علی قاسمی - برنامه ۱۸۱.mp3
20.61M
🌀 صوتی/
❇️موضوع: پرسش و پاسخ اقتصادی
🎙 کارشناس: دکتر علی قاسمی
#سیاسی_تحلیلی
🔴 به جناب روحانی جفا نکنید‼️
🖌 #حسین_شریعتمداری
🔻 #سخنان رئیسجمهور محترم در جلسه هیئت دولت با واکنشهای منفی و اعتراضهای فراوانی روبهرو شده است که کماکان نیز ادامه دارد. ایشان با تاکید بر ضرورت پیروی از عقل و رعایت پروتکلهای بهداشتی گفتهاند «یک کسی نمیتواند برود وسط مسیل بایستد، صدای سیل را هم میشنود (بعد) بگوید آقا میترسی وسط رودخانه بایستی؟... خُب آب میآد میبردت... یا زلزله دارد سقف را تکان میدهد و بگوید میترسی زیر این سقف باشی؟ و...». در این باره گفتنی است؛
1⃣ در نگاه اول و بدون در نظر گرفتن برخی از ضرورتهای پیرامونی، حق با آقای روحانی است. ولی آیا حضور امدادگران برای نجات سیلزدگان و یا ورود آنان به ساختمانهای ویران از زلزله، در حالی که احتمال ریزش بنا و یا پسلرزههای ویرانگر وجود دارد و... هم خودکشی و بیعقلی است؟! و یا، اوج ایثار و فداکاری؟ آیا کادرهای درمانی بیمارستانها که تعداد قابل توجهی از آنها جان خود را برای بهبود و نجات بیماران کرونایی از دست داده و به شهادت رسیدهاند، دچار کمعقلی بودهاند؟!
2⃣ ظاهراً انتقاد آقای روحانی متوجه آقای قالیباف بوده است . اگر اشاره ضمنی آقای روحانی به اییشان باشد -که انشاءالله نباشد- با عرض پوزش باید گفت جناب ایشان جای ایثار و فداکاری را با خودکشی و کمعقلی اشتباه گرفتهاند! و چنانچه رعایت پروتکلها مورد نظر ایشان بوده است که باید پرسید درباره حضور آقای دکتر زالی رئیس محترم کمیته مبارزه با کرونای تهران در کنار آقای قالیباف چه میفرمایند؟! به یقین اطلاعات و تخصص آقای دکتر زالی در این زمینه به مراتب بیشتر و قابل تکیهتر از جناب روحانی است.
3⃣ و بالاخره آنچه در این میان نگرانکننده است و جای گلایه جدی دارد، سکوت و بیتفاوتی اعضای محترم کابینه در مقابل اظهارات رئیسجمهور محترم است. چرا که اکثریت نزدیک به اتفاق اعضای کابینه از شخصیتهای شناختهشده و قابل احترام هستند و از آنها انتظار میرفت و میرود که وقتی در اظهارات رئیسجمهور محترم خطایی میبینند و یا سخنان ایشان را ابهامآفرین تلقی میکنند، از تذکر خیرخواهانه به جناب ایشان دریغ نورزند و مانند برخی از مشاوران و اطرافیان نباشند که مصلحت رئیسجمهور محترم را درک نمیکنند و با «بله قربان» گویی های خود که از آن تصور دوستی دارند، به جناب ایشان جفا میکنند!
#سیاسی_تحلیل
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 رئیس مرکز مطالعات ایران دانشگاه تلآویو:
🔹 هیچ کشوری نمیخواهد وارد یک جنگ با ایران شود چون نمیدانند چگونه چنین جنگی به پایان میرسد...!
🖌 #سرخط_تحلیلے :
🌴 رهبر انقلاب: امنیت کشور به برکت #دفاع_مقدس
#سیاسی_کلیپ
✳️ عن الصادق علیه السلام : اِنَّ فيما نَزَلَ بهِ الوَحيُ مِن السماءِ : لو أنَّ لاِبنِ آدمَ وَادِيَينِ يَسيلانِ ذَهَبا و فِضَّهً لاَبتَغى إلَيهِما ثالِثا !يا بنَ آدمَ ، إنّما بَطنُكَ بَحرٌ مِنَ البُحورِ و وادٍ مِن الأودِيَهِ لا يَملَؤهُ شيءٌ إلاّ التُّرابُ ! ( الشافی ، ص 596 )
✳️ فرمودند : از جمله آن چیزهایی که در وحی آسمانی برای پیغمبران نازل شده ، یکی این است : اگر فرزند آدم دو وادی داشته باشد . [وادی، بخش های پستی از زمین است که در آن سیل جاری می شود، مثل درّه ها]
🔵👈اگر کسی دو وادی داشته باشد، بیابانی که مسیل است و آن مایه ای که در آن سیلان پیدا می کند ، آب (نباشد) بلکه یکی طلا (و ) یکی هم از نقره (باشد)! ثروت از این بیشتر تصوّر می شود؟! اگر یک چنین چیزی فرزند آدم داشته باشد، دنبال یک وادی سومی است! یعنی طمع و حرص و آز بشر تمام شدنی نیست.
🔵👈بطن تو یعنی اندرون تو (اینجا معنای حقیقیِ بطن مراد نیست) یعنی همان اندرون انسان، خواسته های درونی انسان مثل یک دریایی است ، مثل یک وادی و بیابانی است که هیچ چیز آن را پر نمی کند، یا قناعت پر کند یا خاک گور . ... طمع انسان و حرص انسان ، تمام شدنی نیست. راهش هم این است که انسان از همان اوایل جلویش را بگیرد؛
🔵👈یعنی اگر میدان دادید و همین طور راه را برای افزون خواهی باز کردید، دیگر حدِّ یَقِف ندارد. در معنویات هم همین طور است . در معنویّات هم آن کسی که لذّت انس با ذکر الهی را بچشد و در این وادی پیش برود ، او هم حدّ یقف ندارد . آن هم همین طور می خواهد پیش برود. که آن البته بزرگترین سعادتهاست.
🔹 شرح حدیث از ،حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظلّه العالی؛ جلسه 318 ، مورخ 20 / 10 / 88
❤️ #مقام_معظم_رهبری ❤️
#کرامتی_از_ایت_الله_کشمیری
آیت الله العظمی بهجت فرمودند:
اقا سید مرتضی کشمیری به چند نفر که پشت درب بسته مانده بودند و کلید نداشتند در را باز کنند می رسد، کسی می گوید: نام مادر حضرت موسی را بیاورید، قفل باز می شود.
آقای کشمیری می فرماید: اسم مادرم حضرت زهرا را می آورم. اسم را می آورد و درب باز می شود.
روزنه هایی از عالم غیب ص56
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنرانی آیت الله #مدرسی
موضوع: محاسبه نفس
#دین_یاران
#پاسخ_به_شبهات
#شبهات_اعتقادی(۴)
❌❌❌❌❌
❓پرسش: چرا خداوند سپاه ابرهه را نابود کرد، اما یزیدیان توانستند خانه خدا را به آتش بکشند؟! مگر نه آن که طبق آیات قرآن ستمکاران در حق کعبه امنیت ندارند؟!
پاسخ:
👈به این توضیحات تاریخی دقت بفرمایید:
دو بار هتک حرمت خانه ي خدا در زمان عبدالله بن زبير اتفاق افتاد:
اول؛ سال 63 هـ ق در جريان «جنگ حره» لشگريان يزيد(لعنةاللهعلیه) به فرماندهي حصين بن نمير به قتل عام مردم مدينه و سپس براي سرکوبي عبدالله بن زبير مکه را محاصره کردند. وي به خانه کعبه پناه برد و لذا لشگريان يزيد، داخل مسجدالحرام و کعبه را سنگباران کردند که در اثر آن قسمتي از کعبه خراب شد و پرده و سقف آن آتش گرفت.در اين هنگام يزيد مرد و سپاه امويان محاصره مکه را نيز ترک کردند.
دوم؛ بعد از مرگ يزيدبن معاويه(علیهمااللعنة) بود که عبدالله بن زبير مردم را به بيعت با خود دعوت کرد و تدريجا بيشتر مردم حجاز ، عراق، فارس و خراسان (تمام ممالک اسلامي آن روز) به جز مصر و شام، خلافت او را قبول کردند. مدت خلافت او هشت سال و اندي طول کشيد تا اينکه عبدالملک بن مروان، حجاج بن يوسف را با سپاهي به جنگ او فرستاد. عبدالله باز نيز به خانه کعبه پناه برد!!
حجاج مکه را محاصره کرد و از منجنيق هايي که بر بالاي کوه «ابوقبيس» نصب کرده بود، خانه کعبه را خراب کرد و داخل مسجدالحرام را سنگباران نمود. عبدالله بن زبير در اين جنگ کشته و حکومت ناحق زبيريان پايان پذيرفت.
🔶 با این اوصاف، خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید: «ومنْ يُرد فيه بإلحادٍ بظلمٍ نذقه من عذابٍ أليم؛ هر که را قصد کجروي و ستمکاري در کعبه داشته باشد، عذابي دردناک ميچشانيم.» (١)
👈 اما نکته مهم اینجاست که:
اولا، در جنگ امويان و زبيريان هر دو ناحق بودند و از مصاديق بارز فتنه مي باشند، و دعوا، دعوای دو باطل بود، نه دعوای حق و باطل.
ثانیا، در باطل بودن دو طرف این دعوا، قصد طرفین دعوا دیگر تخریب کعبه نخواهد بود، و نیرنگ ایشان با نیرنگ اصحاب فیل متفاوت بود: «أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ»(۲) و این امر موضوع را از آیه مذکور خارج میکند.
ديدگاه شيخ صدوق در اين باره:
🔶 انديشمند نامدار شيعه، شيخ صدوق(عليهالرحمة) در اين باره مي گويد: آنچه درباره اصحاب فيل جاري شد بر سر حَجّاج نيامد؛ زيرا هدف مستقيم حَجّاج، ويراني کعبه نبود، بلکه منظورش دستگيري ابنزبير بود و آن مرد(ابنزبير) ضدّ حق، يعني مخالف حضرت عليبن الحسين، امام سجّاد(عليه السلام) بود. وقتي اين مرد ضدّ حق، در کعبه متحصن شد، خداوند اراده فرمود براي مردم بيان کند که به اين ضدّ حق پناه نخواهد داد، از اينرو مهلت داد تا کعبه را بر سر او ويران کنند. (٣)
🔴 پس تفاوت ميان «ابرهه» و «حَجاج» و «حصين بن نمير» در اين است که ابرهه ستمگر قصد داشت قبله و مطاف را ويران سازد، چون در آن هنگام کعبه، قبله و مطاف حُنفا بود چنان که مطاف ديگران نيز بود و امّا حَجاج ستمگر که بر ظالم ديگري همچون خود مسلط شده بود، قصد بدي نسبت به کعبه(به عنوان قبله و مطاف)، نداشت و خواستار نابودي اسلام و دين حنيف نبود، اگرچه خودش ديانت نداشت. امّا مقصود وي در آن هنگام فقط غلبه بر ستمگري ديگر بود.(۴)
❌❌❌❌❌
١.حج، ٢۵.
٢. فیل، ٢.
٣. من لا يحضر، ج٢، ص٢۴٩.
۴. صهبای حج، آيت الله جوادی آملی، ص ١٠۴.
🔴شدت فیلترینگ و سانسور در غرب
پس از انتشار ایمیل های هیلاری کلینتون، توییتر تمام توییتهای مربوط به این دو هشتگ رو از بخش جستجو حذف کرده است.
پس از لایو جنجالی شب گذشته امیرفخرآور ضدانقلاب ساکن آمریکا در مورد ایمیل های هیلاری کلینتون و نقشه ی دموکرات ها برای دیوان عالی آمریکا، تویتتر حساب امیرفخرآور را هم بدون هیچ دلیل و توضیحی مسدود کرد!
#سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺برای ثبت در تاریخ| چقدر شرم آور؟‼️
🔻 بازخوانی سخنان انتخاباتی حسن روحانی(سال ۹۲):
🔹 ارزش پول ملی را نصف کردهاید و هنوز هم شعار میدهید؟! من دولت راستگویان را تشکیل خواهم داد؛ چقدر شرمآور است؛ کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف!
🔹 همه ضعف و ناکارآمدیها را نمیتوان پای تحریمها نوشت. رئیسجمهور باید پاسخگو باشد
🔻 #پینوشت:
🔹 جناب روحانی (مهر۹۹) : آدرس غلط به مردم ندهید؛ ریشه مشکلات، «واشنگتن دیسی» است. مردم باید در این سالها خیلی راحتتر زندگی میکردند. ما لعن و نفرین و کینه خود را به آدرس صحیح و درست بفرستیم. این مشکلات از کاخنشین کاخ سفید است.
#سیاسی_کلیپ
تحریم ایران .pdf
264.6K
🌀 نسخه pdf
❇️یادداشت: تحریم ایران نباید برای آمریکا بیهزینه باشد
✅ به قلم: سعدالله زارعی- کارشناس مسایل سیاسی
#سیاسی_تحلیل