6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
▪️علت این تصادف مرگبار، نه سرعت غیرمجاز بود، نه نقص فنی خودرو و نه شرایط نامساعد جاده؛ بلکه یک مشاجره خانوادگی میان زن و شوهری بود که در حین رانندگی رخ داد.
▪️مشاجرهای که با دخالت زن در هدایت خودرو، به واژگونی خودرو و مرگ هردو ختم شد.
▪️اما تلخترین بخش ماجرا، ۲ کودک خردسالی هستند که در صندلی عقب خودرو حضور داشتند؛ کودکانی که در یک لحظه، پدر و مادر خود را از دست دادند
▪️روایتی از چند ثانیه خشم که سرنوشت یک خانواده را برای همیشه تغییر میدهد😔
#مشاجره
#خشونت
#پرخاشگری #دعوا #تصادف
🇮🇷@delbarkade
سلام علیکم
به نظر میرسه که مشکل، فقط دیر برگشتن از منزل مادرشوهر نیست؛
ریشهاش اینه که همسرتون وقتی وارد فضای خانواده ی خودش میشه، دوباره در نقش پسرِ اون خونه قرار میگیره !
برای همینه که تو خونه ی خودش زود خسته میشه..
اما اونجا تا نصفه شب مینشینه؛ چون اونجا براش حس رهایی، یا توجه خانوادگی میاره.
ببینید و توجه کنید که منزل مادرشوهر و پدر شوهرتون چه جذابیتهایی براش داره و چه رفتارهایی باعث میشه که ایشون رو اونجا نگه داره ..🤔
در واقع شاید کمبود محبت هایی در وجود ایشون یا هر مردی باشه، که تو منزل و در کنار شما از اون لحاظ اشباع نمیشه ! (این یک طرف قضیه، که بهش توجه خاص داشته باشید )
طرف دیگه اینکه این رفتار وقتی به خواب بچهها، درس بچهها و برنامه زندگی آسیب میزنه، دیگه یک نوع بی نظمیه !
اولین کار اینه که قبل از رفتن، فقط خواهش نکنید؛ بلکه یک قرار دقیق بذارید.
مثلاً نگید زود برگردیم؛ بگید لطفا امشب ساعت ده و نیم برگردیم چون بچهها فردا مدرسه دارن.
فرق این دو تا جمله مهمه چون زود برگشتن مبهمه، اما ساعت مشخص قابل پیگیریه.
دوم اینکه قراری که با همسرتون میذارید، باید قبل از رفتن به مهمونی گذاشته بشه، نه وسط مهمونی.
چون وسط مهمونی، همسرتون تحت فضای خانواده قرار میگیره و معمولاً قول قبلی یادش میره یا جدی نمیگیره.
بگید : من برای خودم نمیگم، بچهها وقتی خوابشون بهم میریزه فردا هم به برنامه هاشون نمیرسن و مریض میشن ..
فرمودید که همسرتون دهنلقه و تنهایی رفتنش براتون نگرانکننده ست، به جای منع کامل، مرز بگذارید براش!
یعنی قبل از رفتن باهاش توافق کنید که مسائل خصوصی خونه، اختلافهایی که بینتون هست، خریدها، برنامهها، پول، تربیت بچهها و حرفهای بین شما بیرون گفته نشه.
بهش نگید «تو دهنلقی» چون گارد میگیره!!
بهش بگید: من وقتی مسائل خونه بیرون گفته میشه احساس ناامنی میکنم، دوست دارم حریم زندگیمون حفظ بشه.
نکته دیگه اینکه اگر خانواده همسر با شما بد هستن، شما لازم نیست صمیمی و باز باشید.
ادب، سلام، احترام، جواب کوتاه، لبخند کنترلشده، همین کافیه.
نه درد دل کنید، نه توضیح اضافه بدید، نه وارد بحثهای حساس بشید.
وقتی هم اونجا هستید و بدرفتاری میبینید، همان لحظه وارد جنگ نشید؛ فقط خودتون رو درگیر نکنید و بعداً با همسرتون درباره اش صحبت کنید.
در کل شما باید در قبال اون رفتار همسرتون، از حالت خواهش و ناراحتی، وارد حالت مدیریت بشید.
یعنی زمان رفت و برگشتتون ، مقدار صحبتهایی که اونجا گفته میشه، کنترل شده باشه..
و اینکه شبهایی رو به منزل اونها برید که فرداش درس و یا کار مهم نباشه !
اگه این مرزها آروم آروم و بدون دعوا انجام بشه، کمکم رفتوآمدها از حالت بیبرنامگی خارج میشه و روی نظم میاد .
یک احتمال دیگه اینکه شاید شما یکسری از خواسته های همسرتون رو عملی نکردید و اون داره با شما لج میکنه ..
کمی در این مورد هم فکر کنید یا با او صمیمانه صحبت کنید و بگید که : صحبتی یا کاری بین ما هست که توی دلت مونده باشه و من حواسم بهش نبوده باشه !؟
شاید گره این مشکل جای دیگه ای باشه 😉
#ارتباط_با_خانواده_همسر
#خانواده_همسر
#تربیت_فرزند
#رضیه_سادات
🇮🇷@delbarkade
بنده خدا صبح میاد تو کانال
بعد از ظهر لفت میده😐🙄
داداش یه دو سه روز به من مهلت بده استعداد هامو نشون بدم😐
🇮🇷@delbarkade
4.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پیت هگست، وزیر جنگ آمریکا که در سفری رسمی برای گرامیداشت هشتادودومین سالگرد عملیات نرماندی به همراه شش فرزندش وارد فرانسه شد
توی این فیلم خیلی نکات مهم و قابل توجهی وجود دارد:
۱ـ زن و شوهر با فرزندان به سفر آمده اند، همه خانواده باهم( احتمالا اگه کسی توی گوش این خانم خونده: بابا سفر دونفری برید یه کم از گرفتاری بچه ها آسوده باشی، یه چَک خوابونده توی گوشش)
۲ـ لباس خانم گشاد و بلند و یقه بسته ، با رنگی خنثی و ساده هست( لباس مناسب محیط های عمومی در فرهنگ خودشون)،و هیچ رژ لب قرمز و جلب کننده توجه نزده
۳ـ شش فرزند قد و نیم قد دارن(که بزرگترینش نوجوونه) شایدم بعدی ها توی راه باشن، ولی فردی شاد و با اعتماد به نفس بنظر می رسه
۴ـ دوتا از پسرا، لباس نظامی پوشیدن ( درحالیکه رسانه های معاند دائما حضور فرزندان ما در مراسم محرم و بسیج و... را خشونت طلبی و سو استفاده از کودکان توی مخ مخاطب ایرانی جا میندازن
❌ اونوقت برای خانم های جوان و نوجوان ما ، زندگی مجردی با دوستان پسر، حذف فرزند آوری با جایگزینی حیوان خانگی
پوشیدن لباسهای مخصوص خانم های فاسد با آرایش های آنچنانی را نشانه آزادی و روشنفکری تبلیغ می کنند....
#فرزند_آوری
.
سلام به شما مادر مهربون ❤️
ببینید عزیزم، این که الان حالتون بده به معنی ناشکری نیست.
شما الان فقط غافلگیر شدید. اینطور نیست که نعمت فرزند رو قبول نداشته باشید !
شما الان دو تا بچه کوچک دارید، یکی ۶ ساله و یکی هم دو و نیم ساله .. طبیعیه که با شنیدن بارداری دوباره، ذهنتون قفل کنه..
پس این گریه و بی قراریتون نشونه ی فشار زیاد جسمی و ذهنیه .
اول اینکه خودتونو سرزنش نکنید ☝️
فعلا ذهن و وقتتون رو روی آروم کردن خودتون بذارید و به قضاوت دیگران اصلا اهمیت ندید و فکر نکنید .
و سعی کنید با آرامش خودتون و همسرتون این بارداری رو مدیریت کنید ..
دوم اینکه اصلا لازم نیست این موضوع رو به همه بگید!
سوم اینکه حتماً وضعیت بارداریتون رو چک کنید و مراقب سلامتی خودتون و فرزندتون باشید .
اینکه بخوایید مسئله رو نبینید فقط اضطرابتونو زیاد میکنه !
با خودتون حرف بزنید.. مهربون باشید با خودتون ..همش سرزنش نکنید خودتونو ..
بهجای اینکه بگید من بدبخت شدم، بگید من غافلگیر شدم و حق دارم کمی نگران باشم ..اما قدم قدم جمعش میکنم...
خیلی صمیمانه با همسرتون هم صحبت کنید و ازش بخواهید که کنارتون باشه ..بهش بگید که کمی نگران هستید و احتیاج دارید که کنارتون باشه..
متوجهش کنید که این نگرانی شما این معنی رو نمیده که دنبال دعوا هستید .. بلکه دنبال تکیه گاهید..
قدم قدم خودتونو آروم کنید ..به همه چیز و همه ی مسائل با هم و یکجا فکر نکنید !
مثلا امروز آرام شدن، فردا وقت گرفتن دکتر ، بعد صحبت با همسر، بعد مثلا برنامهریزی برای پیدا کردن یک نفر که کمک حالتون باشه برای کارهای خونه و ...و ...و..
برای بچه ی کوچیکتون هم اصلا نگران نباشید .. اتفاقا وقتی بچه ی جدید به دنیا بیاد انقدر میتونن هم بازی خوبی برای هم باشن که شما فقط کِیف میکنید..😀
فقط یه چند صباحی رو باید سختی بکشید تا یکم بزرگتر بشن .. بعدش دیگه راحت هستید ..حتی بچه ها عصای دست شما هم میشن ☺️ ( الحمدلله ۴ تا دارم که میگم 😅)
اینم بدونید که گاهی عبادت شما همینه که خودتون رو با سرزنش و فکرهای بد اذیت نکنید..، آرام باشید و بدونید که با توسل به اهل بیت علیهم السلام قوی و محکم میشید💪
رزق این بچه فقط پول نیست..
قرآن میفرماید : لا تقتلوا اولادکم خشیة املاق..نحن نرزقهم و ایاکم
از ترس فقر و نداری فرزندان (یا جنین های خودتون ) رو نَکُشید! (جلوی بچه دار شدن رو نگیرید!) ما رزق و روزی اونها و شما رو میدیم .
مطمئناً خداوند متعال کمک حالتون هست ..
پیغمبر اکرم صلیالله علیه و آله و سلم هم میفرمایند تولد یک فرزند در امت من بهتر از هر چیزی است که خورشید بر آن میتابد ... یا جای دیگر میفرمایند : من فردای قیامت به کثرت شما بر سایر امت ها افتخار می کنم.
چه بهتر از اینکه مایهی افتخار پیغمبر اکرم (ص) باشیم.. 🥰
پس حتما ان شاءالله سعی کنید از این اضطراب بیرون بیایید و مدیریت کنید شرایط رو ..
و این مسیر با تدبیر شما و همسرتون و توسل و توکل، قابل حل و قابل مدیریت هست ان شاءالله .👌
#فرزندآوری
#فرزند_آوری
#رضیه_سادات
🇮🇷@delbarkade
🤗
اینم پذیرایی دختر کوچولو از یه مامان خسته و داغون 🤕🥲🥰
گفتم بهتون که ..بچه ها از یه سنی عصای دستت میشن 👌
🇮🇷@delbarkade
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی دعای اللهم کن لولیک میخونید، دارید در واقع ارتباط میگیرید با امام زمانتون...🤍
▫️ #امام_زمان ؛ #رهبر_شهید
🇮🇷@delbarkade