🔷مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی از نگاه امام راحل
✍ احمدحسین شریفی
🔻حضرت #امام_خمینی در پاسخ آقايان عباس خاتم يزدي، توسلي، عبائي، کشميري، قاضي عسگري، سخني صريح و تأويل ناپذير دارند که مهر بطلان بر همة تفاسير جمهوريطليانه و اکثريتگرايانه از ديدگاه آن حضرت دربارة مشروعيت نظام اسلامي ميزند.
متن سؤال به اين شرح است: «پس از اهداي سلام و تحيت، در چه صورت فقيه جامعالشرايط بر جامعة اسلامي ولايت دارد؟»
و پاسخ کوتاه و بسيار گويايي حضرت امام اين است:
«ولايت در جميع صور دارد. لکن تولي امور مسلمين و تشکيل حکومت بستگي دارد به رأي اکثريت مسلمين که در قانون اساسي هم در آن ياد شده است و در صدر اسلام تعبير ميشده به بيعت با ولي مسلمين.» (صحيفة نور، ج20، ص459؛ 29/دي/1366)
🔸«ولايت» ناظر به مشروعيت است که حضرت امام ميفرمايد فقيه در جميع صور ولايت دارد؛ يعني چه مردم بخواهند و چه نخواهند و چه رأی دهند يا رأی ندهند. و «تولی» ناظر به مقبوليت است؛ که حضرت امام ميفرمايد بدون پذيرش مردمی، فقيه نمیتواند تشکيل حکومت دهد.
#مشروعیت
#سیاست
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
https://splus.ir/asatid_enghelabi
🟢اسماء الهی و حقیقت ولایت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در یکی از فرازهای ابتدایی دعای پرمغز #کمیل خدای متعال را اینگونه سوگند میدهیم:
«خدایا تو را به اسمهایت سوگند میدهیم؛ اسمهایی که ارکان همه چیز را پر کردهاند؛ وَ بِأَسْمَائِک الَّتِی مَلَأَتْ أَرْکانَ کلِّ شَیء» این بدان معناست که در جهانبینی اسلامی، روح و رکن و حقیقت همه عالم را اسماء الهی پر کرده است.
معلوم است که مراد از اسم در اینجا «لفظ» و «مفهوم» نیست. زیرا لفظ و مفهوم که نمیتواند چیزی را پر کند. بلکه حقیقت و مصادیق اسماء الهی منظور است.
اما منظور از این اسمائی که همه هستی را پر کرده است، چیست؟ با مراجعه به سایر ادعیه و روایات شاید بتوان پاسخی برای آن یافت.
در یکی از دعاهای #ماه_رجب درباره ائمه اطهار علیهم السلام چنین میگوییم:
«فَبِهِمْ مَلَأْتَ سَمَاءَک وَ أَرْضَک» یعنی خدای متعال آسمان و زمین را به واسطه (یا با) ائمه اطهار علیهم السلام پر کرده است. یعنی عالم ملک پر از حقیقت ولایت و امامت است.
در روایتی از #امام_صادق علیه السلام در تفسیر آیه «وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها» چنین نقل شده است که:
نَحْنُ- وَاللَّهِ- الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى الَّتِي لَايَقْبَلُ اللَّهُ مِنَ الْعِبَادِ عَمَلًا إِلَّا بِمَعْرِفَتِنَا؛ به خدا سوگند ما آن اسمای حسنایی هستیم که خداوند اعمال بندگانش را فقط به سبب شناخت و معرفت ما میپذیرد.
#عرفان
#ولایت
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
https://eitaa.com/asatid_enghelabi
https://splus.ir/asatid_enghelabi
هدایت شده از شکوه زن و زنانگی
🔴هر کس از راه میرسد لگدی میزند
🔻دیدید!
بعضی توی مجلس جایی میشینن که هر کس میخواد بره بالای مجلس یه لگد بهش میزنه.
وضعیت ما و حجاب و این جماعت دقیقا شده همین.
هر کی میخواد بره بالا یه لگد به حزب اللهی جماعت و یه لگد هم به حرام شرعی سیاسی میزنه و ماشاءالله هستند دستانی که خوب هم کف میزنند.
از طرفی مساله حجاب، ریسمانی شده تا بهش چنگ بزنند تا پنچه بکشند به اقتدار حاکمیتی.
اما بیشتر از هر چیزی که آزار دهنده هست سهم ناچیز مردم حزب اللهی در سینمای انقلاب اسلامی است.
در این تصویر هر چند وزیر محترم میخندد اما زبان بدن دستان گره زده به هم چیز دیگری میگوید که بسیار آزاردهنده هم است.
🔻اما درباره این دست رفتارهای سطحی باید بگویم متاسفانه میشود سالها کارگردان باشی اما فهمی عمیق از مسائل سیاسی و فرهنگی کشور نداشته باشی.
فهمی از دیدگاههای ولایت فقیه و ماهیت حرام سیاسی و تذکرات متعدد رهبر انقلاب به نقش سرویسهای جاسوسی نداشته باشی و با ادبیات کوچه بازاری درباره چالش بزرگ فرهنگی سیاسی اجتماعی کشور نظر بدهی و باعث تخریب هویت نوجوانان شوی.
🔻البته ای کاش کسی پیدا شود به اینها بفهماند به والله فرهنگ مورد علاقه سلبریتها فرهنگ جامعه ایرانی نیست. به والله اینها و دیدگاههایشان با جامعه ایرانی اسلامی سنخیتی ندارد، و آنها هستند که باید خودشان را تغییر داده و از فرهنگ بالا شهر تهران فاصله گرفته و به فرهنگ عموم مردم ایران نزدیک شوند.
✍عالیه سادات
___________________
#کانال_شکوه_زن_وزنانگی
به ما بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/2336751715C0fba986b70
هدایت شده از z طباطبایی
12.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از جهاد تبیین (خبر _ تحلیل )
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سلام نظامی پدر شهید مدافع امنیت امیرحسین ابراهیمی در مقابل پیکر پسر شهیدش در بیرجند
#شهید
https://eitaa.com/joinchat/3014393952C8eed540127
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
شبنامه 1468 - @mrtahlilgar.mp3
11.83M
🚨 درخواست آمریکا از ایران: کمک به یمن را متوقف کنید / عراق مجددا مراکز آمریکا را هدف گرفت
#شبنامه / تحولات فلسطین / درخواست وزیر جنگ آمریکا از ایران: لطفا موشک به یمن نفرستید / عراق مجددا مراکز آمریکا را هدف قرار داد / ۷۵۰ هزار یمنی به بسیج مردمی پیوستند / قسمت ۱۴۶۸
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی ✌️🇮🇷
@shabnameh110
هدایت شده از حوزه قم
🗳| واقعاً برگذارکنندگان این مجالس اعتقادی به قانون دارند؟؟ به #عدالت_انتخاباتی چطور؟
جناب آقای قالیباف، سخنران مراسم چهلم شهید سیدرضی در امامزاده صالح علیه السلام...
ـــ ـ ـ ـــ ـ
۞ حوزهقمـ Hawzeh_Qom
چرا الان مثل دوران پیامبران عذاب نازل نمی شود؟.mp3
4.34M
⭕️ سوال
❓چرا الان مثل دوران پیامبران عذاب نازل نمی شود؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
╭┅──────┅╮
@porseshgar
╰┅──────┅╯
جامعهشناسان جامعهنشناس!
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸بسیاری از جامعهشناسان فعلی در تحلیل پدیدههای اجتماعی به تاریخی و ریشهدار بودن ویژگیهای رفتار جمعی ایرانیان، استناد میکنند. این تحلیلها معطوف به رفتارهای رویتپذیر و پدیدارشدهای است که در آثار گزارشگران، شرححالنویسان، نویسندگان و سفرنامهنویسان منعکس شده است. افرادی که عموماً یا خارجی هستند یا در جرگه روشنفکران قرار دارند یا در سلک کاتبان و دبیران درباری قرار میگیرند.
🔸اگر برداشتها و بهرهبرداریهای جامعهشناسان فعلی از آن گزارشات تاریخی را درست بدانیم، بر برداشتها و دریافتهای نویسندگان آن دوره هم صحه بگذاریم و بگوییم توانستهاند تصویر درست اجتماعی را ارائه دهند، همچنان یک پرسش باقی میماند. جای اقوال و تحلیلهای علمای دینی آن دوره در آثار این جامعهشناسان کجاست؟ روحانیت به عنوان مرجع رجوع روزمره مردم در مسائل شرعی و اخلاقی کجای کار این جامعهشناسان قرار دارد؟
🔸در پرانتز قرار دادن و نادیده گرفتن گزارشات روحانیت از احوال و اوضاع اجتماعی مردم، خود به یک روند تاریخی در مطالعات جامعهشناختی تبدیل شده است. در حالیکه آن گزارشات به خوبی میتوانستند احوال رویتناپذیر و باطنی مردم معمولی را، منتقل کند. خاصه آنکه این روزها، مطالعه زندگی روزمره و امور معمولی به سکه رایج و سوژه مورد علاقه جامعهشناسان فعلی تبدیل شده است.
🔸این عدم توجه، دلایل مختلف دارد که در این نوشته کوتاه مدنظر نیست، اما خود به عنوان یک رویه غلط و سوگیرانه، نقصی آشکار در مطالعات جامعهشناختی ایجاد میکند و تحلیلهای آنان را ناقص و زودگذر میکند. هر چند آنها این نقص را میپوشانند و مدعی بدست دادن بهترین توصیف از واقعیتهای اجتماعی هستند. تداوم این تغافل تاریخی، در زمانه حاضر منجر به ناپدیدسازی تأثیرات اجتماعی دین در زندگی روزمره مردم شده است.
🔸مقصود فراستخواه یکی از افرادی است که چندی است نظریه کنشگران مرزی را سر دست گرفته است. او به نحوی متحیرانهای از ظرفیت کنشگری (در حد فاصل میان مردم و حکومت) همه اقشار، از جمله مردم معمولی حرف میزند، اما هیچ اشاره صریح یا پنهانی به روحانیت نمیکند. پیشفرض او حذف و نادیدهگرفتن این قشر از واقعیت اجتماعی است. با این حال هنوز مردم معمولی، خصوصی و جزئیترین مسائل زندگی خود را با روحانیون محله و مسجد خود در میان میگذارند.
🔸آنها حتی پرسشهای سیاسی خود را چه به صورت اعتراض یا گفتگو با روحانیون در میان میگذارند، در دسترسترین گروه برای پرسشها، شبهات سیاسی همچنان جامعه روحانیت هستند. رجوع به آنها با هر انگیزهای همچنان تنها امکان دسترسپذیر است. دیگر اقشار اجتماعی نزد مردم به مثابه کنشگر مرزی در فاصله معناداری نسبت به جامعه روحانیت قرار دارند.
🔸شاهد مثال در این خصوص زیاد است، اما میخواهم با یک پرسش این یادداشت را تمام کنم، پاسخ به این پرسش میتواند ادعای ما را اثبات کند. چرا برای جامعهشناسی و جامعهشناسان پرسش از میل و نیاز مردم به امور دینی و معنوی، مورد مطالعه قرار نمیگیرد؟ جامعهشناسان در مقابل با طرح سوالهای جایگزین نگذاشتهاند این نکته به سوژه اصلی سوال اجتماعی تبدیل شود.
🔸چرا برای جامعهشناسی، پدیدارهایی نظیر جشن غدیر، اربعین، تشییع شهدا، اعتکاف و ... پایه تحلیل و بررسی قرار نمیگیرد. باید دانست با اینکه تحلیل جامعهشناختی از زندگی مردم معمولی، حقایقی را روشن میسازد، اما حقایق بیشتر و زیادتری را کتمان میکند که اساس آن تحلیل را زیر سوال میبرد.
🔸 بعد از حوادث سال گذشته طبیعتاً رجوع به تحلیلهای جامعهشناختی بیشتر شد، اما این رجوع به معنای پذیرش دربست گفتار جامعهشناختی نیست.مردم هنوز سوالات خود از اوضاع اجتماعی را با نهاد دین در میان میگذارند، واقعیتی که جامعهشناسی نمیخواهد یا نمیتواند ببیند...
@jafaraliyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره #سردار نوعی اقدم، از آزادسازی «بوکمال»
رمز عملیات: یا اباالفضل العباس
💥تا آخرش ببینید...
┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄
🇮🇷 #اسلام_سیاسی 👇
@eslamesyasi 👈 عضو شوید
OstadAbedi_EmamKomeyni_Entekabat_14021111.mp3
3.8M
🔰 بیانات استاد احمد عابدی درباره دهه فجر، امام خمینی(ره) و انتخابات
⊰⃟☘࿐ྀུ༅🌷🇮🇷࿇༅═══════⊰
💠 امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی
🔹 استقبال میلیونی مردم از امام خمینی(ره)
🔹 خاطره استاد از استقبال امام خمینی(ره)
🔹 علل متوجه شدن دلهای مردم به امام خمینی(ره)
🔹 کلام آیتالله تهرانی(ره) درباره سه رجل الهی
🔹 نمونههایی از عزت امام خمینی(ره)
💠 ضرورت شرکت در انتخابات
🔹 تبلور دسترنج امام(ره) و شهدا در انتخابات
🔹 ضرورت شرکت در انتخابات
🔹 لزوم ترک غیبت و تهمت در ایام انتخابات
🔹 داستان سید اسماعیل حمیری
⊰⃟☘࿐ྀུ༅🌷🇮🇷࿇༅═══════⊰
🗓 چهارشنبه ۱۱بهمنماه ۱۴۰۲، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها
┏━━━━━━🌹🇮🇷━┓
🆔 🇮🇷 👉 @ahmad_aabedi
┗━━🌹 🇮🇷━━━━━┛
AudioCutter_شام وفات حضرت زینب علیهاالسلام(2).mp3
28.9M
#صوت_کامل
تبیینِ نقطهزن و برانگیزاننده
چهارشنبه ۱۴۰۲٫۱۱٫۱۱
#نیشابور، هیأت منتظران ظهور
در این صوت، نقش مردم و رهبر در تحقق نیازهای اساسی یک ملت تبیین شد.
همچنین چرایی شرکت در #انتخابات تبیین شد.
@fakhrian_ir