eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
9.9هزار ویدیو
162 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 این جماعت لجن پراکن هتاک را بشناسید که ملغمه ای از تیم قالیباف و اصلاح طلبان و امنیتی های فاسد با اسم وفاق ملی جمع شدند برای زدن نیروهای انقلابی و ۱۴ میلیون رای دکتر جلیلی 🔥 @Moohem
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴توهین بهروز عزیزی پست فطرت از نزدیکان ظریف به دولت شهید رئیسی ✅عباس آبادی و اسماعیل خطیب هم در دولت شهید بودند هم در دولت نفاق اما در دولت اولی متوهم بودند الان متخصص! ✅ان‌شاالله خواری و ذلت تک تک این افراد بیشرف عوضی رسانه ای رو خواهید دید 🔥 @Moohem
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 یکی به این الدنگ مواجب بگیر بگه ، اون موقعی که تو و بابات فرار کرده بودید، جلیلی داشته از کشور دفاع میکرده و یه پاشو هم در راه وطن از دست داده اتفاقاً شما وطن فروش های بیشرف هستید که همصدا با رژیم صهیونسیتی نیروهای انقلابی رو تخریب میکنید 🔥 @Moohem
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ضرورت تعامل میان کارشناسان و فقها در باب موضوع شناسی 🖋حسین کاظم زاده ⁉️ضرورت موضوع شناسی در فقه بر کسی پوشیده نیست، چرا که حکم بر روی موضوع، مکلف را از حيرت خارج کرده و تکلیف عملی او را روشن می‌سازد. بحث بر سر این است که در موضوعات تخصصی و نه عرفی، این تشخیص به عهده کیست؟ 🔹برخی به درستی بر این نکته پای فشاری دارند که حواله این مساله را به کارشناسان تخصصی دادن، عملا فتوای فقیه را از مدار خود خارج می‌سازد. توضیح آنکه، اقتصاددان مثلا در باب اقتصاد، دغدغه ای دارد که منطبق با مسائل فقه و فقیه نیست. او در باب اوراق نقدیه مثلا، به دنبال این است که منشا ثروت ملت ها چه چیزی است؟ عوامل موثر روی تورم کدامند؟ و... در حالی که دغدغه فقیه این است که احکام و آثار شرعی بر این اوراق چیست؟ با پرداخت این اوراق، آیا اداء دین محقق میشود؟ آیا این اوراق صرف حواله اند یا مال هستند ؟ و.... 🔹از سوی دیگر بسیاری از متخصصین چه فقیه و چه کارشناسان در حوزه های مختلف، معتقدند، فقها و مجتهدین، تصور صحیحی از موضوعات پیچیده دنیای مدرن ندارند و تلقی ها عموما بسیط و غیر مطابق با واقع است. مثلا بانک به عنوان یک نهاد چند بعدی در دنیای سرمایه داری را با تبدیل به عقود متعدد به ظاهر اسلامی، مورد بررسی فقهی قرار ميدهند و پر واضح است که شناخت موضوع از این طریق، مصیب به حکم شرعی صحیح نخواهد شد و جامعه اسلامی را در عمل، مبتلا به تبعات سرمایه داری مدرن خواهد کرد. ⁉️اما چه باید کرد؟ 🔹به نظر می‌رسد ملاحظه هر دو دسته، صحیح است و بخشی از واقعیت را برای ما بازگو می‌کند؛ تکیه صرف به کارشناس، ما را دچار دستگاههای فکری بیگانه با فقه اسلامی می کند و تلقی های ساده انگارانه از موضوعات مستحدثه و پیچیده تخصصی هم ما را از واقعیت توفنده فقه اسلامی دور می‌کند. ✅راهکار پیشنهادی دو اتفاق به موازات هم باید دنبال شود: ۱. تشکیل لجنه های موضوع شناسانه، با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه. تعامل میان این دو نهاد است که اشکالات فوق را برطرف می‌کند و ما را از مزایای هر جریان، بهره مند می‌سازد ۲. گفتمان سازی پایگاه فکری مشترک انقلاب اسلامی. انقلاب به مثابه یک حرکت اجتماعی، واجد یک طرز فکر و مبانی اندیشه ای مختص به خود است که در بیان و بنان رهبران انقلاب، تجلی پیدا کرده است، بدون این پایگاه فکری مشترک، لجنه های فوق الذکر، راه به جایی نبرده و عملا ما در دوران میان منظومه های متعدد و متنوع فکری، گرفتار تحیر و تکثر می‌شویم. @Tanbiholomah
. خطای فاحش آقای عراقچی 🔹آقای عراقچی، وزیر امور خارجه، در پاسخ  به این سوال که آیا از مجموع سخنان او در برنامه تلویزیونی شب گذشته می توان تعبیر مرگ برجام را داشت، گفت: «من چنین صحبتی نکردم اما برجام به شکل فعلی قابل احیا نیست ولی حتما اشکال دیگری برای توافق وجود خواهد داشت که ما دنبال خواهیم کرد». 🔻برجام شکل دیگری ندارد، همین سندی است که آقای ظریف و وزرای خارجه ۶ کشور در تیر ماه ۱۳۹۴ توافق کردند و سپس مورد حمایت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قرار گرفت. ایران، ظرف دو ماه تمام تعهدات خود را پیش از روز اجرای برجام به اجرا گذاشت! و سپس در اواخر دی ماه، روز اجرای برجام فرا رسید، اما طرف آمریکایی/ اروپایی از همان ابتدا به نقض تعهدات نیم بند خود درباره لغو با تعلیق تحریم ها پرداختند تا این که آمریکا در ابتدای سال ۱۳۹۷، اعلام کرد کلا از توافق خارج می شود. 🔹دولت روحانی با این وجود، به مدت دو سال و نیم همچنان انجام تعهدات را به شکل یکطرفه ادامه داد. سرانجام، پس از اثبات بی ارادگی غرب و گروکشی آنها، مجلس شورای اسلامی، قانون راهبردی اقدام متقابل را برای توقف اجرای تعهدات ایران تصویب کرد. 🔻در واقع، به اعتبار تنظیم غلط برجام و خوش خیالی تیم ظریف، ایران هزینه های گزاف توافق را پرداخت، اما با چک برگشتی تعهدات غرب و بد تر از آن، گروگان گرفتن تعهد لغو تحریم ها مواجه شد. 🔹در این میان، معنای سخن آقای عراقچی آن است که خسارت دیدگی هنگفت ایران، نادیده انگاشته شود و سراغ توافق دیگری بدون تامین حقوق پایمال شده ایران برویم؛ توافقی که قابلیت اجرا به زعم ایشان ندارد و طرف اصلی، شش سال قبل، از آن خارج شده است! این،اگر مرگ یک توافق چیست، پس چیست؟! 🔻توافق، اگر قابلیت اجرایی نداشته باشد و از سوی یک طرف زیر پا گذاشته شده باشد، حتما مرده است. 🔹آقای عراقچی نیز همین را می گوید، هر چند که نمی خواهد از کلمه مرگ برای روایت واقعیت استفاده کند. با این وجود می گوید که برجام به شکل فعلی قابل اجرا نیست. 🔻او از اشکال دیگر توافق سخن می گوید، بی آن که به خسارت های ایران از بدعهدی طرف غربی برجام اشاره کند. ضمنا توضیح نمی دهد که چگونه می شود با طرف کلاهبردار -بدون اخذ حقوق پایمال شده در توافق قبلی- توافق جدید کرد؟ از همه مهم تر اینکه طرف اروپایی نشان داد فاقد کمترین اراده مستقل و فاقد اهلیت است. در این میان، آمریکایی ها (هم ترامپ و هم بایدن) نشان دادند نه تنها بنای جبران ندارند، بلکه باج هایی فراتر از برجام می خواهند! در این صورت، ادعای توافق با اشکال دیگر، صرفا تضعیف موضع به حق ایران و پذیرش رسمی پایمال کردن حقوق کشورمان است. 🔹صرف نظر از موضوع برجام، گفتنی است که مواضع دیشب آقای عراقچی در تاکید بر رئوس کلی سیاست خارجی، گسترش همکاری با همسایگان و شرکای منطقه ای، و همچنین حمایت از جبهه مقاومت، مجموعا مواضع خوبی بود. @IMANI_mohammad
هدایت شده از احمدحسین شریفی
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدحسین شریفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: مروری اجمالی بر نوشته‌ها و گفته‌های روشنفکرنمایان و مدعیان علوم‌انسانی و اجتماعی متعارف غربی که برای هر موضوع و پدیده کوچک اظهارنظر می‌کنند نشان می‌دهد حتی یک تحلیل مختصر هم درباره «جریان جهانی اربعین» که ده‌ها میلیون انسان را از گوشه‌کنار عالم فارغ از مذهب، ملیت و جنسیت پروانه‌وار بر گرد شمع حسین به پرواز درآورده است، در گفتار و نوشتار آنان یافت نشد. رئیس دانشگاه قم ادامه داد: پیاده‌روی اربعین، علی‌رغم اراده و میل جبهه استکبار و غرب و علی‌رغم سکوت مرگبار روشنفکران غرب‌زده وطنی و استاد نمایان علوم اجتماعی، به‌سرعت در حال جهانی‌شدن و ابطال همه تئوری‌های اجتماعی و فرهنگی غربیان است. وی با بیان اینکه با این سکوت و سانسور آیا جای این سؤال نیست که عشق و محبت امام حسین چگونه توانسته است حتی دل‌های مسیحیان و زرتشتیان و هندوها و بودائیان را نیز مجذوب خود کند، گفت: برای آنان که به دنبال حقیقت هستند پدیده موکب‌های ارامنه و عاشوریان و زرتشتیان و هندوان و اهل‌سنت، در مسیر زائران اربعین حسینی، پدیده‌ای قابل‌مطالعه است، گسترش مواکب اربعینی حسین از محدوده نجف و کربلا به سرحدات ایران و پاکستان و ترکیه و هند و چین و آمریکا و اروپا و آفریقا و پیاده‌روی اربعین در سوئد و فرانسه و آلمان و ایتالیا و آمریکا و آفریقا جای مطالعه و بررسی دارند. برای مطالعه ادامه مطلب 👇👇👇👇 https://qomefarda.ir/50232
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢حسین مظهر تام غیرت الهی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ- یکی از وجوه سبک زندگی عاشورایی، «غیرت» و «حمیت» است. غیرت‌ورزی نسبت به دین و سیاست و ناموس. حسین(ع) مظهر تام «غیرت» است. حسین(ع) آنگاه که توسط یزید و یزیدیان بر سر دوراهی زندگی ذلت‌بار و مرگ عزتمندانه قرار گرفت، غیورانه فریاد زیاد: «الا و انّ الدّعى بن الدّعى قد ركزنى بين اثنتين بين السّلة و الذّلة هيهات من الذّله يأبى اللَّه ذلك لنا و رسوله و المؤمنون و حجور طابت و طهرت و انوف حميّة و نفوس ابيّه من ان نؤثر طاعة اللّئام على مصارع الكرام؛ بدانید که اين فرومايه فرزند فرومايه، مرا ميان دو راه قرار داده است: بین مرگ و ذلت؛ اما ذلت از ما دور است. خدا و پيامبر او و مؤمنان و دامان‌هاى پاك و مطهر و مغزهاى غيرتمند و جان‌هاى ستم‌ستيز و با شرافت، نمى‏‌پذيرند كه ما فرمان‌بردارى فرومايگان و استبدادگران پست و رذالت‌پيشه را بر شهادتگاه رادمردان و آزادمنشان مقدّم بداريم.» در جایی دیگر فرمود: «و اللَّه لا اعطى الدنيّة من نفسى ابدا؛ به خداى سوگند كه من هرگز زير بار پيمان خفّت‌‏بار استبدادگران نخواهم رفت» و در سخنی جاودانه و نیروبخش چنین فریاد زد: انّى لا أرى الموت الّا سعادة و لا الحياة مع الظّالمين الّا برما؛ من مرگ را جز سعادت و نيك‌بختى و زندگى با ظالمان را جز ذلت و نابودى نمى‏‌نگرم.» او حتی در سخت‌ترین شرایط عصر عاشورا و در حالی که نای ایستادن نداشت وقتی دید که لشکر عمر سعد به سمت خیمه‌ها می‌رود، با زحمت و با کمک غلاف شمشیرش بر روی زانوان خود ایستاد و فریاد زد: وَيْلَكُمْ يَا شِيعَةَ آلِ أَبِي سُفْيَانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِينٌ وَ كُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَاراً فِي دُنْيَاكُمْ هَذِهِ وَ ارْجِعُوا إِلَى أَحْسَابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عَرَباً كَمَا تَزْعُمُونَ. و حتی آنگاه که در گودال قتلگاه افتاده بود و نای حرکت نداشت، نگران ناموس خود بود و به تعبیر زیارت ناحیه مقدسه، آن حضرت در زیر سم اسبان و در زیر شمشیرها و نیزه‌های دشمنان نیز نگران خیمه‌ها بود: حَتَّى نَكَسُوكَ عَنْ جَوَادِكَ، فَهَوَيْتَ إِلَى الْأَرْضِ جَرِيحاً، تَطَؤُكَ الْخُيُولُ بِحَوَافِرِهَا، وَ تَعْلُوكَ الطُّغَاةُ بِبَوَاتِرِهَا، قَدْ رَشَحَ لِلْمَوْتِ جَبِينُكَ، وَ اخْتَلَفَتْ بِالانْقِبَاضِ وَ الِانْبِسَاطِ شِمَالُكَ وَ يَمِينُكَ، تُدِيرُ طَرْفاً خَفِيّاً إِلَى رَحْلِكَ وَ بَيْتِكَ، وَ قَدْ شُغِلْتَ بِنَفْسِكَ عَنْ وُلْدِكَ وَ أَهْلِكَ. تا اینکه تو را از اسب سرنگون کردند و با بدنی سراسر جراحت بر خاک افتادی، در حالی که اسب‌ها تو را لگدکوب می‌کردند و تجاوزپیشگان کافر تو را با شمشیرهایشان ضربه می‌زدند. عرق مرگ بر پیشانی مبارکت نشسته و راست و چپ بدن مبارکت به تناوب انقباض و انبساط می‌یافت و تو هنوز گوشه چشمی به سوی حرم و خیامت می‌گرداندی [نگران زنان و فرزندان خود بودی]، در حالی که دیگر آنچه بر تو می‌گذشت تو را از فرزندان و اهل بیتت باز می‌داشت.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢زینب(س) مظهر عفت الهی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ زینب کبری سلام الله علیها، تجلی تام «عفت» الهی است. همه حرکات و سکنات او در جریان عاشورا، نمایه‌ساز و نمایان‌گر عفت و زیست عفیفانه او و فرزندان ابی‌عبدالله الحسین علیه السلام است. به عنوان نمونه، به دو مورد اشاره می‌کنم: یک. کاروان اسراء وقتی به نزدیک شام رسیدند، تنها خواسته و درخواست زینب کبرا و دختران امام حسین از فرمانده سربازان عمر سعد، یعنی شمر بن ذی‌الجوشن لعنه الله علیه این بود که إِذَا دَخَلْتَ بِنَا الْبَلَدَ فَاحْمِلْنَا فِي دَرْبٍ قَلِيلِ النَّظَّارَةِ وَ تَقَدَّمْ إِلَيْهِمْ أَنْ يُخْرِجُوا هَذِهِ الرُّءُوسَ مِنْ بَيْنِ الْمَحَامِلِ وَ يُنَحُّونَا عَنْهَا فَقَدْ خُزِينَا مِنْ كَثْرَةِ النَّظَرِ إِلَيْنَا وَ نَحْنُ فِي هَذِهِ الْحَالِ؛‏ وقتی ما را وارد شهر می‌کنی، از دروازه‌ای وارد کن که تماشاگران کمتری باشند و بگو این سرها را هم، از بین محمل‌ها کنار برند. بس که ما را در این حال تماشا کردند، شرمنده شدیم.» دو. فریاد عفت‌خواهانه زینب کبری در مجلس یزید بن معاویه تا همیشه تاریخ در گوش زنان و مردان طنین‌انداز است که: «أَ مِنَ الْعَدْلِ يَا ابْنَ الطُّلَقَاءِ تَخْدِيرُكَ حَرَائِرَكَ وَ إِمَاءَكَ وَ سَوْقُكَ بَنَاتِ رَسُولِ اللَّهِ ص سَبَايَا قَدْ هَتَكْتَ سُتُورَهُنَّ وَ أَبْدَيْتَ وُجُوهَهُنَّ تَحْدُو بِهِنَّ الْأَعْدَاءُ مِنْ بَلَدٍ إِلَى بَلَدٍ وَ يَسْتَشْرِفُهُنَّ أَهْلُ الْمَنَاهِلِ وَ الْمَنَاقِلِ وَ يَتَصَفَّحُ وُجُوهَهُنَّ الْقَرِيبُ وَ الْبَعِيدُ وَ الدَّنِيُّ وَ الشَّرِيفُ لَيْسَ مَعَهُنَّ مِنْ رِجَالِهِنَّ وَلِيٌّ وَ لَا مِنْ حُمَاتِهِنَّ حَمِي‏ آیا این عدالت است، ای پسر آزادشدگان، که زنان و کنیزان تو پشت پرده باشند و دختران رسول خدا را به اسیری این‏‌سو‌و‌آن‏‌سو بکشانی، پوشش آنان را نادیده بگیری و چهره‏‌شان را نمایان کنی؛ آنان را به وسیله دشمنان دین در شهرهای مختلف بگردانی تا مردم هر کوی و برزنی به تماشای آنان بنشینند و افراد دور و نزدیک و پست و شریف به چهره‌شان چشم بدوزند، با آنکه همراه آنان مردان و حمایت‌کنندگانشان نبودند؟!» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از طنزیم
بهاره جان، این‌جوری تیتر بزن: خواب موکب‌دار عراقی به دلیل استقبال کم مردم از اربعین. 🔺احمد صابری🔺 طنزیم‌مخاطبان| @tanzym_ir
وطنی که از آن دم می‌زنید را همین هایی نگه داشته اند که امروز در ریخت و قیافه شان دیدنی نیست! دست و پا و چشم و اندامی از بدن‌ را که این جانبازان برای وطن نثار کردند را کورهایی همچون شما انگل‌های جامعه نمی‌بینند!! دم زدن از وطن برای شما دهان‌گشادان بی‌مصرف است و جان دادن و نگه داشتنش برای همین جانبازان و شهدا و امت‌گراها... ای لال کنندهء دهان‌گشادانِ ضد دین و اسلام و ارزش‌ها، بیا...🤲🤲🤲🙏🙏🙏🙏 اللهم عجل لولیک الفرج
هدایت شده از  آنتی سلبریتی🎬
وزیر جدید ارتباطات اعلام کرد رفع دست ما نیست! حس و حال اونایی که بابت وعده‌ی حذف فیلترینگ به رأی داده بودن ☝️ 🗣irandost 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
هدایت شده از  آنتی سلبریتی🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین مصباح الهدی... السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)♥️ سلامتی آقاجانمون، این سید حسینی صلوات فراموش نشه🙏🌹 شبتون در پناه خدای حسین🌱 🎬 آنتی سلبریتی https://eitaa.com/joinchat/2067791886C00959371cb
هدایت شده از آرمان انقلاب
. 💢 می‌دونستید دانشمند شهید محسن فخری زاده، کربلا نرفته بود؟! ◇‌ ایشون خیلی دوست داشتن کربلا برن، ولی بخاطر محدودیت‌های امنیتی که داشت نمی‌تونست از کشور خارج بشه و کربلا و مکه نرفته بود. ◇ یک بار به حاج قاسم گفته بود امکانش هست، اینقدر تو عراق نفوذ داری، من تا حالا حرم امام حسین(ع) نرفتم یه بار برم و بیام.. ◇ حاج قاسم بهش گفته بود: محال نیست، اما من موافق نیستم. ◇‌ چون اگر من شهيد بشم جایگزین دارم، ولی تو معادل نداری، هیچ کسی نیست که جاتو پر کنه !!!!! ◇ روایت حاج حسین کاجی از شهید گرانقدر فخری زاده ...
🔻جامۀ حقیقت بر تن رؤیاها: یکی‌شدن‌ها در قاب جذبه‌ی حسین 🖊مهدی جمشیدی ۱. استاد عبدالعظیم صاعدی در کتاب «و رؤیاهای جهان به تأخیر افتاده بود»، در قطعه‌ای با عنوان حقیقت می‌نویسد: فانوس‌های جهان/ شعله‌اش/ کابوس‌های جهان/ بود/ هفتاد و دو تن/ در/ طیف نیم‌روز/ که هنوز/ و تا ابد/ بی‌پایان خواهد بود/ هفتاد و دو رؤیا شدند/ تا/ هفتاد و دو ملّتِ جهان را/ حقیقت/ یکی/ بیش نباشد:/ «حسین». شاید به گمان برخی، این کلمات را باید حاصل ذوق شاعرانه‌ای انگاشت که هرچند حس لطیفی در مخاطب برمی‌انگیزاند، اما برخلاف عنوانش، نسبتی با حقیقت ندارد و فقط میل ادبی و بازی احساسی با کلمه‌های سرگردان، آن را آفریده است. اما حقیقت، چنین نیست؛ این قطعه نیز همچون قطعه‌های دیگر صاعدی، برگردان شاعرانه از تمنّاهای عارفانه است که ریشه در طلب از چشمۀ جوشان معارف توحیدیِ علامه طهرانی دارد. صاعدی، همواره کوشیده حالات و مقاماتی را روایت کند که با جان و ضمیر خویش، آنها را یافته و در مکتب ملکوتیِ علامه طهرانی، آن را آموخته است. و من به مثابه مخاطبی که به قدر بضاعت ناچیز خویش، به آثار هر دو بزرگوار، علاقمند هستم، به‌روشنی، رگه‌ها و ریشه‌های عقلِ عارفانۀ علامه طهرانی را در حس شاعرانۀ صاعدی می‌بینم. یکی اصل است و دیگری فرع؛ یکی ریشه است و دیگری ساقه؛ یکی مرکز است و دیگری پیرامون؛ یکی سرچشمه است و دیگری رود؛ یکی از عرفان، روایت عالمانه دارد و دیگری روایت شاعرانه. و چه زیبا و شوق‌انگیز است که حقایق قدسی و مشاهدات معنایی را در دو روایت، خواندن و از دو زبان، شنیدن. ۲. عاشورا در ظرف تاریخ به وقوع پیوست اما از تاریخ، بیرون زد و و بر فراز تاریخ نشست. شاعر، از «بی‌پایانیِ‌ عاشورا» آغاز می‌کند که در متن ابدیّت، جاری خواهد بود؛ واقعه‌ای که همچون خورشید بی‌غروب است و زوال و رفتن و تمام‌شدن برای آن معنا ندارد. واقعه‌ها می‌آیند و می‌روند، اما عاشورا، نمی‌رود؛ چون در آن طیفِ نیم‌روز، محبوس نشده و تاریخ، عاجزتر از آن است که بتواند زنجیرِ زمان به پای زخمیِ ‌عاشورا افکند و آن را از تداومِ حرکت بازدارد. و نه‌فقط آن واقعه، بلکه آن هفتاد و دو تن نیز، همچنان در حیات هستند؛ حیاتِ مستمر که با غروب روز عاشورا، پایان نخواهد یافت. چنین وضعی، از «ولایت» بر زمان حکایت دارد؛ چنان‌که علامه طهرانی از مقام فنای اصحاب عاشورا سخن می‌گفت و بر این باور بود که این فنا، ولایت در پی دارد و اهل ولایت نیز، رفتنی و زوال‌یافتنی نیستند. ولایت از تکوینِ‌ قدسیِ این عالَم حکایت دارد که پیوستن به آن، هم‌صدایی و هم‌داستانی با غایت خلقت است و چنین نسبتی به سبب ذات و سرشت الهی‌اش، در هیچ نقطه از زمان، متوقف نخواهد ماند. حسی که ما نسبت به عاشورا داریم، همانند چشمۀ تمام‌نشدنی‌ای است که هیچ‌گاه از طراوت و تازگی، بی‌نصیب نمی‌ماند. آن وضع تکوینی، چنین حاصلی دارد و به این واسطه، سرّ‌ بقاء و دوام، آشکار می‌شود. ۳. عاشورا در ظاهر، پردۀ «کثرت» است؛ هفتاد و دو تن، در معرکۀ نبرد هستند و جرعۀ شهادت می‌نوشند و یک‌به‌یک، مقام فنا را تجربه می‌کنند؛ هفتاد دو تن، یک طیف هستند در بستر طیف نیم‌روز. در یک سو، قطعه‌های روز و در سوی دیگر، قطعه‌های انسانی. اما این روایت، در ظاهر و پوسته، متوقف مانده و به باطن عاشورا، راه ندارد؛ عاشورا، فقط و فقط، تجلّی یک «حقیقت» است و آن حسین - علیه‌السلام- است و دیگران، جملگی پرتوهایی از وجود ایشان هستند. آن طیف، در اثر تابش این پرتو واحد، شکل گرفته است و کثرتی است که در ریشه، اشاره به وحدت دارد و در نهایت نیز، دوباره همان وحدت را متجلّی خواهد کرد. پس عاشورا، آئینۀ وحدت است و حقیقت محض و منحصر را نمایش می‌دهد. اما از عاشورا که سر به بیرون می‌نهیم و به عالَم انسانی نظر می‌افکنیم، «هفتاد و دو ملّت» را می‌بینیم که طریق تعدّد و کثرت پیموده‌اند و در تشتّت و تنش و تلاطم، غوطه‌ورند. هفتاد و دو تن در عاشورا، جام وحدت سر کشیدند و یکی شدند و به مقام «معیّت وجودی» و «اتّحاد روحی» دست یافتند، اما خارج از گسترۀ عاشورا، هفتاد و دو ملّت پدید آمد که مَثَل تفرّق است. در این حال، هفتاد و دو ملت نیز همچون هفتاد و دو تن، چشم شیدایی به روی حسین باز می‌کنند و مجذوب حقیقت واحد می‌شوند. عالَم رؤیاییِ عاشورا، عالَم عشق و شیدایی و شیفتگی است و کثرت را برنمی‌تابد و آدمیان را در امتداد جذبۀ واحد، به سیر و شدن و صیرورت درمی‌آورد، اما عالَم بریده از عاشورا، چون بیگانه با حقیقت است، به وصال وحدت نیز نخواهد رسید. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60 📚 نسخه‌ی اصلی کتاب‌های استاد صاعدی را در اینجا بخوانید: https://eitaa.com/saedi_rahrovan
✳️چند نکته درباره فیلترینگ چرا آمد؟ چگونه باید برود؟ 🔻افراطیون مدعی اصلاحات می دانند در شورای موسوم به راهبری کابینه، چه آشی پخته اند. می دانند تیم اقتصادی توانمند و هماهنگی پیشنهاد نکرده اند. بنابراین از دولت می خواهند "رفع فیلترینگ" را جای برنامه اقتصادی برای مردم فاکتور کند! 🔹آنها این گونه وانمود کرده اند که طرفدار فضای مجازی سهل الوصول هستند و طرف مقابل شان طرفدار انسداد است. چرتکه می اندازند که فیلترینگ به کسب و کارها آسیب می زند، مردم را به زحمت می اندازد و بازار فیلترشکن ها را با همه هزینه هایش رونق می دهد. 🔻آنها متاسفانه مانند بسیاری از موضوعات دیگر، هم صورت مسئله را تحریف می کنند و هم ماجرا را از میانه آن روایت می کنند. این گروه، مقصر و متهم هستند و نه مدعی العموم. 🔹تفاوت پیام رسان های جدید با پیام رسان های قدیمی، بر کسی پوشیده نیست. مانند تفاوت جاده مالرو با جاده آسفالته و بزرگراه؛ و یا تفاوت سرعت حرکت اسب با خودرو و هواپیما. کسی نمی تواند اهمیت این ابزار تسهیل کننده را انکار یا رد کند. این یک پیشرفت مهم در زندگی بشر است. 🔻در عین حال، بدیهی است که استفاده از ابزار ها و امکانات جدید، ضوابط و قواعد خود را می طلبد. جاده شوسه یا مالرو، و حرکت با اسب یا حداکثر خودرو های اولیه، قوانین و ضوابط چندانی نمی خواست؛ 🔹اما از هنگامی که سرعت بالا و ازدحام تردد کنندگان موجب تعارض و تزاحم شد، پای قوانین عبور و مرور، استاندارد جاده ها و ایمنی بزرگراه ها، و صلاحیت های رانندگی هم به زندگی بشر باز شد، تا فرصت حرکت سریع تر تبدیل به تهدید نشود. 🔻فعالیت های رسانه ای در همه کشورها ضابطه مند است. شفافیت، مسئولیت شناسی و پاسخگویی از لوازم این فعالیت است. با وجود این که بسیاری از پیام رسان ها خاستگاه غربی دارند، اما در همان کشورها موظف به پاسخگویی به حاکمیت و مراعات مطالبات آنها هستند. 🔹در نوع کشورهای غربی، هر گاه پیام رسان ها بستری برای سوء استفاده، ایجاد نا امنی و جنایت و خشونت شوند، مورد بازخواست یا محدودیت قرار می گیرند. توییتر، تلگرام، اینستاگرام و... بارها در کشورهای مختلف فیلتر یا محدود شده اند، تا زمانی که امنیت احیا شود یا پیام رسان ها به قوانین تمکین کنند. 🔻سابقه فیلترینگ برخی پیام رسان های خارجی در کشور ما به دولت آقای روحانی بر می گردد. به ویژه در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ که برخی پیام رسان ها بستری برای آشوب افکنی و جولان گروه های تروریستی و تجزیه طلب شدند و ویرانی طلبان به نیابت از سرویس های جاسوسی متخاصم، کشور را به لبه پرتگاه بردند. ادامه دارد.... 👇 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
✳️👆چند نکته درباره فیلترینگ چرا آمد؟ چگونه باید برود؟ 🔹اتفاقا اولین مطالبه کننده فیلترینگ، خود آقای روحانی و برخی دولتمردانش بودند، هنگامی که ولنگاری فضای مجازی و تاخت و تاز مغول وار هرج و مرج طلبان، آنها را کلافه کرد. 🔻می شد از ابتداُ فعالیت پیام رسان های خارجی را در کشور ضابطه مند کرد؛ اما ریل گذاری غلط دولت وقتُ موجب غفلت از این مهم شد. دولت می توانست اولا در کنار آزادی فعالیت پیام رسان های خارجی، پیام رسان های داخلی را تقویت کند (خدمات هنگفت اعطایی را به جای خارجی ها در اختیار پیام رسان های داخلی قرار دهد)؛ 🔹و ثانیا در کنار تقویت توان داخلی و افزایش قدرت چانه زنی ، مانند بسیاری از کشورها، فعالیت پیام رسان های غربی را به مراعات ضوابط کشورمان مشروط کند. 🔻فعالیت بالغ بر ۶۰ میلیون کاربر ایرانی، یک مزیت و فرصت اقتصادی بزرگ برای پیام رسان هاست و هر دولتی می تواند و باید، در ازای واگذاری این فرصت بزرگی، مطالبه درآمد کند، یا دست کم، این فعالیت را به حضور نمایندگی شرکت خارجی در داخل کشور و رفتار پاسخگویانه مشروط نماید. 🔹متاسفانه چون برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، به موضوع فضای مجازی به عنوان ابزار رقابت انتخاباتی و تسویه حساب سیاسی نگاه می کردند، این حوزه را بلا شرط واگذار کردند و همانند ماجرای برجام و حتی مذاکرات منطقه ای و...، کشور را بدهکار طرف خارجی نشان دادند. طبعا بدهکار هم نه دارای حق است و نه از قدرت چانه زنی برخودار است! 🔻اجمالا این که طیف مذکور، شیپور را از سر گشاد آن می نوازند. آنها مقصر ماجرا هستند؛ هم متهم خسارات مالی و انسانی ناشی از ولنگاری فضای مجازی قبل از فیلترینگ، و هم متهم خسارات پس از فیلترینگ. 🔹امنیت و حاکمیت ملی، محترم ترین سرمایه ها نزد هر ملت و کشور است. نمی شود این سرمایه را به حراج گذاشت و بی قید و شرط تسلیم بیگانگان کرد. این، اول گرفتاری برای هر کشوری است. فیلترینگ حتما باید برداشته شود، اما مشروط به پاسخگویی و مسئولیت پذیری پیام رسان ها. 🔻عقل و منطق و قوانین ما -مانند هر کشور حواس جمع دیگر- تعامل با طرف های خارجی را مشروط به "توافق و قرارداد مشترک" (منطبق با قوانین و مصالح ملی) می کند. نمی شود حوزه رسانه و پیام رسان ها را از این مصلحت بزرگ مستثنا کرد و تحمیل مطلق را پذیرفت. محمد ایمانی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
🌹 جا مانده های اربعین بخوانند: ▪️امام صادق (ع) فرمودند: 🏴اگر بخاطر دوری مسافت و مشقتهای راه و مشکلات زندگی، نتوانستید به زیارت ما بیایید، بر بام منزلت برو و دو رکعت نماز بخوان و سلام بده بر قبور ما، در این هنگام سلام تو بما خواهد رسید. 📚 من لا یحضره الفقیه، ۲/۵۹۹ ✅اگر پشت بام نشد به بلندی کوه و یا به بیابان تک و تنها برویم و زیارت اربعین بخوانیم.. 🏴.امام حسن عسکری (ع)ازنشانه های مومن را پنج مولفه می شمارند که یکی از آن ها زیارت اربعین است. 🏴باید توجه داشت که آخرین امام حاضر و حلقه ی اتصال بین دوران حضور ائمه و دوران غیبت وجود مبارک امام حسن عسکری( ع) بودند 💜و یکی از وظایف مهم امام عسکری(ع) تعریف جایگاه و ویژگی های فرهنگ انتظار برای شیعیان و تشریح وضعیت عصر غیبت بود ✨ که ایشان در این راستا یکی از نشانه های مومن را زیارت اربعین بیان می فرمایند ❣ لذا می توان نتیجه گرفت که یکی از نشانه های انتظار واقعی برای ظهور و فرج پیاده روی و زیارت اربعین است. 💫ائمه اطهار(ع) عاشورا را عامل هدایت شیعه می دانند و امام عسکری(ع) برای آن که شیعه در عاشورا متوقف نشده و به انتظار برای امام زمان (ارواحنافداه) نایل شود، 💞 از اربعین سخن گفته اند.و آنرا یکی از نشانه های شیعه بودن معرفی کرده اند ✅معارف زیارت اربعین امام حسین (ع).. ✅زیارتی به ظاهر مختصر و پر از معارف عمیق توسط امام صادق( ع) ✅ زیارتی بی نظیر که در هیچ زیارت و دعای اینگونه پر از معارف القاب و ویژگی های امام حسین (ع) بیان نشد ه اند 🕋 بیان ۴۸ لقب، صفت و ویژگی امام حسین (ع).... ✨در ابتدای زیارت اربعین امام حسین(ع) را این‌گونه می‌خوانیم : ✨السَّلَامُ عَلَی وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ السَّلَامُ عَلَی خَلِیلِ اللَّهِ وَ نَجِیبِهِ السَّلَامُ عَلَی صَفِیِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ السَّلَامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ ♦️صفاتی که امام صادق(ع) به‌وسیله آن سیدالشهدا(ع) را مورد خطاب قرار می‌دهد؛ به شیعیان منزلت و مقام امام حسین(ع) را یادآوری می‌کند 💫. سه صفت حَبِیبِ الله و خَلِیلِ اللَّهِ و صَفِیِّ اللَّهِ که امام صادق(ع) به‌وسیله آن سیدالشهدا(ع) را توصیف کرده سه وصفی است ♥️ پیامبران الولعزم همچون (محمد مصطفی ابراهیم و آدم صلوات الله علیهم اجمعین) به آن‌ها مفتخرند. 🏴که انسان بداند چه کسی را زیارت می کندو این روز به نام چه نور عظیمی است دعای فرج وتفکر وشهادت💔 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
سرقت اطلاعات میلیونها ایرانی از طریق اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و واتساپ! ⭕️سید علیرضا آل داود ⭕️ یکی از چالش‌هایی که در آینده گریبان ما را خواهد گرفت به طور قطع خروج تدریجی اطلاعات کاربران ایرانی از طریق پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، توئیتر و واتساپ است که در این جنگ شناختی در میان مدت و بلند مدت منتج به تغییرذائقه، رفتار و هویت ایرانیان مخصوصا نوجوانان و جوانان می شود. ⭕️حاکمیت سایبری هر کشوری دارای ۴ رکن پذیرفته شده در جامعۀ بین المللی است، رکن اول تحت عنوان حق استقلال سایبری تعریف می‌شود (سیستم حاکمیت سایبری کشورها باید از نظر زیرساخت‌ها، ذخیره‌سازی داده‌ها و قوانین حاکم بر مدیریت این فضا تحت کنترل هیچ کشور بیگانه ای نباشد). ⭕️حق اشتراک برابر در فضای مجازی رکن بعدی رژیم حقوقی فضای مجازی است (صرف نظر از برخی کشورها مانند آمریکا که این حق را نقض می‌کنند، طبق قواعد بین الملل همۀ کشورها حق استفادۀ برابر از این فضا را دارند). ⭕️حق دفاع سایبری رکن بعدی است (تمام کشور حق دفاع از جغرافیای سایبری خود در سه سطح پیش، هنگام و پس از تهاجم سایبری دارند) و آخرین مورد حق قضایی است (براساس این حق، به صورت پیش فرض کشورها دارای صلاحیت اعمال حاکمیت بر فضای سایبر خود هستند و از آن استفاده می‌کنند، همانند اتفاقاتی که بعد از انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا شاهد آن بودیم) اما در کشور ما به دلیل فقدان راهبرد حاکمیت سایبری و فضای مجازی ول، رها و فاقد ضابطه سبب شده تا جمهوری اسلامی از حقوق اساسی خود در فضای سایبر محروم باشد. 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود 🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانه‌ای 👇 @aledavood 👈 عضو شوید
هدایت شده از وَهَبْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در ویدئو یک چهره پانترک ضدملی با نام رشید دانشجویی که قبلا هم درمصاحبه با ‎ جنجال آفریده بود، دوباره با او دیدار و عامدانه از واژه ملت آذربایجان استفاده کرده. پزشکیان هم با سکوتش این جعل شرم آور را تایید کرده است. جالب اینجاست که این‌گستاخی و سکوت رئیس جمهور هیچ بازنشری پیدا نکرده و رگ غیرت ملی هیچکس برانگیخته نشد! اما چفیه سعید جلیلی... انتخابات تمام شد. از این به بعد باید جواب بدهید آقایان دولت و مجلس! 💢 @vahab313
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهات وهابیت درباره اربعین 🟡 شبهه ملای وهابی: اربعین بدعت است و برای اینکه جیب مردم را بزنند درست شده! چرا برای پیامبر و حضرت علی اربعین نداریم؟ 🟢 پاسخ حجت‌الاسلام دکتر را بشنوید. 🔹 خلاصه ۱. اگه اربعین را برای سوءاستفاده ساختند، خب یکی دیگه هم برای حضرت زهرا و حضرت علی می‌ساختند تا بیشتر سوءاستفاده کنند! ۲. اربعین فقط گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین نیست، در خود روز اربعین اتفاقات تاریخی مهمی افتاده است. ۳.خود پیامبر و امامان برای گرامیداشت اربعین حسینی دستور داده‌اند اما برای سایر پیشوایان دینی چنین دستوری نرسیده است. ــــــــــــــــ 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موشن گرافیک| چند پرسش پیرامون اربعین حسینی ! ▫️١_ چرا ما تنها برای امام حسین اربعین می گیریم و برای بقیه امامان چنین نمی کنیم؟ ▫️٢_در روز اربعین چه اتفاقی افتاده است که این روز پر اهمیت و مقدس شده است؟ ▫️٣_ چرا زائرین در ایام اربعین پیاده به زیارت قبر امام حسین می روند؟ ▫️٤_ هزینه های زیارت اربعین از طریق نهادهای دولتی تامین می شود یا مردمی است؟ 🟢 پاسخ‌ها را در کلیپ فوق ببینید. 🆔 @Shobhe_ShenaSi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🟢 دو جمله نغز امروز رهبر معظم انقلاب در مراسم هیئت‌های دانشجویی 🆔 @Shobhe_ShenaSi
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻انتقام از دولت سیزدهم با تحریف مصاحبه خاندوزی/ وزیر اقتصاد دولت سیزدهم درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی چه گفت؟ 🔰خاندوزی: حذف ارز ترجیحی تکلیف مجلس به دولت بود/ دولت روحانی تمام ارز سال ۱۴۰۰ را مصرف کرده بود/ ما با «زمان‌بندی و جزئیات» موافق نبودیم/ پس از تعلل‌ها، وزارت اقتصاد مستقیما اجرای طرح را بر عهده گرفت 🔹از روز گذشته و با انتشار سخنان تحریف شده و ناقص سخنان سیداحسان خاندوزی، موج جدیدی از تخریب‌ها علیه دولت شهید رئیسی شدت گرفته است. 🔹این تخریب‌ها که عمدتا از سوی حامیان پزشکیان و قالیباف سازماندهی و اجرا شده، در تلاش است تا وزارت اقتصاد را مخالف ارز ترجیحی نشان دهد در حالی که خاندوزی در مصاحبه خود تاکید کرده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تکلیف محلس به دولت در قانون بودجه بوده و وزارت اقتصاد با نحوه اجرا و زمان‌بندی سازمان برنامه موافق نبوده است. 🔹او شروع ماجرا را اینطور روایت می‌کند که «بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، دولت مکلف شده بود که در این سال با ارز ترجیحی خداحافظی کند و به‌جای آن، روش‌های حمایتی دیگری برای مردم در پیش بگیرد. به همین دلیل، دولت موظف شد تنها ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کل سال ۱۴۰۰ اختصاص دهد. در نیمه اول سال، تقریباً این مبلغ به‌طور کامل مصرف شد و دولت باید مصوبه مجلس را اجرا می‌کرد، البته ما در وزارت اقتصاد و دارایی با این زمان‌بندی و جزئیات موافق نبودیم اما مسئولیت کل پروژه با سازمان برنامه بود.» 🔹وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در ادامه می‌گوید: «بعدها هم در خصوص زمان‌بندی و هم در مورد شیوه حذف نظرات خود را ارائه کردیم. در هر صورت این کار یک اقدام الزام‌آور قانونی بود.» 🔹خاندوزی درباره حساسیت شهید رئیسی درباره روش اجرای این تکلیف مجلس می‌گوید: «آقای رئیس‌جمهور به‌شدت اصرار داشتند که روش جایگزین حمایتی حتماً آماده شود تا کمترین فشار به طبقات ضعیف جامعه وارد گردد.» 🔹وی درباره دلایلی که لزوم اجرای این تصمیم را در شرایطی که دولت مجوز استفاده از ارز ترجیحی را نداشته، توضیح می‌دهید: «با توجه به آغاز جنگ اوکراین در همان سال ۱۴۰۰ و فاصله‌های قیمتی با کشورهای همسایه که منجر به قاچاق گسترده کالاها شد، چشم‌انداز این بود که در سال‌های آینده نه‌تنها با ۱۰ یا ۱۲ میلیارد دلار، بلکه با اعداد بسیار بزرگ‌تری از ارز ترجیحی مواجه خواهیم بود که ممکن است اصلاً در دسترس نباشد. در این شرایط، اجرای این سیاست می‌توانست موجب شود بانک مرکزی مجبور به استفاده از پایه پولی خود شود و این امر آثار تورمی دیگری را به‌همراه داشته باشد.» 🔹خاندوزی در نهایت خودش مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده گرفته و زیرساخت اجرای آن را فراهم می‌کند: «شخصاً مکاتبه‌ای با آقای رئیس‌جمهور انجام دادم و درخواست کردم که چاره‌اندیشی صورت گیرد. ما مسئولیت را پذیرفتیم و تصمیم گرفتیم که این موضوع را پیگیری کنیم، گرچه ارتباط مستقیمی با حوزه کاری ما نداشت. در نهایت، سامانه‌های هوشمند توزیع آرد با همکاری بانک سپه و دیگر دوستان به نتیجه رسید و این سیاست در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ رسماً اجرا شد.» 🔹وی همچنین اقدامات پیشینی دولت برای مصون ماندن اقشار کم درآمد از اجرای این تکلیف قانونی را اینگونه روایت می‌کند: «تلاش شد که آثار آن بر قیمت‌ها کنترل شود و میزان یارانه نقدی به‌اندازه‌ای باشد که طبقات ضعیف کمتر فشار را احساس کنند. به‌خلاف تجربه تلخ سال ۱۳۹۸، در این تجربه دولت بر این تأکید داشت که پیش از اجرای سیاست، میزان پرداختی‌ها مشخص باشد تا جامعه بداند جبران یارانه نقدی صورت خواهد گرفت.» 🔹خاندوزی همچنین در توضیح آثار مثبت اجرای این طرح می‌افزاید: «تجربه هوشمندسازی یارانه آرد، با وجود برخی کاستی‌ها که به‌خوبی بر آن‌ها آگاهیم و مردم نیز شواهدی از آن‌ها دیده‌اند، توانست در طول یک سال و نیم، یک‌ونیم میلیون تن از مصرف آرد خبازی کشور بکاهد و مصرف آرد خبازی در سال ۱۴۰۲ را به سطح مصرف سال ۱۳۹۸ بازگرداند، این بدان معناست که مردم به‌اندازه پنج سال پیش کمتر آرد خبازی مصرف کرده‌اند، در حالی که مصرف نان افزایش یافته است.» 🔹سخنان خاندوزی به خوبی نشان می‌دهد که سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ نه تصمیم دولت که تکلیف قانونی مجلس بوده و گنجاندن آن در قانون بودجه بدون تدابیر منطقی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، اشتباهی بود که دولت سیزدهم با انتخاب بهترین روش اجرا، توانست مضرات آن را تا حد زیادی کاهش دهد. ✅ @Rajanews_com
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
12_2 Be Vaghte Shaam (1403-05-26) Mashhad Moghadas.mp3
21.42M
🔈 🔰 جلسه دوازدهم، بخش دوم * نتیجه عقب‌نشینی از جنگ؛ گرفتار عذاب الهی شدن [0:33] ⚜️ موارد استثناء در عقب نشینی: [1:14] 1️⃣ فریب دشمن و تغییر تاکتیک 2️⃣ تجدید قوا و اضافه شدن نیروهای بیشتر * رهبر معظم انقلاب: ما در شرایط شعب‌ابی‌طالب نیستیم، ما در شرایط بدر و خیبر هستیم [6:38] * یهود: دست خدا بسته است؛ خداوند: با دستان خودتان خانه‌هایتان را خراب می‌کنم [7:20] * حرکت به سمت ارض مقدسه و عدم هراس از هیمنه دشمن؛ یکی دیگر از سنت‌های ثابت الهی [12:39] * وجود دلواپسان از هیمنه دشمن؛ عامل شکست و عقب‌نشینی [18:55] * تمام وعده‌های الهی مشروط به تبعیت از حق است؛ قوم و نژاد مهم نیست [20:49] * ترس دشمن از انتفاضه و شورش فلسطینیان؛ دلیل برخی موفقیت‌های محدود جنبش فتح [29:55] * حضرت موسی (علیه‌السلام): خداوندا بین ما و این قوم فاسق فرق بگذار [34:11] ✅ شرایط فعلی ما: نقطه طلایی در طول تاریخ؛ وقتی بنی‌اسماعیل برای اولین بار به فتح شام نزدیک می‌شوند [36:57] * إن لَم تَرحَموني فَارحَموا هذَا الطِّفلَ... [39:45] ⏰ مدت زمان: ۵۱:۲۵ 📆 ۱۴۰۳/۰۵/۲۶ 🔔@Aminikhaah_Media
هدایت شده از 🇱🇧فن امینی خواه
﷽ 🔰 رسانه آزاد، اهرم قدرت یهود ✍️🏻 چون گفتند: «دست خدا بسته است.» (سوره مائده، آیه۶۴)، خدا خواست که با دست خودشان آنها را نابود کند؛ «يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ» (سوره حشر، آیه۲). ⬅️ به این صورت که صهیونیست‌ها رسانه‌های آزاد و غیر رسمی را تولید کردند، که در واقع رسانه‌های رسمی را دور زد و شد یک اهرم خوبی در دست یهود که افکار عمومی دنیا را در دست بگیرد. ▫️اما ناگهان در قضیه ، رسانه‌های غیر رسمی مجازی با حمایت از مردم غزه و انزجار از اعمال جنایتکارانه صهیونیست، شد یک ابزار ضد اسرائیلی. ✍️🏻 خداوند اراده کرده که این‌ها را با هر آنچه در دستشان است نابود کند. این از سنت‌های خداست برای نابودی کافران. 📌 برگرفته از جلسات «از حیوانیت تا حیات، انتخاب حیاتی»