دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°⑤-بـاب مـعاضدت: ⇦|بخش هفتم از ۱۱ 🍂°•همکاری و همراهی،
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
⇦|بخش هشتم از ۱۱
🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت:
🍂°•انـسان با محبت الهی خلقت یافته است،فلذا شرافت آدمی به میزان و نوع محبت او نـسبت بـه خدا،خود،جامعه و طبیعت بستگی دارد
🍃•°و چـه خـوب گفت جـناب آقـای الکـسیس کارل،در کتاب«انسان مـوجودی ناشناخته»که جاذبهء محبت مثل جاذبهء زمین است،همچنانکه جاذبهء زمین همهء اجزا را در مدار تـعادل نـگاه میدارد،
🍂°•جاذبهء محبت نیز این قـابلیت را دارد کـه هـمه اعـضای انـسانی را در مدار تعادل قـرار دهـد و این اکسیر بیش از همهجا باید برای حیاتبخشی در خانواده باشد،چراکه خانوادهء مهربان،جامعهء مهربان را پدید مـیآورد.
🍃•°اعـضای خـانواده و بهویژه والدین باید«مهربانی»را که یک حـس قـلبی و بـاطنی اسـت،بـا«مـهرورزی»که پمپاژی برای عاطفه است،به سطح بیرون شخصیت انسان،یعنی سطح گفتار و رفتار،ساری و جاری کنند.
🍂°•برای بچهها کافی نیست که ما در اعماق نادیدنی قلبمان آنـها را دوست داریم،برای آنها این لذتبخش است که در گفتار و رفتار دیدنی و شنیدنی احساس کنند ما آنها را دوست داریم.
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°هرکس در آرزوی #فرج به آتش انتظار میسوزد
و چشم امید به لحظه گشایش میدوزد
باید بداند که فرج چیزی جز به قدرت رسیدن اسلام و حاکم شدن تعالیم آن نیست
و منتظران فرج، آرزومـندان اقـتدار اسلامند،
و حقیقت انقلاب اسلامی، قدرت یافتن اسلام است
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش سوم 🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم درباره فمين
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش چهارم از ۳۱
🌿⃟؎•°نگاه به وقايع نگاري فـمينيستها در حـوزه رخدادهاي مهم اجتماعي، نشان ميدهد كه در قـرن 19 پايه هاي تغييرات حـقوقي تـوسط بـيانيهها، قطعنامهها و در نهايت تبديل آنـها به توافقنامهها گذاشته شده؛
▦> براي مثال، اولين مجمع بينالمللي زنان در سال 1888 در واشنگتن با حضور 66 زن آمريكايي و 8 زن اروپايي تـشكيل مـيگردد و دومين مجمع درست يكسال پس از مجمع اول بـا حـضور 5 هـزار زن بـرگزار مـيشود و حاصل آن در سـالهاي آغـازين قرن بيستم ثمر ميدهد، به گونهاي كه در سال 1918 زنان انگليسي به حق رأي دست مييابند و دو سال بعد يعـني در اگـوست 1920 زنـان امريكايي نيز حق رأي مييابند.
🌿•° فمينيستها از اين تـاريخ تـا نـيمه قـرن بـيستم بـه دليل مشغول بودن دنياي سياست، فرهنگ، اقتصاد به تبعات جنگ جهاني اول و تمهيدات جنگ جهاني دوم، در دوران ركود بسربردند؛
▦>ولي با پايان يافتن جنگ جهاني دوم و نفرت انگيز شدن جنگ آفرينان كه عمدتاً مردان بـودند، فضاي مناسبي براي طرح مباحث فمينيستي فراهم شد؛
🌿•°لذا فمينيستها پس از اعلاميه جهاني حقوق بشر در سال 1948 م زمينه فرهنگي ـ اجتماعي را بهگونهاي هموار كردند كه در سال 1967 م اعلاميه رفع تبعيض عليه زنان در مجمع عمومي سازمان مـلل مـطرح و به تصويب ميرسد و در ادامه نيز روز هشتم مارس 1970 ميلادي به عنوان روز بينالمللي زن تصويب ميشود
▦> و در نهايت هم در دسامبر سال 1979 كنوانسيون محو كليه اشكال تبعيض در قالب يك مقدمه و 30 ماده تصويب ميگردد و از اين تاريخ بـه بـعد تقريباً هر پنج سال يكبار يك كنفرانس جهاني براي ارزيابي و پايش وضعيت زنان تشكيل ميشود كه كنفرانسهاي جهاني كپنهاك، نايروبي، پكن و نيويورك از آن جمله است.
📚مطالعات راهبردی #زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🍃•°..هرکس در هر کجا و در هر لباس و موقعیت اگر ذرهای به قدرتمندی اسلام ـ حضور پر رنـگ و جـدّی احکام الهی و قوّت اثرگذاری آن، صـدمهای وارد کـند و از آن بـکاهد، حـرکتی ضـد «فرج» و عملی برخلاف «انتظار» انجام داده،
🍂•°و در نـهایت مـحارب با ظهور حضرت قائم «عج» و مخالف زمینهسازی و ایجاد قابلیت و لیاقت برای #فـرج آن خورشید یگانه است..
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ ⇦|بخش هشتم از ۱۱ 🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت: 🍂°•انـسان با محبت الهی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
🌿⃟؎•°⑦-باب مدیریت:
⇦|بخش نهم از ۱۱
🍂°•هرکاری نیازمند مدیریت است،مدیریت نیازمند روشنبینی است و روشنبینی در مـدیریت یـعنی دانستن پاسخ چهار«چهء»اساسی.
🍃•°در مدیریت باید بدانیم«چه»کسی را به «چه»جای و با«چه»وسیلهای و«چرا»میخواهیم برسانیم.
🍂°•والدین خانه،مدیران تربیت فرزنداناند.آنها باید بدانند چه کـسانی
[یـعنی بچهها]
را میخواهند به چه جایی
[یعنی انسان سالم و انسانیت کامل]
🍃•°باچهوسیلهای [یعنیعلم،تجربه،الگو،ابزار]
و چرا
[یعنی سعادت حق بچهها و هدایت وظیفهء ماست]،بـرسانند.
🍂°•خـانواده،باغچهای است که گلهای آن فـرزنداناند و بـاغبانی،همهء مسئولیت ماست.
🍃•°غفلت ما،راه را برای روییدن علفهای هرز و هدر رفتن سرمایههای فرزندان فراهم میکند و مدیریت صحیح یعنی باغبانی عالمانه،مسئولانه،و عاشقانه بـر روی این گلها.
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°اگر سال نو شود و حال ما همچنان کهنه بماند،حتما خسارت خواهیم دید،پس کاری کنیم که خود را از تکرار و کهنگی خارج کنیم؛
⸙زنده یاد دکتر
✍مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°⑦-باب مدیریت: ⇦|بخش نهم از ۱۱ 🍂°•هرکاری نیازمند مدیر
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
⇦|بخش دهم از ۱۱
🌿⃟؎•°⑧-باب مـقاومت:
🍂•°بـدیهی است که زندگی فراز و فرودهای زیادی دارد،شب غم دارد و روز شادی،درههای نداری دارد و قلههای دارایی.جزر و مدهای زندگی در همسایگی هم قرار دارند.
🍃°• کم نبودند کسانی که هنوز قهقهههای خندهشان در یک خبر شـاد بـه پایان نرسیده بود که خبرهای مصیبتبار را شنیدند و در دم اشکبار شدند.
🍂•°مقاومت،ستون فقرات یک جامعه،یک خانواده و یک انسان است؛باید فرهنگ مقاومت در برابر ناملایمات،در فضای خانواده مقاوم شود.
🍃°•خداوند نـیز انـسانهای مقاوم را دوسـت دارد تا جایی که به آنها سلام میکند:«سلام علیکم بما صبرتم: یعنی سلام حق بر شما بـه واسطهء صبری که کردید.»
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 🔺#تربیت_فرزند قسمت دوم ⇦|بخش ۱ ➖رشد جسمی با پرداختن به دو عامل، خواب ،و تحرک 🎤سخنانزند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🔺#تربیت_فرزند
قسمت دوم ⇦|بخش ۲
¤> همه زیبایی یه خانواده اینه که دست بچه ها رو بگیرن و به سمت رشد ببرن
➖این رشد چیه که من باید دستم گرفته شود و به سمتش بروم؟
¤> دارندگی هایی که درش درندگی باشد چه ارزشی دارد
➖ایجاد فضیلت های اخلاقی با رشد جسمی
🎤سخنانزندهیاد
دکترمهری سویزی
(استاد تعلیم و تربیت)
در برنامه تلویزیونی روشنا
✧اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ✧
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش چهارم از ۳۱ 🌿⃟؎•°نگاه به وقايع نگاري فـمي
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش پنجم از ۳۱
🌿⃟؎•° 1⃣) مباني فمينيسم
فـمينيسم در آغـاز به صورت يك اعتراض محدود مـطرح گـرديد، در ادامه به يك اعتراض اجتماعي و در نهايت به يك جنبش در حوزه زنان بدل شد
▦> و از آنجا كه خود فاقد يك نظام انديشوارگي و دستگاه فكري بود به دامان ديگر دستگاهها و نـظامات فـكري آويخت و در آن دستگاههاي فكري يك رويكرد جـنسيتي بـراي تغيير وضعيت زنان پديد آورد.
🌿•°بدين جهت تولرانس پرنوساني در آراء فمينيستها ايجاد شد كه حاصل همين آويختگي وسيع از ليبراليسم تا ماركسيسم است.
▦>البته فمينيستها براي توجيه اين بيريشگي، از خصلت انعطاف براي ماندگاري سخن به مـيان مـيآورند و اعلام ميكنند كه ضمن وفاداري به گزارهها و آموزههاي اصلي فمينيسم، ناگزيرند براي تغييرِ رفتار تودهها و متقاعدسازي افكار نخبگان، به روشها و ادبيات گوناگون رويآورند تا طرح فمينيسم در جوامع مختلف، در معيت هنجارهاي حـاكم، مـمكن شود.
🌿•°بـا اين حال آنچه بنمايه هويتي فمينيسم است و آن را مستقل از آنچه غير فمينيسم است ميكند، عبارت از اصول پنـجگانهي اصالت فرد، تجربه، آزادي، برابري و عملگراييست.
▦>از آن جا كه فمينيسم وامدار اعتقاد به اومـانيسم اسـت و بـه عبارت ديگر اساساً فمينيسم يك گزاره اومانيستي در حوزه زنان ميباشد؛ لذا طرح پنج محور اومانيستي ذيل به عنوان بن مـايه فـمينيسم لازم مينمايد.
📚مطالعات راهبردی #زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ ⇦|بخش دهم از ۱۱ 🌿⃟؎•°⑧-باب مـقاومت: 🍂•°بـدیهی است که زندگ
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
⇦|بخش یازدهم از ۱۱
🌿⃟؎•°ما باید به بچهها یاد بدهیم و جـلوتر از بـچهها،خـودمان یاد گرفته باشیم که سه عنصر «تلاش،توکل،تحمل» باید سرلوحهی زندگیمان شود.
🍂تلاش کنیم به هـدفهایمان بـرسیم. در این راه توکل بر خدای بزرگ به عنوان مهربانترین و قدرتمندترین پشتیبان را داشته باشیم و در نـهایت بـا روح تـحمل، تیزیها و سختیهای زندگی را از سر بگذرانیم.
🍃امیدوارم در بهاران پیش رو، یکبهار حقیقی را در خانههامان میهمان کنیم تـا با دلهای یکرنگ بهار رنگارنگ را ملاقات کنیم.بدون شک همهی رخدادهای بابرکت،حـاصل تصمیمهای مبارک است.
🍂آیـا شـما هم یک تصمیم بزرگ به قصد پایداری بهار در زندگی خواهید داشت؟
🍃برایتان دعا میکنم تا در این لحظه، یک تصمیم خوب در ضمیر بهاریتان جوانه بزند، با نثار اراده، شکوفه دهد و با قیام و اقدام ثمر بـخشد.انشاءالله
✨والسلام
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388)
حلول #ماه_مبارک_رمضان با#عید_نوروز مبارک
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش پنجم از ۳۱ 🌿⃟؎•° 1⃣) مباني فمينيسم فـمين
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش ششم
🌿⃟؎•° 1).اصالت فرد
▦>اصالت فرد شامل اصالت حقوق ،خواسته ها، غرائز، ایده و عقاید فرد است و از آن درجه اهمیت برخوردار است که هیچ قانونی، قدرت سلب مشروعیت و یا ایجاد محدودیت آن را ندارد.
🌿•° بها دادن به هر آنچه که فرد میخواهد، آغاز تفرّد بیپایانی ست که به تفر عن بیپایان تری میانجامد تا آنجا که حتی نهاد محبوب و مقدسی، چون خانواده، که در طول تاریخ مورد احترام فرهنگ های گوناگون بشری بوده، "نمی تواند" یا "نمی بآید" قانع و محدود کننده ی خواسته های شخصی افراد باشد،
▦> لذا اگر تامین خواسته فرد منجر به تخریب خانواده شود، بازهم ارجحیت انتخاب و ارجحیت هنجار سازی از طرف جامعه و قانون را دارد.
🌿•° لذا میبینیم که در همین موضوع خانواده چگونه برای دسترسی آسان فرد انواع خواسته ها، مدل های جدیدی خانواده که بیشتر به خوابگاه شبیه است تا خانواده ارائه می شود و در نتیجه آمار اینگونه همزیستی های مسالمتآمیز، هم بالینی های مدنی نظیر کنکو بیناژها به عنوان آلترناتیو و رقیب هم خانواده روند رو به رشد می گیرد
▦> و گاه ماجرا از این هم غم انگیز تر می شود به طوریکه وظایف خانوادگی که بر محور عاطفه و مسئولیت استوارند به موسساتی که بر اساس قرارداد و منفعت تاسیس شدهاند واگذار می گردد
🌿•°تا یک حلقه مادی در سلسله اشتغال و یک حلقه غیر مادی در سلسله فرهنگ برای تأمین خواستههای نظام سرمایهداری پدید آید آن هم با توجه به تأثیر منفی واگذاری مسئولیت های خانوادگی به دیگر نهادها و بدیل پذیر دانستن شئون مختلف خانواده و مادری است
📚مطالعات راهبردی #زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش ششم از ۱۲ 🌿⃟؎•°دیگر آنکه: ـ با شناسایی روشنفکرهای زمینهدار و اصول
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
📥#حماسه_انتظار
⇦|بخش هفتم از ۱۲
🌿⃟؎•°از جمله عـوامل ایـن شـبیخون موضوعاتی چون ـ تحمیل محاهدههای بینالمللی ـ تزریق ابتذال و خوش باشی در بین جوانان ـ و تغییر وضعیت زنان در راسـتای فرهنگ مادیگرانه و اومانیستی است
◇•°که زنان یا باید ملعبه خوشگذرانی هایشان شوند و در نـقشهایی که میخواهند بازی کـنند و یـا باید مجری سیاستهایشان گردند و در نقشهایی که میخواهند جامعه زنان را بازی دهند!
🌿•°اگرچه در رابطه با زنان حجم فعالیتها و نتایج حاصل از آن حکایت از آن دارد که استکبار جهانی شناخت صحیحی از میزان اثرگذاری زنان بر کل جـامعه جهانی ـ انرژی متراکم و فعال دراین قشر برای تغییرات اساسی باعث شده که به طور حقیقتا خاص برایشان برنامهریزی کنند
◇•°بگونهایکه نخبگان زنان و اقشار جویای وضعیت بهتر را با رؤیای فمنیسم به خـواب خـوش برده و با این شگرد ویرانگر زنان جویای رهایی ـ خسته از ظلم ـ و آرزومند وضعیت بهتر را در دام آن انداخته
🌿•° تا ضمن عدم امکان عدول سیاستهای کلان نظام استکباری حاکم بر جهان، نقش سوپاپ اطمینان را بـرای مـیزان کردن خیزشهای زنان و تأمین احساس خوشایند اما بیخطر ظلم ستیزی! ـ تلاش برای امکانات بیشتر و مبارزه با کانونهای مردانه قدرت، ایفا نمایند
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
التماس دعا برای ظهور و#فرج
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش ششم 🌿⃟؎•° 1).اصالت فرد ▦>اصالت فرد شامل
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش هفتم
🌿⃟؎•° 1_2) اصالت تجربه
▦> تجربه گرایی هر چیز را در بوته آزمون و خطا قابل طرح و تایید می داند و در حقیقت اعلام می دارد که هیچ حقیقت ثابت ابطال ناپذیر و اثبات پذیر جزو قوانین علمی وجود ندارد .
1_3)اصالت آزادی
🌿•° بدیهی است وقتی پایه های فکری یک مکتب مبتنی بر فردگرایی باشد آزادی یکی از لوازم قطعی چنین نگرشی خواهد بود آزادی به تعبیر "اریک فروم" اگرچه دارای دو معناست
۱.آزادی از چه ...؟ 2- آزادي براي چه ...؟
▦>اما همه تلاش غرب براي آزادي به مفهوم ليبراليستي آن يعـني تـحقق آزادي از چه؟ بـوده و كمتر تمركز بر روي آزادي براي چه؟ صورت گرفته است؛
🌿•°زيرا در تلقي دوم هدف و رسالت آزادي مشخص ميشود تا آزادي صرفاً يك رهـاشدگي از قيود اخلاقي، ملي، بومي و ... نباشد.
📚مطالعات راهبردی #زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻