eitaa logo
دروس حجت الاسلام قنبریان
2.4هزار دنبال‌کننده
4 عکس
12 ویدیو
2 فایل
جهت بارگذاری فایل برخی از دروس عمومی حجت الاسلام محسن قنبریان کانال اصلی: @m_ghanbarian
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت الاسلام قنبریان۱-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
زمان: حجم: 33.26M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺جلسه اول: مگر متفکران انقلاب اقتصاددان بودند؟ ۱۶بهمن۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات * دو مقاله پیوست: ۱. هاجون چانگ ۲. جان رپلی 🔗 لینک پشتیبان ☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام محسن قنبریانصندوق رای سخنگو یا سخنگوی صندوق رای؟.mp3
زمان: حجم: 22.23M
🔰 صندوق رأیِ سخنگو یا سخنگوی صندوقِ رأی؟! 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان ۲۰بهمن۱۴۰۲/ مدرسه زمستانه فقه سیاسی/ مشهد مقدس ✔️ ۴ مطلب این نشست علمی: 1⃣ اعتبار رای مردم در اسلام؟! • جمع بین حاکمیت ملی یا حق تعیین سرنوشت با ولایت فقیه چگونه ممکن است؟ • سه نظر فقهی در مشروح مذاکرات قانون اساسی و نظر درست! 2⃣ صندوق رای از اسلام یا غرب؟! • صندوق رای چگونه کاشف از رضایت مردم شد؟ • مصداق تازه برای ارتکاز بیعت یا ارتکاز نو پدید؟ • نظر امام خمینی! 3⃣ گسترش فعالیت سیاسیِ غیر رسمی همزمان با کاهش مشارکت رسمی سیاسی!گزارشی جهانی از کاهش مشارکت رسمی سیاسی(عضویت در احزاب و ...) • دو عامل: ۱- قابلیت و سهولت دنیای مجازی برای تجمعات استارت آپی (کمپین ها و...) ۲- شغل های موقت و ناپایدار؛ مخلّ به شرکت در اتحادیه های صنفی رسمی است! • در مقابل یک کمپین یا ترانه اعتراضی، چند ده میلیون بازدید و درصد بالایی لایک می گیرد! 4⃣ چاره: صندوقِ سخنگو بجای سخنگوی صندوق • کمپین ها و تجمعات مجازی، مسائل را زخمی می کند اما اثر نهایی ندارد! • باید به مشارکت رسمی و واقعی ضمیمه شود. • سخنگویِ صندوق: براندازان (سخنگوی همه رای ندهنده ها) / نظام بروکراتیک (سخنگوی مطلق رای دادن) • نه همه رای ندهنده ها، براندازند؛ نه رای دهندگان فعال با همه سیاست ها موافق! • صندوقِ سخنگو: خوانش رای منتقدان(رای تغییر) و حتی رای اعتراض؛ به کمک کمپین ها و فراخوان های مجازی! ⬅️ پیوند آوردگاه های مجازی با مشارکت رسمی و موثر! ☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریان۲-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
زمان: حجم: 33.3M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه دوم: سؤال های مکتب سازِ اقتصاد؟! ۲۳بهمن۱۴۰۲ • نمای کلی اندیشه اقتصادی امام موسی صدر - نظام تولید و توزیع - نظریه مالکیت و ارزش - نظریه پیشرفت - نظریه عدالت اقتصادی حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مدرسه شمع
48.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸روز اول رویداد : فیلم کامل گفتگو با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین (قسمت اول) جامعهٔ مجاهد ویژه کنش‌گران انتخابات eitaa.com/j_mojahed
هدایت شده از مدرسه شمع
48.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸روز اول رویداد : فیلم کامل گفتگو با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین (قسمت دوم) جامعهٔ مجاهد ویژه کنش‌گران انتخابات eitaa.com/j_mojahed
هدایت شده از مدرسه شمع
46.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸روز اول رویداد : فیلم کامل گفتگو با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین (قسمت سوم) جامعهٔ مجاهد ویژه کنش‌گران انتخابات eitaa.com/j_mojahed
حجت الاسلام قنبریان۳-اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر.mp3
زمان: حجم: 33.66M
🗂 اندیشه های اقتصادی متفکران اسلامی معاصر 🔺 جلسه سوم: تقریر امام موسی صدر از اندیشه اقتصادی مارکس و نقد این نظریه ۱۴اسفند۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان گروه تخصصی فقه اقتصاد موسسه عالی مشکات ☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریانفقه الاقتصاد-جلسه دوازدهم.mp3
زمان: حجم: 18.77M
📔 کارگاه آموزشی فقه الاقتصاد جلسه دوازدهم ۱۴۰۲/۱۱/۵ پرونده دوم: مصرف حجت الاسلام قنبریان حوزه علمیه مروی تهران ☑️ @doros_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریانفقه الاقتصاد-جلسه سیزدهم.mp3
زمان: حجم: 7.15M
📔 کارگاه آموزشی فقه الاقتصاد جلسه سیزدهم ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ پرونده دوم: مصرف حجت الاسلام قنبریان حوزه علمیه مروی تهران ☑️ @doros_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریانفقه الاقتصاد-جلسه چهاردهم.mp3
زمان: حجم: 16.52M
📔 کارگاه آموزشی فقه الاقتصاد جلسه چهاردهم ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ پرونده دوم: مصرف حجت الاسلام قنبریان حوزه علمیه مروی تهران ☑️ @doros_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریانمهدویت در نهج البلاغه.mp3
زمان: حجم: 8.8M
🔰 مهدویت و پایان تاریخ در نهج البلاغه حجت الاسلام قنبریان ۱۶اسفند۱۴۰۲ *⃣ چند گزاره کلیدی از مهدویت در نهج البلاغه: 1⃣ رابطه مستقیم وضعیت دین و وضعیت امام: • فَهُوَ مُغْتَرِبٌ إِذَا اغْتَرَبَ الْإِسْلَامُ(خ۱۸۲) - طلوع اسلام ناب هم مطلع رفع غربت امام است! • توضیح از خطبه های ۱۴۷و۱۸۷ 2⃣ تصرفات سیاسی اجتماعی امام غائب: أَلَا وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَكَهَا مِنَّا يَسْرِي فِيهَا بِسِرَاجٍ مُنِيرٍ وَ يَحْذُو فِيهَا عَلَى مِثَالِ الصَّالِحِينَ، لِيَحُلَّ فِيهَا رِبْقاً وَ يُعْتِقَ فِيهَا رِقّاً وَ يَصْدَعَ شَعْباً وَ يَشْعَبَ صَدْعاً، فِي سُتْرَةٍ عَنِ النَّاسِ لَا يُبْصِرُ الْقَائِفُ أَثَرَهُ وَ لَوْ تَابَعَ نَظَرَهُ(خ۱۵۰) - امام غائب فقط مغیث و دارالشفاء نیست... 3⃣ مهیا شدن قومی از درون آن تصرفات برای ظهور: ثُمَّ لَيُشْحَذَنَّ فِيهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَيْنِ النَّصْلَ تُجْلَى بِالتَّنْزِيلِ أَبْصَارُهُمْ وَ يُرْمَى بِالتَّفْسِيرِ فِي مَسَامِعِهِمْ وَ يُغْبَقُونَ كَأْسَ الْحِكْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ.( خ۱۵۰) - گزارش حدیث لوح از یاران غیبت هم همین است... 4⃣ استعاره های پرمعنا: • برای غیبت: ضَرَبَ بِعَسِيبِ ذَنَبِهِ وَأَلْصَقَ الاَْرْضَ بِجِرَانِهِ (خ۱۸۲) • برای ظهور: فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ، ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ، فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ (ح۱) - شما به آرزویتان می رسید(خ۱۰۰) - هوی به دین برمی گردد(خ۱۳۸) ☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریانفقه الاقتصاد-جلسه پانزدهم.mp3
زمان: حجم: 15.59M
📔 کارگاه آموزشی فقه الاقتصاد جلسه پانزدهم ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ پرونده دوم: مصرف (مالیات بر اشرافیت) حجت الاسلام قنبریان حوزه علمیه مروی تهران ☑️ @doros_ghanbarian