eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
126 دنبال‌کننده
14هزار عکس
15هزار ویدیو
223 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
پروژه تفرقه اندازی توسط اصلاح طلبان افراطی به گزارش صراط، اخیرا کلیپ تقطیع شده ای از یکی از برنامه های زنده صداوسیما در فضای مجازی وایرال شد. 🔹اما پشت صحنه این تقطیع، جریان رسانه ای اصلاحطلبان بود که با فریب مخاطب، صداسیما را در مقابل دولت نشان دادند. 🔻حیله ای که با روشنگری و انتشار اصل برنامه برملا شد اما این مساله نکاتی داشت: 🔸شخصیت های رسانه ای نزدیک به دولت با ادبیات سخیف نسبت به سازمان صداوسیما و مجری و حتی مدعوین، نشان دادند طبق معمول طاقت هیچ نقد و انتقادی را ندارند. (هرچند در مورد مذکور ادبیات نقد اشتباه بود که مجری نیز تذکر داد) 🔸جریان رسانه ای اصلاحطلبان هر برنامه ای که مفید باشد و مخاطب جذب کند را آماج حملات خود قرار میدهند تا آن برنامه بی اعتبار شود و نقدهای اصولی نیز شنیده نشود. 🔸برخلاف ادعای وفاق ملی از طرف دولت، اطرافیان رئیس جمهور و مخصوصا شخصیت های رسانه ای دولت بیشترین حملات را علیه نهادهای قانونی و ملی دارند و دنبال بستن دهان منتقدان به همان سبک دوره حسن روحانی هستند تا کسی جرات نقد نداشته باشد.! 🔸اصلاحطلب ها در نقد این برنامه به جایگاه رئیس جمهور در قانون اساسی و تنفیذ او توسط رهبری و شورای نگهبان و آرای مردم استناد کردند اما مگر شهید رئیسی نیز رئیس جمهور نبود؟ پس چرا ناجوانمردانه تخریبش میکردند؟! 🔸افرادی مثل رحمت ا.. بیگدلی که خود از شخصیت های محوری در اهانت به شهید آیت الله رئیسی بوده و حتی بعد از شهادت ایشان نیز دست بردار نیست با چه رویی سخن از تخریب رییس جمهور میزند؟ مگر شهرت ایشان با چیزی غیر از اهانت و تمسخر بوده؟! 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
هدایت شده از سید
دلم برای مقام معظم رهبری این مقتدر مظلوم می‌سوزد مقام معظم رهبری فرمودند دلم برای رئیسی سوخت، وقتی کمی درباره این فرمایش فکر کردم، بنده هم دلم برای حضرت علی علیه السلام سوخت چون که فردی با خصوصیات فوق بشری مجبور بود، با افرادی مانند .... یا اشعث بن قیس، ابوموسی اشعری، شریح قاضی و دیگران کار کند به طوری که آنقدر از عثمان حمایت کرد که فرمودند: ترسیدم گناه کرده باشم در همان زمان افرادی مانند ابوذر غفاری، مالک اشتر، عمار یاسر به صورت صریح و آشکار عثمان را نقد می‌کردند و نمی‌گفتند چون حضرت علی علیه السلام حمایت می‌کند ما دیگر نباید نقد کنیم. دلم برای امام حسن مجتبی علیه السلام سوخت که با آن ویژگی‌های فوق بشری مجبور بود افرادی مانند اشعث بن قیس را در کنار خود نگه دارد، اما همان موقع مالک اشتر به صورت صریح و اشکار اشعث را نقد می‌کرد. و دلم برای مقام معظم رهبری سوخت که در دولت آقای هاشمی رفسنجانی مجبور بودند ایشان را تحمل کنند و فرمودند باید از دولت حمایت شود، البته در عین حال انتقادهای خود را نیز مطرح می کردند، مانند اینکه فرمودند: چرب و شیرین دنیا به دهان مسئولین مزه کرده و یا اقتصاد اسلامی اقتصاد لیبرالیستی نیست و یا مسئولین نباید به سمت اشرافی گری بروند و ... اما عده‌ای از انقلابیون مانند نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اجازه هیچ گونه انتقادی به نیروهای انقلابی نمی‌دادند در حالی که حضرت اقا بارها فرمودند دانشجو باید تحلیل سیاسی داشته باشد ولو غلط، و یا فرمودند دانشجو باید وسط میدان باشد، به طوری که برای طرح انتقاد در زمینه اشرافی‌گری و عدم رعایت محرومین در دولت آقای هاشمی مجبور بودیم به لطایف الحیل متعددی متوسل شوم و یا مقام معظم رهبری از دولت آقای روحانی حمایت کردند و از مذاکره کنندگان حمایت کردند اما عده‌ای از انقلابیون که آن همه فرمایشات حضرت آقا در نقد مذاکره و اعتماد به آمریکا را فراموش کرده بودند، از برجام حمایت زیادی می‌کردند و به هیچ عنوان نقدی را به برجام بر نمی‌تابیدند و این رویکرد موجب شد که برجام در ۲۰ دقیقه بدون توجه به نقدهای کارشناسانه ی دلسوزان انقلاب در مجلس انقلابی تصویب شود و نتیجه آن شد که شد و مقام معظم رهبری برجام را خسارت محض نامیدند و برجامی تصویب شد هر آنچه آمریکایی‌ها می‌خواستند داشت مثل مکانیسم ماشه و ... بسیاری از از آنچه ما می‌خواستیم را نداشت. اکنون نیز حضرت آقا بر اساس وظیفه و رویه همیشگی خودشان در حمایت از دولت‌ها از دولت پزشکیان حمایت می‌کنند اما برخی از انقلابیون گمان می‌کنند این حمایت به معنای این است که دیگر هیچ انتقادی به دولت آقای پزشکیان نباید صورت گیرد و بدتر از آن اینکه بعضاً برخی از سخنانِ سرتاپا اشتباه ایشان را توجیه می‌کنند به طوری که انسان تعجب می‌کند که با چه منطقی این عزیزان این گونه توجیه می‌کنند و منتقدین را به چوب تمسخر، توهین و تهمت محکوم و منکوب می‌کنند و اینجاست که باید بگوییم دلم برای مقام معظم رهبری می‌سوزد. رزمندگان جهادتبیین حزب‌الله .
هدایت شده از محسن قنبریان
حجت الاسلام والمسلمین قنبریانقسمت چهارم؛ حلقه میانی، فناوری خلق اراده عمومی در گام‌دوم.mp3
زمان: حجم: 4.29M
🎙 حلقه های میانی، فناوری خلق اراده عمومی در گام دوم | حجت الاسلام قنبریان: 🔹تو امروز باید خلق اراده عمومی کنی چون تو برای اقلیت زندگی نمی کنی تو می خواهی هشتاد میلیون ایرانی را به یک سرانجامی برسانی نه فقط متدینانت را از آلودگی نجات دهی این یک فناوری میخواهد یعنی خلق اراده عمومی... @hoseinie_hedayat ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از صراط (تحلیل_سیاسی)
آیا اسرائیل واقعا می خواهد وارد جنگ تمام عیار با لبنان شود؟ - مجید رجبی.mp3
زمان: حجم: 27.82M
آیا اسرائیل واقعا می خواهد وارد جنگ تمام عیار با لبنان شود؟ 🎙گفتگو با مجید رجبی 📆 ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۳۸ دقیقه به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 @tahlilisiyasiseraat @seraat_tahlil_siyasi
هدایت شده از روزنه
درسی که تعطیل نشد! به بهانه تعطیلی درس فقه و اصول استاد آیت‌الله (حفظه الله تعالی) ▫️امروز یکم مهرماه ۱۴۰۳ روز نخست درس فقه و اصول جناب استاد آقا سیدمجتبی بود. ایشان بعد از ذکر مقدمات و نکات اخلاقی و توصیه‌های طلبگی،رسما اعلان کردند که درس‌شان تعطیل است. دلیل تعطیلی را هم مسئله‌ای بین خود و خداوند متعال و ائمه اطهار علیهم‌السلام بیان کردند و از قبل نسبت به هر نوع شائبه سیاسی و امنیتی و... دفع دخل مقدر کردند. امروز اغلب آن ۷۲۰نفر که بطور برخط در درس حضور داشتند و البته شاگردانی که به هر دلیل روز نخست را حضور نداشتند، دچار نوعی حیرت و شوک شدند! همه راز تعطیلی درس را جویا می‌شدند اما بحث‌های مجازی و تلفنی دوستان با اندوه و حسرت و غبطه، ناتمام می‌ماند! قدیمی‌ترهای درس که سال‌های قبل از کرونا از نزدیک از علم و معنویت و حسن سلوک و شاگردپروری استاد بهره برده بودند، غصه‌شان بیشتر بود ولی کمتر متعجب شده‌ بودند. هر که با استاد آشناتر است بهتر می‌داند که او اهل است و حقیقتا جز خدا نمی‌خواهد و جز تلاش برای جلب رضای اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شب و روز سپری نمی‌کند. آری! محاسبات مردان خدا با حساب و کتاب اهل دنیا تفاوت‌ها دارد. مردان خدا برای آنکه سری میان سرها شوند، تمهید مقدمات نمی‌کنند، برای کسب کرسی دنیا _حتی اگر مناصب دینی باشد_ خود را به آب و آتش نمی‌زنند، به وقت برای خدا سخن می‌گویند و به وقت برای خدا سکوت پیشه می‌کنند؛به‌وقتش برای خدا قیام می‌کنند و به‌وقتش دست از اقدام می‌کشند. در زمانه ما بزرگترین اسوه خداخواهی در حیات حوزوی است؛ یک روز کشف اسرار نوشت و روز دیگر به احترام آیت‌الله العظمی بروجردی سکوت ۱۶ساله در پیش گرفت و در قبال زعیمش علمی بلند نکرد؛ مردی که برای مرجعیت و سایر مناصب دینی و دنیوی قدمی برنداشت و محافل دنیازده و سیاست‌زده روزگار را متحیر کرد.راهی که راهبر عالی‌قدر و عزیزمان هم طی کرد. آری!حاج‌آقا مجتبی شاگرد مکتب امام و آقاست؛ در ابتکار و شجاعت علمی، سیره اخلاقی _به‌ویژه دوری تام و تمام از آقازادگی_ و خط‌شناسی و مرزبندی با اغیار بر اساس اسلام ناب محمدی. تحلیل این اقدام _سهل‌الوصول برای اهل معنا_ البته فراتر از فهم دنیاپیشگان و اهل قدرت است که همه چیز را با نگاه سلبی و سیاسی می‌نگرند. عیار و اعتبار درس پرمغز جناب استاد برای آنها که با مکاتب فقهی/اصولی آشنا و بر تولیدات فکری و فقهی و عیار فضلای حوزه‌های نجف و قم اشراف دارند، کاملا مشخص است. اکنون بهانه‌ای پیدا شده برای بازگفتن نکاتی مختصر از سیره حسنه استاد در ساحت تدریس: حفظ احترام فقها از متقدمین و متأخرین در عین ارائه ابتکارات علمی به‌ویژه در ساحت دانش اصول، نگاهی عمیق به روش سندشناسی روایت، حریت علمی، حفظ کرامت طلاب در عالی‌ترین سطح ممکن، توجه به پرورش اخلاقی طلاب بدون قرار دادن خود در جایگاه استاد اخلاق، حق‌الناس دانستن وقت طلاب و استفاده از تک‌تک دقایق درس برای تدریس، پرهیز از خودنمایی علمی به‌معنای منفیِ کلمه در عین نظرورزی و ارائه مطالب عمیق و جدید علمی، پایبندی به تذکر و توسل و بزرگداشت شعائر شیعی، حسن معاشرت با طلاب و... از سال ۷۴ که استاد در مدرسه مبارکه آیت‌الله مجتهدی معالم و مدتی بعد حلقات را با تعداد معدودی از طلاب کوشا شروع کردند تا امسال که ۱۶۰۰ نفر از طلاب و فضلا(۱۰۰۰نفر از قم، ۳۰۰نفر از حوزه خراسان، ۳۰۰نفر سایر شهرها) برای شرکت در درس ایشان ثبت‌نام کرده بودند، درسی پربار و بی‌حاشیه و شاگردپرور داشته‌اند. در تمام این سال‌ها کسی به یاد ندارد که تمهیدی برای ترویج درس خود کرده باشد یا از انتساب به آقا در این جهت بهره برده باشند.مشی بر اصالت‌ها و سنت‌های حوزوی بود که هر روز بر گرایش فضلا به ایشان افزود. هرچند امروز هم فضلای فراوانی به عمق و اعتبار درس ایشان اعتراف دارند اما به رسم حجاب معاصرت، حتما فرداها در حوزه‌ها بیش از اینها از نکات تازه‌یاب و ناب روشی و محتوایی درس حاج‌آقا مجتبی خواهند گفت و خواهند نوشت. چنان‌که امروز بعد از حدود نیم قرن از شهادت آیت‌الله حاج‌آقا مصطفی خمینی، آثار فکری و فقهی او مورد توجه خواص گوهرشناس قرار گرفته است. به شهادت فضلای متقی و متتبع که محضر علمی جناب استاد را درک کرده‌اند، ایشان فراتر از ابتکارات علمی، دارای مکتب اصولی است که شاکله اصولش را از اغلب اصولیون صاحب‌نظر معاصر متفاوت می کند. نیز دارای منظومه علمی است و در القای فقه و اصول توانسته بین مجموعه معارف اسلامی ارتباط منسجم و منطقی ایجاد کند. معنای این اقدام را خواص حوزوی بهتر متوجه می‌شوند؛ تعطیلی درسی با این سطح (از حیث کمی و کیفی) با انگیزه‌های معنوی، پای گذاشتن در سبیل سلف صالح حوزه‌هاست و فعلا نمی‌توان از آن رمزگشایی کرد. امروز درس حاج‌آقا مجتبی تعطیل نشد، بلکه تازه آغاز شده است... @rozaneebefarda
هدایت شده از فرقه نیوز
21.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پاسخ به یک ؛ آیا در آیهٔ پنجم سورهٔ توبه دستور به قتل همهٔ غیرمسلمانان داده شده؟ ❗️کارشناس شبکهٔ معاند با استناد به آیهٔ پنجم سورهٔ توبه ادعا می‌کنه قرآن دستور به قتل تمام غیر مسلمانان داده! 🎙پاسخ استاد هاشمی را بشنوید @ferghenews_com
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عبدالله هاشم؛ جانشین احمدالحسن با دیدن این کلیپ، با ماهیت فرقه احمدالحسن بصری (یمانی دروغین) آشنا شوید. @antihalghe @antihalghe
1.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهدی دوم و امام چهاردهم! عبدالله هاشم یکی از یاران احمدالحسن است که خود را امام و مهدی پس از او می‌داند. او بر این باور است که نام او در وصیت پیامبر(ص) ذکر شده است. طبق باور احمد الحسن؛ هر کسی به باطل ادعای وصایت کرده و خود را صاحب وصیت بداند از سوی خداوند جانش گرفته می شود. از طرفی عبدالله هاشم با وجود ادعای وصیت زنده است و جریان مکتب نیز او را به حقانیت نمی شناسند! زنده ماندن عبدالله هاشم و ادعای احمد مبنی بر کشته شدن مدعی دروغین، معمای گره خورده ای است که توان باز کردن آن را ندارند... @antihalghe @antihalghe
هدایت شده از  ستاد ترویج احکام
🔰احڪـ🔎ــام پزشڪـــ🩺ـــی ❗️بعضی از مردم فکر می‌کنن که سقط جنین تا حدود 4 ماهگی که روح در بچه دمیده نشده اشکال نداره. 📛 درحالی‌که این‌طوری نیست.❌ ✍️ طبق نظر همه مراجع، سقط جنین در هر سنی که باشه حرامه.⛔️ ✌️ تفاوت سن جنین فقط باعث می‌شه مقداره دیه و جریمه این گناه فرق کنه. ⭕️ سقط جنین حرام و از گناهان کبیره است. توی قرآن هم (۳۱ اسراء و ۱۵۱ انعام) از این گناه بزرگ نهی شده. سقط در روایات قتل گفته شده، موجودی که نمی‌تونه از خودش دفاع کنه، گناه داره مورد چنین جنایت هولناکی قرار بگیره..💔 🔺منابع: رهبری، اجوبه، س،1263؛ سیستانی منهاج، ج3 م1379، رساله، ج،4 م721؛ مکارم، احکام بانوان م،928؛ شبیری، رساله، م147؛ وحید رساله، احکام دیه. ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ 🙏 📲کانال ما در ایتا: ⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2028667027Ce4532d7cae ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
هدایت شده از  ستاد ترویج احکام
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰احڪـ🔎ــام‌ همسرانــ💕ــه ⁉️در صورتی که شوهر، نفقه یا مهریه‌ی همسر خود را از راه خلاف بپردازد، دریافت آن، چه حکمی دارد؟🤔 🔻درآمد مردی از راه خلاف است،اگر از این پول بعنوان نفقه یا مهریه بدهد و همسرش بگیرد، آیا اشکالی دارد؟ اکنون وظیفه همسرش چیست؟🧐 🔻نباید مهریه را بگیرد؟ 🤨 💠 ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ 🙏 📲کانال ما در ایتا: ⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2028667027Ce4532d7cae ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
هدایت شده از  ستاد ترویج احکام
🔰احکـ🔎ــام امــــ📿ـــام جماعتـــ👥 💠 وظیفه مأموم درصورتی‌که نتواند حمد را تمام کند⬇️⬇️ ⁉️ اگر در نماز جماعت، امام در ركعت سوم و مأموم در ركعت دوم باشد و پيش از تمام شدن سوره حمد توسط مأموم، امام به ركوع برود و مأموم نیز اگر بخواهد «حمد» را تمام كند به ركوع امام نمی‌رسد وظیفه‌ی مأموم چه است؟🧐 ✅ همه مراجع عظام تقلید: اگر در رکعت دوم امام جماعت، اقتدا کنیم و در رکعت بعدی همزمان با پایان حمد، امام به رکوع برود، در این صورت، شما نباید سوره بخوانید. باید خود را به امام جماعت برسانید. یعنی خواندن سوره در این صورت، واجب نیست. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📚 منابع: رساله نماز و روزه رهبر معظم انقلاب، مسئله ۷۳۷ و ۷۳۹، استفتائات مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━ 🙏 📲کانال ما در ایتا: ⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2028667027Ce4532d7cae ━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━