eitaa logo
دفتر ارتباطات فرهنگی
2.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
134 فایل
دفتر ارتباطات فرهنگی یک تشکل گفتمانی‌ است و هدف آن ترویج اسلام ناب محمدی، صیانت از نظام جمهوری اسلامی، و پی‌‌گیری منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در جهت بصیرت‌افزایی و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است. ارتباط با مدیر: 🆔 @DEFadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ سالگرد عروج علمداران بصیرت علامه مصباح(ره) و شهید حاج قاسم سلیمانی و یادبود علمای ربانی 👤 سخنران: آیت‌الله شیخ محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، مشاور محترم رئیس جمهور و عضو مجلس خبرگان 👤 شاعر: صابر خراسانی 🗓 سه‌شنبه 13 دیماه 1401 بعد از نماز مغرب و عشاء 🏢 گرگان، خیابان شهید بهشتی، نمازخانه امام علی (علیه السلام)، دانشگاه گلستان 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 🌐 سایت دفتر ارتباطات فرهنگی 🌐 https://dpfqom.iki.ac.ir ☎️ 02532113692 🆔 @difqom
💠 همایش استانی استاد فکر علامه محمدتقی مصباح یزدی (رضوان الله تعالی علیه) 🔰 با حضور و سخنرانی: حجت السلام و المسلمین انواری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🗓 دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ ⏰ ۱۰ صبح 🏢 بوشهر، سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ⚜️ ستاد مردمی گرامیداشت دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی(رضوان الله تعالی علیه)⚜️ 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 🌐 سایت دفتر ارتباطات فرهنگی 🌐 https://dpfqom.iki.ac.ir ☎️ 02532113692 🆔 @difqom
✅ مراسم سالگرد علامه مصباح یزدی(ره) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 👤 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر مرتضی آقاتهرانی 🕌 کرج، تالار همایش آستان مقدس امامزاده طاهر علیه‌السلام 🗓 دوشنبه 13 دی 1401 ⏰ 15 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 🌐 سایت دفتر ارتباطات فرهنگی 🌐 https://dpfqom.iki.ac.ir ☎️ 02532113692 🆔 @difqom
✳️ محفل شبی با قرآن ✅ مراسم سالگرد حضرت علامه مصباح یزدی(ره) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی 👤 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سقای‌بی‌ریا، عضو هیئت علمی و مدیر گروه روان‌شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🗓 سه‌شنبه 13 دی 1401 ⏰ 20 🕌 اندیمشک، کوی لور، مسجد محبان اهل بیت (علیهم السلام) 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 🌐 سایت دفتر ارتباطات فرهنگی 🌐 https://dpfqom.iki.ac.ir ☎️ 02532113692 🆔 @difqom
پیام سید حسن نصر الله به مناسبت دومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح.pdf
حجم: 4.01M
✳️ پيام دبیر کل محترم حزب الله حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله به کنگره بین المللی بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال علامه اندیشمند آیت الله مصباح یزدی(ره) 📱 @mesbahyazdi_ir 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 🌐 سایت دفتر ارتباطات فرهنگی 🌐 https://dpfqom.iki.ac.ir ☎️ 02532113692 🆔 @difqom
کاش مصباح حوزه زنده بود. ✍️علی مهدیان_سرمقاله همشهری ✍️بخش اول از سه بخش 🔸سال هفتاد و شش که در دانشگاه پذیرفته شدم، هجوم شبهه و شکستن حرمت‌ها برایم تعجب آور بود، چیزی نبود مگر آن‌که در ساحت اندیشه به چالش کشیده می‌شد. مطبوعات و تریبون‌ها در دست یک جریان خاص بود و کوچک‌ترین مخالفتی در نطفه باید خفه می‌شد. 🔹احساس دیکتاتوری و حضور یک قرائت و یک اندیشه راه نفس مخالفین این هجوم را می‌بست. همیشه هم مخالفین این تهاجم متهم بودند به دیکتاتوری. اگر در ساحت اندیشه، بمباران نقد اصول و مبانی اندیشه اسلام خمینی در جامعه سر ریز شده بود در ساحت رسانه‌ها و گفتمان‌سازی‌شان یک انحصار و دیکتاتوری رسانه‌ای را در داخل رقم زده بودند. در ساحت هنر انقلاب نیز آن هویت عفیف و پاک هنر دور از فحشا که در دهه شصت رشد کرده بود و در حال به ثمر نشستن بود را به فاضلابی از حرمت‌شکنی‌ها آلوده کرده بودند. تک تک عناصر نرم‌افزاری تمدن اسلامی که به دست امام تعریف و تبیین شده بود ارجاع به تمدن غرب می‌شد. رییس جمهور رسما در فرانسه اعلام کرد ما مردم‌سالاری را از شما یاد گرفتیم. مردم‌سالاری که امام بر هویت مستقل‌ش نسبت به تمدن غرب پای می‌فشرد و از حاق توحید به ناب‌ترین قرائت انتاجش کرده بود. اندیشه معیار برای دین منتفی و عملا فهم دینی واقعیت‌یاب منتفی دانسته می‌شد، امام را به موزه‌ها می‌سپردند، نه فقط عزاداری‌ها که اصل قیام امام حسین ع را نتیجه خشونت‌های اهل بیت می‌دانستند. نهادهای انقلابی ساخته شده به دستان امام مانند «جهاد سازندگی» را خراب می‌کردند. همه چیز مهیای یک ویرانی گسترده فرهنگی بود. یک هجوم همه جانبه به فرهنگ، آری فرهنگ اسلام ناب در خطر بود. بسیاری از جریان‌های انقلابی گیج و گنگ بودند. خراب شدن ارکان فرهنگ را احساس می‌کردند اما دقیقا نمی‌دانستند باید چه خاکی بر سر کنند. عده‌ای با زدن و دعوا و کتک و عده‌ای با سوز و درد و سکوت. این یعنی هجوم همه‌جانبه دشمن در واقع به یک شبیخون شبیه بود. «آژانس شیشه‌ای» نشان می‌داد چه داغی بر دل انقلابیون بود و نمی‌دانستند چگونه فریادش بزنند. رهبری تک و تنها در میدان فرهنگ شمشیر می‌زد، تبیین می‌کرد، تک تک واژه‌ها را معنا می‌کرد، نهادهای انقلابی خراب شده را دوباره با دقت نهال‌کاری و آبیاری می‌کرد. کمتر کسی بود که درد او را دریابد و بداند او دارد چه می‌کند. کجا می‌جنگد چگونه مبارزه می‌کند. 🔹در این دوران جنگ سخت ، اما ، رهبری یک سردار داشت. سرداری ریش سفید اهل علم آیت خدا بر زمین، کسی که نه فکر آبرویش بود نه در اندیشه آینده‌ای که دیگران برایش نقشه می‌کشیدند. 🔸«طرح ولایت» او تجهیز اندیشه جوانان بود به ابزار مبارزه، من از نزدیک می‌دیدم چگونه جوانان دانشجو وارد این دالان تعلیمی و تربیتی می‌شوند و با توان و قدرت فکری و معنوی مثال زدنی وارد میدان می‌شوند. جوانانی که حالا می‌فهمیدند امام سخنی داشت از بنیاد متفاوت با هر آنچه غرب و شرق ادعا داشتند. سخن او قابل مصادره و فاکتور کردن به نفع غرب و شرق نبود. سخنی نو معقول و متفاوت. 🔹پیرمرد دانشمند که حالا سردار رهبری بود در جهاد فرهنگی خود یک تنه به میدان می‌آمد سخن می‌گفت، نقد می‌کرد، حتی مناظره می‌کرد مثل دوران جوانی‌ش در ابتدای انقلاب. 🔸با رفتار متوضعانه‌اش مقابل رهبری که تعمد داشت این احترام را به ظهور و بروز بکشد همه نظام ارزشی «دشمن زنجیره‌ای» را به چالش می‌کشید. آن‌قدر علم داشت که بتواند در سطوح مختلف هویت فرهنگی جامعه شمشیر بزند. در سطح معرفت‌شناسانه و هستی‌شناسانه شمشیر می‌زد. یار جمع می‌کرد لشکر درست می‌کرد و گفتمان می‌ساخت. در سطح اخلاق و فقه و حقوق نیز قد علم کرده بود. تبیین می‌کرد. سخن می‌گفت برای نخبگان. برای عموم. برای همه. در سطح علوم تجربی انسانی نیز. آرام و قرار نداشت. خسته نمی‌شد همانطور که رهبرش شمشیر می‌زد و خسته نمی‌شد. 🔹لشکر حوزویان جهادی و فاضل را روانه دانشگاه‌ها می‌کرد. مهم نبود کل ساختار به این مبلغین پاپتی و بی‌جیره و مواجب روی خوش نشان ندهند. مهم این بود که مبارزه داشت پیش می‌رفت. او به قول حوزویان یک ملا بود به معنای حقیقی کلمه و یک مجاهد بود. اما این‌ها باعث نمی‌شد که او به امتداد اندیشه تا ساحت زندگی و قدرت دینی نیندیشد. او جریانی فعال در ساحت سیاسی ساخت. بله اشکال بر این جریان سیاسی اجتماعی زیاد بود و هست اما کمتر کسی می‌تواند انکار کند که یک جریان سیاسی اجتماعی فعال مبتنی بر اندیشه و دانش انقلابی چه اندازه می‌تواند در مبارزه با سطوح مختلف عملیات تهاجمی دشمن در ساحت فرهنگ نقش‌آفرین باشد. که چنین هم بود. بله البته مصباح خیلی بزرگتر از این جریان بود و هست. 🔹ادامه در پست بعد👇 🆔 @difqom
کاش مصباح حوزه زنده بود(2) ✍️علی مهدیان_سرمقاله همشهری او به رسانه هم می‌اندیشید. «طرح ولایت تکمیلی» را به صورت تخصصی در ساحت رسانه آغاز کرد و جوانان را مجهز می‌کرد به ابزار رسانه مبتنی بر اندیشه.🔸من آن روزها این همه تلاشش را میدیدم و برایش احترام قائل بودم اما آنچه محبت او را به دلم میانداخت نکات دیگری بود. اول آنکه میدیدم چطور دوست جاهل و دشمن دانا او را میزند، حرمتش را هتک میکند، و او مقتدرانه میجنگد و مظلومانه کار را جلو میبرد. چندین بار از نزدیک او را دیده بودم یک بار کسی آمد دانشجویی را که به او بی احترامی کرده بود با بی ادبی و تمسخر ازش یاد کند با همان هبیت و عقلانیتش اخم کرد که این کار درست نیست. و خود را با آن دانشجو مقایسه کرد که خطای او را دستمایه تمسخرش نکنید من هم ممکن است مثل او خطا کنم. کمتر کسی میدانست او پانزده سال شاگرد خصوصی اخلاقی بهجت العارفین و پیر صاحب نفس قم آیت الله بههجت بود. محضر مصباح معنویت داشت. یک بار به ما گفت شما دانشجویانی که به حوزه میآیید چه بسا برای اسلام ظلمهایی هم ببینید اما صبر کنید. من منطق او را نه در گفتار که در کل هویتش میافتم می گفت صبر شما کار را برای دیگران سهل خواهد کرد. یک بار هم در جلسه ای خصوصی از تلاش های چندین ساله اش برای آشتی نسبت علم و دین و وحدت حوزه و دانشگاه برایمان سخن میگفت که این میزان دنبال کردن و پیگیری و خسته نشدن برایم اعجاب آور بود. او تا نفس داشت سکوت نکرد فکر شان و شوونات و این بازیها هم نبود. عزت را خدا میدهد حرمت را خدا میدهد. او آنچه شنیده بودیم را با وجودش یادمان میداد. 🔹من نه در ساحت اندیشه و نه در اقدام او را بی خطا نمیدانم اما حوزه به من آموخته چگونه هم مستقل و آزاد بیندیشم و هم در مقابل نورانیت جهاد و علم اساتید خود سر تعظیم فرود آورم. او مظهر معنویت بود و عقلانیت و بصیرت. او به ما یاد داد چگونه میتوان علم و اندیشه را که هویتی آزاد و مستقل دارد تحت حاکمیت و ولایت الهی درآورد، و چه خوش این حقیقت را به تصویر میکشید. بخواهیم یا نخواهیم باور کنیم یا باور نکنیم همگی به او مدیونیم. 🔹این روزهایی که گذشت بدجوری دلم هوای او را کرده بود. کاش زنده بود این مصباح حوزه ، ثلمه ای که حوزه های ما بعد او دید چگونه جبران میشود نمیدانم. 🔹کاش امروز بود و مدد میداد که دوران جهاد تبیین محتاج اندیشه ورزی او و مجهز کردن ذهنها به فکر انقلابی است. 🔸کاش بود و مدد میداد که تجهیز مردم به حضور و جنگ رسانه ای محتاج مهارت افزایی و شبکه سازی و جریان سازی بود که او اهلش بود. 🔹کاش بود و مدد میداد که حمایت از این دولت جوان خوشفکر و پر عزم و امیدافزا محتاج حوزه علمیه و علمایی در میدان است تا خطاهای مدیران را دلسوزانه و با عقلانیت علمی حوزوی و معنویت و اخلاق و بصیرت در بیان به آنها منتقل کنند نه آنکه با نیش و کنایه هایشان ناخواسته ضربه بزنند به این حرکت مبارک دولت مردمی. 🔹کاش بود و مدد میداد که «امید واقعی» که کالای راهبردی امروز ما است بیش از هر زمان محتاج اندیشه است محتاج تجهیز چشم و گوش به «فکر» است. 🔸کاش بود و مدد میداد که او خوب میدانست چگونه «شکستن هیمنه پوچ نرم افزاری دشمن» را کهرهبری انتقام حقیقی خون سردار شهید ما میدانست نیاز به بسط و تفصیل و ترویج نرم افزار اسلام ناب روح اللهی دارد که سرداری این عرصه کار خیلی ها نیست. 🔹کاش بود و مدد میداد که او خوب میدانست چگونه ایمان و عقاید ایمانی را تا صحنه عمل و عینیت اجتماعی امتداد دهد مسوولیتی که بارها رهبری از حوزه ها درخواست کرده و «آل سکوت» حوزه مثل همیشه در قبال آن در سکوتند و غرب پرستان و مارهای خوش خط و خال نیز مشغول دشمنیشان با انقلاب. امثال او چقدر برای هدایت این حرکت مهم در حوزه لازم بودند. 🔹کاش بود و با وجودش خفه خون گرفتن آقایان را رسوا میکرد وقتی که انقلاب و حکومت و ولایت و حتی احکام فقه و حقوق الهی مورد تهاجم بود. 🔸کاش بود و در زمانه ای که مردم مظلوم ما در فشار ناامنی بودند به جای آنکه با وجنات علمایی یک لگد به نیروی انتظامی ما بزند مثل همیشه آن پیکر نحیفش را سپر میکرد و از امنیت این مردم مظلوم دفاع میکرد ولو توهین بشنود. 🔹کاش بود و مثل همیشه که خبث باطن آدمها و جریانات را زودتر از دیگران میشناخت شمشیر زبانش را ابوذروار از نیام خودخواهی های مقدس مآبانه بیرون میکشید و حساب جریانات خبیث و خوش خط و خال حوزوی را میرسید حوزویانی که حکم حجاب را و حکم محاربه را و حکم ولایت را با بی غیرتی میشکنند جلوی چشم حوزویان دیگری به نام جماعت «آل سکوت». 🔸کاش اما بود و میدید شاگردانش که با مظلومیت رشدشان داد چگونه امروز به وفور و گمنام پروژه رجعت به اندیشه های خمینی بزرگ را پیش میبرند و مددکار خامنه ای آن «حکیم مظلوم» هستند. 🔹ادامه در پست بعد👇 🆔 @difqom
کاش مصباح حوزه زنده بود(3) ✍️علی مهدیان_سرمقاله همشهری 🔸کاش اما بود و می‌دید شاگردانش که با مظلومیت رشدشان داد چگونه امروز به وفور و گمنام پروژه رجعت به اندیشه‌های خمینی بزرگ را پیش می‌برند و مددکار خامنه‌ای آن «حکیم مظلوم» هستند. 🔹جای مصباح حوزه خالی است. باید برای این حوزه از او زیاد گفت. خیلی زیاد 🆔 @difqom
▪️ضعف سازماندهی ◽️در زمینه سازماندهی روحانیت ما خیلی کوتاهی کردیم. کار فردی زیاد واقع شده، تلاش‌هایی هر گوشه‌ای، هرکسی اخلاصی دارد، تقوایی دارد، دلسوزی برای اسلام دارد، به اندازه توانش کوشش می‌کند اما این کار‌ها وقتی نتیجه مطلوب را می‌دهد که در یک طرح جامعی طرح ریزی بشود، هر کسی به‌عنوان یک مهره‌ای از یک دستگاه به کار گرفته بشود، کارها به هم پیوند بخورد، تاثیر و تاثر در همدیگر داشته باشد؛ تاثیرش تصاعدی بالا برود‌. 🔚ما در روحانیت چنین دستگاهی نداریم. تلاش هم شده؛ مخصوصا چند مرتبه که مقام معظم رهبری قم تشریف آوردند، با علما و روحانیون و طلبه‌ها صحبت کردند، راهنمایی‌هایی فرمودند ولی در عمل آن‌طور که باید و شاید پیشرفتی حاصل نشده؛ باز هم کارها پراکنده، مکرر، موازی و بدون برنامه، بدون کارشناسی انجام می‌گیرد و نتیجه مطلوبی از آن حاصل نمی‌شود. 🎙سخنرانی علامه مصباح در جمع مبلغین در سازمان تبليغات، ۷۹/۸/۲۱ 🆔@farhang_puya 🆔 @difqom
41.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 سلسله نشست‌های کانون طلوع 🗂 موضوع: نقش مردم در حکومت اسلامی از منظر علامه مصباح ره 💡 سخنران: حجت‌الاسلام دکتر قاسم شبان‌نیا عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ره 🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇 🎥http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/1401101219m.mp4 🔶 لینک آرشیو در آپارات👇 🎥https://aparat.com/v/oQmVp 🔶 لینک فایل صوتی👇 🎧dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/1401101219s.mp3 🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1365 ☑️ لطفا نظرات خود را در لینک بفرمایید👇 http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1361 🆔 @difqom
📚مـــســـابـــقه کــتابخوانــی هـــــــادی ۲ 📍به مناســـبت بزرگداشـــت مقـــام شامخ فقیه بصـــیر آیـــت الله مـــصـــبـــاح یـــزدی 💰بـــا اهـــدای ده ها جایـــزه متـــنـــوع از قبیل : 🔹چندین کمـــک هزیـــنه ســـفـــربه عتــبات عـــالــیات 🔸چندین کمک هزیــنه ســـفــر به مـــشـــهـــد مــقــدس 🔹هدایای نقدی و... 🔘منبـــع آزمـــون مـــجازی: 📚کتـــاب نـــگـــاهی گـــذرا بـــه حـــقوق بـــشر از دیـــدگاه اســـلام ✍️ نـــوشـــته ی: عـــلامه مـــصباح یـــزدی 🗓مهـــلـــت ثـــبـــت‌نـــام تا ۷بـــهـــمـــن ۱۴۰۱ ⏱ زمـــان برگزاری آزمون: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ 🌐 آدرس ثبت نام در مسابقه و اطلاعات بیشتر در کانال هادی @hadiiee هـــــــادی 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 🆔 @difqom
روز عفاف و حجاب.pdf
حجم: 512.9K
♻️ نکاتی در مورد عفاف و حجاب 👤 حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر ابراهیم اخوی، روان‌شناس و مدیر مرکز مشاوره مأوای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 کانال دکتر اخوی جهت ارتباط 🔰 https://eitaa.com/eakhavi 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627 🆔 @difqom