eitaa logo
دلدادگانِ صاحِبَ الزَمان سَلامُ الله علیه
1.7هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
176 فایل
السَّلاَمُ عَلَى الدِّينِ الْمَأْثُورِ وَ الْكِتَابِ الْمَسْطُورِ... 🌱سلام بر مولایی که تنها نشانِ باقیمانده از دین و حجّت های خداست. 🌱سلام بر او که گنجینه علم الهی است. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت پنجم حضرت بقیة الله @maaref_shiaa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5791898449607657951.mp3
5.13M
🎧 بسیارشنیدنی🌱 🔰 علیه السلام به فکر ما هستند ... 💫هر چه می‌خواهید به حجت ابن الحسن بگویید همه کسم تویی صاحب الزمانم👇 ✨@deldadeganmahdy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 خواطر و راه رفع آنها ⛔️ خَواطر (=افکاری که ناخواسته و به سرعت از ذهن عبور می‌کنند)، مانعی بزرگ در راه رسیدن به عشق محبوب هستند. ‼️ هر خطوری که از ذهن انسان بگذرد، مانعی بر سیر الی الله ایجاد می‌کند که تلاش انسان در این راه را بی فایده می‌کند. علت ایجاد خطورات ذهن، ناخالصی ارواح و دور بودن از طیبات و طهارت روح است. ✅ بنابراین می‌بایست برای رفع و نفی (=دور کردن) آن‌ها همت کرد. وگرنه تلاش در جهت رسیدن به حب و عشق الهی بیهوده و گذر از حب نفس و غرق شدن در سعادت ابدی - که در گرو قرب به خدای متعال است -، امری دشوار خواهد بود. 👈 و اما علاج خواطر ✳️ نفی خواطر، مانند تخلیه است؛ برای رسیدن به طهارت کامل، باید روح و نفس از کثافات، تخلیه شود‌ و با زدودن و شستشوی ناپاکی‌ها، طهارت و پاکی جای آنها را بگیرد تا جایی که به طهارت کامل ختم شود. 1⃣ بدانیم که نفی خواطر در ابتدا باید با توکل و توسل شروع شود چرا که اساس کار ما توسل است. 2⃣ گام دوم اینست که بدانیم نفی خواطر در گرو نفی ظواهر (محبت ظواهر) است. یعنی نفی محبت‌هایی مانند حب به دنیا، حب به ماشین، حب به خانه و و و (ان شاء الله به قید حیات، این موضوع در مجالی دیگر توضیح داده خواهد شد.) بنابراین هر چه از محبت به دنیا و غیر محبوب کم کردی، از خواطرت هم کم خواهد شد. 3⃣ و اما گام سوم ذکر خدای متعال است که منظور ذکر قلبی است، ذکری که از قلب خطور کند؛ چرا که هرچه ذکر قلبی در ضمیر انسان فقیر الی الله مستحکم تر و مسجل تر شود، بیشتر خواطر را می‌زداید ان شاء الله 4⃣ و گام آخر خواندن قرآن است بصورت روزانه. اللهم عجل لولیک الفرج❤️ 🏷
قرائت حدیث کسا 🪐✨هدیه به خانم فاطمه زهرا«س»جهت سلامتی وتعجیل در فرج امر ظهور وحوائج خوانندگان🤲🏻🥰✨ 🕰️زمان تقریبی قرائت:۱۰دقیقه🌸🍃 🕰️زمان تقریبی صوت:۱۵دقیقه🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از معارف الشیعه
🔴 مسموم شهید شدن "صلوات الله علیه و آله" در ۱- رضوان الله علیه: رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز دوشنبه بیست و هشت صفر در مدينه در حالى كه مسموم شده بود، از دنيا رفت.[۱] ۲- رضوان الله علیه: محمد بن عبد الله (صلى الله عليه وآله)... در روز دوشنبه بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود.[۲] ۳- رضوان الله علیه: به همین دلیل است که مسلمانان اعتقاد دارند، علاوه بر فضیلت نبوت که به پیامبر (صلی الله علیه و آله) هدیه شده، ایشان به فوز شهادت نیز نائل آمده اند.[۳] ۴- ابن فتال نیشابوری رضوان الله علیه: بدان که رسول الله صلی الله علیه و آله روز بیست و هشت صفر سال یازده هجری در سن شصت و سه سالگی در حالی که مسموم بود در مدینه، از دنیا رفت. وگفته می شود که وفات آن حضرت در ماه ربیع الاول بوده، در حالی که قول اول معتمد است.[۴] ۵- رضوان الله علیه:. محمد بن عبد الله (صلى الله عليه وآله)... در روز دوشنبه بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود.[۵] ۶- محمد بن علی اردبیلی رضوان الله علیه: روز دوشنبه، بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود. در حالی که شصت و سه سال داشت. مادرش آمنه دختر وهب بن عبد مناف بود.[۶] 🔻۷- " رضوان الله علیه " : روز دوشنبه، بیست و هشت صفر سال دهم هجرى در حالى از دنيا رفت كه مسموم شده بود.[۷] 📚[۱]- المقنعة، صفحه ۴۵۶. 📚[۲]- تهذيب الأحكام في شرح المقنعة، ج۶، ص۳. 📚[۳]- مجمع البيان في تفسير القرآن، ج۹، ص۱۵۶. 📚[۴]- روضة الواعظين و بصيرة المتعظين، جلد ۱، صفحه ۷۱. 📚[۵]- تحرير الأحكام الشرعية على مذهب الإمامية، جلد ۲، صفحه ۱۱۸. 📚[۶]- جامع الرواة وإزاحة الاشتباهات عن الطرق والاسناد، جلد ۲، صفحه ۴۶۳. 📚[۷]- ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار، جلد ۹، صفحه کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻امام رضا از آباء خود، از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل می‌کند که فرمود: مَا یَنْقَلِبُ جَنَاحُ طَائِرٍ فِی الْهَوَاءِ إِلَّا وَ عِنْدَنَا فِیهِ عِلْمٌ. پر پرنده ای در هوا تکان نمی خورد، مگر اینکه نزد ما در آن باره علمی است. 📚عيون أخبار الرضا عليه السلام ج ۲، ص ۳۲