eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
178 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
۵۱۰ ۵۰۹ 📌همراه با نظرات شما با عرض سلام و صلوات و برکات الهی بر شما، بسيار تحليل بي‌نظيري بود. توحيد، نبوت و امامت را براي ما خلاصه نموديد. خداخيرتون بده. ما كه بعيده با اين فقر معنوي كه داريم، حالا حالاها به اين ژرف‌نگري شما برسيم. از ما دلگير نشين. عدم واكنشمان از بي‌سوادي و بي‌علمي ماست. كاسه سرمان پر از علوم دنيايي است تا آخرتي!!؟ 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۱ ۴۹۱ استاد یعنی حتی گناه هم شدنباید درصدی ناامیدشد؟ ویافکرمنفی راه داد به خود؟ اگرگناهی شدحواسمون باشه که غم مارونگیره وبه سرعت بدونیم که میتونیم جبران کنیم وخداوند غفارهستند ..درسته؟ با سلام و احترام *چکیده « مناجات شعبانیه » در « کوتاه ترین عبارت* » اینست که: انسان در هیچ شرائطی، از لطف و عنایت و رحمت و غفران الهی، « *نباید نا امید » باشد.* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۲ ۴۷۵ لطفا فرق بین سرعت و عجله رو میفرمایید و فرمودین چرا در پایان دعا میگوییم العجل العجل؟ متأسفانه « *اشتیاق أعضاء گروه* » درباره « صمد و سمد » و « سرعت و عجله » به « *حد نصاب* » مورد انتظار نرسید، لذا فعلا از آنها صرفنظر می کنیم. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۳ ۴۹۸ منظورتون این هستش استاد که یعنی راه درست حرف درست فکردرست الهام میشه درشرایط به انسان مومن؟(که انگارخداریشه ی این تاروپودرو گرفته) پس اینکه مومن همیشه نگران هستش که درست انجام داده درست انجام نداده فلان این چطوری هسش استاد؟(این نگرانیه وسواس نمیاره؟ پس اون نگرانی منظورچیست فقط استاد میگن مومن نگران هستش همیشه که آیا درست صحبت کرده درست انجام داده!که براساس تقواست ..این مضمون چیست مؤمنی که « خودش را بر *صـــراط* از مو باریکتر » و « لحظات عمر خود را در حال از بین رفتن » می بیند، باید دائما « *مراقب* » ذهن و گفتار و رفتار و اخلاق و مواضع مختلف و طهارت ظاهر و باطن *خودش* باشد و باید نسبت به « *خــدا* » هم همواره « خائف و خاشع و امیدوار » باشد و نسبت به مردم، « متواضع و منفق » باشد و با آنها « مواسات » داشته باشد .... تا از لطف و عنایت و امداد و توفیق و الهامات الهی برخوردار شود. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۴ استاد متاسفانه ازمرگ نمی ترسم، چرا؟ آیا این نشانی سنگ‌دلی است ؟ چرا مرگ برام یه چیز عادی است ؟ حتی از کرونا و بیماری هم ترس ندارم چکار کنم که از مرگ و قیامت ترس داشته باشم؟ با تشکر « *مرگ، یعنی تحــول و نــو شدن* »، پس نه تنها « *هیچ ترســی ندارد* »،« بلکه شیرین و گوارا و نشاط أنگیزتر از شیر مادر برای نوزاد است. لذا أولیاء الهی صلوات الله علیهم می فرمایند: هر وقت بهار را دیدید خیلی یاد مرگ و قیامت را به خود یادآوری کنید. چیزی که باید ما را بترساند، *غفلت ها ، جهالت ها ، خطــــــــــاها ، نافرمانی ها ، لجاجــت های ما* است که باید *برای « ترک » و « جبران » آنها* حتی الإمکان استعانت جست و تلاش کرد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۵ ۵۱۰ 💥با سلام و احترام و تشکر فراوان از حُسن ظن و تشویق شما چون « عزت مؤمن از خداوند است » پس لطفا تحت هیچ شرائطی، خود را تحقیر نکنید. *تمـــــام أعضاء محترم* می توانند *این تجربه گرانبها را تجربه کنند* که: *تا به « نوشتن » اقدام کنند، « الهامات » و « تفضلات الهی » بر آنها « جـاری » می شوند.* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۶ ۵۰۰ استاد در بخش اول صحبت هایتان به فرمایشات آقا اشاره کردید استاد میخواهم از شما تقاضا کنم از این مباحث زود رد نشویم چون مسائلی که طرح شد از جانب ایشان برای خودشناسی و خودسازی خیلی لازم است مثل انتظار فرج، و صبر داشتن با توجه به اهمیت اینها در حفظ ایمان لطفا سوالات و نکته های کاربردی قرآنی از آنها مطرح بفرمایید تشکر ایام عید در عید است، و باران باید از آسمان ببارد، پس لطفا آن نکته های زیبا از فرمایشان ایشان را شما به ما هدیه و عیدی بدهید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۷ در زیارت آل یس آمده یوم لا ینفع نفسا ایمانها لم تکن امنت من قبل یعنی ایمان آوردن به آن حضرت باید قبل از ظهور حضرت مهدی باشد؟ پس از پایان زمان کنکور و هر آزمونی و انتشار پاسخنامه، دیگر یافتن پاسخ های درست، هیچ ارزشی ندارد. انسان باید در « *ظلمات واقعیت های جذاب دنیا* »،« *نــــور حق و حقیقت* » را با « *عقل و وحی* » بیابد و « *نورانی* » شود و خود را از « *نــــار* » حفظ و دور کرد. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۸ ۵۱۳ بله استاد درسته ..واین فکرمیکنم مهمه که باید تعادل وتناسبی باشه وحتما اون حس درونی ما الهی باشدوعشق وزندگی الهی، چون گاهی شیطان می اید ووسواس ایجاد میکند ..مثلا از در وسواس وسختگیری زیاد ونا امیدی میاورداین ..چطور مرز اینهارو حواسمون باشه استاد واینکه حضرت علی هم گفتن نادان رونمیبیمی مگر درافراط یا تفریط .. توجه دارید که « *نـــادان* » در آن روایتی که فرمودید به معنی « بدون اطلاعات » نیست. قرآن، ریشه افراط و تفریط را در « قلب مغلوب خودخواهی » می داند: وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْـــنا *قَلْبَــــهُ* عَنْ ذِكْـــرِنا وَ *اتَّبَـــعَ هَــــواهُ* وَ كانَ أَمْـــرُهُ فُرُطـــاً لذا می بینید عشایر و روستایی های با فرهنگ و دانشگاه نرفته از أغلب تحصیلکرده های دانشگاهی، خصوصا از « *مدعیان إعتدال* و ... »، متعادل تر و منطقی تر زندگی می کنند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۱۹ استاد اگر امکان داره , تعریف غیبت رو بفرمایید. ممنون *اگر شما ایراد شخصی را بدانــــید* و من هم *همان ایراد را* با شما مطرح و مرور کنم (چه در حضور و چه در غیاب آن شخص)، این کار، *غیبت نـیست.* اگر شخصی، ایرادی « *نـــداشته باشد* » و من « ایرادی » را به ایشان *نسبت بدهم،* این هم غیبت نیست. « غیبت » یعنی: افشا و بازگو کردنِ « ایــــرادی » که قطعا در فردی *هســـت،* (چه در مقابلش و چه در غیابش) به افرادی که از آن ایراد « *خبر نــــدارند* ». *در هشت حالت، « غیبت مجـاز و الزامـی و حتی گاهی واجـــب » است:* ۱ـ شکایت از دزدی دزد به پلیس، ۲ـ اطلاع رسانی به مقامات انتظامی یا نظامی یا أمنیتی، از یک « توطئه » و یک « خرابکاری » و هر رفتار خلاف مصالح عمومی، ۳ـ در تحقیق برای بررسی صلاحیت خواستگار یا کاندیداهای انتخاباتی و یا انتخاب مسئولین و ...۴ـ شهادت علیه مُجـرم در دادگاه ...، ۵ـ غیبت از دانشمندان، ۶ـ ...، ۷ـ ...، ۸ـ ... *تنها « غیبت غیر مجاز و حرام » که گناهش از « زنا در کنار کعبه » بیشتر است،* ورود به « *مسائل شخصی و تجسس در تلفن همراه و امور خصوصی افراد* » و مطرح کردن ایراد پنهانی فردی به افرادی که از آن خبر ندارند. (چه در حضورش و چه در غیابش) پس زن و شوهر مجاز نیستند ایراد یکدیگر را برای *والدیـــن* یا بستگان و دوستان و همکاران و همسایه های خود نقل کنند. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۲۰ 💥آهای أهالی محترم گروه جوانان مهدوی و والدین امانتدار؛ صبحانه « *نوبرانه موکب أربعینی* » امروز ما همین بحث بسیار مهم و شیرین و مورد غفلت غالب افراد بشر است که: بفرمائید *نبوت* چیست؟ و چگونه می توان إثبات کرد: *« تمــــام پیروان پیامبران، به نبـــوت معتقد نیــــستند؟ »* لطفا با همت بلندتان در این بحثی که *به همه مربوط می شود* در این ماه « نبوت » شرکت کنید. حی علی البیان. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۵۲۱ 💥اطلاعیه: إن شاء الله تعالی قرار است از طریق شبکه « بله » یک دوره « صرف و نحو عربی با تمرینات قرآنی » را در روزهای *یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۲* (از یکشنبه ۳۱ فروردین) بطور مجازی شروع کنیم. عضویت در کانال به منزله ثبت نام در دوره می باشد لینک کانال صرف و نحو عربی https://ble.ir/arabigh 🍃واژه: @dr_ghofrani2