6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ما رو هر لحظه دارند میبینند
🔸️جشن بزرگ عید غدیر [شب اول]
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
🔹️منظور از وحدت در نگاه رهبری کتاب الغدیر علامه امینی است!
🔹️منظور وحدت حول ولایت امیرالمؤمنین ع است!
ببینید👇👇
✅کتاب «الغدیر» وسیله وحدت مسلمین است
دشمن میخواهد مسئلهی غدیر را یک مایهی برادرکشی و جنگ و خونریزی قرار بدهد؛ در حالی که غدیر میتواند وسیلهی ائتلاف و برادری مسلمانها با هم باشد. مرحوم شهید مطهری (رضواناللَّهعلیه) قبل از انقلاب یک مقالهی مفصلی دربارهی کتاب «الغدیر» علامهی امینی نوشتند و ثابت کردند که الغدیر علامهی امینی، وسیلهی وحدت مسلمین است. بعضی خیال میکردند کتاب الغدیر ممکن است مایهی افتراق بشود. ایشان میگوید اگر درست فکر کنیم، درست عمل کنیم و سنجیده پیش برویم، کتاب الغدیر مایهی وحدت دنیای اسلام است. برادران اهل سنت ما هم میتوانند در یک محیط خالی از پیشداوری به منابع غدیر مراجعه کنند؛ یا میپذیرند، یا نمیپذیرند. در هر دو صورت، چه بپذیرند و چه نپذیرند، این معنا مسلّم است که قضیهی غدیر هیچگونه جنگ و دعوای بین پذیرنده و نپذیرنده به وجود نمیآورد و اختلافات را ایجاب نمیکند. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
https://eitaa.com/dehban_ir
🔹️منظور از وحدت الغدیر علامه امینی و المراجعات علامه شرف الدین است!
🔹️ منظور از وحدت در نگاه رهبری این است که اهل سنت خود را محروم از ولایت نکنند!
✅ببینید👇👇👇👇
اما به عنوان بیان حقیقت و طلب حقیقت، این یک درخواست منطقی است از همهی مسلمانان: بروند تحقیق کنند، ملاحظه کنند، آنچه را که محققین شیعه نوشتند، علمای بزرگ شیعه در زمان خود ما جمع کردند، نوشتند، تحقیق کردند، در دنیای اسلام آنها را عرضه کردند، نوشتهی آنها مورد تقدیر علمای اسلام، روشنفکران اسلام، برجستگان اسلام قرار گرفته است، اینها را ملاحظه کنند؛
👈 خودشان را محصور نکنند، محروم نکنند. کتابهای مرحوم سید شرفالدین عاملی (رضوان اللَّه علیه)، کتاب شریف الغدیر تألیف علامهی امینی، اینها حقایقی است که جمع شده است. مسئلهی غدیر یک مسئلهی مسلّم تاریخی است. در دهها کتاب، مرحوم امینی دهها طریق از طرق اهل سنت را نقل میکند که ماجرای غدیر را به همین شکل که ما نقل میکنیم، نقل کردهاند. این چیزی نیست که فقط در کتابهای ما باشد. حالا در معنای مولا، بعضی ممکن است خدشه کنند، بعضی خدشه هم نمیکنند. ماجرا یک ماجرای حقیقی، واقعی و بیان معیار است؛ مشخص است که امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه آلاف التّحیّة و السّلام) یک قلهی مرتفع است؛ هم برای حاکم اسلامی و حکومت اسلامی، هم برای هر فرد مسلمان.
👈حادثهی غدیر به نگاه مرحوم علامهی امینی (رضوان اللَّه تعالی علیه) صاحب کتاب الغدیر و بعد در نگاه مرحوم شهید مطهری (رضوان اللَّه علیه) 👈وسیلهی وحدت امت اسلامی است. گمان نکنند بعضی که حادثهی غدیر مایهی اختلاف است؛ نه. امروز ببینید که بیش از همیشه - در گذشته هم بوده است - شیعه را متهم میکنند. ببینند مسئلهی تشیع برآمدهی از یک اعتقاد صحیحِ سالمِ خالصِ نسبت به وحی الهی است - این است معنای تشیع - اعتقاد به ارزشهاست، اعتقاد به معیارهاست، ملاک قرار دادن معیارهائی است که قرآن آنها را ملاک قرار داده است. حالا یک مشت یاوهگوی هرزهگو در گوشه و کنار دنیای اسلام شیعه را متهم کنند به آن چیزی که شیعه فرسنگها از آنها دور است؛ مسئلهی ساختگی بودن و جعلی بودن و بعداً به وجود آمدن و سیاسی بودن و این حرفها را پیش بیاورند! نه، مسئلهی غدیر خط بطلان میکشد بر همهی اینها.
۱۳۸۸/۰۹/۱۵
https://eitaa.com/dehban_ir
May 11
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️ایمان عبدالله بن ابی یعفور
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ، قَالَ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ اللَّهِ لَوْ فَلَقْتَ رُمَّانَةً بِنِصْفَيْنِ، فَقُلْتَ هَذَا حَرَامٌ وَ هَذَا حَلَالٌ، لَشَهِدْتُ أَنَّ الَّذِي قُلْتَ حَلَالٌ حَلَالٌ وَ أَنَّ الَّذِي قُلْتَ حَرَامٌ حَرَامٌ، فَقَالَ رَحِمَكَ اللَّهُ رَحِمَكَ اللَّهُ.
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
11.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ ایمان یعنی این...
🔸️جشن بزرگ عید غدیر
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
#حجاب
https://eitaa.com/dehban_ir
24.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ هر کاری که انجام میشود،کار خداست
🔸️جشن بزرگ عید غدیر
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
‼️کسانی که در فضای مجازی کار می کنند این آیه را یادشان نرود‼️
https://eitaa.com/dehban_ir
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ وظیفه اهل بیت علیهم السلام چه بود ؟
🔸️جشن بزرگ عید غدیر
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
https://eitaa.com/dehban_ir
48.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ اهل بیت علیهم السلام کجا تقیه را کنار میگذاشتند ؟
🔸️جشن بزرگ عید غدیر
🎤سخنرانی
#استوری، به نیت فرج حضرت ولیعصر ارواحنا فداه منتشر کنید🌸
@faares_313
🔹️من فرزند علی بن ابی طالبم🔹️
https://eitaa.com/dehban_ir
May 11
هدایت شده از مهدی دهبان
آقا : ای پدر دلسوز ،
ای شاه جهان ، یا صاحب الزمان
مزاحم تان شدم . عرضی داشتم :
نقل میکنند که در زمان یکی از پادشاهان قدیم ایرانی، وقتی کارگران مشغول ساخت یک بنای سلطنتی بودند ، پادشاه دم دمای غروب خودش میرفت و مزد کارگران را میداد. کارگران هم برای دیدن شاه و هم برای گرفتن پول صف میکشیدند و خوشحال و قبراق مدتها در صف میماندند تا از دست شاه پول بگیرند.
در این میان عدهای بودند که کار نکرده بودند و روی خاک غلط میزدند و لباسهای خود را خاکی میکردند و در صف میایستادند تا بدون زحمت کشیدن حقوق دریافت کنند. وقتی نوبت به آنان میرسید، سر کارگرانِ عصبانی که کار نکردهها را خوب میشناختند، به پادشاه ندا میدادند و کارگران خاکمالیشده را با فحش و بد و بیراه بیرون میانداختند اما پادشاه آنها را صدا میزد و به آنها نیز دستمزد میداد و میگفت: من پادشاهم و در شان من نیست که اینان را ناامید برگردانم!
یا صاحب الزمان!
مدتهاست در بساط شما خودم را خاکمالی کردهام!
گاهی در نیمهی شعبان،
گاهی در محرم ؛
در عزای جدّ مظلومتان،
گاهی در زیارت و گاهی در قنوت نماز، دعایتان کردهام!
تباکی کرده و پیراهن سیاه به تن کرده وخود را به عزاداران با اخلاصتان شبیه کرده ام .
خودم میدانم کاری نکردهام ؛ ولی خوب یاد گرفتهام خودم را خاک مالی کنم و در صف، منتظر بمانم تا دستمزد دریافت کنم.
می دانم که شما کریم از اولاد کریمانید ،
و با کریمان کارها دشوار نیست .
ای پادشاه مُلک وجود!
این دستهای نیازمند،
این چشمهای منتظر،
این نگاههای پرتوقع،
گدای یک نگاه شمایند!
یک نگاه!میکنی
از همان نگاهها که به کارکردههای با اخلاصتان میکنید!
اللهم عجل لولیک الفرج
@dehban_ir
گلایه ای از شورای عالی حوزه علمیه
♻️رهبری بارها فرمودند این ۱۰ سال (۶سال مقدمات و ۴ سال سطح) را کم کنید در حد ۴ تا ۶ سال بعد شما عزیزان این را به ۱۲ سال افزایش دادید؟
♻️رهبری فرمودند برنامه بریزید طلبه در ۱۲ الی ۱۵ سال مجتهد شود و واقعا فارغ التحصیل شود اما....
🔺️بیانات رهبری که باید هر طلبه ای ببیند:
🔹️باید لَجنه و هیأتی بنشینند و مباحثی که شما در «مکاسب» میخواهید یاد بگیرید، در کتابی که خیلی هم به مشکلىِ «مکاسب» نباشد و آن مطالب و استدلالها را هم داشته باشد؛ بنویسند و آن کتاب در حوزهها خوانده شود. ما میخواهیم کاری صورت گیرد که طلبه وقتی به پای درس خارج - که اوّلِ شروعِ کارِ جدّی است، والاّ بقیه مقدّمات درس خارج است - میرسد، اگر استاد در درس خارج کلمهای گفت و اشارهای کرد، او گیج و گم نباشد. مسألهی اصولی را بداند. کتاب اصول خوانده باشد. فقه بلد باشد. ذهنش با استدلالها آشنا باشد و مبنای «شیخ» و «آخوند» را بداند.
این، هدفِ طلبهای است که سطوحِ مقدّماتی و عالیه را میخواند. اگر بتواند همهی اینها را در ظرف چهار سال بخواند، مگر عیب دارد؟ طلبه را از دیپلم بپذیریم، پنج سال درس مقدّمات و ادبیات و سطوح را بخواند و بعد وارد درسِ خارج شود و کار اصلی را شروع کند. ما اگر زمان را کوتاه کنیم، بعد در این مدّت چیزهای دیگری هم یاد خواهد گرفت. 1374/09/13
🌐 منبع
🔹️این دوره سطح و مقدمات، در طول پنج سال، یا شش سال تمام شده؛ بعد طلبه، به وادی تحقیق _ یعنی درس خارج_ بیفتد. (بیانات در دیدار طلاب حوزه علمیه مشهد، ۲۲/۴/۱۳۷۶)
🔹️برنامهای درست کنید که طلبه در ظرف دوازده سال مجتهد بشود، در ظرف پانزده سال مجتهد بشود، در ظرف ده، پانزده سال فارغالتحصیل واقعی بشود. بعد بگوییم آقا، تحصیلات شما تمام شد، حالا وارد میدان کار بشوید_ کار یا تحقیق _ هرکدام راهی و رشتهای دارد. باید به اینجا برسیم. (بیانات در دیدار طلاب حوزه علمیه مشهد، ۲۲/۴/۱۳۷۶)
🔹️متأسفانه تعطیلی درسها در حوزههای علمیه بیش از اندازهای است که به آن احتیاج هست؛ ای کاش مسئولان حوزههای علمیه و مدرّسان درسهای بزرگ و عمده، متفقاً و مشترکاً، فکری برای کم کردن تعطیلات بکنند. (بیانات در آغاز درس خارج، ۱۹/۶/۱۳۸۰)
🌐 منبع
https://eitaa.com/dehban_ir