هدایت شده از "احساس جوان "
#خانوادگی دعوتید به ۴۰ اُمین محفل بهشتی
🎙 باکلام شعورانگیز حجت الاسلام و المسلمین احمد ورمزیار(زید عزه)
@dr_ahmadvarmazyar
🎤 با نوای شورانگیز کربلایی محمدرضا خلیلی و کربلایی محمدرضا نظری (زید عزهما)
⏰ چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳| ساعت ۲۰:۳۰ به صرف شام ساده
📍 میدان شهید مدرس، بلوار آزادگان، حسینیه امام علی (سلام الله علیه) | @mojtameemamali_hmd
------------------------------------------------------
🔆 امام سجاد عليه السلام فرمود: مبادا به گناهى كه انجام داده اى خوشحال باشى، زيـرا اظـهار شـادى بخـاطـر گـناه از انجام آن «گناه» بزرگتر است.
------------------------------------------------------
🌷 @ehsasejavan_ir | هیأت جوانان فاطمیون همدان 🖤
9.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اسلامستیزی در حد المپیک
https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «نحوهی مواجهه با حسادت فرزندان به یکدیگر»
🔸 استاد تراشیون
#فرزندپروری
https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 «آثار تعادل عاطفی در فرزندان»
🔹 اثر اوّل
🔸 استاد تراشیون
#فرزندپروری
https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
📚#آتشبیار_معرکه
✍این اصطلاح را برای کسی به کار میبرند که در ماهیت و اصل دعوا و مشاجرهی میان چند تن شرکت ندارد،
اما کارش تشدید این دعوا و مشاجره و گرم نگاهداشتن آتش اختلاف در میان آنان است.
🔹دو ساز ضرب و دف از چوب و پوست ساخته شدهاند. پوست این دو ساز در بهار و تابستان خشک و منقبض و در پائیز و زمستان که موسم باران و رطوبت است مرطوب و منبسط میگردد.
در بهار و تابستان لازم است که این پوست هر چند ساعت یک بار مرطوب و تازه گردد تا صدای آن به علت خشکی و انقباض تغییر نکند.
🔸این وظیفه بر عهدهی دایره نمکن بود که ظرف آبی جلوی خود قرار داده و ضرب و دف را نم میداد و تازه نگاه میداشت.
در پائیز و زمستان همین شخص که حالا آتشبیار نامیده میشد پوستهای مرطوب شده را روی منقل آتش میگرفت و با حرارت دادن خشک میکرد.
این شخص از موسیقی چیزی نمیدانست و نه میتوانست ساز و ضرب و دف بزند و نه به آواز و خوانندگی آشنایی داشت،
🔹اما وجودش به قدری موثر بود که اگر دست از کار میکشید دستگاه طرب میخوابید و بساط معرکه و شادی مردم برچیده میشد.
تا جایی که مخالفان موسیقی و طرب در گذشته گناه اصلی را وجود آن آتشبیار میدانستند و بر این باور بودند که اگر او ضرب و دف را آماده نکند دستگاه موسیقی و عیش نیز خودبهخود از کار میافتد.
از آن پس تا امروز افراد سخنچین و فتنهانگیز را که در اصل مشاجرات شرکت ندارند، ولی با بدگویی کردن و ایجاد شبهه، آتش اختلافات را دامن می زنند، به آتش بیار معرکه تشبیه میکنند.
https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
🟡 شبهه
عاشورا در نگاه دستگاه حکومتی امویان
🔸 الگوی بصیرت: شمر
🔸 سرباز ولایت: حرمله
🔸 عمار یزید: عبیدالله بن زیاد
سران فتنه: حسین (ع)، عباس (ع)، زینب (س)
فریب خوردگان فتنه: ۷۲ نفر خس و خاشاک
اتهام فتنه گران: ایستادگی مقابل حکومت اسلامی یزید
هدف فتنه گران: دین زدایی از جامعه و مبارزه با سنت پیامبر اسلام
🔻اگر از یزیدیان پرسیده میشد حسین (ع) فرزند رسول الله است ، آنها جواب میدادند "میزان حال افراد است" او هر که بود ، امروز علیه حکومت اسلامی یزید و ضد نظام است.
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🟢 پاسخ
✍️ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🔹 حارث همْدانی در جنگ جمل از امیرالمومنین علیه السلام پرسید: حیران شدهام، یک طرف طلحه و زبیر و همسر پیامبر و طرف دیگر شما و برخی دیگر از اصحاب پیامبر!! کدام یک بر حق هستید؟!!
حضرت فرمودند: اشکال تو این است که در تشخیص حق، افراد را ملاک قرار دادهای، این غلط است. اول حق را بشناس و سپس افراد را بر اساس میزان پایبندی به حق قضاوت کن: «فَاعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَهُ» (نهج البلاغة، حكمة ۲۶۲ و أمالي شیخ مفید ص ۵)
مغالطه موجود در این شبهه نیز همانی است که باعث حیرت آن شخص شده است. ابتدا باید #حق را شناخت و حکومت موجود و مخالفان آن را بر اساس #حق قضاوت کرد. اگر حکومت حق است، مخالفان آن فتنهگر خواهند بود و اگر حکومت باطل بود، مخالفان آن مجاهد در راه خدا و شهید راه حق خواهند بود.
حکومت یزید و قیام حسینی برای کسی که حق را نمیشناسد، تفاوت ندارد. و کسی که حکومت یزید را برحق بداند، امام حسین و یارانش را خارجی میخواند. اما کسیکه بداند امام حسین بر حق است، ایشان را شهید و یزید و اعوانش را ظالم میداند.
همینگونه است قضاوت درباره جمهوری اسلامی و مخالفانش: کسی که حق را نشناسد، دو طرف برایش یکسان است. کسی که خیال میکند جمهوری اسلامی ظالم است، از مخالفانش طرفداری میکند. اما کسی که میداند جمهوری اسلامی بر اساس مبانی اعتقادی و اسلامی تأسیس شده، براندازان را فتنهگرانی میداند که دانسته یا نادانسته آلت دست شیطان شدهاند.
#محرم
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
👈پاسخبهشبهاتفــجازی👇
🆔 @Shobhe_ShenaSi
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️حجاب و عفاف؛ مسئله چیست؟ (بخش اول)
🔸#حجاب و #عفاف از واژه های پر بسامد در فرهنگ دینی و ملی ما است. بدون شک #وجوب_حجاب از احکام شناخته شده شرعی، و #عفاف از پسندیده ترین سجایای اخلاقی است. اما مفهوم این دو واژه چیست؟ چه رابطه ای دارند؟ فلسفه و مبنای لزوم آنها کدام است؟ پیشینه تاریخی و #وظیفه_حاکمیت در قبال آن چیست؟
💠معنای حجاب و عفاف
🔹#حجاب واژه ای است عربی که در بستر اصلی خود کمتر به معنای پوشش زنان به کار رفته است. نتیجه تحقیق استاد مطهری در کتاب «مسئله حجاب» پیرامون معنایِ این واژه این است که کلمه #حجاب در دو معنا استعمال می شود؛ هم به معنی #پوشیدن و هم به معنی #پرده، و البته اکثراً در همین معنای دوم به کار می رود. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش میدهد که پرده، وسیله پوشش است. شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت هر پوششی حجاب نیست، آن پوششی #حجاب نامیده میشود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.
🔹#عفاف نیز واژه ای عربی است که از فرهنگ اسلامی وارد زبان فارسی شده است. #عفاف را به «خود نگهداری و بازداشتن نفس» از #محرمات و خواهش های شهوانی، ترجمه کرده اند. ابن منظور در لسان العرب می گوید: «#عفّت، خود نگهداری از غیر حلال، کارهای #حرام و #طمع های پست است؛ #عفتپیشگی یعنی خود نگهداری». راغب در مفردات می گوید: «#عفّت حالت نفسانی است که مانع تسلّط شهوت بر انسان می گردد، و #انسان_عفیف کسی است که با تمرین و تلاش مستمر و پیروزی بر #شهوت، به این حالت دست یافته باشد». در قاموس قرآن آمده است: «#عفّت به معنای مناعت است و در شرح آن گفته اند: حالت نفسانی است که از غلبه شهوت باز دارد. پس باید #عفیف به معنای #خود_نگهدار و با مناعت باشد.»
💠رابطه حجاب و عفاف
🔹از مقایسه دو واژهی #حجاب و #عفاف معلوم می شود که هر دو در اصل معنای منع و جدایی مشترکاند. با این تفاوت که منع و بازداری در #حجاب مربوط به #ظاهر است، ولی منع و بازداری در #عفت، مربوط به #باطن و برخاسته از درون است؛ البته با توجه به تأثیر متقابل ظاهر و باطن بر یکدیگر، بین حجاب و #پوشش_ظاهری و عفت و #حیای_باطنی ارتباط وجود دارد؛ به این مفهوم که هر چه حجاب و #پوشش_ظاهری بیشتر و بهتر باشد، در تقویت و #پرورش_عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و هر چه #عفت_درونی و باطنی بیشتر باشد، حجاب و #پوشش_ظاهری هم بیشتر و بهتر خواهد بود. از مجموع تعالیم دینی و اخلاقی چنین فهمیده می شود که مبنای #حجاب (پوشش) ظاهری همان #عفت و حیای درونی است و به همین دلیل ریشه و اساس آن است.
💠حجاب در اسلام
🔹#پوشیده_ماندن از #نامحرمان دستور صریح #قرآن است. قرآن کریم خطاب به پیامبر (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «به #بانوان_باایمان بگو چشمهای خود را فرو پوشند و عورتهای خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند و زینتهای خود را، جز آن مقداری که ظاهر است، آشکار نسازند و روسریهای خود را بر سینه افکنند و زینتهای خود را آشکار نسازند...»؛
🔹افزون بر آن، در آیات دیگری، «پوشیدگی کامل اندام»، «با وقار و به دور از تحریک سخن گفتن» و «دوری از آرایشهای شبیه به دوران جاهلیت»، توصیه شده است. افزون بر این، وجود #دستورهای_دینی و احادیث متعدد و معتبر در این زمینه جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشته است؛ تا آنجا که بدون شک، #پوشش_زن در برابر مردان بیگانه، یکی از #ضروریاتدیناسلام است و انکار اصلِ آن از نظر فقهی، موجب خروج از دین است. #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محسن اسماعیلی حقوقدان و عضو پیشین حقوقدان شورای نگهبان
#حجاب
https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️حجاب و عفاف؛ مسئله چیست؟ (بخش دوم)
🔸#حجاب و #عفاف از واژه های پر بسامد در فرهنگ دینی و ملی ما است. بدون شک #وجوب_حجاب از احکام شناخته شده شرعی، و #عفاف از پسندیده ترین سجایای اخلاقی است. اما مفهوم این دو واژه چیست؟ چه رابطه ای دارند؟ فلسفه و مبنای لزوم آنها کدام است؟ پیشینه تاریخی و #وظیفه_حاکمیت در قبال آن چیست؟
💠فلسفه حجاب
🔹درباره فلسفه وجوب #حجاب و سودمندی های آن بسیار سخن گفته اند. اما به نظر میرسد علت اصلی، که اتفاقاً تمام موارد دیگر را هم در پی خواهد داشت، حفظ #کرامت و #شخصیت_زنان است. #زن در طول تاریخ شاهد تفسیرهای متفاوتی از ماهیت و حقوق خود بوده است؛ در نخستین مرحله و در اجتماعات بدوی، #زن اصولا به عنوان بخشی از جامعه انسانی شناخته نمی شد، تا بخواهد از حقوق بشری برخوردار باشد.
🔹او موجودی بود مانند سایر موجودات که باید در خدمت مرد قرار می گرفت و شانی جز این نداشت، مُلک آنان بود و طبیعتا مالک، هرگونه می خواست، در آن تصرف می کرد. در چنین فضایی است که خورشید #اسلام طلوع می کند و ماهیت و #جایگاه_زن را، آنگونه که هست و باید باشد، نمایان می کند. از نظر اسلام #مرد و #زن، با حفظ تمام ویژگی ها و تفاوت ها، انسان هستند و در #انسانیت هیچ تفاوتی ندارند. هر دو کامل، هر دو مستقل و هر دو آزاد هستند.
💠زن در اسلام
🔹#اسلام #زن را انسانی کامل و دارای همه #حقوق و مسؤلیت های بشری میداند که میتواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود، به بالاترین #موقعیتهای_معنوی پرواز کند. #زن در این جایگاه، کوثر، یعنی سرچشمه همه #خوبیها و برکات دنیا و آخرت است، و پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) هم بر دست او بوسه می زند. برای همین است که #زن گوهری است که باید قدر دانسته شود، و به ابزاری برای هوسرانی و خدمتکاری برای مردان تبدیل نشود؛ #حجاب برای این است. «شخصیت والا و عزت نفس زنانه» است که نمیگذارد کسی بی پرده با او روبرو شود؛ حتی اگر چشم ظاهرش نابینا باشد.
🔹روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست، #حضرت_فاطمه (سلام الله علیها) برخواست و چادر به سر کرد؛ رسول خدا فرمود: «چرا از او رو گرفتی؟ او که تو را نمیبیند؟!» حضرت عرض کرد: «او مرا نمیبیند، اما من که او را می بینم، و او اگر چه مرا نمیبیند، ولی بوی مرا که حس میکند». رسول خدا (صلی الله علیه و آله) که از این همه حکمت و فرزانگی به وجد آمده بود، فرمود: «شهادت میدهم که تو پاره تن منی». #پوشیده_ماندن از نامحرمان دستور صریح #قرآن است. قرآن کریم خطاب به پیامبر می فرماید: «به #بانوان_باایمان بگو چشمهای خود را فرو پوشند و عورتهای خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند و زینتهای خود را، جز آن مقداری که ظاهر است، آشکار نسازند و روسریهای خود را بر سینه افکنند و زینتهای خود را آشکار نسازند...».
💠نارسایی واژه ها
🔹با در نظر گرفتن آنچه گفته شد شاید واژه #حجاب متناسب با فلسفه و مقصود آن نباشد؛ همانگونه که در قرآن مجید و منابع روایی هم برای این مقصود از واژه حجاب استفاده نشده است. شهید مطهری می گوید: «استعمال کلمه #حجاب در مورد پوشش زن، یک اصطلاح نسبتاً جدید است. در قدیم و مخصوصا در اصطلاح فقهاء کلمه #ستر که به معنی #پوشش است به کار رفته است. فقها چه در کتاب الصلوه و چه در کتاب النکاح که متعرض این مطلب شدهاند، کلمه #ستر را به کار بردهاند نه کلمه #حجاب را.
🔹بهتر این بود که این کلمه عوض نمیشد و ما همیشه همان کلمه #پوشش را به کار میبردیم، زیرا چنانکه گفتیم معنی شایع لغت حجاب پرده است، و اگر در مورد پوشش به کار برده میشود، به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است، و همین امر موجب شده که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود... «پوشش زن» در #اسلام این است که #زن در معاشرت خود با #مردان بدن خود را بپوشاند و به #جلوهگری و #خودنمایی نپردازد. آیات مربوطه همین معنی را ذکر میکند و فتوای فقهاء هم مؤید همین مطلب است». #ادامه_دارد...
نویسنده: دکتر محسن اسماعیلی حقوقدان و عضو پیشین حقوقدان شورای نگهبان
#حجاب
https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
هدایت شده از "احساس جوان "
12.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خانوادگی دعوتید به ۴۰ اُمین محفل بهشتی
🎙 باکلام شعورانگیز حجت الاسلام و المسلمین احمد ورمزیار(زید عزه)
@dr_ahmadvarmazyar
🎤 با نوای شورانگیز کربلایی محمدرضا خلیلی و کربلایی محمدرضا نظری (زید عزهما)
⏰ چهارشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۳| ساعت ۲۰:۳۰ به صرف شام ساده
📍 میدان شهید مدرس، بلوار آزادگان، حسینیه امام علی (سلام الله علیه) | @mojtameemamali_hmd
------------------------------------------------------
🔆 امام سجاد عليه السلام فرمود: مبادا به گناهى كه انجام داده اى خوشحال باشى، زيـرا اظـهار شـادى بخـاطـر گـناه از انجام آن «گناه» بزرگتر است.
------------------------------------------------------
🌷 @ehsasejavan_ir | هیأت جوانان فاطمیون همدان 🖤
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عذاب بیحجابی خانم دکتر جوان در تجربهی نزدیک به مرگ
هرکسی مادرش و خواهرهایش بخصوص خانمش را دوست دارد آنان را با خوشرویی آگاه کند که خدای نکرده طوری پوششان نباشد که هم باعث به گناه افتادن مردم وهم باعث آتش رفتن خودشان بشود.
https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar
هدایت شده از "احساس جوان "
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاریس را بهتر بشناسید؛ هشدارهای شهروند فرانسوی به خانمها جهت جلوگیری از تعرض و تجاوز به هنگام برگزاری المپیک!
🔶 توصیههای لازم یک بانوی فرانسوی به زنان و دختران حاضر در المپیک:
🔺زندگی روزمره زنان فرانسوی در حال حاضر یک کابوس است که ما منتظر بدترین اتفاقات برای المپیک هستیم، شبها تنها بیرون نروید، تجاوزهای بیشمار در میدان مارس با تعداد زیادی گردشگر زن در میان قربانیان، باید شما را از رفتن به آنجا باز دارد.
@ehsasejavan_ir
هیأت جوانان فاطمیون همدان
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسئولیت در برابر تخریب دیگران...
#صحیفه_سجادیه
┄┅══✧❁🇮🇷❁✧══┅┄
https://eitaa.com/dr_ahmadvarmazyar