7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️منتظر مبعثی دیگر هستیم با ظهورش...
🎤دکتر علیرضا هزار
https://eitaa.com/doabarayezohoor
♦️چند حدیث از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره امام زمان عج:
🌹 مهدی(علیه السلام) طاووس اهل بهشت است.
📚 (الشِّهاب فیالحِکَمِ و الآداب، ص ١٦)
🌹 افضل اعمال امت من انتظار فَرَج و ظهور امام زمان علیهالسلام است.
📚(الشِّهاب فیالحِکَم و الآداب، ص ١٦)
🌹 کسی که قائم(مهدی "علیه السلام") را که از فرزندان من است در دوران غیبتش مُنکِر شود، بر حالت جاهلیت قبل از اسلام از دنیا خواهد رفت.
https://eitaa.com/doabarayezohoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبارڪ است به خلـق و خـدا نبوت تـو
خجستـه باد به عالـم ظهـور دولت تـو
#عید_مبعث🌺
#رسول_الله🌺
https://eitaa.com/doabarayezohoor
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
یاصاحب الزمان ادرکنی
شرح زیارت آل یاسین9⃣1⃣
«السلام علیک ایهاالعلم المنصوب والعلم المصبوب والغوث والرحمة الواسعة وعداًغیرمکذوب»
سلام برتوای پرچم برافراشته وای دانش ریخته وانباشته وای فریادرس بی کسان ودرمانده گان وای رحمت بیکران وعده ای خالی ازدروغ وهمراه باراستی وصدق
امام باقرصلوات اللّه علیه دربخشی ازحدیثی میفرمایند:...خداوندتبارک وتعالی حضرت محمّدصلّی اللّه علیه وآله رابه رحمت مبعوث فرمودوحضرت حجّت ارواحنافداه را برای انتقام ونقمت برگزید.
درادامه ی شرح والرّحمة الواسعة بایدگفت :خداوندمتعال دراین زیارت شریف آن حضرت رابه رحمت واسعه ی خویش ملقب فرموده که ممکن است باشنیدن اینگونه احادیث درذهن بعضی ازخواننده گان چنین مطلبی خطورکندکه:چگونه میشودآن حضرت رارحمت واسعه ی الهی دانست درحالیکه چنین روایاتی موجوداست وچگونه بین رحمت ونقمت وانتقام میتوان جمع کرد؟ آنهم نقمت وانتقام درنهایت خودکه به دست آن حضرت تمام حق های پامال شده به صاحبانش برمیگرددوانتقام تمام خونهای ریخته شده به دست یداللهی اش گرفته خواهدشد .
میتوان گفت: این رحمت واسعه بودن حضرت به عصر غیبت اختصاص ندارد بلکه شامل زمان ظهور و استقرار حکومت و برقراری عدالت و کیفر دادن ظالمان و ریشه کن کردن ستیزه جویان می باشد .
چنانچه بادیدوسیعتروتأمل وتفکربیشتری به این موضوع بیاندیشیم به افق بالاتری دست پیدامیکنیم و معرفت عمیق تری نسبت به آن وجودمقدس کسب میکنیم بااین دید میتوان بین لقب شریف آن حضرت ونقمت وانتقامش جمع کرد که :آن وجود مقدس علاوه بر این که در عصر غیبت رحمت واسعه بوده و هست و خواهد بود و علاوه بر اینکه پس از استقرار حکومت چنین است از آغاز قیام و در همان زمانِ نقمت و انتقام وریختن خون ها باز رحمت واسعه است اینک بااین توضیح کشتن آدم کشان و ریختن خون ظالمان و از بین بردن دین براندازان عین رحمت است ، بلکه رحمت واسعه است آنگاه که در سطحی وسیع انجام شود و همه جا را زیر پر بگیرد زیرا که از آغاز عالم چنین رحمتی با این گسترش جلوه نکرده است .
خوب است در اینجا مثالی بیاوریم تامطلب بهتردرک شود.
اگر خدای نخواسته عضوی از اعضای بدن تان مثلاً انگشت کوچک دست مرض مهلک و بیماری ناعلاجی پیدا کندمثلا استخوانش سیاه شود چه میکنید؟ می گویید باشد انگشت من است ،باید به دستم متصل بماند؟ یا اینکه هر چه زودتر خود را به تیغ جراح میسپارید وبا دادن پول فراوان و کشیدن منت بسیار از اومیخواهیدتاهر چه زودتر در صدد قطع انگشت فاسد برآیدتافساداین عضوبه دیگراعضا
سرایت نکندوبدن شمااصلاح گردد؟
مسلماً هر عاقلی دومی را اختیار می کند زیرا در انتخاب راه اول چه بسا به دست خود ،خود را تلف نموده موجبات ازبین رفتن خود را فراهم آورده باشد در اینجا شما قطع عضو فاسد را نعمت و رحمت می شمارید از آنجا که قطع این عضو تضمین کننده سلامت بقیه اعضاوحافظ بقای آنهاست پس برای شما رحمت است .
امام زمان علیه السلام رحمت واسعه است که به برکت وجودمقدسش درپس پرده غیبت نیز خلایق ازانوارقدسی اوبهره مندمیگردند وهردم و باز دمی وهرپلک برهم زدنی وهرنعمت مادی ومعنوی ازآن رحمت واسعه به خلایق نازل میگردد که بیمنه رزق الوری ویوجوده سبتت الارض والسماء چنانچه فرمود:اگرنبودحجت خدابرروی زمین هرآینه زمین اهلش رافرومیبردچه رحمتی ازاین رحمت وسیعتردردوران غیبت واسطه ی تمام نعمات الهی است ودردوران ظهورموفورالسرورش
رحمت واسعه ایست که یدبیضایش رابرسرخلایق میکشدوبه اعجازعقول بشرکامل میگردد.
واین رحمت واسعه ی اوست که درهنگام قیامش همه ی سردمداران کفر و الحاد و ستم پیشه گان و تعدّی جویان هر عصر و زمانی را جمع نموده همه ی آنها را از دم تیغ می گذراند و آتش آوران طول تاریخ را آتش میزند .
این خون ها که می ریزد رحمت است که جاری می شود وقتی پیامبر رحمت چنین می فرماید که:
اقامه یک حد از چهل روز باران سودمندتر است .
آیا اقامه جمیع حدود الهی رحمت واسعه نیست ؟
امام هفتم حضرت موسی بن جعفر علیه السلام در توضیح آیه شریفه ی« ویحیی الارض بعدموتها» بعد از مدت ها خدا زمین را پس از مرگش زنده میکند و حیات می بخشد بیان زیبایی دارند و می فرمایند: خدا زمین را به دانه های باران زنده نمی کند بلکه مردانی را برمیانگیزد که عدل را زنده میکنند و در سایه احیای عدالت حیات زمین پدید می آید هر آینه اقامه حدّ نفعش در زمین از چهل روز باران بیشتر است .
آن خون ها که امام زمان علیه السلام در سایه احیای عدل و اجرای حدودتعطیل شده ی الهی میریزند آیا رحمت واسعه نیست؟
مسلّم کسی که بیاید و خار ها را از کنار گل ها بزداید بوهای بد و عفونت زا را از جامعه برطرف کند تازیانه های ستم و استبداد را بر گُرده و گردن صاحبانش فرود آورد و سر از سر سرکشان برگیرد وریشه ی همه مفاسد را از بیخ و بن بخشکاند,چنین کسی رحمت واسعه است وقطعاً وحتماًوجزماًرحمت واسعه ای به جز اونیست.
دردعای ندبه می خوانیم:
کجاست، آنکه خدایش برای بریدن دمهای ستمکاران آماده نموده؟
آن کس که برای راستی همه کجی ها انتظارش برده می شود.
همان کس که هلاک کننده ارباب فسق ها و معصیت ها و طغیان هاست
کجاست، بر اندازنده ی همه ی سرکشان وریشه کن کننده ی همه صاحبان عناد و گمراهی و الحاد؟
کجاست ،آن کس که خدایش برای تجدید و نو ساختن همه دستورات دینی ذخیره نموده؟
آیا چنین کسی رحمت واسعه نیست؟
اگر قدری بیندیشیم بی اختیار تصدیق می کنیم که جز او کسی رحمت واسعه نخواهد بود حتی اگر اهل این آیین و دین هم نباشیم.
برای آنچه آوردیم جملاتی از حدیث مفضل بن عمر از حضرت صادق علیه السلام می آوریم تابه نورانیت کلام صادق آل محمد صلوات اللّه علیه بیشتر از زلال معرفت امام زمانمان جرعه بنوشیم.
او می گوید به حضرت صادق علیه السلام عرضه داشتم :آیاصاحب الامر پس از ظهور در مکه اقامت می کند؟
فرمودند: او کسی را به جانشینی خویش می گذارد و بیرون می رود پس از رفتن حضرتش مکّیان بر والی شورش میکنند و او را میکشند امام علیه السلام مراجعت می کند و اهل مکه گریان و سرافکنده عذرخواهی و توبه میکنند آن حضرت توبه آنها را می پذیرد و دیگری را به عنوان خلیفه وجانشین خود تعیین می کند و باز می گردد.
برای دومین بار خلیفه آن حضرت را می کشند اینجاست که آن رحمت واسعه حق متعال جمعی از انصار و یاران خود را می فرستد و چنین دستور می دهد 👇🏻
«برگردید و از آنان هیچ کس را باقی نگذارید مگر آنها که ایمان آورده اند زیرا جایی برای عذر میان خود و خدا و میان من و خودشان باقی نگذاشته اند.»
آنان می آیند و دستور آن حضرت را اجرا می کنند که از هر ۱۰۰ نفر بلکه از هر هزار نفریکی به جا نمی ماندو آن حضرت درحال صدور چنین فرمانی سخن از رحمت واسعه حق متعال به میان می آورد و خود را آن رحمت معرفی می کند و می فرماید:
«و أناتلک الرّحمه»
اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج والعافیة والنصر ومدّفی عمره الشریف وزیّن الارض بطول بقائه بحقّ محمّدٍوآله
╭═━⊰🍃🌺🌻🍃⊱━═╮
https://eitaa.com/doabarayezohoor
╰═━⊰🍃🌺🌻🍃⊱━═╯
امروز قلب عالم و آدم حرای توست
این کوه نور شاهد حرف خدای توست
مکه دگر برای بزرگیت کوچک اسـت
فریاد کن رسول کـه دنیا برای توست
اقرأ باسم ربّک یا ایها الرسول
قران بخوان امین کـه همین آشنای توست
لات و هبل برای تو تعظیم کرده اند
وقتی کـه قلب سنگی عُزی فدای توست
خورشید و ماه بین دو دست تو دلخوشند
یعنی تمام تکیه عالم عصای توست
بعد از هزار سال دگر میشناسمت
وقتی کـه جای جای دلم ردّ پای توست
فریادتان تمام زمین را گرفته اسـت
امروز هر چه میشنوم از صدای توست