eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
10هزار ویدیو
163 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
1.58M
تحلیل نقطه زن از تحولات سوریه در۶ دقیقه دلیل فروپاشی سریع نظام سوریه؟ نقش ترکیه در تحولات جدید؟ راهبرد جمهوری اسلامی ایران؟ @gam_dovvom
🔻دستبرد به حقیقت 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. در تیرماه سال ۱۴۰۲، مناظره‌ای با موضوع حجاب در برنامۀ شیوه داشتم که یک قطعۀ کوتاه از آن در روزهای اخیر و به مناسب قانون حجاب، از سوی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در حال بازنشر وسیع است؛ اما متأسفانه آن را به گونه‌ای «تقطیع‌شده» و «تصنعی»، منتشر کرده‌اند تا به مخاطب وانمود کنند که دست ما از استدلال، تهی است. با تقطیع، «تحریف» می‌کنند؛ «اشکال‌ها»ی طرف مقابلِ مناظره را آورده‌اند و «پاسخ‌ها»ی مرا - که برای ارائۀ آنها در انتظار تمام‌شدن سخنان طرف‌های مقابل بودم - حذف کرده‌اند تا به مخاطب تلقین کنند که آن اشکالات، پاسخی نداشته‌اند. دریغا که اخلاق حرفه‌ای ندارند و در ستیز با حقیقت، دروغ می‌بافند.‌ مگر در «قاب‌های بُرش‌خورده» و‌ «تکه‌های گزینش‌شده» کامیاب باشند، وگرنه واقعیّتِ مناظره‌، از غلبۀ این سوی مناظره حکایت داشت. این «تکه‌بندی‌ها» و «به‌هم‌سنجاق‌کردن‌ها»، از عجز معرفتی‌شان پرده برمی‌دارد و آشکار می‌کند که چگونه روایت، واقعیّت را در خویش فرومی‌برد. شهامت مواجهه با «همۀ واقعیّت» را ندارند و با رسانه، به جان حقیقت می‌افتند و آن را «تکه‌تکه» می‌کنند تا مخاطب را بفریبند. [دوم]. در آن مناظره، من در پاسخ به این مسأله که فرهنگ نمی‌تواند بر دیوار قانون تکیه بدهد، گفتم تمام دعوا بر سر یک اقلیّت ده درصدیِ متجاهر و لجوج است و قانون برای حل نشتیِ فرهنگی اینان است؛ به این معنی که «بخش عمدۀ جامعۀ زنان»، همچنان و فارغ از قانون، به سبب انگیزه‌ها و اندیشه‌های ایمانی خویش، مقیّد به حجاب هستند و قانون، تنها برای اقلیّتی است که ضعف ایمان یا معرفت دینی، موجب کشف حجاب‌شان شده است. پس این‌گونه نیست که بنا باشد از طریق انحصاریِ قانون، فرهنگ پدید بیاید و یا یک امر فرهنگی، تثبیت شود، بلکه «قانون‌مندی حجاب»، فقط برای عدّۀ کمی که تعهد و معرفت دینی‌شان نمی‌تواند بازدارنده باشد، معنی و موضوعیّت دارد و بس. [سوم]. در این حال، مجری در برابر من اشکال کرد که در علم حقوق گفته شده که اگر یک قانون، حتی پنج درصد مخالف جدّی داشته باشد، امکان اجرا نخواهد شد. اما اوّلاً مقصود از «جدّی‌بودنِ» مخالفان چیست؟! شاخص این مفهوم کِیفی چیست؟! چگونه می‌توان قضاوت کرد که مخالفان یک قانون، جدّی و مصمّم و قاطع هستند؟! آیا از «هیجان‌های کور» و «عصیان‌های ناگهانی» می‌توان چنین حکمی کرد؟! این‌که یک روایت غلط و مغرضانه دربارۀ وضع حجاب ساخته و در قالب مفهوم حجاب اجباری، به بخشی از جامعه خورانده شود و آنان نیز مقلّدانه و طوطی‌وار، این کج‌روایت را بپذیرند و منفعلانه، تکرار کنند، به معنی مخالفت «جدّی» و «عمیق» است یا مخالفت «سطحی» و «نسنجیده»؟! ثانیاً، مگر حتی قاعدۀ دموکراسی، پذیرش نظرِ «نصف به اضافۀ یک» نیست و مگر نباید نظر «اکثریّت» را ملاک عمل قرار دارد؟! در مجالس قانون‌گذاری، مبنای تقنین، پذیرش نود و پنج درصدی است؟! روشن است که چنین نیست. [چهارم]. پس از این، دوباره کلام من قطع شد و طرف مقابل مناظره گفت مسأله، وجود ده درصد کشف حجاب در جامعه نیست، بلکه این است که اکثریّت جامعه، مواجهۀ قضایی را نمی‌پسندد و همچنین نیروی مذهبی، همیشه با استدلال جلو رفته است و نه قانون. در اینجا نیز باید گفت: اوّلاً، در نظریۀ دینی، جامعه را بر اساس «مصلحت اکثریّت» تدبیر می‌کنند و نه «میل اکثریّت»، و بر این اساس، به جای «تبعیّت» از نظر اکثریّت، تلاش می‌کنند نظر اکثریّت را به سوی حقیقت دینی، «هدایت» کنند. ثانیاً، اگر هم اکثریّتی مخالف باشند، مخالف «یک شکل خاص از مواجهۀ قانونی» با کشف حجاب و برهنگی هستند؛ از قبیل گشت ارشاد، ولی این مخالفت به این معنی نیست که به‌صورت مطلق، معتقد باشند که حجاب نباید قانون باشد و فقط باید با اخلاق و تربیت و فرهنگ، این مسأله را حل کرد؛ چون بدیهی است که حتی قوی‌ترین ساختارهای هویّتی و تربیتی نیز نمی‌توانند همگان را به خود ملتزم و مقیّد کنند. چه‌بسا اکثریّت معتقد باشند که حجاب، همچنان باید جنبۀ قانونی داشته باشد، ولی شکل مواجهۀ قانونی و الزام‌آور با کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند باید تغییر کند. به‌بیان‌دیگر، مخالفت فرضی با گشت ارشاد، به معنی موافقت با حجاب اختیاری – که همان خارج‌کردن حجاب از قانون و رهاسازی آن است - نیست. ثالثاً، «فرهنگ‌اندیشیِ محض»، همان اندیشۀ حجاب اختیاری است؛ درحالی‌که تبدیل دست‌کم بخشی از «شرع» به «قانون»، امر ذاتیِ حکومت دینی است؛ چنان‌که در منطق حاکمیّتیِ رسول اکرم و امیرالمؤمنین می‌خوانیم، شرع به قانون تبدیل گردید و برای متخلفان، مجازات در نظر گرفته شد. به‌طور کلّی، فرهنگ در هیچ‌ دولتی، چه دینی و چه سکولار، بی‌نیاز از قانون نیست. 🖇 نسخۀ کامل و تقطیع‌نشده مناظره را در اینجا ببینید و بشنوید: https://tv4.ir/episodeinfo/385569 https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻عرفی‌شدن امّت در عهد پساپیامبر: دفاع از تداومِ حقیقت قدسی 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین. قیام فاطمه - سلام‌الله‌علیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن رسول اکرم -صلی‌الله‌علیه‌وآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او می‌دانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوسته‌ای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابل‌فروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراهه‌ها می‌گردد؛ چنان‌که علی -علیه‌السلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت و سرنوشت معنوی آنها سایه می‌افکند و ازاین‌رو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان قدسی» باشد و نه «منتخبان عرفی». [دوم]. اقلیّت/ توده؛ تاریخ‌سازیِ خواصِ منافق. توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت رسول اکرم - صلی‌الله‌علیه‌وآله- نشسته بودند و می‌خواستند با صحنه‌آرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ ساده‌دل که منزلت امامت را درنیافته بود نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک، در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ رسول را از نظرها دور سازند. عوام، همواره این‌چنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بی‌بهره‌اند و به‌آسانی، به این سو و آن سو می‌روند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجاب‌هایی هستند که خواص می‌آفرینند. اینان، بی‌اراده و مطیع و دنباله‌رو هستند و نسبتِ بی‌واسطه با حقیقت ندارند. بدین سبب بود که کسی در آن معرکه نپرسید که خودِ رسول اکرم، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد. [سوم]. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم. آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند، ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام ساده‌دل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظاره‌گر نزاع اراده‌های دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین می‌کرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر - صلی‌الله‌علیه‌وآله- صورت‌بندی‌ شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خود اراده می‌کردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کج‌روایت‌های سقیفه‌ای»، حال‌وهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند. [چهارم]. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی. در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیه‌السلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظه بود که پارۀ مهمی از رسالت که گوهر و جوهر آن بود، همراه پیامبر - صلی‌الله‌علیه‌وآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی که به عدد انگشتان دست نمی‌رسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلام‌الله‌علیها- نمی‌توانست فریاد برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاین‌رو، از همان روزهای آغازین برآشوبید و عَلَم مخالفت برافرشت و فریاد اعتراض برآورد. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خواب‌زده»‌ای قرار داشت که نمی‌خواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار، از جان درگذرد و هرچه هم که پیش آید از امامت علی - علیه‌السلام- درنگذرد. تلخ‌روزگاری بر وی گذشت در زمانۀ روگردانی اجتماع از حکم الهی و ابلاغ نبوی. این واقعه که مبتنی بر گذار از امر قدسی به امر عرفی بود، آغاز برآمدنِ سکولاریسم در عالَم اسلامی بود. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
،،،،،، چرا حجت‌الاسلام محقق‌داماد، پاسخ نقد را نمی‌دهد؟! آیا فقیه اصلاح‌طلب، استدلال نمی‌داند و هنرش، منحصر به نگاشتن بیانیه‌ی سطحی و عوامانه بر ضد قانون حجاب است؟! من برای دومین بار، بی‌بضاعتی او را از لحاظ منطق و استدلال، عیان کردم. در اردوگاه اصلاحات، لیبرالیسم، جامه‌ی فقه به تن کرده است. https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1733589070744417979
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ جمهوری اسلامی علیه جمهوری اسلامی ⭕️ مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در خصوص مصوبه عفاف و حجاب نوشته است: تردیدی وجود ندارد که این معضل با قانون عفاف و حجاب حل شدنی نیست. 🔸 او با اشاره به بی‌اعتنائی مردم به احکام دین، بیان می‌کند در جامعه‌ای که فقر و تنگدستی و مشکلات معیشتی وجود دارد، چگونه می‌توان از مردم انتظار داشت به احکام دین و قانون پای‌بندی نشان بدهند؟ 🔸 و در پایان پیشنهاد می‌کند حضرات روحانی متن قانون حجاب را بخوانند و اگر به این نتیجه رسیدند که این قانون مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین خواهد کرد، در قبال فرهنگ فاطمی احساس مسئولیت کنند. ❌ آقای مهاجری❗️ 💠 شما که خود سال‌هاست تریبونی مانند روزنامه جمهوری اسلامی را در دست دارید، چه گام مثبتی برای ترویج حجاب برداشته‌اید؟! 🔹 عجیب است کسانی که بیش از ۴دهه است به‌تعبیرامام(ره) چون مار خوش‌خط‌وخال بر سکان ترویج فرهنگ‌ چنبره زده‌اند، امروزه از نبود فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی، ناله سر می‌دهند. 🔹 شما که در فتنه‌ی زن، زندگی، آزادی با غلطاندن حرف‌های براندازان بر روی ذهن مردم در آتش فتنه دمیدید، اکنون نگران نظام اسلامی شده‌اید؟! ♨️ در آن هنگامه‌ای که بخشی از سرمایه عفاف جامعه به یغما رفت چه کردید که حالا در قبال فرهنگ فاطمی احساس مسئولیت می‌کنید؟ 🔻می‌گویید مردم دچار فقر و مشکلات معیشتی هستند و به این خاطر به قانون عمل نمی‌کنند؛ 🔺 از قضا این معدود قانون شکنانی که در جامعه‌ هستند عمدتا از قشر مرفه‌اند. 🔹 شما که نگران بدبین شدن مردم نسبت به نظام هستید، تیشه‌ی مقدّس مآبانه‌ای که علیه نظام بلند کرده‌اید را وا نهاده و اجازه دهید دلسوزان واقعی نظام کارشان را بکنند. 🔹 بیت المالی که ده‌ها سال است منبع ارتزاق‌تان بوده را صرف تهیه خوراک برای رسانه‌های بیگانه نکنید. ✍️ باقریان 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ خود را به خواب نزنیم! ❗️آنچه در سوریه می‌گذرد نتیجه اعتماد به ترکیه و برخی از دولتهای عربی (و نه مردمان آنها) است که همواره در کمین بودند تا هر کدام مقاصد و اهداف متفاوت خود را در آن کشور دنبال کنند. 🔻و عجیب آن است که با آن تجربه‌ی تاریخی عملکرد جریانات تکفیری همسوی با صهیونیسم، عده‌ای در عراق و ایران زمزمه عدم دخالت در سوریه را مطرح می‌کنند. ❗️حسن ظن به وعده‌های جریانات تکفیری و بی تفاوتی در قبال تحولات سوریه، اگر از روی غرض‌ورزی نباشد ناشی از سادگی سیاسی است. ❌ جریانات تکفیری، جهان اسلام را هدف قرار داد‌ه‌اند؛ نه فقط سوریه را و نه فقط شیعه را. خود را به خواب نزنیم. ✍️ حجت الاسلام دکتر قاسم شبان نیا 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از هم قلم
📌نگاهی به واکنش حوزویان سکولار نسبت به لایحه حجاب 🔴با تصویب و اجرای آزمایشی لایحه حجاب بعنوان راهکاری برای کنترل مسئله ی کشف حجاب و ایجاد مانع نسبت به بهره برداری سیاسی از مسئله ی حجاب، عده ای به ظاهر دین شناس به ادعای تقابل لایحه ی مذکور با اصول دینی و فقهی به مشروعیت زدایی از این لایحه پرداختند. 🔴علی رغم طرزبیان متفاوت هریک از ایشان، یک نقطه مشترک در فحوای کلام این افراد مشهود است و آن ضد دینی نامیدن الزام حاکمیت نسبت به رعایت حجاب اسلامی است. به این منظور با مطرح کردن استدلال هایی مغالطه آمیز و با استفاده ای ناشیانه و با قرائتی خودساخته نسب به علم فقه و اصول درصدد بیان دلیلی براین مدعا برآمدند. 🔴حرکت هماهنگ و مشترک در غیرمبنایی خواندن و سلب مشروعیت از قانون حجاب توسط افراد مغرض که ادعای قانون شناسی و دین شناسی دارند، این بار لزوم پاسخگویی علما و روحانیت نسبت به این سخنان را نشان میدهد چراکه با شیوع این تحریفات و مغالطه ها، ادعاهای این افراد به قانون حجاب خلاصه نخواهد شد، بلکه به مرور اساس دین را به تحریف میکشاند. مشخص نیست فردا با علم اصول خودساخته ی این گونه افراد، چه استنباط های جدیدی در مسائل و احکام دینی صورت بگیرد! ✍🏻 با باشید👇 🗒️@HamQalam
هدایت شده از جواد جلالی / javad jalali
7.58M
💥تحلیل آخرین وضعیت سوریه ➖نقش روسیه، اسرائیل و ترکیه در تحولات اخیر ➖وظیفه ما در این تحولات ➖روش مطالبه گری صحیح برای نابودی اسرائیل ➖جریان خطرناک مرجفون در کشور ➖ آینده جنگ در این منطقه و مرزهای ما
هدایت شده از حوزه قم
سخنی با منتقدان مومنان انقلابی 🌀 خطابم با شما مسئول و نخبه‌ای است که انقلاب اسلامی و ایران عزیز را دوست دارید! '٬ مومنان انقلابی که آنها را می‌نامید همه دلسوز این انقلاب و کشور هستند که اتفاقاً بسیاری از آنان زنان و مردان نخبه در تخصص خود هستند، فلذا تندرو نامیدن این سرمایه‌های انقلاب، خطایی بزرگ و از خط امامین انقلاب است... 📑 متن کامل یادشت در 👇🏻👇🏻: https://eitaa.com/Hawzeh_Qom/4988حجت‌الاسلام والمسلمین صلح‌میرزایی - نماینده مجلس خبرگان رهبری ـــ ـ ـ ـــ ـ ۞ کانال حوزه‌‌قمـ
هدایت شده از حوزه قم
‌‌ ‌ سخنی با منتقدانِ مومنان انقلابی 🌀 خطابم با شما مسئول و نخبه‌ای است که انقلاب اسلامی و ایران عزیز را دوست دارید. مومنان انقلابی که آنها را می‌نامید همه دلسوز این انقلاب و کشور هستند که اتفاقاً بسیاری از آنان زنان و مردان نخبه در تخصص خود هستند، فلذا تندرو نامیدن این سرمایه‌های انقلاب، خطایی بزرگ و انحرافی نابخشودنی از خط امامین انقلاب است. اینها همانهایی هستند که در وقت لزوم در میدان قتال با استکبار و براندازان و تروریست‌ها یا در خط مقدم امداد به آسیب دیدگان از زلزله و سیل می‌بینیدشان. * البته همه آنها یک سلیقه واحد ندارند و بعضاً همدیگر را نقد هم می‌کنند اما وجه مشترک همه آنها عشق به آرمانهای انقلاب است. ▫️ آنها که امنیت - با همه انواعش - دغدغه‌شان است؛ - چون نگران امنیت ملی هستند مطالبه خونخواهی شهید هنیه و دغدغه دیر شدن وعده صادق ۳ آنها را به میدان کشانده. - چون نگران امنیت اخلاقی جامعه و آینده نهاد خانواده هستند پیگیر حجاب و عفاف هستند. - چون نگران امنیت روانی مردم هستند از این رهاشدگی فضای مجازی، فریادشان بلند است. - چون نگران عدالت هستند از دیدن تبعیض، خونشان به جوش می‌آید. - چون نگران معیشت مردم هستند، با تصمیمات تورم‌زای دولتمردان مخالفند. - چون انقلابشان را دوست دارند به نفوذ و‌ نفوذیها حساسند و اصرار دولت بر بکارگیری برخی افراد مسأله‌دار بیشتر دلواپس‌شان می‌کند. - نگران جایگاه راهبردی ولایت فقیه هستند فلذا از هزینه کردن رهبر معظم، توسط مسئولان گله‌مند هستند. ▫️اغلب این عزیزان، از اقشار مستضعف و رنج‌دیده هستند. - این بزرگواران هیچ علاقه‌ای به مناصب شما ندارند و اگر ببینند همه دارید وظایفتان را انجام می‌دهید دعاگو و کمک‌کار تان نیز خواهند بود. من نمی‌گویم که همه اقدامات و واکنشها و گفته‌های مومنان انقلابی، همانی است که سکاندار انقلاب از آنها می‌خواهد و حتماً آنها نیز خود را بی‌نیاز از تذکر و اصلاح نمی‌دانند اما سخنم آن است که نباید بخاطر اشتباهات موردی، همه را متهم کرد. مسئولان و نخبگان! بیش از پیش قدر این سرمایه‌های انقلاب و ایران عزیزمان را بدانید وگرنه در دلسوز بودن شما مسئول و نخبگی تان تردید خواهد بود. ● حجت‌الاسلام والمسلمین صلح‌میرزایی - نماینده مجلس خبرگان رهبری ـــ ـ ـ ـــ ـ ۞ حوزه‌‌قمـ Hawzeh_Qom
هدایت شده از علی قلهکی | طلسمات
🔹خبرگزاری فارس، ساعت ۲۲:۱۱ امشب، شنبه ( ۱۷ آذر ۱۴۰۳) پس ۹ روز از حمله‌ی تحریر الشام به حلب و بخش‌های مختلف سوریه و همزمان با رسیدن نیروهایِ الجولانی به دروازه‌های دمشق، موضعِ مهمی با تیتر "اگر عقرب دوباره بیاید، باز هم می‌زنیم..." و انتشار سخنرانیِ سابق رهبر انقلاب درباره اوج‌گیری دوباره‌ی فعالیت تروریست‌ها و سرکوب آنها منتشر کرد! 🔻آیا علی‌رغم برخی اتفاقاتِ میدانیِ گُنگ، "ایران" عزمِ خود را برای حمایت از دولتِ سوریه، جزم کرده؟! ▪️عضو کانال شوید👇👇👇 https://t.me/+k5vwYFON3XU1OWY0 ‌ ◾️ کانال شخصی علی قلهکی http://eitaa.com/joinchat/3914792963Ca9cd435324
🔸در این روزها و شب‌ها که اختصاص به بانوی دو عالم دارد، به نحو غریبی در یاد شهید رئیسی عزیز هستم. 🔸سیر بی‌مکث و بی‌شکیب وقایع، فرصت تأمل و نگاه به عقب و هضم غُصه فقدان او را به ما نمی‌دهد. این حق ما نیست. 🔸واقعاً روزگار، حق سوگواری عمیق و تسلابخشِ رئیسی عزیز را به ما بدهکار است. این‌چیزها، آدم‌ها را پیر می‌کند. 🔸در عمق جان، حسرت و اندوهی باقی می‌گذارد که هرازچندگاهی سرباز می‌کند. لابد بی‌خود نیست که در عزای شهادت مادر هم، دل یاد او می‌کند. 🔸از آن بالا بالاها به ما بگو چطور در این زمان تنگ شده، فقدانت را تاب بیاوریم. از همین گفته‌هایی که نشان می‌دهد شما و حاج‌قاسم چه بسا پرتلاش‌تر به فکر مردم و ایرانید... 🔸رئیسی تبدیل به خاطره و تاریخ و قاب عکس نمی‌شود، به گمانم هوای ما را دارد، میراث او ماندگار است و از حالا منتظر آثارش هستیم. 🔸یادت را فراموش نمی‌کنیم، فراموشمان نکن. برای این دولت و‌‌ این مردم و این نظام و این امت، دعا کن و بیشتر به یادمان بیا...
هدایت شده از خبر فوری سراسری
پیامها رو میخوندم من واقعا درکی از دوستانی که میگن نگران هستیم ندارم. نخوندید و نشنیدید که وقتی خبرنگار داخل هواپیما از امام راحل پرسید چه حسی دارید؟ امام فرمود هیچ! ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه! حتی پیامبر عظیم الشان اسلام هم مامور به تکلیف بودند. اونهایی باید نگران باشن که به ولایت فقیه اعتقادی ندارن چون بارشون سنگینه و نمیدونن تکلیفشون چیه! تکلیف ما روشنه و بارمون سبک تکلیف ما تبعیت از رهبری هست و بس! گفتن سکوت، سکوت میکنیم گفتن حرکت، حرکت میکنیم. اگر نیت رضای الهی باشه راهش مشخصه اگر دنبال خواست دلمون باشیم کارمون سخت میشه. الحمدلله رهبری حکیم و فرزانه داریم که اگر ولی فقیه ما هم نبودن باز شرط عقل بود از رهنمودهای خردمندانشون استفاده کنیم و چه عالی که خداوند منت گذاشت و این انسان حکیم ولی فقیه ما هم هستن و اطاعتشون واجب. پس نه نگران باشید و نه ناامید این ناخدا بلده کجا لنگر بندازه و کی بادبان رو برافراشته کنه! ما باید یاد بگیریم چطور پشت سرشون حرکت کنیم. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
♨️توجه: تا کنون افراد مسلح به طور کامل وارد نشده اند اما سربازان موقعیت خود را ترک‌کردند و دمشق بدون درگیری سقوط کرد زندان ها را زندان بانان باز کردند اما مجدد تحت کنترل قرار گرفت برخی از افسران ارتش هنوز در سمت های ستاد فرماندهی هستند صدای هلیکوپترها شنیده شد و پس از آن سقوط دمشق اعلام شد این احتمال وجود دارد که توافق وجود داشته باشد. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
🌱می بینی ای آرام جان دل بی قراری را پایان بده با آمدن چشم انتظاری را.... 🌱بی تــو تمام فصلها زرد است و پاییزی برگرد تا معنا کنی سبز بهاری را ♥ ♻️ امروز یکشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۳ هجری شمسی ۶ جمادی الثانی ۱۴۴۶ هجری قمری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ذکر مخصوص روز یکشنبه : «یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکرام» ۱۰۰ مرتبه 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از خبر فوری سراسری
‌ ♨️ نخست‌وزیر سوریه: تسلیم می‌شوم 🔹«محمد غازی الجلالی» نخست‌وزیر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: «صبح یکشنبه در ساختمان نخست‌وزیری حاضر می‌شوم و آماده هرگونه اقدامی برای انتقال قدرت و تسلیم هستم. 🔹او گفت که آماده است با هر رهبری که مردم سوریه انتخاب کنند، همکاری کند. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ♨️ برگزاری اولین نماز در مسجد الايمان دمشق بعد از سقوط نظام اسد. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
‌ ♨️غیررسمی/ تایید نشده/ تانک های اسرائیلی در حال ورود به الحمدیه در قنیطره، آن سوی مرز سوریه در بلندی های جولان DMZ هستند. 🔹برخی منابع خبری عبری اعلام کردند ارتش اسرائیل از آغاز عملیات زمینی در سوریه خبر داد. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از خبر فوری سراسری
‌ ♨️ وال استریت ژورنال مدعی شد خروج بشار اسد از سوریه درحالی اتفاق افتاد که همسر و فرزندانش هفته گذشته به روسیه سفر کردند 🔹روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، پس از آنکه همسرش، اسماء اسد، و فرزندانشان هفته گذشته به روسیه سفر کردند، از سوریه خارج شده است. 🔹این گزارش در حالی منتشر می‌شود که منابع دیگر نیز از خروج خانواده اسد به روسیه خبر داده‌اند. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
Page191.mp3
2.16M
📖 روزمان را با قرآن آغاز کنیم 💌 صفحه ۱۹۱ قرآن کریم 📝 فهم لغات: 🍃 wikifeqh.ir/صفحه_191_قرآن_کریم 🇮🇷کانال‌های 🇵🇸 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
🔴غیررسمی /برخی منابع خبری می گویند هواپیمایی که حامل مقامات سوریه بوده در اطراف حمص سوریه سقوط کرد،برخی نیز احتمال سرنگونی هواپیما را مطرح کرده اند ♦️هواپیما به سمت لاذقیه در پرواز بود که به علت نامعلومی با کم کردن ارتفاع مجبور به بازگشت شد آخرین سیگنال راداری هواپیمای حامل این افراد در نزدیکی حمص گزارش شده است 🇮🇷کانال‌های 🇵🇸 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
‌ 🔴الجولانی: نخست‌وزیر سوریه مدیریت نهادهای مختلف را در دست خواهد داشت ♦️سرکردۀ تحریرالشام اعلام کرد که «محمد غازی الجلالی» تا زمانی که به شکل رسمی قدرت را منتقل کند، مدیریت سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را در دست خواهد داشت. 🇮🇷کانال‌های 🇵🇸 🌍 eitaa.com/ebratha_ir  ایتا 🌍 splus.ir/ebratha.org  سروش
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
14030918 سوریه.mp3
10.68M
و اما ... خیلی فوری سخنان حاج آقا دربارۀ تحولات اخیر سوریه حتما گوش کنید و منتشر کنید. @abbasivaladi
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
🔴اعلام بی‌طرفی شیعیان سوریه در جنگ جاری 🔸طیف‌های مختلف شیعیان سوریه با صدور بیانیه‌ای از بی طرفی خودشان در جنگ جاری خبر دادند و اعلام کردند که هر فرد شیعه ای که از این پس سلاح در دست بگیرد، مسئولیتش با خودش است. @makshufatEita
هدایت شده از خبرگزاری فارس
ادعای خاموش شدن رادار هواپیمای بشار اسد در هنگام ترک سوریه 🔹وبگاه فلایت رادار که در زمینهٔ ردیابی هواپیماها فعالیت می‌کند، ادعا کرد: هواپیمای حامل بشار اسد به‌سمت شمال غربی پرواز کرد، سپس در نزدیکیِ حمص پیچید و ناپدید شد. 🔹هواپیمای بشار اسد رادارهای خود را بسته و از صفحه دستگاه‌های رصد، پنهان شده است. 🔹وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان امنیتی سوری اعلام کرد که بشار اسد به مقصدی نامعلوم، کشورش را ترک کرد. خروج اسد از سوریه پس از آن صورت گرفت که همسر و فرزندانش هفته گذشته به روسیه رفتند. @Farsna