هدایت شده از نماز جمعه تهران
آیت الله خامنهای 1403.07.13.mp3
20.26M
#فایل_صوتی_خطبه
✅ نماز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳
🔸 آیت الله خامنهای (مدظله العالی)
💠 خطبه اول و دوم
💬ارتباط با ما از طریق سامانه پیامکی 6868
🔰با نماز جمعه همراه باشید...
کانال ستاد نماز جمعه تهران↙️
@namazjomeh_tehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ادیت یکی از کاربران عرب
✍کفش آقاهم نمیشن اینا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رهبر معظم انقلاب :
کاری که نیروهای مسلح ما کردند
کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی بود
#جمعه_نصر
📷 تکذیب برخی شایعات فضای مجازی درباره درگذشت همسر رهبرانقلاب
حسن خجسته، برادر همسر رهبرانقلاب:
🔹امروز در نماز جمعه نصر دوستانی که از نسبت من مطلع بودند بارها درباره حال همشیره با نگرانی جویا می شدند، وقتی از نادرستی شایعات می گفتم، خدا را شکر می کردند.
🔹خدا را هزاران سپاس از روشن بینی مردم که این شایعه سراسری هم نتوانست مانع برگزاری پرشکوه نماز جمعه نصر شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اذعان خبرنگار ارشد بیبیسی به قدرتنمایی ایران در سفر وزیر امور خارجه به بیروت: فکر نمیکردیم با این وضع بمباران بخواهند مستقیم از تهران به لبنان بیایند!
💠 رهبر معظم انقلاب برای شهادت سید حسن نصرالله، نماد مقاومت در جهان و حامی مستضعفان و مظلومان، ۵ روز عزای عمومی اعلام کردند، حالا ناسیونالیستها در حالی اعتراض میکنند و جمهوری اسلامی ایران را متهم به عرب پرستی میکنند که شاهنشاه آریامهر برای فوت شاه عربستان ۷ روز عزای عمومی آنهم در ایام نوروز اعلام کردند!
🤷♂
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صفر تا صد #وامهای ۳۰۰ میلیونی قرضالحسنه
🔹در این ویدیو با مقایسه جز به جز طرح وام قرضالحسنه «بانک ملی ایران»، «بانک کشاورزی»، «بانک گردشگری» و «بانک قرضالحسنه مهر»، به این سوال که از کدام بانک، با حداقل گردشحساب و با بیشترین ماههای بازپرداخت میتوان وام گرفت پاسخ داده شده است
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صفر تا صد #وامهای ۳۰۰ میلیونی قرضالحسنه
🔹در این ویدیو با مقایسه جز به جز طرح وام قرضالحسنه «بانک ملی ایران»، «بانک کشاورزی»، «بانک گردشگری» و «بانک قرضالحسنه مهر»، به این سوال که از کدام بانک، با حداقل گردشحساب و با بیشترین ماههای بازپرداخت میتوان وام گرفت پاسخ داده شده است
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صفر تا صد #وامهای ۳۰۰ میلیونی قرضالحسنه
🔹در این ویدیو با مقایسه جز به جز طرح وام قرضالحسنه «بانک ملی ایران»، «بانک کشاورزی»، «بانک گردشگری» و «بانک قرضالحسنه مهر»، به این سوال که از کدام بانک، با حداقل گردشحساب و با بیشترین ماههای بازپرداخت میتوان وام گرفت پاسخ داده شده است
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در صف اول چه گذشت؟
🔹روایتی از نماز جمعهای خاص زیر آسمان امن
سه نکته دانشی در تحلیل متنی خطبههای امروز رهبر انقلاب
علیرضا معاف
بی شک فرامتنیت و بینامتنیت سخنان امروز رهبر انقلاب از متن آن مهمتر بود ولی رهبری نکات جالبی در خطبه اول راجع به حقوق مردم فلسطین در طوفان الاقصی و نکات جدیدی در خطبه دوم راجع به تاریخ باشکوه تمدنی و علمی لبنان گفتند که مناسب است اولی مورد پردازش اهالی دانش حقوق و دومی مورد خوانش اهالی فلسفه علم قرار گیرد.
هرچند این «نمازجمعه» صرفنظر از «قدرتنمایی و به رخ کشیدن اقتدار»، محفل میلیونی نکوداشت و پاسداشت و بزرگداشت شهید مجاهد سید حسن نصرالله و همدردی عمیق با مردم مظلوم لبنان بود اما مباحث مهم دیگری نیز مورد عنایت رهبری بود:
اول:
دربارهی «طوفان الاقصی» دو نکته موازی باید اثبات شود:
۱. اینکه مردم مظلوم و صبور «فلسطین/غزه» از همهنظر و از هرجهت، «حق» (محض/مطلق/قابل اثبات /کامل) دارند که از خود «دفاع» کنند و باید از این حق قانونی/ مشروع/ معتبر نیز دفاع کرد و هیچ تردیدی نیست که طوفان الاقصی مصداق اتم این حق است.
۲. اینکه آیا طوفان الاقصی با همهی ابعادش (بصورت پیشینی) عملیاتی حسابشده/ آیندهنگرانه/حازمانه و بمصلحت/منفعت فلسطین (بلکه «محور مقاومت») و «بهترین» انتخاب بود، هنوز جای بررسی موشکافانه دارد و امروز رهبری حکیم، این اقدام را منطقی و درست و به جا خواندند.
پس، ایشان هم بر وجه عقلی/عقلایی/عقلانی طوفان الاقصی صحه گذاشتند و هم بر وجه مشروع/حقوقی.
تفاوت این دو مقوله چیست؟ هرکس با میراث علمی «جهان اسلام» آشناست، میداند که در بحث مهم «رئوس ثمانیه» که بمثابهی فلسفه و تاریخ علم در آن روزگار بود، درکنار «غرض/هدف/غایت»، دو عنوان «منفعت» و «فائده» هست که گویا تفاوتشان در این است که اولی پیش از «تدوین/تألیف علم» ملاحظه شده و توقع میرفته و مترقب بوده است؛ ولی دومی پسینی است.
تا امروز، ادبیات تبلیغی و رسانهای ما دربارهی طوفان الاقصی، بیشتر تحلیلهای پسینی است و از فواید آن شنیدیم که صرفا نمیتواند توجیهگر خصوصیات و دلایل پیشینی آن باشد.
رهبری بر هر دو لایه تاکید ایجابی کردند و لازم است هر دو لایه را شرح دهیم.
دوم:
رهبر انقلاب، در چنین مواقعی از حیث متنی، شاذگویی و حماسهسرایی بیمبنا نمیکند و این درس بزرگی برای ماست.
سال ۹۸ بعد از حمله به پایگاه عین الاسد و سقوط اسفآلود هواپیمای اوکراینی، یک توقع! از بسیاری دوستان شنیده میشد که رهبری، جملاتی شاذ و خاص از جنس حماسه و هیجان و جنگ بگویند!
جالب است که بعد از ۴۵ سال، همچنان، عده ای منتظر حرفهای جدیدی هستند که متفاوت و یا حتی متهافت با قبل باشد!
اکنون بجاست که با سبک شناسی سخنان رهبری، توجه کنیم که ایشان در خلال بحثهای ظاهرا عادی، از بسیاری از غامضات، رمزگشایی میکند و با وجود توانمندی درخطابه و تولید ادبیات، اصراری به متفاوت گویی ندارند.
هرچند موضعگیری امروز ایشان بسیار راهبردی بود، اما الزاما ایدئولوژیک و و با ادبیات دینی غلیظ نبود و کاملا ملی و با ادبیات اقناعی برای توده های مردم و با سویه های انسانی و منطبق بر قوانین بینالملل بود.
و خوب است در برابر چنین سخنرانیهای آرام و آرامش بخش، پرسشمند باشیم که این چه تفکری است که بدون حرف های شاذ و خاص، اینچنین موثر و کارآمد است؟
سوم:
دلیل یادآوریهای تمدنی رهبری از تاریخ لبنان و فلسطین و شامات چه بود؟
منطقهی «شام/لوانت» حتی پیش از اسلام از نظر اقتصادی-تجاری بمثابهی یک منطقه «واسط» پراهمیت بوده است؛ چنانکه از سورهی «قریش» و پدیدار «إیلاف» میتوان دریافت و اینکه «غزه» نامش «غزة هاشم» است که هاشم، جد پیامبر خاتم صلواتاللهعلیهوآله، در یکی از سفرهای تجاریشان در آنجا وفات میکنند و به خاک سپرده میشوند و این منطقه، در همه قرون بعدی هم نقطهی اتصال «مستعمرات شرقی» و «جهان اروپایی/بریتانیا» بوده که جلوهاش بیشازهمه در «کانال سوئز» است!
افزون بر این، اشاره رهبری به رابطه ایران و جبل عامل در قالب تاریخ تشیع، اشاره به سربداران و صفویه و نام بردن از علمای جبل عامل نظیر شهید اول و شهید ثانی و کرکی و پدر شیخ بهائی و خود شیخ بهائی در این سخنرانی و اشاره به عمق این رابطه شیعی آن هم در این خطبه حساس واقعا قابل تامل بود. بهرهمندی دولتهای سربداران و صفوی از ظرفیت لبنان چگونه بوده است؟
البته این سوال هم مطرح است که چرا منطقهای که زمانی «مهد» عالمان شیعه بوده (أمل الآمل فی علماء جبل عامل/شیخ حر عاملی!) و تشیع ایران بنحوی «مرهون/مدیون/ممنون» آن است، از «مرجعیت علمی و دینی» بومی خالیست و مدارس علمیهی آن کمرونق و درسهای دینی آن، «متوسط» رو به پایین است؟