eitaa logo
"احمدورمزیار"
2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
833 ویدیو
31 فایل
"همه آفاق گرفته‌ست صدای سخنم" کانال #احمد_ورمزیار #من_او ارتباط بامن: @Miremad1398 #این‌کانال‌توسط‌ادمین‌اداره‌می‌شود. جهت‌تبادل: @taaeb_313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  "احساس جوان "
دعوتید به ۴۰ اُمین محفل بهشتی 🎙 باکلام شعورانگیز حجت الاسلام و المسلمین احمد ورمزیار(زید عزه) @dr_ahmadvarmazyar 🎤 با نوای شورانگیز کربلایی محمدرضا خلیلی و کربلایی محمدرضا نظری (زید عزهما) ⏰ چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳| ساعت ۲۰:۳۰ به صرف شام ساده 📍 میدان شهید مدرس، بلوار آزادگان، حسینیه امام علی (سلام الله علیه) | @mojtameemamali_hmd ------------------------------------------------------ 🔆 امام سجاد عليه السلام فرمود: مبادا به گناهى كه انجام داده اى خوشحال باشى، زيـرا اظـهار شـادى بخـاطـر گـناه از انجام آن «گناه» بزرگتر است. ------------------------------------------------------ 🌷 @ehsasejavan_ir | هیأت جوانان فاطمیون همدان 🖤
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «نحوه‌ی مواجهه با حسادت فرزندان به یکدیگر» 🔸 استاد تراشیون https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «آثار تعادل عاطفی در فرزندان» 🔹 اثر اوّل 🔸 استاد تراشیون https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
📚 ‍✍این اصطلاح را برای کسی به کار می‌برند که در ماهیت و اصل دعوا و مشاجره‌ی میان چند تن شرکت ندارد، اما کارش تشدید این دعوا و مشاجره و گرم نگاه‌داشتن آتش اختلاف در میان آنان است. 🔹دو ساز ضرب و دف از چوب و پوست ساخته شده‌اند. پوست این دو ساز در بهار و تابستان خشک و منقبض و در پائیز و زمستان که موسم باران و رطوبت است مرطوب و منبسط می‌گردد. در بهار و تابستان لازم است که این پوست هر چند ساعت یک بار مرطوب و تازه گردد تا صدای آن به علت خشکی و انقباض تغییر نکند. 🔸این وظیفه بر عهده‌ی دایره‌ نم‌کن بود که ظرف آبی جلوی خود قرار داده و ضرب و دف را نم می‌داد و تازه نگاه می‌داشت. در پائیز و زمستان همین شخص که حالا آتش‌بیار نامیده می‌شد پوست‌های مرطوب شده را روی منقل آتش می‌گرفت و با حرارت دادن خشک می‌کرد. این شخص از موسیقی چیزی نمی‌دانست و نه میتوانست ساز و ضرب و دف بزند و نه به آواز و خوانندگی آشنایی داشت، 🔹اما وجودش به قدری موثر بود که اگر دست از کار می‌کشید دستگاه طرب می‌خوابید و بساط معرکه و شادی مردم برچیده می‌شد. تا جایی که مخالفان موسیقی و طرب در گذشته گناه اصلی را وجود آن آتش‌بیار می‌دانستند و بر این باور بودند که اگر او ضرب و دف را آماده نکند دستگاه موسیقی و عیش نیز خود‌به‌خود از کار می‌افتد. از آن پس تا امروز افراد سخن‌چین و فتنه‌انگیز را که در اصل مشاجرات شرکت ندارند، ولی با بدگویی کردن و ایجاد شبهه، آتش اختلافات را دامن می زنند، به آتش بیار معرکه تشبیه می‌کنند. https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
🟡 شبهه عاشورا در نگاه دستگاه حکومتی امویان 🔸 الگوی بصیرت: شمر 🔸 سرباز ولایت: حرمله 🔸 عمار یزید: عبیدالله بن زیاد سران فتنه: حسین (ع)، عباس (ع)، زینب (س) فریب خوردگان فتنه: ۷۲ نفر خس و خاشاک اتهام فتنه گران: ایستادگی مقابل حکومت اسلامی یزید هدف فتنه گران: دین زدایی از جامعه و مبارزه با سنت پیامبر اسلام 🔻اگر از یزیدیان پرسیده میشد حسین (ع) فرزند رسول الله است ، آنها جواب میدادند "میزان حال افراد است" او هر که بود ، امروز علیه حکومت اسلامی یزید و ضد نظام است. 🆔 @Shobhe_ShenaSi 🟢 پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر 🔹 حارث همْدانی در جنگ جمل از امیرالمومنین علیه السلام پرسید: حیران شده‌ام، یک طرف طلحه و زبیر و همسر پیامبر و طرف دیگر شما و برخی دیگر از اصحاب پیامبر!! کدام یک بر حق هستید؟!! حضرت فرمودند: اشکال تو این است که در تشخیص حق، افراد را ملاک قرار داده‌ای، این غلط است. اول حق را بشناس و سپس افراد را بر اساس میزان پایبندی به حق قضاوت کن: «فَاعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَهُ» (نهج البلاغة، حكمة ۲۶۲ و أمالي شیخ مفید ص ۵) مغالطه موجود در این شبهه نیز همانی است که باعث حیرت آن شخص شده است. ابتدا باید را شناخت و حکومت موجود و مخالفان آن را بر اساس قضاوت کرد. اگر حکومت حق است، مخالفان آن فتنه‌گر خواهند بود و اگر حکومت باطل بود، مخالفان آن مجاهد در راه خدا و شهید راه حق خواهند بود. حکومت یزید و قیام حسینی برای کسی که حق را نمی‌شناسد، تفاوت ندارد. و کسی که حکومت یزید را برحق بداند، امام حسین و یارانش را خارجی می‌خواند. اما کسیکه بداند امام حسین بر حق است، ایشان را شهید و یزید و اعوانش را ظالم میداند. همینگونه است قضاوت درباره جمهوری اسلامی و مخالفانش: کسی که حق را نشناسد، دو طرف برایش یکسان است. کسی که خیال می‌کند جمهوری اسلامی ظالم است، از مخالفانش طرفداری می‌کند. اما کسی که می‌داند جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی و اسلامی تأسیس شده، براندازان را فتنه‌گرانی می‌داند که دانسته یا نادانسته آلت دست شیطان شده‌اند. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش... 👈پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @Shobhe_ShenaSi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️حجاب و عفاف؛ مسئله چیست؟ (بخش اول) 🔸 و از واژه های پر بسامد در فرهنگ دینی و ملی ما است. بدون شک از احکام شناخته شده شرعی، و از پسندیده ترین سجایای اخلاقی است. اما مفهوم این دو واژه چیست؟ چه رابطه ای دارند؟ فلسفه و مبنای لزوم آنها کدام است؟ پیشینه تاریخی و در قبال آن چیست؟ 💠معنای حجاب و عفاف 🔹 واژه ای است عربی که در بستر اصلی خود کمتر به معنای پوشش زنان به کار رفته است. نتیجه تحقیق استاد مطهری در کتاب «مسئله حجاب» پیرامون معنایِ این واژه این است که کلمه‏ در دو معنا استعمال می شود؛ هم به معنی و هم به معنی ، و البته اکثراً در همین معنای دوم به کار می رود. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‏دهد که‏ پرده، وسیله پوشش است. شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت هر پوششی‏ حجاب نیست، آن پوششی نامیده می‏شود که از طریق پشت پرده واقع‏ شدن صورت گیرد. 🔹 نیز واژه ای عربی است که از فرهنگ اسلامی وارد زبان فارسی شده است. را به «خود نگهداری و بازداشتن نفس» از و خواهش های شهوانی، ترجمه کرده اند. ابن منظور در لسان العرب می گوید: «، خود نگهداری از غیر حلال، کارهای و های پست است؛ یعنی خود نگهداری»‌. راغب در مفردات می گوید: « حالت نفسانی است که مانع تسلّط شهوت بر انسان می گردد، و کسی است که با تمرین و تلاش مستمر و پیروزی بر ، به این حالت دست یافته باشد»‌. در قاموس قرآن آمده است: « به معنای مناعت است و در شرح آن گفته اند: حالت نفسانی است که از غلبه شهوت باز دارد. پس باید به معنای و با مناعت باشد.» 💠رابطه حجاب و عفاف 🔹از مقایسه دو واژه‌ی و معلوم می شود که هر دو در اصل معنای منع و جدایی مشترک‎اند. با این تفاوت که منع و بازداری در مربوط به است، ولی منع و بازداری در ، مربوط به و برخاسته از درون است؛ البته با توجه به تأثیر متقابل ظاهر و باطن بر یکدیگر، بین حجاب و و عفت و ارتباط وجود دارد؛ به این مفهوم که هر چه حجاب و بیش‌تر و بهتر باشد، در تقویت و ، تأثیر بیشتری دارد؛ و هر چه و باطنی بیشتر باشد، حجاب و هم بیشتر و بهتر خواهد بود. از مجموع تعالیم دینی و اخلاقی چنین فهمیده می شود که مبنای (پوشش) ظاهری همان و حیای درونی است و به همین دلیل ریشه و اساس آن است. 💠حجاب در اسلام 🔹 از دستور صریح است. قرآن کریم خطاب به پیامبر (صلی الله علیه و آله) می ‏فرماید: «به بگو چشم‏های خود را فرو پوشند و عورت‏های خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند و زینت‏های خود را، جز آن مقداری که ظاهر است، آشکار نسازند و روسری‏های خود را بر سینه افکنند و زینت‏های خود را آشکار نسازند...»؛ 🔹افزون بر آن، در آیات دیگری، «پوشیدگی‌ کامل‌ اندام»، «با وقار و به دور از تحریک سخن گفتن» و «دوری از آرایش‏های شبیه به دوران جاهلیت»، توصیه شده است. افزون بر این، وجود و احادیث متعدد و معتبر در این زمینه جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشته است؛ تا آنجا که بدون شک، در برابر مردان بیگانه، یکی از است و انکار اصلِ آن از نظر فقهی، موجب خروج از دین است. ... نویسنده: دکتر محسن اسماعیلی حقوقدان و عضو پیشین حقوقدان شورای نگهبان https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️حجاب و عفاف؛ مسئله چیست؟ (بخش دوم) 🔸 و از واژه های پر بسامد در فرهنگ دینی و ملی ما است. بدون شک از احکام شناخته شده شرعی، و از پسندیده ترین سجایای اخلاقی است. اما مفهوم این دو واژه چیست؟ چه رابطه ای دارند؟ فلسفه و مبنای لزوم آنها کدام است؟ پیشینه تاریخی و در قبال آن چیست؟ 💠فلسفه حجاب 🔹درباره فلسفه وجوب و سودمندی های آن بسیار سخن گفته اند. اما به نظر میرسد علت اصلی، که اتفاقاً تمام موارد دیگر را هم در پی خواهد داشت، حفظ و است. در طول تاریخ شاهد تفسیرهای متفاوتی از ماهیت و حقوق خود بوده است؛ در نخستین مرحله و در اجتماعات بدوی، اصولا به عنوان بخشی از جامعه انسانی شناخته نمی شد، تا بخواهد از حقوق بشری برخوردار باشد. 🔹او موجودی بود مانند سایر موجودات که باید در خدمت مرد قرار می گرفت و شانی جز این نداشت، مُلک آنان بود و طبیعتا مالک، هرگونه می خواست، در آن تصرف می کرد. در چنین فضایی است که خورشید طلوع می کند و ماهیت و را، آنگونه که هست و باید باشد، نمایان می کند. از نظر اسلام و ، با حفظ تمام ویژگی ها و تفاوت ها، انسان هستند و در هیچ تفاوتی ندارند. هر دو کامل، هر دو مستقل و هر دو آزاد هستند. 💠زن در اسلام 🔹 را انسانی کامل و دارای همه و مسؤلیت های بشری می‌داند که می‌تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود، به بالاترین پرواز کند. در این جایگاه، کوثر، یعنی سرچشمه همه و برکات دنیا و آخرت است، و پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) هم بر دست او بوسه می زند. برای همین است که گوهری است که باید قدر دانسته شود، و به ابزاری برای هوسرانی و خدمتکاری برای مردان تبدیل نشود؛ برای این است. «شخصیت والا و عزت نفس زنانه» است که نمی‌گذارد کسی بی پرده با او روبرو شود؛ حتی اگر چشم ظاهرش نابینا باشد. 🔹روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست، (سلام الله علیها) برخواست و چادر به سر کرد؛ رسول خدا فرمود: «چرا از او رو گرفتی؟ او که تو را نمی‌بیند؟!» حضرت عرض کرد: «او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم، و او اگر چه مرا نمی‌بیند، ولی بوی مرا که حس می‌کند». رسول خدا (صلی الله علیه و آله) که از این همه حکمت و فرزانگی به وجد آمده بود، فرمود: «شهادت می‌دهم که تو پاره تن منی». از نامحرمان دستور صریح است. قرآن کریم خطاب به پیامبر می ‏فرماید: «به بگو چشم‏های خود را فرو پوشند و عورت‏های خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند و زینت‏های خود را، جز آن مقداری که ظاهر است، آشکار نسازند و روسری‏های خود را بر سینه افکنند و زینت‏های خود را آشکار نسازند...». 💠نارسایی واژه ها 🔹با در نظر گرفتن آنچه گفته شد شاید واژه متناسب با فلسفه و مقصود آن نباشد؛ همانگونه که در قرآن مجید و منابع روایی هم برای این مقصود از واژه حجاب استفاده نشده است. شهید مطهری می گوید: «استعمال کلمه در مورد پوشش زن، یک اصطلاح نسبتاً جدید است. در قدیم و مخصوصا در اصطلاح فقهاء کلمه که به معنی است به‏ کار رفته است. فقها چه در کتاب الصلوه و چه در کتاب النکاح که‏ متعرض این مطلب شده‏اند، کلمه را به کار برده‏اند نه کلمه ‏ را. 🔹بهتر این بود که این کلمه عوض نمی‏شد و ما همیشه همان کلمه را به کار می‏بردیم، زیرا چنانکه گفتیم معنی شایع لغت حجاب پرده است، و اگر در مورد پوشش به کار برده می‏شود، به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن‏ است، و همین امر موجب شده که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است‏ زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود... «پوشش زن» در این است که در معاشرت خود با بدن خود را بپوشاند و به و نپردازد. آیات مربوطه همین معنی را ذکر می‏کند و فتوای فقهاء هم مؤید همین مطلب است». ... نویسنده: دکتر محسن اسماعیلی حقوقدان و عضو پیشین حقوقدان شورای نگهبان https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
هدایت شده از  "احساس جوان "
12.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعوتید به ۴۰ اُمین محفل بهشتی 🎙 باکلام شعورانگیز حجت الاسلام و المسلمین احمد ورمزیار(زید عزه) @dr_ahmadvarmazyar 🎤 با نوای شورانگیز کربلایی محمدرضا خلیلی و کربلایی محمدرضا نظری (زید عزهما) ⏰ چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳| ساعت ۲۰:۳۰ به صرف شام ساده 📍 میدان شهید مدرس، بلوار آزادگان، حسینیه امام علی (سلام الله علیه) | @mojtameemamali_hmd ------------------------------------------------------ 🔆 امام سجاد عليه السلام فرمود: مبادا به گناهى كه انجام داده اى خوشحال باشى، زيـرا اظـهار شـادى بخـاطـر گـناه از انجام آن «گناه» بزرگتر است. ------------------------------------------------------ 🌷 @ehsasejavan_ir | هیأت جوانان فاطمیون همدان 🖤
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عذاب بی‌حجابی خانم دکتر جوان در تجربه‌ی نزدیک به مرگ هرکسی مادرش و خواهرهایش بخصوص خانمش را دوست دارد آنان را با خوشرویی آگاه کند که خدای نکرده طوری پوششان نباشد که هم باعث به گناه افتادن مردم وهم باعث آتش رفتن خودشان بشود. https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
هدایت شده از  "احساس جوان "
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاریس را بهتر بشناسید؛ هشدارهای شهروند فرانسوی به خانم‌ها جهت جلوگیری از تعرض و تجاوز به هنگام برگزاری المپیک! 🔶 توصیه‌های لازم یک بانوی فرانسوی به زنان و دختران حاضر در المپیک: 🔺زندگی روزمره زنان فرانسوی در حال حاضر یک کابوس است که ما منتظر بدترین اتفاقات برای المپیک هستیم، شب‌ها تنها بیرون نروید، تجاوزهای بی‌شمار در میدان مارس با تعداد زیادی گردشگر زن در میان قربانیان، باید شما را از رفتن به آنجا باز دارد. @ehsasejavan_ir هیأت جوانان فاطمیون همدان
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسئولیت در برابر تخریب دیگران... ┄┅══✧❁🇮🇷❁✧══┅┄ https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar