🔹شبکه تروریستی اینترنشنال چندی پیش تصویری از مقام معظم رهبری در حین نماز را منتشر کرد و به نقل از ای بی سی نوشت که مقام های جمهوری اسلامی و سپاه در مکان های امن و زیر زمینی پناه گرفته اند.
🔸هرچند در ضدیت شبکه تروریتستی ایران اینترنشنال با دین و مذهب و جمهوری اسلامی شکی نیست، ولی سلوک عارفانه رهبری انقلاب در عرصه زندگی فردی و سیاسی باعث شده است که ناخودآگاه این شبکه تروریتستی در تصویر خود از خبر جعلی، از عکس در حال نماز ایشان استفاده کند.
🔹این از خصایص مومن است که دوست و دشمن او را به شاخص ایمان و نماز بشناسند.
🔸البته ایران اینترنشنال، بر خلاف هدف اصلی اش، تصویر خوبی مخابره کرده است. زیرا طبق آیه «استعینوا بالصبر و الصلاه » نماز پناهگاه مومن است.
🔹و رهبری معظم انقلاب با تکیه بر وعده های الهی در نصرت مومنین، توانسته اند با تدبیر و برنامه ریزی، ساختار نظامی جمهوری اسلامی را به حدی برسانند که تمام مستکبرین عالم نتوانند چشم طمع به خاک ایران داشته باشند.
و این قدرت در عملیات «وعده صادق» به وضوح در مقابل چشم تمام دوستان و دشمنان قرار گرفت.
🔻#صراط را دنبال کنید.
@serat_ir1
نظریه «ارزشِکار» اسلامی(۱)
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸بیان همهجانبه و پرنکته مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته خود با جامعه کارگری، از جهات بسیاری قابلیت پرداخت و تبیین داشت. یکی از آن جهات مهم که نگارنده از سال گذشته درصدد نوشتن پیرامون آن بود، «نظریه ارزش کار اسلامی» است. توصیف و تحلیل رهبر انقلاب از مفهوم کار، واجد تمایزات و ویژگیهای جدیدی است که میتواند زمینهساز طرح نظریه ارزش کار اسلامی باشد. با برداشت آزادی از آن نکات، میتوان به مقدماتی برای این مهم دست یافت. آن بیان و تعریف از کار، بیش از آنکه طرح یک نظریه پیشینی برای ایجاد یک واقعیت جدید باشد، برگرفته از نگاه پسینی به تغییر ماهیت کار و کارگر پس از انقلاب اسلامی دارد.
🔸این گفته ادعایی گزاف نیست. کافی است برای فهم چنین تغییری به این سوال پاسخ دهیم که چرا اقشار کارگری پس از انقلاب اسلامی، تحت تاثیر جریانات چپ، تبدیل به عناصر پیکارجو علیه نظام اسلامی نشدند؟ بلکه در عوض محیطی مستعد برای تظلمخواهی و ابراز اعتراضات معیشتی و صنفی یافت یا 14 هزار شهید، تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرد و در مقابل تحریکات دشمن در لباس ایدئولوژی چپ، مقاومت کرد. پاسخ بسیار ساده اما عمیق است. تعریف کار و کارگر در انقلاب اسلامی تغییر کرد. گفتار رهبر انقلاب در دیدار با کارگران نیز، ماهیتی یادآورنده و تذکردهنده داشت. اینکه اولا به فهم مقوله کار و کارگر پس از انقلاب اسلامی نائل شویم و ثانیا بتوانیم این تجربه مبارک و ارزشمند زیسته در فضای انقلاب اسلامی را ارج نهاده و زمینه الگوسازی از آن را فراهم نماییم.
🔸بر این اساس یکی از مصادیق و مظاهر اداره کشور به شیوه اسلامی، میتواند همین تغییر معنای کار و وضعیت وجودی کارگران پس از انقلاب اسلامی باشد. حالا آن بیان پیش روی ماست و میتواند معبری برای تولید نظریه ارزش کار اسلامی باشد. برای عبور از این مقدمات و وارد شدن به اصل پیشنهاد نگارنده، میتوان روی پنج مفهوم متمرکز شد.
اول.ارزشمندی کارگر
دوم.ارزش کار و کار باارزش
سوم.کالای باارزش
چهارم.ارزشمندی سرمایهگذار
پنجم. فضای ارزنده
🔸اول. ارزشمندی کارگر: مبتنی بر بیان معظمله، میتوان گفت ارزشمندی کارگر در وهله اول ناشی از ارزش کار است. کار مایه حیات جامعه و ستون فقرات زندگی مردم است. بنابراین ارزش کارگر، ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است. این نگاه، بیانگر قدر و قیمت کارگران در عهد انقلاب اسلامی است. چنین نگاهی هم موجب خوداحترامی (احترام به خود) کارگر میشود و هم به میزان بالای احترام اجتماعی به این قشر زحمتکش اشاره دارد. در تجربه روزمره زندگی مردم نیز، چنین شکلی از قدردانی قابل اشاره و توصیف است. کارگر جماعت، احترام دارد. این احترام هم منجر به قدردانی کارگر نزد خود و هم دیگران میشود. اینکه میداند عنصری ارزشمند، مفید و حیاتی است و از چنین اعتباری و شأن بالایی برخوردار است.
🔸دوم. ارزش کار و کار باارزش: در بخش قبلی پیرامون دلایل ارزش کار مواردی نوشته شد. اما در کنار آن دلایل روشن، میتوان از زاویهای دیگر به ارزش کار در محیط اسلامی پرداخت. «نیاز کشور به کار برای تولید و پیشرفت»، «نیاز کارگر به کار برای گذران زندگی»، «نیاز معنوی کارگر به کار» و «مبارزه کار با بیکاری به عنوان ریشه مفاسد»، چهار دلیل محکم دیگر در خصوص ارزش کار است. مشخص است که این نحوه التفات به ارزش کار، مسئولیتآفرین است. سه مسئولیت اساسی ایجاد میکند: الف. «مسئولیت حفظ ارزش کار توسط کارگر» ب.«مسئولیت حفظ ارزش کار توسط دستگاه دولتی و کارفرما» ج. «مسئولیت حفظ ارزش کار توسط مردم». کارگر میتواند با کار جدی و پرانگیزه در ادای این مسئولیت موفق شود. اینکه بداند در هر نقطهای که قرار دارد و هر کاری که بر عهده گرفته، همان جا مرکز عالم و مهمترین کاری است که باید انجام دهد.
🔸ب. دستگاه دولتی، کارفرمایان و موسسات خصوصی نیز با تمام توان مسئولیت بهبود شرایط زندگی کارگر، بیمه، بهداشت، مهارت آموزی و فراهم آوردن زمینه ابتکار عمل کارگر را برعهده بگیرد. واقعیت اثر مثبت و مستقیم بهبود کیفیت زندگی کارگر در بالارفتن کیفیت و ارزش کار او، هم ریشهای دینی داشته و هم در مقام تجربه خود را به خوبی نشان داده است. ج. مردم نیز تدریجا در مسیر فرهنگ تناسب ارزش کار و دستمزد، قرار گرفته و قبول مسئولیت کنند. یعنی نسبت به فرهنگ درآمدهای بادآورده، یک شبه و بدون زحمت که در قالب واسطهگری، دلالی، ارتشا و رانتخواهی بروز و ظهور میکند، مسئولیتپذیر شوند. البته بخشی از این مسئولیت مسلما با دستگاه دولتی و قضایی است اما فرهنگپذیری برای حفظ ارزش کار نزد مردم نیز بخش پر اهمیت و اساسی این موضوع است.
ادامه👇👇
نظریه «ارزشِکار» اسلامی(۲)
✍جعفرعلیاننژادی
🔸سوم. کالای باارزش: کالای با ارزش در نظریه ارزش کار اسلامی، کالایی است که تومان ارزش مادی و معنوی دارد. تمایز و مزیت نگاه رهبری در قیاس با اندیشههای مادی در این محور بهتر معلوم میشود و آن شراکت کارگر با کارفرما در بالا رفتن ارزش و کیفیت مادی و معنوی کالا است. از این نظر هرچه کارگر ماهرتر، آموزش دیدهتر و مرفهتر شود، هم میزان ابتکار عمل او در کار منجر به تولید کالا بالا رفته و هم دقت و محکم کاری او بیشتر میشود. فهم ارزش (مادی و معنوی) کار توسط کارگر، انگیزه کار ماندگار را در او بیشتر میکند. کارفرما نیز به همین نسبت، میزان بهره و سود کارگر در کالای تولیدی را بالا میبرد. نکته متمایز این اندیشه، حل معمای «کار از خود بیگانهکننده» است. در اندیشه مارکسیستی، نگاه به ارزش کالا تماما اقتصادی و مادی است. بر همین مبنا، مفهوم «سلطه» سرمایهگذار یا کارفرما بر کارگر از طریق مصادره ارزش افزوده کار کارگر که همان کالای تولید شده است، به میان میآید.
🔸بر این اساس کارگر صرفا تبدیل به موجود مکانیکی بیاراده، در خدمت کارفرما میشود که ارزش کارش را میدزدند. بنابراین از محصول کار خود و به عبارت بهتر سهمبری از ارزش کارش، بیگانه میشود. هر چه بیشتر هم کار میکند، سرمایهدار قویتر و او ضعیفتر و بیارادهتر میشود. با این توصیف اندیشه مارکسیستی زمینه مبارزهجویی و ستیز کارگر با سرمایهگذار یا صاحبان ابزار تولید را ایجاد میکند. یا نوعی آگاهی مبارزاتی در او ایجاد میکند. تجربه چنین تحریکاتی در نهایت منجر به چانهزنی بیشتر کارگر برای دریافت سهم مادی بیشتر میشود. اما با هر میزان دستمزد همچنان شکاف مادی بین کارگر و کارفرما بالا میرود. انحصار ارزش کار به یک مفهوم مادی، منجر به یک رقابت دائمی بین کارگر و کارفرما میشود و آنها در دو جبهه مقابل قرار میدهد که ضرورتا و به حکم طبیعت چارهای به جز برخورد ندارند. آنان کالای مادی را ثمره این برخورد و تضاد دانسته و روابط تولید را همواره بر چنین تقابلی استوار میکنند. در سیر تطورات تاریخی، کشورهای سرمایهداری در نهایت برای حل این تعارضات و ستیزهای درونی، تصمیم به بیگاری کشیدن از کارگران کشورهای دیگر گرفته و به سمت رفتارهای استعماری رفتند. اساسا روابط سطله بین کشورهای استعمارگر و استعمارپذیر بر بنیان چنین تضادی حاکم شد.
🔸چهارم و پنجم. ارزشمندی سرمایهگذار و فضای ارزنده: برای حل این تضاد، رهبر انقلاب، همزمان و توامان بر ارزشمندی دو طیف سرمایهگذار و کارگر بر مبنای اندیشههای اسلامی تاکید میکند. هم از ارزش کار بحث کرده است و هم از ارزش سرمایه. هم بر حفظ ارزشمندی کارگران تاکیده داشته و هم از کارآفرینان و سرمایه گذاران در شاخههای تولید تقدیر کرده است. همزمان هم بر ارزش کار و هم بر تولید ثروت یا سرمایه صحه گذاشته است. یکی از نشانههای بارز این ارجگذاری همزمان استخدام مفهوم جهاد برای هر دو طیف این ماجراست. ایشان حفظ ارزش کار خوب یا تولیدگر و حمایت از آن توسط مسئولین را زمینه قدرتمندی در برابر دشمنان و واندادن و ترسیدن در برابر آنها دانسته است. استفاده از تعبیر فضای انصاف که ریشه در نظریه زوجیت معظمله دارد، برای برقراری رفق و مدارا بین کارگر و کارفرماست. ایشان بر خلاف اندیشه مارکسیستی که فلسفه خود را بر بنیان برساخت ماتریالیسم دیالکتیک یا تضاد مادی دیالکتیک استوار میکند، نظریه ارزش کار اسلامی را بر بنیان سنت الهی زوجیت در عالم بنا میکند. فضای انصاف بجای فضای ستیز، بیانگر فایدهمندی بیشتر همدلی و همراهی بین کارگر و کارفرما در تولید محصول پرارزش (مادی و معنوی) برای کشور است. بنابراین فضای انصاف دیگر تمایز مهم نظریه ارزش کار اسلامی است که خود نیاز به پرداخت و توضیح مستقلانهای دارد. در پایان باید گفت، نظریه ارزش کار اسلامی، میتواند به نوعی صورتبندی واقعی و تجربه شده از روابط تولید اسلامی بین کارگر و کارفرما برسد که توانایی الگوشدگی داشته و در نهایت بر معمای لاینحل روابط استثماری یا سلطهجویانه فائق آید.
@jafaraliyan
⁉️ آیا حجاب از ضروریات دین است؟
📌 در حوزه علمیهای که ترویج احکام دینی از وظایف اولیهاش محسوب میشود، افرادی هم پیدا میشوند که خلاف صریح آموزههای دینی و نظر مراجع معظم تقلید موضعگیر میکنند
📌 امثال فاضل میبدی روش و تذکر قانونمند، آرام و عاری از خشونت نیروی انتظامی در مقابل برخی متخلفین عرصه حجاب را نمیبیند، اما وقتی برخی از این هنجارشکنان سلیطهگری کرده تا رزق حرام جنجال آفرینان رسانهای را فراهم کنند، مدافع آنان شده و برخی ضروریات دین را زیر پا میگذارد
📌 کاش کسانی که به او دسترسی دارند، نظریات صریح مراجع معظم تقلید در خصوص ضروری بودن حجاب را ( که در ادامه به آنها اشاره میشود) به او گوشزد کنند تا این گونه ننویسد که مگر حجاب از ضروریات دین است؟
🔻حضرت آیتالله خامنهای:
🔹اصل حجاب ضروری دین محسوب است و بیاعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت و گناه است.
🔻حضرت آیتالله سیستانی:
🔹اصل حجاب از مسلّمات شریعت است و در قرآن آمده است، ولی کسانی که توجه به وضوح آن ندارند، انکار آنها مستلزم انکار نبوت نیست و بیاعتنایی عملی گناه است.
🔻حضرت آیتالله مکارم شیرازی:
🔹آری حجاب از ضروریات دین است ولی انکار آن برای کسانی که از ضروری بودن آن آگاهی ندارند، موجب ارتداد نمیشود.
🔻حضرت آیتالله بهجت:
🔹بیاعتنایی به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است.
🔻حضرت آیتالله صافی گلپایگانی:
🔹اصل وجوب حجاب فیالجمله از ضروریات اسلام است و منکر آن مرتد است، ولی بیاعتنایی به آن با عدم انکار وجوب آن فسق است.
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
نظریه «ارزشِکار» اسلامی(۲)
✍جعفرعلیاننژادی
🔸سوم. کالای باارزش: کالای با ارزش در نظریه ارزش کار اسلامی، کالایی است که تومان ارزش مادی و معنوی دارد. تمایز و مزیت نگاه رهبری در قیاس با اندیشههای مادی در این محور بهتر معلوم میشود و آن شراکت کارگر با کارفرما در بالا رفتن ارزش و کیفیت مادی و معنوی کالا است. از این نظر هرچه کارگر ماهرتر، آموزش دیدهتر و مرفهتر شود، هم میزان ابتکار عمل او در کار منجر به تولید کالا بالا رفته و هم دقت و محکم کاری او بیشتر میشود. فهم ارزش (مادی و معنوی) کار توسط کارگر، انگیزه کار ماندگار را در او بیشتر میکند. کارفرما نیز به همین نسبت، میزان بهره و سود کارگر در کالای تولیدی را بالا میبرد. نکته متمایز این اندیشه، حل معمای «کار از خود بیگانهکننده» است. در اندیشه مارکسیستی، نگاه به ارزش کالا تماما اقتصادی و مادی است. بر همین مبنا، مفهوم «سلطه» سرمایهگذار یا کارفرما بر کارگر از طریق مصادره ارزش افزوده کار کارگر که همان کالای تولید شده است، به میان میآید.
🔸بر این اساس کارگر صرفا تبدیل به موجود مکانیکی بیاراده، در خدمت کارفرما میشود که ارزش کارش را میدزدند. بنابراین از محصول کار خود و به عبارت بهتر سهمبری از ارزش کارش، بیگانه میشود. هر چه بیشتر هم کار میکند، سرمایهدار قویتر و او ضعیفتر و بیارادهتر میشود. با این توصیف اندیشه مارکسیستی زمینه مبارزهجویی و ستیز کارگر با سرمایهگذار یا صاحبان ابزار تولید را ایجاد میکند. یا نوعی آگاهی مبارزاتی در او ایجاد میکند. تجربه چنین تحریکاتی در نهایت منجر به چانهزنی بیشتر کارگر برای دریافت سهم مادی بیشتر میشود. اما با هر میزان دستمزد همچنان شکاف مادی بین کارگر و کارفرما بالا میرود. انحصار ارزش کار به یک مفهوم مادی، منجر به یک رقابت دائمی بین کارگر و کارفرما میشود و آنها در دو جبهه مقابل قرار میدهد که ضرورتا و به حکم طبیعت چارهای به جز برخورد ندارند. آنان کالای مادی را ثمره این برخورد و تضاد دانسته و روابط تولید را همواره بر چنین تقابلی استوار میکنند. در سیر تطورات تاریخی، کشورهای سرمایهداری در نهایت برای حل این تعارضات و ستیزهای درونی، تصمیم به بیگاری کشیدن از کارگران کشورهای دیگر گرفته و به سمت رفتارهای استعماری رفتند. اساسا روابط سطله بین کشورهای استعمارگر و استعمارپذیر بر بنیان چنین تضادی حاکم شد.
🔸چهارم و پنجم. ارزشمندی سرمایهگذار و فضای ارزنده: برای حل این تضاد، رهبر انقلاب، همزمان و توامان بر ارزشمندی دو طیف سرمایهگذار و کارگر بر مبنای اندیشههای اسلامی تاکید میکند. هم از ارزش کار بحث کرده است و هم از ارزش سرمایه. هم بر حفظ ارزشمندی کارگران تاکیده داشته و هم از کارآفرینان و سرمایه گذاران در شاخههای تولید تقدیر کرده است. همزمان هم بر ارزش کار و هم بر تولید ثروت یا سرمایه صحه گذاشته است. یکی از نشانههای بارز این ارجگذاری همزمان استخدام مفهوم جهاد برای هر دو طیف این ماجراست. ایشان حفظ ارزش کار خوب یا تولیدگر و حمایت از آن توسط مسئولین را زمینه قدرتمندی در برابر دشمنان و واندادن و ترسیدن در برابر آنها دانسته است. استفاده از تعبیر فضای انصاف که ریشه در نظریه زوجیت معظمله دارد، برای برقراری رفق و مدارا بین کارگر و کارفرماست. ایشان بر خلاف اندیشه مارکسیستی که فلسفه خود را بر بنیان برساخت ماتریالیسم دیالکتیک یا تضاد مادی دیالکتیک استوار میکند، نظریه ارزش کار اسلامی را بر بنیان سنت الهی زوجیت در عالم بنا میکند. فضای انصاف بجای فضای ستیز، بیانگر فایدهمندی بیشتر همدلی و همراهی بین کارگر و کارفرما در تولید محصول پرارزش (مادی و معنوی) برای کشور است. بنابراین فضای انصاف دیگر تمایز مهم نظریه ارزش کار اسلامی است که خود نیاز به پرداخت و توضیح مستقلانهای دارد. در پایان باید گفت، نظریه ارزش کار اسلامی، میتواند به نوعی صورتبندی واقعی و تجربه شده از روابط تولید اسلامی بین کارگر و کارفرما برسد که توانایی الگوشدگی داشته و در نهایت بر معمای لاینحل روابط استثماری یا سلطهجویانه فائق آید.
@jafaraliyan
🔰 دو لبه قیچی برخی حوزویان علیه مقابله با بیحجابی
❇️ این روزها به بهانه مسئله مبارزه با بیحجابی و هنجارشکنیهایی که در عرصه حجاب و عفاف وجود دارد، مباحثی از طرف افراد و جریانات مختلف مطرح میشود.
💢 با صرف نظر از موضعگیری چهرهها و جریانات معاندین و براندازان، از درون حوزههای علمیه نیز طیفی خاص تلاش دارند تا با ادبیاتی دینی و نگاهی فقهی، برخورد قانونی با هنجارشکنان عرصه حجاب و عفاف را زیر سؤال ببرند.
🔴 یک طیف از حوزویان معتقدند که حکومت نمیتواند هیچ گونه اجباری در خصوص حجاب داشته باشد. حجتالاسلام سید ابوالفضل موسویان، از اساتید دانشگاه مفید قم در این خصوص میگوید:
«معتقدم که درباره حجاب هیچ اجباری نمیتوانیم از طرف حکومت داشته باشیم. حجاب از دستوراتی نیست که اجباری در آن وجود داشته باشد؛ نه در تاریخ اسلام چنین چیزی را داریم، نه در زمان معصومین حجاب اجباری شده است و نه سیره مسلمین چنین چیزی را اقتضا میکرده است.»
⭕️ حجتالاسلام محمدعلی ایازی از اعضای فعال مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز با استناد به برخی قواعد فقهی از جمله قاعده تنفیر تلاش میکند تا حاکمیت را در برخورد با بیحجابی محکوم کند.
📎متن کامل یادداشت را👈 اینجا بخوانید
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
حال و روز اقلیت خائن و وطنفروش!
♨️ دلم برای آنهایی که منتظر حمله رژیم بچهکش و بزدل صهیونیستی به ایران بودند تا حکومت سرنگون شود، هم میسوزد و هم خندهام میگیرد. ما در طول تاریخ ایران یک اقلیت چند درصدی خائن و وطنفروش داشتهایم که ضربات سنگین و خیلی خیلی بدی به کشور زدهاند. ذات این عده در وطنفروشی، خیانت و خدمت به دشمن باعث شده تا همیشه منفور ملت باشند. اما این روزها وطنفروشی عدهای علنی، خیانتشان باعث افتخار و خدمتشان به دشمن بدون پردهپوشی است.
⭕️ اینها روزگاری در خود بودند، مخفی بودند و جرأت برملا کردن چهره واقعی خود را نداشتند ولی وقتی دشمنی علنی پیدا میشود که به آنها امید بدهد، آنها هم پررو میشوند، زبانشان دراز میشود و هی انتظار میکشند.
⁉️ اما این دوره از تاریخ ایران با دوران پیشین بسیار متفاوت است؛ قدرت و اقتدار کشور اجازه نمیدهد دشمن دست به خطایی بزند که این اقلیت انگشتشمار دست به تحرک بزنند. چقدر منتظر بودند تا رژیم صهیونیستی مثلا تهران را بمباران کند و آنها خوشحال شوند.
اما بعد از عدم اجابت توهمشان پی به ذات ترسوی اربابانشان بردند. حال و روز برخی از آنها را از نزدیک در فضای مجازی دنبال می کنم که چقدر به صهیونیستها و نتانیاهو و البته بایدن بد و بیراه میگویند که عرضه حمله به ایران را نداشتید و ...
♨️ با این جماعت هم خرده حسابی داریم که به زودی تسویه خواهیم کرد...
✍ حمیدرضا بهروزی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
bayan no 1403 02 04.mp3
9.68M
#بیان_نو
🔊 بشنوید
🗓️ سهشنبه 4 اردیبهشت 1403
⚜ موضوع: عفاف و حجاب در دیدگاه مقام معظم رهبری
⚜ کارشناس :
⬅️ حجتالاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی
نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری
#رادیو_زیارت
#زیارت_با_رادیوزیارت
📱 @radioziyarat
🌐 Www.RadioZiyarat.ir
46.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴سخنان صریح سید هاشم الحیدری؛ دبیر کل حزب الله عراق در جمع علما و روحانیون:
✅ این منصب شما، ملک امام و شهداست
✅ خیلی از اقوام ما در اروپا هستند، بروید ببینید وضعشان چگونه است!
اما رسانه کاری کرده که شما فکر کنید گرانی و نا امنی فقط در ایران است
✅ چند ماه بعد از جنگ روسیه و اوکراین، وضع اقتصادی در اروپا لِه شد
✅ به تحقیق عرض میکنم، اینجا (جمهوری اسلامی) بهشت است
✅ دشمن از سکوت علما داره استفاده میکنه، نمیگویم زشت است، اما اشکال شرعی داره؛ زیرا یکی از ویژگی های علمای حسینی این است که «لیغیظ بهم الکفار»، یعنی دشمنان باید از دست ما ناراحت باشند
✅ الان جهاد تبیین سخت تر از جهاد در مقابل داعش و ارتش آمریکاست
✅ امروز چشم امید یمن و جهان عرب و قدس به جمهوری اسلامی است
✅ حمایت از ولی فقیه امروز اوجب واجبات است، آنهم نه در اتاق، بلکه در آشکار و رسانه
💠کانال #پلاک:👇
🌐 @pelakdez
دکتر علی تقوی.mp3
34.35M
#فایل_صوتی پخش زنده
#دکتر_علی_تقوی
🗓 سهشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
📣❌📣حتماااااا بشنوید و منتشر کنید
🔥مهههههم
لینک این پخش زنده🔰
https://eitaa.com/aamerin_ir/28735
#طرح_نور
#امر_به_معروف
ID: @aamerin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️چطوری مطالبه کنیم؟
❌چطور جهاد تبیین کنیم؟
✅با کار رسانه ای
😎ولی تولید کننده باشید
•┈┈••✾❀✾••┈┈•
🔰حسین مرادی | آنتی شبهات
https://eitaa.com/joinchat/2832793798C05e7802b0b
🔷یک پژوهشگر فضای مجازی تاکید کرد:
💠نقض قاعده «نفی سبیل» در فضای مجازی/فقه باید بروزرسانی شود
💠آل داود با بیان اینکه قائده نفی سبیل به وضوح در فضای مجازی نقض شده است، گفت: در فضای مجازی با مباحث فقهی جدید مانند لایک حرام(پسندیدن حرام) روبرو هستیم که نمی توان با مسائل قدیمی آنها را مدیریت کرد لذا باید فقه این فضا عرضه شود.
💠سید علیرضا آل داود در گفت وگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان با بیان اینکه متاسفانه هنوز رساله فقه فضای مجازی نداریم، اظهار کرد: با وجود اینکه سال های متمادی از ورود اینترنت به کشور گذشته بحث بسیار مهم فقه فضای مجازی در کشور بسیار مغفول مانده در حالی که آموختن احکام شرعی فقه فضای مجازی واجب و ضروری است.
💠مدرس سواد رسانه ای ادامه داد: یکی از مشکلات جدی امروز فضای مجازی که بی اخلاقی و انواع منکرات در آن به وفور دیده می شود، عدم رعایت احکام فقهی واجب، حرام، مستحب، مکروه و مباح است در حالی که اگر این احکام رعایت شود به ارتقای اخلاق و نائل شدن به جامعه مدنی و تمدن اسلامی در این فضا منجر می شود.
💠وی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر به کسی یا افرادی در فضای مجازی تهمت زده شود، یا در این فضا پشت سر کسی غیبت شود و یا افراد مرتکب انجام سایر گناهان کبیره شوند وظیفه سایر مخاطبان در این فضا است که نهی از منکر کرده و واجب است در چنین شرایطی از فردی که حقش تضییع شده دفاع نمایند و آبرویش را حفظ کنند.
💠آل داود اضافه کرد: مطابق با احادیث معتبر و مسائل مطرح شده در فقه اسلامی، حفظ عِرض مومن از حرمت کعبه بالاتر است و هتاکی نسبت به مومن باعث عدم استجابت دعا و حدود شرعی می شود.
🌐http://shabestan.ir/detail/News/745545
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏
بهترین کار سکوت برابر ایران است - @mrtahlilgar.mp3
11.09M
🔗 ریچارد هاس: ادامه گستاخی اسرائیل ایران را به سمت بمب اتم میبرد پس بهترین کار سکوت برابر ایران است
🎙 ریچارد هاس: اسرائیل با پاسخ به ایران فقط اوضاع را پیچیده تر میکند. بهترین کار در برابر ایران سکوت است. هر پاسخ دیگری داده شود ایران را یک گام به سلاح هستهای نزدیکتر میکند. ما باید از پاسخ به ایران دوری کنیم.
ویدیوها را در کانال اختصاصی شبنامه ببینید
👇🇮🇷
https://t.me/shabnameh110
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
@mrtahlilgar1
توئیت های مرموز ایران را نمی فهمیدیم - @mrtahlilgar.mp3
10.88M
🔗 ما معنای توئیت های مرموز ایران را نمیفهمیدیم تا حمله شروع شد / آنها قدرت خود را به ما دیکته کردند
🎙 گزارش فوق العاده قابل تامل پایگاه غربی از ساعات منتهی به حمله ایران / توئیت هایی در فضای فارسی رد و بدل میشد که ما مفهوم آنها را نمی توانستیم درک کنیم. وقتی حمله کردند ابعاد ماجرا عیان شد.
ویدیوها را در کانال اختصاصی شبنامه ببینید
👇🇮🇷
https://t.me/shabnameh110
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
@mrtahlilgar1
هدایت شده از بیداری ملت
🔴بعضی عنوان می کنند می ترسند دوباره یک مهسا امینی دیگر اتفاق بیفتد. یادآوری چند نکته ضروری است:
🖊مرگ مهسا امینی زمانی فتنه شد که حاکمیت پالس ضعف داد. در همان روزهای اول، مسئولین ما از روسای قوا گرفته تا رده های پایین تر روایت غلط رسانه های معاند را پیش فرض قرار دادند و شروع به تماس با خانواده امینی کردند و مسابقه گذاشتند در اعلام تسلیت به آن خانواده و دستور برای رسیدگی دقیق به ماجرا. ظلم بزرگ به نظام، القای پذیرش این اتهام از طرف روسای قوا بود که با این دست حرکات نمایشی در ذهن افراد از صرف یک اتهام به اتفاق قطعی تبدیل می شد و از طریق صدا و سیما و سایر شبکه های ارتباطی به مردم منتقل می شد.
تسلیت و قول پیگیری که هیچ گاه در آن شکل و با آن فوریت برای هیچ کدام از شهدای روزهای اغتشاش تکرار نشد.
🖊 لشکر مجازی منافقین آلبانی نشین و رسانه های لندنی و صهیونیستی و آمریکایی از این تردید های القایی نهایت استفاده را کردند و در مدت کوتاهی ماجرای مهسا امینی را به سرعت تبدیل به موضوع اول شبکه های مجازی کردند. اعلام تردید های مکرر و عذرخواهی های بی مورد از طرف مسئولین ما و عدم تردید و اعلام قطعیت از طرف دشمنان، وزنه کار را به سمت دشمنان سنگین تر می کرد. روز به روز به وجهه پلیس ضربه می زد و دست اغتشاشگران را بازتر می کرد.
🖊فیلم های موجود از لحظات حضور مهسا امینی در ساختمان پلیس امنیت اخلاقی بعد از مدت طولانی به مصداق نوشداروی بعد از مرگ سهراب منتشر شد. زمانی که دیگر روایت های جعلی به اندازه کافی منتشر شده بود. فیلم پدر مهسا در زمان تحویل جسد او و سخن او مبنی بر صحت روایت پلیس زمانی بیرون آمد که دیگر اغتشاش به کف خیابان کشیده شده بود و هیچ روایتی از سمت نظام قابل قبول نمی افتاد.
🖊تا مدتها هم هیچ بنایی برای برخورد با شبهه افکنان مجازی وجود نداشت، هر ادم بی سرو پایی از جمله مشروب خورها و چاقوکشان و هرزه ها می توانستند هر فیلم و عکسی از انواع کثافت کاری های خود منتشر کنند، تهدید و ارعاب کنند و بر فضای فکری جامعه اثر بگذارند. از این ناحیه هنوز در حال ضربه خوردنیم. طوفان #وعده_صادق و امتداد آن عملیات بزرگ در رسانه و مواظبت از عدم روایت سازی های به نفع دشمن، نشان داد که اقتدار و قطعیت در برخورد با فکرهای فاسد برای جلوگیری از ایجاد تردید و ترس در جامعه از ضرورت های حکمرانی ست.
🖊ندیدن همه این کم فروشی ها و خطاها از طرف مسئولین در ساعات و روزهای اولیه آن سال باعث می شود باز هم عده ای تصور کنند پلیس امنیت اخلاقی منشاء فتنه بود.
#طرح_نور
✍اسماء اسدی پور
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
❌قوه قضاییه پاسخ دهد چطور محکومی که حکم قطعی ۵ سال حبس داشت سر از پاریس درآورد؟
👈سایت بی بی سی فارسی گفتگویی با محمد صادقی منتشر کرد و خبر داد وی هم اکنون در پاریس است
🎬 #بیداری_مدیا برای بیداری وجدانها👇
@Bidari_Media
هدایت شده از سعیدیسم ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از صدای مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴امام خامنهای واژه حیوان جلال(حیوان نجاستخوار) را در خصوص چه کسانی بکار بردند؟!
امروز یکی از کارهای مهم، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیاناً سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند، اگر به این خواصّ اغواشده فرصت داده بشود و امکان داده بشود، راحت تودهی مردم را اغوا خواهند کرد.
یکی از سنگینترین تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدور پروری، با حرامخوارسازی، با لطایفالحیل افرادی را حرام خوار می کنند؛ وقتی حرامخوار شد، مثل حیوان جلّال، دیگر خیلی مشکل می شود او را از حرامخواری دور کرد.
و مزدورپروری میکنند؛ بعضیها را با تهدید ، بعضیها را با تطمیع و انواع و اقسام این چیزها. خب بنابراین الان یک جنگ نرم سختی وجود دارد.
👆🏻
هدایت شده از چشم به راه 🇵🇸 | بنیاد مهدویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه گفتگومحور #امروزه
📹 آیا با جریان ها و فرقه ها در ایران آشنایی دارید؟
⭕️ غلو کردن پیروان شیخ علی اکبر تهرانی درباره مقام او و ارتباط با امام زمان(عج)
📍دیدن فیلم کامل👇👇👇
🎦 Rubika > Rubino:
https://rubika.ir/post/SihBkYJACN
#جریان_های_انحرافی #امام_زمان #مهدویت #فرقه_انحرافی
هدایت شده از پس کوچههای انقلاب (محمد صادق کوشکی)
⭕️ ...ز بیگانه تمنا می کرد!
🔹 برنامه قرآنی "محفل" با ٢٧.٩ درصد مخاطب،در رتبه نخست برنامههای تلویزیونی مورد علاقه مردم در ماه رمضان قرار گرفت.
برگزیده های این برنامه در فضای مجازی، بیش از ۴۰۰ میلیون بار دیده شده که یک رکورد در سیما و سایر رسانههای فراگیر محسوب میشود.
این برنامه بیش از ۱۱۰ میلیون بازدید در کانالهای یوتیوب از سراسر جهان داشته است.
🔹 تشویق جامعه به تلاوت و رجوع به قرآن، ترویج گوشه هایی از زیست مومنانه ،خلاقیت و شجاعت در عدم استفاده از چهره های مشهور( سلبریتی ) ازویژگیهای مثبت این برنامه بوده است.
🔹 موفقیت "محفل" ثابت کرد جامعه نیازمند و مشتاق برنامه های پاک، ابتکاری و دینی است و اگر هنرمندان مومن و خلاق امکان برنامه سازی پیدا کنند صدا وسیما به سوی افق مطلوب و جایگاه حقیقی خود( به تعبیر حضرت امام دانشگاه عمومی) حرکت خواهد کرد.
🔹این برنامه قرآنی در زمانی درخشید که به موازات آن برنامه های سلبریتی محور مانند معرکه (جواد رضویان)،شب خوش(مهران غفوریان)،کودک شو( ملیکا شریفی نیا) ، پانتولیگ ( محمد رضا گلزار) و...در حال پخش بوده و عملا نتوانستند موجب جذب مخاطب و کمک به رونق صدا و سیما شوند!
🔹 این تجربه ثابت می کند رجوع هنرمندانه و خلاقانه رسانه ملی به سرمایه های حقیقی ملت ایران( باورهای دینی و معنوی و در راس آنها کتاب خدا و میراث اهل بیت) نه تنها موجب گسترش مخاطبان آن می شود بلکه کیفیت و تاثیرات مثبت برنامه ها را به نحو چشمگیری افزایش خواهد داد! (به یاد بیاوریم موفقیت بی مانند برنامه هایی مانند : درسهایی از قرآن و مجموعه های مختارنامه و حضرت یوسف )
🔹متاسفانه ضعف دانش و باورهای دینی و خلاقیت هنری در میان بخشی از مدیران و برنامه سازان رسانه ملی در سالهای پس از انقلاب اسلامی تاکنون، موجب غفلت صدا و سیما از سرمایه های حقیقی ملت ایران و توسل به چهره های مشهور سینمایی و ... ( سلبریتی ها) شده است. امری که به نوبه خود فقر محتوایی و هنری اغلب برنامه های رسانه ملی و در نتیجه کاهش مخاطب و تاثیرات مثبت برنامه های تولیدی این رسانه فراگیر را رقم زده و خواهد زد!
❇️ سالها دل طلب جام جم از ما می کرد
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد
گوهری کز صدف کون و مکان بیرون بود
طلب از"گمشدگان لب دریا" می کرد
@pas_kouchehaie_enghelab
هدایت شده از جبهه جهانی شبابالمقاومة 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 خط شکن
🎙روایت حاج مهدی رسولی از روضهخوانی شهید تورجی زاده هنگام عملیات
🔹 انتشار به مناسبت ۵ اردیبهشت
سالگرد شهادت شهید محمدرضا تورجی زاده
🔸 الجبهة العالمية لشباب المقاومة
https://eitaa.com/joinchat/3545694224Ccf85b685fb
هدایت شده از سید علیرضا آلداود
نفوذ دشمن، تخریب و ترور شخصیت
در حرم امام رضا علیه السلام بودم که دوستان اطلاع دادند مزدور سازمان سیا و مرتبط با رژیم صهیونسیتی این پست را در صفحهاش منتشر کرده است.
در این پست مشخص است #جهاد_تبیین ما در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و رهبر عزیز انقلاب اسلامی برای دشمن گران تمام شده است.
الحمدلله که خداوند متعال و ائمه معصومین ما را به عنوان سرباز در این جنگ شناختی و ترکیبی پذیرفتهاند و دشمن از اندک فعالیت ما عصبانی است.
متاسفانه همزمان با تخریب منافقین و مزدوران خارجی، توسط برخی از افراد که در خصوص آنها در باب #نفوذ موضوعات جدی مطرح است هم در داخل کشور اقدام به تخریب کردهاند.
آیا این همزمانی تخریب توسط ضد انقلاب خارجی و این افراد در داخل عجیب نیست؟!
قطعا پیگیری تخریب توسط برخی دنیاطلبان در داخل، شبکه متصل به ضد انقلاب و منافقین را رسوا خواهد کرد ان شا الله
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
@Quran124
࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐
❌_کلیپ جدید_ گشتارشاد ۲ رسید❌
✅پاسخ به فضائلی عضو نشر آثار رهبری ✅
⛔️پاسخ به آقامیری و آذری جهرمی ⛔️
❌ گشتارشاد خوبه یا بد❌
(نشردهید تا برسه بدست مسولین مربوطه )
(توضیح: شیخ مرتضی کهرمی )
┄┅═✧❁ 💐❁✧═┅
🌺 تقدیمی اندیشکده «عرفان، قرآن، اخلاق، سیاست و اجتماع»