✨کانون فرهنگی تربیتی دخترانه باران برگزار می کند:
«کارگاه آشنایی با رویکردهای تربیتی»
ارائه راهکار برای حل چالش ها و توانمندتر کردن مربیان
📚مدرس: سرکار خانم فاطمه گروسی
دانشجوی دکتری روان شناسی تربیتی
🔸ارتباط ساختار کلاسی با جوامع فردگرا و جمع گرا چگونه است؟
🔹ویژگی های مربی کارآمد چیست؟
🔸راهکارهای ایجاد انگیزه کدامند؟
🔹بهترین ساختار اداره کلاس، رقابت است یا همکاری؟
🔸انواع سبک های یادگیری و تفکر کدامند؟
🔹خود پنداره متربی و تاثیر رفتار مربی چگونه است؟
🔸آیا انتظارات مربی بر متربی موثر خواهد بود؟
🔹تاثیر رفتار غیر کلامی مربی بر متربی چگونه است؟
🔻زمان و مکان:
یکشنبه ۷ خردادماه
ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۹
موسسه معارف اسلامی ضحی
💳هزینه شرکت در کارگاه: ۵۰ هزار تومان
مهلت ثبت نام تا شنبه ۶ خرداد ماه
📱برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @kelashaye_dokhtarane_baran پیام دهید.
گزارشی از کلاسهای دوره زمستان و بهار در کانون دخترانه باران👇👇👇
✨در کلاس آموزش تئاتر ویژه باران سه و باران چهار چه گذشت
✍🏻سرفصلهای نقش پردازی:
شناخت نسبی تیپ و شخصیت
آشنایی کامل با تمرکز
توصیف شرایط محیطی
حافظه عضلانی
شناخت کشمکش و کنش در تک گویی
ابزار بازیگری
عواملی که یک بازیگر لزوما باید داشته باشد
تفاوت بازیگری در تئاتر و سینما
اصول بیان
تمرینات تخیل
انجام اتودهای مختلف نمایشی برای صحنه
نرمش های آماده سازی بدنی
اتود در شرایط محیطی
مهارت های روانی اجرا
زبان بدن
شعر خوانی
شناخت صحنه و میزانسن
✨در کلاس روایت انسان ویژه باران سه و چهار چه گذشت:
"روایت انسان" درست از جایی آغاز میشود که خداوند اراده میکند که من و تو سهمی از دنیای ماده داشته باشیم و فرصت حرکت و رشد و به ملکوت رسیدن را برایمان ایجاد میکند.
ما در کلاس روایت انسان با گلدخترهای باران سه و چهار، با آدم علیهالسلام هبوط کردیم،
با نوح علیهالسلام سوار کشتی نجات شدیم و با ابراهیم علیهالسلام، تمرین کردیم تا بتهای درون را بشکنیم.
"روایت انسان" یک کلاس نیست،
یک حرکت است و یک سفر،
همسفر میشوی یا رسولان الهی
و قدم به قدم، خودت را میسنجی
و حرکت میدهی تا برسی به آنجایی که برایت مهیا کردهاند.
دخترهای روایت انسانی حالا وارد دنیاهایی شدند که آدمها را بزرگتر میکند و خدا کند در مسیر رسیدن، عاقبت بخیر باشیم🌱
✨در کلاس به سمت خودم باران دو چه گذشت
در این کلاس موضوعات زیر ارائه و در یک فضای تعاملی و شاد به بررسی نکات پرداخته شد.
🔹بررسی تفاوت های فردی و پذیرش داشته ها
🔸 بررسی تکلیف بچه ها نسبت به اینکه
خودشان را دوست دارند به خاطر...
خودشان را دوست ندارند به خاطر
🔹دوست داشتن ها و نداشتن های تابع چه چیزی است؟ موفقیت ها، نظر دیگران و...
🔸آیا ما ارزشمند هستیم؟ اصلا ملاک ارزشمندی ما چیست ؟
زیبایی، توانایی حرف زدن، توانایی فکر کردن یا ؟
🔹چرا خدا ما را ارزشمند می داند؟
آیا به این نتیجه رسیده ایم که بهترین مخلوق خدا انسان است؟
جلسه آخر سعی شد ضمن درک ارزشمندی انسان و پیچیدگی های آن به تفکر در دو موضوع پذیرش خود و حرکت به سمت بهتر شدن دعوت شوند.
✨در کلاس کتاب نشینی باران دو چه گذشت
هدف: علاقه مند کردن مخاطب به همنشینی با کتاب و شناخت ویژگی های کتاب خوب
هر جلسه یک قصه از یک کتاب تعریف میشود و در ضمن این که حول ارزشهای قصه با بچه ها گفتگو میشود، ویژگی های کتاب خوب ، راه های شناخت کتاب مناسب شناسانده میشود.
✨ سرود
در این کلاس گلدختران بارانی دوسرود را تمرین و در نیمه شعبان و جشن روز دختر برای دوستاشون اجرا کردند.
✨در کلاس کلبه تفکر باران یک چه گذشت👇
🔷 در قالب بازی، نمایش و ... به آموزش مهارتهای زندگی(خودآگاهی، تفکر انتقادی و خلاق، مهارت های تصمیم گیری و جرات ورزی و....) میپردازد. بعلاوه به تقویت هوش، توجه و حافظه در قالب بازی، نقاشی و .... توجه دارد.
خلاصه ای از سه جلسه کلاس :
🔸بعد از مرور قوانین کلاس، به سراغ حل برگه ای از آزمون تفکر واگرا (تفکر خلاق ) در کلاس رفتیم. بچه ها باید سعی میکردن طرح های متفاوت و جالب برای دایره ها خلق کنند.
پرسش هایی از سوالات مربوط به هوش خلاق را پاسخ دادیم.
♦️ در اولین جلسات بعد از تعطیلات از دوستانمون خواستیم تا خاطره ای از دوران عید و ماه رمضان برای ما تعریف کنند اما اینبار همه باید با دقت به جزییات خاطره گوش میدادیم چون قرار بود مجدد یکی از بچه ها اون خاطره رو با ذکر جزئیات برای بقیه تعریف کند( اهمیت گوش دادن با دقت و توجه کامل).
🔷جلسه بعد به آموزش یکی از مهارت های زندگی مهم یعنی همدلی پرداختیم. بچه ها بعد از شنیدن معنی همدلی با اجرای نمایش های دو نفری به تمرین همدلی با دوستانشان پرداختند.
البته مثل همیشه بعد از آموزش ها به بازی هایی جهت تقویت تمرکز، حافظه و .... مشغول شدیم .
~~~~~~~~~
🌿کلاس های دخترانه باران🌧
✨ @dokhtaraneh_baran
✨در کلاس مهمونی آیه ها(فهم قرآن) باران یک چه گذشت؟
در این جلسات مهمان سه تا ازسوره های جزء سی بودیم
✅سوره عصر
✅سوره مسد
✅سوره فلق
🍀سوره ها رو درکلاس همخوانی و حتی الامکان حفظ میکنیم
به رسم مهمانی(مهمان سوره ها) جلسات گاهی با عطر وگاهی با پذیرایی همراه می شه
🌾سوره عصر
موضوع: اهمیت زمان و ضرورت برنامه ریزی کردن و انجام عمل صالح
به منظور آمادگی برای برنامه ریزی و تشویق به انجام کارهای خیر بچه ها جدول عمل صالح رو باید در طول هفته پر میکردن و هرجلسه سرکلاس میاوردن.
.استفاده از یخ و نمایش مربوط به موضوع از دست رفتن عمردرکلاس انجام شد
بازیهایی که درون مایه تمرین صبر داشت مثل دستگاه اعصاب سنج ..
🌺مناسبت نیمه شعبان:
اوردن گل نرگس درکلاس و صحبت درباره امام زمان و نحوه تولدشون و مفهوم انتظار.
وحل جدول
🌾سوره مسد:
🛑 لزوم دشمن شناسی
آشنایی با دشمنان در زندگی و نحوه مواجهه با انان و بازیهای مرتبط درضرورت مقاومت و مبارزه
مثل عکس العمل بازی؛
روباه وخرگوش؛
مسابقه فوت کردن قایق اوریگامی(بچه ها سرکلاس درست کردن) تمرین استقامت دربرابر دشمن
👈بررسی انیمیشن (بچرخ تا بچرخیم), دشمن شناسی؛ راه های مقابله با دشمن ؛
🌾سوره فلق
چگونگی حل مشکلات
بررسی انیمیشن و عکسهای مرتبط باسوره وصحبت درباره اینکه چگونه مشکلات 😥خود را تبدیل به (شکلات)🍫☺️ کنیم
تمرین حل مشکلاتی که درکلاس ایجاد میشد با مشورت و صبر و کمک به همدیگر
~~~~~~~~~
🌿کلاس های دخترانه باران🌧
✨ @dokhtaraneh_baran
بارانیها
✨کانون فرهنگی تربیتی دخترانه باران برگزار می کند: «کارگاه آشنایی با رویکردهای تربیتی» ارائه راهکا
📣📣📣📣📣📣
🚨تنها ۳ روز تا برگزاری کارگاه زمان باقیست‼️