eitaa logo
بسیج طلاب مازندران
1.2هزار دنبال‌کننده
10.3هزار عکس
3.4هزار ویدیو
469 فایل
🔰کانال سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون 🔰محتوای تحلیلی 🔰سخنرانی 🔰مناسبتی 🔰سبک زندگی 🔰سیره شهدا 🔰بیان احکام و احادیث 🔰خبرهای مربوط به بسیج طلاب حوزه های علمیه و روحانیت 💠ارتباط با ادمین جهت انتقاد وپیشنهاد ✅ https://eitaa.com/Mohyedin14
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب 🔹عدالت در صدر هدف ها 🔹عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند. 🔹برای اجرای شایسته عدالت و مبارزه با فساد چشم امید به شما جوان هاست و اگر کشور به جوانان مومن انقلابی دانا و کاردان سپرده شود این امید برآورده خواهد شد.
🔴 سالگرد شوک بنزینی؛ سوء مدیریت محض، یا تحمیل مذاکره؟! 🔹 شعبده بازان رسانه‌ای از کاه کوه می‌سازند و کوه را جلو جشم غیب می‌کنند! نمونه؟! 🔸 سالگرد شوک بنزینی دولت در نیمه شب 23 آبان؛ دقیقا یک سال قبل! دولت که لجبازانه کارت سوخت را حذف کرده و موجب افزایش 20میلیون لیتری مصرف و قاچاق شده بود، سهمیه بندی را احیا و بنزین را 300 درصد گران کرد! 🔹 هزینه گزاف این سوء مدیریت، هدر رفت حداق 140 هزار میلیارد تومان از بیت المال بود که می شد صرف حمایت از تولید و اشتغال شود؛ و دو هفته ناامنی و بی ثباتی و موج سواری دشمن. 🔹 جالب این که برخی حامیان دولت، به جای شرمندگی، طلبکار هم شدند که چرا نظام نگذاشته دشمن در موج سواری موفق شود(!) 🔸 تلخ این که سردبیر نشریه صدا وابسته به حزب اتحاد ملت، چند ماه بعد گفت تحمیل فشار بنزینی به مردم و تولید نارضایتی، برای هموار کردن مسیر مذاکره بوده؛ شکوری راد دبیر کل حزب هم از این که طبقات پایین به عنوان پایگاه رای اصولگرایان، از شوک بنزینی شاکی شده اند، ابراز رضایت کرد! محمد جواد روح، سردبیر نشریه صدا، ۱۶ آذر در سرمقاله نشریه «اتحاد ملت» نوشت: 🔹 روحانی وقتی دید چیزی دستش ندارد، بنزین را گران کرد تا جامعه به شرایط اقتصادی واکنش نشان دهد؛ فشار از پایین اتفاق بیفتد تا در بالا چانه ‌زنی کنند که مذاکره انجام شود. 🔸می‌گویند وزیر اطلاعات در جلسه دولت هشدار داده اگر بنزین را گران کنید، ‌جامعه به هم می‌‌ ریزد و روحانی خندیده است. 🔹 اینکه می‌ گویند گران کردن بنزین تصمیم غیر کارشناسی و اطلاع‌رسانی آن هم غلط بوده؛ اتفاقاً از نظر روحانی، تصمیم هم کارشناسی بوده و هم نحوه اطلاع‌ رسانی در واقع اطلاع‌ نرسانی- درست بوده تا جامعه بیشتر عصبانی شود. 🔻 روحانی قمار کرد تا ببیند نتیجه‌ اش چه می‌ شود. اما به نظر من، مقام‌رهبری هم پاسخ رییس‌جمهور را دادند. ایشان ، مسئولیت تصمیم گرانی بنزین را پذیرفتند و مانع تشدید فشارها بر روحانی و سقوط احتمالی دولت شدند... در ماجرای بنزین؛ روحانی قمار کرد و رهبری هم ایستاد". ✍️
موسس فرقه اسماعیلیه خالصه [قسمت سوم] این فرقه در قرن دوم هجری بعداز مرگ اسماعیل تاسیس شد و اسماعیل بن جعفر (علیه‌السّلام) در واقع مؤسس فرقه اسماعیلیه نیست (اسماعیل در زمان امام صادق (علیه‌السّلام) از دنیا رفت وهیچ گونه ادعای امامت هم نکرد وخود امام بعد از مرگ او جنازه فرزندش اسماعیل را در ملاء عام گذاشت تا مردم بدانند که او از دنیا رفته و امام کسی نمی‌باشد توضیح بیشتر در صفحات بعدی می‌آید.) ولی درباره‌ی رهبر اصلی آنان اختلاف است؛ بعضی رهبر اصلی آنان را «عبدالله بن میمون قداح (علمای رجال شیعه معتقدند که میمون و پسرش عبدالله شیعه امامی و از اصحاب امام جعفر صادق (علیه‌السّلام) و ایرانی و خوزستانی بودند و به سبب مدتی اقامت در مکه معروف به مکی شدند، سپس میمون بر اثر معاشرت با ابوالخطاب به مذهب غلو گرائیده و طرفدار اسماعیل بن جعفر و پسرش محمد بن اسماعیل گردید.)» می‌دانند،[۹] ولی بسیاری، رهبر بزرگ و اصلی آنان را «محمد بن ابی زینب اسدی اجدع»، مشهور به «ابی الخطاب» می‌دانند و به همین جهت به آنان «خطابیه» نیز می‌گویند.[
✨آیت الله میر علی احمد حجت کابلی حرص عجیبی به تلاوت قرآن داشت. در خانه، مسجد و هر جا که زمینه تلاوت فراهم می شد قرآن را از جیبش بیرون می‌آورد و تلاوت می نمود. تعداد تلاوت هایش را شمارش کردند حداقل ۱۲ هزار مرتبه قرآن را تلاوت کرده بود. به همین جهت به او لقب ((انیس القرآن)) داده بودند. گلشن ابرارج7ص343 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌
ایت الله محمد تقی ✨ علی اصغر فقیهی می گوید: من شاهد بودم ایشان اصلاً از اجناس خارجی استفاده نمی کرد. سرتا پا کرباس می پوشید. عبا، قبا و پیراهنش کرباس بود. چای ایرانی با خرما یا توت خشک می خورد. سماور حلبی و فنجان و قوری گلی _که همه ساخت قم_ بود استفاده می کرد. مطلقا ازاجناس خارجی استفاده نمی کرد. خوراکش بسیار ساده بود. نان دوغ، کشک و.....✨ گلشن ابرار ج7 ص277، 276
(٨) 💠💠💠💠💠 ❓پرسش: آیا در پذیرش دین اسلام اجبار و الزام وجود دارد؟ مگر در قرآن نیامده است: «لا إکراه فی الدین»؟ 👈پاسخ: بله، «اسلامى كه به كفّار مى‌گويد: «هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ»(١)، چگونه ممكن است مردم را در پذيرش اسلام، اجبار نمايد؟ طبق آیه شریفه ۲۵۶ سوره مبارکه بقره اکراهی در پذیرش دین وجود ندارد، اما بلافاصله بعد از این عبارت می‌فرماید: «قَد تَبَیّن الرُّشدُ مِن الغَیِّ». یعنی اگرچه در پذیرش اصل دین اکراه وجود ندارد ولی راه حق و صراط مستقیم روشن است و ابهام از آن برداشته شده است. چگونه؟ با روشن کردن راه درست از راه کج و منحرف. یعنی چه؟ یعنی اگر اسلام به انسان در این زمینه اختیار داده دست او را هم در تحقیق و تفحص و کشف حقیقت باز گذاشته است. 👈بنابراین مسلّم است که «ايمان قلبى با اجبار حاصل نمى‌شود، بلكه با برهان، اخلاق و موعظه مى‌توان در دلها نفوذ كرد، ولى اين به آن معنا نيست كه هر كس در عمل بتواند هر منكرى را انجام دهد و بگويد من آزادم و كسى حقّ ندارد مرا از راهى كه انتخاب كرده‌ام بازدارد. قوانين جزايى اسلام همچون تعزيرات، حدود، ديات و قصاص و واجباتى همچون نهى از منكر و جهاد، نشانه آن است كه حتّى اگر كسى قلباً اعتقادى ندارد، ولى حقّ ندارد براى جامعه يك فرد موذى باشد.» (٢) 👈از طرفی دیگر خداوند متعال در آیه ٨۵ سوره آل عمران می‌فرماید: «وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ» (و هرکه جز اسلام، دینی طلب کند، هرگز از او پذیرفته نمی شود و او در آخرت از زیانکاران است.) چگونه است که در یک آیه حرف از عدم اکراه در پذیرش می‌زند و در آیه‌ای دیگر سخن از عدم قبولی هر آیینی غیر از اسلام به میان آورده و آن را مساوی با خُسران ابدی می‌داند؟! 🖍️پاسخ روشن است. وقتی در آیه ٢۵۶ سوره بقره به صراحت می‌فرماید شناخت هدایت از گمراهی را به انسان شناساندیم، طبیعی است انتخاب دینی غیر از اسلام و راهی غیر از صراط مستقیم با وجود دلایل روشن به دلیل دور بودن از عقلانیت، هرگز پذیرفته نخواهد شد. 👈لذا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «خداوند پيامبرش را با نوری درخشان و برهانی آشکار، و راهی روشن، و کتابی هدايتگر برانگيخت... خدا او را با برهانی کامل و کافی (قرآن) و پندهای شفابخش، و دعوتی جبران کننده فرستاد. با فرستادن پيامبر(صلی الله علیه و آله) شريعت های ناشناخته را شناساند، و ريشه بدعت های راه يافته در اديان آسمانی را قطع کرد، و احکام و مقرّرات الهی را بيان فرمود. پس هر کس جز اسلام دينی را انتخاب کند، به يقين شقاوت او ثابت، و پيوند او با خدا قطع، و سقوطش سهمگين خواهد بود، و سرانجامش رنج و اندوهی بی پايان و شکنجه ای پر درد می باشد... .»(٣) ⚠️ از این قبیل تعابیر صریح و هشدار دهنده در روایات به خصوص در نهج‌البلاغه شریف فراوان است که باید رجوع کرد و غافل نشد! 💠💠💠💠💠 ١. تفسیر نور، ج١، ص۴٠٨. ٢. همان. ٣. نهج‌البلاغه(ترجمه دشتی)، خطبه١۶١.
ویژگی‌ها و عقاید ابوالخطاب [قسمت چهارم] بسیاری از بزرگان ریشه تاریخی و فکری اسماعیلیه را به ابوالخطاب باز می‌گردانند وی نخست از اصحاب امام جعفر صادق (علیه‌السّلام) بود و به سبب سخنان غلو آمیزش امام او را لعنت کرد و از وی بیزاری جست. شهرستانی درباره‌ی او چنین می‌گوید، ابو الخطاب امامان را نخست پیغمبر و سپس خدا می‌پنداشت و به الوهیت جعفر بن محمد علیه‌السّلام و پدران او قائل بود و می‌گفت: حضرت امام صادق علیه‌السّلام خدای روزگار خویش است و او آن کسی نیست که وی را حس می‌کنند و از وی روایت می‌کنند، چون از عالم بالا به این جهان نزول کرده، صورت آدمی پذیرفت.[۱۲] نوبختی می‌نویسد: هنگامی که خبر سخنان غلوآمیز ابو الخطاب به عیسی بن موسی والی کوفه رسید با ایشان بجنگید و هفتاد تن از آنان را در مسجد کوفه بکشت و ابو الخطاب را گرفته به قتل رسانید و جسدش را بر دار کرد.[۱۳] امام صادق علیه‌السّلام از افکار و عقاید ابو الخطاب تبری جست واورا مورد لعن قرارداد و اصحابش را از معاشرت با او و پیروانش بر حذر داشت تا جایی که فرمود «خدارا شاهد می‌گیرم که او کافر و فاسق و مشرک است»[۱۴] ابو الخطاب و پیروانش بعد از آن که از جانب امام صادق (علیه‌السّلام) طرد شدند به دنبال شخص دیگری از اهل بیت یعنی اسماعیل رفتند که مورد قبول شیعیان بود و امام صادق (علیه‌السّلام) و عموم شیعیان به او احترام ویژه‌ای قائل بودند، تا او را به عنوان رهبر و امام خود قلمداد کنند. لکن خود امام بعد از مرگ اسماعیل جنازه او را به مردم نشان داد تادر آینده برای وی دعوی امامت نکنند چنانچه توضیح داده شد.
شخصیت اسماعیل بن جعفر [قسمت پنجم] وی فرزند امام صادق(علیه‌السّلام) است که شیعیان اثنی عشری در منزلت و قداست او تردیدی ندارند. در بزرگی مقام او همین بس که وی هنگامی که به بیماری سخت مبتلا شده بود، تجویز طبیب را برای شرب خمر نپذیرفت و فرمود «انا اهل البیت لا نستشفی بالحرام»[۱۵] ما اهل بیت با حرام طلب شفاء نمی‌کنیم. شیخ مفید درباره او می‌نویسد: اسماعیل بزرگترین پسر حضرت صادق(علیه‌السّلام) بود و حضرت او را بسیار دوست می‌داشت و نسبت به او نیکی و محبت بیش از دیگران می‌نمود، گروهی از شیعه بخاطر اینکه وی، بزرگتر از پسران دیگر بود و علاقه و دوستی پدر به او بیشتر بود، گمان کردند که او پس از پدر بزرگوارش امام و جانشین او است ولی اسماعیل در زمان زنده بودن حضرت صادق(علیه‌السّلام) در عریض (که نام دره‌ای ایست در نزدیکی مدینه) از دنیا برفت، و مردم جنازه‌اش را بر روی دوش از آنجا تا نزد امام صادق(علیه‌السّلام) آوردند و در قبرستان بقیع دفن کردند. و روایت شده که حضرت در مرگ او بسیار بی‌تابی کرد و اندوه زیادی آن جناب را فرا گرفت، و دنبال تابوت او بی رداء با پای برهنه می‌رفت، و دستور فرمود تابوت او را پیش از دفن چند بار به زمین نهادند و هر بار حضرت می‌آمد و پارچه از روی صورتش برمی‌داشت و در روی او نگاه می‌کرد و مقصودش از این کار این بود که مرگ او را پیش چشم آنان که گمان امامت و جانشینی او را پس از پدر بزرگوارش داشتند مسلم کند، و شبهه آنان را در زنده بودن اسماعیل برطرف کند. و چون اسماعیل از دنیا رفت اصحاب امام(علیه‌السّلام) آنان که گمان امامت او را پس از امام صادق(علیه‌السّلام) داشتند از این عقیده بازگشتند، و گروهی اندک که نه در زمره نزدیکان امام(علیه‌السّلام) بودند و نه از راویان حدیث از آن بزرگوار، بلکه گروهی از مردمان دور دست و بی خبر از جریان کار امامت بودند گفتند: اسماعیل زنده است و غائب شده و روزی ظهور خواهد کرد و امام پس از پدرش او است و به این عقیده باقی ماندند.[۱۶] در کتاب‌های شیعه روایاتی در ذم و مدح اسماعیل آمده است که روایات ذم بیشتر است. ولی آیت‌الله خویی روایات ذم را ضعیف شمرده و اسماعیل را از مردان نیک روزگار معرفی می‌کند.[۱۷] بنابراین اسماعیل هیچ دستی در به وجود آوردن فرقه‌ای به نام اسماعیلیه نداشته است بلکه این گروه خطابیه بودند که ادعا کردند امامت جعفر بن محمد(علیه‌السّلام) منقطع شد و به فرزندش اسماعیل منتقل شد. چنانکه نوبختی در بیان عقیده‌ی قرامطه که به شهادت نوبختی اینان گروهی از پیروان ابوالخطاب بودند چنین می‌گوید: آنها ادعا می‌کنند به اینکه وقتی پیامبر در غدیر خم علی رابه امامت نصب کرد، رسالت از او قطع شد وبه علی رسید وقول پیامبر که فرمود» من کنت مولاه فعلی مولاه» در حقیقت اعلام خروج او از رسالت و نبوت و تسلیم آن به علی بوده است..... به همین ترتیب امامت از جعفر بن محمد در زمان حیاتش قطع شد و به فرزندش اسماعیل رسید.[۱۸] نکته‌ای که در این‌باره ضروری است ذکر کنیم این است که منابع اسماعیلی به ارتباط اسماعیل با خطابیه تصریح می‌کنند و ابو حاتم -یکی از اندیشمندان بزرگ اسماعیلیه –در الزینه می‌نویسد که خطابیه در زمان امام صادق قائل به امامت اسماعیل بودند[۱۹] و بنا به نقل برنارد لوئیس،‌ ام الکتاب، کتاب مقدس سری اسماعیلیان آسیای مرکزی، ابوالخطاب را موسس مذهب محسوب کرده و او را مانند سلمان فارسی به شمارآورده است.[۲۰]پیروان ابوالخطاب بعد از مرگ رئیسشان به امامت محمد بن جعفر قایل شدند.[۲۱] بنابراین اسماعیلیه خالصه توسط ابوالخطاب و پیروانش تشکیل شد و شاکله عقاید غلو آمیز آنها به فرقه اسماعیلیه رخنه کرد. و عنایت و علاقه پدرش به او نشان از این دارد که او تابع امام صادق(علیه‌السّلام) بوده و امامت او را قبول داشته است و به دنبال فرقه‌سازی هم نبوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چرا با نمیکنیم؟ 🔹منطق عدم مذاکره 🔹پاسخی کوتاه ولی جامع 🔹پاسخی که بارها تجربه شده 🔹پاسخی منطقی فارغ از هوچیگری 🔹پاسخی برای اهل و طالبان حقیقت
💠 حفظ قداست روحانیت 🔸یک چیز دیگری که در باب روحانیت شرط و لازم است که ما دقیقاً و جداً به آن توجه کنیم، مسئله‌ی حفظ قداست روحانی است. 🔻روحانیت دارای قداست است. مردم به من و شما که نگاه میکنند، به خاطر لباسمان، شأنمان و شغلمان، حساب خاصی برای ما باز میکنند و یک تقدسی قائلند. 🟩 بعضی از گناهانی که خودشان میکنند، خیال میکنند ماها نمیکنیم؛ بعضی از کارهای خیری که خودشان انجام نمیدهند، خیال میکنند ما انجام میدهیم؛ خیال میکنند ماها دائم در حال ذکر الهی و توجه به پروردگار - که غالباً از آن غفلت میشود - هستیم؛ یک چنین تصوراتی درباره‌ی ما دارند. ⚠️ البته این تصورات را نباید تقویت کرد. 🗓۱۳۸۵/۸/۱۷ 📚 کانال رهبر حوزه‌ها 🌐@Khamenei_Hawzah
خلاصه‌ای اصول عقاید اسماعیلیه [قسمت ششم] اصول عقاید اسماعیلیه را محقق طوسی در قواعد العقائد چنین نقل می‌کند: ← آفرینش عالم امر و عالم خلق آنان بر این عقیده‌اند که خدای تعالی به واسطه حقیقتی که از آن با کلمه ی «کن» تعبیر می‌شود، دو عالم را آفرید: ۱. عالم باطن که عالم امر و عالم غیب است و مشتمل بر عقول و نفوس و ارواح و حقایق کلی می‌باشد و نزدیک‌ترین موجود این عالم به خدا عقل اول است. ۲. عالم ظاهر که عالم خلق و شهادت است و مشتمل بر اجزای علوی و سفلی و اجسام فلکی و عنصری است و بزرگ‌ترین موجودات این عالم، به ترتیب، عرش و پس از آن کرسی و پس از آن اجسام دیگر است. این دو عالم چنان که از کمال به نقصان تنزل یافته، از نقصان به کمال باز می‌گردد تا این که به امر الهی که با کلمه ی «کن» تعبیر می‌شود، منتهی شود و بدین ترتیب آغاز و انجام سلسله‌ی هستی خداست. ← امامت و نبوت امام مظهر عالم امر است و حجت او مظهر عقل اول (عقل کلی) است، و پیامبر مظهر نفس کل، یعنی امام است. امام حاکم بر عالم باطن و معلم دیگران است. کسی جز به واسطه‌ی او عالم بالله نمی‌گردد، و پیامبر حاکم بر عالم ظاهر است و قوام شریعت به اوست. و هرگز زمان از پیامبر یا شریعت او خالی نخواهد بود، چنان که از وجود امام و دعوت او نیز خالی نخواهد بود، و امام گاهی پنهان می‌گردد، ولی دعوت او ظاهر خواهد بود تا این که حجت از جانب خدا بربندگان تمام گردد.[۲۲] ← نبوت و مراتب امامت در روی زمین یک «ناطق» وجود دارد و او پیامبر صاحب شریعت است، و رسول ناطق نزد اسماعیلیه، آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، محمد و القائم می‌باشد که هر کدام دارای امام مقیم می‌باشد (همچنین در روی زمین یک «وصی» موجود است و او امامی است که وارث بلافصل پیامبر و کسی است که بنیاد و اساس امامت و نخستین امام هر عصر است. وظیفه‌ی مخصوص او به عنوان امین راز نبوت، تاویل است که ظاهر را به معنی مکتوم، یعنی به اصل آن می‌رساند؛ وصی، مشابه عقل دوم می‌باشد. علاوه براین یک امام وجود دارد که وارث امام اساس است و وظیفه‌ی او ایجاد تعادل میان ظاهر و باطن، که پیوستگی آنها ضروری است، می‌باشد. ادوار نبوت از هفت دور تشکیل می‌شود و هر مرحله از دوره‌ی نبوت، یعنی هر دوره‌ی غیبت، به وسیله ی یک ناطق و یکی وصی افتتاح می‌گردد، و یک یا چند دسته‌ی هفت‌گانه از امامان جانشین آنان می‌گردد. و سپس آن دوره به وسیله‌ی آخرین امام (یعنی قائم) یا امام رستاخیز که دوران پیشین را خاتمه می‌دهد پایان می‌پذیرد و او امام «مقیم» است؛ یعنی پیامبر جدید را برمی‌انگیزد.).
✅ *شما یک تماس از حاج قاسم دارین لطفا گوشی را بردارین*📞 _________________________
قسمت هفتم مراتب امامت نزد اسماعیلیه از نظر اسماعیلیان امامت دارای مراتب پنج گانه ی زیر است: ۱. امام مقیم: او کسی است که پیامبر ناطق را برمی انگیزد و این عالی‌ترین درجه‌ی امامت است و آن را «رب الوقت» نیز گویند. ۲. امام اساس: او وصی و جانشین پیامبر و امین راز و یاور او است و سلسله امامان مستقر در نسل او تداوم می‌یابد. ۳. امام مستقر: او کسی است که امام پس از خود را تعیین می‌کند. راه تعیین امام از نظر اسماعیلیان دو چیز است: یکی وراثت، و دیگری نص امام مستقر. ۴. امام متم : کسی که ادای رسالت در آخر دور به او تمام می‌شود و او هفتمین امام در هر دور است و تمام کمالات شش امام قبلی را داراست. ۵. امام مستودع: او به نیابت از امام مستقر به انجام امور امامت قیام می‌کند و حق تعیین امام پس از خود را ندارد. وی را نائب الامام نیز گویند.[۲۳] اسماعیلیه دارای عقاید گوناگون بویژه در بحث معاد هستند که نیاز به بررسی بیشتر دارد که باید در جایش مورد مطالعه و نقد قرار گیرد.
منابع طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۸، ایران، قم:دفتر نشر اسلامی، ۱۳۷۸ ش، چاپ:سیزدهم.     ۲. ↑ طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۴.     ۳. ↑ طباطبایی، محمد حسین، شیعه در اسلام، ص۶۵ ۶۶.     ۴. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ج۱، ص۱۶۹ ۲۳۵، قم، الشریف الرضی، ۱۳۶۴ش، چاپ:سوم.     ۵. ↑ مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج۱۸، ص۷۴. ۶. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ج۱ ص۱۹۶.     ۷. ↑ اشعری، سعد بن عبدالله اشعری قمی، المقالات و الفرق، ص۸۰، ایران، مرکز انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۶۰ ش، چاپ دوم. ۸. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۸_ ۶۹، بیروت، دار الاضواء، ۱۴۰۴ ق، چاپ دوم. ۹. ↑ بغدادی، عبد القاهر بن طاهر، الفرق بین الفرق و بیان الفرقة الناجیة منهم، ص۱۶_ ۲۷۷، بیروت، دار الجیل- دار الآفاق، ۱۴۰۸. ۱۰. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۹. ۱۱. ↑ اشعری، سعد بن عبدالله اشعری قمی، المقالات و الفرق، ص۸۱. ۱۲. ↑ شهرستانی، محمد بن عبد الکریم، الملل والنحل، ص۲۱۱.     ۱۳. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۶۹_ ۷۰. ۱۴. ↑ کشی، محمد بن عمر بن عبد العزیزکشی، رجال الکشی_ اختیار معرفة الرجال، ص۲۹۵_ ۲۹۶. ۱۵. ↑ کلینی، ابو جعفر، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۶، ص۴۱۴، تهران، دارالکتب الاسلامیة، ۱۴۰۷ ه ق، چاپ چهاوم.     ۱۶. ↑ شیخ مفید، محمد بن محمد بن نعمان، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج۲، ص۲۰۹، قم، کنگره شیخ مفید، ۱۴۱۳ ق، چاپ اول.     ۱۷. ↑ خویی، سید ابو القاسم موسوی، معجم رجال الحدیث و تفصیل طبقات الرجال، ج۴، ص۴۰ ۴۳، شماره۱۳۱۶.     ۱۸. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۸۴_ ۸۵. ۱۹. ↑ فرمانیان، مهدی، درسنامه اسماعیلیه «تاریخ وعقاید»، ص۳۸، قم، نشر ادیان ۱۳۸۲، چاپ اول. ۲۰. ↑ لوئیس، برنارد، پیدایش اسماعیلیه، ص۴۳، تهران، انتشارات مولی ۱۳۶۳. ۲۱. ↑ نوبختی، حسن بن موسی نوبختی، فرق الشیعة، ص۷۱. ۲۲. ↑ طوسی، خواجه نصیر الدین، قواعد العقائد، ص۸۵_ ۸۶، مقدمه و تحقیق و تعلیق از علی حسن خازم، لبنان، دار الغربة۱۴۱۳ ق، چاپ اول. ۲۳. ↑ سبحانی، جعفر سبحانی، بحوث فی الملل و النحل، ج۸، ص۲۱۰، قم، مؤسسة النشر الاسلامی مؤسسة الامام الصادق علیه‌السّلام.    
سه برادر مردی را نزد حضرت علی علیه السلام آوردند و گفتند اين مرد پدرمان را کشته است.😵 👤امام علی (علیه السلام) به آن مرد فرمودند: چرا او را کشتی؟ آن مرد عرض کرد: من چوپان شتر و بز و ... هستم. يکی از شترهايم شروع به خوردن درختی از باغ پدر اينها کرد پدرشان شتر را با سنگ زد و شتر مرد، و من هم همان سنگ را برداشتم و با آن به پدرشان زدم و او مرد.🐫🐪🐫 ✨امام علی (علیه السلام)فرمودند: حد را بر تو اجرا مي کنم. آن مرد گفت: سه روز به من مهلت بدهيد. پدرم مرده و برای من و برادر کوچکم گنجی به جا گذاشته پس اگر مرا بکشيد آن گنج تباه مي شود، و برادرم هم بعد از من تباه مي شود.🚶🏻🏃🏻🚶🏻 📝 اميرالمومنین (علیه السلام) فرمودند: چه کسی ضمانت تو را مي کند؟ آن مرد به مردم نگاه کرد و گفت اين مرد. اميرالمومنين (علیه السلام) فرمودند: ای ابوذر آيا ضمانت اين مرد را مي کنی؟ ابوذر عرض کرد: بله اميرالمومنين فرمود: تو او را نمي شناسی و اگر فرار کند حد را بر تو اجرا مي کنم! ابوذر عرض کرد: من ضمانتش مي کنم يا اميرالمومنين. 💭آن مرد رفت . و روز اول و دوم و سوم سپری شد...و همه مردم نگران ابوذر بودند که بر او حد اجرا نشود...سرانجام آن مرد اندکی قبل از اذان مغرب آمد و در حاليکه خيلی خسته بود، به نزد اميرالمومنين (علیه السلام) آمد وعرض کرد: گنج را به برادرم دادم و اکنون تسلیم فرمان شما هستم تا بر من حد را جاری کنی. ❓❔ امام علی (علیه السلام) فرمودند: چه چيزی باعث شد تا برگردی درحاليکه مي توانستی فرار کنی؟ ✨✨ آن مرد گفت: ترسيدم که "وفای به عهد" از بين مردم برود. ❓اميرالمومنين(علیه السلام) از ابوذر سوال کرد: چرا او را ضمانت کردی؟ ✨✨ ابوذر گفت: ترسيدم که "خیر رسانی و خوبی" از بین مردم برود. پسران مقتول متأثر شدند و گفتند: ما از قصاص او گذشتيم... اميرالمومنين (علیه السلام) فرمود: چرا؟ ✨✨ گفتند: مي ترسيم که "بخشش و گذشت" از بين مردم برود. 💧و اما من اين پيام را برای شما فرستادم تا "دعوت به خير" از ميان مردم نرود. 👈🏻 حالا نوبت شماست که بعد از خواندن این داستان آن را برای دیگران نقل کنید و در صورت امکان برای دوستانتان ارسال کنید تا "نشر و پخش فضایل مولای مان" از میان ما نرود. 🍀🌹🍀🌹.
13.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 حضرت آیت الله (مدظله العالی): 🔻عاجزترین مردم چه کسی است؟ موعظه کوتاه
مسیر زندگی.mp3
4.26M
🔸علی الدوام مواظب مسیر زندگی باشیم 🔹 حجت الاسلام و المسلمین
🔴 /روابط ایران وچین از نگاه نشنال‌اینترست 🔻 نشریه نشنال‌اینترست چندی پیش در یادداشتی، توافق راهبردی ایران و چین را فراتر از رفع نیازهای اقتصادی متقابل، یک ابتکار عمل ژئوپلتیک برای توسعه نفوذ منطقه‌ای طرفین قلمداد کرده است. بر این اساس، ایران با مشارکت در طرح «یک کمربند، یک جاده» در سراسر اوراسیا نفوذ می‌یابد و چین با توافق با ایران در غرب آسیا. مناطقی که از سواحل مدیترانه تا آسیای میانه و از خلیج فارس تا حوزه قفقاز وسعت دارند. 🔻 دو کشور انگیزه مشترکی برای ایستادگی در برابر هژمونی آمریکا در این مناطق دارند. در عین حال دلیل اینکه آمریکا هنوز نسبت به این توافق واکنش جدی نشان نداده این است که اولاً درگیر فضای انتخاباتی است و ثانیاً هنوز تحلیل‌گران و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا، نسبت به پیاده‌سازی این توافق در بلندمدت تردید دارند. 🔻 نویسنده دو سناریو برای آینده این توافق متصور است: اول اینکه این توافق در سطح استراتژیک و بلندمدت بین ایران و چین اجرایی شود و دو کشور به شراکتی پایدار در حوزه ژئوپلتیک غرب آسیا دست یابند. دیگر اینکه این توافق به منافع اقتصادی تاکتیکی طرفین محدود شود و ظرف مدتی کوتاه به پایان برسد. 🔻 طبق این یادداشت، سیاست‌های آمریکا عامل اصلی ترغیب این دو کشور به سوی توافق بوده است: جنگ تجاری با چین از یک‌سو و خروج از برجام از سوی دیگر. به همین دلیل ایران در مواجهه با سیاست چین در قبال اقلیت‌ها سکوت می‌کند و چین نیز در شورای حکام آژانس و شورای امنیت سازمان ملل از ایران حمایت می‌کند. 🔻 این مقاله در پایان به آمریکا توصیه دارد که با گشایش مسیر دیپلماسی نسبت به هر دو کشور ایران و چین و با بهره‌گیری از اختلافاتی که در سیاست منطقه‌ای این دو وجود دارد، از نزدیکی بیشتر آنان و تحدید منافع آمریکا در غرب آسیا جلوگیری کند. 🔹 به نظر می‌رسد با وجود اشتراک منافع، اختلافاتی نیز در سیاست منطقه‌ای ایران و چین در غرب آسیا وجود دارد. ایران خواستار خروج نظامیان آمریکایی از منطقه است ولی چین چنین خواسته‌ای ندارد زیرا خروج‌شان به تقویت حضور نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی و سواحل تایوان می‌انجامد. هم‌چنین چین، روابط بسیار خوبی با دولت‌های عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی دارد.
⛔️ چرا ضدانقلاب خارج نشین و داخلی ها فتیله ایجاد آشوب در آبانماه را پایین کشیدند؟ ✍سعید درخشان کارشناس مسائل امنیتی: طبق شواهد و قرائن قرار بود با افزایش نارضایتی ها و گرانی ها اعم از ریزش دستوری بورس تا گروگان_گیری_معیشت مردم توسط مدیران غربگرا و احتکار سازماندهی شده کالاهای اساسی در گمرک ها فشار را بر جامعه زیاد بکنند تا در آستانه سالگرد فتنه بنزینی سال گذشته دوباره آشوبها در کشور کلید زده شود. اما به یکباره شاهد تغییر معادلات و پایین کشیدن فتیله نارضایتی تراشی در جامعه هستیم و در آستانه سالگرد فتنه بنزینی آبانماه شاهد کمترین تحرکی برای ایجاد آشوب در کشور هستیم. دو دلیل عمده برای این تغییر رفتار دشمنان داخلی و خارجی بیان شده است . 1⃣دلیل اول پیروزی بایدن در آمریکا و تغییر راهبرد جریان غربگرا از اقدامات سخت و خیابانی به اقدامات نرم و فریب افکار عمومی در بستر اجتماعی و فرهنگی و سیاسی برای تغییر معادلات نظام است. 2⃣دلیل دوم حفظ زیرساخت مدیریت افکار عمومی توسط شبکه های نفوذ: فضای مجازی کشور با مختصات فعلی کاملا در اختیار دشمنان است و به راحتی در این بستر در حال مدیریت افکار عمومی ایرانیان هستند . لذا ایجاد هرگونه شورش و آشوب در کشور باعث اقدام اساسی نظام برای کنترل و مهار مدیریت دشمنان در فضای مجازی خواهد شد خصوصا که این روزها در مجلس شورای اسلامی طرحی برای صیانت فضای مجازی کشور در دست بررسی است. شبکه نفوذ دشمن بشدت پیگیر است تا طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس به نتیجه نرسد و در چرخه بروکراسی اداری مشمول گذشت زمان بشود . لذا ایجاد هرگونه آشوب در کشور باعث تسریع در تصویب این طرح و خروج مدیریت فضای مجازی کشورمان از دست دشمنان خواهدشد . لازم است نمایندگان مجلس هوشیار باشند و فریب برخی تحلیل های غلط را نخورند و هرچه سریعتر برای آزادسازی فضای مجازی از اشغال دشمنان اقدام نمایند.
‍ ✅ تداوم فشار حداکثری با دوپینگ اجماع‌سازی؛ راهبرد دموکرات‌ها علیه ایران 🔹از آغاز فرآیند انتخابات 2020 ایالات متحده، در حالی برخی محافل این گزاره را تبلیغ کردند که بایدن در مواجهه با ایران رویکردی متفاوت از ترامپ خواهد داشت که بر اساس مستندات فراوان مشخص بود که در عمل چنین اتفاقی نخواهد افتاد. 🔹از سویی؛ تابستان امسال «مارک دوبوویتز» مدیر اجرایی اتاق فکر ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» بعنوان عقل منفصل دولت ترامپ خبر از تلاش برای ایجاد بستری دائمی و مطمئن جهت تداوم راهبرد «فشار حداکثری» علیه ایران حتی با فرض عدم پیروزی ترامپ داد. 🔹این خبر از سناریوی دقیقی رونمایی می‌کرد که نشان می‌داد حتی بر فرض محال تفاوت ماهوی رویکرد بایدن علیه ایران، ساز و کار چیده شده توسط تیم ترامپ عملا او را مجبور به ادامه همین مسیر خواهد کرد. 🔹از سوی دیگر؛ تحلیل محتوای مواضع دموکرات‌ها علیه ترامپ به روشنی بیان‌گر آن است که آنچه موجب انتقاد آنان در چهار سال گذشته درباره موضوع ایران شده، نه راهبرد فشار و تحریم بیشتر بلکه علنی بازی کردن ترامپ و بر هم زدن اجماع جهانی علیه تهران بوده است. 🔹این رویکرد البته در مواضع انتخاباتی بایدن نیز روشن بود، آنجا که سه هفته مانده به روز انتخابات، در یادداشت اختصاصی خود در سی‌ان‌ان از راهبرد «فشار هوشمند» علیه ایران رونمایی کرد و گرچه هویج «مذاکره» را نشان داد اما با ذکر پیش‌شرط‌هایی چون موشکی و نفوذ منطقه‌ای، چماق تداوم تحریم‌ها را هم بالا برد. 🔹او البته می‌دانست چه می‌گوید، چه، لابی‌ها و اتاق فکرهای هم‌سو با دموکرات‌ها مانند «نایاک»، «بروکینگز» و... به او این‌گونه مشورت داده بودند که اگر با نقاب مذاکره وارد شود علاوه بر اجماع‌سازی بین‌المللی، هم‌زمان می‌تواند اجماع ایرانیان علیه آمریکا را بشکند و بازوی فشاری نیز در داخل ایران برای اجبار نظام به مذاکره فراهم کند. 🔻حال با پیروزی بایدن، «وندی شرمن» دیپلمات تیم اوباما توصیه‌هایی به تیم «بایدن ـ هریس» در خصوص ایران کرده که هرگونه تردیدی درباره تداوم راهبرد «فشار حداکثری» با رویکرد «اجماع‌سازی» را از بین می‌برد: 🔸یک مسئله‌ای که در مورد مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌دانم این است که آنها مذاکره‌کنندگان بسیار سفت و سختی هستند. ما باید تلاش کنیم که تا جایی که می‌شود مسئله «اهرم فشار» را در پیش بگیریم. 🔸بیشتر تحریم‌های ترامپ در واقع مشابه تحریم‌هایی هستند که قبلا اعمال شده‌اند فقط نامشان جدید خواهند شد. 🔸تحریم‌ها نه منجر به بازگشت ایران به میز مذاکره شده و نه تغییر رفتار ایران در خاورمیانه را به دنبال داشته، پس مذاکره مجدد یک «معمای بسیار پیچیده» خواهد بود. 🔸به نظرم جو بایدن و تیمش ابتدا مذاکره با هم پیمانان اروپایی‌مان همچون فرانسه، انگلیس و آلمان را شروع کنند و سپس با روسیه و چین وارد مذاکره شوند تا ببینند بهترین راه پیش رو چیست. 🔹تکیه شرمن بر دو سیاست «تشدید فشار» و «اجماع‌سازی» علیه ایران، دقیقا همان نقطه‌ای است که برخی محافل داخلی و خارجی به دنبال وارونه‌نمایی آن هستند و البته کاملا روشن است که این قطعات به ظاهر مجزای پازل ذیل یک سناریو عمل کرده در نهایت تصویر مطلوب آمریکا را نمایان می‌کند. 🔹حاصل جمع این بازی چیزی جز یک ایران منفعل نیست که در عطش سرابی موهوم هم ظرفیت‌های توانمند داخلی و فرصت‌های طلایی اقتدارساز خود را می‌سوزاند و هم با رویگردانی از راهبرد «مقاومت فعال» دچار دور باطلی می‌شود که فرجامی جز تسلیم و وابستگی از یک سو و سقوط سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی از سوی دیگر ندارد.
🔴روزنامه نیویورک تایمز: 🔸ترامپ به دنبال حمله نظامی به ایران بود اما مشاورانش مانع شدند 🔹پس از آنکه دولت امریکا از طریق بازرسان آژانس مطلع شد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۲ برابر شده، رئیس جمهور ترامپ در جلسه ای با مشاوران و مقامات ارشد دولت، خواهان حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران شد، اما آنها او را منصرف کردند. 🔹مایک پنس معاون رئیس جمهور، مایک پمپئو وزیر خارجه، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع و ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش به ترامپ هشدار دادند که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، می تواند به یک درگیری بسیار گسترده و خطرناک منجر شود. 🔸نیویورک تایمز با وجود تاکید بر انصراف ترامپ، ادعا کرده است که هرگونه اقدام علیه ایران - چه از طریق موشک و چه از طریق حملات سایبری - تقریباً معطوف به نطنز خواهد بود/ شبکه خبر