رفراندوم» میتواند بعد از ۴۰ سال اجرا شود/ اگر این
وی با بیان اینکه متأسفانه فهم ما از قانون اساسی یکسان نیست، درست است که قانون مشخص کرده که چه نهادی قانون را تفسیر کند، امّا تا قبل از آن، برداشت و فهم از قانون مهم است. حتی ارکان حکومت یعنی دولت، مجلس و قوهقضائیه، فهمشان مشترک نیست؛ مثل هم نمیاندیشند. گاهی حتی در مسائل مهم ممکن است اختلاف نظر باشد.
🔴جایی نداریم که مجلس نظارت کند
روحانی توضیح داد: گاهی مثلاً برخی نمایندگان میگویند باید بر کار وزرا نظارت کنیم. این برداشت ناقص از قانون اساسی است؛ ما اصلاً نظارت بر کار دولت نداریم در قانون اساسی. نظارت به مفهوم سؤال و مواردی نظیر آن داریم، ولی کلمهای به نام نظارت نداریم در قانون اساسی. چیزی که در قانون اساسی آمده، این است که نظارت بر وزیر وظیفه رئیسجمهور است. حل اختلاف بین ۲وزیر و هماهنگی بین آنها را رئیسجمهور انجام میدهد. جایی نداریم که مجلس نظارت کند. بله؛ سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص اگر نیاز باشد میتوانند استفاده کنند، اگر این موارد را نظارت تلقی کنیم میشود گفت نظارت است، امّا کلمهای به نام نظارت نداریم.
روحانی با بیان اینکه فهم و استنباط ما از قانون اساسی، عین هم نیست، گفت: اینکه برنامه را چه کسی برای دولت بنویسد، حالا در زمان رژیم گذشته در قانون اساسی آن رژیم، برنامه ۵ساله مینوشتند. بعد که این قانون اساسی آمده، طبق این قانون، برنامه بهعهده رئیسجمهور است. در اصل ۱۳۴ قانون اساسی به صراحت آمده که برنامه و خط و مشی به عهده رئیسجمهور است. ما چند مرتبه برنامه تعیین میکنیم. یک دفعه رئیسجمهور برنامه تعیین میکند موقع انتخابات؛ در مصاحبه میگوید، منتشر میکند و مردم هم میخوانند و بر مبنای آن برنامه رأی میدهند.
وی ادامه داد: یکبار هم وقتی رئیسجمهور به مجلس میرود و برای وزرا رأی میگیرد، برنامهها را به مجلس میدهد و آنجا مجلس به برنامه رئیس جمهور و دولت و وزرا رأی میدهند. بار سوم هم که اصل ۱۳۴ میگوید برنامه و خط و مشی به عهده رئیسجمهور است، این ۳بار. یکبار هم که مجلس برنامه ۵ساله تصویب و ابلاغ میکند. اصلاً درک و فهم اینکه این مسائل را چطور باید تلفیق بکنیم به نظر من بسیار مهم است.
رئیسجمهور تصریح کرد: اساتید حقوقی و حقوقدانان ما فعلاً بر مبنای این قانون اساسی، روی این موارد که موارد اختلاف نظر هست فکر کنند، در روزنامهها و رادیو و تلویزیون بنویسند و بگویند تا کمکم پخته شود تا به اجماع نظر برسیم.
وی ادامه داد: یکی از مسائل بسیار مهم قانوناساسی که به شکل یکسان تلقی نمیکنیم این است که مجری قانون اساسی و مسئول اجرای قانوناساسی کیست؟ اصل ۱۱۳ قانوناساسی چند مسئله دارد؛ یک اینکه جایگاه رئیسجمهور را تعیین میکند. میگوید رئیسجمهور دومین مقام کشور است؛ عالیترین مقام رسمی کشور بعد از رهبری است. بلافاصله بعد از این است که میگوید «و مسئول اجرای قانون اساسی است». یعنی کسی که بعد از رهبری بالاترین مقام کشور است او مسئولیت اجرای قانوناساسی و مسئولیت قوهاجرایی جز مواردی که به عهده رهبری است را بهعهده دارد، چون یک جزئی از اجرا به عهده مقام معظم رهبری است.
روحانی تصریح کرد: این موضوع واضح است و آدم وقتی اول و آخر این را میخواند، میفهمد که یعنی رئیسجمهور در قوه مجریه مسئول اجرای قانوناساسی است.
گفتنِ این موضوع که لغو و بیهوده است. معلوم است که هر کسی در بخش خودش مسئول اجرای قانوناساسی است. این که حرف لغو و بیاساس و بیهودهای است.
اینجا نصّ صریح و واضح است و جایی که نیاز به تفسیر ندارد اینجاست. ولی الان نسبت به این هم اختلاف برداشت است. شوراینگهبان در سالهای اولیه اینطور نمیگفت، ولی سالهای آخر و در سال ۹۱ و در این سالهای آخر یک تفسیری کرده است.
🔴شورای نگهبان در هر دوره یکجور تفسیر میکند
وی افزود: این موضوع را هم که مسئله بسیار مهمی است حقوقدانان باید بررسی کنند. شورای نگهبان هم همیشه تفسیرش یکی نیست؛ «کُلَّ یَوْمٍ هُوَ فِی شَأْنٍ». در هر دوره یکجور تفسیر میکند. باز حقوقدانها بحث و بررسی کنند ممکن است شوراینگهبان در مقطع دیگری تفسیر دیگری بکند. این تفسیر که همیشه نمیماند، کمااینکه راجع به اصل ۱۱۳ تفسیرهای مختلفی در مقاطع مختلف شده است. این هم بخش بسیار مهمی است.
ادامه دارد...
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
دفاع همچنان باقیست
وی با بیان اینکه متأسفانه فهم ما از قانون اساسی یکسان نیست، درست است که قانون مشخص کرده که چه نهادی
روحانی در ادامه، با بیان اینکه معتقدم اصل ۵۹ قانوناساسی میتواند خیلی مهم باشد، گفت: در مقاطعی که واقعاً یک اختلاف نظر اساسی وجود دارد و یک فکر واحد در کشور نیست، مهم است. البته باید در جوّ آرامی رخ دهد و موضوع مهمی در میان باشد. بحث و بررسی بشود و بعدهم در اختیار آراء عمومی مردم گذاشته و رفراندومی بشود و مردم نظر بدهند. البته سازوکار این در قانون اساسی خیلی پیچیده در نظر گرفته شده و به سادگی اجرا نمیشود، ولی چون به هر صورت یکی از اصلهای قانوناساسی است میشود بعد از ۴۰ و چندسال یک بار در موضوع مهمی اجرا و پیاده کرد و این میتواند خیلی هم مهم باشد در مواردی که حائز اهمیت است.
روحانی با اشاره به یکی از وعدههای انتخاباتی خود مبنی بر حقوق شهروندی، گفت: گفتم منشور حقوق شهروندی را اعلام و به مردم اعلام کنیم. چند بار دوستان پیشنویسهایی را تهیه کردند تا آنکه من با تعدادی از حقوقدانان دیدار کردم. آنها سوال کردند مبنای شما برای نوشتن منشور حقوق شهروندی چیست و در چه جایگاهی میخواهی بنویسی؟ این لایحه است یا آئیننامه؟
روحانی افزود: گفتم مبنای من اصل ۱۳۴ قانوناساسی است و بعد هم میتواند به شکل لایحه تبدیل شود. بعد از آن جلسات زیادی برگزار شد تا منشور منقحی تدوین شود و افرادی مسئولیت آن را برعهده داشتند.
🔴 ندیدم کسی به این منشور اشکال اساسی وارد کند
وی با بیان اینکه ندیدم کسی به این منشور اشکال اساسی وارد کند، خاطرنشان کرد: ممکن است بگویند چند ماده دیگر به آن اضافه شود، ولی منشور منقحی است. به خاطر این بود که مردم بدانند حقوقشان چیست و مسؤلان اجرایی کشور و سایر مسؤلان هم بدانند که این حقوق و تکالیف وجود دارد.
روحانی ادامه داد: این جزو افتخارات دولت یازدهم است که در دولت دوازدهم ادامه یافت. معاونت حقوقی اکنون این مسؤلیت را برعهده دارد. البته دستیار ویژهای در این رابطه داشتیم. آنچه مهم است این است که حقوق شهروندی مورد توجه همه باشد و دولت با تاکید بر آنها اینها را اجرا کند.
روحانی با بیان اینکه گزارش مفصلی توسط معاونت اداری و استخدامی به ما داده شده که خیلی خوب بود که این منشور در ادارات مختلف در حال اجرایی شدن است، ابراز کرد: به اینکه حقوق شهروندی تدوین و منتشر شود اتکا نکردیم. تلاش کردیم حقوق شهروندی را اجرا کنیم. مردم بتوانند نظرات خود را اظهار کرده و آرای خود را نسبت به افراد در صندوق بیندازند.
شرایط امروز از قبل دولت یازدهم بهتر است
وی با تاکید بر اینکه تلاش ما در دولت این بود که مردم رأی خود را بدهند و همه جناحها و احزاب نمایندگان خود را معرفی کرده و در انتخابات شرکت کنند، گفت: هیچ مشکل امنیتی قبل، حین و بعد از انتخابات نداشتیم؛ آزادیهای مردم در دانشگاهها، اجتماعات، اعتراضات، روزنامهها، رسانهها تأمین شد و شرایط امروز از قبل دولت یازدهم بهتر است. البته تکنولوژی هم به ما کمک کرد.
🔴 اگر این دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود
روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم در فضای مجازی کار بزرگی کرد، یادآور شد: اگر این دولت نبود فضای مجازی در اختیار مردم نبود. فداکاری و ایستادگی زیادی شد تا مردم از فضای مجازی استفاده کنند. در کنار آن هم سعی کردیم دولت الکترونیک را ترویج کنیم و کار زیادی در این باره انجام شده است.
رییس شورایعالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه شفافیت زیادی هم بر اساس فضای مجازی ایجاد شدهاست، عنوان کرد: بودجه را الان همه مردم میدانند چگونه است. حضور مردم در صحنه نقد و اعلام نظر آنها شرایطش با گذشته متفاوت است. الان همه مردم یک رسانه دارند و میتوانند نظر خود را اعلام کنند.
رئیس دولت دوازدهم گفت: یکی از کارهای دولتهای یازدهم و دوازدهم فضای مجازی بود که به مردم هدیه کرد و مردم با موبایل هوشمند با همدیگر در تماس هستند و بسیاری از اطلاعات را به شکل آنلاین در اختیار دارند.
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
آقای دبّه!
🔹اعتماد به نفس بانیان خسارت برجام، حیرتانگیز است. البته عناوین واقعیتری بجای "اعتماد به نفس" وجود دارد که جای گفتنش نیست.
♦️آقای علیاکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی بعنوان متهم شراکت در نابودی یا تعلیق 95 درصد برنامه هستهای، گفته است:
-"آقای جلیلی، یک مقدار که چه عرض کنم؛ انعطافش کم بود. علت این که مذاکرات گامی به جلو نرفت این بود که آقای جلیلی سفت گرفته بود.
-جلیلی در مذاکرات، آرمانگرا بود اما ظریف، عملگراست. جلیلی تجربه نداشت. ظریف یک کولهباری از تجربه پشت سرش بود. در ذهن جلیلی، "ستد" بود ولی "داد"ی نبود.
-قانون هستهای را تصویب کردند، اما نگفتند پول انجام این کار توسط سازمان انرژی اتمی را چه کسی میدهد؟ با کدام بضاعت مالی؟
-میگویند چرا قسم خوردی؟ قسمم را الان دو برابر میخورم؛ الان در همه امور صنعت هستهای در حال پیشروی هستیم".
🔹طنز ماجرا این است که صالحی چندبار اذعان کرده آمریکا از همان ابتدای اجرای برجام، نه یکبار بلکه چندبار دبّه کرد. او بهتر از هرکس میداند که تشدید تحریمها و چندبرابر شدن آن یعنی چه؟ اما با این وجود، رویکرد آقای جلیلی را نکوهش میکند.
♦️دکتر جلیلی حاضر نشد و بلد نبود حقوق و منافع ملی را با مشتی وعده نسیه معامله کند. این تجارت سراسر خسارت، فقط از تیم روحانی(ظریف و صالحی و...) بر میآمد که؛
🔹از 10هزارکیلو اورانیوم غنی شده، 9700کیلو را واگذار کنند، 15هزار سانتیریفیوژ از 19هزار دستگاه را از هم بگسلانند، هویت رآکتور آب سنگین اراک را از بین ببرند و تولید سوخت 20درصد و غنیسازی در فردو را متوقف نمایند. آخر سر هم، یک سوم قبل از برجام، نفت بفروشند و تورم بالای 50درصد را سر سفره مردم بیاورند!
♦️فقط امثال آقای صالحی با این همه خسارت، میتوانند عین آب خوردن قسم بخورند که برنامه هستهای با برجام پیشرفت کرد! آنها میگفتند در صورت بدعهدی طرف مقابل، به سرعت به روز اول بر میگردیم، اما حالا با طلبکاری میگویند «پول از کجا بیاوریم که مصوبه مجلس برای جبران بخش کوچکی از تعلیقها را اجرا کنیم؟!»
🔹آقای صالحی! ما فریاد شما سر نمایندگان مجلس و لبخند منفعلانهتان در برابر طرف آمریکایی را از یاد نمیبریم؛ هرقدر هم که بخواهید دبّه کنید. اکنون نه چرخ سانتریفیوژها و نه چرخ اقتصاد، هیچ کدام نمیچرخد؛ و شما بعنوان عضو فنی تیم مذاکرات، در این خسارت سهیم هستید.
#محمد_ایمانی
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
🔴 فرشاد مومنی، اقتصاددان: سال آینده تورم بیش از دو برابر رقمی است که مطرح میکنند/ سطح بیکاری واقعی بالای 40 درصد است/ مافیای واردات در درون مرزهای ملی گردن تولیدکنندهها را میزند/ بیش از 75 درصد قاچاق از مبادی رسمی اتفاق میافتد
🔹تمام بحث بخشی از افشاگریهای رانت زده این هست که چرا به فلانی اینقدر رسیده ولی به من نرسیده است؟
🔹زمانی که این گونه واردات را تسهیل میکنید، آنگاه میخواهید در کشور شغل ایجاد شود؟!
🔹هر یک میلیارد دلار کسب درآمد خام فروشانه به معنای هدیه کردن صد هزار فرصت شغلی در داخل به رقبای منطقهای و جهانی این کشور است.
🔹بعد از 30 سال آزمون و خطا هنوز قادر به تشخیص خطا بودن یا ثواب بودن آزمونهای خودشان نیستند.
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کجایند چمرانها؟
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹
۱ دی ۱۳۹۹
دفاع همچنان باقیست
...ادامه ♦️لبنان و وضعیت سیاسی آن 🔸نسبت انجمنهای سلفی با گروههای جهادی با اینکه غالب انجمنها و
...ادامه
♦️لبنان و وضعیت سیاسی آن
چارچوبهای فکری
تعریف چارچوب فکری مشخصی برای سلفی بسیار دشوار است. میان آنان اختلافات متعددی در سطوح فقهی و سیاسی جریان دارد، اما خاستگاههای عقیدتیشان بسیار به هم نزدیک است.
شیخ سالم شهال بنیانگذار جریان سلفی در لبنان، نه با این تسمیه موافق است و نه البته آن را رد میکند، او میگوید: «ما خواهان عمل به قرآن و سنت هستیم. ما به اسلام، آن گونه که پیامبر خدا به ما آموخته، عمل میکنیم، بیآنکه چیزی بر آن بیافزاییم، ممکن است به سبب نداشتن توان، به بخشی از آن عمل نکنیم. اما چرا باید چیزی بر آن بیفزاییم؟ مثلاً با صلوات بر پیامبر از منارهها موافق نیستیم. اصلا با ساختن مناره بر روی مساجد هم موافق نیستیم. به ویژه در این زمان که هزینهبردار است. اصلاً مناره ساختن بر روی مساجد، سنتی اسلامی نیست و پیامبر بدان دستور نداده است. عناصر زیادی وارد دین شده که ما آن را رد میکنیم. حتی کلمه شیخ، لقبی اسلامی نیست. به هر پیرمردی که میرسید میتوانید به او بگویید: عمو! شیخ! (پیرمرد) و این به معنای آن نیست که او عالمی دینی و یا حتی مسلمان است. همچنین با جشن گرفتن میلاد شریف نبوی موافق نیستیم و آن را اصلاً عید نمیدانیم. با برگزاری جشن در سر سال هجری و عید قرار دادن آن موافق نیستیم و معتقدیم که نباید این روز را تعطیل عمومی، اعلام کرد. ما فقط دو عید داریم: عید قربان و عید فطر؛ آن هم هر کدام فقط یک روز و نه سه روز تعطیلی. تبرک جستن از مردگان و مقدس شمردن آنان هم مطلقاً جایز نیست. تنها مسح کعبه در سنت وارد شده است؛ آن هم بدون آن که حاجتی از آن مراد شود.»
شیخ سالم با فعالیت زیرزمینی موافق نیست و چنان که خود تصریح میکند، طی 50 سال، تنها فعالیت علنی داشته است و در این فعالیتها به پیامبر خود تأسی جسته است.
وی از تفسیرهای سختگیرانه و افراطی در تعیین شیوه فعالیت دینی، پرهیز داشته و معتقد است که اسلام تنها مشوق پاسخ دادن به تجاوز است و هیچ گاه امر به تجاوز نکرده است.
شیخ سالم تکفیر شیعیان را کاری نادرست و محکوم میداند و میگوید: «این کار جایز نیست. نمیتوانیم درباره کسی حکم به کفر دهیم. ممکن است کسی درحالت کفر قرار داشته باشد، ولی علم و توجه نداشتهباشد که در چنان حالتی قرار دارد و شاید از روی خطا مرتکب کفر شدهباشد و چه بسا که خداوند با او به تسامح رفتار میکند. اما اینکه کسی بگوید خدا برای خود معاون یا معاونانی داشتهاست که در آفرینش جهان به او کمک کردهاند، شرک است.»
شیخ سالم میپذیرد که سلفیها به رغم داشتن مبانی فکری واحد، دارای تشکیلات متعددی هستند و در مرحله اجرای اجتهاد، خطا رخ میدهد و هر انسانی مسئول کار خویش است.
وی دعوت سلفی را چنین معنا میکند: اسلام مسلمان درست نیست، مگر اینکه مذهب یا عقیدهاش سلفی باشد. به این معنا که من چیز جدیدی را در دین نپذیرم. دین هم مثل خورشیدی است که صحابه آن را میدیدند و ما هم آن را به همان شکل میبینیم.
شیخ سالم رابطه سلفیهای لبنان را با عربستان سعودی نفی میکند ولی فوراً میگوید: «البته با بعضی علمای سعودی ارتباط داریم و این رابطه تعاون در راه خدا و خیرخواهی است»
♦️تبارشناسی جریانهای لیبی
با گذشت چندین سال از سقوط نظام قذافی در لیبی، دولتمردان و سیاستمداران این کشور هنوز از برقراری ثبات و امنیت در کشور و عبور از مرحله انتقالی به تشکیل دولتی پایدار ناتوان هستند؛ بگونهای که هر روز بحران جدیدی در این کشور بروز کرده و دورنمای ثبات و امنیت در این کشور حساس آفریقایی را با مخاطرات مواجه میسازد. از تابستان 2012م که کنگره ملی(پارلمان) تشکیل شد، نزاعهای متعدد میان 2فراکسیون اصلی(اخوانالمسلمین و ائتلاف نیروهای ملی) بروز کرد که بتدریج توان دولت را در مدیریت دوران انتقالی، تشکیل ارتش ملی، مبارزه با فساد و تدوین قانون اساسی تحلیل برد. در نتیجه چنین شرایطی، برخی گروههای قدرتطلب که به واسطه قانون عزل سیاسی به حاشیه رانده شده بودند، از پتانسیل شرایط موجود استفاده کرده و با حمایتهای خارجی بر طبل اختلاف و تفرقه در لیبی کوبیدند. بدلیل اهمیت و نقشی که این گروهها در تحلیل اوضاع جاری بر عهده دارند، سعی شده کلیه گروههای مرتبط با قدرت بصورت اجمالی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند تا پاسخ مناسبی برای ابهامات موجود در خصوص کیفیت بحران لیبی بدست آید.
بعد از قذافی در لیبی شاهد دیدگاههای متفاوتی در رابطه با آینده لیبی هستیم. میتوان این دیدگاه را در قالب 4گروه دستهبندی نمود.
(73) ادامه در پُست بعدی
فرقهها و ادیان جهان اسلام
https://eitaa.com/joinchat/1739522124Ca6c226e120
دفاع همچنان باقیست
https://eitaa.com/defa_baghist
۱ دی ۱۳۹۹