هدایت شده از سید علیرضا آلداود
ارتباط اختلال درماندگی آموخته شده با فضای مجازی رها شده
✍ سید علیرضا آلداود
اختلال درماندگی آموخته شده نوعی اختلال روانشناختی است که در آن فرد به این باور میرسد که هیچ کنترلی بر زندگی خود ندارد و تلاشهایش بیفایده است. این اختلال میتواند در اثر تجربیات مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض موقعیتهای استرسزا و ناامیدکننده ایجاد شود.
فضای مجازی نیز میتواند به بروز یا تشدید اختلال درماندگی آموخته شده منجر شود. در ادامه به برخی از راههای این ارتباط اشاره میشود:
1. مواجهه با حجم انبوهی از اخبار منفی وجعلی: فضای مجازی پر از اخبار منفی و ناامیدکننده از جمله اخبار مربوط به فساد، ناکارآمدی مسئولان، خشونت، جنگ، فقر و بیماری است. قرار گرفتن مداوم در معرض این اخبار میتواند به این باور در فرد منجر شود که دنیا جای خطرناکی است و هیچ کاری برای بهبود اوضاع نمیتوان انجام داد.
2. مقایسه خود با دیگران: در فضای مجازی افراد به طور مداوم خود را با دیگران مقایسه میکنند. این مقایسهها میتواند منجر به حسادت، احساس حقارت و ناکافی بودن شود.
3. عدم تجربه موفقیت: در فضای مجازی بسیاری از افراد به دنبال کسب تأیید و لایک دیگران هستند. این وابستگی به تأیید دیگران میتواند منجر به اضطراب و ترس از شکست شود.
4. اعتیاد به فضای مجازی: اعتیاد به فضای مجازی میتواند منجر به انزوای اجتماعی، کاهش فعالیتهای ورزشی و جسمی و همچنین اختلال در خواب شود.
5. ایجاد حس ناامیدی: فضای مجازی میتواند با ایجاد انتظارات غیرواقعی و ارائه تصویری ایدهآل از زندگی، در افراد حس ناامیدی و نارضایتی از زندگی خود ایجاد کند.
راهکارهایی برای جلوگیری از بروز یا تشدید اختلال درماندگی آموخته شده در فضای مجازی:
محدود کردن زمان استفاده از فضای مجازی
انتخاب محتوای مناسب
تمرکز بر دنیای واقعی
افزایش اعتماد به نفس
در صورت نیاز، دریافت کمک تخصصی
نکته: اگر علائمی مانند غم و اندوه، اضطراب، بیتفاوتی، بیانگیزگی، افکار منفی و احساس پوچی را در خود مشاهده میکنید، حتماً به یک روانشناس یا مشاور مراجعه کنید.
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
هدایت شده از کانال رسمی کامران غضنفری
⭕️ نامزدهای دور دوم مجلس از تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس
1 ـ حسین صمصامی 2 ـ مهدی عسگری 3 ـ بیژن نوباوه وطن 4 ـ ابوالقاسم جراره 5 ـ سید نظام الدین موسوی 6 ـ زهره سادات لاجوردی 7 ـ زهره طبیب زاده 8 ـ ریحانه اخلاقی 9 ـ علیرضا سلیمی 10 ـ ابوالفضل ظهره وند 11 ـ مرتضی محمودی 12 ـ مجتبی زارعی 13 ـ پیمان فلسفی 14 ـ محمد سراج 15 ـ مجتبی رحمان دوست 16 ـ مهدی شریفیان
@kamranghazanfari
هدایت شده از سید علیرضا آلداود
💢هوش مصنوعی تهدیدی برای امنیت ملی کشورها است
🔺هوش مصنوعی میتواند به تروریستها در انتخاب اهداف خود کمک کند
🔺سازمان دیدبان تروریسم با ابراز نگرانی از تهدیدهای هوش مصنوعی برای امنیت ملی کشورها، از سازندگان این فنآوری انقلابی خواسته تا ذهنیت «آرمانشهری» خود از هوش مصنوعی را کنار بگذارند، چراکه این فنآوری جدید میتواند افراد آسیبپذیر را با خود همراه کند.
🔺گاردین به نقل از جاناتان هال کیسی، مدیر این نهاد مستقر در بریتانیا، نوشت که تهدیدهای امنیتی هوش مصنوعی روز به روز آشکارتر میشود و در پیشبرد این فنآوری باید ملاحظات و نیات تروریستها را در نظر داشت.
🔹به گفته جاناتان هال کیسی، در توسعه بیش از اندازه هوش مصنوعی عمدتا بر نکات بالقوه مثبت این فنآوری تمرکز شده و در این مسیر از چگونگی استفاده احتمالی تروریستها از آن برای حملات غفلت شده است.
گاردین در ادامه به نقل از هال نوشت که سازندگان هوش مصنوعی باید در کنار خود یک نئونازی ۱۵ ساله دو آتشه داشته باشند تا تهدیدهای بالقوه این فنآوری را بهتر درک کنند.
🔸دیدبان تروریسم که بهطور مستقل به بازبینی قوانین دولت بریتانیا در زمینه تروریسم میپردازد، نگرانی فزاینده خود را از دامنه رباتهای چت هوش مصنوعی برای متقاعد کردن افراد آسیبپذیر و یا افراد دارای طیف متنوعی از عملکردهای عصبی برای انجام حملات تروریستی ابراز کرده است.
جاناتان هال در ادامه میافزاید: «تلقینپذیری انسانهای غوطهور در دنیای دیجیتال و فنآوریهای نوین نگران کننده است. این فنآوریها به کمک زبان مخاطبان خود را به اقداماتی ترغیب میکنند. از همین رو، امنیت جامعه میتواند به شدت به خطر بیفتد.»
🔹به گفته دیدبان تروریسم، برای مقابله با نوع تازهای از تهدیدهای تروریستی مرتبط با هوش مصنوعی نیاز به تدوین قوانین تازهای است. از آنجایی که هوش مصنوعی میتواند در انتخاب اهداف تروریستها بهغایت کاربردی باشد، مقررات موثر و دارای ضمانت اجرا میتواند تا اندازهای خطر فزاینده سلاحهای مرگبار خودکار را مهار کند.
🔺فاصله میان پیشرفت فنآوریهای جدید و قوانین ناظر بر آن همواره محل بحث و نگرانیهای سازمانهای مدافع صلح و امنیت بوده است. با رشد فزاینده فنآوریها در حوزه رباتها از یکسو و از فناوریهای ارتباطی از سوی دیگر، نوع تازهای از تهدیدهای تروریستی ظهور یافته که به شدت مایه نگرانی شده است.
برای مثال دور از ذهن نیست که یک پهپاد کوچک کاملا خودکار از مکانی نامعلوم برای حمله به هدفی مشخص به پرواز درآید و با کمک فنآوری هوش مصنوعی در لحظهای مناسب هدف را شناسایی و حمله انجام شود، و هیچ اثری از خود باقی نگذارد. این حمله میتواند در روز روشن و در میان جمعیتی در میدان شهر روی دهد، طوری که هیچ کس نتواند حدس بزند هوش مصنوعی قرار است در لحظه چه تصمیمی بگیرد و چه کسی یا کسانی را هدف قرار دهد.
🔸واقعیت این است که قوانین بازدارنده در این زمینه و دستگاههای ناظر بر چنین فنآوریهایی تاخیر نسبتا زیادی دارند.
پیش از این، تسلیحات مرگبار خودکار در نبرد اوکراین عرض اندام کرده بود و سوالهای جدی اخلاقی در مورد پیامدهای ماشین کشتار خودکار مطرح شده است.
در بریتانیا، MI5 و موسسه آلن تورینگ، نهاد ملی علم دادهها و هوش مصنوعی در حال انجام اقداماتی برای مقابله با چالشهای امنیتی ناشی از هوش مصنوعی هستند.
همانطور که الکساندر بلانچارد، محقق اخلاق دیجیتال در برنامه دفاعی و امنیتی این مؤسسه میگوید، هوش مصنوعی در تعامل با محیط میتواند یاد بگیرد و خود را سازگار کند.
توجه به همبودگی این سه عامل یعنی تعامل، یادگیری و سازگاری با محیط، ویژگی حیرتانگیز هوش مصنوعی نشان میدهد که بشر با چه تهدید جدی روبهروست. در کنار مزایای هوش مصنوعی، به نظر میرسد اتخاذ تدابیر نظارتی بر هوش مصنوعی از ضرورتی انکارناپذیر برخوردار است، تا این تازهترین فناوری بشری به ماری در آستین، و بلای عصر نوین تبدیل نشود.
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانهای 👇
@aledavood 👈 عضو شوید
هدایت شده از الفقه و الاصول
ادامه از فرسته قبلی 👆👆👆
4⃣بلی، در یک صورت میتوان از فروپاشی نظم اجتماعی سخن گفت و آن هم زمانی است که، به مرور زمان غالب مطالبات مردم با حاکمیت اسلامی در تضاد قرار بگیرد. یعنی، همان مردمی که یک زمانی پایگاه شکل گیری حکومت اسلامی بودند، از اهداف و آرمانهای الهی و اسلامی رویگردان شوند که در این صورت، ادامه حکومت مبتلا به موانع ثبوتی و تکوینی میگردد. یعنی، اساساً حکومتی که جای پایی در درون اراده های عمومی نداشته باشد، متزلزل گردیده و فاقد قدرت و عاجز از اقامه دین و اداره حکومت میشود. و روشن است که در این صورت حکومت اسلامی نیز مجاز نخواهد بود با قهر و غلبه به حیات خود ادامه دهد.
◀️به نظر میرسد، برساختن «دوگانههای بی بنیاد» در بیان برخی اهل قلم و بیان، ریشه در «نارسی اندیشه سیاسی» ایشان دارد. و آنگونه که بحق و شایسته باشد، به مفهوم «حکومت اسلامی» راه نیافته و یا اینکه، در منازعات سیاسی امکان درک و فهم حقیقت را از دست داده اند.
همچنانکه، در وضعیت کنونی جمهوری اسلامی نیز، عموم مردم خواهان اجراء اسلام بوده و احکام اسلامی را زمینه بخش تحقق عدل و قسط اجتماعی میدانند. و اگر تعارضاتی میان مردم با حاکمیت به وجودمی آید، در اعتراض به عدم اجراء عدالت اسلامی، وجود فساد اقتصادی و فرهنگی به دلیل تصمیمات لیبرال مسلک است. و اگر چنانچه، حاکمیت تلاش خود را وقف احیاء حقوق عامه نموده و حق مردم را از مسکن، اقتصاد و معیشت آنچنان که شایسته ایشان است به ایشان اعطاء نماید، هیچ گاه تعارضی به مانند «حجاب» به وجود نمی آید. و مردم فهیم مسلمان ایران نیز در «قانون حجاب» جانب حاکمیت را خواهند گرفت.
و اتفاقاً نقطه تعارض و تضاد مردم ایران، با سیستم سرمایه داری و ظلم نهادینه شده در آن است نه با تصمیمات شرعی حکومت اسلامی، و باید تیغ تیز حمله را به سمت عقاید لیبرالیای گرفت که جمهوری اسلامی را میتواند در برابر مردم قرار دهد، نه به جانب اجراء شریعت اسلام.
https://eitaa.com/alfigh_alosul
هدایت شده از الفقه و الاصول
📛دوگانههایی بی بنیاد
اشاره
برخی از نویسندگان و پژوهندگان عرصه فقه سیاسی، به تناسب وضعیت سیاسی کشور، دوگانههایی را طرح کرده و تعارضی را تصویر نموده و حکم به تقدم یک طرف به طرف دیگر میدهند. پیشتر، درباره دوگانه موهومی «حق امام یا حق مردم» در اینجا نوشته بودم و در این یادداشت میخواهم درباره دوگانه دیگری بنویسم که، آقای سیدضیاء مرتضوی بیان کرده و میان «نظام اجتماعی» از «نظام سیاسی» تفکیک کرده و در مقام تعارض حفظ نظام اجتماعی را مقدم بر حفظ نظام سیاسی میداند. نتیجه ای که ایشان گرفته، متبلا به نقصی است که در نوع نگاه به رابطه حاکمیت اسلامی با مردم وجود دارد که در ادامه توضیح داده میشود.
✅رابطه تقومی میان حاکمیت و مردم
1⃣در اندیشه سیاسی اسلامی، با تأکید بر فقه امامیه، نظم سیاسی حاکم بر جامعه از درون پایگاه اجتماعی برمیخیزد و قوام می یابد. درست در نقطه مقابل با اندیشه «قهر و غلبه»، نظم سیاسی اسلامی دارای ریشه اجتماعی بوده و از پشتیبانی مردمی برخوردار است و این مردم هستند که «نظم سیاسی ولائی» را که مشروعیتش الهی است، پذیرا بوده و آن را محقّق ساخته و قدرت لازم برای فعلیت یابی آن را فراهم میسازند. و در مقابل، حاکمیت نیز زمینه های تحقق مطالبات مشروع و دینی مردم مسلمان را فراهم ساخته، بسترهای ارتقاء ظرفیتهای معنوی و عقلانی آنان را مهیا نموده و تلاش در شکوفایی «قوه اختیار» ایشان میکند. و به عبارت دیگر، در نظام سیاسی ولایی - چه با حضور امام معصوم (سلام الله علیه) و چه با حضور فقیه- است که، مجال واسعی برای گسترش دامنه اختیارات آحاد مردم فراهم گردیده و امکان رشد عقلانیت آنها به وجود می آید.
2⃣اما در برابر این اندیشه، آقای سیدضیاء مرتضوی و همفکران ایشان، در تصویر رابطه میان حاکمیت با مردم، همیشه در مقام تعارض نشسته و تلاش در تقدم جانب مردم بر حاکمیت دارند. در حالیکه، تصویر «تعارض» در نظم سیاسی برخاسته از «قدرتِ استیلائی» اصالت داشته و در میانه رابطه حاکمیت با مردم مطرح میشود، ولی در نظم سیاسی اسلامی چنین نبوده و تضاد خواسته حاکمیت با مطالبه مردم به مثابه «استثناء» است که حکم ویژه خود را دارد و در ادامه نیز درباره آن گفته خواهد شد.
در نظام ولایت فقیه، تمام تلاش فقیهِ حاکم بر این است که، امر «اداره» در پیوند میان «قدرت اجتماعی» و «قدرت سیاسی» صورت بسته شود، نه با تکیه بر «قدرتِ سیاسی» صرف. و در بستر چنین رابطه ای مطالبات مردم مسلمان سازگار و همراه با اهداف حاکمیت اسلامی خواهد بود نه در تضاد با آن.
3⃣علیرغم رابطه «تقوّمی» میان نهاد حاکمیت با مردم، ممکن است در برخی موارد نادر، تعارض و تضادّی میان این دو بخش به وجود آید که در این صورت، راه حل ها متفاوت میگردد.
راه حل آقای مرتضوی و همفکران ایشان- که اساساً رابطه حاکمیت و مردم را در تضادّ و تعارض تفسیر میکنند- اینگونه خواهد بود که برای اینکه نظام اجتماعی فروپاشی نشود، باید نظام سیاسی از خواسته خود - هرچند بحق و مشروع هم باشد- کوتاه آمده و نظام اجتماعی را حفظ نماید. اما راه حل مبتنی بر اندیشه سیاسی ولائی در چند مرحله مطرح میشود:
اول؛ حاکمیت در چنین موقعیتی تمام تلاش خود را مصروف تنویر افکار عمومی و تبیین علل و عوامل تصمیمات خود میکند. اگر در مرحله تبیین، همسویی و همراهی مردم با تصمیم حاکمیت صورت بگیرد که فبها و اما اگر چنین نشد؛
دوم؛ حاکمیت در مقام کسر و انکسار قرار گرفته و میان آنچه که مردم مطالبه آن را دارند با آنچه که او میخواهد محقّق شود، نسبت سنجی میکند. اگر آن مقصود حاکمیت که اجراء شریعت اسلام باشد به گونه ای است که با تعطیلی موقت آن ضربه ای به شریعت وارد نشده و حاکمیت اسلامی مخدوش نگردیده و مفاسد دیگری مترتب نمیشود، موقتاً جانب مطالبه مردم را گرفته و تلاش در خروج از موقعیت «تعارض و تضادّ» میکند تا بتواند در موقعیتهای دیگری با استفاده از ظرفیتهای دینی مردم، امکان اجراء شریعت در همان موضوع مورد منازعه را فراهم سازد.
سوم: اما اگر، تعطیلی حکم شارع به گونه ای باشد که مقدمه تعطیلی سایر احکام بوده و مفاسد عظیمی لازم می آید، باید بر این اجراء شریعت پای فشرد و از آن کوتاه نیامد. و احتمال واهی «فروپاشی اجتماعی» در این نوع رابطه تنگاتنگ میان مردم و حاکمیت اسلامی، احتمالی ضئیله و حقیر خواهد بود که تأثیری در استنتاج نخواهد داشت.
ادامه در فرسته بعدی 👇👇👇
هدایت شده از بر پا
رسانه های بی اثر
🔺آدمها اگر عوض نشوند، هیچ چیز عوض نمیشود. غرب گفت آزادی، گفت جامعه مدنی، گفت حکومت مردم، گفت حقوق بشر. غرب خیلی حرفها زد اما آدمها که عوض نشوند، هیچ چیز عوض نمیشود. انسان زمینی همه چیز را زمینی میفهمد حتی آسمان. انسان آسمانی همه چیز را آسمانی میفهمد حتی زمین.
🔺این شد که ابزار حکومت بر اراده و ذهن انسانها در غرب خلق شد، یعنی هنر و رسانه، سینما و آنتن، کتاب و نشریه تا بر اندیشه ها حاکم شوند و اراده ها همان را بخواهند که عدهای میخواهند. اقتصاد آزاد یعنی حکومتشان بر سرمایه و کار، آزادی عقیده یعنی برداشتن عقاید مانعشان، علم یعنی برداشتن ملاک تسلیم مقابل حقیقت، تا حتی حق را همان تعریف کنند که میخواهند و اینگونه دانشگاه هم حتی شد معبد استکبار.
🔺قرار بود ذهن و دل انسانها را این تمدن زمینی تسخیر کند و بشود الذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات. اما و هزار هزار اما...
🔺وَلَوِ اتَّبَعَ الْحَقُّ أَهْوَاءَهُمْ لَفَسَدَتِ السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِيهِنَّ ۚ بَلْ أَتَيْنَاهُمْ بِذِكْرِهِمْ فَهُمْ عَنْ ذِكْرِهِمْ مُعْرِضُونَ
حق تابع اراده آنها نمیشود. آسمان جایش را با زمین عوض نمیکند، هیچ نمرودی خورشید را از غرب بالا نمیآورد. رسانه اگر تبدیل شود به شبکه پر رمز و راز کنونی با الگوریتمهای فنی و حقوقی و لشکر خبر سازی و روایت سازی، آخرش باید در قلوب اثر کند و از واقع حکایت کند. نه قلوب اسیر دست آنها میشود و فطرت را رها میکند و نه واقع، حق را کنار میگذارد که لاتبدیل لخلق الله. همه شبکه رسانه ایشان در قواره تاریخ از تار عنکبوت هم سستتر است. این واقعیت عالم است.
🔺حالا خوب تماشا کنید ترک برداشتن این تمدن تارعنکبوتی را که خود را قلعه مستحکم جا زده بود. خون چهل هزار زن و کودک بیگناه میدانید چه طور موج بر میدارد و از همه پدافندهای رسانهای عبور میکند، میرود در دل دانشگاه غرب، در دل دانشجوی غربی، موج میآفریند و این تازه آغاز داستان است. بشر مگر این تجربه تاریخی را رها میکند؟ ریل تاریخ خیلی وقت است در حال عوض شدن است. سلام بر روحالله و انقلاب او که حالا حالاها کار دارد با تمدن تاریک شیطان.
🔺آری، آدمها اگر عوض نشوند، هیچ چیز عوض نمیشود و آدمها در حال تغییرند. خدا کند من و تو جا نمانیم از این تحول تاریخ به سمت ظهور آسمان.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
🔶🔹 چند نکته، تقدیم به سرکار خانم زینب قیصری، نامزد دوازدهمین دورهی مجلس شورای اسلامی
از اینکه در روزهای اخیر مشاهده میشود سوابق مصاحبههای شما در تأیید توسعهی پایدار، مورد به مورد از آرشیو خبرگزاریها و پایگاههای خبری که سابقاً مصاحبههای شما را منتشر کرده بودند، یا بهطور کل حذف و یا بهگونهای ویرایش میشود تا آن بخشهایی که نشان از تأیید هویت توسعهی پایدار توسط شما است برداشته شود، چند نتیجه حاصل میگردد:
1️⃣ در رأس اینکه برای شما محرز شده توسعهی پایدار غلط است!
در غیر این صورت نه تنها سوابق مصاحبهها حذف نمیشد، بلکه محکم و قاطع بهعنوان «کارشناس اقتصادی» در مقام دفاع از مطالب سابق بر میآمدید!
2️⃣ اینکه محرز شده «توسعهی پایدار غلط است» اما بهجای اصلاح اندیشه، سعی میشود مستندات سابق مواضع از رسانهها حدف گردد، یعنی در اصل رویکرد شما نسبت به مقبولیت توسعهی پایدار، تغییری حاصل نشده است.
3️⃣ اینکه تلاش شود مواضع سالهای گذشته در مخالفت با بخش آموزش سند توسعهی پایدار 2030 (SDG-4) بهجای مواضع جدیدتر که تأیید کلیت اهداف توسعهی پایدار است، نشر یابد، تغییری در قاعدهی بنیادین بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر «میزان، حال افراد است» ایجاد نمیکند.
4️⃣ اینکه تصور شود از طریق تماس با خبرگزاریها و حذف یا ویرایش محتوای مصاحبههای سابق، مستندات بهطور کلی امحا میشود، حاکی از آن است که تصمیمگیران این اقدام تا چه حد با واقعیات امروزی ایران و جهان در عصر سایبر بیگانه هستند.
💢 اکنون پرسش مهم این است که آیا با این نگاه حدأقلی و دچار اشتباه نسبت به مقولهی راهبردی اسناد و اطلاعات میخواهید وارد مجلس شورای اسلامی شوید و برای کشوری که کانون تمدن نوین اسلامی است، ریلگذاری کنید؟
❇️ و البته اگر از تمامیت آنچه که عنوان شد، بیاطلاع هستید و از سوی شما نیست، صراحتاً تکذیب کرده و اعلام موضع بفرمایید.
💠 در نهایت
🔻خیرخواهانه عرض میکنم به استناد تجربیات افراد متعدد در سپهر سیاسی کشور طی تاریخ انقلاب اسلامی، بهتر آن است که در صدد اصلاح اصل مشکل برآیید.
شیوهی نادیدهانگاری، نتیجهای بهتر از سرنوشت مشاهیری که بازنگری ریشهای را نادیده انگاشتند، در پی نخواهد داشت.
🔺 همچنین به جناب حجتالاسلام رسایی که بهعنوان نامزد جریان انقلاب شناخته میشود عرض میکنم برای وجههی سیاستورزی جریان انقلاب، از معرفی کسانی که صراحت بیانشان با منویات امام خامنهای در تقابل و تعارض است، پرهیز بفرمایید.
⬅️ خصوصاً در حیطهی بسیار خطیر #توسعه_پایدار که عواقب عمیق و بیبدیل در تخریب حکمرانی ولایی - دینی جمهوری اسلامی ایران دارد.
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️#پیمان_پاندمی سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی و سانسور شدید خبری (قسمت اول)
🎞 تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی تلاش میکند (ضجه میزند) تا جوانان را متقاعد کند که از معاهده همهگیری ( او تاکید دارد که این آخرین پاندمی نیست، چون این همه گیریها ساختهی خود آنها هستند و از اینکه این آخرین پاندمی نبوده است خبر دارد) همه دفاع کنند!
🔺پ ن: توافقنامهء همهگیری قرار است کمتر از یک ماه دیگر در هفتاد و هفتمین مجمع جهانی بهداشت (WHA77) که در ژنو سوئیس، در تاریخ ۲۷ مه تا ۱ ژوئن ۲۰۲۴ برگزار میشود، امضاء شود.
ناگفته نماند که این توافقنامه به سازمان جهانی بهداشت قدرت فرا قانونی بر کشورهای عضو امضا کنندهء آن میدهد (اینجا)
❗️توافق نامه به این مهمی قراره در مجمع جهانی بهداشت، در کمتر از یک ماه دیگر در نشست ژنو امضاء شود و مطلقاً #رسانه_ملی حتی در حد یک زیر نویس در شبکه خبر هم به آن اشاره نمیکند!
آنوقت اکثر مردم کشورهای دیگر، اطلاع دارند و به دولت خود فشار میآورند تا چنین معاهدهای را امضاء نکند (اینجا).
⁉️براستی چرا #رسانه_ملی ما در دوران کرونا نمیگذاشت مردم ایران از مخالفت مردم کشورهای دیگر با واکسیناسیون اجباری و پروتکلهای اجباری اطلاع پیدا کنند؟!
ادامه دارد...
✍🏼خانوم هیمو
@jahade_tabien1
هدایت شده از جهاد تبیین | میثم حق شناس
♦️#پیمان_پاندمی سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی و سانسور شدید خبری (قسمت دوم)
❌دیدار وزیر بهداشت کشور ما با تدروس ادهانوم و تحسین وی بخاطر واکسینه کردن ۷۵% مردم ایران، نتیجهی همین سانسورهای #رسانه_ملی است! (دست مریزاد!! به چنین رسانهی میلی که ما داریم)
❗️راستی ما قبلا هم خودمان را تحدید نسل کردیم؛ به دستور همین سازمانهای بینالمللی و آقای علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت دولت رفسنجانی، که جایزهء آنرا هم گرفت !!!
❗️وزیر بهداشت دولت حال حاضر هم که بخاطر واکسینه کردن ۷۵% مردم ایران از طرف تدروس ادهانوم تحسین شده، میگوید: “کاهش جمعیت در ایران، کار دشمن بوده" و از بودجه ۸۰۰۰ میلیاردی سازمانهای بینالمللی صهیونیستی برای کاهش جمعیت ایران خبر داده است.
📍این یعنی ما ملت ایران، حافظه تاریخی ضعیفی داریم و دشمن دقیقا روی حافظه تاریخی ضعیف ما حساب زیادی باز کرده است! و کشور ما همچنان با فراغ بال، تمامی دستورات و پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی را پیاده میکند.
❗️محمدحسین نیکنام -مدیرکل همکاریهای بینالملل وزارت بهداشت- که قبلا به نمایندگی از وزارت بهداشت کشورمان، در یکی از نشستهای ویژهء مجمع جهانی بهداشت حضور داشته،گفته: “ایران قویا از نقش کلیدی سازمان جهانی بهداشت در امنیت جهانی بهداشت و ابتکارات و واکنشهای اضطراری (بخوانید همان #معاهده_پاندمیWHO) حمایت میکند!!!
💢مردم عزیز ایران! حالا در پاندمی بعدی (:همهگیری ساختگی خود WHO) خسروان دانند و صلاح و مصلحت خویش!
پایان
✍🏼خانوم هیمو
@jahade_tabien1
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این فایل صوتی نقدی پرونده محور بر برخی از مواد «لایحه عفاف وحجاب» است.
اگرچه طولانی است ولی توصیه میشود حتماً تاآخر گوش کنیدتا بدانید این لایحه چه بلایی سر مسئله عفاف وحجاب درجامعه خواهدآورد.
لایحه عفاف و حجاب از برخی از جهات حاوی نوآوریها و نکات مثبت است، ولی نکات مثبت آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست با بلایی که این لایحه بر سر مسئله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی میآورد.
به طورخلاصه دراین فایل صوتی اعلام شده که لایحه عفاف وحجاب طرح نور و گشت ارشاد را کاملاً تعطیل خواهدکرد.
این لایحه قدرت و اختیارات پلیس را در برخوردمستقیم بافساد «کشف حجاب» و «بدپوششی» سلب میکندوپلیس مقتدر رابه پلیس عکاس و پلیس عملیاتی رابه پلیس تماشاچی و گزارشگر تبدیل میکند.
این لایحه اوضاع بدحجابی و بدپوششی رانسبت به وضعیت فعلی بسیار بدترخواهد کرد.
این لایحه نه تنها اختیارات ضابطین بلکه اختیارات مقامات قضایی را نیز سلب میکند به نحوی که مقام قضایی نمیتواند با زن بد پوشش و بدحجابی که در جلسه دادرسی نزد او حاضر میشود،هیچ برخوردی بکند.
این لایحه جریمه کشف حجاب را افزایش داده ولی با نقض ماده ۵۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری سازوکاری را تعیین کرده که این جریمه ها وصول نشود.
این لایحه با امتیازاتی که برای زنان بیحجاب و بدپوشش نسبت به سایر مجرمین قائل شده، اصول حقوقی رابه هم ریخته.
این لایحه بانقض قوانین ومقررات جاری محیط مناسب برای مبارزه بافساد وتباهی ناشی ازکشف حجاب و بدپوششی را از بین میبرد و به همین لحاظ مغایر بااصل سوم قانون اساسی است.
عبدالصمد خرم آبادی
🔥 @Moohem
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 ارسال نامه انتقادی آیتالله سبحانی به شورای نگهبان در مورد لایحه عفاف و حجاب
🔹 امروز تعدادی از طلاب خدمت آیت الله سبحانی رسیدیم جهت تذکر نسبت به لایحه عفاف و حجاب
حضرت استاد نسبت به اصل لایحه و مراعاتهای لازم تذکر دادند و فرمودند:
« بنده خطاب به شورای نگهبان
نامهای تنظیم نموده و ارسال کردهام و موکدا گفتهایم که محدوده حجاب مقدار ما یغسل در وضو( همان مقداری از صورت که باید در وضو شسته شود) نه چیزی بیش از آن، کفین هم به شرط عدم زینت...»
امروز سر درس نیز راجع به همین موارد سر درس تذکر دادند(مبحث امر به معروف و نهی از منکر)
#کاروان_حریم_معصومه
#مطالبه_از_مؤثران_قم
#لشکر_مطالبهگری
🕌کانال حریم معصومه🕌
🌿@harim_masume
🔥 @Moohem
هدایت شده از آنتی سلبریتی/ سعیدیسم
خط آخر توییت شهبازی قشنگ بود...
#مرگ_بر_صورتی
🎬 آنتی سلبریتی
https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
هدایت شده از جهاد کبیر | حجت الاسلام پاکباز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید
🌍 تشکیل جبهه بندی آخرالزمانی❗️
✊ خیزش سراسری دانشجویان آمریکا
🎙 حجتالاسلام و المسلمین محمدرضا پاکباز
🏷 #فلسطین #وعده_صادق
@Pakbaz_ir
هدایت شده از کانال خبری،تحلیلی پلاک
🔴 انصافاً کدومشون؟!
1⃣رئیس سازمان حج: شعار حج امسال «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» است.
2⃣ رهبر انقلاب: حج امسال، حج برائت است.
👈اولی حاصل کلی جلسه گرفتن و کارگروه گرفتن و طبیعتا حقالجلسه گرفتنه و دومی حاصل اندیشه یک فرد فرزانه.
انصااااافا کدومشون؟!
✍ #زهرا_آراستهنیا
💠کانال #پلاک:👇
🌐 @pelakdez
هدایت شده از کانال خبری،تحلیلی پلاک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انکار نمی کنم که در گذشته شاید در بیان مواضع انقلابی ام بلیغ و رسا نبوده ام شاید رگه هایی از شلختگی سیاسی در رفتار و گفتار و نوشتارم مشهود بوده اما خداوند بزرگ را شاکرم که امروز قلب پدر را شاد و او را راضی کرده ام. امروز اگر بمیرم در پیشگاه خدا و امام زمان رو سفید مرده ام"
🗣 محمدعلي آهنگران
💠کانال #پلاک:👇
🌐 @pelakdez
هدایت شده از خانه طلاب جوان
❇️ خیزش دانشگاه های آمریکا و غرب
تحقق وعده های خمینی کبیر❗️
♦️به راستی در هزاره اخیر هیچ رهبری چون امام خمینی قدس سره از "تحولات آینده" و ترسیم دقیق چهره "جهان فردا"، سخن به میان نیاورد،
چرا که به تعبیر دقیق امام خامنهای:
امام(ره) انسانی بسیار عاقل، دوراندیش، حکیم، آدمشناس، تیزبین، حلیم، متین و "آیندهنگر" بود.
🔹امام از ابتدای نهضت، به اهداف "جهانی" می اندیشید. مرحوم حاج اسماعیل دولابی(ره) در خاطره ای نقل می نمود:
اوائل سال ۴۱ شمسی(بیش از نیم قرن قبل) از تهران به همراه چند نفر به قم مدرسه فیضیه رفتیم،
در مدرس مدرسه فیضیه محضر امام رسیدیم، ایشان فرمودند : «...این حرکتی که ما آغاز نموده ایم در قم نمیگنجد چه بسا در "ایران هم نگنجد"»
🔹 بی شک امام یک رهبر الهی فرا مکان و فرا زمان بود که یک "ماموریت الهی" و "رسالت زمینه سازی نهضتی جهانی" را عهده دار شدند و بارها به صراحت به تبیین ابعاد و اهداف این ماموریت پرداختند:
🔻معنی صدور انقلاب ما این است که همۀ "ملتها بیدار بشوند" و همۀ دولتها "بیدار" بشوند و خودشان را...از این "تحت سلطه" بودنی که هستند..."نجات" بدهند، ( صحیفه امام، ج 13، ص 281 )
🔹 امام از "لزوم بیداری" ملتها که ترس از صهیونیستهای "اشغالگر قدس" را از بین میبرد سخن گفتند:
🔻 هر جا(بیداری و تحول الهی که در ایران پیدا شد) پیدا بشود مسأله حل است، دیگر آن وقت نترسید که:
چهار تا فاسد بیایند مسجد الاقصیٰ را بگیرند آن وقت دیگر ترس نکنید، حل است مسأله.( همان، ج 13، ص 90ـ91 )
🔹امام خمینی با تصریح به ورود جهان به "دوره تحولات شگرف، بشارت دادند که:
🔻 آمال ستمگران و جهانخوران رو به افو" نهاده و دست ظلم پیشگان جهنمی...درآستانه قطع شدن است. (همان، ج ۱۹/ ص ۴۷۶)
🔹 به نظر نگارنده:
امام پیشاپیش، از پیدایش امواج عظیم اعتراضی محرومان بر علیه نظام سلطه در فضای سیاسی جهان معاصر، که اکنون بخشی از آن نمایان گردیده، خبر دادند:
🔻با خواست خداوند متعال با موج عظیم پرخاشگران مستضعف میرود تا بنیان تجاوز بر حقوق بشر را از جا بر کند...
گوی وعده خداوند نزدیک است...
( همان، ج ۱۹/ ص۴۷۶ )
🔹امام با بینش عمیق الهی و اشراقی خود به تبیین شرایط امروز جهان بالاخص آمریکا پرداختند:
🔻«مظلومها دیگر نمیتوانند تحت ظلم ابرقدرتها باشند. الان در آمریکا هم خود ملت آمریکا قبول ندارد این کارهایی را که دارد رئیس شان میکند، الان مردم آمریکا هم عاصی شدهاند از دست اینها! دنیا اصلاً به عصیان کشیده شده است.» (همان؛ ج 18؛ ص 323)
🔻«در خود آمریکا هم گ، ملت آمریکا کمکم بیدار میشوند و خواهد شناخت این ابرقدرتهایی که تحمیل میکنند خودشان را بر ملتها» (همان؛ ج 11؛ ص 357)
🔹و اکنون آرمان امام خمینی قدس سره و فرمایش امام خامنه ای مبنی بر "فلسطین از بحر تا نهر" فریاد رسای این روزهای دهها هزار دانشجوی آمریکایی گردیده است؛ ۸۰۰۰ تظاهرات مردمی در بیش از ۸۵۰ شهر آمریکا(بنا بر گزارش الجزیره) در روزهای گذشته صحنه های بی سابقه ای را رقم زده است.
🔹خیزش دانشجویی و ضد صهیونیستی کم نظیر در بیش از ۸۰ دانشگاه آمریکا، در نیویورک، جرجیا، ویرجینیا مونتانا، اوهویو، کالیفرنیا، لس آنجلس، بوستون، آستین تگزاس، و... (به ویژه دانشگاه های ممتاز و تحت نفوذ سنتی صهیونیست ها و یا دانشگاههای شمال آمریکا مثل مینه سوتا، که سابقه کنش های سیاسی کمتر داشته اند) تا سیدنی و ملبورن در استرالیا و دانشگاه ساپینزا در رُم ایتالیا و دانشگاه لیدز در انگلیس و سوربن پاریس در فرانسه و مک گیل در مونترال کانادا و... سران سلطه و غرب وحشی را شوکه و جریان غرب زده داخلی را غافلگیر و متحیر و پریشان نموده.
🔹بی تردید این پدیده بخشی از بیداری انفسی و تحقق عصیان عمومی است که امام راحل وعده آن را داده بود و این تند باد نشانه طوفان است! و تحقق وعده الهی نزدیک.... ان شاالله
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ (نور/۵۵)
🖌میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز
#وعده_صادق
🔹.............🔹............🔹
💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید:
🌐 @khanetolab
هدایت شده از مرکز تخصصی امربه معروف 💕 (موسسه موعود)
1_11192056041.mp3
23.56M
🔴 برسد به دست سردار رادان
🎙دکتر عبدالصمد خرم آبادی مشاور قضایی رئیس قوه قضاییه
👈نقدی پرونده محور بر برخی از مواد لایحه عفاف و حجاب
🔹سردار بزرگوار انقلابی! می دانیم یک تنه به میدان اجرای منویات رهبری پا گذاشتهاید.
🔸حواستان به اطلاعات غلطی که به شما دادهاند باشد و از قانونی که دست نیروی خدوم انتظامی را می بندد و شرمنده شهدا و خانواده شهدا میسازد، دفاع نکنید و الا تمام خدماتتان از بین خواهد رفت.
🔹شخصی همچون دکتر خرم آبادی که جانباز ۷۰ درصد جنگ با بیش از ۳۰ سال سابقه کار قضایی و تجربه سمتهای مختلف قضایی را در کارنامه دارند بیشتر می دانند الفاظ تصویب شده در اجرا چه معنایی خواهد داشت؟ یا کسانی همچون نمایندگان مجلسی که تخصص حقوقی ندارند و یک پرونده قضایی را ندیدهاند؟ یا روحانینماهایی که دنبال تعطیل گشت ارشاد و برداشتن وصف مجرمانه کشف حجاب بر خلاف فتوای صریح امام خامنهای هستند؟
💠✍ #دکتر_جاویدنیا
@Dr_Javidnia
هدایت شده از فرقه نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ماجرای دستگیری چند نفر در مدرسه دینی اهل سنت در زاهدان!
🔺به تازگی کانالی تلگرامی مدعی شده در یکی از شهرهای زاهدان برخی از نیروهای نظامی به مدرسه علمیه #اهل_سنت حمله کرده و برخی از طلاب و مردم عادی را بازداشت کردند! در این ویدئو ادعای فوق مورد بررسی قرار گرفته است.
@ferghenews_com
هدایت شده از فرقه نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اعترافات سرکرده فرقه TSM در ایران
🔺فرقه TSM توسط فردی به نام جمشیدرضا حاجی اشرفی ایرانیالاصل مقیم آمریکا از حدوداً سال ۱۳۷۰ پایهگذاری و تشکیل شد.
🔺این فرقه با بهرهگیری از روشهای مدیتیشن (مراقبه از خود) و تفکر و تمرین باعث ایجاد تمرکز افراد در افکار خود شده و با بیان اصولی از بودیسم (آئین بودا و برخی مکاتب دیگر مانند هندو و زرتشت) برای خود فلسفههایی از انسان و جهان ساخته است.
🔺تعالیم افراطی و غلط TSM باعث دوری برخی از افراد از نزدیکان و دوستانشان شده است. تعدادی از شاگردان این مکتب ضمن اعلام شکایت در این خصوص بیان داشتهاند، تعالیم TSM بین همسران اختلاف ایجاد کرده و حتی همسرانی که هر دو رهرو TSM بودند، از یکدیگر جدا شده و یا در آستانه طلاق میباشند.
🔺فرقه TSM قبل از هر چیز با کشاندن افراد عضو به درونگرایی و انزوا و خودپردازی افراطی، نوعی انزواگرایی به ویژه در مسایل سیاسی و پیرامونی افراد ایجاد نموده است.
@ferghenews_com
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اقتدار پلیس باید حفظ شود
♦️ حجتالاسلام محمدحسین طاهری آکردی در برنامه #جهان_آرا: باید با فردی که فساد اجتماعی می کند، برخورد کرد و از این موضوع هراس نداشت.
♦️ پلیس باید مظهر اقتدار نظام باشد و جایگاه آن حفظ شود.
♦️ اشتباهات فردی را نباید به پای نیروی انتظامی نوشت.
♦️ اگر اقتدار پلیس آسیب ببیند، امنیت جامعه آسیب خواهد دید.
♦️ حوادث اخیر غرب و آمریکا نشان داد که پلیس ما به چه میزان در برخورد با افراد نجیب است.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
🔴 تکذیب نامه انتقادی آیتالله سبحانی به شورای نگهبان
♦️برخی از کانالها و شبکههای اجتماعی مدعی ارسال نامه انتقادی آیتالله جعفر سبحانی به شورای نگهبان درباره لایحه حجاب و عفاف شدهاند که دفتر آیتالله جعفر سبحانی با انتشار اطلاعیهای انتساب نامه انتقادی به شورای نگهبان را تکذیب کرد.
♦️در این اطلاعیه آمده است: ادعای برخی کانالها مبنی بر ارسال نامه انتقادی این مرجع تقلید به شورای نگهبان در خصوص لایحه حجاب و عفاف تکذیب میشود.
♦️دفتر ایشان اعلام کرد: مواضع این مرجع تقلید صرفا از طریق پایگاهها اطلاع رسانی و کانالهای رسمی وابسته به دفتر در فضای مجازی منتشر میشود.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به حال سلبریتی ها فکری کنید
پرچم بالاست 🇮🇷✌️
@mrtahlilgar1