eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
14.3هزار عکس
15.2هزار ویدیو
224 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
گوشم به «در چشم باد» است که نمیدانم برای بار چندم دارم با ولع تماشایش می‌کنم و چشمم به ورقهای «نامه جمهور» است که چند شبی‌ست قبل از خواب می‌خوانمش. «در چشم باد» رسیده به فصل اشغال. ایران حرف متفقین را گوش داده و اتباع آلمان را اخراج کرده اما روس و انگلیس از شمال و جنوب مرزها را رد کرده‌اند و دارند کشور را اشغال می‌کنند. ایران در شرایط پیشا اشغال است. اینطرف در نامه جمهور اما حکایت، حکایت پسا اشغال است. حکایت آدمهایی که از وقتی چشم باز کرده‌اند خاکشان اشغال بوده. آدمهایی که در خاک خودشان، در خیابانهای خودشان و حتی در خانه خودشان اختیاردار نبوده‌اند. آدمهایی که برای از اینور کشور رفتن به آن طرفش باید اجازه می‌گرفته‌اند و اشغالگران نمی‌دادند. آدمهایی که بخاطر یک چاقوی آشپزی در ایست بازرسی اشغالگرها دستگیر شده و دو سال رفته‌اند زندان. آدمهایی که با یک الاغ و گاری باربری می‌کرده‌اند و اشغالگرها الاغ را کشته‌اند بی‌دلیل و اینها مجبور شده‌اند گاری را به دوش خود بکشند و نان دربیاورند. از تلویزیون در چشم باد می‌بینم و در نامه جمهور گفتگوهایی می‌خوانم با فلسطینیان که از زندگی در خاک اشغال شده می‌گویند. آه می‌کشم، بغضم را فرو می‌دهم و صلوات می‌فرستم به روح هر کس که در تاریخ ایران در برابر اشغال و گلوله دشمن خارجی ایستاده است... بعد نوشت: شماره هشتم نامه جمهور را هر طور هست گیر بیاورید و این گفتگوهایش با فلسطینیان را بخوانید. گفتگوها در قالب روایتهایی روان تنظیم شده‌اند و خوش‌خوان هستند. از اینجا هم می‌توانید سفارش دهید: @ketab_hafezeh_tarikhi ماهبندان | محمدرضا شهبازی @mahbandan
3.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥صحبت‌های زیباکلام خطاب به الله کرم را بشنوید. 💥امروز که ما هزاران موشک داریم خوشحال تر و در رفاه تریم یا ۱۵ سال پیش که موشک کمتری داشتیم!؟ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ ✅کانال 👇 @meysame_tammarr
🤔 آقای فضائلی عزیز در مورد چند بیت شعر که به اشتباه در روزنامه کیهان به رهبری منتسب شده بود، کوتاه و قاطع موضع گرفته و تکذیب کردند!!! در حالیکه اصلا یک مسئله کم اهمیت بود و خود شریعتمداری رسما اشتباه رو پذیرفته و عذرخواهی کرده بود. 😳اما در مورد نسبت عجیب و غریب رهبری در حمایت از ظریف، چنان مبهم، دو پهلو، طولانی و با تاخیر توضیح داده اند که اساسا برعکس برداشته شده است!!! (می بینید که آقای فتحی با ۳۰۰ هزار عضو، کاملا برداشت اشتباه را در کانالش درج کرده!!) 😔آخه چرا ؟! شما آقای فضائلی که به قبر و قیامت اعتقاد داری که ... 🇮🇷کانال داداش کوچیکه👇 ❣ @dada69
محسن قنبریانشأن مردم در آینه تاریخ.mp3
زمان: حجم: 3.71M
🎙 فاطمیه در نگاه کلان ▪️کنشگری همه‌جانبه: از فریاد حق‌طلبی تا تلنگر به دل‌ها ▪️مبارزه‌ای به وقت ضرورت: در برابر پلیدیِ آشکار شرارت ▪️شأن مردم در آینه تاریخ: دعوتی برای برخاستن از نمای دور هم وقتی به فاطمیه نگاه کنید نمای یک کنش اجتماعی_سیاسی را می‌بینید. قبل از اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها چه گفتند، عَلَیه چه کسی گفتند، به نفع چه کسی گفتند، از راه دور یک کنش می‌بینید. یک فعالیت اجتماعی و سیاسی که از قضا از سوی یک زن تراز اسلام دارد رخ می‌دهد، در زمانی که مردان ساکتند. | | 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بس.یج تل.آویل اعلام موجودیت کرد 😱😅👏 ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ ✅کانال 👇 @meysame_tammarr
🔻طرحی برای جریانِ دانشجوییِ انقلابی -۱ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. از من دربارۀ جریانِ دانشجوییِ انقلابی و تکالیف کنونی آن پرسیدند. چون تجربۀ سال‌های اخیرم نشان می‌دهد که این جریان، برانگیخته و فعّال نخواهد شد و در دوران خواب‌آلودگی و انفعال به سر می‌برد، ترجیح دادم که به‌جای گفتگوی حضوری که زمان فراوانی را خواهد گرفت، چند سطری بنویسم. از همان برداشت نخستم آغاز کنم: دست‌کم یک دهه است که جریانِ دانشجوییِ انقلابی، دیگر پیشران و زنده و بانشاط نیست و حضور و حیاتش احساس نمی‌شود. در دهۀ هفتاد و نیمۀ نخست دهۀ هشتاد، این جریان توانست تا حد زیادی، گره‌گشا و کنشگر باشد اما به‌تدریج، در خواب زمستانی فرو رفت و به حاشیه رفت. این زمستان، همچنان ادامه یافته است. این نیز خود دلایلی دارد و از آن جمله، فقر هویّتی است. مبارزه و مقاومت و ایستادگی و مسئولیّت و کنشگری و خودآگاهی تاریخی، محتاج هویّت است و این هویّت است که آرمان‌ها را پیش می‌برد. غفلت از هویّت اسلامی و انقلابی و سرگرم‌شدن به فروعات و حواشی، جریانِ دانشجوییِ انقلابی را گرفتار توقف و ایستایی و رکود کرد. دیگر این‌که محافظه‌کاری و هراس و مصلحت‌اندیشی، به سکۀ رایج تبدیل شد و دهان‌ها را بست و فریادها را خاموش کرد. همه دچار تعارف و احتیاط و مداهنه شدیم و از عمل و اقدام و فاعلیّت بازماندیم. هنجارشدگیِ محافظه‌کاری، میدان را از دست ما ستاند و به دیگران واگذار کرد. [دوم]. این حکم و برداشت، خاص جریانِ دانشجوییِ انقلابی نیست، بلکه به‌‎طور کلی همۀ بخش‌های جریان دانشجویی، این‌چنین هستند. جریان لیبرال در دانشگاه‌ها نیز منفعل و بی‌قدرت و حاشیه‌نشین شده و صدای محکمی از آن شنیده نمی‌شود. اگر فصل انتخابات را کنار بنهیم، باید گفت شاخۀ لیبرالیِ جریان دانشجویی، در افسردگی و بی‌حالی به سر می‌برد. البته این وضع، اقتضای نظریِ آنهاست که فردگرا و خویش‌بسنده هستند، اما گذشته از این، به‌شدت دچار افول و انحطاط معرفتی شده‌اند. اگر در دهۀ هفتاد، وجه نظری داشتند و به مباحثات دانشگاهی علاقه نشان می‌دادند، اینک حتی از مقدّمات و ابتدائیاتِ مباحث نظری نیز آگاهی ندارند و گفتگو و دغدغه‌ و خواستۀ‌شان، معطوف به خودشان و لذّت‌شان و بدن‌شان است. مشارکت‌شان در جریان کثیف و خبیثِ زن، زندگی، آزادی نشان داد که هیچ سخن فاخر و مستقل و پیشبرنده‌ای ندارند و سقف مطالبات‌شان، کشف حجاب و غذاخوریِ مختلط است و زبان‌شان نیز به‌جای مفاهیم علوم انسانیِ تجدّدی، آغشته دشنام و فحاشی و رکیک‌گویی شده است. اینان، این‌چنین حقیر و بی‌مقدار شده‌اند و به قعر درۀ انحطاط اخلاقی و فکری سقوط کرده‌اند. صد رحمت به آن دوره‌ای که پادو و عملۀ احزاب اصلاح‌طلب بودند و به گروه فشارِ لیبرال‌های حزبی تبدیل شده بودند. [سوم]. اما جریان دانشجوییِ انقلابی، امکان تجدید حیات دارد و می‌تواند دوباره پرچم روشنگری و کنشگری را به دست بگیرد و آرمان فراموش‌شدۀ گام دوم انقلاب را یاری برساند. این امر، مقدور و میسّر است، اما وابسته به شروطی است که این جریان، تاکنون روی خوش به آنها نشان نداده است. مرحلۀ نخست، «خودسازی انقلابی» است؛ به این معنی که از لحاظ فکری و نظری، خود را تجهیز کند و بتواند با استدلال‌های قوی، وارد صحنۀ مواجهه شود. «بینش انقلابی»، وجه نظری دارد و این‌گونه نیست که انقلابی‌گری، متضمّن شعارها و ادعاهای میان‌تهی باشد، بلکه باید با قدرت تفکّر و خلاقیّت نظری به میدان و معرکه پا نهاد و آزاداندیشی را در فضای فسرده و خاموش کنونی، احیا کرد. انقلاب بدون «تفکّر»، راه به جایی نخواهد برد و جریان دانشجوییِ انقلابی در این باره، مسئولیت تاریخی دارد. باید به مطهری و مصباح بازگشت و از آنها آموخت. این دو، هیچ‌گاه کهنه و تکراری نخواهند شد و تاکنون، جایگزینی نیز نداشته‌اند. هیچ‌کس در قد و قامت آنها نیست و باید تأسف خورد که پس از مصباح، ما دچار فقدان پدر فکری شده‌ایم. از کسانی به‌عنوان جایگزین مصباح سخن می‌گویند ولی حقیقت این که هیچ‌یک، قابل‌مقایسه با او نیستند و بعضی نیز با اصالت‌های تفکّر انقلابی، فاصله دارند. باید همچنان به آثار مصباح مراجعه کرد و از او کمک طلبید. در لایۀ دیگر، آوینی و مددپور را دریابید. از کاروان زنده‌گان، به رحیم‌پور متصل شوید و از نوشته‌های کچویان، بهره‌ها ببرید. دربارۀ کچویان باید اضافه کنم که تفکّر او، نظیر و شبیه ندارد؛ از عمق دینی و اتقان فلسفی گرفته تا اصالت انقلابی. ما حق او را به جا نیاوردیم و از دریای نبوغ و خلوص و تعمّق او استفاده نکردیم. به‌هرحال، در این خلاء و نقصان، بیشتر محتاج خودسازی معرفتی هستیم. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ویدئوی جدید ✌️ 👈 این قسمت: خداروشکر رئیس‌جمهور نشد ...🤲🥲 🖥 عضو کانال "" بشید 👇 https://eitaa.com/joinchat/3052077319Cc23b92694b
نظر آیت الله سیستانی درباره ولایت فقیه ⭕️یکی از سوالاتی که مکرر درباره مطرح می شود دیدگاه علما و معاصر در مورد ولی فقیه است. ♨️ نظر حضرت حفظه الله بدون هیچ توضیحی از سایت ایشان تقدیم حضورتان می گردد. 🌐 | ما را به دوستان طلبه خود معرفی کنید 👇 🆔 @antisecular_ir
عقب‌گرد به مفسده حق مأموریت ارزی! ✍️ علی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت شهید رییسی) 🔹برخلاف انتظار، عادلانه‌سازی، شفافیت و نظام‌مند کردن پرداخت‌های دولتی، یک گام به عقب بازگشت! لغو یکی از مصوبه‌های مترقی پیرامون قاعده‌مندسازی حق ماموریت‌های ارزی که شهید رئیسی شخصا پیگیر آن بود، بر نگرانی‌هایی دامن می‌زند. 🔹پس‌از پیگیری‌های شخصی شهید رئیسی که مبتنی بر تجارب چندین ساله ایشان راجع‌به آفات گسترده بی‌قید‌وبند بودن سفرهای خارجی کارمندان و وابستگان به دولت بود، هیئت وزیران در جلسه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ حق ماموریت‌ها را نظام‌مند کرد. 🔹به‌طور خلاصه، آن آیین‌نامه هر نهادی را که به‌نحوی از منابع عمومی بهره‌برداری می‌کند، حتی شرکت‌هایی که به‌ظاهر غیردولتی هستند اما هزینه‌های آن‌ها از محل اموال مردم تأمین می‌شود، ملزم کرده بود حق مأموریت‌های خود را به‌صورت ریالی پرداخت کنند. اخیرا مصوبه‌ای منتشر شد که در کمتر از یک‌سال مصوبه پیشین را لغو می‌کند. در این باره گفتنی‌هایی است. 🔹۱- رعایت سقف پرداختی به مدیران دولتی، شفافیت در پرداختی‌هایی که از بیت‌المال صورت می‌گیرد، عادلانه‌تر کردن پرداختی‌ها، نظارت‌پذیری بر پرداختی‌ها، اِعمال مؤثر قوانین ناظر به حقوق و مزایا، جلوگیری از سوق دادن دستگاه‌ها به عقد قراردادهای خارجیِ غیرضرور یا خرید اجناس خارجیِ دارای مشابه داخلی که از گلایه‌های همیشگی تولیدکنندگان و دانش‌بنیان‌ها بود و اجتناب از تهییج مدیران دولتی به سفرهای خارجی غیرلازم، از جمله فوایدی بود که می‌توان برای آن آیین‌نامه ذکر کرد که می‌توانست در صورت اجرا به حاصل شدن این نتایج امیدوار بود. حالا همه این فوایدی که می‌توانست حاصل شود با لغو آن مصوبه، عملا از دست رفته می‌نماید! 🔹۲- با تصمیم جدید دولت، عملا اجرای قوانین و اسناد بالادستی متعددی که رعایت سقف، عدالت و شفافیت را در پرداختی‌ها الزام می‌کند، مبهم باقی خواهد ماند. حق مأموریت ارزی، یکی از موارد قابل اعتنایی است که نظام عادلانه پرداخت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده بود. از این‌رو، لغو تصویب‌نامه ۱۴۰۲، چنین مشکلات حقوقی‌ای هم در پی خواهد داشت. 🔹۳- بدعت ناصواب لغو یک مصوبه پیش‌از اجرای کامل آن، به‌جای اصلاح آن، نتایج غیرقابل دفاعی خواهد داشت. ممکن است اقتضائات روز و پیش‌آمدهای جدید، یک مصوبه را نیازمند اصلاح کند و طبیعتاً اصلاح در چنین مواردی منطقی خواهد بود. اما لغو یک مصوبه، که ضرورت‌های عقلی، قانونی و عرفی آن، آن‌گونه که در بند اول اشاره شد، کماکان پابرجاست، علاوه بر این‌که شائبه‌برانگیز است، در نگاه کلی می‌تواند باعث پس‌رفت حکمرانی هم بشود. 🔹اکنون می‌توان این سوال را مطرح کرد که عقب‌گرد پرداخت حق مأموریت به شیوه ارزی و دستی که شفافیت‌گریز است، آن‌گونه که در تصویب‌نامه بیش‌از ربع قرن پیش پیش‌بینی شده بود، چه فوایدی دارد؟ 🔹موفقیت در وصول به اهداف خرد و کلان، در گرو ثبات در سیاست‌گذاری و پرهیز از اقدامات دفعی – حذفی است. عوارض اقدامات دفعی – حذفی وقتی بیشتر خواهد شد که پشتوانه این اقدامات، برآوردن مطالبات گروهی باشد که از منابع عمومی بهره‌های زیادی می‌برند و به مصادر قانون‌گذاری و آیین¬نامه¬گذاری هم دسترسی دارند. 🔹اکنون و با مصوبه جدید که تصویب‌نامه قبلی را لغو کرده است، هر کسی که یک هفته به مأموریت خارجی می‌رود، با احتساب معادل ریالی یورو که بیش‌از ۷۰ هزار تومان است، بین ۲۵ میلیون تا ۱۰۲ میلیون تومان حق ماموریت دریافت خواهد کرد، علاوه بر هزینه بلیط و اقامتگاه و سایر هزینه‌های متداول! به بیانی دیگر، اکنون کسی که یک هفته به مأموریت خارجی می‌رود، علاوه بر حقوق و پاداش‌های مندرج در حکم، بیش‌از سقف حقوق پایه یک کارمند دولتی، حق ماموریت هم دریافت خواهد کرد. 🔹نانوشته پیداست عموم کارمندان دولتی به ماموریت‌های خارجی دسترسی ندارند؛ اصحاب کارتل‌های اقتصادی و شرکت‌های خاص و برخی از افرادی که امکان ماموریت خارجی را دارند، می‌توانند از مواهب سفر خارجی بهره‌مند شوند. 🔹عجیب نیست این عده برای لغو مصوبه‌ای که منافع آن‌ها را به خطر انداخته است بکوشند؛ عجیب لغو مصوبه‌ای است که منافع عمومی را منطبق بر قانون و اخلاق بر منافع گروهی خاص ترجیح داده بود! •┈••✾🔹✾••┈• ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi •┈••✾🔹✾••┈•
💢 نخستین معلمِ جهاد تبیین 💠 حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد رودگر: 🔸 درست است؛ ایشان شناخته‌شدنی نیستند اما لایه‌هایی از شخصیت ایشان برای ما قابل‌دستیابی، ادراک و دریافت است که عمدتاً ناظر به شخصیت حقوقی ایشان و البته برخی از زوایای شخصیت حقیقی‌شان است. 💯 ما می‌توانیم مسائل، رفتاروکردارهایی را شناسایی کنیم و درباره‌شان محققانه به آگاهی برسیم که مربوط می‌شود به سبک و شیوه زندگانی‌شان در خانه و کنشگری‌هایشان در فعالیت‌های مختلف اجتماعی‌سیاسی در بیرون از منزل، به‌ویژه زمانی که لازم بود به مسائل این‌چنینی رسیدگی فرمایند. ♨️ این ابعاد و اضلاع شخصیتی ایشان بسیار مهم است. این‌که حضرت‌شان در همسرداری، تربیت و پرورش فرزندان، انجام امور خانه و غیره، چگونه تعامل و رفتاری داشتند. همچنین ورودشان به مسائل اجتماعی و سیاسی با آن بصیرت نافذ که داشتند، حضور و ظهور فعال و بالفعل از خودشان نشان دادند؛ چه زمان پیامبر اکرم(ص) مانند غزوه‌ای که حامی و پرستار پیامبر(ص) بودند، چه دوره پس از پیامبر اکرم(ص) که بسیار دشوار و سخت بود که امامت غدیری را در برابر خلافت سقیفه‌ای روشنگرانه جا انداختند و با تبیینگری‌شان درواقع نخستین آموزگار جهاد تبیین هستند و بسیار مهم است، توجه کنیم که ایشان معلم اول «جهاد تبیین» هستند که پس از رحلت پیامبر(ص) در برابر توطئه‌های نهان و آشکار جریان‌های نفوذی و آنهایی که در برابر امامت امام علی(ع) ایستادند، ایستاد. ایشان در این‌باره به جهاد تبیین پرداخت و روشنگری کرد. به‌ویژه با آن سخنرانی در مسجد و سپس حضورشان در خانه‌های مهاجر و انصار، در راستای روشنگری و تبیین اجتماعی‌سیاسی، به‌راستی جهادگرا نه هدایت و راهنمایی روشنگرانه‌می‌کرد. 📜 آن خطبه بلند و مشهورشان؛ یعنی فدکیه را بیان فرمودند یا زمانی که آسیب‌دیدند و در بستر بودند از همان فرصت عیادت‌ها نیز استفاده می‌کردند، زمان را از دست نمی‌دادند و حقایق را برای زنان روشن می‌کردند. اینهاست که می‌تواند چونان اسوه و الگوی ما باشد. 📿 مثلاً نماز، دعا و راز و نیازهای ایشان و مجموعه آنچه که به سبک و شیوه زندگی ایشان در چهار رویکرد انسانی؛ رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خلق خدا و رابطه انسان با خلقت وجود دارد و از این چهار رابطه و رویکرد، می‌توانیم درک و دریافتی از زندگی حضرت زهرا(س) داشته باشیم. از این جهت است که می‌توانیم فاطمه زهرا(س) را بشناسیم وگرنه یک معرفت عمیق، دقیق، کامل و همه‌جانبه به همه ابعاد و زوایای شخصیتی و روحانی ایشان واقعاً در حیطه ما نیست. ✅ تنها از وجه وجودی ایشان و شیوه زندگانی‌شان می‌توانیم برداشت و الگوبرداری کنیم و این مهم البته بسیار برای ما لازم‌است. 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia