"متن دعای معراج
یا سَیِّدُ یا سَنَدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَهُ الْمُسْتَنَدُ اِجْعَلْ لی فَرَجاً وَ مَخْرَجاً مَمّا اَنا فیهِ وَاکْفِنی فِیهِ وَ اَعُوذُ بِکَ بِسْمِ اللهِ التّامّاتِ یا اَللهُ یا اَللهُ یا اَللهُ یا رَحْمنُ یا رَحْمنُ یا رَحیمُ یا خالِقُ یا رازِقُ یا بارِیُ یا اَوَّلُ یا آخِرُ یا ظاهِرُ یا باطِنُ یا مالِکُ یا قادِرُ یا واهِبُ یا وَهّابُ یا تَوّابُ یا حَکیمُ یا سَمیعُ یا بَصیرُ یا غَفورُ یا رَحیمُ یا غافِرُ یا شَکُورُ یا عالِمُ یا عادِلُ یا کَریمُ یا رَحیمُ یا وَدودُ یا غَفورُ یا رَؤفُ یا وِتْرُ یا مُغیثُ یا مُجیبُ یا حَبیبُ یا مُنیبُ یا رَقیبُ یا مَعیدُ یا حافِظُ یا قابِضُ یا حَیُّ یا مُعینُ یا مُبینُ یا جَلیلُ یا جَمیلُ یا کَفیلُ یا وَکیلُ یا دَلیلُ یا حَیُّ یا قَیّومُ یا جَبّارُ یا غَفّارُ یا حَنّانُ یا مَنّانُ یا دَیّانُ یا غُفْرانُ یا بُرْهانُ یا سُبْحانُ یا مُسْتَعانُ یا سُلْطانُ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَکَبِّرُ یا شَکُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا وَفِیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا اَمینُ یا مُؤمِنُ یا مُتَکبِّرُ یا شَکُورُ یا عَزیزُ یا عَلیُّ یا وَفیُّ یا قَویُّ یا غَنیُّ یا مُحِقُّ یا مُعْطی یا آخِرُ یا اَحْسَنَ الْخالِقینَ یا خَیْرَالرّازِقینَ یا خَیْرَ الْغافِرینَ یا خَیْرَ الْمُحْسِنینَ یا خَیْرَ النّاصِرینَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ یا نُورَ السَّمواتِ وَ الْأرْضِ یا هادِیَ الْمُضِلّینَ یا دَلیلَ الْمُتَحَیّرینَ یا خالِقَ کُلَّ شَیءٍ یا فاطِرَ السَّمواتِ والْأرْضِ یا هادِیَ الْمُضِلینَ یا مُفَتَّحَ الْأبْوابِ یا مُسَبِّبَ الْأسْبابِ یا رَفیعَ الدَّرَجاتِ یا وَلِیَّ الْحَسَناتِ یا غافِرَ الْخَطیئاتِ یا مُحیِیَ الْأمْواتِ یا ضاعِفَ الْحَسَناتِ یا دافِعَ الْبَلِیّات، اَللّهُمَّ اَحْفَظْ صاحِبِ هذَالدُّعاءِ مِنَ الطّاعُونِ وَالزَّلْزَلَهِ وَ الْفُجْاَهِ وَالْوَباءِ وَ مِنْ شَرَّ السُّلْطانِ الْجابِرِ وَ شَرَّ الْعَیْنِ السُّوءِ وَ مِنْ شَرَّالْجَنَّ وَالْإنْسِ بِحَقَّ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ بِحَقَّ حمعسق وَ بِحَقَّ مُحَمَّدِ الْمُصْطَفی وَ بِحَقَّ عَلِیَّ الْمُرْتِضی وَالْأئمَّهِ الْهُدی وَ بِحَقَّ اللُّوحِ وَالْقَلَمِ وَالْکُرْسِیَّ وَ الْعَرْشِ وَ بِحَقَّ فَسَیَکْفیکَهُمُ اللهُ وَ هُو السَّمیعُ الْعَلیمُ اللّهُمَّ اَحْفَظْ صاحِبِ هذَالدُّعاءِ مِنْ شَرَّ کُلَّ ذی شَرًّ وَ مِنْ شَرٌ طارِقٍ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ وَ مِنْ شَرَّ والِدٍ وَ ما وَلَدَ وَ مِنْ شَرَّ ما یَلِجُ فِیالأرْضِ وَ ما یَخْرِجُ مِنْها وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیم اَللّهُمَّ احْفِظْ صاحِبِ هَذَاالدُّعا مِنْ شَرَّ الْأعْداءِ وَ مِنْ شَرَّ جَمیعَ الْمِحْنَهِ وَ الدّاءِ وَ مِنْ شَرَّ النَّفّاثاتِ فِی الْعُقَدِ وَ مِنْ شَرَّ حاسِدٍ اِذا حَسَدَ یا رَبَّ بِعِزَّ عِزَّتِکَ وَ الْقَهْرِ بِلُطْفِکَ وَ الرَّحْمَهِ رَحْمَتَکَ یا واهِبَ الْعَطایا یا دافِعَ الْبَلایا یا غافِرَ الْخطایا یا سَتّارَ الْعُیُوبِ یا نُورَ الْغُیُوبِ یا نُورَ الْقُلُوبِ یا حَبیبَ الْقُلُوبِ یا قاضِیَ الْحاجاتِ یا رَحْمنَ الدُّنْیا وَالْأخِرَهِ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ بِحَقَّ اَلا اِلا اللهِ تُصیرُا الأمُورِ اَللّهُمَّ اَسْتَوْدِعُکَ نَفْسی وَ رُوحی وَ مالی وَ اَوْلادِی وَ جَمیعَ ما اَنْعَمْتَ عَلَیَّ فِی الدّینِ وَ الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ اِنَّهُ لا یُضیعُ صانیکَ یَصُونَکَ وَ مَحْفُوظَکَ وَ مَامُولَکَ وَ لا یُجیرُنی اَحَدٌ مِنْکَ وَ لَنْ اَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً اَللّهُمَّ رَبَّنا اتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَهً وَ فِی الْآخِرَهِ حَسَنَهً وَ قِنا عَذابَ النّارِ وَ عَذابَ الْقَبرِ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ صلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ اَجْمَعینَ الطّاهِرینَ وَ الأئِمَّهِ الْمَعْصُومینَ وَ سَلَّمَ تَسْلیماً کَثیراً کَثیراً."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حدیث شریف کساء
به حق پنج تن ظهور آقا امام زمان مون رو برسون 🤲😭🤲
متن عربی حدیث کسا
عَنْ فاطِمَهَ الزَّهْراَّءِ عَلَیْهَا السَّلامُ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ قالَ سَمِعْتُ فاطِمَهَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ اَبى رَسُولُ اللَّهِ فى بَعْضِ الاْیّامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا فاطِمَهُ فَقُلْتُ عَلَیْکَ السَّلامُ قالَ اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُکَ بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ فَقَالَ یا فاطِمَهُ ایتینى بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا وَجْهُهُ یَتَلاَْلَؤُ کَاَنَّهُ الْبَدْرُ فى لَیْلَهِ تَمامِهِ وَکَمالِهِ 1
فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا صاحِبَ حَوْضى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِساَّءِ 2
فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَیْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ لى یا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ وَاَخاکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُما تَحْتَ الْکِساَّءِ 3
فَاَقْبَلَ عِنْدَ ذلِکَ اَبُوالْحَسَنِ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِبٍ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَبَا الْحَسَنِ وَ یا اَمیرَالْمُؤْمِنینَ فَقالَ یا فاطِمَهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ رائِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ اَخى وَابْنِ عَمّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ ها هُوَ مَعَ وَلَدَیْکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عَلِىُّ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ لَهُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَخى یا وَصِیّى وَخَلیفَتى وَصاحِبَ لِواَّئى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ عَلِىُّ تَحْتَ الْکِساَّءِ 4
ثُمَّ اَتَیْتُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقُلْتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَن اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ وَعَلَیْکِ السَّلامُ یا بِنْتى وَیا بَضْعَتى قَدْ اَذِنْتُ لَکِ فَدَخَلْتُ تَحْتَ الْکِساَّءِ 5
فَلَمَّا اکْتَمَلْنا جَمیعاً تَحْتَ الْکِساَّءِ اَخَذَ اَبى رَسُولُ اللَّهِ بِطَرَفَىِ الْکِساَّءِ وَاَوْمَئَ بِیَدِهِ الْیُمْنى اِلَى السَّماَّءِ وَقالَ اَللّهُمَّ اِنَّ هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى وَخاَّصَّتى وَحاَّمَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَدَمُهُمْ دَمى یُؤْلِمُنى ما یُؤْلِمُهُمْ وَیَحْزُنُنى ما یَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ وَسِلْمٌ لِمَنْ سالَمَهُمْ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُمْ وَمُحِبُّ لِمَنْ اَحَبَّهُمْ اِنَّهُمْ مِنّى وَ اَنَا مِنْهُمْ فَاجْعَلْ صَلَواتِکَ وَبَرَکاتِکَ وَرَحْمَتَکَ وَغُفْرانَکَ وَرِضْوانَکَ عَلَىَّ وَعَلَیْهِمْ وَاَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهیراً 6
فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یا مَلاَّئِکَتى وَیا سُکّانَ سَمواتى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضِیَّئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ فى مَحَبَّهِ هؤُلاَّءِ الْخَمْسَهِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ الاْمینُ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ عَزَّوَجَلَّ هُمْ اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَمَعْدِنُ الرِّسالَهِ هُمْ فاطِمَهُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها
فَقالَ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَهْبِطَ اِلَى الاْرْضِ لاِکُونَ مَعَهُمْ سادِساً فَقالَ اللَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَهَبَطَ الاْمینُ جِبْراَّئیلُ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِىُّ الاَْعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَیَخُصُّکَ بِالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ وَعِزَّتى وَجَلالى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ وَقَدْ اَذِنَ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکُمْ فَهَلْ تَاْذَنُ لى یا رَسُولَ اللَّهِ فَقالَ رَسُولُ اللَّهِ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَمینَ وَحْىِ اللَّهِ اِنَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ جِبْراَّئیلُ مَعَنا تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ لاِبى اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً 8
فَقالَ عَلِىُّ لاَبى یا رَسُولَ اللَّهِ اَخْبِرْنى ما لِجُلُوسِنا هذا تَحْتَ الْکِساَّءِ مِنَ الْفَضْلِ عِنْدَاللَّهِ فَقالَ النَّبِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شَیعَتِنا وَمُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَحَفَّتْ بِهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ اِلى اَنْ یَتَفَرَّقُوا فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَفازَ شیعَتُنا وَرَبِّ الْکَعْبَهِ 9
فَقالَ النَّبِىُّ ثانِیاً یا عَلِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّ وَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّ وَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَهٍ اِلاّ وَقَضَى اللّهُ حاجَتَهُ فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَسُعِدْنا وَکَذلِکَ شیعَتُنا فازُوا وَسُعِدُوا فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَرَبِّ الْکَعْبَه 10
💞امام حسین علیه السلام:" سرتورا میبرند اما درد ندارد...."❗❗
قبل از شهادتش در خواب دیده بود که سرش بریده میشود.او بیدار میشود و مجدداً به خواب میرود که این بار امام حسین(علیه السلام) را در خواب می بیند که میفرماید:
«عزیز من💗! سر تو را خواهند برید همانطور که بر سر من در واقعه کربلا گذشت. اما دردی حس نخواهی کرد، چون فرشتگان از هر طرف تو را دربر خواهند گرفت»
. چندی بعد, خوابش تعبیر شد و همانگونه که در خواب دیده بود به دیدار مولایش امام حسین(علیهالسلام)💗 شتافت...💞
شهید بی سر #ذوالفقار_حسن_عزالدین
🇮🇷 التماس دعای فرج وشهادت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگواران دعای دحوالارض التماس دعا🤲
همه باهم التماس دعا
متن کامل استغفار هفتاد بند امام علی علیه السلام
برای آمرزش گناهان و رسیدن به حوائج و وسعت رزق
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
-اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ ذَنْبٍ خَطَوْتُ إِلَيْهِ بِرِجْلِي أَوْ مَدَدْتُ إِلَيْهِ يَدِي أَوْ تَأَمَّلَهُ بَصَرِي أَوْ أَصْغَيْتُ إِلَيْهِ بِسَمْعِي أَوْ نَطَقَ بِهِ لِسَانِي أَوْ أَنْفَقْتُ فِيهِ مَا رَزَقْتَنِي ثُمَّ اسْتَرْزَقْتُكَ عَلَى عِصْيَانِي فَرَزَقْتَنِي ثُمَّ اسْتَعَنْتُ بِرِزْقِكَ عَلَى مَعْصِيَتِكَ فَسَتَرْتَ عَلَيَّ ثُمَّ سَأَلْتُكَ الزِّيَادَةَ فَلَمْ تُخَيِّبْنِي وَ جَاهَرْتُكَ فِيهِ فَلَمْ تَفْضَحْنِي فَلَا أَزَالُ مُصِرّاً عَلَى مَعْصِيَتِكَ وَ لَا تَزَالُ عَائِداً عَلَيَّ بِحِلْمِكَ وَ مَغْفِرَتِكَ يَا أَكْرَمَ الْأَكْرَمِينَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِي يَا خَيْرَ الْغَافِرِينَ.
بند ۴۲: بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که با پای خود به سوی آن گام برداشتم، یا دستم را به سوی آن دراز کردم، یا چشمم با دقت آن را نظاره کرد، یا گوشم را به سوی آن باز نمودم، یا زبانم به آن گویا شد، یا آنچه را به من عطا کردی در آن خرج کردم، سپس با وجود عصیان از تو روزی خواستم و تو به من دادی. آنگاه از رزق تو در راه معصیت کمک گرفتم و تو آن را پوشاندی، سپس از تو بیشتر خواستم باز ناامیدم نکردی و آشکارا آن را مرتکب شدم، رسوایم ننمودی و پیوسته بر معصیتت اصرار می ورزم، ولی همواره توبه ام را میپذیری و با حلم مغفرتت گذشت میکنی ای کریمترین کریمان! پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان!
۴۳-اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِكُلِّ ذَنْبٍ يُوجِبُ عَلَيَّ صَغِيرُهُ أَلِيمَ عَذَابِكَ وَ يُحِلُّ بِي كَبِيرُهُ شَدِيدَ عِقَابِكَ وَ فِي إِتْيَانِهِ تَعْجِيلُ نَقِمَتِكَ وَ فِي الْإِصْرَارِ عَلَيْهِ زَوَالُ نِعْمَتِكَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِي يَا خَيْرَ الْغَافِرِين.
بند ۴۳: بار خدایا ! از تو آمرزش میطلبم برای هر گناهی که کوچک آن باعث عذاب دردناک و بزرگ آن عقوبت شدیدت را در پی دارد، و انجام دادن آن باعث تعجیل نقمتت میگردد، و اصرار بر آن زوال نعمتت را در پی دارد، پس بر محمد و آل محمد درود فرست و این گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان!
Esteghfar.Amiralmomenin_Audio.mp3
10.55M
استغفار هفتاد بند امیرالمومنین
⚡️مناجات⚡️
ﺍﻯ ﺧﺪﺍﺋﻰﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﭼﻴﺰﻯ ﺑﺮ ﺗﻮ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﻧﻴﺴﺖ،
ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ، ﺍﻯ ﺧﺪﺍﻯ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺗﻮ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺁﻧﭽﻪ ﺗﻮ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻯ؟
ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺧﻮﺩ ﺳﺎﺧﺘﻪﺍﻯ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻰ؟
ﻳﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ
ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺗﻮ ﺗﺪﺑﻴﺮﺵ ﻣﻰﻧﻤﺎﻳﻰ؟
ﻳﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻓﺮﺍﺭ ﻛﻨﺪ ﻛﺴﻰﻛﻪ ﺟﺰ ﺑﻪ ﺭﻭﺯﻳﺖ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﻴﺴﺖ؟
ﻳﺎ ﺑﻪ ﭼﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻧﺠﺎﺕ ﻳﺎﺑﺪ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻏﻴﺮ ﻣﻠﻚ ﺗﻮ ﺭﺍﻫﻰ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻧﻴﺴﺖ؟
ﭘﺎﻛﻰ ﺗﻮ، ﺗﺮﺳﻨﺪﻩﺗﺮﻳﻦ ﺧﻠﻖ ﺗﻮ ﺩﺭ ﺩﺭﮔﺎﻫﺖ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮﻳﻦ ﺁﻧﻬﺎﺳﺖ،
ﻭ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺗﺮﻳﻨﺸﺎﻥ ﻋﺎﻣﻞﺗﺮﻳﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺗﻮﺳﺖ،
ﻭ ﭘﺴﺖﺗﺮﻳﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﭘﻴﺸﮕﺎﻫﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺭﻭﺯﻳﺶ ﺭﺍ ﻣﻰﺩﻫﻰ ﻭ ﺍﻭ ﻏﻴﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻣﻰﻧﻤﺎﻳﺪ.
ﭘﺎﻛﻰ ﺗﻮ، ﻫﺮ ﻛﺲ ﺑﺮﺍﻯ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺒﺎﺭﻛﺖ ﺷﺮﻳﻜﻰ ﭘﻨﺪﺍﺷﺘﻪ
ﻭ ﺑﻪ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﺖ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪ ﺩﺭ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﻛﺎﺳﺘﻰ ﻧﻴﺎﻭﺭﺩ،
ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺣﻜﻤﺖ ﺭﺍ ﻧﭙﺴﻨﺪﺩ
ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺩّ ﻓﺮﻣﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ،
ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻗﺪﺭﺗﺖ ﺑﺮﺧﻴﺰﺩ ﺍﺯ ﺩﺍﻳﺮﻩ ﺗﻮﺍﻥ ﺗﻮ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﻴﺴﺖ،
ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﻏﻴﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﺪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻗﺪﺭﺗﺖ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﺮﻭﺩ،
ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﻟﻘﺎﻯ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﺩﺍﺭﺩ
ﺩﺭ ﺣﻴﺎﺕ ﺩﻧﻴﺎ ﺟﺎﻭﻳﺪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ.
ﭘﺎﻛﻰ ﺗﻮ، ﭼﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﺗﺒﻪﺍﺕ!
ﻭ ﻗﺎﻫﺮ ﺍﺳﺖ ﺳﻠﻄﻨﺘﺖ!
ﻭ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺖ ﻧﻴﺮﻭﻳﺖ!
ﻭ ﻧﺎﻓﺬ ﺍﺳﺖ ﻓﺮﻣﺎﻧﺖ!
ﭘﺎﻛﻰ ﺗﻮ، ﺗﻤﺎﻡ ﺁﻓﺮﻳﺪﮔﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﻣﺤﻜﻮﻡ ﺑﻪ ﻣﺮﮒ ﻛﺮﺩﻩﺍﻯ:
ﭼﻪ ﺁﻥﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﭼﻪ ﺁﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻛﻔﺮ ﮔﺮﺍﺋﻴﺪﻩ،
ﻭ ﻫﻤﮕﻰ ﻃﻌﻢ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﻣﻰﭼﺸﻨﺪ،
ﻭ ﻳﻜﺴﺮﻩ ﺑﻪ ﺳﻮﻳﺖ ﺑﺎﺯ ﻣﻰﮔﺮﺩﻧﺪ،
ﭘﺲ ﭘﺎﻙ ﻭ ﻭﺍﻻ ﻭ ﺑﺮﺗﺮﻯ،
ﻭ ﺧﺪﺍﻳﻰ ﺟﺰ ﺗﻮ ﻧﻴﺴﺖ،
ﺗﻨﻬﺎﻳﻰ ﻭ ﺷﺮﻳﻜﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺗﻮ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ،
ﺑﻪ ﺗﻮ ﮔﺮﻭﻳﺪﻡ،
ﻭ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﮔﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺗﺼﺪﻳﻖ ﻛﺮﺩﻡ،
ﻭ ﻛﺘﺎﺑﺖ (ﻗﺮﺁﻥ) ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻢ،
ﻭ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﻌﺒﻮﺩﻯ ﺟﺰ ﺗﻮ ﻛﺎﻓﺮ ﺷﺪﻡ،
ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻛﻪ ﻏﻴﺮ ﺗﻮﺭﺍ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻴﺰﺍﺭﻡ.
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﺻﺒﺢ ﻣﻰﻛﻨﻢ
ﻭ ﺭﻭﺯﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺐ ﻣﻰﺭﺳﺎﻧﻢ
ﻛﻪ ﻋﻤﻞ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﻴﺸﮕﺎﻫﺖ ﺍﻧﺪﻙ ﺷﻤﺮﺩﻩ،
ﻭ ﺑﻪ ﮔﻨﺎﻩ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﺩﺍﺭﻡ،
ﻭ ﺑﻪ ﺧﻄﺎﻫﺎﻳﻢ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰﻛﻨﻢ،
ﻣﻦ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮﺍﺳﺮﺍﻑ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺧﻮﻳﺶ،ﺧﻮﺍﺭﻡ،
ﻋﻤﻠﻢ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﻼﻛﺖ ﺑﺮﺩﻩ،
ﻭ ﻫﻮﺳﻢ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺗﺒﺎﻫﻰ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ،
ﻭ ﺷﻬﻮﺍﺗﻢ ﻣﺮﺍ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻧﻤﻮﺩﻩ،
ﻣﻮﻻﻯ ﻣﻦ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﺴﻰﻛﻪ ﺑﻪﺳﺒﺐ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﻯ ﺩﻭﺭ ﻭ ﺩﺭﺍﺯ ﺑﻪﻟﻬﻮ ﻭ ﺑﻴﻬﻮﺩﻩ ﻛﺎﺭﻯ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ،
ﻭ ﺑﺪﻧﺶ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺳﻼﻣﺘﻰ ﺍﺯ ﻋﺒﺎﺩﺕ
ﺑﻰﺧﺒﺮ ﻣﺎﻧﺪﻩ،
ﻭ ﺩﻟﺶ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﻰ ﻧﻌﻤﺖ ﺑﻪ ﻓﺘﻨﻪ ﻟﺬّﺕ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ،
ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪﺍﺵ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻓﺮﺟﺎﻡ ﻛﺎﺭﺵ ﻛﻢ ﺍﺳﺖ،
ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺁﺭﺯﻭ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻏﺎﻟﺐ ﺷﺪﻩ،
ﻭ ﻫﻮﺍﻯ ﻧﻔﺲ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﺵ ﻛﺮﺩﻩ،
ﻭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺩﺳﺖ ﻳﺎﻓﺘﻪ،
ﻭ ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺳﺮﺵ ﺳﺎﻳﻪ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ، ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﺴﻰﻛﻪ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺷﻤﺮﺩﻩ،
ﻭ ﺑﻪ ﺧﻄﺎﻫﺎﻯ ﺧﻮﺩ ﺍﻋﺘﺮﺍﻑ ﻛﺮﺩﻩ، ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﺴﻰﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻯ ﺟﺰ ﺗﻮ، ﻭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻰ ﻏﻴﺮ ﺗﻮ،
ﻭ ﺭﻫﺎﻧﻨﺪﻩﺍﻯ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻧﺪﺍﺭﺩ،
ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻭ ﭘﻨﺎﻫﮕﺎﻫﻰﺍﺯ ﺗﻮ ﺟﺰ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺗﻮ ﻧﻴﺴﺖ.
ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﺍ، ﺍﺯ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺣﻘﻰ ﻛﻪ ﺑﺮ
ﻫﻤﻪ ﻣﺨﻠﻮﻗﺎﺗﺖ ﺩﺍﺭﻯ،
ﻭ ﺑﻪﻧﺎﻡ ﻋﻈﻴﻤﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺕ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﺍﺩﻯ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﻛﻨﺪ،
ﻭ ﺑﻪ ﺑﺰﺭﮔﻰ ﺫﺍﺕ ﻛﺮﻳﻤﺖ ﻛﻪ ﻓﺮﺳﺎﻳﺶ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﻧﻤﻰﮔﺮﺩﺩ،
ﻭ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺣﺎﻝ ﻧﻤﻰﺩﻫﺪ ﻭ ﻓﻨﺎﭘﺬﻳﺮ ﻧﻴﺴﺖ
ﻣﺴﺌﻠﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﺁﻟﺶ ﺩﺭﻭﺩ ﻓﺮﺳﺘﻰ،
ﻭ ﻣﺮﺍ ﺑﺎ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺑﻰﻧﻴﺎﺯ ﻛﻨﻰ،
ﻭ ﺑﺎ ﺗﺮﺱ ﺧﻮﺩ ﻗﻠﺒﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺩﻧﻴﺎ ﺗﺴﻠﻴﺖ ﺩﻫﻰ،
ﻭ ﺑﻪ ﺭﺣﻤﺘﺖ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻛﺮﺍﻣﺖﻫﺎﻯ
ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﺖ ﺑﺎﺯﻡ ﮔﺮﺩﺍﻧﻰ،
ﺯﻳﺮﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺗﻮ ﻣﻰﮔﺮﻳﺰﻡ،
ﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻰﺗﺮﺳﻢ، ﻭ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺗﺖ
ﻓﺮﻳﺎﺩﺭﺳﻰ ﻣﻰﻧﻤﺎﻳﻢ،
ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻡ،
ﻭ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﻰﺧﻮﺍﻧﻢ،
ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮ ﭘﻨﺎﻩ ﻣﻰﺁﻭﺭﻡ،
ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ،
ﻭ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻳﺎﺭﻯ ﻣﻰﺧﻮﺍﻫﻢ،
ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻡ،
ﻭ ﺑﺮ ﺗﻮ ﺗﻮﻛﻞ ﻣﻰﻛﻨﻢ،
ﻭ ﺑﺮ ﺟﻮﺩ ﻭ ﻛﺮﻣﺖ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻣﻰﻧﻤﺎﻳﻢ.
📚 صحیفه سجادیه
••┈
ذکر یونسیه چیست
بعد از اینکه حضرت یونس ع مردم قوم خود را به سمت خدا دعوت کرد تنها تعداد کمی از آنها ایمان آوردند و او قوم خود را نفرین کرد.خداوند عذابی برای ان قوم در نظر گرفت و حضرت یونس از شهر خارج شد،در این میان مردم با دیدن نشنانه های عذاب خداوند توبه کردند و خداوند عذاب را بر آنها نازل نکرد.حضرت یونس به شهر بازگشت و متوجه شد که همه چیز طبق روال گذشته برقرار است او عصبانی شد و بدون اذن خداوند سوار بر یک کشتی شد و شهر را ترک کرد. در میان راه ماهی غول پیکری به او حمله کرد و به اذن خدا حضرت یونس را بلعید، زمانی که حضرت یونس به هوش آمد و متوجه کار خطای خود شد با ناله و تضرع از خداوند خواست تا خطای او را ببخشد و توبه او را بپذیرد این آیه که در قرآن هم آمده است به عنوان ذکر یونسیه معروف است و از خواص و برکات زیادی هم برخوردار است.
ترجمه: آنگاه که خشمناک برفت و میپنداشت که هرگز بر او تنگ نمی گیریم و در آن ظلمات ندا داد: هیچ خدایی جز تو نیست، تو منزه هستی و من از ستمکاران هستم.
ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین».
ذکر یونسیه 400 بار
از بسیاری از بزرگان نقل شده است که ختم ذکر یونسیه با عدد 400 مرتبه در سجده به ویژه در بین نماز مغرب و عشا و یا قبل از اذان صبح و یا بین الطلوعین جهت افاضات روحانی موثر و مجرب عنوان شده است در حقیقت این ختم نوعی توبه حقیقی به درگاه خداوند متعال است. اگر با خلوص نیت برای خدا این ذکر با عدد 400 بار تکرار شود اثرات عظیمی در پیشبرد انسان دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️غیبت کردن⛔️
🔴 میدونستیدچهل روز اعمال انسان میره تو نامه اعمال اون کسی که ازش غیبت کردیم...
.
نماز
خواندن نمازی که در کتب شیعه روایت شده و آن دو رکعت است در وقت چاشت(نیمه اول روز) در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره والشمس بخواند و بعد از سلام نماز بخواند لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِی الْعَظِیمِ پس دعا کند و بخواند یا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِی عَثْرَتِی یا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِی یا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِی وَ ارْحَمْنِی وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَیئَاتِی وَ مَا عِنْدِی یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ.
دعا و استجابت
“دعا”، خواندن کسی [خدا، اهل عصمت علیهم السلام یا هر کس دیگری]، و خواستن از اوست. اگر به کسی بگویید: «یک لیوان آب به من بده»، او را خواندهاید و از او خواستهاید. منتهی هر کسی، علم، معرفت، شعور، اخلاق، فرهنگ و ادب خود را دارد؛ لذا دعا نیز مراتب و درجاتی دارد.
“اخلاص و ادب”، دو شرط اساسی در گفتگوی با هر دوستی میباشد و هر چه مقام مخاطب والاتر باشد، “اخلاص و ادب” بیشتری لازم است، به ویژه اگر مخاطب دعا (خوانده شده)، خداوند سبحان و اهل عصمت علیهم السلام باشند؛ و البته “ادب” متناسب با معرفت (شناخت) و نیز اخلاق و فرهنگ هر کسی میباشد. یکی مانند امیرالمؤمنین علیه السلام، هنگام نماز و دعا از حال میرود، دیگری نمازش را سبک میشمرد و هنگام اقامه نماز نیز به یاد هر چیزی هست، به غیر از خدایی که در محضرش ایستاده و با او سخن میگوید!
اخلاص بدون ادب – شرط اصلی “استجابت”، همان “اخلاص” است. آن عربی که معرفت، فرهنگ، اخلاق و ادب ندارد و چه بسا “مستضعف فکری” نیز میباشد، هنگام گرفتاری، با اخلاص و باور تمام وارد حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام میشود، و چه بسا با تندی نیز حاجتش را بیان میدارد. اما او با حضرت عباس علیه السلام، زندگی میکند. حضرت عباس علیه السلام، برای او پدر، برادر، وکیل، طبیب، تکیهگاه و باب الحوایج است.
ادب بدون اخلاص – دیگری، با علم، معرفت، فرهنگ و اخلاص است. با وضو و مؤدب وارد حرم میشود، دو رکعت نماز زیارت و سپس زیارتنامه میخواند و …، اما او فقط یک سری برنامه را انجام میدهد و اصلاً توجهی به مخاطب و اخلاصی در زیارت یا عرض حاجت ندارد. البته چون خداوند متعال جواد، کریم، منّان و معطی میباشد و آن بزرگواران نیز همه متخلق به اخلاق الله هستند، به او نیز چیزهایی میدهند. بالاخره قصد زیارت نموده، راهی را طی نموده، زحمتی را برای این زیارت متقبل شده …، پس اجر دارد و آنان به کسی بدهکار نمیمانند.
اخلاص و ادب با هم – خوشا به حال کسی که هنگام دعا، توسل، زیارت از راه دور یا نزدیک، هم اخلاص دارد و هم ادب – هم معرفت (شناخت) دارد و هم صداقت دارد و دعا و زیارتی از روی معرفت و صدق مینماید. خوشا به حال کسی که هم شعور و فرهنگ دارد و هم اخلاق حسنه و ادب حضور.
او وقتی عبادت میکند، فرشتگان دورش جمع میشوند – قلبش بیت الله میشود – انبیا، اوصیا و اولیای الهی، به خانه قلبش وارد میشوند [به همین دلیل حالش دگرگون میگردد]، ملائک دعایش را به دعای خود ضمیمه کرده و تا عرش بالا میبرند – خداوند میفرماید: «این بندۀ مخلص و با معرفت من است که مرا میخواند و از من میخواهد – اهل عصمت و اولیاء الله میگویند: این بنده مخلص و با معرفت خداوند متعال و از دوستان، پیروان [شیعیان] ماست که بر ما وارد شده، ما را میخواند، نزد خدا به ما متوسل شده و میهمان گرامی ماست.
«الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ» (الرّعد، 29)
– آنها که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، [خوشا به حالشان که] پاکیزهترین (زندگی) نصیبشان است؛ و بهترین سرانجامها.
دعا واذکار الهی
دعا و استجابت “دعا”، خواندن کسی [خدا، اهل عصمت علیهم السلام یا هر کس دیگری]، و خواستن از اوست. اگر
یکبار حتما از روی متن بخونید
نذر نخود وذكر يا علي
مردم نجف هر وقت حاجتی داشته باشند 12 نخود برمیدارند و به هر کدوم 1000 بار یاعلی میخونند که جمعا میشه 12 هزار بار. وهر زمان که حاجت گرفتند آش درست میکنند و این 12 نخود رو هم داخل آش میریزند.
یکی از دوستانم هم در مکه به من گفت این ختم رو برای یک زندانی که امیدی به آزادیش نبود انجام دادیم فرداش بهمون زنگ زدند که آزاد شد
دانلود+زیارت+جامعه+کبیره+با+صدای+علی+فانی.mp3
21M
دانلود+زیارت+جامعه+کبیره+با+صدای+علی+فانی.mp3
دوستان گوش کنید
التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻 چگونه یک #نماز_خوب بخوانیم؟
🔸️نماز در کلاس اول #رعایت_ادب است
نه عشق بازی با خدا...
🔸️اول باید به #رفتار_صحیح در نماز پرداخت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| هجرت برکت🌿🌾|
🌼 ۲۵ ذیالقعده سالروز آغاز حرکت امام رضا علیهالسلام به سمت ایران
✔️زیارت امام رضا(علیه السلام ) در این روز را از بهترین اعمال مستحب و از سنتهای مؤکد شمردهاند.
❀ ﴾﷽﴿ ❀
صبح به ما می آموزد که باور
داشته باشیم روشنایی با تاريكی
معنا می يابد و خوشبختی با
عبور از سختیهاست که زیباست
سلام صبحتون پر از امید وشادی
#امير المؤمنين علي عليه السلام :
حُبُّ الاِطراءِ وَ المَدحِ مِن اَوثَقِ فُرَصِ الشَّيطانِ
دوست داشتن ستايش ديگران، از مغتنم ترين فرصت هاى شيطان است.
صبح پنجشنبه ، با صدقه ولو اندک اغاز کنی
پنج شنبه ۲۵خرداد۱۴۰۲
👈۲۶ذیقعده۱۴۴۴👈۱۵ژوئن 2023
🤲ذکر روز (لا اله الا الله الملک الحق المبین)
🤲ذکربعداز نماز صبح#۳۰۸مرتبه ذکر #یارزاق موجب رزق فراوان میگردد
#پنجشنبه وقت_استخاره از طلوع فجر تا طلوع افتاب بعد از ساعت ۱۲ظهر تا عشا اخر
✂️#روز_پنجشنبه: بريدن لباس در این روز خوب است، ✂️
🔹اصلاح سر و صورت: خوب است
🚗مسافرت: در این روز مسافرت خوب است
💅ناخن گرفتن: خیلی خوبه
حجامت: خوب است
✅روز پنج شنبه طبق روایات متعلق هست به حضرت#امام حسن عسکری (ع) سفارش شده اعماال نیک وخیر خود رو در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنید تا ثواب دو چندان نصیبمان گردد
❌کپی بدون لینک جایز نیست❌
eitaa.com/joinchat/1715666944C70f1d03c55