⭕️امام خمینی (ره) دنیا را به سمت بهترشدن تغییر داد
🔰 یورگن گراسمان، فعال صلح شیعه آلمانی در سال ۲۰۱۸ و در مصاحبه با تهران تایمز بیان کرد:
▪️امام خمینی(ره) نه تنها جهان اسلام، بلکه با حرکت خود کل جهان را به سمت بهترشدن تغییر داد.
▪️او امت اسلامی را بیدار کرد، نه فقط مسلمانان شیعه، بلکه حتی مسلمانان سنی نیز تحت تأثیر حرکت او قرار گرفتند.
▪️وی گفت: با وجود بیش از هزار سال تحریف اسلام از طریق وهابیت و سایر روشهای خشک و متعصبانه، امام خمینی(ره) اسلام را به مسیر درستش بازگرداند.
🌐https://www.tehrantimes.com/news/429901/Imam-Khomeini-changed-the-world-for-the-better-German-activist
🆔@didebangharb
🆔@Asre_jadid_57
هدایت شده از دقایقی پیرامون دوران جدید عالم
#چالش_معیارهای_رئیس_جمهور_ایران_قوی
شرایط تعیینکنندهای پیش روی ملت ایران و قلب تپندهی جبههی مقاومت قرار دارد. مسیری که تا به امروز با جمهوری اسلامی ایران عزیز طی کردهایم، بیشتر شبیه فنر فشردهای است که باید دستکم در مقیاس #نظم_منطقهای انرژیاش آزاد شود.
رئیس قوهی مجریهای که در آینده به انتخاب مردم شریف و صبور #ایران دوستداشتنی خواهد رسید، بهنظرم باید از دو ویژگی مهم بهنحو احسن برخوردار باشد:
1️⃣ باید به امکانات و قابلیتهای انقلاب اسلامی و نظم فراگیری که میتواند از دل آن بجوشد و ریشه بدواند، عمیقا آگاه و مومن باشد.
2️⃣ باید به پیچیدگیها و اقتضائات #دولت_مدرن و #نظم_وستفالیایی و اطوار آن عمیقا واقف بوده؛ امتدادش در امر ادارهی کشور را شناخته، و نسبت به استحالهی آن در نظم مطلوب انقلاب اسلامی و نقشهی راه تمدنی آن، طرح و تدبیر دقیق و مشخص و کارآمدی را در دست داشته باشد.
پینوشت
اساتید و برادران عزیزم آقایان جمالی، نخعی، مهدیزاده، محمدی و تفرشی را به ادامه این چالش دعوت میکنم و تقاضا دارم در شناخت معیارهای مورد نظر دغدغهمندان انقلاب اسلامی این زنجیره را تکمیل کرده و با معرفی 5 نفر دیگر این چالش را ادامه دهند.
🌐 https://eitaa.com/doranejadid
🌐 https://t.me/doranejadid
دولت قوی
#چالش_معیارهای_رئیس_جمهور_ایران_قوی شرایط تعیینکنندهای پیش روی ملت ایران و قلب تپندهی جبههی مقا
▪️آقای دکتر طاهری، بهجای تأکید بر اینکه چه شخصی از کاندیداها باید انتخاب شود، بر روی خصوصیات رئیسجمهور تراز جمهوری اسلامی تمرکز کردهاند. ایشان در حقیقت دارابودن سه ویژگی برای رییسجمهور منتخب را الزامی دانستهاند؛ ١.آگاه و معتقد به امکانات و قابلیتهای انقلاب اسلامی و نظم مطلوب آن ٢.آگاه از پیچیدگیها و اقتضائات نظم کنونی جهان (نظم وستفالیایی و لیبرال آمریکامحور و اروپامحور) و امتداد آن در امر ادارهی کشور
٣.داشتن طرح و تدبیر دقیق و کارآمد در استحاله و گذار از نظم کنونی مدرن به نظم مطلوب انقلاب اسلامی
🆔@Asre_jadid_57
📝 مروری بر چهار یادداشت در زمینه انتخابات (کنش، منش، نگرش سیاسی و راهبرد اقدام)
🔻 برادر عزیزی دعوت به نگارش یادداشتی درباره رسالت نخبگان در انتخابات داشتند، ترجیح دادم بهجای یادداشت جدید، مروری بر چهار یادداشت اخیر در این زمینه و توصیف ابعاد مسئله داشته باشم.
طی چند یادداشت کوشیدم از چند ضلع نسبت به مسئله #انتخابات تأملی کنم تا زوایایی مهمتر برجسته شود. توجه به #نگرش سیاسی، #کنش سیاسی، #منش سیاسی و #راهبرد اقدام چهار زاویهای است که مورد توجه بوده است.
1. یادداشت "فلسفه انتخابات در عصر انقلاب اسلامی" تلاش میکند نگرش ما به مسئله انتخابات را از لایه کنش سیاسی به بستر رشد اجتماعی و ملی بر اساس مبانی دینی ارتقاء دهد. چه آنکه #زاویه_دید ما به این مسئله است که جنس کنش ما را تعيين میکند. انتخابات را باید بهمثابه بستر و زمینه رشد ملی قلمداد کرد.
2. یادداشت" سیاستورزی بعد از رئیسی" میکوشد نشان دهد یک جامعه چگونه میتواند از موقعیتهای خود در مسیر رشد و ارتقاء بهره ببرد. جامعهای که تجربه سیاستورزی رئیسی را دارد، باید این مدل را به لایه #خودآگاهی_اجتماعی و ادبیات سیاسی تثبیت شده جامعه ایرانی وارد کند تا از ثمرات آن برخوردار شود. یعنی باید در مدل سیاستورزی یک گام به جلو رفت و اصول جدیدی را بهعنوان پایههای اقدام و انتخاب در نظر گرفت.
3. یادداشت "راهبرد انتخاباتی جبهه انقلاب" کلیدیترین نقطه تمرکز جبهه انقلاب در انتخابات را گوشزد میشود. روایت رئیسی، تولید #امید و توصیف #کارآمدی جبهه انقلاب در ساخت ایران پیشرفته در مقابل ادعاهای جریان غربگرا، محور اصلی این یادداشت است.
4. اما یادداشت "کنش سیاسی و برکت" در لایه #اخلاق_سیاسی و ایجاد توجه به امتداد سنتهای الهی در امر سیاسی و اقدام اجتماعی است. امری که شاید کمتر به آن توجه داریم و برکت را بیشتر در اقتصاد تعریف میکنیم اما از نسبت برکت با امر سیاسی غفلت داریم.
#انتخابات
🔻🔻🔻🔻
🆔@taalighat
🆔@Asre_jadid_57
▪️از جمله تواناییهایی که منتقد ادبیِ روایتشناس باید کسب کند و در تحلیلهایش به کار ببرد، تشخیص ِ ... راویان غیر قابل اعتماد و بررسی دقیقِ نشانههای حاکی از ناموثق بودن روایتهایشان است.
📕نقد ادبی با رویکرد روایتشناسی، حسین پاینده، ص ۱۷
#روایت
#روایت_شناسی
@nashrara
🆔@Asre_jadid_57
📊 ✅ نتایج اولین نظرسنجی شناخت پیرامون انتخابات ریاستجمهوری
(بخش دوم)
✍️ یافتههای نخستین پیمایش ملی شناخت نشان میدهد، ۶۶ درصد از افراد معتقدند فرق میکند که چه کسی رئیسجمهور باشد. در مقابل ۲۸ درصد اعلام کردهاند فرقی ندارد چه کسی رئیسجمهور شود.
🔸نکته قابل توجه در این نظرسنجی این است که شاخص بی تفاوتی، دارای همبستگی قوی با عدم تمایل به شرکت در انتخابات است.
در همین راستا ببینید:
🔗نظرسنجی شناخت پیرامون انتخابات (بخش اول)
🔅 میتوان شناخت!
#شناخت_انتخابات
| اینستاگرام | توییتر | تلگرام |
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@shenaakht_center
#نظرسنجی
#جامعه
#مردم
#انتخابات
🆔@Asre_jadid_57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اعتراف تاریخی! اما چه فایده!
▪️جهانگیری بعد از یک عمر که "نوشتن برنامه توسعه"، "قدرت سیاسی برای اجرای آن" و "قدرت اقتصادی برای نفع بردن از آن" در دست "جریانشان" بوده اعتراف میکند که نتیجه توسعهشان بیعدالتی و نابرابری و نارضایتی بوده.
امیدوارم همین اعتراف برای عاقبت بهخیریاش بهانه شود و در ادامه مسیر از آنچه کرده برگردد.
@h_abasifar
#الگوی_توسعه_غربی
#سازندگی
#اصلاحات
#اعتدال
#ناکارآمدی
🆔@Asre_jadid_57
🔰 رمی برئ!
❓کدامیک بیشتر دل می سوزاند؟:
• بی گناهی را "آیت الله اعدام" و "قصاب تهران" بخوانند و علیرغم دکتری، به "۶کلاسه" متهم کنند و...؟!
یا
• ممتد نیروهای اصیل انقلابی ای که رانده شدگان دائمی طراحی و اجرای نقشه توسعه کشور بوده اند، را مقصر پیامدهای بد برنامه های توسعه بخوانند؟! فقر و نابرابری و رکود اقتصادی و... را گردن آنها بیاندازند در حالیکه "برئ" و برکنارند!
🔅 برای پاسخ، اول رجوعی به قرآن کنید!
"خط ترانزیت بهتان" در قرآن دو درجه و مرتبه دارد:
1⃣ به بی گناهی نسبت ناروا داده و اذیت و آزارش دهند در حالیکه تقصیری ندارد (بغیر ما اکتسبوا)!
آیه۵۸ احزاب: "كسانى كه مردان مؤمن و زنان مؤمن را بىهيچ گناهى كه كرده باشند مىآزارند، تهمت و گناه آشكارى را بر دوش مىكشند."
2⃣ از آن بدتر، خطا و گناه خود را گردن بی گناه انداختن (یرم به بریئاً) است!
آیه ۱۱۲نساء: "هر كس خطا يا گناهى مرتكب شود؛ سپس آن را به بىگناهى نسبت دهد، قطعاً بهتان و گناه آشكارى بر دوش كشيده است".
این "حمل بهتان" (فقد احتمل بهتاناً) از اولی بدتر است!
❗️آقای جهانگیری مرداد۱۴۰۰ جوانمردی کرد و در جلسه اعتراض عشایر اهواز اعتراف کرد: "من به عنوان آدمی که عمرم در توسعه گذشته است باید اعتراف کنم توسعه ای که اجرا کردیم متاسفانه عوارضش اینچنین نشان داده می شود! توسعه ای که رضایت مردم درش نباشد توسعه نیست؛ امروز توسعه وقتی معنا پیدا می کند که مردم از آن تبعیض و بی عدالتی و نابرابری متوجه نشوند...!"۱
دهها رسانه و کاندید انتخابات در سالیان متمادی نتایج همین برنامه های معیوب (با اجرای ناقص) -که وضع موجود اقتصاد است- را گردن جریان انقلابی نظام انداخته اند!
درحالیکه همیشه الگوهای توسعه غربی شعار آنها بوده و مجاری برنامه ریزی و اجرای آن هم (حتی وقتی به حسب ظاهر، دولت دست آنها نبوده) دست کارشناسان آنها بوده است.
این مصداق واضح "من یکسب خطیئه او اثماً ثم یرم به بریئاً فقد احتمل بهتاناً و اثماً مبیناً" است.
جریان انقلابی (مثل بهشتی و جهاد سازندگی اش) وقتی شعار "همه با هم جهاد سازندگی" را محقق و در مجامع جهانی مورد توجه کرد؛ تمجید امپراطور ژاپن را در پی داشت طوری که از آقای رفسنجانی پرسید: "چطور این نهاد توانسته در مدت کوتاهی مردم مناطق محروم را با خود همراه کند و بسیاری از مناطق را توسعه [بخوانید: پیشرفت] دهد؟!"۲
در تجارب و ادوار دیگر برای حل مشکل مسکن و اشتغال و... از مثل این الگوها پیروی شد.
توسعه غربی، هر نوع پیشرفت اقتصادی نیست؛ صورت و تعیّنی خاص بر فرآیند اقتصاد و سیاست و فرهنگ است.
امروز اگر اعتراف آقای جهانگیری -بعنوان یک مدیر باسابقه در توسعه- به رخ جریان توسعه غربی کشیده شود، عذر بدتر می آورند که: عوارض نامطلوب، بخاطر اجرای ناقص برنامه های توسعه است!
اجرای کامل آن شامل عرصه فرهنگ و توسعه انسانی هم می شود که تئوری پردازی از آنها گفت: جامعه ای که سالی ۳میلیون زائر جمکران دارد، به مدرنیته [و توسعه] نمی رسد!
منتظر باشید ببینید بهتان پیامدهای این برنامه های معیوب و اجراهای غلط را اینبار بعد از رئیس جمهور شهید گردن کدام نیروی متعهد انقلابی می اندازند!
...........................
۱. اینجا ببینید: yun.ir/9obfba
۲. کتاب رسم جهاد ص۱۳
* این یادداشت را هم ببینید
📝 محسن قنبریان ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
#دلم_سوخت
#بهتان
#خط_حمل_بهتان_در_قرآن
☑️ @m_ghanbarian
#الگوی_توسعهی_غربی
#توسعه_غربی
🆔@Asre_jadid_57
⭕️تفاوت امام خمینی با دیگران | وظیفهگراییِ ناظر به حصول نتیجه
🔰حضرت آیتالله حائری شیرازی
▪️آنچه امام در سال۴٢ مطرح میکند و همه با آن موافقت میکنند، با آنچه در سال۵٧ مطرح میکند و باز همه میپذیرند، فرق دارد. آنچه را ایشان در سال۵٧ مطرح کرد و همگانی شد، اگر در سال۴٢ مطرح میکرد، خودش منزوی میشد؛ چون آن میوه هنوز نرسیده بود! در آن هنگام، فقط عدّهای از مردم، رژیم را آنطور که باید شناخته بودند و بسیاری هنوز به این کاروان ملحق نشده بودند. از این جهت، شعار امام در سال۴٢، شعار تشکیل حکومت اسلامی نیست؛ بلکه شعار مبارزه با ظلم و استبداد و طغیان است؛ شعار اعتراض به کاپیتولاسیون و مخالفت با پیمانها و قراردادهای نظامی است.
▪️چرا وقتی دیگران قیام میکنند، خُرد و منزوی میشوند؟ چرا به آنها میگویند تندرو و همراهشان حرکت نمیکنند؟ تفاوت در اینست که امام، کار را در جای خودش، وقت خودش و در شرایط مناسب خودش شروع میکند و در نتیجه، جامعه را با هم متّفق میکند. اما دیگران نمیدانند مردم چگونه فکر میکنند و در ذهنشان چه میگذرد؟ فقط بهعنوان اینکه «من باید بگویم و وظیفهام را ادا کنم و فردا پیش خدا مسئول نباشم» حرفی میزنند و چیزی مینویسند.
▪️این درست است که انسان مسئولیتش را ادا کند، اما مسئولیت فقط این نیست که من فردای قیامت بگویم «خدایا من گفتم و به من ربطی ندارد که کِی بگویم و کجا بگویم و با چه مقدماتی بگویم! به من ربطی ندارد که اگر گفتم، مردم نسبت به من موضع بگیرند. به من ربطی ندارد که اگر گفتم، مردم بروند و حتی دست از دین بِکِشند! به من ربطی ندارد که اگر گفتم، فردا دین برای عدۀ کثیری مشتبه شود!» این تفاوت امام (ره) با دیگران است. برخی از روی تدیّن و وظیفۀ شرعی سخن میگویند؛ اما میگویند تا سبُک شوند و آرام بگیرند، میگویند تا فردا جواب داشته باشند! اما امام، میگوید تا اسلام را در عالم بر کفر حاکم کند!
▪️«صاحبدلی به مدرسه آمد ز خانقاه
بشکست عهد صحبت اهل طریق را
گفتم میان عالِم و عابد چه فرق بود
تا اختیار کردی از آن این فریق را
گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج
وین جهد میکند که بگیرد غریق را»
▪️وقتی انسان میگوید «میخواهم ادای مسئولیت کنم و هر چه بادا باد»، دارد گلیم خویش را از موج بیرون میکشد. اما کسی که توجه میکند به اینکه کلامش مردم را نَرَماند و سخنش آنها را از اسلام سرد نکند، یا موضعگیریاش، جوان را طرد نکند و پیر را در مقابل انقلاب قرار ندهد، کاروان را نشکند، مجموعه را به هم نریزد و نظام از هم نپاشد، این، هزار جا را فکر میکند و آن، فقط یکی را فکر میکند!
@haerishirazi
#ولایت #راهبری #آقا #انبوهخوانی
🆔@Asre_jadid_57