eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
128 دنبال‌کننده
8.9هزار عکس
9.2هزار ویدیو
157 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆🏻لطفاً با دقت به این سخنان امام جامعه، در خصوص سند توسعهء پایدار 2030، توجه کنید. 👆🏻دیدن و شنیدن این کلیپ، برای آنانی که سند توسعه پایدار 2030 را محدود به یک سند آموزشی می‌دانند، و یا کسانی که گمان می‌کنند «توسعه پایدار» یک لفظ عام و بدون جهت‌گیری خاص است، بسیار ضروری و کمک کننده خواهد بود. رهبری حتی استفاده از این لفظ را مردود می‌دانند و به طور کلی، این سند را غلط می‌دانند (دقت کنید، ایشان به هیچ روی اشاره نمی‌کنند که ممکن است این سند، نکات خوبی داشته باشد، پس به نکات خوب آن بپردازیم، کلاً آن را مردود می‌دانند!) 🔺رهبری در خلال صحبت‌های‌شان به جدول‌بندی و امتیاز دهی به کشورها، برای عمل به سند توسعه پایدار 2030، اشاره می‌کنند. من سعی می‌کنم تا حدی این موضوع را به صورت گذرا و مختصر توضیح دهم: 🔸مستند به اسناد سازمان ملل متحد، ایران، در تمامی زمینه‌ها، مشغول اجرای اهداف توسعهء پایدار است و در رنکینگ بین‌المللی تا اینجای کار، رتبهء 86 دنیا را در اجرای سند منحوس 2030 دارد (تا 2 ماه پیش که چک کردم، این رتبه 88 بود که البته با تلاش دولتمردان ما، 2 پله ترقی داشتیم! خدا ازشون قبول کنه!) این رتبه، از میان 166 کشوری است که این دستور کار را اجرا می‌کنند (پس تمامی کشورهای دنیا، این سند را اجرا نمی‌کنند!) و ایران، بالاتر از کشورهایی چون قطر، عربستان و کویت قرار دارد. 🔜در پست بعدی در خصوص رتبه‌بندی سازمان ملل و جایگاه ایران در این رتبه‌بندی برای اجرای تمامی اهداف سند توسعه پایدار 2030 توضیح خواهم داد، ان‌شاء الله! 🆔@CoronaDeception 🌐لینک: https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503b
سند2030 مفهوم شناسی تا روش شناسی مهندس شکوهیان راد.mp3
33.76M
📢 بشنوید 🔶🔹 سلسله نشست‌های یکشنبه‌های اندیشه‌ورزی؛ 💢 با موضوع: سند توسعه‌ی پایدار ۲۰۳۰، از مفهوم‌شناسی تا روش‌شناسی 🔰 با ارائه: مهندس محمد علی شکوهیان‌راد - پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک - مدرس دانشگاه تهران - پژوهشگر ارشد آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران 🌐 لینک مشاهده‌ی ویدئو https://eitaa.com/SHRChannel/1998 ❇️ این برنامه، یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲ به همت اندیشکده‌ی قصد برگزار شده است‌. 💠 اندیشکده‌ی قصد 💡 @qasdway ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
Azimi: فارس پلاس، حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: ۱- «‌الیز استفنیک‌» از اساتید دانشگاه ‌هاروارد بود. او انتخابات 2020 آمریکا را که به پیروزی جو بایدن منجر شده بود زیر سؤال برده و بدون آن که سندی ارائه کند، ادعای تقلب کرده بود. دانشگاه ‌هاروارد از استفنیک می‌خواهد که استعفا بدهد ولی او از استعفا خودداری می‌کند و بلافاصله از دانشگاه اخراج می‌شود. (مقایسه کنید با ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ ایران از سوی خاتمی و موسوی و سایر فتنه‌گران که با ‌اشاره جرج سوروس صهیونیست و حمایت آشکار آمریکا و اروپا و اسرائیل مملکت را به آشوب کشیدند و با وجود وطن‌فروشی و خیانت آشکار، آب هم در دلشان تکان نخورده است!‌) ۲- « آدام برومبرگ‌» استاد دانشگاه هنر ‌هامبورگ بود.او دو سال پیش تنها به علت انتقادی که از رژیم صهیونیستی کرده بود از دانشگاه اخراج شد. نکته درخور توجه این که برومبرگ یک یهودی است و معروف است که یکی از بازماندگان [‌افسانه] هولوکاست است! ۳- «جوی کارگا» استادیار دانشگاه اوبرلین در اوهایو آمریکا بود. او 7 سال قبل به علت آن که با ارائه اسنادی، حمله تروریستی 11 سپتامبر را به صهیونیست‌ها نسبت داده بود، از دانشگاه اخراج شد! ۴- « آنتونی‌هال» استاد دانشگاه لث بریج کانادا بود. او با ارائه چند سند، هولوکاست را زیر سؤال برده و آن را غیر واقعی دانسته بود. این استاد دانشگاه لث بریج کانادا نیز تنها به خاطر این اظهار‌نظر از دانشگاه اخراج شد. ۵- «‌دیوید میلر» استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلیس بود. این استاد دانشگاه را نیز درپی انتقاد به جنایات رژیم صهیونیستی، اخراج کردند! ۶- «‌تیم ‌اندرسون» هم استاد دانشگاه سیدنی استرالیا بود که به خاطر مواضع ضد‌استکباری و ضد‌صهیونیستی‌اش 5 سال پیش از این دانشگاه اخراج شد. ۷- « برونو گلنیش» استاد دانشگاه لیون فرانسه را هم به دلیل زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق کردند! ۸- «توماس بِرِنان» استاد فیزیک دانشگاه فریس در ایالت میشیگان آمریکا نیز به خاطر اظهار‌نظری که درباره «مافیای یهودی» در توئیتر منتشر کرده بود از دانشگاه مورد ‌اشاره اخراج شد!... و این رشته سر دراز دارد! ۹- حالا به کشور خودمان برگردیم. چند تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها که در جریان اغتشاشات پائیز سال گذشته نه فقط از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده بودند بلکه در پاره‌ای از موارد با اراذل و اوباش اغتشاشگر در جنایت علیه مردم مظلوم این مرز و بوم همراه بوده‌اند، از دانشگاه اخراج شده‌اند و این کمترین و پیش‌پا افتاده‌ترین مجازات در مقابل اقدامات پلشت و غیر‌انسانی آنهاست. آنها به وضوح می‌دانستند که آشوب‌ها از سوی دشمنان تابلودار نظام و مردم ایران طراحی شده و به صحنه آمده است. حمایت آشکار و بی‌پرده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و مخصوصاً رژیم صهیونیستی از اغتشاشات، حتی برای کند ذهن‌ترین افراد نیز به آسانی قابل درک بود. در کجای دنیا، آدم‌کشی، آتش‌زدن اموال عمومی، به آتش کشیدن قرآن کریم، متوقف کردن آمبولانس‌های حامل بیمار و به آتش کشیدن آنها، غارت فروشگاه‌ها، شکنجه و به شهادت رساندن شهید عجمیان‌ها و شهید علی‌وردی‌ها و شهید الداغی‌ها و نیروهای پلیس و بسیج و... اعتراض نامیده می‌شود؟! اگر فلان استاد در فلان دانشگاه آمریکا یا اروپا به جرم اعتراض به رژیم صهیونیستی اخراج شده است، این چند به اصطلاح استاد! با اجرای دستورالعمل صهیونیست‌ها علیه مردم کشورشان همراه بوده‌اند! ۱۰- گلایه‌ای همراه با ملامت نیز از مسئولان دانشگاه‌های کشورمان در میان است که از اعلام صریح و رسمی جرم این چند تن برای افکار عمومی دریغ می‌ورزند و به کلیاتی نظیر، مدت قرارداد آنها پایان یافته بود! و... اکتفا می‌کنند! و در نتیجه اصل ماجرا از نگاه مردم پنهان می‌ماند و به احزاب غربگرا که به سختی می‌توان در کارنامه آنها حتی یک نمونه از تفاوت مواضع آنها با دشمنان مردم را آدرس داد، اجازه می‌دهند تا از اقدام ضروری و مردم‌دوستانه مقامات مسئول در اخراج آنها روایت‌های غلط و تحریف‌شده‌ای ارائه بدهند. ۱۱- و بالاخره همین جا گفتنی است که دیروز برادران متعهد و صاحبنظرمان آقایان دکتر امیر‌حسین ثابتی و عباس موزون به عنوان استاد مدعو برای تدریس انقلاب اسلامی و آئین زندگی به دانشگاه شریف دعوت شده بودند. انتشار این خبر بلافاصله با هجوم همه‌جانبه گروه‌های غربگرا و برخی از مدعیان اصلاحات رو‌به‌رو شد. چرا؟! تنها استناد آنها به تعهد این دو برادر به اسلام و انقلاب اسلامی و ضدیت بارها اعلام شده آنان با دشمنان نشان‌دار ایران اسلامی است! غربگراها جرأت نکرده‌اند به توان علمی آنها کمترین ایرادی بگیرند. چرا؟! چون به وضوح می‌دانند که اگر پای مباحثه و آزمونی در میان باشد، بر بی‌سوادی خود مهر تأیید زده‌اند. توئیت می‌زنند که امیر‌حسین ثابتی علیه دانشجویان شریف موضع گرفته است! و جرأت نمی‌کنند بگویند
♦️‌ نظر قاطع رهبرانقلاب درباره استفاده از اساتیدِ نامطمئن و معاند در دانشگاه ها :«از عناصر نامطمئن، مطلقا در دانشگاه‌ها استفاده نکنید." *اخیرا رئیس فرهیخته، متعهد و دلسوز دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، طی یک فرآیند کاملا قانونی، قرارداد ادامه همکاری چهار نفر مدرس "پیمانی" غلط‌اندیش این دانشکده را، که سالهاست، مجدانه در حال استحاله و انحراف فکری دانشجویان و بدبین ساختن آنان نسبت به اسلام و نظام هستند و در جریان فتنه سال گذشته نیز فعالیت تخریبی خود را مضاعف کرده بودند، برای تدریس در ترم پاییز امسال تمدید نکرد. به یک هفته نرسیده، گویا با اعمال نفوذ از بیرون، این مرد دلسوز را مجبور کردند آنان را به کار برگرداند! یکی از استادان این دانشگاه، در این ارتباط، در فضای مجازی یادداشتی منتشر کرده است، که توجه شما را به آن جلب می‌کنم، تا به عنوان مشت نمونه خروار، ببینید در دانشگاه‌های ما چه می‌گذرد، و چرا حال و روز دانشجویان ما به اینجا کشیده شده است!:* " بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 وَلَا تَكُونُوا كَالَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْكَاثًا «و مانند کسی نباشید که رشته خود را پس از تابیدن محکم، وا تابید.» (سوره نحل، آیه 92) زین همرهان سست عناصر دلم گرفت شیر خدا و رستم دستانم آرزو ست ♦️‌ هنوز یک هفته از خبر قطع همکاری یکی از دانشگاه های بزرگ کشور با چند استاد معاند نگذشته است که متاسفانه با عقب نشینی تصمیم گیران و مدیران، دوباره به همکاری دعوت شدند. 🔹‌ نمی شود با هراس از هجمه و القای دروغ و تلقین تحریفی وقایع رسانه های برانداز و زیر فشار افسادطلبان و محافظه کاران منفعت طلب، پا پس کشید و از مواضع انقلابی عقب نشینی کرد و سخن از اسلامی شدن دانشگاه گفت. 🔹 نمی شود دم از تحول در علوم انسانی زد اما در وقت عمل شانه خالی کرد. برای داشتن دانشگاه پویا و پیش رو بر اساس اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی باید شجاعت و تدبیر داشت و مقهور دسیسه دشمن نشد. دانشگاه معبر حیاتی رشد و پیشرفت کشور است و باید از سلطه فکری معاندان و براندازان آزاد شود. 🔸 نمی شود دست روی دست گذاشت و هر سال به تغافل و با سرمایه ملت مسلمان ایران استادانی را با تفکرات اومانیستی، مادیگرایانه، لیبرالی و ضد اسلامی روانه دانشگاه کرد و شاهد آلوده و منحرف شدن ذهن صدها دانشجوی جوان معصوم از سوی آنان بود. 🔸 چندین سال است که عرصه فرهنگ و هنر و دانشگاه اسیر سیاست کج دار و مریز است. این سیاست جز فضا دادن به عناصر فرصت طلب، منحرف و ناپاک و گستاخ کردن آنان و اتلاف توان جبهه انقلاب و به بار آوردن خسارت های جبران ناپذیر فرهنگی حاصل دیگری نداشته است. 🔻بازگشت اساتید برانداز و معاندپرور به دانشگاه خطای راهبری است که هیچ خیر و بهره ای برای جمهوری اسلامی و جبهه انقلاب ندارد. دل بسی خون به کف آورد ولی دیده بریخت الله الله که تلف کرد و که اندوخته بود" امضا محفوظ https://ble.ir/mrsarshar_rahgozar
🔹أجر تک تک قدمها و زیارتهایمان مدیون رهبری است که سخت ترین جنگ شناختی را در سال گذشته مدیریت کرد، تنهایی را بابت تأخیر خواص و برخی مسئولین در فهم جنگ شناختی چشید، با وجود اهانت های نامطلعین داخلی، دشمن اصلی را شناخت و حرم ایران را مثل همیشه متحد به سمت قله پیش برد، 🔹و نذر حاج قاسمی هست که مسیر اربعین را باز کرد و به طلاب عالِم و حضرات مراجع متواضعانه وصیت کرد: من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیانتان و دیدارهای‌تان و حمایت‌های‌تان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید... 🔹 مبادا در روایت عظمت جهانی این بزرگان، فرصت اربعین را ازدست دهیم و شرمنده تر شویم... @banooyeab 🦋 به بپیوندید: https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه بعضی دوستان و‌ مسؤولان! 🔸 کسانی هستند که گمان می کنند فقط اقتصاد اولویت دارد و فرهنگ در مرحله بعدی است!! 🔸 اما مجددا رهبری در دیدار اخیر خود با هیئت دولت تأکید کردند که هم فرهنگ و هم اقتصاد: «ما مکرر گفته‌ایم که اولویّت اصلی کشور عبارت است از اقتصاد و فرهنگ؛ این دو اولویّتهای اصلی‌اند» (۱۴۰۲/۶/۸) 🔸 در دیدار با هیئت دولت سابق هم در مرداد۹۸ بعد از بیان اینکه «امروز دو اولویت اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است» صراحتا گفتند: «یک جبهه‌ی عظیمی از لحاظ فرهنگی دارند به ما تهاجم میکنند» گفتند که دشمن می خواهد ذهن ها را تغییر بدهد...(فیلم برای همین دیدار سال ۹۸ هست) 🔸 باید مراقب باشیم مبادا به بهانه اقتصاد از فرهنگ غافل بشویم. درست است که الآن هم اقتصاد و هم فرهنگ، در اولویت هستند اما همه ما به ویژه مسؤولین باید بدانیم و بدانند که مسأله مهم تر، فرهنگ هست. ✅ دقت بفرمایید که اولویت یک چیز است و اهمیت چیز دیگر! اهمیت فرهنگ قابل مقایسه با اقتصاد نیست. یاعلی🌹 محمد صالح مشفقی پور 💎 @Moshfeghoun 💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رهبر انقلاب سال ۱۳۹۱: هنوز به قله نرسیده‌ایم. 🔻رهبر انقلاب سال ۱۴۰۲: به قله‌ها نزدیک شده‌ایم... 🌐➺ @jahhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مانیتور پزشکی ایرانی بالای سر بیماران کشورهای مختلف 🔹روایتی از تولید و صادرات مانیتور و تجهیزات پزشکی ساخت ایران به کشورهای ایتالیا، آلمان، سوئد، برزیل و... ❓@shobahhat_eitaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا آقای احمدی نژاد ضد ولایت فقیه است و دوست اسراییل و آمریکا است 🟧 ⃟ٖٖٜٖ ⃟ٖٖٜٖ ⃟🔷️قزوین سلام 🔷️ @qazvinsalam ┄┅┅❅🌸🌺🌸❅┅┅┄ طلبان شهرستان قرچک
⬅️ مقام ایران در تولید برق قبل و بعد از انقلاب 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ دو مطلب در پیاده روی اربعین در استکهلم سوئد به ذهنم رسید... 🔹یک سوئد برایش تا جایی که به منافعش لطمه نخورد ظاهر سازی خیلی مهم است 🔹دو اینکه شیعیان اینجا خیلی زحمت رو دوششون هست همین مراسمات رو ازشون نگیرند و مجبورند خیلی احتیاط کنند واقعا باشکوه است در قلب اروپا نام حسین ... 💬 مجید نوری 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هرکسی دلتنگ کربلاهست ببینه اینو التماس دعا نذرامام زمان😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
🔺پرویز پرستویی فیلمی از جنایات بعثی‌ها علیه ایران در زمان جنگ تحمیلی گذاشته و نوشته نمیخوام اربعین رو زیر سوال ببرم ولی نمی‌تونیم فراموش کنیم !!! 🔹اونم با واترمارک یک رسانه ضدانقلاب که رسماً علیه نظام کار میکنه !!! 🔸جناب پرستویی نظرتون درباره کشورهایی که از صدام و ارتش بعث عراق حمایت کردند و تا بن دندان مسلحشون کردن چیه؟ اونارو بخشیدین؟؟ 🔹همونایی که الان همتون صف کشیدین برای ویزا و اقامت و مهاجرت و زایمان !!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنگِ شناختی میدونید یعنی چی؟؟؟ حتما ببینید 👆 🇮🇷نیمه پنهان 🇮🇷@nimeyepenhan
🔹اخراج 85 استاد دانشگاه در آمریکا تنها به جرم اظهارنظر سیاسی 🔸فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا اخیرا در فضای مجازی لیستی را منتشر کرد که حاوی اسامی 85 استاد دانشگاه آمریکایی بود که در سال‌های اخیر به خاطر اظهارنظر‌های سیاسی و ایدئولوژیک خود اخراج شده‌اند. در حالی که کمتر از سه هفته تا بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باقی مانده است، موجی تبلیغاتی توسط رسانه‌های معاند ضدایرانی و برخی دنباله‌های آنان در داخل کشور به راه افتاده که این بار موضوعی به نام اخراج اساتید دانشگاه به دلایل سیاسی را بهانه تخریب دولت و مسئولین کشور قرار داده است. این موج تبلیغاتی با مطرح کردن اسامی برخی از مدرسین دانشگاه که در اغتشاشات سال گذشته در پازل جنگ ترکیبی دشمن ایفای نقش کردند و یا در برهه‌های دیگر مواضع ساختارشکنانه علیه نظام و منافع ملی اتخاذ کردند. ادعای اخراج آنها و محرومیت آنها از تدریس در سال تحصیلی پیش رو را مطرح می‌کند و با تاکید بر اینکه این افراد سرمایه‌های علمی کشور هستند، اخراج آنها را ضربه به بنیه علمی کشور و نسل آینده می‌خواند! اولین نکته‌ای که در رابطه با این موج تبلیغاتی برنامه‌ریزی شده باید مورد توجه قرار بگیرد این است که پرچم‌داران این جریان که رسانه‌های مزدور فارسی زبان و شخصیت‌های به اصطلاح اپوزیسیون هستند، با توجه به پیشینه خود اساسا صلاحیت اظهارنظر در‌باره وضعیت علمی کشور را ندارند و ابراز نگرانی آنها در این رابطه خنده‌دار است. این جریان در اغتشاشات پاییز 1401 که از مدت‌ها پیش تدارک دیده شده بود، اتفاقا یکی از نقاط تمرکز خود را ایجاد التهاب و ناآرامی در مدارس و دانشگاه‌ها قرار دادند و دانش‌آموزان و دانشجویان را تشویق به تعطیل کردن کلاس درس و فعالیت‌های علمی نمودند. اگر اپوزیسیون ضدایرانی و دنباله‌های آنان در داخل دغدغه رشد و پیشرفت علمی کشور را داشتند، نباید نسل آینده و پیشران کشور را تشویق به توقف فعالیت‌های علمی و آموزشی می‌کردند. اما این کار انجام شد و همان‌طور که بعدا روشن گشت، یکی از اهداف اصلی ناآرامی‌های سال گذشته، ضربه به بنیه علمی کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط قوت کشور بود. بنابراین رسانه‌های مواجب بگیر فارسی زبان و دلقک‌های سیرک اپوزیسیون اگر می‌خواهند به چیزی وانمود کنند، از دلسوزی برای توان علمی کشور صرف نظر کنند که تشت رسوایی آنها در این زمینه همان سال گذشته از بام افتاد! تناقض رفتار پارسال و امسال رسانه‌های غربگرا جریان مذکور البته سعی دارد این‌گونه القا کند که مقوله علم و دانشگاه از مسائل سیاسی جداست و نباید شخصیت‌های علمی را به خاطر مواضع سیاسی تحت فشار قرار داد. اما برای فهم توخالی بودن این ادعا بازهم باید به سال گذشته رجوع کرد. اگر جریان غوغاسالار و آشوبگر حساب سیاست را از علم و دانشگاه جدا می‌دانند، چرا برای فشار بر حاکمیت در پاییز سال گذشته و در شرایطی که سال تحصیلی تازه آغاز شده و علم‌آموزان بیش از هرزمان نیاز به آرامش و تمرکز داشتند، شعار تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس سر دادند و تلاش نمودند فضای مراکز علمی را متشنج کنند؟! حقیقت این است که آنها به خوبی می‌دانستند علم یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت هر نظام سیاسی است و دانشگاه‌ها مراکز تولید قدرت و حیثیت برای نظام جمهوری اسلامی‌اند که در سایه این نظام بالیده‌اند و ثمر داده‌اند. پس برای تضعیف حاکمیت باید مراکز علمی را تعطیل کرد..... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/272419/ 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
هدایت شده از گروه زیارتی خاتم الأوصیا(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌چگونه جنگ سی ساله، سه ساله پایان یافت؟ ✅مدیریت استراتژیک روی تخت بیمارستان 🔺مدیریتی که باعث پیروزی بر داعش شد. سلامتی نائب صلوات @jahadetabeen8
556669.mp3
5.67M
🎧 این صوت را بشنوید و ببینید آیا باز هم می‌توانید بگویید عاشق علیه‌السلام هستید؟! 🌷 خاطراتی بی‌نظیر و تکان‌دهنده از لحظۀ شهادت شهید سید منوچهر مُدق از زبان همسرش فرشته ملکی
☫ ستاد  و  استان تهران
🚦 @setadabmtehran
چرا حکومت خودکامه پهلوی کتاب غرب زدگی آل احمد را توقیف کرد هر زمان که به سالروز درگذشت مرحوم سید جلال آل احمد ( ۱۸ ‌شهریور ۴۸ ) می رسم و یادی از کتاب تاثیرگذار " غرب زدگی " او می کنم، این پرسش در ذهنم خلجان می کند که چرا حکومت پهلوی که مدعی فرهنگ دوستی بود این کتاب را سانسور کرد و ناشرش را ورشکسته کرد و اسباب شرمندگی سيد جلال را پیش آورد ( آل احمد سید جلال، 1376،غرب‌زدگی: 17 ). آل احمد گزارش اولیه غربزدگی را به سفارش "شورای هدف فرهنگ ایران " وابسته به وزارت فرهنگ نوشته بود. او در این کتاب مثل جماعت امروز روشنفکری که از لحظه ای که دهان باز می کنند و قلم به دست می گیرند تا وقتی که لب فرو می بندند و قلم زمین می گذارند و حاکمیت را به باد انتقاد و اعتراض می کشند، نبود. در هیچ کجای از کتاب غرب زدگی بطور آشکار مشاهده نمی شود که نویسنده حتی غیر مستقیم قلم نقدش را متوجه حاکمیت کرده باشد. نه اینکه موافق حاکمیت باشد بلکه عجالتاً نقدش در این کتاب متوجه حکومت خودکامه پهلوی نبود. پس چرا حکومت با وصف این، چاپ غرب‌زدگی را توقیف کرد. کینه جماعت روشنفکری و دنیای غربی از آل احمد قابل درک است. او در غرب‌زدگی هر دو را خوب تاب داده است. خصوصاً در کتاب " در خدمت و خیانت روشنفکری " که هر چه بخش خدمت روشنفکری کتاب را می خوانم به غیر خدمت به استعمار چیز دیگری دستگیرم نمی شود. گمان می کنم نقد یکجای آل احمد بر روشنفکری ایران و استعمار غربی در کتاب غربزدگی در همان جمله معروفش گرد آمده است: " در زمانی که روشنفکران غرب‌زده ما ملکم خان مسیحی بود طالب اف سوسیال دمکرات قفقازی! و به هر صورت، از آن روز بود که نقش غرب زدگی را همچون داغی بر پیشانی ما زدند. و من نعش آن بزرگوار ( شیخ شهید فضل الله نوری ره ) بر سر دار همچون پرچمی می دانم که به علامت استیلای غربزدگی پس از دویست سال کشمکش بر بام این مملکت افراشته شد. " ( همان: 78 ). آل احمد از بیماری اجتماعی غرب زدگی و از خود بیگانگی و قرتی بازی های دوران جوانی و دنباله روی از غرب و از کمپانی های نفتی و تضادهای اجتماعی و خلاصه از روزگار شوم غربزدگی سخن می گفت ولی این حرف ها چرا باید خواب قبله عالم را آشفته کند و کتاب را در چاپخانه توقیف کند. مگر این حرف ها براندازانه بود که حاکمیت تاب نیاورد و سانسورش کرد. پاسخ مساله روسن است. حکومت خودکامه پهلوی به درستی نقد آل احمد را به خود گرفته بود. چون این حکومت وابسته به غرب بود و خود را مدیون غرب می دانست تا مدیون ملت. انگلیسی ها در برآمدن رضاخان نقش داشتند و نه ملت. الگوی عمل آنان دولت غربی بود و برای تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی ارزشی قائل نبودند. پهلوی پرچم دار رسمی غرب زدگی بود. به خاطر این بود که حاکمیت با غرب زدگی آل احمد هم ذات پنداری کرد و نقد او را سیاسی تلقی کرد و به خود گرفت. البته دلیل دیگر سانسور دولتی کتاب آل احمد جنبه ابزاری فرهنگ غرب زدگی است. چنین فرهنگی جامعه را به حکومت استبدادی بیشتر وابسته می کرد و استیلای حاکمیت تشدید می شد. غرب‌زدگی جامعه را از تیزاب منتقد دولت بودن دور می کند و نمی گذارد مردم در صحنه سیاست حضور تاثیر گذاری داشته باشند. این است که غرب‌زدگی آل احمد مهم ترین ابزار سلطه فرهنگی دولت خودکامه را تهدید کرده بود و آن را به چالش کشانده بود. بنابر این، آل احمد برای نقد سیاسی حاکمیت خودکامه نیاز جدی به خطاب مستقیم نداشت. او با طرح مساله غرب‌زدگی استبداد را به لرزه انداخت. چون به اصطلاح، ضمیر خیلی خوب مرجع خود را می شناخت. بر خلاف نقد امروز روشنفکری که هر قدر هم نقدش مستقیم تر می شود، مرجع ضمیرش به حاکمیت بر نمی گردد. ✍ داود مهدوی زادگان @mahdavizadegan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام زیبا و پرمهر بانوی لبنانی به رهبر معظم انقلاب تبارک الله به این همه بصیرت @smj_abtahi
⭕️ بیش از ۸۰ درصد مردم به حجاب معتقدند اما ۶۸ درصد مردم احساس می‌کنند که اکثر مردم با حجاب مخالفند 🔹این مطلب نتیجه ۶ پیمایش و مطالعه کلان ملی توسط انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. 🔹درباره «اعتقاد به حجاب»، ۸۱.۷ درصد پاسخگویان (اعم از زن و مرد) به حجاب به عنوان یک حکم اسلامی، اعتقاد خود را ابراز داشته‌اند. 🔹در کل ۱۴.۷ درصد بانوان نوعی از اجبار را در انتخاب پوشش خود اثرگذار می‌دانند که شامل اجبار قانونی (۸.۲ درصد)، اجبار شغلی (۴.۵) و اجبار از طرف خانواده (۲ درصد) هستند. 🔹غالب مردم (بیش از ۸۰ درصد) به حجاب اعتقاد داشته و به آن به عنوان یک الزام اجتماعی باور دارند اما اکثر مردم آنچه از باور جامعه درک و احساس می‌کنند به کلی متفاوت با این واقعیت است. در این باره ۶۸ درصد مردم اینگونه احساس می‌کنند که اکثر مردم با حجاب مخالف هستند. 🔹در واقعیت ملی ۶.۴ درصد بانوان به کشف حجاب روی آورده‌اند اما در یک ارزیابی وقتی از مردم پرسیده می‌شود به نظر شما میزان بی حجابی چقدر است؟ پاسخ‌ها تا ۵ برابر واقعیت متفاوت است. 🔹این مساله گویای اهمیت جنگ شناختی جریان غرب‌گرا در ایران در مسیر بزرگنمایی «ناواقعیت احساسی» به جای «حقیقت میدانی حجاب» برای بحران‌آفرینی است ⏪ جزییات بیشتر در خبرگزاری مهر: mehrnews.com/x32Sb3 🏴 @Roshangari_ir روبیکا: Rubika.ir/roshangari_ir
توضیحات و پاسخ دکتر کاظمی به دکتر وکیلیان 👇👇 🔘چرایی نگارش مختصر یادداشت فوق: دیروز داشتم در خیابان قدم می زدم، فروشنده سیار کتاب رسید، برای فروش پیشنهادهایی داشت. پیشنهادهایی از جنس رمانهای اول جهانی، کتابهای مدیریت زمان و نیز بحثهایی مرتبط به شخصیت شناسی و روانشناسی. با خودم فکر کردم که چرا باید یک فروشنده سیار کتاب، منو و لیست انتخابی خود را چنین چینش کند. کمی فکر کردم دیدم هنگامی که وارد کتابفروشی ها هم می شوید آن منوی اصلی که به شکل دایره ای در وسط کتابفروشی وجود دارد همینگونه است. هنگامی که به "طاقچه" وارد می شوید هم این جریان اولویت بخشی و ذائقه سازی اتفاق می افتد. هنگامی که دغدغه ام را در مورد طاقچه نوشتم و از سوی دوستانی بیان شد که انتشار یابد، به این فکر می کردم که چه اتفاقی افتاده است. به یک نتیجه کلی رسیدم و آن وارونگی بازار است که در ادبیات علمی امروز هم بدان می پردازند. تلاش کردم دغدغه های فرهنگی و نه اقتصادی خودم را بنویسم و حاصلش شد مختصر نویسی دیروز. تلاشم این بود بیشتر به دغدغه های فرهنگی توجه کنم تا به اصطلاحات اقتصادی و مهندسی آن و خود را محدود به مسائلی از این دست نکنم. چرا که این بازار و فن و تکنولوژی است که ما را به محدودیت هایی در تحلیل می رساند. 🔘محل نزاع؛ وارونگی بازار (تولیدِ مصرف) اما دغدغه اصلی چیست؟ در دنیای پلتفرمی آنچه مشاهده می کنیم، آن است که ما بایک وارونگی و یک از خودبیگانگی مفرط مواجه شده ایم. فن سالاران امروز، با ورود به بازارهای امروز از آمازون گرفته تا علی بابا و سایر موارد امروز با برندسازی ها در حوزه مصرف دارند حوزه تولید را هم به سوی اهداف بازاری خود می کشانند. آن ها با ارزش بخشی اقتصادی و نه فرهنگی به محصولات، تولید کنندگان را دچار یک از خودبیگانگی مضاعف کرده اند به این شکل تولید کننده که دیروز در خط و مسیر سرمایه گذار عمل می کرد امروز باید در مسیر قواعد بازار الگوریتمی شده خود را تنظیم نماید و برندهای پلتفرمی و اپلیکیشنی خدماتی که تا دیروز در انتهای مسیر بودند و صرفا با درصدی از سود کسب شده از خدمات دهی درآمد حاصل می کردند امروز صحنه ای را ساخته اند که تولید کنندگان برای رسیدن به مشتری باید از آنها تبعیت کنند. آنها تولید ارزش جدید برای محصولات درون بازار می کنند و چینش ها را مشخص و فیلتر می کنند. طاقچه و مانند آنها نیز در این مسیر گام بر می دارند، یعنی از قواعد بازار برساخته شده بزرگتر جهانی پیروی می کنند و مضاف بر آن امروز آنها به دلیل حضور در حوزه دانشی، دغدغه های فکری و اندیشه ای جامعه را اولویت بندی می کنند. طاقچه یک اپلیکیشن ساده فروش کتاب نیست که بخواهد در انتهای مسیر صرفا مشتری را به کتاب برساند بلکه امروز دارد برندی می شود که نویسندگان و مترجمان کتاب نیز باید از ذائقه های برساخته شده آنها به شکل عمومی تبعیت کنند. این می شود دغدغه ای که باید اول بدان پرداخت. امروز دیگر حوزه کارشناسی طاقچه و کارمندی آن نیاز ندارد که به نیازها توجه کند بلکه تلاش می کند صرفا ذائقه ها را احصا کند و با جابجایی آنها و جهت دهی و پیشنهادسازی کسب سود نماید. از این روست که گفته می شود کارمندان تخصصی نیستند. یعنی امروز دیگر ما در فضای اپلیکیشن ها به این شکل به کتابداران تخصصی و علمی و نیز جریان شناسان فکری و فرهنگی نیاز نداریم بلکه با تبدیل کتاب ها به ارزشهای اقتصادی می توانیم جایگاه آنها را در بازار که به شکل اعداد در آمده است مشخص کنیم و به آنها جهت دهی کنیم. اینکه گفته شد برنامه نویسی، یعنی همین که امروز دیگر خوانش انسانی را کنار گذاشته ایم و بیان ماشینی را محمل تصمیمات و ذائقه سازی مخاطب قرار داده ایم. 🔘چرا مولد نیستنند؟ چرا می گوییم مولد نیستند، به این علت است که این نوع پلتفرمها و اپلیکیشن ها هیچ گاه به نیازهای واقعی نمی رسند بلکه جایگاه نیازها و ذائقه ها را عوض می کنند و از این رو سفارشات را بر این اساس تنظیم می کنند. شما هیچگاه از طاقچه این انتظار را نباید داشته باشید که با تعریف یک پروژه الهیاتی بزرگ در راستای شناخت نیازهای واقعی جامعه، از سرمایه های کسب شده تعریف کند و در این راستا اقدام کند. بلکه تلاش بر این است که صرفا ذائقه مخاطب را کنترل و مدیریت نماید و از آن سود کسب و ارزشها را بر این اساس تعریف نماید. این درحالی است که طاقچه در مقیاس بزرگ جهانی که امروز خواننده نیز از آن متاثر است باید از مدلها و الگوریتمهای شرکتهای بزرگتری همچون آمازون هم تبعیت کند که در راستای آمریکاییزه کردن و غربیزه کردن دنیای علم و دانش قدم بر می دارد. @Habibollah_Babai ادامه دارد 👇👇