فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆سلسله نشستهای دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع، ویژهبرنامهی سالروز واقعه غدیر خم
🗂 موضوع: ویژگیهای مردم حجاز و فراموشی واقعه غدیر قسمت دوم
👤 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکتر سیدعلی حسینپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه امام خمینی(ره)
🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇
🎥 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204151830m.mp4
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥 https://aparat.com/v/z6R5J
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204151830s.mp3
🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇
🌐 http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1444
🔶 لینک این برنامه در ویسگون👇
🌐https://wisgoon.com/pin/52565767/
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
https://eitaa.com/difqom
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز واقعه غدیر خم سلسله مباحثی را برگزار میکند
گفتگویی پیرامون علل فراموشی واقعه غدیر بعد از رحلت حضرت رسول ص
📋 جمعه 1402/4/16 ساعت 18:30
🗂 موضوع: ویژگیهای مردم حجاز و فراموشی واقعه غدیر قسمت سوم
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترسیدعلی حسینپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه امام خمینی(ره)
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیکرایگان
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
#يا_امیرالمومنین_علـے💚
عاشقان تو علے ، دل ڪہ بہ دریا بزنند
این محال اسٺ ڪہ در شیعگےاٺ جا بزنند
بارها خواستہ قلب بهشٺ این بوده
مثل ایوان تو در جنٺ الاعلـے بزنند
#عید_غدیر✨🌸
#بر_شیعیان_جهان🎉
#مبارڪ_باد💕💖
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆سلسله نشستهای دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع، ویژهبرنامهی سالروز واقعه غدیر خم
🗂 موضوع: ویژگیهای مردم حجاز و فراموشی واقعه غدیر قسمت سوم
👤 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکتر سیدعلی حسینپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه امام خمینی(ره)
🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇
🎥 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204161830m.mp4
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥 https://aparat.com/v/mjYKX
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204161830s.mp3
🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇
🌐 http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1445
🔶 لینک این برنامه در ویسگون👇
🌐 https://wisgoon.com/pin/52645673/
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
https://eitaa.com/difqom
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز واقعه غدیر خم سلسله مباحثی را برگزار میکند
گفتگویی پیرامون علل فراموشی واقعه غدیر بعد از رحلت حضرت رسول ص
📋 شنبه 1402/4/17 ساعت 18:30
🗂 موضوع: بررسی علل انحراف غدیر
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترمحمدجواد یاوری؛
عضو هیآٔت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیکرایگان
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
📚 معرفی کتاب
عنوان: تماشای فرزانگی و فروزندگی
نویسنده: آیت الله مصباح یزدی(ره)
انتشارات: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
✅ بازشناسی و بازکاوی اندیشهها، خردورزیها و کوششهای اندیشمندان، سبب حیات فکری، فرهنگی و معنوی یک جامعه میباشد و در این رهگذر، این کتاب فرصتی برای سخنگفتن از ستاره فروزان آسمان حکمت و معرفت است.
🔸 این کتاب شامل شش فصل می باشد که مهمترین سرفصل های آن عبارتند از:
🔻 خلق و خوی علامه به عنوان طلایهدار تحقیق و تزکیه، روحیه ابتکاری ایشان در عرصه اندیشه و عمل و نیز نقش وی در معرفی اسلام و بهخصوص شیعه به جهانیان، ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه، توجه به نیاز زمانه و...
🔻 بررسی جایگاه تفسیر در میان علمای شیعه و سنی، سبک و چگونگی روش تفسیر حضرت علامه،پرهیز از تاویلهای سلیقهای، توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی زمان، الهامات الهی، و لزوم آموزشهای تفسیری.
🔻 ابعاد شخصیتی حضرت علامه و نبوغ فکری و علمی ایشان،نقش علامه در احیای تفکر اسلامی، ستیز با افکار انحرافی، تبیین مبانی فکری انقلاب اسلامی و ترویج معارف ناب در جامعه، به بیان ارتباط ایشان با دانشگاهیان و..
🔻 آشنایی با اثر گرانسنگ علامه با نام اصول فلسفه و روش رئالیسم، انگیزه نگارش، برجستگیها و ارزشمندیها، جایگاه والا و نقش تأثیرگذار این اثر.
🔴👈ادامه مطلب
🛒 لینک تهیه کتاب:
https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/2898
#معرفیکتاب #معرفتی
#پیامرسانطرحولایت👈عضو شوید
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
🆔@hamzevasl
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆سلسله نشستهای دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع، ویژهبرنامهی سالروز واقعه غدیر خم
🗂 موضوع: بررسی علل انحراف از غدیر قسمت اول
👤 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترمحمدجواد یاوری؛
عضو هیآٔت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇
🎥 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204171830m.mp4
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥 https://aparat.com/v/fDFSK
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204171830s.mp3
🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇
🌐 http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1446
🔶 لینک این برنامه در ویسگون👇
🌐 https://wisgoon.com/pin/52671534/
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
https://eitaa.com/difqom
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز واقعه غدیر خم سلسله مباحثی را برگزار میکند
گفتگویی پیرامون علل فراموشی واقعه غدیر بعد از رحلت حضرت رسول ص
📋 یکشنبه 1402/4/18 ساعت 18:30
🗂 موضوع: بررسی علل انحراف غدیر قسمت دوم
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترمحمدجواد یاوری؛
عضو هیآٔت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیکرایگان
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔸حضرت امام کاظم علیهالسلام فرمودند:
«مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ أَنْ یَصِلَنا فَلْیَصِلْ فُقَراءَ شِیعَتِنا وَ مَنْ لَمْ یَسْتِطِعْ أَنْ یَزورَ قُبُورَنا فلْیَزُرْ قُبُورَ صُلَحاءِ إِخْوانِنا»
"کسی که به ما دسترسی ندارد و نمیتواند به دیدار ما نائل آید به دیدار فقرای شیعه و به دستگیری آنان بپردازد و کسی که استطاعت زیارت قبر ما را ندارد به زیارت قبور صالحان از شیعیان ما برود."
📚 وسائل الشیعه، ج6، ص 332
✨سالروز ولادت با سعادت باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر امام کاظم علیه السلام مبارک باد.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ مطلب خیلی مهم و ارزشمند و معرفت افزا راجع به عید غدیر : حتما ببینیم تا ولایت فقیه را با دیکتاتور اشتباه نگیرند والا دشمنان وارونه و برعکس برای جوانان مسئله را جا می زنند همانطور که در اغتشاشات اخیر دیدیم چطور شعار جاهلانه مرگ بر دیکتاتور سر میدادند. دقیقا جای فرعون و موسی ع ؛؛جای نمرود و ابراهیم ع ؛معاویه و امیر المومنین علی علیه السلام و شمر و امام حسین علیه السلام را عوض کردند
🔶 اهمیت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین(ع) را معین کردند، بلکه مهمتر از آن این است که ضابطه و قاعده را معین کردند... آن قضیه مهم، قضیه نظام حکومت و امامت در جامعه اسلامی است...
♻️ ارسال حداکثری
📍منبع: از تولیدات مجموعه مسجد جامعه پرداز
مطالب_کم_ولی_خاص 👇👇
🌻فانونس خوشبختی، رسانه دانایی و بینایی در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/3417178380C20eb806f20
🌻در روبیکا
https://rubika.ir/joinc/BIHADGDH0WOQTRTTWPLLDPYAKOXZJPCE
https://eitaa.com/difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆سلسله نشستهای دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع، ویژهبرنامهی سالروز واقعه غدیر خم
🗂 موضوع: بررسی علل انحراف از غدیر قسمت دوم
👤 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترمحمدجواد یاوری؛
عضو هیآٔت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇
🎥 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204181830m.mp4
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥 https://aparat.com/v/6KHtd
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204181830s.mp3
🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇
🌐 http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1447
🔶 لینک این برنامه در ویسگون👇
🌐 https://wisgoon.com/pin/52728586/
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
https://eitaa.com/difqom
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز واقعه غدیر خم سلسله مباحثی را برگزار میکند
گفتگویی پیرامون نقش واقعه غدیر در هویتسازی جامعهاسلامی
📋 دوشنبه 1402/4/19 ساعت 18:30
🗂 موضوع: غدیر؛ هویت جامعهاسلامی قسمت اول
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترقاسم ابراهیمیپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیکرایگان
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆سلسله نشستهای دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع، ویژهبرنامهی سالروز واقعه غدیر خم
🗂 موضوع: غدیر؛ هویت جامعهاسلامی قسمت اول
👤 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترقاسم ابراهیمیپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇
🎥 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204191830m.mp4
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥 https://aparat.com/v/QiXco
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204191830s.mp3
🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇
🌐 http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1448
🔶 لینک این برنامه در ویسگون👇
🌐 https://wisgoon.com/pin/52783407/
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
https://eitaa.com/difqom
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی به مناسبت سالروز واقعه غدیر خم سلسله مباحثی را برگزار میکند
گفتگویی پیرامون نقش واقعه غدیر در هویتسازی جامعهاسلامی
📋 سهشنبه 1402/4/20 ساعت 18:30
🗂 موضوع: غدیر؛ هویت جامعهاسلامی قسمت دوم
💡 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترقاسم ابراهیمیپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856👈 جدیدباترافیکرایگان
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
🔺خودشناسی و خودسازی پیش از فرصت سوزی
🔺بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است:
کودک كه بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم.
بزرگتر كه شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم.
بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم.
در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول كنم.
اینک كه در آستانه مرگ هستم می فهمم كه اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم!
🖌ثمره پیروی عملی اسلام: شناخت به موقع گوهر نفس و شکوفایی ظرفیتهای تکامل بخش فردی و اجتماعی آن قبل از پایان فرصتهاست.
🔰@Sajedi_ir
🔺خودشناسی و خودسازی پیش از فرصت سوزی
🔺بر سر گور کشیشی در کلیسای وست مینستر نوشته شده است:
کودک كه بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم.
بزرگتر كه شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید انگلستان را تغییر دهم.
بعدها انگلستان را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم.
در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول كنم.
اینک كه در آستانه مرگ هستم می فهمم كه اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم!
🖌ثمره پیروی عملی اسلام: شناخت به موقع گوهر نفس و شکوفایی ظرفیتهای تکامل بخش فردی و اجتماعی آن قبل از پایان فرصتهاست.
🔰@Sajedi_ir
https://eitaa.com/difqom
شهید علی ذاکری
نقل از شیخ حسین انصاریان
شهید علی ذاکری بچه تهران که پدر و مادر او هر دو دکتر بوده اند. این خانواده یک پسر دارند و دو دختر…
بنده منزل این شهید رفته ام و حکایت را از نزدیک دیده ام و اول این ماجرا را شیخ حسین انصاریان بالای منبر گفتند و من حساس شدم و این موضوع را دنبال کردم.
دو تا خواهر دارد که بد حجاب اند و بد حیا اند و دوست پسر دارند و رفت و آمد دارند و گناهان دیگر …
این پسر خوب از آب در آمده و هر چه به خواهران نصیحت می کند ، خواهران گوش نمی کنند.
این شهید متوسل می شود که خدایا من را از این اوضاع نجات بده .
شب در خواب یک روحانی سید را می بیند که خطاب به این شهید می گوید: علی اقا، پاشو بیا دانشگاه امام حسین که اینجا دانشجو می پذیرد.
آن موقع هنوز دانشگاه امام حسین (ع) تهران تاسیس نشده بود.
می رود که خوابش را تعبیر کند ، پیشنماز مسجد محله او می گوید :دانشگاه امام حسین یعنی همین جبهه های حق علیه باطل، ایشان با هزار خواهش و التماس در جبهه ثبت نام می کند و بالاخره راهی جبهه می شود و شب عملیات در وصیت نامه خود موضوعات قابل توجهی می نویسد:
آن قدر وصیت نامه دو صفحه ای این شهید را خوانده ام که آن را حفظ شده ام .
این شهید در این وصیت نامه می نویسد : ریاست محترم دبیرستان ، معلم عزیزم ، شما را به عنوان وصی خودم انتخاب می کنم. چراکه می دانم پدر و مادرم وقت خواندن وصیت نامه من را ندارند . شما را انتخاب می کنند چون خواهران من اصلا وصیت نامه نوشتن من را قبول ندارند.
از شما تقاضا دارم ، جنازه من را که اوردند پس از تشییع جنازه در بهشت زهرا تهران ، بروید پدر و مادر من را خبر کرده و به خواهران من هم خبر دهید ، این مقدار انسانیت در انها سراغ دارم که برای تشییع جنازه من کارها را رها خواهند کرد و به بهشت زهرا خواهند امد.
جنازه من را که به داخل قبر گذاشتید ، تلقین قبر را که خواندید ، کفن از چهره من بردارید و بگویید تا برای یک لحظه پدر و مادر و خواهران من بیایند بالای قبر ، اگر راه من حق باشد و بد حجابی دو خواهر من گناه باشد به قدرت پروردگار باید زنده شوم و چند لحظه ای به دنیا و اهل دنیا و پدر و مادر و دو خواهرم لبخند بزنم تا بفهمند که حق با خمینی است و آنچه خواهران من عمل می کنند ، گناه است و ذلالت است و بد بختی ..
رئیس دبیرستان می گوید با خود گفتم چه کار کنم ؟ نکند ایشان شهید شود ؟ اگر جنازه اش را اوردند چه ؟ اگرلبخند نزد ؟ اگر زنده نشد ؟ و…
ایشان شهید شدند و جنازه اش را آوردند و به پدر و مادر هم گفتیم و آمدند و با خود در این فکر بودیم که آیا این شهید خواهد خندید ؟ نخواهد خندید؟ چه طور خواهد شد؟
با خود گفتیم : هرچه شد مهم نیست و ما باید اعلام کنیم ، چرا که خود شهید از ماخواسته است.
به محض اینکه تلقین رو خواندند و تمام شد و کفن را از چهره شهید کنار زدند و خانواده وی بالای قبر ایستاده و گریه می کردند دیدیم که شهید سرش را بلند کرد و برای لحظاتی چشمانش را باز کرد و به روی پدر و مادر و دو خواهرش لبخند زد..
لبخند این شهید خانواده اش را به آنجا رساند که پدر و مادر وی اکنون از بهترین پزشکان کشور قرار دارند و خواهران وی از بهترین خواهران تهران بوده و برای جذب خواهران تلاش می کنند و…
حجاب در زمان ما پشتوانه ای مبارک به نام خون شهدا هم دارد
https://eitaa.com/difqom
با سلام و ارادت خدمت دوست گرامی و رابط محترم دفتر ارتباطات امیدواریم مطالب ارسالی مورد استفاده حضرتعالی و مجموعه شما واقع گردد. پیشنهادات شما در پر بار شدن محتوا ما را کمک خواهد کرد و در صورت صلاحدید با معرفی کانال دفتر ارتباطات فرهنگی به فعالان فرهنگی در نشر مطالب سهیم خواهید بود با تشکر دفتر ارتباطات فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
https://eitaa.com/difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆سلسله نشستهای دفتر ارتباطات فرهنگی و کانون طلوع، ویژهبرنامهی سالروز واقعه غدیر خم
🗂 موضوع: غدیر؛ هویت جامعهاسلامی قسمت دوم
👤 کارشناس: حجتالاسلام والمسلمین دکترقاسم ابراهیمیپور؛
عضو هیآٔت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🔶 لینک دانلو فایل تصویری برنامه👇
🎥 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204201830m.mp4
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🎥 https://aparat.com/v/KkAmY
🔶 لینک فایل صوتی👇
🎧 http://dpfqom.iki.ac.ir/sites/default/files/files/140204201830s.mp3
🔶 گزارش این سخنرانی را در اینجا ملاحظه فرمایید👇
🌐 http://dpfqom.iki.ac.ir/node/1449
🔶 لینک این برنامه در ویسگون👇
🌐 https://wisgoon.com/pin/52835972/
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
https://eitaa.com/difqom
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!
↙️اینقدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود.
💠اولویت امر تبلیغ در حوزههای علمیه
🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین
❎امروز نگاه رایج در حوزههای علمیّه این است که تبلیغ در مرتبهی دوّم قرار دارد.
✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبهی اوّل است.
☝️چرا این را میگوییم؟
⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟
📍هدف نهایی:
♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد
📍هدفهای میانی و ابتدائی:
🔹اقامهی قسط
🔸تشکیل نظام اسلامی
🔹اقامه و اشاعه معروف
🔸ازاله منکر
🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح
⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود.
👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند
♦️شما [علما] هم که ورثهی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفهی شما عبارت است از تبلیغ
🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید.
🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته
✅در حوزههای علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت
🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی
💎اولویّت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها اینجور بوده امّا در دورهی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دورهی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند
📍تبلیغ در دورهی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت:
↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود.
↙️امروز، هم سختافزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرمافزارها.
🚨اگر امروز حوزهی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفهی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضهای میشویم که جبرانش بهآسانی ممکن نیست و دچار استحالهی فرهنگی میشویم.
💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ:
1️⃣ شناخت مخاطب
🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحلهی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم.
⚠️در این آشفتهبازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانهای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است.
📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است.
☝️این مخاطب را بشناسید.
2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل
✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛
🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمهاش شناخت صحنه است.
⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آنوقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید.
3️⃣داشتن روحیه جهادی
❎اگر روحیهی جهادی نباشد:
📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند
📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند.
👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است.
❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمینشده است.
4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان
✔️در بخشهای مختلف باید مواجههی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود
👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛
♦️فردای کشور مال اینها است،
☑️ایمانشان باید محکم باشد
☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد
📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبهها:
❇️مسجد
❇️هیئت
❇️موعظه
💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی
📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازهی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی.
📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجهی اوّل، حوزهی علمیّهی قم است.
⭕️تشکیل کانونی با مأموریّتِ:
1️⃣تهیّهی موادّ تبلیغیِ بهروز
2️⃣تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغی
3️⃣تربیت مبلّغ
🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
https://eitaa.com/difqom
AUD-20220713-WA0002.mp3
5.12M
🎙تاریخچه حجاب و دلایل حمله به حجاب از زبان استاد حجت الاسلام مسعود عالی
♦️ بمناسبت ۲۱ تیرماه روز بزرگداشت عفاف و حجاب
https://eitaa.com/difqom
✍️ ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است.
🔰 شصت نفر از بزرگان مسیحیان نجران با لباس های فاخر و با زنجیر های طلا برای دیدار با پیامبر(ص) وارد مسجد میشوند، اما پیامبر اکرم بخاطر لباس های فاخری که به تن دارند آنان را نمی پذیرد و بعد از این که با لباس های ساده به دیدار رسول خدا می روند به گرمی از آنان استقبال می کند.
علت حضور نامه ای است که پیامبر خدا برای مسیحیان فرستاده بودند.
🔸"شرحبیل" اسقف مسیحیان می گوید: چندي پيش نامهاي از شما به دست ما رسيد، آمديم تا از نزديك، حرفهاي شما را بشنويم.
🔹پيامبر ميفرمايد: آنچه من از شما خواستهام، پذيرش اسلام و پرستش خداي يگانه است.
🔸اسقف اعظم پاسخ ميدهد:
اگر منظور از پذيرش اسلام، ايمان به خداست، ما که قبلاً به خدا ايمان آوردهايم و به احكام او عمل ميكنيم.
🔹پیامبر خدا می فرماید: شما مسيح را خدا ميدانيد، در حالي كه اين اعتقاد، با پرستش خداي يگانه متفاوت است!
🔸یکی از مسیحیان می گوید:
مسيح به اين دليل فرزند خداست كه مادر او مريم، بدون اين كه با كسي ازدواج كند، او را به دنيا آورد. اين نشان ميدهد كه او بايد فرزند خداي جهان باشد.
💠 در همان لحظه آیه ای نازل شد (آل عمران/59) و رسول خدا (ص) فرمودند: اگر چنین باشد حضرت آدم هم بدون پدر مادر و از خاک بوجود آمدند.
🔸مسیحیان پاسخی ندارند که بدهند و می گویند ما قانع نشدیم و رسول اکرم را به #مباهله دعوت می کنند. (یعني ما و شما دست به دعا برداريم و از خداوند بخواهيم كه هر كس خلاف ميگويد، به عذاب خداوند گرفتار شود)
💠 آیه نازل شد (آل عمران 61) :
«پس هر كس با تو درباره او (عيساى مسيح عليه السّلام) پس از آنكه تو را علم آمده محاجّه و ستيز كند، بگو: بياييد ما پسرانمان را و شما پسرانتان را و ما زنانمان را و شما زنانتان را و ما خودمان را و شما خودتان را (كسانى را كه مانند جان ماست) فرا خوانيم، آن گاه به يكديگر نفرين كنيم، پس لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم.»
🔰 صبح روز بعد زمان مباهله است همه مسیحیان میهمان و مسلمانان در بیرون از دروازه شهر به تماشا نشسته اند که چه اتفاقی خواهد افتاد.
❤️ پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) در حالی که حسين (علیه السلام) را در آغوش دارد و دست حسن (علیه السلام) را در دست، از دروازه مدينه خارج ميشود. پشت سر او تنها يك مرد و زن ديده ميشوند. اين مرد علي بن ابیطالب (علیه السلام) است و اين زن فاطمه (علیها السلام) تعجب و حيرت، همراه با نگراني و وحشت بر دل مسيحيان سايه ميافكند. کسی به اسقف ميگويد: نگاه كن. او فقط دختر، داماد و دو نوه خود را به همراه آورده است.
بین مسیحیان ولوله و سر و صدایی به پامی شود که ما به این مباهله تن نمی دهیم
اسقف به بالاي سنگي ميرود و
ميگويد: من معتقدم كه مباهله صلاح نيست. اين پنج چهره نوراني كه من ميبينم، اگر دست به دعا بردارند، كوهها را از زمين برميكَنند، در صورت وقوع مباهله، نابودي ما حتمي است.
🔰 اسقف در مقابل پيامبر، با خضوع و تواضع، سرش را به زير ميافكند و ميگويد: (ما را از مباهله معاف كنيد. هر شرطي كه داشته باشيد، قبول ميكنيم.) پيامبر با بزرگواري و مهرباني، انصرافشان را از مباهله ميپذيرد و ميپذيرد كه به ازاي پرداخت ماليات، از جان و مال آنان و مردم نجران، در مقابل محافظت كند. خبر اين واقعه، به سرعت در ميان مسيحيان نجران و ديگر مناطق پخش ميشود و مسيحيان حقيقتجو را به مدينة پيامبر سوق ميدهد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
https://eitaa.com/difqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقدام عجیب کانال تلویزیونی عربستان تشریح حادثه غدیرخم و انتصاب حضرت علی (ع) به خلافت مسلمین
تاریخ_نیوز، اخبار و تازههای تاریخی 👇
🆔https://eitaa.com/tarikhnewss
https://eitaa.com/difqom