eitaa logo
دلنوشته‌ای از دلی تنگ برای شهدا
717 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
2.2هزار ویدیو
42 فایل
در هر زمان از شبانه روز که دلتان تنگ شد دلنوشته خود را برای ما بفرستید @amz_15
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿🌿🌿🌿🌿 جوانانی که توانائی رفتن به جبهه دارند با حضور خود در جبهه برادران خود را کمک و یاری کنند تا آنها خسته نشوند ای کسانی که آروز داشتید در کربلا بودید و امام حسین را یاری می‌کردید  اکنون صحنه کربلا تکرار می‌شود و وقت آن رسیده که این فرصت را غنیمت بشمارید دیگر چنین وقتی نصیب شما نمی‌شود. **پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ و ایثار و شهادت"نوید شاهد" @dghjkb
آه... برگرد به آن رأس جدا بر سر نِی به همان جسم که بازیچه شمشیر شده! تشنه‌ ذکر اناالمَهدی‌ توست حسین طالب خون خدا، آمدنت دیر شده @dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴 🏴 ندارم آروم که اربعین شد.... خبر داری که عاشقت خونه نشین شد.... به دل می‌گفتم میریم زیارت یه دلخوشی داشتیم و بس ،،، آخرش این شد @dghjkb
▪️زیارت کربلا میراث شهدای دفاع مقدس برای جهانیان است: راه حسین(ع) و سرزمینی که در آن فرهنگ و نهضت عاشورا رقم خورد این را به ما می‌آموزد که کربلا در شرایط آتش‌بس، جنگ، ایمن یا ناامن برای شیعیان، «کربلا» خواهد بود. هنوز آهنگ صدا حاج ذبیح‌الله حاج‌بخشی و آن رجز خوانی‌های حماسی و اعتقادیش را که در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه و مناطق عملیاتی می‌گفت:«کجا میری؟ کربلا. با کی میری؟ با شهدا.» از یاد نرفته است.در بهبوهه جنگ تحمیلی این شعار برای رزمندگان مهم بود چون می‌خواستند با دست خالی از شرافت و هویت دینی و ملی خود با اقتدا به فرهنگ سید و سالار شهدا دفاع کنند. تا اینکه قطره قطره با شهادت طلبی‌هایشان این شعار برای آنها به یک آرمان مهم و دست یافتنی تبدیل شد. حضور در کربلا آنچنان شور و اشتیاقی برای رزمندگان و فرماندهان داشت که محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران به همراه سپهبد شهید علی صیادشیرازی که آن زمان فرماندهی نیروزی زمینی ارتش را عهده دار بود، با توافق و هماهنگی با یکدیگر، سلسله عملیات‌هایی را با نام «کربلا»؛ از کربلای یک تا 12 را تنظیم و آن را در شورای عالی دفاع که آن زمان مرجع تصمیم گیرنده بود عنوان کردند. علاوه بر این رزمندگان با نوشتن شعار‌هایی پشت لباس‌ خاکی‌شان که واژه «کربلا» در آن به چشم می‌خورد به نوعی هدف و انگیزه خود را از پیکار با دشمن بیان می‌کردند. البته «کربلا» فقط به اسامی عملیات‌ها و نوشته‌های پشت لباس رزمندگان خلاصه نمی‌شد بلکه واحد تبلیغات جنگ نیز با نصب تابلوهایی جمله‌هایی همچون «وضو در فرات،نماز در کربلا» این آرمان را در ذهن رزمندگان می‌پروراندند. *کربلا و دفاع مقدس اکنون با گذشت حدود 26 سال از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شاهد این هستیم که این آرمان شهدا و فرماندهان که شرایط حاکم بر جبهه آن را به منثه ظهور رسانده بود با حضور میلیونی زائران ایرانی و مسلمانان جهان به نتیجه رسیده است و شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) در کمال آرامش، امنیت و با پای پیاده راهی سرزمینی می‌شوند که روزی حکومت بعثی صدام، آرزوی زیارت آن را بر دل شیعیان نشانده بود. *مسافران کربلا در مرز مهران بدون شک عظمت و شکوه دیگر این اجتماع میلیونی در کربلا، حضور پیروان ادیان توحیدی همچون مسیحیان عیسی بن مریم(ع) است که به دلیل ارادتشان به هدف و ارزش‌های سیدالشهدا(ع)، دوشادوش مسلمانان پیاده به سمت مرقد امام حسین(ع) گام بر می‌دارند خواهد بود. *کربلا و دفاع مقدس هنگامی‌ هم که به وصیت‌نامه‌های شهدا رجوع می‌کنیم در می‌یابیم که مهم‌ترین خواسته شهدا باز شدن معبری برای زیارت و حضور در مرقد امام حسین(ع) بوده است، اینک در ایام ماه محرم و اربعین امام سوم شیعیان که مشاهده می‌کنیم چنین جمعیتی از سراسر جهان به سوی کربلا روانه می‌شوند، در مرحله نخست در‌می‌یابیم که آرمان شهدا تحقق یافته است و اینکه شهدا همواره فراتر از زمانی بوده‌اند که در آن زندگی می‌کردند و آنچه در وصیت‌نامه‌هایشان به آن اشاره داشته‌اند، به برکت خون پاک‌شان روزی محقق خواهد شد و در آخر یادمان می‌آید اگرچه روزی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی رئیس جمهور وقت کشور عراق یا به تعبیر شهدا «صدام یزد کافر» با ناجوانمردی به جمهوری اسلامی ایران لشکر کشی کرد؛ اما حالا فلک به گونه‌ای چرخیده است که یادگاران و پیشکسوتان ایران جنگ تحمیلی، در این کشور حضور و در تصمیم‌گیری‌های مهم عراق نقش مشورتی قابل وصفی دارند. با همه این تفاسیر راه حسین(ع) و سرزمینی که در آن فرهنگ و نهضت عاشورا رقم خورد این را به ما می‌آموزد که کربلا در شرایط آتش‌بس، جنگ، ایمن یا ناامن برای شیعیان کربلا خواهد بود. کربلا و دفاع مقدس *خبرگزاری دانشجویان ایران"ایسنا" @dghjkb
💠آیت الله فاطمی نیا؛ 🔸بدانيد هيچ‌چيز جای سَحَر را نمی‌گيرد،اگر کسي سَحَر خوابيد، هر کاری در روز انجام دهد، جبران سَحَر نمی‌شود! «توصيه می‌کنم - به‌خصوص به جوان‌هاي عزيز- که مواظب باشيد سَحَرتان را از دست ندهيد. 🔸خيلی وقت فوق‌العاده‌ای است. ظرف نجات انسان سحر است. "نَّجَّيْنَاهُم بِسَحَرٍ". سحر يعنی ثلث آخر شب. مواظب باشيد به هيچ قيمتی اين را از دست ندهيد. اين هم تدبير و برنامه‌ريزی می‌خواهد. آدمي که برنامه‌ريزي در روز ندارد، طبيعي است که سحر ندارد. نماز شب یادتون نره @dghjkb
*حرکت کاروان اسرای کربلا به سوی شام؛ 19 محرم سالروز حرکت دادن کاروان اهل بیت و سرهای شهدا از کوفه به شام است. روزی که کاروان اسیران کربلا به‌طرف شام حرکت کردند و در 29 محرم به شام رسیدند. در آن روز یزید در انتظار رسیدن اسیران بود. نماینده جنایتکارش «عبیدالله بن زیاد» برنامه‌اش را خوب انجام داده بود. یزید دستور داد تا شهر شام را آذین‌بندی کنند و خاندان حسین بن علی علیه السلام را در کوچه و بازار بگردانند. کاروان اسیران را سه روز در پشت «دروازه ساعات» نگهداشتند تا کار جشن کامل شود. آن دروازه، یکی از دروازه‌های شرقی شام بود که راه «حلب» و «کوفه» به آن ختم می‌شد. شهر را با زیورها، دیبا و زر و سیم و انواع جواهر آراستند. سپس مردان، زنان، کودکان، بزرگسالان، وزیران، امیران، یهود، مَجوس، نصارا و همه اقوام، با طبل، دف، شیپور، سرنا و دیگر ابزار لهو و لعب برای شادی و تفریح بیرون آمدند. چشمها را سُرمه کشیده، دستها را حَنا بسته و بهترین لباس‌ها را پوشیده و خود را آراسته بودند. در چنین وضعی سر مطهر امام حسین(علیه السلام) را ـ که بالای نیزه بود ـ وارد شهر کردند و به دنبال آن، اسیران اهل بیت را به شهر آوردند. مردم به شادمانی و پایکوبی و طبل زنی مشغول بودند. این برنامه، حاصل تلاشهای معاویه بود. او بیش از سی سال در شام حکومت کرد. مردم شام، با تلاشهای معاویه با حضرت علی علیه السلام و خاندانش دشمنی می‌ورزیدند و رفتار مردم شام با اسیران کربلا نشان دهنده آن بود. سالها بود که در قنوت نمازشان بر حضرت علی علیه السلام لعنت می‌فرستادند! علاوه بر اینها، یزید، برای موجه جلوه دادن کار خود، امام حسین علیه السلام را «شورشی» معرفی کرد و خود را سرکوب کننده شورش ضد حکومت اسلامی می‌دانست. اسیران را از قسمتهای مختلف شهر عبور دادند، از جمله «بازار شام». جمعیت زیادی از مردم برای دیدن اسیران خاندان محمد صلی الله علیه و آله و سلم در دو طرف بازار صف کشیده بودند. در انتهای بازار «مسجد اُمَوی» قرار داشت و اسیران را از همین مسیر وارد مسجد کردند. فشار جمعیت حرکت را کُند کرده بود. خونبارترین برگهای تاریخ در حال نوشتن بود. سخنان امام حسین علیه السلام و خاندانش در قیام تاریخی کربلا، همه بیانگر این بود که قیام، برای دین و مبارزه با ستم و کفر است. اهل بیت علیهم السلام همواره خود را خاندان و وارثان پیامبر معرفی می‌کردند و بر این مهم تأکید داشتند، تا پرده‌های غفلت و خاموشی را کنار بزنند. *قصر یزید، در انتظار اسیران؛ قصر یزید که آن را «دار الخلافه» می‌نامیدند، نزدیک مسجد جامع اُمَوی بود. یزید برای اینکه پیروزیش را به رُخ مردم بکشد، اجازه داد تا همه وارد دارالخلافه شوند و از این رو قصر پر از جمعیت شد. *خبرگزاری صدا و سیما @dghjkb
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 علیه‌السلام فرمود: 🍃 هيـچ فرشتـه اى در آسمـانها و زمين نيست مگر اين كه از خداوند متعـال درخواست می کند به او رخصـت دهد تا به زيـارت امام حسـين عليه السلام مشـرّف شود، کامل الزیارات، ج۱، ص ۱۱۴ @dghjkb
*امام سجاد(ع) در مجلس یزید؛ یزید مجلسی ترتیب داده و اشراف شام را دعوت کرده بود، سپس دستور داد اُسرای اهل بیت را ـ که با طناب و زنجیر آنان را به هم بسته بودند ـ با وضعی توهین‌آمیز وارد مجلس جشن یزید کردند. حضار به آنها می‌نگریستند، امام سجاد(ع) روبروی یزید قرار گرفتند و چند شعر خواندند که بیزاری و نفرت ایشان را از یزید نشان می‌دهد: "انتظار نداشته باشید که شما به ما اهانت کنید و ما احترامتان کنیم، یا شما دائماً ما را آزار دهید و ما دست از آزار شما برداریم. خدا می‌داند که ما شما را دوست نداریم پس شما را از این که ما را دوست ندارید، سرزنش نمی‌کنیم." آنگاه حضرت به منبر رفتند، نخست سپاس و ستایش خدای به جا آوردند، آنگاه خطبه‌ای خواندند که قلبها را لرزاند و چشمها را گریاند. بخشی از بیانات آن حضرت این است: "ای مـردم بـه مـا شش چیز داده شده و با هفت چیز دیگر بر سایر مردم برتری یافته‌ایم، به ما علم و بـردباری و سخاوت و فصاحت و شجاعت و محبت در قلوب مؤمنین را داده‌اند و سرآمد دگرانیم، زیرا محمد پیامبر(ص) برگزیده از ماست، صدیق این امت، علی(ع) از ماست، جعفر طیار از ماست، حمزه شیر خدا و رسول از ماست، فاطمه بتول، بانوی زنان عالم از ماست و دو سبط این امت آقای جوانان بهشتی از ما هستند. هرکسی مرا می‌شناسد، می‌شناسد و هر کسی نمی شناسد حسب و نسبم را برایش می‌گویم؛ من فرزند مکه و منایم، من فرزند زمزم و صفایم، من فرزند کسی هستم که زکات را با ردای خویش حمل می‌کرد، من پسر بهترین کسی هستم که در جهان لباس پوشید، من پسر بهترین کسی هستم که با کفش یا پای برهنه راه رفت، من پسر بهترین کسی هستم که طواف کرد و سعی به جا آورد، من پسر بهترین کسی هستم که حج گزارد و لبیک گفت، من پسر کسی هستم که با براق به هوا برده شد، من پسر کسی هستم که از مسجدالحرام به مسجداقصی برده شد ـ منزه باد آن که او را برد ـ، من پسر کسی هستم که جبرئیل او را تا سدرة المنتهی برد، من پسر کسی هستم که نزدیک و نزدیک‌تر شد تا به اندازه دو کمان یا کمتر فاصله داشت، من پسر کسی هستم که امام جماعت فرشتگان آسمان شد، من پسر کسی هستم کـه خدای بزرگ به او وحی فرستاد، من پسر محمد مصطفایم، من پسر علی مرتضایم، من پسر کسی هستم که در راه احیای لا اله الا اللّه مبارزه کرد، من پسر کسی هستم که در رکاب رسول خدا با دو شمشیر جنگید، با دو نیزه نبرد کرد، دو بار هجرت کرد، دو بار بیعت کرد، به دو قبله نماز آورد، در بدر و حنین جنگید و یک لحظه کفر نورزید، من پسر بهترین مؤمنین و وارث پیامبران کوبنده کافران، سید و سالار مسلمانان و مجاهدین، زینت عابدین، تاج سر گریه‌گنندگان (از خوف خدا) صبورترین مردم، برترین پیشوا از آل یاسین و از خاندان رسول پروردگار عالمیانم." یزید ملعون گفت: "ای علی! پدرت با من قطع رحم کرد، حق مرا ندیده گرفت و بر سر منصبم با من جنگید، خدا هم با او چنان کرد که دیدی." در جواب، حضرت این آیه را خواند: "اما هر مصیبتی که در زمین یا از ناحیه جانشان به شما برسد، قبل از آن که به صحنه وجود آید، در کتابی ثبت شده است". ای پـسر معاویه و هند و صخر! قبل از آن‌که تو متولد شوی همیشه نبوت و امارت در دست پدران من بوده است. در جنگ بدر و احد و احزاب پرچم رسول خدا در دست جد من علی بن ابیطالب بود، درحالی که جد و پدر تو پرچم‌های کفار را به دوش می‌کشیدند. وای بر تو ای یزید! اگر بدانی چه کرده‌ای و نسبت به پدر و اهل بیت و برادران و عموزادگان من چه گناهی مرتکب شده‌ای، به کوهها می‌گریزی و سر بر خاکهای بیابان می‌گذاری و به حال خود شیون و زاری می‌کنی، این سزاوار است که سر حسین پسر علی و فاطمه بر دروازه شهرتان نصب شود، در حالی که او ودیعه رسول خداست؟ ای یزید منتظر باش که در روز قیامت قرین ندامت و خواری شوی." سر مطهر امام حسین را داخل «طَشت طلا» گذاشتند و نزد یزید آوردند. یزید در حالی که می‌خندید با چوب خَیزَران بر لبهای امام زد و با غرور و سرمستی خواند: «بنی هاشم با حکومت بازی می‌کردند، نه خَبری (از آسمان و غیب) آمده و نه وحی نازل شده است...». یزید آرزو کرد کاش نیاکانش ـ که در جنگ بَدْر کشته شدند ـ زنده بودند و خونخواهی و انتقام او را می‌دیدند. این جملات، نشان دهنده کفر قلبی و کینه یزید به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود. *خبرگزاری صدا و سیما @dghjkb
*خطبه زینب کبری(س) در مجلس یزید؛ پس از سخنان کفرآمیز یزید، هنگامی که یزید حقیقت درون خود را آشکار ساخت و بر همگان معلوم شد که جنگ بین امام حسین(ع) و یزید جنگ بین دین و کفر بوده است، حضرت زینب کبری علیها السلام به پا خاست و سخنرانی تاریخی‌اش را با این آیه شروع کرد، فرمود: «سرانجام بدکاران، آن شد که آیات الهی را تکذیب و مسخره کردند.» درادامه سخنرانی‌اش باز هم از قرآن کمک گرفت: «کافران مپندارند که اگر به آنان مهلت می‌دهیم، برایشان خوب است، بلکه گناهانشان افزوده می‌شود و برای آنان عذاب خوارکننده‌ای است.» سپاس خدا را و درود خدا بر رسول او و خاندانش باد. خدای سبحان راست گفت که فرمود: "عاقبت آنان که کار زشت کردند، بسیار زشت است که آیات خدا را تکذیب کردند و به استهزا گرفتند." ای یزید! گمان می‌کنی اکنون که اطراف زمین و آفاق آسمان را بر ما بسته‌ای و چنان راه چاره بر ما مسدود نموده‌ای که ما را برده‌وار به هر سو می‌کشند، ما نزد خدا بی‌مقدار شده و تو محترم هستی و این پیروزی به خاطرارزشی است که نزد خدا داری که تکبر می‌ورزی و باد به بینی انداخته‌ای، از اینکه روزگار به کام توست و کارهایت مرتب و آراسته و ملک و پادشاهی ما را بی‌مزاحم در اختیار گرفته‌ای، شادمان و خوشحالی؟ اندکی آهسته‌تر! آیا فراموش کرده‌ای که خدای تعالی می‌فرماید:"کافران نپندارند مهلتی که به ایشان می‌دهیم به نفع آنهاست، این مهلت را فقط برای آن می‌دهیم که گناه بیشتر مرتکب شوند و آنان را عذابی دردناک است." (آل عمران/ 178) آیا این عدالت است که زنان و کنیزان خود را پشت پرده بنشانی و دختران رسول خدا را اسیر کرده در حالی که پرده از ایشان برداشته و چهره‌هایشان را آشکار کرده به دست دشمنان دهی تا از شهری به شهری برند و قومی بیگانه به آنان نگاه کنند و دور و نزدیک و شریف و وضیع به آنها چشم دوزند، در حالی که نه سرپرستی برای آنها مانده نه پشتیبانی. چگونه می‌توان از کسی انتظار مراعات داشت که مادرش جگر پاکان را به دندان کشید و گوشتش از خـون شـهیدان رویید؟ چگونه در دشمنی ما خانواده کوتاهی کند کسی که ما را با چشم بغض و کنیه می‌نگرد؟ با این همه باز بدون آن که احساس گناه کنی و بدانی چه کار می‌کنی با چوب به لب و دندان ابا عبداللّه سالار جوانان اهل بهشت می‌زنی و می‌گویی: "فریاد شادی سر دهید، دست مریزاد ای یزید!" چرا نمی‌گویی که با ریختن خون ذریه محمد(ص) و ستارگان زمین از آل عبدالمطلب، زخم ما را علاج ناپذیر کردی و ریشه‌مان را سوزاندی؟ اکنون نیاکان خود را صدا می‌زنی و گمان می‌کنی که با آنها سخن گفته‌ای؟ به زودی نزد آنان می‌روی و آرزو می‌کنی که دستت خشک شده بود و این کار را نمی‌کردی و زبانت لال می‌شد و این سخن را نمی‌گفتی! خدایا حق ما را بستان و انتقام ما را از این ستمگران بگیر و خشمت را بر کسی که خون ما را ریخت و حامیان ما را کشت، نازل کن. به خدا سوگند پوست خود را شکافتی و گوشت خود را پاره کردی! تو با این بار که از ریختن خون ذریه رسول خدا(ص) و شکستن حرمت عترت و پاره تنش به گردن داری، بر او وارد می‌شوی، "و گمان مکن آنانکه در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند." (آل عمران/ 169) همین برایت بس که خداوند حاکم است و محمد(ص) خصم تو و آن کسی که کار را برای تو ساخته و پرداخته کرد و تو را بر گردن مسلمین مسلط نمود، به زودی خواهد فهمید که پاداش ستمگران بد پاداش نیست و آگاه می‌شود که کدام یک از شما پست‌تر و لشکر کدام یک ضعیف‌تر است. اگر مصائب دنیا باعث شده که من با تو سخن بگویم باز هم تو را بی‌ارزش می‌دانم و کوبیدنت را لازم و نکوهشت را با ارزش می‌شمرم و از جاه و حشمت تو هراسی ندارم، ولی چشم گریان است و دل بریان. اگر امروز ما را به عنوان غنیمت گرفته‌ای، به زودی در آنجا که جز عمل خود را نیابی، ما به زیان تو خواهیم بود و خدا به بندگان خود ستم نمی‌کند. به خدا شکایت می‌کنم و بر او تکیه دارم، پس هر حیله که داری به کار گیر و هر چه می‌توانی تـلاش کن و هر چه می‌خواهی کوشش کن! به خدا نمی‌توانی ما را از خاطره‌ها محو کنی و وحی ما را بمیرانی و به نهایت ما نمی‌رسی و ننگ این ستم را نمی‌توانی از خویش پاک کنی. رأی تو بسیار سست و ایام دولت اندک و آن روز که منادی فریاد می‌زند: "لعنت خدا بر ستمکاران باد"، جمعیت‌ات به پریشانی می‌گراید. سپاس خدا را که کار پیشینیان ما را با سعادت و مغفرت پایان برد و کار آخرمان را با شهادت و رحمت و از خدا می‌خواهم که ثوابشان را کامل کند و بیفزاید و خودش برای ما خلفی نیکو باشد که او مهربان و رحیم است و همو برای ما کافی و بهترین وکیل است. *خبرگزاری صدا و سیما @dghjkb
و بدین گونه سخنرانی حضرت زینب علیها السلام بیانگر خروج یزید از اسلام و بی‌اعتقادی او به دین و اثبات کفر و انجام کارهای زشت و ناپسند اوست. در حقیقت، واقعه با عظمت کربلا، کفرِ پنهان بنی‌امیه را ظاهر و چهره اصلی آنها را برای مردم روشن کرد. تبلیغات بنی‌امیه وانمود کرده بود که بر دشمنان اسلام و بر شورشیان پیروز شده‌اند و خاندان آنها را به اسارت درآورده‌اند، اما حضرت زینب علیها السلام و امام زین‌العابدین علیه السلام با سخنرانی‌هایشان «جشن» را به «عزا» تبدیل کردند و پیروزی را بر کام یزید تلخ نمودند. *خرابه شام؛ بعد از سخنرانی حضرت زینب علیها السلام در مجلس جشن یزید، که وضع را بر ضد او تغییر داد، یزید خاندان امام حسین علیه السلام را در خرابه‌ای بی‌سقف جای داد. اهل بیت، چند روز در آن خرابه بودند و برای امام حسین(ع) و شهدای کربلا عزاداری می‌کردند. در مدتی که خاندان امام حسین علیه السلام در شام اسیر بودند، چند نوبت آنها را به قصر یزید بردند. یزید به هیچ وجه حیله‌اش عملی نشد و هر بار نتیجه معکوس گرفت. او ناچار شد خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به مدینه بفرستد. *خبرگزاری صدا و سیما @dghjkb
🌷صد وصیت‌نامه شهدا؛ وصيت نامه شهيد محمود خادم سيدالشهدا ... باور كنيد كه شهادت از عسل شيرين تر است اگر در بطن كلمه شهادت برويد متوجه خواهيد شد كه چقدر كشته شدن در راه خدا شيرين است. برادرم احمد روح من در انتظار فداكاري توست تو مانند يك مسلمان واقعي زندگيت را وقف خدمت به اسلام كن. *پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران *ایثار ۸۶ @dghjkb
تو تجلی خدایی و خراب تو منم پای اسم تو میان آمد و لرزید تنم السلام ای پسر فاطمه را تا گفتم عالمی مست شد از عطر سلامِ دهنم #۳۱_روز تا 🏴 @dghjkb
🔮 مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا ♨️ پیام چهارم: همراهی با امام زمان(عج)، مبنای آزمایشِ مسلمانی‼️ ✅ امام معصوم(ع)، «صراط مستقیم» است. پیروی از امام، مبنای آزمایشِ مدّعیانِ مسلمانی در هر دوره‌ای بوده است! @dghjkb
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 عليه السلام فرمودند : 🍃 قوى‌ترين كَس در صله رحم كسى است كه با خويشاوند بريده از خود پيوند برقرار كند بحارالأنوار، ج۴۱، ص۴۰۰، ح۷۴ @dghjkb
✨سلام امام زمانم... 🍃 تنـها آرِزو نمی‌کنیـم بـیایی چون همه میـداننــد " می‌آیی!" آرِزو میکنم وقتي مي‌آیی چشمانمان « شرمسار نگـاه مهــربـانت» نباشد.... 🌿صَلّىَ‌ اْللّهُ‌ عَلَيْكَ‌ يا اَباصـٰالِحَ‌الْـمَـهْـديِ‌(عَجْل الله تعالی فرجه الشریف 🌿أللَّھُـمَ عجِّـلْ لِوَلیِک ألْـفَـرَج @dghjkb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 به بچه های دهه نودی میگن همین الان هرچی بخوای برات میخریم در عوض (علیه السلام‌) رو دوست نداشته باش... جواب ها جالبه!!! @dghjkb
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 عاشق فقط به دیده ی گریان دلش خوش است هجران زده به حال پریشان دلش خوش است عشق است هرچه را بپسندی برای من دلداده ات به غربت و هجران دلش خوش است "گفتی بسوز در غم من...اِی به روی چشم" دلسوخته به لذت درمان دلش خوش است با فقر محض آمدنم عیب و نقص نیست وقتی که مور هم به سلیمان دلش خوش است محتاج یک نگاه کریمانه ی تو ام قحطی زده به قطره ی باران دلش خوش است در پشت در نشستن من بی دلیل نیست سائل فقط به لطف کریمان دلش خوش است با دست مهربان خودت لقمه ای بگیر خیلی گدا به لقمه ای از نان دلش خوش است اینجا بساط شاه و گدا فرق می کند اینجا خود کریم به مهمان دلش خوش است گیرم که خشک هم بشود چشم نوکرت بر ابر رحمت تو کماکان دلش خوش است می گفت عاشقی که زیارت نرفته بود تنها به لطف شاه خراسان دلش خوش است وقتی دلت گرفت فقط فابک للحسین نوکر به روضه ی شه عطشان دلش خوش است ای شهریار نیزه نشین آیه ای بخوان دردانه ات به آیه ی قرآن دلش خوش است @dghjkb
💠کتاب «چی بگم آخه؟!» مجموعه ای از بهترین تشکرها و تذکرها در امر به معروف و نهی از منکر با تأکید بر جرائم اخلاقی مشهود به قلم جمعی از طلاب و دانشجویان منتشر شد. @dghjkb
چی بگم آخه؟.pdf
2.32M
📚 می‍‍خوای امر به معروف کنی اما نمیدونی چی بگی؟! عذاب وجدان می‌گیری که نمیتونی حرفی بزنی؟! 🔺این کتاب میتونه کمکت کنه 📖 کتابِ جالبِ «چی بگم آخه؟!» مختصر | مفید | کاربردی @dghjkb
🔮 مجموعه پیام‌های مکتب عاشورا ♨️ پیام پنجم: زیارت کعبه، یعنی درک امام زمان خود‼️ ✅ همنشینی با کعبه و زیارت و مجاورتِ همه‌ی معابد و زیارتگاه‌ها، اگر باعث درکِ کعبه‌ی حقیقی یعنی امام زمان(عج) و پیروی و همراهی ایشان در هدف اصلی که برای نجات بشریت دارند( یعنی احیای حدود و احکام الهی بر مبنای قرآن) نشود، چیزی جز لعنت خداوند را به همراه نخواهد داشت! @dghjkb