24.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه پژوهش علمی جذاب که نگاه کنی، میبینی چه قدر باحاله و مخصوص ما دختراست✨☺️
چقدررررر این ویدئو قشنگه😍
همین حالا دخترا بفرستن برای باباهاشون :))))))
🌱¦↫#کشکول
┅┄ ❥❥ @dokhtaran_sahebalzaman
📎🔖🖋"
مسابقه خرگوش و لاكپشت را به خاطر داريد؟
ديديد كه خرگوش آنقدر مطمئن بود كه حالا حالاها لاكپشت به او نمي رسد كه خوابيد
و لا كپشت مسابقه را برد؟
در ادبيات فارسي هم داريم:
اندك اندك به هم شود بسيار
دانه دانه است غله در انبار!
در رياضيات هم فصلي داريم بنام تصاعد و لگاريتم كه مي گويد اگر روزي تصميم بگيريد با يك تومان (فقط ده ريال!) پس اندازي را شروع كنيد و هر روز آن را دو برابر كنيد؛ بعد از يك ماه يك ميليون تومان و بعد از يك سال بيش از هفت ميليارد تومان پس انداز خواهيد داشت!
واقعاً متعجب خواهيد شد! اما اين اثر را صاحب مجله موفقيت در آمريكا بنام دارن هاردي، "اثر مركب" ناميد.
اين قانون در تمام ابعاد زندگي جاريست!
اگر روزي يك قاشق برنج كمتر بخوريد و چند دانه برنج خام آن را در يك كيسه جداگانه بريزيد، پس از يك سال، مصرف دو سال ديگر برنج ذخيره كرده ايد!
اگر روزي يك دقيقه تمرين كششي انجام دهيد بعد از سه ماه، بدني به نرمي ژيمناستيك كاران خواهيد داشت.
اگر شبي يك صفحه كتاب مربوط به شغل يا علايقتان بخوانيد بعد از دو سال به اندازه يك دكتراي تخصصي سواد خواهيد داشت:
رهرو آن نيست گهي تند و گهي خسته رود
رهرو آنست كه آهسته و پيوسته رود!
عبارات تاكيدي هم همين كار را با سلامت جسم و روان شما خواهند كرد؛
تا يكي دو ماه اثر قابل توجهي نشان نمي دهند، اما بعد از شش ماه اثر شگفت انگيزشان پديدار مي شود و در تمام ابعاد زندگي شما متجلي مي شود:
من هر روز يك قدم كوچك به جلو بر ميدارم؛ يك ريال پس انداز، يك دقيقه ورزش، يك قاشق غذا كمتر، يك كلمه محبت آميز بيشتري به اطرافيانم به زبان مي آورم.
من به اثر تصاعدي استمرار و پيوستگي عبارات تاكيدي ايمان دارم❤️
دكترفاطمهمحمدی
🌱¦↫#تلنگرانه
『 @dokhtaran_sahebalzaman』
9.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قلعه بابک خرمدین، یکی از مکانهای تاریخی ایران که کمتر کسی میشناسد
🌱¦↫#ایرانِما
『 @dokhtaran_sahebalzaman』
🔘تکنیکهای اقناعی در رسانههای خبری
▪️رسانههای خبری از تکنیکهای مختلفی برای جلب نظر و اقناع مخاطب استفاده میکنند. برخی از این تکنیکها عبارتند از:
1️⃣ احساساتگرایی (Emotional Appeal): استفاده از تصاویر یا زبان احساسی برای تأثیرگذاری عاطفی. مثال: انتشار تصاویر دلخراش برای جلب همدردی.
2️⃣ منبع معتبر (Authority): استناد به افراد یا سازمانهای معتبر برای تقویت پیام. مثال: مصاحبه با کارشناسان برجسته.
3️⃣ تکرار پیام: ارائه مکرر یک پیام برای حک شدن در ذهن مخاطب.
4️⃣ انتخاب گزینشی اطلاعات (Cherry-Picking): ارائه اطلاعاتی که تنها از یک دیدگاه حمایت میکنند.
5️⃣ دو قطبیسازی: ایجاد دوگانههایی مانند "ما در برابر آنها" برای جهتدهی افکار.
6️⃣ استفاده از آمار: بهرهگیری از اعداد و آمار برای افزایش اعتبار خبر، حتی اگر آمارها ناقص باشند.
▪️دانستن این تکنیکها میتواند به شما کمک کند پیامهای رسانهای را بهتر تحلیل کنید و از تأثیرگذاری ناآگاهانه آنها جلوگیری کنید.
🌱¦↫#سواد_رسانه📲
『 @dokhtaran_sahebalzaman』