فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 ...دیدار آوینی...
✨ #باز_نشر به مناسبت ایام سی و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
#دیدار_آوینی
سُها/ #سرای_هنر_و_اندیشه
@didar_aviny
ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانی را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم. (امام خمینی ره)
...روایت فتح...
🔹 در سی و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
۱۹ و ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳
از ساعت ۱۶ الی ۱۸
🔸 سرای هنر و اندیشه
#دیدار_آوینی
@soha_sima
@didar_aviny
جلسه اول روایت فتح.mp32.mp3
45.05M
🎙 روایت فتح
(بیان شهید آوینی در نسبت با مسئله قدس)
🔹 جلسه اول
📆 ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳
سی و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
#دیدار_آوینی
@soha_sima
@didar_aviny
روایت فتح جلسه دوم.mp3
34.5M
🎙 روایت فتح
(بیان شهید آوینی در نسبت با مسئله قدس)
🔹 جلسه دوم "فتح خون"
📆 ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳
سی و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
#دیدار_آوینی
@soha_sima
@didar_aviny
دیدار آوینی
🔴کوتاهترین خطبه نماز جمعه، شیخ محمود الحسنات: 🔹اگر بیش از ۳۰هزار شهید، ۷۰هزار مجروح و ۲ میلیون آوا
ما محتاج گفتن هستیم
ما محتاج زبانیم
ما محتاجیم
و احتیاج ما
در عمق و جان و قلب ما، ما را به خود آنقدر گرفتار کرده است و آنقدر در هم پیچیده است که از خود دمادم هی به هی دور افتاده ایم و اوفتاده ایم
ما از خود دوریم
آه و حسرت از این همه بیچارگی و دربه دری در همه ی همه ی هیچِ این روزمره
افتان و خیزان
از این در به آن در
گوش و چشم و زبان را بسته ایم
به چشمان خشکیده از اشک و ناله خیره مانده ایم
مانده ایم
در مانده ایم
در راه
نه
از راه
شایدم در چاه
مانده ایم
گله ای ندارم
شکایتی هم نیست
باشد
این از قصه روزگار ماست
می گویند...
ما هم کم و بیش شنیده ایم
و بی خبری را چشیده ایم
انکسر القلم ...
🖊 مجتبی انصاری
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
#استاد_طاهرزاده:
شهید آوینی؛ ماوراء تاریخِ متافیزیکزدهی ما، طلوعی است برای نشاندادنِ تاریخ قدسی ما، تا پس از ۱۴۰۰ سال باز به فرهنگ وجودیِ اهلالبیت«علیهمالسلام» رجوع نماییم و از بنبستهای تاریخیِ خود رها شویم. تعجب نباید کرد که هنوز تفکرِ مناسب آن تاریخ، ظهور نکرده است تا آوینی را در زمرهی متفکرترین انسانها بدانیم. اگر هایدگر معلّم بزرگِ سؤال از متافیزیک است، که هست؛ و اگر فردید متذکر رجوعِ از تفکر متافیزیکی به تفکرِ اسلامیِ تشیع ایرانی است، در تاریخی که حضرت روح اللّه خمینی «رضواناللّهتعالیعلیه» ظهور داد؛ شخصیت آوینی تجسمِ بزرگِ عبور از متافیزیک به سوی حقیقتِ قدسیِ ما میباشد. آوینی آن بزرگراهی است که تمام راههای زلال شهیدان را در این زمانه برای ما معنا میکند تا چشمی را بیابیم که چشمِ درستدیدنِ انقلاب اسلامی و شهدای بزرگِ این راه است، وگرنه باز شهیدان را به موزه میسپاریم و باز تاریخِ ظلمات و نفهمیدنِ اصیلترین سخنان ِ این زمانه یعنی سخنان حضرت امام خامنهای«حفظهاللّه».
🔹 سی و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
#دیدار_آوینی
@matalebevijeh
@didar_aviny
ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانی را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم. (امام خمینی ره)
...روایت فتح...
🔹 در سی و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
📆 روز دوم ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
از ساعت ۱۶ الی ۱۸
🔸 سرای هنر و اندیشه
#دیدار_آوینی
@soha_sima
@didar_aviny
هدایت شده از سُها؛ کتاب و مجله
🔻🔻🔻
انتشار نسخه الکترونیکی کتاب؛
"سنگهای قصه موشکیست"
(...نوشتههایی برای غزّه...)
#نشر_هنر_و_اندیشه
🔹 انتشار به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
#دیدار_آوینی
برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب، به کانال زیر مراجعه کنید.
#سها_کتاب_مجله
@soha_bookmag
مرتضی! با حضور خود ما را به ماندن در این قلمرو از سیاره رنج مجاب کردی، امّا در نیمه راه ما را واگذاشتی و گذشتی و به جهانی رفتی که جز برگزیدگان را بدان راهی نیست. مرتضی! پراکندگی دلها و دستها و قلمهای ما را چه کسی به یگانگی بدل خواهد کرد؟
از ما به تو راهی نیست، امّا تو بر ما خاکیان مشرفی، پیکی بفرست! پیغامی روانه کن! چراغی فراروی ما برافروز! مرتضی! بی تو پهنای زمین قفسی تنگ است که در آن به دشواری میتوان دم فرو برد و بر آورد.
مرتضی! تو برگزیده آسمانیان بودی، پس وساطت کن که ما را تنها نگذارند و شفاعت کن که در ورطه آزمونهای آخرالزمان یاریمان کنند.
مرتضی! ما را فراموش مکن!
#یوسفعلی_میرشکاک
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
.
اینکه میبینیم همه جای کربلا سرودنی و شاعرانه است نه تلخ و بدگمان از آن روست که اهالی هنر همچو آوینی آن را روایت کردهاند و اهالی کربلا هم به پای عهد با هم به فتح مواقع بلا رسیدهاند و ابالفضل(ع) به یاد لب یار تشنگی از کام برنگرفت و اینگونه با شرم بازگشت. حماسه آفرید. روحی له الفدا
اگرنه میتوان از لحظه لحظه آن نظر دوخت و درِ گوشها را به روی آن بست و از شرم شکست هیچ گاه و هیچ جا قصه کربلا را نقل نکرد و هرهفته و هرجا بازنگفت. ولی ما همه این به ظاهر شکستها را آنگاه زیبا مییابیم که میبینیم اینها همه در نسبت با خدای قادر متعال و در نظر به رضای دوست رخ داده است!
🎙 زندگی آوینی
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
روایت فتح جلسه سوم.MP3
35.63M
🎙 روایت فتح
(بیان شهید آوینی در نسبت با مسئله قدس)
🔹 جلسه سوم/ قسمت دوم متن گفتار مستند انقلاب سنگ
📆 ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳
سی و یکمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
#دیدار_آوینی
@soha_sima
@didar_aviny
هدایت شده از سُها؛ کتاب و مجله
تصدقت! سلام!
بَه که چه قابیست و چه زاویه دیدی دارد! در گپ و گفتهایی که با رفقا در سُها دربارهی سینما و همین نامهفیلم داشتیم، دیدیم که تو در آنجایی که ایستادهای چقدر حرف برای ما داری. چقدر به حرفمان آوردی...
🔹️ نامه فیلم/ شماره دوم
🔸 انتشار به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم #سید_مرتضی_آوینی
برای دریافت نسخه الکترونیکی مجله، به کانال زیر مراجعه کنید.
#سها_کتاب_مجله
@soha_bookmag
...از روایت فتح تا روایت پیشرفت...
یکی از انتقادهایی که شهید آوینی به نوع کارهای معمول صداوسیما در زمان جنگ وارد میکند، این است که با آن شیوه، عملاً کسی مسئولیت دفاع مقدس را قبول نمیکند. شهید آوینی مثال میزند، میگوید شما وقتی تصاویر کشتهشدگان دشمن، تانکهای سوخته و اینها را مرتب دارید نشان میدهید، این پیام را به آدمها میدهد که مساله تمامشده است و ما پیروز شدیم. لذا کسی عزم و همت اینکه وارد این ماجرا بشود را ندارد.
البته مساله برای شهید آوینی، فقط این نیست که بیا تفنگی دست بگیر و مثلاً دفاع کن و بجنگ. میخواهد حیات معنوی که در جبههها پیش آمده است را در مقابل مخاطب بگذارد و او را به یک حیات و حضور دیگری (به تعبیری یک حضور تاریخی) دعوت کند. آوینی معتقد است تا نتوانیم جایگاه تاریخی انسانها را به آنها نشان بدهیم، نمیتوانند احساس حیات بکنند. به نظر ما در روایت پیشرفت هم به این نگاه نیاز داریم. جنس حرفهایی که امروز در مساله روایت پیشرفت گفته میشود، رسیدن به نقاط پیروزی است؛ انگار که مسائل را همه جا حل کردهایم و وقتی اخبارش را پخش میکنیم، همه به یک نوعی احساس میکنند که ماجرا تمامشده است؛ لذا اینجا خیلی مهم است که فکر کنیم که زبان دعوت آوینی در روایت فتح، به کجا است و چه چیزی را مدنظر قرار میدهد.
اگر این روایت فتح را همچنان مدنظر قرار دهیم، این سبک از روایت، ما را در یک عالم دیگری قرار میدهد و نسبت حضور دیگری در جهان میسازد. یک وقت است که ما میخواهیم مجموعهای از گزارههای اخلاقی را در مقابل کسانی که در حوزه پیشرفت کار میکنند، بگذاریم (که مثلا به فکر سود نباش و...) اما وقتی آن (به تعبیر بزرگان) مبادی میل انسان یک چیز دیگری شود، همهی اینها دود میشود و لازم نیست انسان با احساس تکلف، از مواهبی که برایش به دست میآید چشمپوشی کند؛ چون یک افق وسیعتری مقابلش قرار میگیرد که از آن آزاد میشود.
باید بتوانیم نشان دهیم که در این حضور، چه چیزی بر انسان در حال پیشرفت میگذرد؟ بر طهرانی مقدم چه میگذرد؟ اینگونه شاید هر کسی بتواند جای خودش را در این صحنه بزرگ و ماجرا پیدا کند. روایتهایی از این جنس، با اینکه همه چیز را در دستاورد ببینیم، تفاوت زیادی دارد. ما نیاز به یک فکر عمیقتری داریم که نسبت جهان دینی خودمان را با جهان امروز درک کنیم. نمیتوانیم بدون توجه به پدیدههای مدرن موجود، بر اساس مبانی دینی، طراحی برای آینده بریزیم و بگوییم این تمدن نوین اسلامی است؛ این تمدن قطعا یک نسبتی با جهان امروز دارد.
🔹 حجتالاسلام امیر نجاتبخش
🔸 بخشی از نشستهای همعزم در گفتمانسازی پیشرفت
#دیدار_آوینی
@didar_aviny
هدایت شده از سیمای هنر و اندیشه/ سُها
جنس عزای ما از جنس عزای سیّدالشّهدا (علیه السّلام) است؛ زنده و زندهکننده است. عزاداریم امّا این عزا ما را به حرکت و پیشرفت و شوق بیشتر به کار وادار میکند.
من میخواهم این پیام را در دل و جان خودمان، به معنای واقعی کلمه نفوذ بدهیم، احساس کنیم عزاداریِ ما هم باید ما را به پیش ببرد.
(بیانات در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی ۱۴۰۳/۰۷/۱۱)
#لوح
🎥...لبیک یا حسین(ع)...
روایتی از ایام شهادت سید حسن نصرالله و همزمان برگزاری دیدار رهبر انقلاب با نخبگان و استعدادهای برتر کشور
منتشر شد 🔻
لینک با کیفیت #روایت لبیکَ یا حُسین در آپارات #سیمای_هنر_و_اندیشه
https://aparat.com/v/wwu83dj
#هرکس_میخواهد_ما_را_بشناسد_داستان_کربلا_را_بخواند
#غزه
@soha_sima
سیّد مرتضی آوینی، با حضوری که در جهان مدرن داشت و تواناییهایی که در او بود، همه حکایت از آن دارد که برای انجام انواع بدیها توانا بود ولی با درک خلأ بزرگ خود، وقتی با حضرت روح الله«رضواناللهتعالیعلیه» روبهرو شد، متوجه گردید میتواند در میدان گسترده #انسان_جدید در انواع خوبیها حاضر شود و این بسیار بالاتر از آن انسانی است که چون نسبت به ارتکاب بدیها ناتوان است، نیک پنداشته میشود.
امثال آوینیها به خوبی فهمیدند #تنهاییِ_واقعی، درک احدیت و یگانگی حضرت محبوب است که انسان در مواجهه با یگانگی حضرت محبوب، بیکرانگی خود را که عین ربط به حقیقت و سیر به سوی اوست، درک کند. این در صورتی است که همه چیز را آینههایی بیابد که حضرت محبوب را مینمایانند. در این حضور است که ایمان را احساس میکند و با خودآگاهی به ایمان که همان ایمانِ به ایمان است، خود را در زمره کسانی احساس میکند که #تفکر_او_همان_حضور_و_همان_ایمان_اوست. این یعنی انسان آخرالزمانی و ایمان آخرالزمانی که هر آن تازه و تازهتر است. وقتی انسان خود را در بستر وجودی یافت که در عین حقیقت بودن، تشکیکی است، چنین انسانی در هر منزلی از منزلگاههای وجود که باشد، به جهت هویت تعلّقی که آن منزل نسبت به منزل بالاتر دارد، خود را هیچ مییابد ولی امیدوارانه در حرکت به سوی افقی است که مقابل اوست.
🔹
قسمتی از کتاب:انسان و باز انسان 📗
جدید ترین اثر#استاد_طاهرزاده @esharat @didar_aviny