دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°⑤-بـاب مـعاضدت: ⇦|بخش هفتم از ۱۱ 🍂°•همکاری و همراهی،
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
⇦|بخش هشتم از ۱۱
🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت:
🍂°•انـسان با محبت الهی خلقت یافته است،فلذا شرافت آدمی به میزان و نوع محبت او نـسبت بـه خدا،خود،جامعه و طبیعت بستگی دارد
🍃•°و چـه خـوب گفت جـناب آقـای الکـسیس کارل،در کتاب«انسان مـوجودی ناشناخته»که جاذبهء محبت مثل جاذبهء زمین است،همچنانکه جاذبهء زمین همهء اجزا را در مدار تـعادل نـگاه میدارد،
🍂°•جاذبهء محبت نیز این قـابلیت را دارد کـه هـمه اعـضای انـسانی را در مدار تعادل قـرار دهـد و این اکسیر بیش از همهجا باید برای حیاتبخشی در خانواده باشد،چراکه خانوادهء مهربان،جامعهء مهربان را پدید مـیآورد.
🍃•°اعـضای خـانواده و بهویژه والدین باید«مهربانی»را که یک حـس قـلبی و بـاطنی اسـت،بـا«مـهرورزی»که پمپاژی برای عاطفه است،به سطح بیرون شخصیت انسان،یعنی سطح گفتار و رفتار،ساری و جاری کنند.
🍂°•برای بچهها کافی نیست که ما در اعماق نادیدنی قلبمان آنـها را دوست داریم،برای آنها این لذتبخش است که در گفتار و رفتار دیدنی و شنیدنی احساس کنند ما آنها را دوست داریم.
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°هرکس در آرزوی #فرج به آتش انتظار میسوزد
و چشم امید به لحظه گشایش میدوزد
باید بداند که فرج چیزی جز به قدرت رسیدن اسلام و حاکم شدن تعالیم آن نیست
و منتظران فرج، آرزومـندان اقـتدار اسلامند،
و حقیقت انقلاب اسلامی، قدرت یافتن اسلام است
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش سوم 🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم درباره فمين
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش چهارم از ۳۱
🌿⃟؎•°نگاه به وقايع نگاري فـمينيستها در حـوزه رخدادهاي مهم اجتماعي، نشان ميدهد كه در قـرن 19 پايه هاي تغييرات حـقوقي تـوسط بـيانيهها، قطعنامهها و در نهايت تبديل آنـها به توافقنامهها گذاشته شده؛
▦> براي مثال، اولين مجمع بينالمللي زنان در سال 1888 در واشنگتن با حضور 66 زن آمريكايي و 8 زن اروپايي تـشكيل مـيگردد و دومين مجمع درست يكسال پس از مجمع اول بـا حـضور 5 هـزار زن بـرگزار مـيشود و حاصل آن در سـالهاي آغـازين قرن بيستم ثمر ميدهد، به گونهاي كه در سال 1918 زنان انگليسي به حق رأي دست مييابند و دو سال بعد يعـني در اگـوست 1920 زنـان امريكايي نيز حق رأي مييابند.
🌿•° فمينيستها از اين تـاريخ تـا نـيمه قـرن بـيستم بـه دليل مشغول بودن دنياي سياست، فرهنگ، اقتصاد به تبعات جنگ جهاني اول و تمهيدات جنگ جهاني دوم، در دوران ركود بسربردند؛
▦>ولي با پايان يافتن جنگ جهاني دوم و نفرت انگيز شدن جنگ آفرينان كه عمدتاً مردان بـودند، فضاي مناسبي براي طرح مباحث فمينيستي فراهم شد؛
🌿•°لذا فمينيستها پس از اعلاميه جهاني حقوق بشر در سال 1948 م زمينه فرهنگي ـ اجتماعي را بهگونهاي هموار كردند كه در سال 1967 م اعلاميه رفع تبعيض عليه زنان در مجمع عمومي سازمان مـلل مـطرح و به تصويب ميرسد و در ادامه نيز روز هشتم مارس 1970 ميلادي به عنوان روز بينالمللي زن تصويب ميشود
▦> و در نهايت هم در دسامبر سال 1979 كنوانسيون محو كليه اشكال تبعيض در قالب يك مقدمه و 30 ماده تصويب ميگردد و از اين تاريخ بـه بـعد تقريباً هر پنج سال يكبار يك كنفرانس جهاني براي ارزيابي و پايش وضعيت زنان تشكيل ميشود كه كنفرانسهاي جهاني كپنهاك، نايروبي، پكن و نيويورك از آن جمله است.
📚مطالعات راهبردی #زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🍃•°..هرکس در هر کجا و در هر لباس و موقعیت اگر ذرهای به قدرتمندی اسلام ـ حضور پر رنـگ و جـدّی احکام الهی و قوّت اثرگذاری آن، صـدمهای وارد کـند و از آن بـکاهد، حـرکتی ضـد «فرج» و عملی برخلاف «انتظار» انجام داده،
🍂•°و در نـهایت مـحارب با ظهور حضرت قائم «عج» و مخالف زمینهسازی و ایجاد قابلیت و لیاقت برای #فـرج آن خورشید یگانه است..
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ ⇦|بخش هشتم از ۱۱ 🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت: 🍂°•انـسان با محبت الهی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
🌿⃟؎•°⑦-باب مدیریت:
⇦|بخش نهم از ۱۱
🍂°•هرکاری نیازمند مدیریت است،مدیریت نیازمند روشنبینی است و روشنبینی در مـدیریت یـعنی دانستن پاسخ چهار«چهء»اساسی.
🍃•°در مدیریت باید بدانیم«چه»کسی را به «چه»جای و با«چه»وسیلهای و«چرا»میخواهیم برسانیم.
🍂°•والدین خانه،مدیران تربیت فرزنداناند.آنها باید بدانند چه کـسانی
[یـعنی بچهها]
را میخواهند به چه جایی
[یعنی انسان سالم و انسانیت کامل]
🍃•°باچهوسیلهای [یعنیعلم،تجربه،الگو،ابزار]
و چرا
[یعنی سعادت حق بچهها و هدایت وظیفهء ماست]،بـرسانند.
🍂°•خـانواده،باغچهای است که گلهای آن فـرزنداناند و بـاغبانی،همهء مسئولیت ماست.
🍃•°غفلت ما،راه را برای روییدن علفهای هرز و هدر رفتن سرمایههای فرزندان فراهم میکند و مدیریت صحیح یعنی باغبانی عالمانه،مسئولانه،و عاشقانه بـر روی این گلها.
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°اگر سال نو شود و حال ما همچنان کهنه بماند،حتما خسارت خواهیم دید،پس کاری کنیم که خود را از تکرار و کهنگی خارج کنیم؛
⸙زنده یاد دکتر
✍مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻