eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
10هزار ویدیو
163 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
از جماعت اخوان المسلمین چه می دانیم ؟ 🔸️ اخوان المسلمین یک جریان ریشه دار از لحاظ فکری در دوران معاصر اسلامی است که توسط شیخ حسن البناء در اوایل قرن بیستم تاسیس شد . 🔸️این جریان در پاسخ به انحطاط داخلی جهان اسلام و تسلط استعمارگران (پس از سقوط امپراطوری عثمانی ) بر آن شکل گرفت و با روش های تبلیغی و دعوت مسالمت آمیز و بدون خشونت سعی بر جذب افراد داشت. 🔸️شعار " الاسلام هوالحل " حرف جدید اخوانی ها برای جهان اسلام بود که می گفتند : خداوند هدف ما، پیامبر الگوی ما، قرآن قانون اساسی ما، جهاد راه ما و مرگ در راه خدا، والاترین آرزوی ماست. 🔸️همچنین برای اولین بار اخوانی ها در جریان های اهل سنت بر تکثر گرایی و دموکراسی تاکید کردند که واکنش علما و جریان های سنتی و سلفی را برانگیخت. 🔸️پس شکست اعراب از اسرائیل در ۱۹۴۸ اخوان المسلمین منحل شد که واکنش گروههای زیرزمینی آن را برانگیخت؛ نقراشی پاشا نخست وزیر وقت مصر توسط یک جوان اخوانی ترور شد. 🔸️حسن البناء ترور را محکوم کرد اما دولت آن را نپذیرفت و در نهایت سال بعد حسن البناء به طرز مشکوکی ( که برخی معتقدند توسط پلیس مصر بوده ) ترور شد. 🔸️پس از حسن البناء ، حسن هضیبی مرشد جدید اخوانی ها شد و آنها به جمال عبدالناصر کمک کردند تا کودتای افسران آزاد را صورت دهد با این امید که حکومت اسلامی مدنظرشان را ایجاد نماید. 🔸️اما ناصر ملی گرا و سکولار بود و با اخوانی ها وارد چالش شد؛ پس از امضای قرارداد مصر و انگلیس بر سر کانال سوئز اخوانی ها ناصر را خائن خواندند و پس از یک سوء قصد مشکوک به ناصر که برخی آن را به اخوان نسبت می دادند ، این جریان غیرقانونی اعلام شد و رهبران و اعضای آن تحت تعقیب قرار گرفتند؛ حسن هضیبی بازداشت و ۶۰ نفر از اعضای اخوان اعدام شدند . 🔸️یکی از اعضای زندانی که بعدها اعدام شد سید قطب نام داشت که اثری بسیاری تاثیر گذار را در زندان نوشت؛ کتاب " المعالم فی طریق ". 🔸️در این کتاب سید قطب ۲ دوره تاریخی از رسالت حضرت محمد ( ص ) را بررسی می کند . 🔸️اولین دوره زمانی ست که پیامبر در مکه حضور داشت و به دعوت مبادرت می کرد و هرگونه حرکت قهری و تسلیحی را مردود می شمرد. 🔸️بازه دوم حضور و رفتار رسول الله در مدینه بود که سید قطب آن را دوره جهاد با کفار می نامد. 🔸️نکته مهم اینجاست که بدانیم برخلاف شیعه که در منابع فقهی خود بر نقش مهم عقل تکیه دارد و به همین دلیل اجتهاد بر اساس عقل را به رسمیت می شناسد، اهل سنت پس از قرآن ، سنت به قیاس معتقدند و همین امر از پویایی فقهی آنان می کاهد . 🔸️فلذا سید قطب نه بر پایه عقل بلکه بر اساس قیاس دوران پیامبر با عصر حاضر ، قصد داشت برای جامعه جدید مصر نسخه پیچی کند که عمرش کفاف نداد و در سال ۱۹۶۶ اعدام شد. 🔸️پس از اعدام وی عده ای از میانه روها به رهبری هضیبی همان راه گذشته را رفتند و بر دعوت تاکید کردند و عده ای دیگر که گروه رادیکال و تندرو انشعابی از اخوان بودند به طریق جهاد قدم نهادند و جریان التکفیر و الهجره به رهبری شکری احمد مصطفی پایه گذاری شد. 🔸️این جریان معتقد بودند که اکنون شرایط جامعه مدینه النبی حاکم است و باید جهاد کرد اما جهاد باید با دولت کافر و مردمی که در مقابل دولت کافر سکوت کرده اند و آن را حمایت می کنند، باشد. 🔸️استنادشان هم به آیه ۴۴ سوره مائده بود؛ وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ. ادامه دارد ... 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ♨️ الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیات تحریر الشام: ✍بسم الله الرحمن الرحیم پیروزی انقلاب پربرکت سوریه را به ملت بزرگ سوریه تبریک می گویم و از آنها دعوت می کنم بدون شلیک گلوله به میدان ها بروند و خوشحالی خود را از آن ابراز کنند و بعد از آن به سمت آبادانی این کشور می رویم و همانطور که از اول گفتیم. ✍انگار نه انگار که سوریه در حال تقسیم شدن به چند قسمت هست و صهیونیستها هم تا ۲۰ کیلومتری دمشق رو تصرف کردن و... میگه بیایید بیرون جشن بگیرید. جالب اینجاست بعضی ها این خیانت های آشکار رو میبینن و هنوز به ممد جولانی و این تروریستهای صهیونیست میگن مخالفین اسد... 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
دکتر کبری خزعلی
👆 ویدئو نفیسه کوهنورد خبرنگار بی‌بی‌سی از داخل حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) 🇮🇷کانال‌های #نشریه_ع
🎥احترام یک زن سوری به خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در حرم حضرت زینب (س) وقتی متوجه ایرانی بودن وی می‌شود 🔻درحالیکه خبرنگار بی بی سی فارسی در چند روز اخیر عنوان میکند که مردم سوریه دیگر تمایلی به ایران ندارند اما وقتی در حرم حضرت زینب (س) یک بانوی سوری متوجه ملیت ایرانی وی می‌شود شروع به ابراز محبت به نفیسه کوهنورد میکند. 🔴 👇 @bidariymelat
هدایت شده از داداش کوچیکه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینهم یک روایت فوق العاده عمیق از نقش و تاثیر روایتها 👈تصویر برای تاثیر خبر میدهند که بشود ... (آیت الله میرباقری) 🇮🇷کانال داداش کوچیکه👇 ❣ @dada69
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️پاسخی به شبهه یکی از اساتید حقوق جزا و جرم‌شناسی درباره رابطه «عدالت» و «اجرای حدود اسلامی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸نقل می‌کنند که یکی از متخصصان حقوق جزا و جرم‌شناسی در پاسخ این سوال که چرا کتابی در موضوع حقوق جزا نمی‌نویسد؟ چهره در هم کرده و فرموده: «من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟!» در این میان یکی از حاضران پرسیده است: «مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟» استاد محترم در پاسخ گفته است نه تنها قبول دارم؛ بلکه مدافع اجرای حدود و قصاص هم هستم! اما مقدمه اجرای حدود اسلامی، تحقق عدالت اسلامی است. «شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن می‌پوشم». ابتدا باید عدالت اسلامی را اجرا کرد و پس از نهادینه‌ شدن عدالت اسلامی در جامعه آنگاه نوبت به اجرای حدود می‌رسد. و ادامه داده است که «در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!» اما «در جامعه‌ای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود، معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقضِ غرض است و خودش ستم است!» و سپس هم ادامه داده است که «چگونه می‌شود در کشوری که فقر، بیکاری، گرانی، و طلاق زوجین بیداد می‌کند برای فریب افکار عمومی از حجاب حرف زد.» جدیداً هم در یکی از کانال‌های علمی دیدم که با قلم خود آن استاد این مطلب و این پرسش و پاسخ مطرح شده است! ♦️هر چند بنده نمی‌توانم باور کنم که چنین سخنانی از یک متخصص حقوق و جزای اسلامی صادر شده باشد! زیرا بطلان و سستی چنین سخنی آشکارتر از آن است که نیاز به بررسی تفصیلی داشته باشد. چنین سخنانی که مدتی است به گونه‌های مختلف و با بیان‌های گوناگون از سوی مخالفان حدود وقوانین اسلامی بر زبان جاری می‌شود، بیش از آنکه محصول «دلیل‌جویی» و بحثی «علمی و تحقیقی» باشد، بیشتر معلول «علت‌هایی درونی» و «انگیزه‌هایی غیرعلمی» است. یعنی این محقق محترم و امثال او، نمی‌دانند که ✔️اجرای حدود از ارکان عدالت اسلامی است؟ نمی‌دانند که یکی از اجزا و ارکان عدالت اسلامی، اجرای حدود اسلامی است؟ ✔️آیا این استاد محترم نمی‌داند برای مبارزه با فساد و رانت و ظلم، چاره‌ای جز اجرای حدود و دیات نیست؟ ✔️آیا این استاد محترم نمی‌داند که منوط کردن اجرای حدود و مواجهه سخت با مجرمان، به رفع فقر، بیکاری، گرانی و طلاق در جامعه، منوط کردن آن به امری محال است؟! زیرا هیچ جامعه‌ای نبوده و نیست و پیدا نخواهد شد که چنین اموری در آن وجود نداشته باشد. اساساً ما «جامعه معصوم» نداریم. ✔️ممکن است گفته شود که منظور این استاد محترم این نبوده است که «هیچ» فقر و بیکاری و گرانی‌ و طلاقی در جامعه نباشد بلکه منظورشان به صورت نسبی بوده است! اگر چنین باشد، سؤال می‌کنیم که معیارشان چیست؟ تا چه میزان یا تا چه درصدی از وجود فقر و بیکاری و گرانی و ... را مانع اجرای حدود اسلامی نمی‌دانند؟! و آن معیار و میزان را به چه دلیلی و با چه میزان و معیاری تعیین کرده‌اند؟! ✔️به علاوه آیا این نظر ایشان فقط مربوط به حدود و ارزش‌های اسلامی است یا هر ارزش و قانونی را شامل می‌شود؟ مثلاً اگر کسی بدهی خود را نداد، یا اگر کسی خانه خود ایشان را آتش زد یا ماشین خود ایشان را دزدید باز هم نظرشان این است که تا زمانی که فقر و گرانی و طلاق در جامعه هست، نباید قوانین و مقررات را درباره آنها اجرا کنیم؟! یا اجرای چنین قوانین و مقرراتی را بلااشکال می‌دانند؟ اگر پاسخ منفی باشد، که معلوم است نتیجه چنین نگاهی، چیزی جز هرج و مرج اجتماعی و اختلال در ابتدایی‌ترین حقوق مردم نخواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، سؤال می‌کنیم چه تفاوتی میان مقررات و قوانین اسلامی و مقررات و قوانین بشرساخته وجود دارد؟ چرا اجرای مقررات و قوانین اجتماعی بشرساخته را منوط به رفع فقر و بیکاری و طلاق و ... نمی‌کنید؟! ✔️می‌گوید «چگونه در کشوری که طلاق بیداد می‌کند می‌توان از حجاب دم زد»؛ آیا نمی‌داند که میزان رشد طلاق در ایران و سایر جوامع دنیا، همبستگی مثبتی با میزان شل‌حجابی و بی‌حجابی دارد؟ یعنی یکی از راه‌های کاهش طلاق و فروپاشی خانواده، جلوگیری از بی‌حجابی است. ✔️به راستی از نظر این استاد محترم، بی‌حجابی در میان خانواده‌های فقیر بیشتر است یا ثروتمند؟ در شمال تهران بیشتر است یا جنوب آن؟ 🔸همانطور که گفتم چنین اظهار نظرهایی فاقد «دلیل‌»اند، باید «علت» آنها را جست و درمان کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔻فهم مقاومت در آیینۀ نزاع دو تاریخ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. یکی از مهم‌ترین سرچشمه‌های فکریِ ایجاد تنبّه و تذکّر نسبت به این‌که تولّد انقلاب اسلامی، موجب واژگون‌شدگیِ چرخ تاریخ و سیر تحوّلات اجتماعی و به‌حرکت‌درآوردن آن در مسیر معکوس گردید، استاد بزرگوار ما، دکتر کچویان است(از جمله، نگاه کنید به: کندوکاو در ماهیّت معمایی ایران، ص۸). ایشان در قالب علم اجتماعی، مسألۀ یادشده را بیان و ریشه‌شناسی کرد و در نهایت، به طرح متفاوتی از فلسفۀ تاریخ دست یافت. در اینجا بود که دریافتیم باید برای این انقلاب، نوع متفاوتی از «فلسفۀ تاریخ» را پدید آورد؛ چراکه این انقلاب، جابجایی بزرگ در آدم و عالَم به وجود آورده و دیگر نمی‌توان در چهارچوب چشم‌اندازهای نظریِ رایج، به فهم و پیش‌بینی آن همّت گمارد و حقایق مکتوم را درک کرد. پیش از ایشان، علامه مطهری - رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- از عهدۀ بیان و تحلیل این خودآگاهی معرفتی برآمده بود و رگه‌های بسیار تعیین‌کننده‌ای را دربارۀ آن آشکار ساخته بود که نقطۀ آغاز فهم قدسی از انقلاب اسلامی و تاریخ پساانقلابی به شمار می‌آید. این در حالی است که نیروهای سکولار، هیچ‌گاه به این حقیقت نظری که در آیینۀ واقعیّت، متجلّی شده بود، اعتنا نکردند و از محاسبات و معادلات تجدّدی نگسستند. این‌چنین است که همواره در طول دهه‎های گذشته، با دو گونه فهم از انقلاب و تحوّلات آن روبرو بوده‌ایم و حاکمیّت و عرصۀ فکری، معرکۀ نزاع و تقابل این دو فهم متعارض بوده است. این‌که چه کسی انقلابی یا غیرانقلابی است را باید در ضریب وفاداری‌اش به هر یک از این دو فهم، جُست و از این منظر، موقعیّت و جغرافیای او را شناسایی کرد؛ نه بر اساس معیارها و مرزهای سیاسی که نیروهای سطحی‌نگر و قدرت‌مدارِ وادی سیاست، آنها را می‌آفرینند و رسمیّت می‌بخشند. چه‌بسا کسانی در درون جریان اصول‌گرایی که خویش را انقلابی می‌انگارند، اما نسبت به این فهم، بیگانه هستند و در چهارچوب تجدّدی، انقلاب را فهم می‌کنند. [دوم]. سخنان رهبر معظّم انقلاب دربارۀ وضع سوریه و مقاومت و ایران، برخی را متعجّب ساخته است که ایشان چگونه با «قطعیّت» و «حتمیّت» دربارۀ تحوّلات منطقه و جهان، اظهارنظر می‌کنند و این‌چنین، زنجیرۀ رویدادهای آینده را جزمی و محتوم می‌انگارند. خاستگاه این داوری‌های پیامبرگونه چیست و چرا ایشان دربارۀ آینده‌ای که به‌شدّت شکننده و درهم‌پیچیده و رنگ‌پذیر است و متغیّرهای متعدّدی در صورت‌بندی آن مدخلیّت دارند، این‌گونه جزمی و قطعی، نظر می‌دهند؟! باید این فهم را به همان فلسفۀ تاریخی که از آن سخن به میان آمد، ارجاع داد و در سایۀ آن، موجّه انگاشت. این فلسفۀ تاریخ، تاریخ تجدّدی را در پایان راه خویش تصویر می‌کند و تاریخ دینی را غالب و حاکم می‌انگارد و انقلاب اسلامی را همچون نقطۀ شروع، یک فصل جدیدِ تاریخی قلمداد می‌کند. تاریخ تجدّدیِ غالب، به زیر کشیده شده و دیگر توان ایستادن و استعمارگری و بسط و سیطره ندارد و می‌رود که تمام بشود. نظریۀ شرقی‌شدن قدرت نیز همین سخن را می‌گوید و به یک چرخش تاریخی اشاره دارد. البته این چرخش، بسیار دشوار است، اما آنچه که در طول صد سالۀ اخیر در درون عالَم اسلامی به وقوع پیوسته، حاکی از تثبیت‌شدگی این چرخش است. ما در متن یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و به هر سو که می‌نگریم، قطعه‌های تکمیل‌کنندۀ آن را مشاهده می‌کنیم. این قطعه‌ها در ذیل آن فلسفۀ تاریخِ قدسی، معنا می‌یابند و یک چشم‌انداز متمایز را ترسیم می‌کنند. [سوم]. و اما قطعه‌های مخالف و نقیض، نمی‌توانند این سیر تاریخی را تغییر بدهند و پیچ تاریخی را با امتناع روبرو سازند. ما از وضع امتناع، عبور کرده‌ایم و دورۀ امکان‌ها و گشودگی‌ها فرارسیده است. هر آنچه که به‌عنوان قطعه‌های تاریخیِ معارض و متضاد، جلوه‌گر می‌شوند، تلاش‌هایی هستند برای ممانعت از تحقّق پیچ تاریخی، اما در عمل و در بلندمدّت، ناکام و علیل هستند و نمی‌توانند پیچ تاریخی را ببلعند. ممکن است ما با تأخیر روبرو بشویم و یا نیروهای تاریخی، جایگزین بشوند و در درون عالَم اسلامی، نیروهایی به قدرت فزون‌تر و کنشگری فراتر دست یابند، اما در کلّیّت این تاریخ، تغییری حاصل نخواهد شد. این تاریخ از جهت این‌که پُرحادثه و نوسانی است، لرزان است، اما این واقعیّت‌ها، جزئی و موردی هستند و نمی‌توانند تقدیر تاریخی را دگرگون کنند. در سطح کلّیّت تاریخی و برآیندها و افق‌ وسیع، باید از «تاریخِ بی‌بازگشت» سخن گفت و تجدّد را در معرض زوال و فنا انگاشت و باور کرد که عهد قدسی، در حال برآمدن در گسترۀ جهانی است. آنان که اسیر جزئیّات و تلاطم‌های روزمرّه و قطعه‌های لرزان می‌شوند، نمی‌توانند سیر حرکتِ حتمیِ مبتنی بر فلسفۀ تاریخِ دینی را درک کنند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
مقاومت؛ مرگ رنج ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸در میان بیانات مهم رهبر معظم انقلاب پیرامون تحولات اخیر سوریه، مضمونی نویدبخش و واقعیت‌آفرین وجود داشت که پیامی گران و‌ بلند را منتقل می‌کرد. این‌ حقیقت که مقاومت با ستم و جنایت و تجاوز،‌ زائل‌شدنی نیست، بلکه زیر چنین فشارهایی، مستحکم‌تر و گسترده‌تر می‌شود. اما منطق این بیان نویدبخش و افق‌ساز چیست؟ 🔸بختیار علی رمان‌نویس و نظریه‌پرداز مشهور عراقی، در کتاب «دریاس و جسدها» جمله‌ای دارد که از نظر ارتباط با موضوع ما حائز اهمیت است. او می‌نویسد: «درد عمیق انسان این است که آنچه را با عشق بدست نمی‌آورد، می‌خواهد با قدرت کسب کند». این جمله حکایت از حسرت عمیقی دارد که گریبانگر آدمی است.‌ آدمی چیزها‌ی باب میلش را دوگونه می‌جوید،‌ یا با شدت علاقه و دوست‌داشتن به آن می‌رسد و یا اگر به این شیوه نرسد، با اعمال زور و قدرت آن‌ را فراهم می‌کند. اما درد وقتی بروز می‌کند که بخواهیم چیزی را به زور بدست آوریم. چون بدون دوست‌داشتن و دوست‌داشته‌شدن، انسان مجبور است با زور چیزی را نگاه دارد که فرسودگی و خستگی حاصل می‌کند و در نهایت با کاهش توان، آن چیز را از دست می‌دهد. 🔸بر این اساس متوجه می‌شویم، مقاومت در نگاه داشتن چیزی، بستگی به پذیرش درونی و گشودگی انفسی انسان نسبت به آن دارد. باید چیزی را دوست داشته باشیم که انگیزه لازم برای حفظش داشته باشیم. آنوقت اگر حتی فشار زیادی تحمل کنیم و مجبورمان کنند دست از آن برداریم، این فشار هیچگاه علاقه نهانی ما را کم نمی‌کند، بلکه به راه‌های بسیاری فکر می‌کنیم که چگونه این مانع را برداریم و دوباره به آن چیز برسیم. 🔸در این زمینه تاریخ شفاهی بسیار غنی‌ای وجود دارد که چگونه اسرای ما در بند زندان‌های عراق و در آن فشار و محدودیت مضاعف، راه‌های خلاقانه بسیاری علیه آن فشارها می‌یافتند و چه بسا در آن شرایط قدر زندگی را بیشتر پاس می‌داشتند و اکنون که در زمان آزادگی قرار دارند، حسرتش را می‌خورند. زندگی در شرایط سخت، مقاومت می‌خواهد، به بیان بهتر با مقاومت است که زندگی زیباتر می‌شود، دوست‌داشتنی‌تر می‌شود و اگر روزی سقف ظاهری‌اش فرو ریزد، بازسازی‌اش حتمی است. 🔸دشمنان زندگی از این نظر، بسیار کم‌توان و بی‌رمق جلوه می‌کنند. کسانی هستند که منطق این زندگی را خوب می‌دانند، علی‌الخصوص اگر تجربه‌اش کرده باشند. سختی‌کشیده‌ها، رنج‌دیده‌ها و خسارت‌خورده‌هایی که روی خوش آسانی بعد از رنج و‌ بدست آوردن بعد از سختی را دیده باشند. سلاح دشمنان زندگی، نمایش باشکوه تخریب و اعمال افسارگسیخته درد و رنج است، غافل از آنکه سال‌هاست منطقه رمز زندگی در رنج را فهمید‌ه‌ است. 🔸مقاومت رمز این گذار و عبور است، نیازی به ماندن و صبرکردن ندارد، بلکه‌ در همان لحظه اعمال درد، فعال می‌شود، سختی را تاب می‌آورد و انگیزه بدست آوردن آنچه در بیرون از بین رفته، مضاعف می‌کند. مقاومت جواب داده،‌ کارکرد دارد، حاج قاسم یک‌دهه جوانان غیور منطقه را با آن تمرین داده، این ممارست باور شده، فکر شده، مکتب شده، با طوفان‌های مقطعی رنگ نمی‌بازد، بلکه میدان عمل می‌یابد. بله این‌جوانان‌ غیور سوریه هستند که مجدداً طعم زندگی را به کام مردم دیار عمه سادات می‌چشانند و در بند این واقعیت‌های تحمیلی نمی‌مانند. متن‌آگاهی
4_5969903734262601700.ogg
23.11M
•    ﷽    • 🎤برنامه گفتگوی برخط و گپ آوا (ویس چت) 🟢موضوع: بررسی تحولات غرب آسیا به همراه پرسش و پاسخ 🎙 سخنران: جناب آقای دکتر متولیان (کارشناس عالی بررسی‌های استراتژیک و امنیت ملی) ◾️ با اجرای: جناب آقای تیموری 🗓 زمان: پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۹/۲۲ ⏰ ساعت: ۲۱:۳۰  الی  ۱۱ 📱مکان: گروه آتش به اختیاران ولایت 🌺 پژوهشکده مطالعات راهبردی عمار بصیر eitaa.com/motevallian
هدایت شده از میثم تـمّار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗯این آقا که ویدیوی آزادیش از زندان صیدنایا سوریه در رسانه‌ های غربی پربازدید شد اینفلوئنسر تیک‌تاک از آب در آمد! ‌‌‌ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─ ✅کانال 👇 @meysame_tammarr
هدایت شده از صدای مردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزت‌الله ضرغامی»، وزیر دولت سابق در جمهوری اسلامی و فعال اصولگرا در واکنشی نسبت به اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب گفت: «مردم را اذیت نکنیم. انقلاب نکردیم که زور بگوییم. مردم به این قانون عمل نمی‌کنند، زور که نیست.» پی نوشت:جناب ضرغامی زور؟ احیانا بعد از اینکه بیشتر از 45 سال از انقلاب می گذرد هنوز نفهمیده اید حکومت اسلامی برای برپایی احکام اسلامی بنا می شود نه دلبخواه این و آن؟! ضمنا جنابعالی با ده سال سابقه مدیریت صداوسیما برای فرهنگسازی ارزش های اسلامی و تربیت هنرمند اسلامی چه کردی!؟ به جای پاسخگو بودن منتقد شده ای!؟جای تاسف است کسی در حال گفتن این جملات است که ده سال رئیس سازمان صداوسیما یعنی بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور بوده. با چنین تفکراتی فکر می کنید در همه سالهای مسئولیتش چه کرده است؟ مشخص است چرا چنین کسانی در دوران مدیریت او مشهور شدند و بهترین جایگاه ها را تصاحب کردند عادل فردوسی پور احسان علیخانی رامبد جوان مهران مدیری رضا رشیدپور علی ضیا و ... حالا نام یک مجری یا بازیگر انقلابی را بخاطر می آورید که اندازه ی اسامی بالا در دوران این فرد به او بها داده شده باشد؟ حتما دارید فکر می کنید، من هم فکر کردم اما هیچ اسمی به اسمم نیامد، واضح است چرا، چون وقتی بهترین جایگاه ها، پر مخاطب ترین ساعات و همه ی شبکه ها توسط این افراد و سایر رفاقیشان تصاحب شده برای دیگران جایی نمی ماند! وقتی مدیری با این سطح از فکر در بالاترین جایگاه ها قرار می گیرد، معلوم است که به فکر تربیت هنرمند تراز نیست و تهش می شود همین سلبریتی ها و سلبریتی بازی! 👆🏻https://eitaa.com/sedaye_irani
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ نکته دوم؛ عبرت از شکست و مغرور نشدن در پیروزی! 👈 رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر، صراحتاً فرمودند که در راه مقاومت، هم شکست داریم و هم پیروزی، نباید در پیروزی‌ها مغرور شد و در شکست‌ها، مایوس! 🔘 نکته این فرمایش کجاست؟ برداشت من از این فرمایش این است که حرکت مقاومت در طول سالیان گذشته، یک حرکت سینوسی رو به بالاست که در برهه‌هایی ممکن است موقتاً سیر نزولی هم داشته باشد. ولی حرکت کلی، رو به بالاست. ممکن است در این راه شکست‌هایی هم داشته باشیم، ولی باید از آن عبرت بگیریم و در پیروزی‌ها هم مغرور نشویم. 🔘 تفکر دو دسته از افراد، افیون مقاومت است: 1⃣ کسانی که تمام اقدامات مقاومت را تعبیر به پیروزی می‌کنند. 2⃣ کسانی که تمام اقدامات مقاومت را تعبیر به شکست می‌کنند. دسته اول، مانع عبرت از شکست‌ها می‌شوند و دسته دوم، موج ناامیدی راه می‌اندازند. این دو دسته، دو روی یک سکه‌اند و شاخصه مهم هر دو گروه، عدم واقع‌بینی است. 🔘 واقع‌بینی، لازمه تحلیل شرایط فعلی است. اگر کسی با پرهیز از واقع‌بینی، ضربات جبهه حق به دشمن را ندید و یا در مقابل، تهدیدها و اقدامات دشمن و همچنین نقاط ضعف تصمیمات داخلی را ندید، در حال تضعیف جبهه مقاومت است. اگر کسی با تحلیل تصمیمات مسئولین، نقاط ضعف را متذکر شد و راهکار بعدی را ارائه داد، در حال عبرت گرفتن از شکست موقتی در حرکت مقاومت است. 💢 هرگونه تخطئه‌ی «عبرت گرفتن از شکست‌ها» و یا «روحیه دادن در پیروزی‌ها»، بازی در زمین دشمن است. @dadshahr_iranian
از اردوگاه اشرف به سوریه از منافقین به تحریرالشام ♦️حالا که دولت اسد با توطئه‌ی سی‌آی‌ای و موساد سقوط کرده، مرحله‌ی بعدی، تثبیت پروژه‌ی سقوط و پذیرش تحریرالشام توسط مردم سوریه است. 🔺از طرفی، جهت ایمن‌سازی این جاگزینی، لازم است آثار به جا مانده از جبهه‌ی مقاومت به کلی منهدم گردد؛ یعنی باید باورهای مردم آنچنان علیه این جبهه، تحریک شود که دیگر امکان احیاءِ آن، به هیچ وجه میسر نباشد. ♦️طراحان عملیاتِ سقوط، برای این مرحله، تدارک خاصی دیده‌اند: انتقال تعدادی از اعضای خبره‌ی سازمان منافقین جهتِ ساماندهی جنگ روانی به مقرهای سپاه در سوریه. 🔺"سیدالمحدثین" از جانب منافقین و "ریاض‌فریدحجاب"، سیاستمدار سوری و نخست‌وزیر بشار اسد که در جنگ داخلی سوریه در ۲۰۱۲ به مخالفین پیوست، از طرفِ جولانی، مسئولیتِ عملیات روانیِ سقوطِ دمشق را عهده‌دار شده‌اند. ♦️و اما، مأموریتِ مشترکِ این دو گروهِ تروریستی، دستکاری و جعلِ اسناد به جا مانده در استخباراتِ سوریه، علیه جبهه‌ی مقاومت است. 🔴 مسئله‌ی مهم این است که سازمانهای امنیتی و جاسوسی امریکا و اسرائیل، هنوز به قدرت رستاخیز جبهه‌ی مقاومت پی نبرده‌اند. صورِ اسرافیل، در بیاناتِ اخیرِ امام خامنه‌ای، نواخته شد. آنجا که فرمودند، "جبهه‌ مقاومت این است: هر چه فشار بیاورید، محکم‌تر میشود؛ هر چه جنایت کنید، پُرانگیزه‌تر میشود؛ هر چه با آنها بجنگید، گسترده‌تر میشود؛ ...خدای متعال ان‌شاءالله کمک خواهد کرد و ریشۀ صهیونیسم و عوامل خبیث غربی در این منطقه برکنده خواهد شد؛ به فضل الهی." ✍ مریم اشرفی گودرزی ☑️ به وارد شوید. @PastoyeFarhangVaSiyasat
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نظام سیاسی سوریه به ما چه ربطی دارد؟» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد اشاره‌ای به تحولات سوریه و سقوط بشار اسد یک‌شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۳ ■ @ShiaTowhid
1403.09.07 آینه جادو.mp3
22.94M
چهارمین نشست سینمایی آئینه جادو در فکرت؛ 🎙نقد سریال شبکه خانگی: "داریوش" 👤سید میثم موسویان انواع نقد سینمایی 02:00 عدم آشنایی با نقد 16:39 اهمیت نقد فنی و فرمیک 19:00 وضعیت ساخت فیلم در ایران 33:50 طنز و کمیک سریال داریوش 01:13:00 👤سید مهدی موسوی ارزشگذاری نقد در ایران 05:00 نقد فرمی یا نقد محتوایی 22:30 چرخش در چرخه سینما 35:36 داریوش؛ متوسط و ضعیف 01:03:00 👤محمدرضا نصیری شخصی‌کردن نقد 11:42 نقد کارگردان یا نقد فیلم 13:00 شرایط معاصر سینمای ایران 28:00 دورزدن محتوا به بهانه فروش 30:00 کمدی های دیروز و امروز 40:20 افزایش قتل‌های خانوادگی 41:30 فیلمنامه داریوش 47:00 خشونت در سریال داریوش 59:00 جمع‌بندی 01:15:50 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از حاجی زائر 🕋🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرارات جديده انشالله شوخی باسه‼️ طرف میگه نیم ساعت اگر می خوای زیارت حرم حضرت زینب بری باید قبلش بری نیم ساعت سر قبر معاویه گریه کنی‼️ http://eitaa.com/joinchat/1223360536C8a78ba74bb
⁉️ شیوه صحیح نذر شرعی 🔸 سوال: مردم (به ویژه در ایام محرم و سوگواری اهل بیت علیهم السلام)، نذرهای زیادی می کنند، نذر شرعی باید چه شرایطی داشته باشد؟ ✅ جواب: برای انعقاد نذر شرعی لازم است که شرایط ذیل مراعات شود: ۱. صیغۀ نذر (به زبان عربی یا ترجمۀ آن) را به زبان جاری کند، مثلا بگوید: «برای خدا بر عهدۀ من است که اگر فلان حاجتم برآورده شد، روز عاشورا، مجلس روضه برپا کنم». ۲. چیزی را که نذر می¬ کند انجام دهد یا ترک کند، باید از جهتی رجحان (برتری) داشته باشد، پس چنانچه بجا آوردن و ترک آن مساوی باشد، نذر صحیح نیست. ۳. کاری را نذر کند که انجام آن برایش ممکن باشد. ۴. نذر کننده باید مکلف و عاقل باشد و با اختیار نذر کند. ۵. در صورت حضور شوهر، نذر زن (گرچه در اموال خود) بنا بر احتیاط واجب باید با اجازه او باشد. 🔍 منبع : leader.ir 🌸🍃 کانال رساله رهبر انقلاب(احکام) https://eitaa.com/joinchat/2754740421Cae2d378342
هدایت شده از آرمان انقلاب
دولت بریتانیا به خانواده هایی که بستگان سالخورده خود را معدوم می کنند پاداش نقدی ارائه می کند ! دولت گفته اگه سالمندا تا ۷۵سالگی عمر کنن باید حدود ۴۵٪ حقوق بازنشستگی که به ارث می‌ذارن رو مالیات بدن ؛ اما اگه خودتون زودتر بفرستیدشون به دیار باقی ، مالیات اموالش صفر میشه. 📿کانال آرمان انقلاب 👇 @arman_enghelab ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری‌همدانی: جبهۀ مقاومت قوی‌تر باقی خواهد ماند 🔹حوادث اخیر در منطقه خصوصا جريان سوريه زمینه‌ای برای جنايات بیش از پیش رژیم صهیونیستی فراهم نمود و خوی درندگی این رژیم سفاک را به نمایش گذاشت. بدون شک این نقشۀ آمریکا و اسرائیل است‌ که توسط یک گروه تروریستی در حال انجام است. 🔹هر کسی در این جنايت، رژیم صهیونیستی را همراهی کرد خود نیز گرفتار خواهد شد و به تعبیر امام راحل(ره) اسرائیل حدی برای خود نمی‌شناسد و همیشه به فکر تجاوز است. 🔹بر نخبگان و خواص لازم است با توجه به توطئۀ رسانه‌ای دشمن که هدفش ناامیدی در مردم و جبهۀ مقاومت است را خنثی نمایند و نقشه‌های دشمن را که با توهم ضربه‌‌زدن به ایران اسلامی هستند نمایان سازند. 🔹جبهۀ مقاومت بداند خون‌های ريخته‌شده پایمال نخواهد شد و ما در کنار آن‌ها خواهیم بود. @Farsna
متاورس به زبان ساده | جهانی فراتر از فضای مجازی 🔺قسمت نخست: این روزها صحبت‌های بسیاری درباره عبارت «متاورس» مطرح می‌شود؛ کلیدواژه‌ای که سال‌هاست شکل گرفته، اما به‌دلیل آنکه فیسبوک و شخص مارک زاکربرگ علاقه وافری به آن نشان داده‌اند، توجه همگان را به خود جلب کرده است. می‌گویند، متاورس پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال، دنیای آواتارها و نسل بعدی اینترنت است. متاورس یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران آن قادر خواهند بود از سرتاسر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ورای مفهوم امروزی فضای مجازی بوده و در واقع ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است. آینده‌نگران معتقدند بشر طی صدها سال آینده به این فناوری دست می‌یابد. امروزه چندین پروژه در تلاش برای ساخت متاورس یا جهان‌هایی شبیه به آن هستند. تعریف ساده در تعریف، متاورس فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت یا اینترنت جدید است که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می‌شود. این دنیای مجازی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، عینک‌های واقعیت افزوده (AR)، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی قابل دسترسی خواهد بود. متاورس از دو واژه متا (Meta) به معنی فراتر و یونیورس (Universe) به معنی جهان تشکیل شده است. در کل، می‌توان گفت که متاورس (Metaverse) به معنی «فرا جهان» است. نیل استیونسن نخستین مرتبه در کتاب خود به نام سقوط برف (Snow Crash) در سال ۱۹۹۲ از واژه متاورس استفاده و آن را یک دنیای مجازی سه بعدی متشکل از آواتار مردمان واقعی توصیف کرد. •┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🇮🇷 اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
🔺قسمت دوم: دنیای متاورسی فضای مجازی کنونی، دو بعدی است. چیزی که در متاورس به‌عنوان نسل بعدی اینترنت به سه بعدی تغییر پیدا می‌کند. اما تنها این نیست؛ در دنیای واقعی ما از حواس پنچ‌گانه خود برای زندگی استفاده می‌کنیم. در فضای مجازی تنها دو حس بینایی و شنوایی درگیر هستند. متاورس اما در حال حرکت به سمتی است که به جرات می‌توان گفت در آینده‌‎ای نه چندان دور، حس لامسه را نیز می‌تواند به فضای مجازی اضافه کند. با توسعه علم، حواس بویایی و چشایی نیز می‌توانند به این فضا اضافه شوند. در متاورس شما با استفاده از آواتار (نماد فضای مجازی یک فرد) وارد یک دنیای مجازی می‌شوید که در آن قادر به انجام بسیاری از کارها هستید. با این حال باید یادآور شد که در حال حاضر متاورس بیشتر شبیه به یک بازی است، اما در آینده قرار بر این است بسیاری از افراد امور کاری خود را در آنجا پیگیری کنند. به‌عنوان مثال، کارمندان یک شرکت با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، وارد محل کار خود شده و وظایف محوله را انجام می‌دهند. شرکت بوئینگ در نظر دارد با استفاده از متاورس، مهندسان و طراحان مختلف را در سرتاسر جهان در کارخانه خود در این فضا گردهم آورد تا در کنار هم به ساخت هواپیما بپردازند! پلتفرم‌های گوناگون برای ورود به متاورس باید وارد یک پلتفرم شوید. همه چیز ساده خواهد بود، کافی است آدرس یکی از این پلتفرم‌ها را در مرورگر وب خود وارد کنید و قدم به دنیای آنها بگذارید. بنابراین، شکل‌گیری دنیاهای متفاوت یکی از خواص متاورس محسوب می‌شود. طبیعتا پلتفرم‌های بزرگ‌تر و معروف‌تر می‌توانند بهتر باشند و انجام امور مختلف و حتی درآمدزایی در آنها نیز آسان‌تر باشد. معنی بخشیدن به ارزهای دیجیتال در فضای متاورس پول‌های واقعی بی‌معنی هستند و ارزهای دیجیتال نقش اصلی را بازی می‌کنند. خرید و فروش‌ها با رمزارزهای مخصوص متاورس شکل می‌گیرد که بدین ترتیب می‎توان گفت،  این ارزها کم‌کم معنی اصلی خود را پیدا کرده‌اند. •┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🇮🇷 اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آشنایی با متاورس یک واجب فوری بر تمامی نخبگان و علاقه‌مندان به دین و انقلاب است. •┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈• 🇮🇷 اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
هدایت شده از  مهندس علیخانی‌
جالبه کسی که مقالات ISI رو راه انداخت میگه انتظار نداشتیم این ملت های احمق، اینطوری تمام علمشون رو دو دستی تقدیم ما کنند! الان تو ایران بخوای دکترا بگیری استادها میگن اول برو تو ISI مقاله بده و اپلای کن خب نمیفهمن اینارو ، حق هم دارن کسی یادشون نداده حرف اخر تئوریزه شد در جهان از قرن 19 به بعد ، مدیر رئیس همه اروپای غربی است بقیه بخوان غیر این فکر کنن زده میشوند وقتی حضرت آقا، امام خامنه ای فرمایش میکنند که نگویید خاورمیانه ! بگویید غرب آسیا یعنی اینکه کاملا به این‌موضوع واقف هستند که غرب میخواهد همه چیز را از سمت خودش بسنجد، حتی مکان ها را به موقعیت ما در جهان میگوید خاورمیانه! یعنی ما را در سمت شرق خود فرار میدهد یعنی انها مرکز هستند و ما در شرق آنها! ولی ما در غرب آسیا هستیم، رهبری معظم انقلاب ، به تک تک این نکات ، توجه دارند‌. ♦️ / 🩸 مجموعه کانال های ما را دنبال کنین: ♦️ @alikhani_r ♦️ https://zil.ink/alikhani_r
⭕️ کفتارهای اروپا و دولت ما 🔹 انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرده‌‌اند آماده فعال کردن«سامانه برگشت خودکار تحریم‌ها»(snapback mechanism)بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت علیه ایران هستند. 🔹آنچه کفتارهای اروپایی را علیه ما "فعال و دلیر" کرده ، اعلام ضعف و ذلت و گدایی مذاکره از جانب ظریف و پزشکیان و حامیان و اطرافیانشان است. 🔹کاسبان برجام(ظریف ،عراقچی ، تخت روانچی و...) می دانستند در برجامی که پذیرفته(و بابتش صدها سکه طلا و میلیاردها تومان حق ماموریت از بیت المال به جیب زده اند)چه امتیازات و حقوق یک طرفه ای به طرف‌های اروپایی داده اند و برهمین مبنی از ابتدای دولت پزشکیان،در تحرکاتی هماهنگ، دادن علامت به دولتهای سه گانه اروپایی را آغاز کردند : ▪️همه نداریم و نمی توانیم های پزشکیان و تاکیدهای او بر "زمین گذاشتن سلاح" از سوی ایران ▪️فشار به جامعه با قطع برق و قطع گاز و تاکید مداوم بر کمبود بنزین و... ▪️مذاکراتها و گفتگوهای پنهان و آشکار گروه ظریف با غربیها ، ▪️تاکید هزار باره و روزانه دولت و حامیانش ( از پزشکیان گرفته تا الیاس حضرتی و خانم سخنگو و بخشدار ذلت آباد سفلی) بر FATF و لزوم پذیرش آن، ▪️و انتشار مطلب ظریف در رسانه شورای روابط خارجی آمریکا، چراغ سبز های پی در پی به اروپا بود تا اهرمهای فشار علیه کشورمان را فعال کنند!(تحریم صنعت هوانوردی و کشتیرانی ج.ا.ا در چند ماه گذشته و تهدید به فعال کردن "سازوکار ماشه"(snapback) در روزهای اخیر) 🔹 هدف مشترک کفتارهای اروپا و دولت پزشکیان، تسلیم ج.ا.ا در برابر غرب و خلع سلاح کامل آن و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به حکومت هایی مانند مصر و اردن است. ماموریت دولت پزشکیان تکمیل روندی است که از دولتهای هاشمی و خاتمی آغاز و در دوران روحانی تا میانه مسیر را طی کرد. روند سازش با آمریکا و نظام سلطه،برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و پذیرش برتری کامل غرب در فرهنگ و اقتصاد و سیاست و کنار گذاشتن همیشگی استقلال! 🔹 این جماعت از پذیرش این روند ذلت بار و تحقیر آمیز( تنزل جایگاه ج.ا از قدرت اول منطقه به سطح کشورهای ورشکسته و مفلوکی مانند اردن یا مصر) بدنبال بدست آوردن نان و امنیت هستند! در حالی که کشورهای مانند مصر و اردن هنوز امکان تامین برق ۱۸ ساعت برق در شبانه روز برای مردم شان را ندارند و برای اداره کشور به شدت نیازمند دریافت کمک و صدقه از آمریکا و اروپا و رژیمهای جنوبی خلیج فارس هستند! 🔹آنهایی که دولت بنی صدر را درک کرده اند می دانند خطر دولت پزشکیان برای استقلال و امنیت فراگیر ایران(امنیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی) بسیار بیشتر از زیانهایی است که ریاست جمهوری بنی صدر به کشورمان وارد کرد( چون دولت پزشکیان در زمانی به دنبال ذلت و حقارت ملت و کشور است که ما در نزدیکی قله های عزت و سربلندی قرار داریم) و به همین دلیل است که بیش از خطر اسرائیل و آمریکا و اروپا باید مراقب اقدامات پزشکیان و اطرافیانش باشیم،چون دشمنان خارجی همواره با نمایش ضعف و خیانت سیاسیون داخلی راه تسلط بر جوامع انقلابی و مستقل را پیدا کرده اند. @pas_kouchehaie_enghelab
صدام دوست‌داشتنی مجید بهستانی چه کسی می‌توانست تصور کند صدام حسین منفور، برای مردم سوریه، نزدیکترین کشور عربی به ایران و عضو محور مقاومت، دوست‌داشتنی باشد؟ قصه چیه؟ وقتی سلفی‌ها دمشق را فتح میکنند، جولانی در مسجد جامع اموی خطبه میخواند. قبلا در کتاب «حسرت و هراس» توضیح دادم که بیداری اسلامی اخیر ریشه در نوستالژی صدر اسلام، و هراس از سلطه کفار و مشرکین بر دارالخلافه دارد. روایت این جماعت، سفیانی است، پس «مسجد جامع اموی» یک نشانه می‌شود. امویان افتخار این جریان فکری در جهان عرب است. باور به سروری عرب بر عجم. بعد از نبی، معاویه بن سفیان و یزید اسوه هستند و برای علی بن ابی طالب احترام قائل نیستند. شام در سطح سرزمین وحی، شاید بالاتر از آن. شیعه توطئه ایرانیان مجوس رافضی است که در جهان اسلام فتنه کردند. در حادثه کربلا نیز حق با یزید بود. پس از امویان، جهان اسلام به انحراف رفت. چرا صدام محبوب است؟ چون او قهرمانانه جلوی ایران و اسرائیل ایستاد و به خاک آنها موشک زد. دشمنان شیعیان بود، جنبش آنها را سرکوب کرد، و بسیاری از علمای ایشان را از دم تیغ گذراند. جنگ اول و دوم خلیج فارس، تجاوز آمریکا به عراق، به مثابه جنگ صلیبی جدید، بر افتخار صدام افزود تا آنجا که توسط سربازان لشکر مسیحی به شهادت رسید. ولی بعث سوریه، به آنها خیانت کرد. با شیعیان هم‌پیمان شد و هر چند مقابل اسرائیل بود، و به آرمان فلسطین کمک می‌کرد، ولی بر اسلامگرایان سخت می‌گرفت، شریک جرم حادثه سپتامبر سیاه بود، و ذنب لایغفر، پای خمینیستها را به سرزمین معاویه باز کرد. https://eitaa.com/mbehestani
۲۰۲۴_۱۲_۱۰_۱۱_۵۳_۲۰.mp3
7.53M
🔸سه شنبه ۲۰ آذر (فایل ۳۰۸) 📖نهج البلاغه ✍بدترین مردم ازنظرحال وروز 🎤حجةالاسلام ساجدی نسب 1⃣امام علی(ع):بدترین مردم ازنظر حال وروز کسی است که👇 ✓ خواسته هایش زیاد است. ✓دغدغه هایشان زیاد است ✓خرجش زیاد ولی درآمدش کم است ✅رازعمرطولانی پیرمرد۱۶۷ساله کاشانی ازبیان مرحوم کافی(شرح از غصه نخوردن مال دنیا) ✅حکایتی از مرحوم حسین زاده مداح که فهمیددغدغه های زیاد باعث کم شدن اشکش برامام حسین(ع)شده بود. ✅چقدربرای ظهورامام زمان(عج) منتظر ویانذرمیکنیم؟ 💡 هوش سفید| سید علیرضا آل‌داود 🇮🇷 جنگ شناختی | سواد رسانه‌ای 👇 @aledavood 👈 عضو شوید