eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
125 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
11.5هزار ویدیو
175 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تنبیه الأمة
240722_2121 (Trimmed).mp3
2.04M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی: نمیشود، زیر خیمه امام حسین (علیه السلام) ترویج منکر کرد. باید مراقب انحرافات و آسیبها و بدعتها بود. 1403/ 5/ 1 @Tanbiholomah
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ سکولارها ترور می‌کنند؛ چون میرباقری فکر می‌کند چندی پیش یکی از روزنامه نگاران اصلاح‌طلب، مطلبی را علیه استاد میرباقری منتشر کرد. 🔻بی‌شک دفاع از اندیشمندی چون آیت الله میرباقری از سوی جبهه‌ی انقلاب طبیعی است؛ ولی ادامه‌ی حملات و سخنان کنایه آمیزی با عنوان «تئوریسین سایه» توسط جبهه‌ی روشنفکرنمای ایرانی چه هدفی را دنبال می‌کند؟ 🔻بعد از انقلاب اسلامی و با وجود عناصر متفکر و اندیشمندان اسلامی، روند سکولاریزه کردن ایران با مشکل جدی مواجه شد. زین رو جریان موسوم به روشنفکری ابتدا با دوقطبی‌ سازی‌های غیر علمی و هیجانی میان اندیشمندان انقلاب سعی در الگو سازی شریعتی داشت و آنگاه که هدفش را دور دید، دست به ترور متفکران اسلامی زد. ❗️با پایان یافتن جریان منافقین در ایران، چریک‌های جریان روشنفکری در قالب نویسندگان و ژورنالیست‌های خبره، حلقه‌ی کیان را سامان دادند تا با نقد گفتمان تمدن اسلامی در کشور، اندیشه‌های خود را در اذهان عموم مردم، حاکم سازند. 🔻شاید بتوان چنین اظهار داشت که تمامی نزاع جریان روشنفکری با جریان تفکر اسلام انقلابی و هجمه‌های ناروای امروزشان به استاد میرباقری، بر سر استقلال اندیشه و علم از اسارت دیکتاتوری غربی است. 🔻استاد میرباقری با ارائه‌ی تعریفی دینی از علم در تلاش است نظام جدیدی از آن را که مبتنی بر ولایت‌مداری است ارائه کند. 🔻در جای دیگر افرادی مثل عباس عبدی، ملکیان، زیدآبادی و… سعی دارند تا با پذیرش سلطه‌ی جهان غرب و به اسارت علمی آنها در آمدن، ادبیات ظلم‌پذیری را نشخوار کنند. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
❤️عاشقانه های جاهلی در سیاست این متن سیاسی است. اصلا انتخاباتی است. حالا که انتخابات گذشت باید حرف های جدی تر زد. شاید هم سوادرسانه ایست. اما ابتدا یک مقدمه کوتاه؛ ما خیلی وقت ها با جهل مان زندگی می کنیم. چه بسا از آگاهی و علم فرار کنیم و به دامان جهل پناه ببریم. این چه زمانی است؟ زمانیکه دانستن هزینه دارد. حالا هر هزینه ای. حداقل هزینه، انرژی صرف کردن است. حداکثرش هم فهمیدن چیزی که داشته های قبلی ما رو نفی کند. صبح ها چشم در چشم گربه سیاه شوید تا شب بد می بینید. صدای دسته کلاغ ها یعنی خبر بد. عدد سیزده یعنی بدشانسی. همین سه تا کافیست. حالا فرض کنید یکی بخواهد با استدلال توضیح دهد که این گزاره های ذهن شما باورهای خرافی است. اهمیت می دهید؟ اصلا گوش می دهید؟ اگر هم گوش دهید یعنی از فردا با صدای قارقار دسته کلاغ ها دیگر استرس نمی گیرید؟ این مثال های ساده و دم دستی چیست که می زنیم؟ پس اجازه دهید یک مثال عمیق تر والبته بامزه بزنم. به دوستی گفتم مطابق پژوهش های پزشکی قلیان باعث میشود عمر کم شود. فورا گفت خوشی هم باعث میشود عمر زیاد شود. این به آن در و پک بعدی را به قلیان زد. اینجا که پای مرگ و زندگی در میان بود. مساله ای مهمتر از حیات؟ چرا به ساحت علم پزشکی بی اعتنا بود؟ چون پذیرفتن نتایج علمی برایش هزینه داشت. هزینه عبور از لذت و بالاتر از آن تغییر عادت. سالها پیش دوستی می خواست ماشین بخرد. آگهی 206 را در همشهری خرید و زنگ زد. قیمت بالاتر از عرف بود. اما الحق زیبا بود. فروشنده خودرو را اسپرت کرده بود. یکی پیشنهاد کرد قبل از خرید به کارشناس هم نشان دهد. ابتدا نپذیرفت اما در نهایت با اصرار قبول کرد. کارشناس آمد و گفت این خودرو تصادفی است. چپ کرده است. نصف قیمت می ارزد. اما نپذیرفت و خرید. چرا؟ چشمش را گرفته بود. فهمید. دانست. اما عبور کرد. چرا؟ حس خوش خودروی اسپرت. ما در زندگی همینیم. در تصمیمات مهم نیز. بخشی از آمار طلاق از همین جنبه است. خیلی وقت ها چشم و ابرو و جیب یک نفر دلمان را می برد و تلاش می کنیم و اصرار داریم درباره شخصیت و هویتش ندانیم. بدانیم هم عبور می کنیم. گوئی چشم و ابرو بر سبک زندگی و فرهنگش می چربد، بی آنکه بفهمیم از دانستن فرار می کنیم.  حالا این کلاغ و گربه و قلیان و 206 و چشم و ابرو چه ربطی به سیاست و انتخابات داشت؟ آنجا هم خیلی ها همینیم. ما در رسانه و در سیاست و پای صندوق رای به سمت چیزی می رویم که ما را تائید کند. به سمت دانسته های قبلی مان. از اینرو هر آنچه ولو به اسم علم و آگاهی مارا نفی کند علیه ماست. ضدهویت ماست. با او دشمنی می کنیم ولو پیک حقیقت باشد.  ما دو نوع جهل داریم. یا نمی دانیم. یا تصمیم می گیریم ندانیم. تلاش می کنیم توجه نکنیم. غرض این متن دومی است. بی میلی به ندانستن بدتر از ندانستن است. اینجاست که از علم به جهل پناه می بریم. ترجیح می دهیم با جهل مان عاشقانه های سیاسی داشته باشیم تا با حقایق جدید با هویت قبلی مان کلنجار رویم.   اینجاست که یکی برای مان فرشته می شود و دیگری عین اهریمن. هر چه از شیطانی اهریمن بگویند باور می کنیم ولو خناس ها و مکاران و کاسبان ببافند و هرچه از ملاحت و لطافت پرنیان سیاسی مان کم کند مقابلش بی تابی می کنیم و کینه اش را به دل می گیریم.  اینجاست که در سیاست به سمت کسانی می رویم که درباره آنها کمتر بدانیم. هر میزان کمتر بدانیم بیشتر می توانیم خیال ببافیم و قصه بسازیم و به او عشق بورزیم. ما بیشتر دوست داریم تا ندانیم تا جاهای خالی ذهن را خودمان پر کنیم. هندوانه های دربسته سیاست، خوش ترین خوراک این جماعت است. خدا هم نکند در حلقه کسانی قرار گیریم که مثل ما فکر می کنند. اینجاست که فرقه مان کامل می شود. اینجاست که خوشی عشق ورزی و دشمنی با رقیب مضاعف می شود.    اینجاست که توجه به حقیقت سراسر هزینه است. هزینه جدا شدن از فرقه و منکوب شدن و تحقیر شدن و اقلیت شدن و رهاشدن از هویت گذشته مان. اینجاست که تا پای مرگ حاضریم جاهل بمانیم اما لایک رفیقانه های قبیله مان را از کف ندهیم. خودمان را مرور کنیم. اینطور نیست؟ اگر اینطور نیست هوشیاریم. اگر در مباحثه های مجازی مقابل انتقاد دیگران، بجز عصبانیت و کلافگی حس خوش فهمیدن و رشد آگاهی داشتیم یعنی آمدیم تا با چشم باز انتخاب کنیم. چنین کاربری گوهرست. باید در اینباره بیشتر نوشت. برای مطالعه بیشتر چهار کتاب "توهم آگاهی" و "تفکر بی درنگ و بادرنگ" و "اشتیاق به جهل" و "تفکر جانبی" را پیشنهاد می کنم. همشهری @mahdian_mohsen
هدایت شده از آنتی سکولار
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 گلایه مرجعیت عراق از نبود رهبری چون آیت الله خامنه‌ای! 🔹آیت الله محمد جواد مروجی طبسی: - ولایت فقیه شاخصی برای عدم انحراف جامعه است. - در سفرم به عراق، مرجعیت آنجا به خود من گفت: درد و مشکل ما در عراق این است که رهبر نداریم. خدا را شاکر باشید که رهبری مانند آقای خامنه‌ای به شما داده‌است. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
حق و باطل ج ۲.mp3
9.39M
🟡 حق و باطل جلسه اول 🟢 هر مقوله‌ی اصلی در عالم (حق) یک مشابه جعلی هم دارد (باطل) 🔹قانون جذب و آئین شکرگزاری مشابه جعلی دعا و شکر در آموزه‌های دینی است 🎙 حجت‌الاسلام دکتر 📚درس‌ها و سخنرانی‌ها👇 ✅ @ghorbanimoghadam_ir
هدایت شده از روزنه
بیانیه استاد سیدمحمد نجفی یزدی (مدرس درس خارج حوزه قم) در محکومیت مواضع خطرناک و توهین‌آمیز برخی سیاسیون @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيهِ رَٰجِعُونَ أَلَم تَرَ إِلَى ٱلَّذِينَ بَدَّلُواْ نِعمَتَ ٱللَّهِ كُفرٗا وَأَحَلُّواْ قَومَهُم دَارَ ٱلبوَار اقدام بسیار خطرناک و توهین آمیز برخی از افراد کوته فکر در امتیاز دادن به کفر و انحراف و تحقیر اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام و پیروان ایشان، حرکت در مسیر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است که متاسفانه توسط برخی از مسئولین بد سابقه اظهار شد. این اقدام ناشایست و نامعقول را به شدت محکوم می‌نماییم و نسبت به عواقب شوم آن هشدار می‌دهیم و توجه جدی همه مسلمانان به ویژه شیعیان و علی الخصوص علما و فرهیختگان را به دقت و مراقبت در مورد صاحبان این افکار پلید جلب می‌کنیم. این مسئله چنان ننگین و خطرناک است که اعتراض شدید و علنی و تنبیه فرد مذکور را اقتضا می‌کند و اگر نبود شرایط حساس جامعه و رعایت مسائل اهم و دوری از افتادن در نقشه شوم دشمنان که در صدد ایجاد تفرقه و تنش در میان افراد جامعه در این موقعیت حساس هستند، بر عهده همه به ویژه علما که امناء رسل و ورثه انبیا و حصون اسلام هستند، می‌بود تا به گونه دیگری برخورد نمایند و از اسلام و مکتب اهل آلبیت علیهم السلام دفاع کنند. از رئیس جمهور منتخب و محترم نیز انتظار می‌رود تمام تلاش خویش را جهت اعتلاء اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام که مهم‌ترین تکلیف الهی و قانونی است به کار برند و به شدت مراقب کسانی که در صدد سوء استفاده از موقعیت خطیر ایشان هستند باشند و بدانند که بزرگترین خدمت به مردم، حفظ و صیانت و ترویج اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام می‌باشد. إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدَامَكم والسلام سید محمد نجفی یزدی_1403/05/04 ▫️روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر 👇 @rozaneebefarda
هدایت شده از محسن قنبریان
۴-خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی.mp3
25.96M
🔅 خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی جلسه چهارم / هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان ✔️ ادامه صنف دوم: دین بازان • خلوص دین پس از مدرنیته مهمتر و سخت تر شده است! • راه حل دگر اندیشان: سکولاریزم - علَم کردن حوزه نجف مقابل حوزه قم و امام - فرآیند سکولاریزاسیون: دین بازان موجب دین گریزی / توصیه سکولارها موجه می شود! ✔️ راه حل دینی مبارزه با دین بازی: 1⃣ سخت گیری و نظارت بر کارگزاران: - نظارت پسینی بعد از احراز صلاحیت - گزینش با اختبار نه میل شخصی و رأی شخصی - جاسوس بر کارگزاران (نه مردم)! - تنبیه بدنی متخلف و تشهیر به خیانت و عار بین مردم 2⃣ منع تملق و چاپلوسی - ثناء بیشتر از استحقاق، چاپلوسی و کمتر از آن ناتوانی در سخن یا حسادت است اما ثناء و گزارش کارها و... باید پشت سر باشد نه جلوی رو ... - فراز های عالی انتهای خطبه۲۱۶ در نفی تملق و نحوه مواجهه مردم با حاکم 3⃣ ادبیات علیه دین بازی - قرآن و روایات در گفتارهایشان برای جامعه دینی، علیه دین بازی هم گفته اند؛ ما چرا حذفش می کنیم؟! - استدلال غلط به تف سربالا! شهید مطهری ارزش این استدلال را اندازه همان تف می دانست! • دین خالص و دینداری مخلصانه حسین(ع) در نامه به بنی هاشم ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
۳-خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی.mp3
21.8M
🔅 خلوص و اخلاص دین در مکتب حسینی جلسه سوم / هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان ✔️ صنف دوم : دین بازان! • دین برای دنیاست و نتایجش آخرت می سازد. • گاهی طاغوتها دین را مقابل دنیا قرار می دهند! مثل آنچه در عاشورا رقم خورد - سیاست ابن زیاد درباره عریف ها و بیت المال • دین بازی در دو گونه: - در همه وضعیت ها - در هنگامه بلا • جمله معروف اباعبدالله(ع): - دینداری آدامسی (دین بازی در هنگام بلا) - دیّانون! • فضای تولد دین بازی: - بعثت و مکه دین باز و منافق ندارد - دین بازی در هنگام حکومت دینی رخ می دهد؛ مدینه رسول الله هم داشت! • راه حل غلط دگر اندیشان: سکولاریسم! - چرا رسول الله این راه را نرفت؟! - راه درست راه امام خمینی است نه حوزه نجف و...! • کلمات مقدس تر، حتما دینداری بیشتر نیست! - جملات حسینی با ادبیات انسانی و کمتر مقدس! ☑️ @m_ghanbarian
پخش زنده ۳۱تیرماه.mp3
26.16M
پخش زنده ‌🗓 یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ 🚨فـــوری و مهم پاسخ به شبهات رایج امر به معروف و نهی از منکر 🔰لینک این پخش زنده https://eitaa.com/aamerin_ir/30536 ID:‌ @aamerin_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 ماجرای تصویر اهدایی KHAMENEI.IR به دکتر پزشکیان چه بود؟ 🔹️ تصویری که صبح امروز رسانه‌ی KHAMENEI.IR پس از انجام گفتگوی تفصیلی به رئیس‌جمهور منتخب هدیه کرد مربوط است به دیداری که در تاریخ ۱۳۸۲/۰۹/۱۳ با عنوان «دیدار وزیر بهداشت و دست اندرکاران طرح ملی واکسیناسیون سرخک و سرخجه با رهبر انقلاب» برگزار شده است. 🔹️ آقای دکتر پزشکیان در این دیدار در گزارشی از طرح واکسیناسیون سرخک و سرخجه در آن زمان گفت و افزود: با اجرای این طرح سی و سه میلیون نفر در برابر این دو بیماری، ایمن می‌شوند و در آینده ای نه چندان دور، سرخک و سرخجه از کشورمان ریشه کن خواهد شد و امیدواریم در سال خدمت رسانی به مردم، اجرای طرح ملی واکسیناسیون سرخک و سرخجه، در افزایش سلامت جامعه، آثار کاملاً ملموسی بر جای بگذارد. 🔹️ دکتر پزشکیان در این دیدار با اشاره به ریشه کن شدن بیماری فلج اطفال و کزاز در ایران نیز گفت این دستاورد بزرگ نتیجه همکاری وزارت بهداشت، بسیج - وزارت آموزش و پرورش و دستگاههای دیگر در اجرای طرحهای ملی پیشگیری است که در طرح واکسیناسیون سرخک و سرخجه نیز این دستگاهها با یکدیگر همکاری خوبی دارند. 💻 Farsi.khamenei.ir
🔻گره گشوده‌نشدۀ جمهوری اسلامی: دوگانگی فرساینده 🖊مهدی جمشیدی ۱. در اسفند سال پنجاه‌ونه، شهید بهشتی که از جریان‌های لیبرال در قدرت رسمی، از جمله بنی‌صدر و نهضت آزادی به تنگ آمده بود، نامه‌ای به امام خمینی نوشت و وضع سیاسی را این‌گونه شرح داد: دوگانگی میان مدیران کشور، به «اختلاف دو بینش» مربوط می‌‏شود. یک بینش، معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد است که در عین پویا بودن، باید ملتزم به تعهد در برابر کتاب و سنّت باشد؛ اما بینش دیگر، در پی «برداشت‌‏های بینابین» است، که نه به‌کلّی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند است. بینش اوّل در برابر بیگانگان و هجوم به نظام، ‏به «تکیه بر توان اسلامی» و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‏‌ها یا دل‏سوزی‌‏های بیگانگان، معتقد و ملتزم است؛ اما بینش دیگر، هرچند زبانش همین را می‌‏گوید، اما در عمل، لرزان و لغزان است. بینش اوّل به شیوه‌‏ای برای زندگی امّت معتقد است که در عین گشودن راه به‌سوی پیشرفت، مانع «حل‌شدن مسلمان‌‏ها در دستاوردهای شرق یا غرب» باشد و آنان را بر «فرهنگ اصیل و مستقل اسلام»، استوار دارد؛ اما بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‌‏های آن، جامعه را به راهی می‌‏کشاند که درها را به ‌روی ارزش‌‏های بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام می‌‏گشاید. بینش اوّل بر روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می‌‏کند که جامعه را به‌سوی «امامت متقین» راه می‌‏برد؛ اما بینش دیگر، روی شرایطی تکیه می‌‏کند که راه را برای «نفوذ کم‌مبالات‌‏ها در سطوح مدیریّت امّت اسلامی» هموار می‌‏سازد. بسیاری از کسانی‌که در طول سال‌‏های اخیر در راه حاکم‌شدن اسلام اصیل کوشیده و رنج‌‏ها برده‌‏اند و در طول این سال‌‏ها به‌مقتضای طبیعت نظام شاهی، در همۀ سازمان‌‏ها «در اقلّیّت»‏ و «زیر فشار اکثریّت غرب‌گرا» به‌سر برده‌‏اند، هم‌اکنون در جمهوری اسلامی هم، دوباره تحت فشار همان اکثریّت قرار گرفته‌‏اند. این «اقلّیّت مؤمن» - که اگر حمایتش کنند، می‌‏رود که اکثریّت ‏شود - امروز ذلّت و خذلان مؤمنان را در جمهوری اسلامی لمس می‌‏کند؛ چنان‌که با چماق «ارتجاع» می‌‏کوبندشان و با «کارشکنی»، سد راه حرکت اسلامی آنها می‌‏شوند. اگر این دو بینش در ادارۀ امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه مشکلات مردم با سرعت و قاطعیّت حل می‌شود و نه می‌توان برای آینده، طرح‌های اصیل اسلامی ریخت. نظر ما این است که رشد دارندگان بینش اوّل (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام)، امروز به آن درجه رسیده است که نهادها به‌وسیلۀ صاحبان این نوع بینش اداره شود و ادارۀ جمهوری اسلامی بر پایۀ «یک بینش» استوار گردد. با همۀ این احوال، اگر ادارۀ جمهوری اسلامی به‌وسیلۀ صاحبان بینش دوّم را در این مقطع، اصلح می‌دانید، ما به همان کارهای طلبگی خویش بپردازیم و بیش از این، شاهد تلف‌شدن نیروها در جریان این «دوگانگی فرساینده» نباشیم. ۲. باور و برداشت من این است که بیش‌وکم، در بر همان پاشنه می‌گردد و جمهوری اسلامی، همچنان گرفتار «دوگانگی فرساینده» در عرصۀ قدرت سیاسی است و حاکمیّت در طول دهه‌های گذشته، میان همان «دو بینش متضاد»، دست‌به‌دست شده است؛ هرچند باید گفت جریان تجدّدی، بسیار بیشتر قدرت را در اختیار داشته است. ما همچنان در تلۀ همان «پرسش‌های آغازین» و «مسأله‌های مقدّماتی»‌ای گرفتاریم که شهید بهشتی در سال پنجاه‌ونه مطرح کرد؛ آن هم در بالاترین سطوح سیاسی و حاکمیّتی. حتی انتخابات نیز به دستاویزی برای یارگیری اجتماعیِ نیروهای تجدّدی بر اساس بینش دوّم تبدیل شده و اینان توانسته‌اند بخش‌هایی از جامعه را به چنگ آورند و آنها را به ابزار چانه‌زنی و فشار سیاسی تبدیل کنند. ما در مرداب تکرار و بازتولید مستمرِ «تضادهای بنیادین» و «اصطکاک‌های ابتداییِ» انقلاب افتاده‌ایم و هر دهه، دست‌وپا می‌زنیم و ناله سر می‌دهیم، اما گرهی گشوده نمی‌شود و دوباره و چندباره، نیروهای تجدّدی به قدرت راه می‌یابند و دوگانگی فرساینده می‌آفرینند. گذشتِ بیش از چهار دهه، زمان کمی برای گذار از این چرخش‌های مخرّب و تلاطم‎‌های متوقف‌کننده نبوده است و باید تأمّل کرد که چرا به جای حرکت سیاسیِ تثبیتی و تکاملی، هنوز هم درگیر نوسان‌ها و رفت‌وبرگشت‌ها در لایۀ ساختارِ بینشی هستیم. تاکنون این «چرخۀ باطل» ادامه یافته و ازاین‌جهت، شاهد تراکم و انباشت دشواری‌ها هستیم. به تعبیر رهبر انقلاب، ما دچار «بیماری‌های مزمن» شده‌ایم و سخت، محتاج «تحوّل» – به معنی دگرگونی‌های عمیق و اساسی – هستیم؛ اما چرخش‌ها و تذبذ‌ب‌ها و تلاطم‌های سیاسی در لایۀ قدرت رسمی، امکان‌ها را اقلّی و موقتی کرده است. حتی باید گفت اینک، برخی از بدیهیّات و بیّنات انقلاب نیز به چالش کشیده می‌شوند و تردیدافکنی، به ستون‌فقرات تفکّر انقلابی راه یافته است. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️ آن که رئیس جمهور خواهد شد! 🔹آنها که تصور می کنند تا چند روز دیگر پزشکیان رئیس جمهور خواهد شد سخت در اشتباهند! چون : 🔹پزشکیان نه تنها ایده والگوی مشخصی برای اداره کشور ندارد بلکه درک و تصور او از اداره کشور و جایگاه ریاست جمهوری و اختیارات و مسئولیتهای آن غیرواقعی و تخیلی است ! حوصله مطالعه و کسب اطلاعات در این عرصه را هم ندارد. 🔹پزشکیان نه مانند خاتمی اهل نظر و اندیشه است و نه مثل رفسنجانی و احمدی نژاد شخصیتی مدیر و قدرت طلب ! او حتی مانند روحانی، سیاست باز و سیاسی کار هم نیست! 🔹نگاه پزشکیان به سیاست و اداره کشور بسیار عامیانه و معمولی است و نه می تواند و نه مایل است از پیچیدگی های حکمرانی درک درستی داشته باشد! او حتی با وجود چهار دوره نمایندگی مجلس ( و یک دوره نایب رئیسی مجلس) توانایی و تمایلی به انجام وظایف نمایندگی هم نداشت و به گواهی برخی از نمایندگانی که در مجالس مختلف با او همکار بوده اند از انجام بسیاری از مسئولیتهای نمایندگی شانه خالی می کرد. 🔹 و دقیقا به علل فوق ، اصلاح طلبان او را گزینه ای مطلوب برای ریاست جمهوری دانسته و با هدف بازگشت به قدرت ،گرد او جمع شده و برایش تبلیغات کردند. طرح اصلاح طلبان برای دولت پزشکیان از این قرار است : 🔹پزشکیان در ظاهر رئیس جمهور خواهد بود و برخی از وظایف تشریفاتی و نمایشی رئیس جمهور را انجام خواهد داد اما در عمل،قدرت میان طیفهای مختلف اصلاحات تقسیم خواهد شد و ریاست جمهوری بنام پزشکیان اما به کام قدرت طلبان اصلاحات خواهد بود! ‌🔹 ریاست جمهوری پزشکیان،سفره گستره قوه مجریه را دو دستی تقدیم تشنگان قدرت خواهد کرد و آنها بدون مزاحمت یا دخالت رئیس جمهور، هر چه بتوانند انجام خواهند داد و هر چه اراده کنند را خواهند بلعید و البته طوق مسئولیت و پاسخگویی را بر گردن پزشکیانِ بی خبر و ساده دل خواهند انداخت و هزینه های تخلفات و منفعت طلبی هایشان را به حساب پزشکیان واریز خواهند کرد ! 🔹در عمل، سکان ریاست جمهوری به دستِ تازه بدوران رسیده ها و نسل میانی اصلاحات خواهد افتاد،بدون آن که مسئولیت،پاسخگویی،عواقب و پیامدهای منفی آن را پذیرفته و برعهده گرفته باشند! 🔹نشانه های این روند خطرناک و فاسد در شکل گیریِ کمیته هایِ سهم خواهی و تقسیم قدرت به مدیریت ظریف و با مشارکت سیاسی کاران حرفه ای جبهه اصلاحات به وضوح قابل مشاهده است!(روندی که حتی داد بهزاد نبوی را هم درآورده است!) 🔹به همین دلیل،"دولت آینده" خطرناک ترین و آشفته ترین دولت جبهه اصلاحات خواهد بود چون رئیس جمهور آن،تسلطی بر زیر مجموعه خود نخواهد داشت و مدیران دولت هم از رئیس جمهور حساب نخواهد برد و تمکین نخواهد کرد! 🔹راهکار مقابله با این وضع نامطلوب،ورود جدی، هوشمندانه و بی تعارف مجلس به مقوله رای اعتماد به وزرا است و در این مسیر مسئولیت اصلی بر دوش نمایندگان انقلابی و متعهد مجلس است.نمایندگانی که مانع تکرار خطای نابخشودنی مجلس نهم در دادن رای اعتماد کامل به کابینه پر مسئله و مشکل ساز حسن روحانی باشند. دکتر کوشکی 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari