eitaa logo
دفتر ارتباطات فرهنگی
2.1هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
94 فایل
دفتر ارتباطات فرهنگی یک تشکل گفتمانی‌ است و هدف آن ترویج اسلام ناب محمدی، صیانت از نظام جمهوری اسلامی، و پی‌‌گیری منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در جهت بصیرت‌افزایی و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است. ارتباط با مدیر: 🆔 @DEFadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 امام حسن مجتبی عليه‌السلام: «صاحِبِ النّاسَ مِثلَ ما تُحِبُّ أن يُصاحِبوكَ بِهِ؛ با مردم به‌گونه‌اى رفتار كن كه دوست دارى با تو آن گونه رفتار كنند.» ✨ میلاد مسعود کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام مبارک باد 🆔@difqom
⭕️ اگر به‌دنبال تقویت قدرت تحلیل خود از دوران حکومت امیرالمومنین علیه‌السلام می‌باشید، حتما کتاب «ترجمه الغارات» را بخوانید. 🔘 شاید باورش مشکل باشد، اما جالب است بدانید که آن چیزی که اکثر مردم از تاریخ حکومت امیرالمؤمنین(ع) شنیده‌اند، فقط مربوط به ۲سال اول از حکومت ۵ ساله ایشان است و چند سال پایانی که از جهاتی مهم‌تر و درس‌آموزتر است؛ به‌درستی روایت نشده و مورد غفلت قرار گرفته است. تا حدی که سردار سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود، همه را به مطالعه این بخش از تاریخ که در کتاب الغارات است توصیه اکید کردند. 🆔@difqom
📌 مقایسه‌ای جالب بین نظریات و آثار علمای مسلمان و علمای غربی 🆔@difqom
💢 دانش‌آموز کُشانی که دست‌پرورده‌ی کودک کُشانند، باز هم بر دل‌هایمان داغ گذاشتند. ◾️ هدف حملات زنجیره‌ای صورت گرفته در افغانستان عموما یا مدارس شیعه‌نشین بوده یا مساجد شیعیان. این بار نیز شاهد این هستیم که هدف اصلی حملات زنجیره‌ای غرب کابل، مراکز آموزشی در منطقه شیعه‌نشین بوده و یکی از این مدارس؛ مدرسه عالی «عبدالرحیم شهید» بوده که از قضا یکی از پرجمعیت‌ترین مدارس منطقه دشت برچی می‌باشد. این اتفاقات نشان از جدیت عمالان غرب برای نسل‌کشی شیعیان دارد. ◾️ پ‌ن: بیش از ۲۵ دانش ‌آموز در انفجار امروزِ دشت برچی کابل جان خود را از دست دادند که سه تن از انها فرزندان یک پدر بوده‌اند و این پدر همزمان سه فرزند خود را در این حادثه تروریستی از دست داد! 🆔@difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 مقاومت فلسطین دیشب برای اولین بار در مقابل تهاجم هوایی صهیونیستها دست به دفاع هوایی زد. جهاد اسلامی با استفاده از موشک های دوش پرتاب استرلا۲ به طیاره های جنگی اسرائیل شلیک کرد و نشان داد آسمان غزه دیگر مثل سابق برای جنگنده های این رژیم امن و بی خطر نیست. 🆔@difqom
دفتر ارتباطات فرهنگی
💢 دانش‌آموز کُشانی که دست‌پرورده‌ی کودک کُشانند، باز هم بر دل‌هایمان داغ گذاشتند. ◾️ هدف حملات زنجی
📌 سرزمین من؛ ‏گنج تو را ربودند ز بهر عشرت خود ‏قلب تو را شکسته هر که به نوبت خود ‏بی آشیانه گشتم خانه به خانه گشتم ‏بی تو همیشه با غم شانه به شانه گشتم 🆔 @difqom
⭕️ با واردات تخم مرغ شانسی ۲.۵ میلیون تومانی نمی‌توان در جنگ ارزی پیروز شد! 🔘 در حالی که کشور با سخت ترین جنگ اقتصادی بخصوص در زمینه ارزی دست و پنجه نرم می کند، واردات کالاهای لوکس همچنان ادامه دارد. تخم مرغ شانسی‌های میلیونی در بازار از جمله این کالاهاست! 🌐 mehrnews.com/xXwwM 🖇 در کنار توجه به آسیب‌های اقتصادی این موضوع و خروج ارز برای ورود چنین کالاهایی به داخل کشور، باید به پیوست فرهنگی و تأثیر فروش این نوع کالاها بر جهانبینی مخاطبن اصلی آن، یعنی کودکان نیز توجه داشت. 🆔@difqom
nf00646930-1.mp3
1.97M
📌 امام روح الله: شما بهتر میتوانید... شما به ملکوت نزدیک‌ترید از پیرمردها 🆔 @difqom
7.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💭 همۀ بدی‌هایت را به خدا بگو... 👈🏻 وقتی بدی‌هات رو بگی خدا برای تک‌تکش کمک‌ات خواهدکرد 🆔 @difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ سالروز ضربت خوردن حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تسلیت باد. 🆔 @difqom
دفتر ارتباطات فرهنگی
⬛️ سالروز ضربت خوردن حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تسلیت باد. 🆔 @difqom
▪️ باورم نیست که خیبر شکن از پا افتاد ▪️ حضرت واژۀ برخواستن از پا افتاد ▪️ کم نمکدان تو را هر که نمک خورد، شکست ▪️ باز با زخم سرت کعبه ترک خورد، شکست 🆔 @difqom
🔴 صاعقه عقوبت بخاطر ترک فرمان امام جامعه ⏪دوستانه با آقای قالیباف:بهای «منفعت»، بهای «حقیقت» ✍️مهدی جمشیدی 1️⃣. نباید در «کمین» ضعف‌های دیگران نشست و نقص‌های‌شان را «شکار» کرد. نباید «پرده‌دری» کرد و از کاه، کوه ساخت. نباید به دروغ‌ها و فریب‌کاری‌ها دامن زد و از تخریب، «لذّت» برد. امّا نباید تیغِ «نهی‌ازمنکر» نسبت به کارگزاران را نیز کُند کرد و «نگفت» و «توجیه کرد» و «نادیده انگاشت». 2️⃣. اهل معنا این‌گونه بوده‌اند که رویدادها را «تعلیلِ معنوی» می‌کرده‌اند؛ یعنی برای حوادثِ ناخوشایند، در پیِ «عللِ معنوی» می‌رفته‌اند و تأمّل می‌کرده‌اند که آنچه رخ داده، بازتاب کدام کردۀ ناصواب‌شان است و چه کرده‌اند که چنین دیده‌اند. نقل است عارفی از کوچه‌ای می‌گذشت که درازگوشی، بی‌جهت به وی لگدی نواخت. او نیز همان‌‌جا در کنار کوچه نشست و در خویش فرورفت که چه کرده‌ام که اکنون باید «چوبِ توبیخِ الهی» در قالب این لگد به من نواخته شود؟ پس در «معادلات معنویِ این عالَم»، حتّی لگد یک درازگوش نیز «بی‌حساب» و «بی‌معنا» و «اتّفاقی» نیست: این جهان، کوه است و فعلِ ما ندا. 3️⃣. چندی پیش، تصوّر قالیباف این بود که چنانچه از «اِعمال مدیریّت بر فضای مجازی» دفاع کند، «اعتبارِ اجتماعی»‌اش مخدوش می‌شود و پاره‌ای از مردم - که اسیر روایت‌سازیِ دروغینِ جریانِ غیرانقلابی شده‌اند - منتقد و مخالف وی خواهند شد و ازاین‌رو، «منزلت سیاسی»‌اش فروکاهیده خواهد شد. تصوّر وی، درست بود؛ در «منطقِ محاسبۀ سیاسی‌کارانه و عمل‌گرایانه»، نباید موضعی را برگرفت که سرمایۀ اجتماعی به خطر افکند و اعتبار و مکانتِ فرد، گزند ببیند. امّا در «منطق محاسبۀ معنوی و اخلاقی»، باید «حقیقت» را بر «منفعت» ترجیح داد و «رضای مردم» را بر «رضای خدا»، حاکم نکرد و به‌جای «منافع شخصی»، «مصالحِ جمعی» را برگرفت. چنین بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، در لفافه از «تعارض منافع» سخن گفت و به مجلسیان هشدار داد که در این «موقعیّت» قرار گرفته‌اند و باید برای حقّ و صلاح، از «آبرو و اعتبارِ اجتماعیِ» خویش درگذرند. امّا جریان غالب در مجلس - یا همان شبه‌اصول‌گرایان محافظه‌کار و قدرت‌گُزین – در این «ابتلای معنوی» و «امتحان اخلاقی»، شکست خوردند و برای «فرار از موقعیّتِ تعارضِ منافع»، حربۀ ارجاعِ طرح به شواری عالی فضای مجازی را تدارک دیدند. قالیباف نیز که گویا از تعارض درونی‌اش رنج می‌بُرد، یعنی نه می‌توانست «صدای حسین‌بن‌علی» را بشنود و به کربلا نرود و نه می‌توانست از «دنیای اعتباریِ خویش» درگذرد، از مسیر قافلۀ حسین فاصله گرفت؛ غافل از این‌که از صدای شنیده‌شده گریخته و باید در انتظارِ «عقوبتِ ترکِ فعل» باشد. 4️⃣. قالیباف از «موضع حقّ» گریخت و جانب «خویش» را گرفت. گمان کرد که به واسطۀ دفاع از مدیریّتِ فضای مجازی، «هزینۀ اجتماعی» برای خویش می‌سازد؛ حال‌آن‌که آنچه در حاشیۀ «یک اتّفاق کوچک» رخ داد، داشته‌ها و اندوخته‌هایش را بر باد داد و «منزلت اجتماعی»‌اش را سوزاند. او به عاملِ حسن روحانی، نامه‌نگاری کرد و طرح مدیریّت فضای مجازی را ناکام نهاد. جفای بزرگ، روا داشت، امّا ناگاه، صاعقۀ عقوبت بر سر او فرود آمد و با همان دست‌به‌گریبان شد که از آن می‌گریخت. حال باید با خودش اندیشه کند که آبرو دادن برای «مدیریّت فضای مجازی» – که خواستۀ ولیّ حکیم بود – درخور بود، یا هزینه‌شدن برای «چمدان‌های کالاهای ترکیه‌ای»؟! بهای وجودیِ او، کدام یک بود؟! آری، کسی‌که فدای «حقّ» نشود، گداختۀ «باطل» خواهد شد. بد کرد و بد دید. این است سرنوشت بازیِ سیاسی‌کارانه با «مصالحِ عالیِ انقلاب و جامعه». و مگر پیش از او، سرنوشت حسن روحانی و علی لاریجانی را ندیدیم که چگونه به خاکِ سوختۀ ناکامی نشستند و حیات سیاسی‌شان پایان یافت؟! و پیش از آنها نیز کسان دیگر. 5️⃣ دریغ که قالیباف در طول سال‌های گذشته، اغلب، اسیر توصیه‌های خام‌اندیشانه و عمل‌گرایانۀ اطرافیان و مشاورانش بوده و هر اندازه نیز که طعم شکست را چشیده، باز به خویش نیامده و از این بیراهه، بازنگشته است. آنان، او را در این دام اندختند. کاش مشاورانِ دام‌ساز و ندانم‌کارش را مرخص کند و با خدای خویش، به خلوت بپردازد که آیا این رویّه و منطق، کارساز بوده و محبّتِ وی را در دل و جان مردم افکنده است؟! آیا حاج‌قاسم نیز که با اتهامِ «ترجیحِ سوریه و عراق و لبنان و ... بر ایران» و «برداشتن از سفرۀ معیشت مردم به نفع فتوحات منطقه‌ای خویش» مواجه بود و طعنه‌ها و ملامت‌ها شنید، چنین مسیری در پیش گرفت، یا به واسطۀ «استقامت بر حقّ» و «صبر در برابر ابتلائات»، حتّی در همین دنیا نیز اعتبار و منزلت و قداست یافت؟! 🆔 @difqom