ازدواج عمر با ام کلثوم دختر ابوبکر نه دختر امیرالمؤمنین علیه السلام
🔸️بارها از بنده پرسیده اند، بارها جواب داده ام، خواهش می کنم هر چقدر می توانید منتشر کنید، عمر بن خطاب با ام کلثوم بنت ابی بکر ازدواج کرد نه بنت امیرالمؤمنین علی علیه السلام!
🔺️محى الدين نووى، مهمترين شارح صحيح مسلم در کتاب تهذيب الاسماء مىگويد عمر با امّكلثوم دختر ابوبکر ازدواج کرده است!!!
أختا عائشة: اللتان أرادهما أبو بكر الصديق، رضى الله عنه، بقوله لعائشة: إنما هما أخواك وأختاك، قالت: هذان أخواى، فمن أختاى؟ فقال: ذو بطن بنت خارجة، فإنى أظنها جارية. ذكر هذه القصة فى باب الهبة من المهذب، وقد تقدم بيانهما فى أسماء الرجال فى النوع الرابع فى الأخوة، وهاتان الأختان هما أسماء بنت أبى بكر، وأم كلثوم، وهى التى كانت حملاً، وقد تقدم هناك إيضاح القصة، 👈وأم كلثوم هذه تزوجها عمر بن الخطاب، رضى الله عنه.
دو خواهر عائشه؛ همان دو نفرى كه مقصود ابوبكر صديق! از سخنانش به عائشه بودند، كه به او گفت «دو برادرت و دو خواهرت (از من ارث مى برند)؛ عائشه گفت: اين دو نفر برادران من هستند؛ اما دو خواهر من چه كسانى هستند (من كه يك خواهر بيشتر ندارم)؛ در پاسخ گفت: آن كسى كه در شكم دختر خارجه است؛ من گمان دارم كه او نيز دختر است؛ اين ماجرا را در باب هبه كتاب مهذب آورده است.
و سخن در باره آن دو در اسماء الرجال در باب چهارم در خواهران گذشت؛ اين دو خواهر، اسماء دختر ابوبكر و امّكلثوم دختر ابوبكر هستند؛ و او است كه درشكم مادرش بود و درآنجا توضيح ماجراگذشت و 👈همين امّكلثوم است كه عمر با او ازدواج كرده است.
📚النووي، أبو زكريا محيي الدين يحيى بن شرف بن مري (متوفاي676 هـ)، تهذيب الأسماء واللغات، ج 2، ص630، رقم: 1224، تحقيق: مكتب البحوث والدراسات، ناشر: دار الفكر - بيروت، الطبعة: الأولى، 1996م.
📌آیت الله مرعشی هم همین نظر را پذیرفته اند:
هاجرت مع زوجها إلى الحبشة، ثم إلى المدينة المنورة، تزوجها بعد جعفر أبو بكر، فتولدت له منها عدة أولاد منهم أم كلثوم وهي التي رباها أمير المؤمنين عليه السلام وتزوجها الثاني، فكانت ربيته عليه السلام وبمنزلة إحدى بناته، وكان عليه السلام يخاطب محمد بابني وأم كلثوم هذه بنتي، فمن ثم سرى الوهم إلى عدة من المحدثين والمؤرخين فكم لهذه الشبهة من نظير، ومنشأ الأكثر الاشتراك في الاسم أو الوصف، ثم بعد موت أبي بكر تزوجها مولانا علي عليه السلام.
همراه با شوهرش به حبشه هجرت كرده و سپس به مدينه آمد؛ پس از جعفر ابوبكر با او ازدواج كرده و چند فرزند براى او آورد كه از جمله آنها امّكلثوم است؛ كه اميرمؤمنان عليه السلام او را بزرگ كرده و خليفه دوم نيز با او ازدواج كرد؛ او دختر خوانده حضرت و مانند يكى از دختران ايشان بود؛ و آن حضرت محمد را پسر خويش و امّكلثوم را دختر خويش خطاب مى كردند؛ و به همين سبب عده اى از محدثين و مورخين به توهم افتادهاند؛ و اين اشتباه، مشابهات بسيار دارد كه منشا آنها اشتراك در اسم يا وصف بوده است؛ و پس از مردن ابوبكر، اميرمؤمنان با اسماء ازدواج كردند.
📚المرعشي النجفي، آية الله السيد شهاب الدين (متوفاي 1369ش)، شرح إحقاق الحق وإزهاق الباطل، ج 30 ص 315 اشر: منشورات مكتبة آية الله العظمى المرعشي النجفي ـ قم.
📌در مقابل اين نظر تنها يك اشكال وجود دارد؛ برخى ادعا كردهاند كه اين دختر نمىتواند ربيبه امير مؤمنان عليه السلام باشد؛ چرا كه طبق روايات اهل سنت، مادر امّكلثوم حبيبة بن خارجة بوده و او نيز پس از مردن ابوبكر با خبيب بن أساف ازدواج كرده، نه با امير مؤمنان، در پاسخ مىگوييم كه ازدواج مادر امّكلثوم با اين شخص نيز از دروغ هاى جاعل اين قصه است، تا تمام راه هاى كشف حقيقت را ببندد؛ زمانى پرده از دروغ بودن اين قصه برداشته مى شود كه مشخص شود منابع قديم تاريخ نزد اهل سنت، خبيب بن أساف در جنگ يمامه و در زمان ابوبكر كشته شده است.
محمد بن حبيب بغدادى در المحبّر مىنويسد:
خبيب بن اساف قتل يوم اليمامة.
خبيب بن اساف در روز يمامه (جنگ با مسيلمه كذاب) كشته شد.
📚البغدادي، أبو جعفر محمد بن حبيب بن أمية (متوفاي245هـ)، المحبر، ج 1، ص 403.
🔺️بقیه اشکالات و نقل های متعارض را در جای خودش بررسی کرده ایم.🔺️
@dehban_ir
حجت الاسلام مهدی دهبان.mp3
37.6M
🔺️🔺️چرا فاطمه زهرا سلام الله علیها پشت در آمد، علی نیامد؟🔺️🔺️
🎤 حجت الاسلام مهدی دهبان
📆 شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱
@dehban_ir
حجت الاسلام مهدی دهبان.mp3
45.07M
🔺️🔺️ماجرای فدک بخش اول:
برای چه فدک غصب شد؟
چرا فاطمه علیها السلام از علی دفاع نکرد؟🔺️🔺️
🎤 حجت الاسلام مهدی دهبان
📆 یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱
@dehban_ir
حجت الاسلام مهدی دهبان.mp3
42.11M
🔺️ماجرای فدک بخش دوم:
چرا فدک غصب شد؟ لیست اموال غصب شده چه بود؟ چرا فدک به فاطمه زهرا علیهاالسلام بخشیده شد؟ انتقام از فاطمه علیها السلام چطور گرفته شد؟🔺️
🗂برخی مباحث نوآوری خود استاد است برای اولین مطرح می شود!
🎤 حجت الاسلام مهدی دهبان
📆 دوشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۱
@dehban_ir
مهدی دهبان
#مقتل #فاطمیه #مسمار ♦️درب خانه فاطمه سلام الله علیها دو لنگه بود. 💠خودش با دست خودش میخ کوبیده بود
یک نکته از این متن روضه:
وتد: میخ ها و آلاتی که برای محکم کردن دیوار یا خیمه به زمین می کوبند.
مسمار : میخ های فلزی
اشکال وهابی ها:
چطور عمر بن الخطاب، فاطمه زهرا سلام الله علیها را ضربت بزند؟ چه کسی باور می کند؟ مگر می شود مرد، زن را بزند؟
جواب 👇👇👇👇
جناب عمر بن الخطاب در زمان حیات پیامبر و جلوی چشم ایشان و دیگر صحابه هم این کار را انجام داد
اسناد👇👇👇👇
#تاریخ
#مقتل
#فاطمیه
🔺️🔺️وهابیان چگونه ادعا می کنند عمر بن خطاب حضرت فاطمه سلام الله علیها را ضربت نزد، در حالی در زمان حیات پیامبر هم فاطمه سلام الله علیها و هم همسران پیامبر صلی الله علیه و آله را با شلاق زده است...!
✅روایت اول:
[عن عبدالله بن عباس:] لما مات عثمانُ بنُ مَظْعونٍ قالتِ امرأتُه: هنيئًا لكَ يا ابنَ مَظْعونٍ بالجنةِ قال: فنظر إليها رسولُ اللهِ ﷺ نظرةَ غضبٍ فقال لها: ما يُدريك فواللهِ إني لَرَسولُ اللهِ وما أدري ما يُفعلُ بي قال عَفّانٌ: ولا بِهِ قالتْ: يا رسولَ اللهِ فارِسُكَ وصاحِبُكَ فاشتد ذلكَ على أصحابِ رسولِ اللهِ ﷺ حينَ قال ذلك لعثمانَ وكان مِنْ خِيارِهم حتى ماتتْ رُقيَّةُ ابنةُ رسولِ اللهِ ﷺ فقال: الْحَقي بسلفِنا الخيرِ عُثمانَ بنِ مَظْعونٍ قال: وبكتِ النساءُ فجعَل عمرُ 👈يضرِبُهن بسوطِه فقال النبيُّ ﷺ لعمرَ: دعهن يَبكين وإياكنَّ ونَعِيقَ الشيطانِ ثم قال رسولُ اللهِ ﷺ: مهما يكونُ مِنَ القلبِ والعينِ فمِنَ اللهِ والرَّحْمَةِ ومهما كان مِنَ اليدِ واللسانِ فمِنَ الشيطانِ وقعَد رسولُ اللهِ ﷺ على شفيرِ القبرِ وفاطمةُ إلى جنبِه تبكي فجعَل النبيُّ ﷺ يَمسَحُ عينَ فاطمةَ بثوبِه رحمةً لها
أحمد شاكر (١٣٧٧ هـ)، مسند أحمد ٥/٤١ • إسناده صحيح
سوط= شلاق
✅روایت دوم:
[عن عبدالله بن عباس:] لمّا ماتَت رقيَّةُ بِنتُ رسولِ اللهِ ﷺ: الحقي بسلَفِنا عثمانَ بنَ مظعونٍ، فبكتِ النِّساءُ علَيها، فجعل عمرُ 👈يضربهنَّ بسَوْطِه. فأخذ النَّبيُّ ﷺ بيدِه وقال: دعهُنَّ يبكينَ. ثمَّ قال: ابكين وإياكن ونعيقَ الشَّيطانِ، فإنَّهُ مهما يكن من القلبِ والعينِ فمن اللهِ والرَّحمةِ، ومهما يكن من اليدِ واللِّسانِ فمن الشَّيطانِ. فقعدت فاطمةُ على شفيرٍ إلى جنبِ رسولِ اللهِ ﷺ فجعلت تبكي، فجعلَ رسولُ اللهِ ﷺ يمسحُ الدمعَ عن عينِها بطرفِ ثوبِه.
الذهبي (٧٤٨ هـ)، سير أعلام النبلاء ٢/٢٥١
✅روایت سوم:
[عن عبدالله بن عباس:] ماتت رقيةُ بنتُ رسولِ اللهِ ﷺ فقال: الحَقي بسلفِنا الصالح عثمانَ بنِ مظعونٍ. قال: وبكتِ النساءُ فجعل عمرُ 👈يضربُهنَّ بسوطِه، فقال: دعْهنَّ يا عمرُ، وإياكنَّ ونعيقَ الشيطانِ مهما يكن من العينِ والقلبِ فمن اللهِ الرحمةُ، ومهما كان من اليدِ واللسانِ فمنَ الشيطانِ، وقعد على القبرِ وفاطمةُ إلى جنبِهِ تبكي، فجعل يمسحُ عينَ فاطمةَ بثوبِهِ
الذهبي (٧٤٨ هـ)، ميزان الاعتدال ٣/١٢٨
🔺️🔺️اما برخی محدثین لفظ حدیث را تحریف نمودند از "ضربهن" به "زبرهن" ...!!
زبر به معنی بازداشتن شدید از کاری!
[عن أبي هريرة:] أنَّ سلَمةَ ابنَ الأزرقِ كانَ جالسًا عندَ ابنِ عمرَ بالسُّوقِ فمرَّ بجنازةٍ يُبكى عليها فعابَ ذلِكَ ابنُ عمرَ وانتَهَرَهُنَّ فقالَ سلمةُ لا تقُلْ ذلِكَ يا أبا عبدِ الرَّحمنِ فأشهدُ على أبي هُرَيْرةَ لسَمِعتُهُ يقولُ مُرَّ على النَّبيِّ ﷺ بجنازةٍ وأَنا معَهُ ومعَهُ عمرُ ونساءٌ يبكينَ عليها 👈فزَبرَهُنَّ عمرُ وانتَهَرَهُنَّ فقالَ لَهُ النَّبيُّ ﷺ دعْهنَّ يا عمرُ فإنَّ العينَ دامعةٌ والنَّفسَ مصابةٌ والعَهدَ قريبٌ قالوا أنتَ سمعتَهُ يقولُ هذا قالَ نعَم ، فقالَ ابنُ عمرَ اللَّهُ ورسولُهُ أعلمُ ، مرَّتينِ
الذهبي (٧٤٨ هـ)، المهذب ٣/١٤١٨
🔺️🔺️بار دیگر لفظ حدیث را تحریف نمودند از "ضربهن" به لفظ "زجرهن" و "نهرهن"...!!
زجر و نهر به معنی بازداشتن از کاری
✅روایت اول:
[عن عبدالله بن عمر:] كُنْتُ جالسًا مع ابنِ عمرَ فأُتي بجنازةٍ يُبكى عليها فعاب ذلك ابنُ عمرَ وانتهرهنَّ فقال سلمةُ بنُ الأزرقِ: أشهَدُ على أبي هُرَيرةَ أنِّي سمِعْتُه يقولُ: مُرَّ على رسولِ اللهِ ﷺ بجنازةٍ وأنا معه ومعه عمرُ بنُ الخطّابِ ونساءٌ يبكينَ عليها👈 فزجَرهنَّ وانتهَرهنَّ فقال رسولُ اللهِ ﷺ: (دَعْهُنَّ يا عمرُ فإنَّ العينَ دامعةٌ والنَّفسَ مصابةٌ والعهدَ قريبٌ) قال ابنُ عمرَ: فاللهُ ورسولُه أعلمُ
ابن حبان (٣٥٤ هـ)، صحيح ابن حبان ٣١٥٧ • أخرجه في صحيحه
✅روایت دوم:
[عن أبي هريرة:] تُوفِّي بعضُ كَنائِنِ مرْوانَ، فشَهِدَها الناسُ وشَهِدَها أبو هُرَيرةَ ومعهم نساءٌ يَبْكينَ، فأمَرَ بهنَّ مرْوانُ، فقال أبو هُرَيرةَ: دَعْهنَّ؛ فإنَّه مرَّ على رسولِ اللهِ ﷺ جِنازةٌ معها بَواكٍ، 👈فنهَرَهنَّ عُمرُ، فقال له رسولُ اللهِ ﷺ: دَعْهنَّ؛ فإنَّ النفْسَ مُصابةٌ، والعينَ دامِعةٌ، والعَهْدَ حَديثٌ.
شعيب الأرنؤوط (١٤٣٨ هـ)، تخريج المسند ٨٤٠١ • إسناده ضعيف • أخرجه ابن ماجه بعد حديث (١٥٨٧)، وأحمد (٨٤٠١) واللفظ له
🔺️این پیام کپی نیست نتيجه تحقیقات است.
@dehban_ir
#مقتل
#فاطمیه
#تاریخ
🔺️در روایات ما هم اشاره شده که عمر بن خطاب در زمان حیات پیامبر و در حضور ایشان همسران و دختر ایشان را با شلاق زده است!!
🔺️🔺️مانند کتاب التعازی شریف حسینی(م ۴۴۵) :
مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۲، ص ۴۶۷
اَلشَّرِيفُ اَلزَّاهِدُ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ اَلْحُسَيْنِيُّ فِي كِتَابِ اَلتَّعَازِي ، بِإِسْنَادِهِ عَنْ شُعْبَةَ بْنِ ثَابِتٍ اَلْبُنَانِيِّ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ: لَمَّا مَاتَتْ رُقَيَّةُ بِنْتُ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَبَكَتِ اَلنِّسَاءُ عَلَيْهَا فَجَاءَ عُمَرُ👈 يَضْرِبُهُنَّ بِسَوْطِهِ فَأَخَذَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِيَدِهِ وَ قَالَ يَا عُمَرُ دَعْهُنَّ يَبْكِينَ وَ قَالَ لَهُنَّ اِبْكِينَ وَ إِيَّاكُنَّ وَ نَعِيقَ اَلشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ مَهْمَا يَكُنْ مِنَ اَلْعَيْنِ وَ اَلْقَلْبِ فَمِنَ اَللَّهِ وَ مِنَ اَلرَّحْمَةِ وَ مَهْمَا يَكُنْ مِنَ اَلْيَدِ و اَللِّسَانِ فَمِنَ اَلشَّيْطَانِ فَبَكَتْ فَاطِمَةُ عَلَيْهَا السَّلاَمُ وَ هِيَ عَلَى شَفِيرِ اَلْقَبْرِ فَجَعَلَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَمْسَحُ اَلدَّمْعَ مِنْ عَيْنَيْهَا بِطَرَفِ ثَوْبِهِ .
🔺️🔺️در روایت زیر به همان مطلب کمی واضح تر اشاره دارد:
بشارة المصطفی لشیعة المرتضی ج ۱، ص ۲۷۳
عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: لَمَّا مَاتَتْ زَيْنَبُ بِنْتُ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَقَفَ يَعْنِي رَسُولَ اَللَّهِ عَلَى شَفِيرِ اَلْقَبْرِ وَ👈 فَاطِمَةُ تَبْكِي فَجَعَلَ يَأْخُذُ ثَوْبَهُ فَيَمْسَحُ عَيْنَيْهَا فَبَكَى اَلنِّسَاءُ 👈فَضَرَبَهُنَّ عُمَرُ بِسَوْطِهِ فَقَالَ يَا عُمَرُ دَعْهُنَّ فَإِنَّ اَلْعَيْنَ دَامِعَةٌ وَ اَلنَّفْسَ مُصَابَةٌ اِبْكِينَ وَ إِيَّاكُنَّ وَ بِقِيعَةِ اَلشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ مَا يُكَنُّ مِنَ اَلْقَلْبِ وَ اَلْعَيْنِ فَمِنَ اَللَّهِ وَ مَا يُكَنُّ مِنَ اَلْيَدِ وَ اَللِّسَانِ فَمِنَ اَلشَّيْطَانِ .
@dehban_ir
11.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕دردناکترین روضه حضرت زهرا علیهاالسلام
💠آیت الله جوادی آملی:
🔸️این روضه از در به پهلو زدن، از سیلی زدن سخت تر است....!
🔹️یا بقية الله
♦️لطفا در جای خلوت ببینید که حق روضه ادا شود.
#مقتل
#فاطمیه
@dehban_ir
#فاطمیه
#مادر
🧮آیا می توانم حضرت زهرا را مادر خطاب کنم؟
سوال يکی از دوستان
سلام.حاج اقا حال شما خوبه؟ این روایت که میگن حضرت زهرا فرمودن هرکی محبت من رو داشته باشه میتونه به من مادر بگه که از امام صادق میگن ، هست؟ سندش چه طوره؟
عليكم السلام
🔸️چنین روایتی بر اساس جستجوی های انجام شده پیدا نشده.
🧮از نظر عرف کسانی که جایگاه خاص و اهمیت ویژه ای دارند، به عنوان پدر یا مادر معنوی محسوب می شوند.
🧮 در قرآن خداوند از همسران پیامبر به عنوان «امّهات المؤمنین» یاد می کند و می فرماید: «پیامبر نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است و همسران او مادران آنها [مؤمنان] محسوب مىشوند». احزاب، 6، البته منظور این نیست که تنها علّت امّ المؤمنین گفتن جایگاه خاص ایشان است.
در روایات نیز پیامبر (ص) و علی (ع) به عنوان پدران این امت معرفی شدند.
📚ابن شهرآشوب مازندرانى، مناقب آل أبی طالب (ع)، ج 3، ص 105، مؤسسه انتشارات علامه، قم، 1379 هـ ق، قال النبی (ص)، "أنا و علی أبوا هذه الأمة".
🔺️همچنین در زیارت نامه حضرت فاطمه زهرا (س) در بیستم جمادی یعنی روز ولادت آن حضرت می خوانیم:
«السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ حَبِیبِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَلِیلِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ صَفِیِّ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِینِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِیَاءِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِیَّةِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَةَ وَلِیِّ اللَّهِ وَ خَیْرِ خَلْقِهِ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْمُؤْمِنِینَ ... .»
📚سید على بن موسى بن طاوس، إقبالالأعمال، ص 624، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1367 هـ ش.
🔸️در این زیارت نامه آن حضرت را به عنوان «أُمَّ الْمُؤْمِنِینَ» سلام می دهیم و ایشان را مادر مؤمنان خطاب می کنیم.
@dehban_ir
⭕️ دروغ وهابیت: مصائب و مقاتل حضرت زهرا (س) از صفویه به بعد مطرح شده است!
❗️ از قرن دوم هجری | عالم اهل سنت میگوید شیعه معتقد به وقوع حمله به خانه حضرت زهرا و شهادت حضرت محسن [علیهما السلام] است.
❗️این سند، از قدیمیترین اسنادی است که نشان میدهد، شیعه قائل به هجوم به خانه حضرت زهرا (س) و شهادت حضرت محسن (ع) بوده و عامل آن را خلفای مخالف امیرالمومنین (ع) میدانسته است.
👈«ضرار بن عمرو الغطفاني» (متوفی ۲۰۰ ه ق)از متكلمان معتزلي و مشهور اهل تسنن در قرن دوم هجری و معاصر با حضرت امام کاظم و امام رضا علیهما السلام است. او در کتاب «التحریش» در مقام گزارش عقاید شیعیان آن زمان و عیبجویی بر آنان میگوید:
👈 «آنها بر این باورند که ابوبکر و عمر به فاطمـه سلام الله علیها ظلم کردنـد و به نحوی به ایشان آسیب رساندند که بر اثر شدت ضربه، فرزندشان سِقط شد».
📚 منبع: کتاب التحریش، الغطفانی، دارالارشاد - دار ابن حزم، ص ۵۲.
📌سند می گوید:
شیعیان هم عصر امام کاظم و امام رضا علیهما السلام ابوبکر و عمر به فاطمه زهرا علیهاالسلام آسیب رساندند طوری ایشان را کتک زدند که بر اثر شدت ضربات فرزندشان سقط شد.
🔺نسخه خطی نگهداری شده در کتابخانه شهر شهارة ـ یمن
کتابت شده در سال 540 هـ ق🔺
@dehban_ir