15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازخوانی یک خیانت
مروری بر اعترافات جاسوس انگلیس
انتشار به مناسبت دومین سالگرد اعدام علیرضا اکبری، ابرجاسوس انگلیس
*🔰در غم لسآنجلس*
🔸تازهترین سروده «افشین علا» در واکنش به آتشسوزیهای شهر لسآنجلس در آمریکا:
این سرزمین که رونق و فر و وقار داشت
شهری پرآب بود، در آتش چه کار داشت؟
یکباره از چه سوخت؟ چرا گشت چون خزان؟
این خاک غرق گل که شمیم بهار داشت
ای مردمی که بار نخست است شهرتان
از درد و داغ، تجربهای ناگوار داشت
بیشک جهنمی که شما را احاطه کرد
بغضی نهفته بود و سر انفجار داشت
این آتش جهندهی سرکش، نه از شما
از حاکمان سرکشتان انزجار داشت
شکر خدا که این شرر بیامان فقط
با خانههایتان سر ناسازگار داشت
شکر خدا ز مهلکه بردید جان به در
چون سرزمینتان همه سو سایهسار داشت
چون داشتید جمله ز آتش، گریزگاه
هر کس گریخت خیل پرستار و یار داشت
اما چه دید غزهی مظلوم بیسلاح
از لشکری که اسلحهی بیشمار داشت
در غزه نیز کودک لرزان خسته کاش
همچون شما ز مهلکه راه فرار داشت
بر خطهای که مثل قفس، تنگ و کوچک است
راه نفس نماند که هر سو حصار داشت
دیدید چند کشته اگر در کنار خویش
در غزه هر تنی جسدی در کنار داشت
باریکه بود، در دل ویرانهها ولی
نعش عیان و گمشده، دهها هزار داشت
یک سال و نیم سوخت فلسطین و باختر
با اهل غزه دشمنی آشکار داشت
یک سال و نیم سوخت ولی دولت شما
هر لحظه زخم بیشتری انتظار داشت
چون آتشی که هست به دنبالتان هنوز
با اهل غزه کینهی دنبالهدار داشت
از کشته پشته ساخت اگر دیو روسیاه
از خویش؟ نه! ز کاخ سفید اختیار داشت
کشتار کرد غاصب بیآبرو بسی
با پولتان که در همه جا اعتبار داشت
آری برای نسلکشی، راحت خیال
از دولت شما به وفور دلار داشت
از آستین غرب درآورد سر برون
این اژدها که حنجرهای شعلهبار داشت
تا در حریق، شخم زند خاک غزه را
گاوآهنی ز پول شما نونوار داشت
با خرج حاکمان شما بهر قتل عام
از بمبهای چندتنی کولهبار داشت
از تکههای پیکر اطفال بیگناه
صیاد صهیونیست به هر سو شکار داشت
هر جا که پا نهاد چرا دولت شما
از قتل عام، خاطرهای ماندگار داشت؟
حالا که سوخت شهر شما یاد ما کنید
آیا کم این دیار دل داغدار داشت؟
ایران هم از قدیم، جراحات بیشمار
بر تن ز حاکمان شما يادگار داشت
یاد آورید از ستم دولت شما
بر ملتی که ریشه و اصل و تبار داشت
پنجاه سال فتنه و تحریم و جنگ را
در سر به قصد سیطره بر این دیار داشت
در سربریدن و ترور و قتلعام نیز
تکفیریان بسی به یمین و یسار داشت
داعش به جان منطقه انداخت چون رتیل
آری در آستین نه فقط پنجه، مار داشت
جز شر ندیدهایم ز حکامتان ولی
ایران نه با شما سر این کارزار داشت
ما هم شریک درد شماییم چونکه فارس
از باستان به داد و دهش اشتهار داشت
آموخت درس مهر و مدارا به آدمی
سعدی که کاخی از سخن استوار داشت
فرمود مردمان همه اعضای یک تناند
هرگز ندید کس، سر و پیکر نقار داشت
قلب است بیقرار، اگر پا و سر شکست
دست است غمگسار، اگر دیده خار داشت
پس متحد شویم که تابان شود به مهر
آیینهمان که این همه گرد و غبار داشت
درمان کنیم درد فلسطین خسته را
خاکی که زخم کهنه ز گرگان هار داشت
میخواهم از خدا که ز باران رحمتش
ریزد به خاکتان که بسی برگ و بار داشت
هم خانههای غزه برآرند سر ز خاک
هم خانهی شما که گل و سبزهزار داشت
هم مسلمین خلاص شوند از گزند غرب
هم امت مسیح که از کینه عار داشت
🔻 محمود نبویان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت پذیرش FATF و CFT به معنای پذیرش امور زیر است:
🔹️۱- ارایه اطلاعات تمام روابط تجاری و مالی مردم ایران و نیز ارائهی تمام اطلاعات راههای دور زدن تحریمها به اعضای FATF یعنی آمریکا و انگلیس و ... و نتیجه آن بستن راههای تنفس در اقتصاد ایران است
🔹️۲- ممنوع بودن نقل و انتقالات فیزیکی پول به ایران؛ روشن است که در شرایط تحریمی از سوی رژیم تروریست آمریکا، بخشی از نقل و انتقالات، به صورت فیزیکی انجام می شود. ممنوع شدن آن، ضربهی اساسی به تجارت ما خواهد زد
🔹️۳- تعهد به برخورد با گروههای مقاومت مانند حزب الله، حماس و ... به دلیل اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی آنها را تروریست اعلام کرده اند
🔹️۴- برخورد با حامیان گروه های مقاومت در ایران مانند اکثریت مردم ایران، نیروی قدس و فرماندهان آنها و حتی همکاری قضایی کامل با دادگاههای غربی در خصوص فرماندهان نیروی قدس و تحویل دادن آنها به کشورهای غربی
🔹️۵- حتی اگر کل این تعهدات را انجام دهیم هیچ تحریمی از بانکهای ما برداشته نخواهد شد زیرا مشکل اساسی، تحریمهای ثانویهی آمریکا است که مانع ارتباط بانکهای خارجی با بانکهای ایران می شود و مسایلی مانند FATF صرفا امور فرعی هستند.
📚بررسی علمی و دقیق «لوسآنجلسیهای پفیوز» در سخن برادر کوچکزاده
---
بنده در چنین جایگاهی، اینگونه واژگان را نمیپسندم.
ولی از نظر قواعد فهم متن، ترکیب «لوسآنجلسیهای پفیوز» در دو ساختار بررسیپذیر است:
۱. ساختار ترکیب وصفی احترازی
یعنی «پفیوز» قید است برای «لوسآنجلسیها». در این صورت، منظور این است که لوسآنجلسیهایی که پفیوز هستند نباید مشمول کمک ما باشند، نه سایرین؛ یعنی کسانی که پفیوز نیستند، مستثنا هستند.
۲. ساختار وصفی توضیحی
یعنی تمام لوسآنجلسیها پفیوز هستند و ما این صفت را به آنها نسبت میدهیم. در این حالت، منظور این نیست که لوسآنجلسیها به دو دستهی پفیوز و غیرپفیوز تقسیم میشوند.
این برداشت منطقی ضعیف است، اما بهنظر میرسد از دیدگاه عرف قویتر باشد.
- اولاً: همهی لوسآنجلس آسیب ندیده که منظور کوچکزاده بتواند تمامی ساکنان آن باشد.
- ثانیاً: بخش ثروتمندنشین بیشتر آسیب دیدهاند که این افراد معمولاً در دامن آمریکا و همسو با آن هستند.
- ثالثاً: تاکنون گزارشی منتشر نشده (من ندیدم) که نشان دهد ایرانی وفادار به ارزشهای اسلام یا ایرانی آسیب دیده باشد. بنابراین، کمکی که برخی غربزدهها میخواهند انجام دهند، بهنظر نمیرسد مختص این افراد باشد.
از طرفی، بیگمان در هر جایی انسانهای خوب نیز وجود دارند و نمیتوان همه را یکسره بد دانست. بنابراین، منطق دینی کوچکزاده این است که منظور او، بدنهی لوسآنجلسیهای ثروتمند آسیبدیده است که در همکاری با هالیوود و سریالهای آمریکایی، در جنگ فرهنگی علیه جهان نقش ایفا کردهاند.
از این زاویه، نگاه او درست و ستودنی است.
اما برداشت عرف این است که تمام لوسآنجلسیها پفیوز هستند.
در زیارت عاشورا نیز میخوانیم: «العن بنی امیة قاطبة». در اینجا علاوه بر اینکه نام «بنیامیه» (برای مثال لوسآنجلسی) بهصورت مطلق آمده است، قید تأکیدی برای شمول همهی آنها نیز وجود دارد:
> یعنی خدایا، همهی بنیامیه را لعنت کن.
در حالی که میدانیم بیگمان در میان بنیامیه، برخی افراد خوب نیز بودهاند.
در اینجا، عرف متشرعه (نه عرف عام) چنین میفهمد که این جمله قید دارد و منطقی باید مقید باشد.
### بههرروی، باید در سخن گفتن دقت کرد:
تحقیق معنای «قاطبة»:
۱. «قَاطِبَةٌ: اسم يحمل كل جيل من الناس، تقول: جاءت العرب قَاطِبَةٌ.» (کتاب العین، ج۵، ص: ۱۰۷)
۲. «قاطِبَة: اسْمٌ يُحْمَلُ [على] كُلِّ جِيْلٍ من الناس.» (المحیط فی اللغة، ج۵، ص: ۳۳۲)
۳. «قطب: القاف و الطاء و الباء أصلٌ صحیح یدلُّ على الجمع. یقال: جاءت العربُ قاطبةً، إذا جاءت بأجمعِها.» (معجم المقاییس اللغة، ج۵، ص: ۱۰۵)
معجم سپس میگوید که «قطب» آسیا به معنای جایی است که همه چیز دور آن میگردد، و قطب مردم نیز به معنای فردی است که مردم دور او جمع میشوند.
🔶اژدهای هزار سر فساد...
از:
...... .....✍
هنگامیکه فساد کل جامعه را میگیرد هیچ کاری مشکلتر از مبارزه با آن نیست مطالعه تاریخ ایران نشان میدهد کمتر سرداری در این عرصه پیروز گشته و بر خاک نیفتاده...
با نصیحت یا ترساندن از عذاب آخرت نیز شبیه این ماند که کل بدن را سرطان فرا گرفته باشد و تو بخواهی با گل گاوزبان به درمان آن پردازی...!
♦️متاسفانه کمترین پیروزی در این عرصه در تاریخ دیده شده و مبارزین این عرصه اگر صادق باشند غالبا، سرانجامی جز شکست و حرمان در انتظارشان نبوده است...
چون در اینجا یک شخص با کل یک سیستم فاسد درمی افتد...
♦️علی(ع) وقتی پس از عثمان بر مسند نشست و برای مبارزه با فساد، اعلام کرد «اموال بیتالمال به غارت رفته را بازپس خواهد گرفت حتی اگر در جهیزیه نوعروسان رفته باشد» بلافاصله شکست خورده و از پای درآوردند.
به نظر می رسد که اینجا، حساسترین جاست!
مبارزه با فساد به منزله انگشت کردن نه در لانه زنبورها بلکه درافتادن با لشکری از کژدم های جرار و ماران غاشیه است...
♦️برجسته ترین نمونه در تاریخ معاصر ایران، امیرکبیر است او با اصلاحات و مبارزه اش با فساد، لشکری از دشمن در مقابل خود تراشید: از دشمنی دو قدرت خارجی گرفته تا حتی صیغه های شاه در اندرونی!
امیرکبیر دقیقا زمانی برخاک افتاد که بودجه دخل و خرج را اصلاح کرد و سرهایی از آن اژدهای هزار سر را قطع کرد سرهایی که، بدون اینکه سودی بر کشور داشته باشند ثروت جامعه را می بلعیدند، پس بزودی، حتی دوستانش نیز به دشمنان پیوسته و در شبی لعنتی، شاه جوان 21ساله را مست کرده حکم قتل اش را گرفته شبانه حاج علیخان مقدم را راهی فین کاشان کردند...!
او را هزاران رشته ی مرئی و نامرئی غرق در فساد جامعهِ ایران کُشت...
♦️بزرگترین علت قتل امیر این بود که او شروع به قطع و تقلیل رشوه ها و هزینه ها کرد، برای شاه دو هزار تومان سالانه حقوق تعیین کرد. از خود شاه شروع کرد و رسید به دلقکهای درباری! چون خودش خیلی کم می خندید پس چه نیازی داشت به دلقکها که بیهوده انعام می گرفتند!
سپس، رسید به مبارزه با چاپلوسان و متملقان که جزو لاینفک هر جامعه فسادآلود هستند:
نامه ها و عریضه هایی که اکثرا با این جمله آغاز می شد:
«قربان خاکپای جواهرآسای مبارک وجود گردم»!
حتما باید ذوق شعری ایرانی در پشت آن باشد که بتواند این همه تملق را در یک جمله بگنجاند...!
وقتی قاآنی شاعر آمد و شروع به خواندن مدح چاپلوسانه اش کرد به اینجا که رسید:
به جای ظالمی شقی نشسته عادلی تقی
کزو گشوده باب و در ز حصن و از حصارها
و...
امیر سخن شاعر را با عصبانیت قطع کرده گفت:
این ظالم شقی که من بجایش نشسته ام مگر همان میرزاآغاسی صدراعظم نبوده که قبل از این، دهها قصیده در مدح اش سروده ای ؟! حتی در مورد زکام اش هم مدح گفته بودی؟!
اشاره امیر به این مدح قاآنی بوده:
«در سبب زکام کهف الادانی والاقاضی جناب حاج ميرزا آقاسی...»
امیر، حقوق قاآنی را قطع کرد و چون شنید که او زبان فرانسه بلد است کتابی در مورد فلاحت(کشاورزی) به قاآنی سپرده تا ترجمه اش کند و شاعر هر هفته بخشی از آنرا ترجمه میکرد و مزد میگرفت...
بلی، در خانه کدخدا ممکن است گردو زیاد باشد اما باید حساب و کتاب داشته باشد...؟!
♦️اما مبارزه ای که امیر با سیستم فاسد آغاز کرده بود طبق معمول، هر سری از این اژدها را که قطع میکرد بلافاصله, سرهای عدیدهای بجایش می روییدند و بزودی لشکری از دوست و دشمن در مقابلش صف آرایی کرده و بر خاکش افکندند...
دکتر پلاک اتریشی، ماهیت پیکار او را به بهترین شکل در این جمله خلاصه کرده:
«پولهایی که به عنوان رشوه می خواستند به او بدهند و نمی گرفت، خرج کشتنش شد...»
♦️امیرکبیر که حتی حقوق خود ناصرالدین شاه را نیز سالانه به 2هزار تومان کم کرده بود اما پس از کشته شدنش، میرزاآقاخان نوری یکی از سرسخت ترین دشمنانش بجای امیرکبیر صدراعظم می گردد که سالانه شصت هزار تومان(معادل سی هزار لیره ی انگلیس) حقوق می گرفت و این درحالی بود که حقوق صدراعظم انگلیس در همان زمان، سالی پنج هزار لیره بود!
البته به این حقوق میرزا آقاخان نوری باید صد و ده هزار تومان هم اضافه کنید که او به عنوان ارتشاء و پیشكش دریافت می نمود...!
یعنی صدراعظم فاسد کشور نیمه مستمره ایران ۱۷ برابر صدراعظم انگلستان مداخل داشت که در آن زمان بزرگترین امپراطوری جهان بود و آفتاب در مستعمراتش غروب نمی کرد...!
♦️و این کشوری است که همیشه در آن، امیرکبیرها بیش از سه سال و نیم دوام نمی آورند و کشته می شوند اما میرزا آقاخان نوری ها عاقبت بخیر می گردند، تابعیت انگلستان را می پذیرند و سرانجام، در بستر عافیت، ریق رحمت را بر سر می کشند……!
🟣عدل علی و توسعه اقتصادی ✍🏻...... .......
🏷عدالت از نگاه امام علی(ع)، تحقق شرایطی است در آن، حق هر صاحبحقی به او داده شود؛ یعنی نه حقش پایمال شود و نه از حقی که متعلق به او نیست برخوردار شود (نه جور و نه جود). بر همین مبنا، درک دقیق از مفهوم عدالت، مستلزم رجوع به دو مفهوم مخالف آن یعنی مفهوم «جور» و مفهوم «جود» است.
🏷در خصوص مفهوم «جور» یا ظلم شاید مناقشهای نباشد و از این جهت، انحراف فکری خاصی را نمیتوان در تاریخ سراغ گرفت. اما در خصوص مفهوم «جود» که شکل مدرن آن را (در قالب یارانهها و سوبسیدهای مختلف و سایر بذل و بخششها از محل اموال عمومی) میتوان در دوران کنونی هم مشاهده کرد، انحراف از مسیر عدالت بسیار شایع است.
🏷علمای اخلاق، «جود» را از «عدالت» بالاتر دانستهاند اما امام علی(ع) که الگوی یک حکومت اسلامی در زمان خلافت وی معرفی شد در کمال صراحت، عدالت را با ارائه استدلالهایی، بالاتر از جود معرفی میکند. علی(ع) عدل را به این دلیل بالاتر از جود میداند که عدل هر چیزی را در جای خود قرار میدهد و هر حقی را به ذیحق واقعی خود میرساند اما جود و بخشش، امور و جریانها را از محل و مدار خودشان خارج میکند. «جود» مستلزم آن است که به کسی که «ذیحق» نیست چیزی داده شود که گاه مستلزم تضییع حق در جایی دیگر است.
🏷بر همین مبنا، علی(ع) عدل را «سائس عام» و «جود» را «عارض خاص» معرفی میکند؛ به این معنا که فقط عدالت میتواند مبنای سیاستگذاری عمومی باشد. جود و بخشش یک حالت استثنایی است و در موقعیت خاص به صورت داوطلبانه توسط فردی نسبت به فرد دیگر اعمال میشود و نمیتواند مبنای وضع مقررات و قانونگذاری باشد. به عبارت دیگر، چنانچه «جود» شکل مقررات لازمالاجرا به خود بگیرد دیگر قابل اطلاق به جود نخواهد بود و این نوع نگرش به جود باعث حذف آن خواهد شد.
🏷در تازهترین نظریه ارائه شده برای توسعه پایدار، دارون عجماوغلو ساختار نهادی لازم برای شکلگیری توسعه اقتصادی را ساختاری متکی بر نهادهای فراگیر (قواعد همهشمول) معرفی میکند که مفهومی کاملا منطبق بر تعریف امام علی از عدالت است. نهاد در اینجا به مفهوم «قواعد حاکم بر فعالیتهای اقتصادی» است.
🏷از نگاه عجماوغلو، ساختار نهادی توسعهساز، ساختاری است که مشارکت عموم مردم در فعالیتهای اقتصادی را به دنبال آورد و در غیاب این ساختار، شکلگیری توسعه پایدار غیرممکن است. ساختار مورد نظر عجماوغلو همان چیزی است که در کلام علی(ع) تحت عنوان «عدل، سائس عام» به مفهوم «نه جور و نه جود» معرفی میشود.
🏷عجماوغلو، نقطه مقابل «ساختار نهادی توسعهساز» را «ساختار نهادی غیرهمهشمول یا به تعبیری بهرهکش» معرفی میکند که این ساختار ضدتوسعه دقیقا منطبق بر حاکمیت قواعد جور و جود است. نهادهای بهرهکش از نگاه عجماوغلو، نهادهایی هستند که راه ورود آحاد جامعه را به فعالیتهای اقتصادی از طریق مقررات و سیاستگذاریهای تبعیضآمیز (اعم از مجوزها، رانتها، رقابت ناعادلانه و ...) سد میکنند.
🏷عدالت به مفهوم «برابری در حقوق» تنها تفسیری از عدالت است که نه تنها در تضاد با حقوق اساسی انسان به ویژه آزادی نیست بلکه با توسعه اقتصادی نیز همراستا بوده و ستون اصلی پایداری آن است. بر این مبنا، تقدم و تأخری بین عدالت و توسعه وجود ندارد که کشوری مجبور به انتخاب بین این دو باشد. قواعد ناعادلانه (نهادهای بهرهکش) که کنار گذاشته شوند میوه توسعه به بار می نشیند
سلام علیکم
کاری به آقای کوچک زاده ندارم
ولی نکاتی هست که نباید در هیاهوها نادیده گرفته بشه :
۱. دولتی که برسرکار است، مثل مجلسی که برسرکار است، منتخب ملت ایران است، ملت ایران به این دولت رای داد، به وعده هایش، به راهبردهایش، به مسیری که می گفت می خواهم در پیش بگیرم. مقبولیت دارد، مشروعیت هم دارد، اختیارات قانونی بسیاری هم دارد طبق قانون اساسی.
۲. استفاده از راهکار مذاکره با کشورهای مختلف، تلاش برای تصویب پالرمو و سی اف تی و... همشون رو دولت طبق قانون در حدود اختیاراتش مجازه پیگیر بشه و انجامشون بده و هم رهبری و هم قانون و هم ملت پشتوانه ش هستن برای استفاده از اختیارات قانونیش
۳. هر کوچه و خیابانی قانون و مقررات دارد، مجلس شورای اسلامی هم مقرراتی دارد، تبعیت از مقررات و قانون مداری دستور صریح رهبر انقلاب است و ایشان قانون را از هر مصلحتی فراتر می دانند، مراجع عظام تقلید در مورد اهمیت قانون مداری بیانات صریحی دارند و تخلف از قانون را خلاف شرع می دانند، وقتی در مجلس شورای اسلامی موضوع کاری مثلا بحث بر سر حجاب است، و طبق مقررات و دستور جلسه نماینده ها باید در موضوع حجاب صحبت بکنند، خب تخلف است که کسی بیاید مثلا در مورد پالرمو و سی اف تی صحبت بکند، رییس مجلس هم برای همین واکنش نشان می دهد و تخلف از مقررات و دستور جلسه را تذکر می دهد. متاسفانه صحبت های خارج از دستور بسیارند و واقعا کار نادرستی است که رواج دارد، وقت مجلس به نماینده داده می شود تا در دستور صحبت کند، نه این که هر موضوعی خارج از موضوع جلسه باز کند و سخن پراکنی کند، بگذریم از این که این روش های رفتاری مورد تایید رهبر انقلاب هم نیستند و ایشان بابتشان تذکر داده اند قبلا.
۴. امام خمینی رحمه الله علیه بسیار کوشیدند تا دین را وارد نظام سیاسی کردند، خیلی ها دین را جدا از سیاست می خواستند، خب دین باید در همه جا داخل بشود تا سالم بشوند کارها، مطالبه گری و کنش گری سیاسی باید آمیخته باشد با اخلاق سیاسی اسلام و فقاهت سیاسی اسلام و دقت مجدانه ی اسلامی در محتوای کاری. ولی عده ای انگار دلشان می خواهد دین را وارد نقش آفرینی سیاسی شان و مطالبه گری هایشان نکنند، اینطور راحتترند، هر طور بخواهند کار می کنند، از هر روشی بخواهند استفاده می کنند، کاری به اخلاق سیاسی و تقوا و رعایت عدالت و انصاف و دقت ندارند. باید سال ها بگذرد تا بالاخره در عرصه ی نقش آفرینی اجتماعی هم شاهد دخیل شدن دیانت باشیم و این جدایی و مدافعانش به گوشه رانده بشوند. وقتی مطالبه گری با مسئله محوری بلد نباشیم، نه تنها مشکلی به دستمون حل نمیشه، بلکه داد و بیداد و ظلم هم ازمون سر می زنه به اسم مطالبه گری.
۵. از یکی از بزرگان خونده بودم:«شایسته ی دهان مومن نیست که الفاظ ناشایست بر آن جاری بشوند.»
امیدوارم به من برچسب «مدافع پزشکیان» و «مخالف مطالبه گری» و... زده نشه بعد از این نکات
بهش گفتم: برادر من کتاب بنویس، نقد بنویس، ولی توش فحش ننویس، توش حرف خلاف ننویس
گفت: تو می خوای قلم نویسنده ها رو بشکنی و کلا با نوشتن مخالفی!
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌙دعای،صوتی تصویری
🌙هرروز ماه رجب
🕰time:2:19
📙#یامنارجوهلکلخیر بعدازنمازهادرماه پربرکت #رجب
🎤با نوای سیدقاسم موسوی قهار
ترجمه فارسی:
همراه با ترجمه انگلیسی
💚💕🌙💚💕🌙💚💕🌙
أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻گاف خبرنگار اینترنشنال وقتی کارفرمای اسرائیلی خود را توصیف کرد: رژیم جنایتکار صهیونیستی!
پ.ن: خودشان هم می دانند اسراییل یک رژیم جنایتکار است
44.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این روز خجسته رو، به مرد ترین مرد عالم، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تبریک_ویژه عرض می کنم روزت_مبارک مولای من
میلاد مولود کعبه، حضرت مولا الموحدین، حیدر کررار ، امیرالمؤمنین علی علیهالسلام رو خدمت فرزند دلربایش مهدی موعود ارواحنافداه و رهبر عزیزم و همه ی عالم، تبریک و تهنیت عرض می کنم
و همچنین روز پدر رو به پدر عزیزم و همه پدران زحمتکش ایران زمین تبریک عرض می کنم
و همچنین روز مرد رو به
مردان با شرف
مردان مرد
مردان میدان
پدران شهدا تبریک ویژه دارم
و همچنین روز مرد رو به مردانی که حافظ و پاسدار ناموس دیگران هستن
و مردانی که حفظ آبروی ناموس ، براشون مثل حفظ آبروی خواهران خودشون میدونن .... تبریک عرض می کنم.
#میلادامام_علی
#روز_پدر