دریافت رایگان کتاب«عرفان امین»(بررسی اندیشه عرفانی رهبرمعظم انقلاب)، «مکتب سلیمانی» و«شرح دلبری»(نگاهی گذرا به وصیتنامه حاج قاسم ) و «بر سفره توحید»(شرح مناجات شعبانیه)
بمدت محدود وبمناسبت اعیادشعبانیه: form.javanan.org/book
موسسه جوانان آستانقدس
جنایت بزرگ علم بی تعهد!
ویروس آزمایشگاهی کرونا حدود یک میلیون انسان را مبتلا کرد!
بیوتروریسم در آمریکا؟!
هرچه می گذرد بر شواهد بیوتروریسم بودن کروناویروس افزوده شده و اسرائیلی-آمریکایی بودن آن بیشتر مورد تایید قرار می گیرد؛
اما اگر این گونه است پس چرا در خود آمریکا و اسرائیل نیز این ویروس شیوع پیدا کرده است؟
دست کم سه احتمال در این زمینه می توان مطرح کرد:
احتمال اول این که این ویروس برای کشورهایی نظیر چین و ایران ساخته شده بود اما خود سازندگان آن گمان نمی کردند به این سرعت گسترش یابد و عالم گیر شود و پیش بینی این همه مبتلا را نداشتند.
احتمال دوم اینکه این ویروس در اثر تجربه کردن شرایط آب و هوایی مختلف و در مواجهه با داروهای متفاوت، دچار جهش ژنتیکی گشته و از کنترل خارج شده و آنتی ویروس های ورژن اولیه آن، درمان گر این ویروس/ ویروس های جدید نیستند. برخی اخبار مبنی بر تفاوت این ویروس در برخی کشورها می تواند مؤید این احتمال باشد.
احتمال سوم اینکه سازندگان ویروس معتقد به ایده گرم شدن کره زمین و تب کردن آن باشند که بر اساس آن تنها راه نجات، مرگ و میر عمومی و کاهش چشم گیر جمعیت کره زمین دانسته شده است. این خیال که سالهاست از طرف فیلم های هالیوودی ترویج می شود زمینه ای برای تحقق نظم نوین جهانی و مدیریت خودخوانده آمریکایی-اسرائیلی پنداشته می شود. در این باور خودخواهانه، تفاوتی میان شهروند آمریکایی و غیر آن نیست و مردم عادی باید حذف گردند و افراد گلچین شده باید بمانند.
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿الصف:۸﴾
(مى خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد)
وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ ﴿آل عمرا: ۵۴﴾ (و [دشمنان] مكر ورزيدند و خدا [در پاسخشان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است)
کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
مگر حرم ها شفاخانه نیستند پس چرا تعطیل شدند؟ #پاسخ_به_شبهات #کرونا @Dr_AbediSarasia
به درخواست برخی کاربران، خلاصه فایل صوتی در پست بعدی منتشر میشود
پرسش: اگر حرم معصومان علیهم السلام شفاخانه است پس چرا به خاطر ویروس تعطیل شدند؟
پاسخ اجمالی:
🔹قرآن کریم به عنوان ثقل اکبر، و اهلبیت (ع) به عنوان ثقل اصغر هردو شفا دهنده هستند، اما هدف، شأن و کار اصلی قرآن و معصومان شفای امراض بیرونی نیست.
🔸«شفای امراض درونی کار اصلی قرآن و معصومان (ع) و شفای امراض بیرونی معجزه و کرامت آنان است.»
🔹بر اساس ادله توحیدی مرض و شفا دست خداست.
🔸خداوند، عالم را عالم اسباب و علل آفریده است و کارهای خودش در طبیعت را از طریق همین اسباب و علل انجام می دهد.
🔹اسباب منحصر به اسباب مادی نیستند و دسته ای اسباب جنبه معنوی دارند نظیر توکل، توسل، دعا، صدقه، قربانی و ...
🔸اسباب معنوی در طول اسباب مادی و به تعبیری مکمل آنها هستند نه جایگزین آنها (با توکل زانوی اشتر ببند)
🔹در ادبیات دینی ما دعای بدون تداوی و درمان گری، از جمله دعاهای غیر مستجاب است.
🔸اسباب طبیعی و عادی(نظیر ویروسها برای بیماری و داروها برای درمان) به اذن خدا اثر گذارند ولی علت تامه نیستند بلکه به تعبیر دقیق، «مقتضی» هستند (که نوعی علت ناقصه است) و از این رو این امور دست خدا را نبسته اند بلکه سببیت خودشان را از خدا گرفته اند.
🔹سبب ساز و سبب سوز خداست: تَسَبّبت بِلُطفِک الاسباب.
🔸اگر کسی بگوید دعا و توسل همه کاره و اسباب مادی بیاثر هستند دچار افراط شده است. در مقابل نیز اگر فردی بگوید دعا بی اثر است و تنها پزشک و درمان مؤثر هستند به تفریط و کوتاهی کشیده شده است.
🔹ممکن است با دعا و توسل ویروس بی اثر شود، همانطور که ممکن است بدون تداوی شفا حاصل شود اما باید آن را معجزه و کرامت به شمار بیاوریم.
🔸معجزه و کرامت استثنا هستند و روال طبیعی عالم بر مبنای معجزه نیست: ابی اللهُ ان یجری الامورَ الا باسبابها
🔹میکروب و ویروس در حالت عادی، بر بدن معصومان (ع) نیز اثر میگذارند چه رسد به داخل حرم امامان و این قانون طبیعت و سنت الهی است.
🔸سلامتی زائر برای امام رضا(ع) بسیار مهم است، لذا نباید به گونهای عمل کرد که سلامتی زائران به خطر بیفتد.
🔹معجزه و کرامت گاهی رخ می دهد که بدانیم این افراد و این اماکن مورد توجه خدایند، و دست این اولیای الهی باز است و در هجوم مشکلات و بلاها ناامید نشویم.
@Dr_AbediSarasia
کانال رسمی دکتر عابدی سرآسیا
آیا این سخن درست است که میکروب ها شیطان اند و شیاطین در حرم اهل البیت علیهم السلام راه ندارند؟ #پاس
به درخواست برخی کاربران، خلاصه فایل صوتی در پست بعدی منتشر میشود
پرسش: آیا این جمله درست است که میکروبها و ویروسها شیطان اند و شیاطین در حرم اولیای الهی راه ندارند؟
🔸🔹پاسخ اجمالی:
این سخن که شیاطین در حرم امامان راه ندارند به فرض صحت، ناظر به شیاطین مُتمرِّد جنی است نه شیاطین انسی یا شیاطین غیر مُتمرِّد(میکروبها).
🔸🔹پاسخ تفصیلی:
🔸الف. پاسخ نقضی: مگر میکروب ها بر بدن امامان اثر نداشته اند(مسمومیت با سم و مریضی و...) کما اینکه شیاطین انسی نیز بر بدن آنها مسلط می شدند(مثل جریان جانسوز کربلا و...).
🔸ب. پاسخ حلی:
🔹شطیان در لغت یعنی موجودی که شیطنت، اذیت، آزار و آسیب رسانی دارد.
🔸از برخی روایات و آیات به دست می آید که دو دسته شیطان وجود دارد: 1) مارد یا مُتمرِّد که کارش اغوا گری و وسوسه گری است. 2) غیر مُتمرِّد که کارش آسیب رسانی است ولی از فرمان الهی تمرد و سرپیچی نکرده بلکه در راستای خلقت و رسالت طبیعی خودش است. از طرفی خود شیاطین مُتمرِّد به تعبیر قرآنی به دو دسته شیاطین الجن و الانس تقسیم می شوند.
🔹شیاطین غیر مُتمرِّد بسیار قابل تطبیق بر میکرب ها و ویروس ها هستند.
🔸دو مورد از 82 مورد کاربرد شیطان در قرآن، بسیار قابل تطبیق با همین معنای اخیر است.
🔹اگر این جمله که در حرم معصومان (ع) شیاطین راه پیدا نمیکنند درست باشد، قطعا منظور شیاطین متمرد جنّی است. کما اینکه در مورد ماه رمضان هم در روایات داریم که شیاطین مُتمرِّد در غل و زنجیرند.
🔸شیاطین انسی قطعا به حرم راه دارند(مثل ورود افراد فاسق وحتی برخی پادشاهان جنایتکار به این اماکن در طول تاریخ) کما اینکه بر خود بدن ایشان نیز مسلط می شده اند(مثل واقعه کربلا)
🔹شیاطین غیر متمرد(ویروسها و میکروبها) نیز قطعا در حرم راه دارند چرا که اثرگذاری آنها در راستای خلقت طبیعی شان است کما اینکه این امور، در حالت عادی، بر بدن خود امامان نیز اثر می گذاشته اند(مسمومیت با سم و مریضی و ...) .
🔸اینکه ویروس ها به کلی بخواهند در حرم امامان بی اثر شوند با سنت الهی سازگار نیست و دلیلی هم بر آن وجود ندارد بلکه دلیل بر خلاف آن است که بیان شد. البته بی اثر شدن این امور به طور موردی وجزئی در قالب معجزه و کرامت ممکن است که آن هم جایگاه خاصی دارد و در مطلب جداگانه ای به آن پرداختیم.
@Dr_AbediSarasia
2005- ادله و ظنون غیر معتبر- قیاس.mp3
26.23M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #اصول_فقه_کاربردی
عنوان درس: #اصول_فقه2_حقوق
عنوان مبحث: ظنون غیر معتبر- قیاس
شماره فایل: 2005
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia
2005- ادله و ظنون غیر معتبر- قیاس16.mp3
5.37M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #اصول_فقه_کاربردی
عنوان درس: #اصول_فقه2_حقوق
عنوان مبحث: ظنون غیر معتبر- قیاس
شماره فایل: 2005
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
2006- ادله و ظنون غیر معتبر- استحسان و استصلاح.mp3
14.76M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #اصول_فقه_کاربردی
عنوان درس: #اصول_فقه2_حقوق
عنوان مبحث: ظنون غیر معتبر- استحسان و استصلاح
شماره فایل: 2006
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia
2006- ادله و ظنون غیر معتبر- استحسان و استصلاح16.mp3
3.07M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #اصول_فقه_کاربردی
عنوان درس: #اصول_فقه2_حقوق
عنوان مبحث: ظنون غیر معتبر- استحسان و استصلاح
شماره فایل: 2006
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
900 -حجج و امارات. حجيت قطع.mp3
21.86M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: حجج و امارات- حجیت قطع
شماره فایل: 900
کیفیت: فشرده
@Dr_AbediSarasia
900 -حجج و امارات. حجيت قطع 16.mp3
4.39M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: حجج و امارات- حجیت قطع
شماره فایل: 900
کیفیت: متوسط
@Dr_AbediSarasia
901 - تذکرات حجیت قطع.mp3
14.65M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: تذکرات حجیت قطع
شماره فایل: 901
کیفیت: متوسط
@Dr_AbediSarasia
902 - قطع موضوعی و طریقی.mp3
19.92M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: قطع موضوعی و طریقی
شماره فایل: 902
کیفیت: متوسط
@Dr_AbediSarasia
901 -16 تذکرات حجیت قطع.mp3
2.95M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: تذکرات حجیت قطع
شماره فایل: 901
کیفیت: فشرده
@Dr_AbediSarasia
903- موافقت التزامی.mp3
17.52M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: موافقت التزامی
شماره فایل: 903
کیفیت: متوسط
@Dr_AbediSarasia
902 - قطع موضوعی و طریقی16.mp3
4M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: قطع موضوعی و طریقی
شماره فایل: 902
کیفیت: فشرده
@Dr_AbediSarasia
903- موافقت التزامی16.mp3
3.52M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: موافقت التزامی
شماره فایل: 903
کیفیت: فشرده
@Dr_AbediSarasia
904- قطع اجمالی. قطع قطاع.mp3
16.29M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: قطع اجمالی- قطع قطاع
شماره فایل: 904
کیفیت: فشرده
@Dr_AbediSarasia
904- 16قطع اجمالی. قطع قطاع.mp3
3.28M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: قطع اجمالی- قطع قطاع
شماره فایل: 904
کیفیت: متوسط
@Dr_AbediSarasia
905- تجری.mp3
19.69M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: تجری
شماره فایل: 905
کیفیت: متوسط
@Dr_AbediSarasia
905- تجری16.mp3
3.96M
#صوت
#تدریس
موضوع: #اصول_فقه
منبع: #الوسیط_الموجز
عنوان درس: #اصول_فقه3
عنوان مبحث: تجری
شماره فایل: 905
کیفیت: فشرده
@Dr_AbediSarasia
3003.mp3
2.68M
#صوت
#تدریس
موضوع: #قواعد_فقه
عنوان درس: #قواعد_فقه_ارشد
عنوان مبحث: ادامه نظرات در مورد مفاد قاعده لاضرر
شماره فایل: 3003
کیفیت فایل: فشرده
@Dr_AbediSarasia
3004- نظریه مورد قبول در مورد قاعده لاضرر.mp3
17.54M
#صوت
#تدریس
موضوع: #قواعد_فقه
عنوان درس: #قواعد_فقه_ارشد
عنوان مبحث: نظر مختار در مورد مفاد قاعده لاضرر
شماره فایل: 3004
کیفیت فایل: متوسط
@Dr_AbediSarasia