#قطرات_بارانی_۳۶۵۳
با سلام و احترام و تبريك اين ايام نورانی به شما *اعضای محترم*
*هفتاد و نهمین* پذیرائی *موکب قرآنی* ما اینست:
قرآن می فرماید: *أُولئِكَ كَـــــالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ*
(آنها ماننــــــد چهارپایانند بلکه گمراهتر.)(اعراف/۱۷۹)
میان *برخی از مردم* و *چهارپایان* به نظر شما، *چه شباهتی* است؟
👈واژه: #اعراف ۱۷۹
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
*حی علی النور*
#قطرات_بارانی_۳۶۵۴
#پرسش
امر .....؟
#پاسخ
منظورتان برایم روشن نیست.
شاید منظورتان بحث « أمر أهل به نماز » است.
سخن من این بود که:
« غالب » افراد به ظاهر مذهبی (خصوصا والدین و بانوان و دختر خانمهایی که ازدواجشان به تأخیر افتاده) در حالی که « معنی أمر » برایشان روشن نیست و فرق آن را با « تحکم » نمی دانند (و در حالی که برخی از آنها هنوز همسر و فرزندی ندارند)، به « أمر به معروف و أمر به نماز » اصرار دارند (و می خواهند همسرشان و فرزندانشان را آدم و نمازخوان کنند) که این طبیعی و مفید نیست.
#پرسش
تشکر استاد ولی کاش یه مقدار هم آقایون مجرد رو نقد میکردید و از عیوب اونها هم میگفتید بلکه خودشون رو اصلاح کنند
#پاسخ
خداوند در آیه ۳۰ سوره بقره و در یک آیه دیگر قرآن، « ویژگی های » مردها را بیان کرده و به خاطر همان ایرادات از ملائکه خواسته است که با « سجده » خود به درمان آن بپردازند که ظاهرا مأموریت ملائکه به بانوان محول شده و قرار است زنان عاقل و بااراده و مؤمن، اسباب « آرامش و إصلاح غیر مستقیم » مردها را فراهم آورند.
لذا آنچه در ازدواج خیلی مهمه ، اینست که « دختر خانم ها » یکپارچه آقا نشده باشند و « از زن بودن » و « مأموریت الهی » خود متنفر نباشند.
👈واژه: #بقره ۳۰ #مرد #زن #ازدواج #أمر
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۶۵۵
#پرسش
پروسه ازدواج برای آدم متعهد سخت ترین کار است.....
#پاسخ
اگر ازدواج عاقلانه و اسلامی باشد، پروژه ساده و شیرین و زیبایی است و « پروسه رشد » انسان را فراهم می آورد.
👈واژه: #رشد
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۶۵۶
#پرسش
چگونه به توجیه والدین باید پرداخت؟
#پاسخ
با « احترام » به آنان و رعایت آداب، با تمرین « هنر هدایت نامحسوس » با « خود را به ندانستن زدن و پرسشهای هنرمندانه در شرائط مناسب » با « تشویق و تکریم و تجلیل نکات مثبت آنان و متناسب با شخصیت آنان ».
👈واژه: #احترام #والدین
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قطرات_بارانی_۳۶۴۶
بيانات مقام معظم رهبری در جلسه اول اعتكاف.
👈 نوع فایل: کلیپ
👈 زمان: ۰۵:۲۴ دقیقه
👈واژه: #رهبری #دشمن
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قطرات_بارانی_۳۶۵۸
بيانات مقام معظم رهبری در جلسه دوم اعتكاف.
👈 نوع فایل: کلیپ
👈 زمان: ۰۱:۲۱ دقیقه
👈واژه: #رهبری #مهلت_عمر
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قطرات_بارانی_۳۶۵۹
بيانات مقام معظم رهبری در جلسه سوم اعتكاف.
👈 نوع فایل: کلیپ
👈 زمان: ۰٠:۵۸ ثانیه
👈واژه: #رهبری #رجاء #امید #خوف
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۶۶۰
#پرسش
۱ـ چرا در حدیث کسا حضرت زینب نام برده نشدن ؟؟؟؟
و اینکه میفرماید : انی ما خلقت سماء مبنية ......الا لأجلكم
یعنی این جهان با همه عظمتش ، میلیاردها میلیاردها میلیاردها کهکشان و .... با تماااااام نظم و شگفتی ش به خاطر اهل بیت آفریده شده؟
و اینکه اگر به خاطر اهل بیت هست، وجود ما و سایر انسان ها چه لزومی داشت؟
۲_ چرا باید چند میلیارد از تاریخ زیست در زمین بگذره و میلیاردها انسان دیگر غیر از اهل بیت زیست کنند بعد اونها وجود نازنینشان به دنیا بیان؟
۳_ یا چرا آخر الزمان که انحراف و فساد جدی تر و بسیار بیشتر میشه نباید حضور داشته باشن ؟؟؟؟ چرا در اون دوره تاریخی ؟؟؟؟
#پاسخ
۱ـ به نظر می رسد، *آن پنج نفر* و يا *آن چهارده نفر* معصومين، صلوات الله عليهم، *قله های* آفرينش هستند هر چند كه *أنبياء و رسولان و أولياء الهی* ديگر هم، از مقامات عاليه خاص خودشان برخوردارند.
۲ـ پاسخ اجمالی پرسش شما اينست كه: طبق *نظام آفرينش،* هر *بالقوه ای،* ابتدا *ديده* می شود و هر *بالفعلی،* خيلی بعد *قابل رؤيت* می شود.
پس تمام علماء و دانشمندان، ابتدا دوران *كودكی* را طی می كنند و سالها بعد، *كمالات* وجودی آنها به *نمايش* در ميآيد.
و يا ابتدا *جماد* پديدار شد، پس از مدت طولانی، *گياهان* پديد آمدند و پس از گذشت *زمان* خيلي زيادی، موجودات *زنده* ابتدائی و بعدها، جانوران به تدريج پا به عرضه *آفرينش* نهادند.
اگر *عمر* زمين و تمام مخلوقاتش را *يكسال* فرض كنيد، *انسان* (از حضرت آدم تا امروز) فقط حدود *سه ثانيه* است كه به دنيا آمده است.
پس لازمه *تكامل تدريجی* اينست كه *بهترين ها* ديرتر *ظهور* پيدا كنند.
👈واژه: #ظهور
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۶۶۱
#پرسش
آیا صحیح هست که پدر از اول دردهای خانم باردار در بیمارستان پیش خانم حضور داشته باشه؟ وحتی موقع تولد فرزند حضور داشته باشه؟
#پاسخ
با سلام و احترام.
هيچ *توصيه ای* در اين زمينه نشده و *ضرورتی* هم ندارد و بخاطر حضور پزشك و ماما و پرستاران، باعث *حُرمت شكنی* می شود.
👈واژه: #حرمت_شکنی
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
#قطرات_بارانی_۳۶۶۲
#پرسش
آیا حسد امری فطری هست؟ چطور در کودکان کوچک حسد وجود امده؟
آیا پیامبران هم حسد داشتند؟
و حسد چیز منفی هست؟
#پاسخ
سلام و رحمت الهی بر شما.
۱ـ *حسد* محصول *مقايسه* است.
۲ـ حسد، *فضيلت* نيست، پس ربطی به *فطرت خدائی* انسان ندارد و رفتار *عاقلانه ای* نيست.
۳ـ كودك، از زمانی كه دارای *منيت* می شود و با *اشتباه* والدين، نسبت به أشياء، احساس *مالكيت* پيدا می كند، به *حسد* هم آلوده می شود. اما *نفسانيت* و *احساس مالكيت* او بايد خيلی قوی شود تا *حسادت* خودش را نسبت به ديگران، *ابراز* كند.
۴ـ *حسادت* در ميان *علماء* و *دانشمندان،* بسيار *ديده* می شود، اما *أنبياء الهی،* نسبت به آن *عصمت* دارند.
👈واژه: #حسد
🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید:
ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام
@dr_ghofrani2
با سلام و احترام و تبریک این ایام نورانی، برای *یادآوری:*
إن شاء الله تعالی *جلسه سوم* دور یازدهم کلاس: *مفاهیم قرآن از زبان قرآن،*
امروز: *یکشنبه اول اسفند ماه* از ساعت: *15* تا: *16.15* برگزار و به این پرسشها می پردازیم:
1ـ « *عوامل تقرّب* » به بارگاه الهی کدامند؟
2ـ جایگاه « *فرزند* » از منظر قرآن کدامند؟
3ـ آیا « *مال* و *فرزند* » نشانة « *عنایت الهی* » است؟
4ـ آیا فرزند می تواند « *باقیات الصالحات* » باشد؟
5ـ آیا فرزندان در « *تخفیف عذاب* » میتوانند مفید باشند؟
6ـ « *فرزندآوری* » بر چه اساسی است؟
7ـ « *سرنوشت* » فرزند در کجا با سرنوشت « *پدر* » مشترک است؟
8ـ « *کدامیک از والدین* » مجاز به « *فداکاری* » نسبت به فرزنداند؟
9ـ این همه « *هشدارهای قرآن* » برای چیست؟
10ـ فرزند « *با چه شرطی* » ممکن است « *امدادگر* » والدین باشد؟
11ـ « *متولی خانواده* » کیست؟
*نشانی* کلاس:
https://tadabbor.quranetratschool.net/ch/m-ghoran110
ضمنا صوت و متن این کلاس علاوه بر *کانال تسبیح 1* در *گروه زیر* هم بارگذاری می شود:
*ble.ir/join/MGU1MmFiMW*
*اطلاعيه:*
از *تمام والدين محترم* دعوت می كنم حتی الامكان در *كلاس امروز* حتما *حضور* داشته باشند.